Dit zo ongeveer en dan met name Napoleontische tijdperkquote:Op vrijdag 8 april 2011 11:52 schreef StarGazer het volgende:
Amerikaanse revolutie t/m Eerste Wereldoorlog.
Eigenlijk gewoon zomaarquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:38 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Waarom specifiek de middeleeuwen alleen in engeland?
Vanwege de engels-schotse ruzies? Of interne engelse strubbelingen?
Of gewoon zomaar?
Wat voor opleiding volg je dan als ik vragen mag?quote:Op maandag 6 juni 2011 10:23 schreef Vigil het volgende:
Vroegmoderne Tijd, Napoleontische Tijd (als favoriet), en Eigentijds. Dus grofweg zo'n beetje de laatste 500 jaar.Maakt het wel lastig om richting te kiezen voor m'n opleiding. Volg het ene moment nog een vak over de Vroegmoderne Tijd, en het andere moment een vak over de Koude Oorlog. Maarja, het is ook allemaal zo interessant.
Bacheloropleiding Geschiedenis aan de UU.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:14 schreef SpartanLaw het volgende:
[..]
Wat voor opleiding volg je dan als ik vragen mag?
Ah heb er nooit van gehoord wat houd het precies in?quote:Op maandag 6 juni 2011 15:30 schreef Vigil het volgende:
[..]
Bacheloropleiding Geschiedenis aan de UU.
Haha, hoe bedoel je nog nooit van gehoord? Ik volg 'gewoon' een universitaire opleiding geschiedenis. In het eerste jaar wordt feitelijk 'alles' van 3000 voor Chr. tot nu bij je naar binnen gepropt. Veel 'feitjes' dus. Maar je krijgt ook vakken die wat meer ingaan op de theoretische kant van het vak, dus de verschillende soorten geschiedenis die er zijn, het ontstaan daarvan, maar ook de kritiek op de geschiedschrijving/geschiedwetenschap. Je leert om zelf een wetenschappelijk verantwoord essay te schrijven en ontwikkelt langzaamaan je academische/cognitieve vaardigheden.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:52 schreef SpartanLaw het volgende:
[..]
Ah heb er nooit van gehoord wat houd het precies in?
Oke bedankt voor de uitleg, lijkt me wel een mooie studie om te doen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 20:27 schreef Vigil het volgende:
[..]
Haha, hoe bedoel je nog nooit van gehoord? Ik volg 'gewoon' een universitaire opleiding geschiedenis. In het eerste jaar wordt feitelijk 'alles' van 3000 voor Chr. tot nu bij je naar binnen gepropt. Veel 'feitjes' dus. Maar je krijgt ook vakken die wat meer ingaan op de theoretische kant van het vak, dus de verschillende soorten geschiedenis die er zijn, het ontstaan daarvan, maar ook de kritiek op de geschiedschrijving/geschiedwetenschap. Je leert om zelf een wetenschappelijk verantwoord essay te schrijven en ontwikkelt langzaamaan je academische/cognitieve vaardigheden.
Is wel een leuke studie.Maar je moet er wel tijd in stoppen want het is heul veul lezen, opdrachten maken en papers schrijven
maffia is toch van alle tijdenquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:34 schreef Nibb-it het volgende:
De maffia, interessant en niet alledaags!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |