Europese Oudheid dus.....quote:Op dinsdag 29 maart 2011 10:43 schreef Dreamwar het volgende:
Ik moet denk ik toch maar gaan voor de Oudheid en dan met name Sparta/Romeinse tijd, ge-wel-di-ge geschiedenis
Zomaarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:06 schreef bas-beest het volgende:
Waarom wil je dat van ons weten eigenlijk?
Zomaar, of is het een schoolopdracht?
Ja, tijd van de pest enzoquote:
Is het ook, leuk om te zien hoe door o.a. de opkomst van het christendom Europa in verval raaktquote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:32 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Ja, tijd van de pest enzoweet niet vind die tijd gewoon intrigerend.
Okee...quote:
Dat is dus echt grote onzin, maar helaas geloven veel mensen dat.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:34 schreef Sisiorange94 het volgende:
Ook de oudheid! Grieken, Romeinen, Egyptenaren. Mensen konden lezen, schrijven, hadden wegen... En in de middeleeuwen hebben we het allemaal weer kapot gemaakt
quote:
De pest kwam toch pas in de hoge middeleeuwen? Zo tussen 1200 en 1400?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 21:32 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Ja, tijd van de pest enzoweet niet vind die tijd gewoon intrigerend.
Toen had de pest wel zijn hoogtepunt, maar in sommige Griekse bronnen staan ook al soortgelijke ziektes gemeldquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De pest kwam toch pas in de hoge middeleeuwen? Zo tussen 1200 en 1400?
De zwarte dood ja, brak uit in 1345-46. Dit was de meest destructieve epidemie met zo'n 25 tot 50 miljoen doden. Maar er zijn al eerder vele pestepidemieën geweest (zoals hierboven gezegd).quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De pest kwam toch pas in de hoge middeleeuwen? Zo tussen 1200 en 1400?
Dat weet ik, maar het tijdperk van de pest wordt gewoonlijk tussen 1200 en 1400 gelegd. Zeker als je pest in combinatie met de middeleeuwen noemt. Daarom was ik verbaasd.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:50 schreef Dreamwar het volgende:
[..]
Toen had de pest wel zijn hoogtepunt, maar in sommige Griekse bronnen staan ook al soortgelijke ziektes gemeldWaarschijnlijk is de pest ouder dan de gemiddelde mens denkt
Is idd erg boeiende periode, zelf ga ik voor net iets eerder de Diadochi oorlogen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 02:37 schreef Im.Kant. het volgende:
Kan niet kiezen tussen de tijd rond de Punische oorlogen(vóórdat Rome hegemonie van de Mediterrane zee verkreeg), of de 2e wereldoorlog plus aanloop(de periode van 1933 tot 1945).
Nee, eerder een soort Mr. Universe verkiezing. Vooral veel spierballengerol, er is weinig delicaats aan.quote:Op woensdag 6 april 2011 23:51 schreef OnCraintDégun het volgende:
[..]
dit dus
een soort schaken op wereldschaal
Waarom ?quote:
Omdat het verdomde actueel is momenteel.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:20 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Wat kan daar nou in godsnaam interessant aan zijn?
Vind het heerlijk fout, momenteel een beetje mijn dingquote:Op vrijdag 8 april 2011 12:35 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Waarom ?opzich vond ik dat niet zo`n heel boeiende periode..
quote:Op dinsdag 5 april 2011 00:32 schreef waht het volgende:
Moeilijk, er zijn zoveel perioden die mijn interesse hebben gewekt. Eigenlijk boeit de gehele ontwikkeling van de beschaving mij, dus sinds de oude Romeinen en Grieken tot nu, met uitzondering van de middeleeuwen waar ik altijd een nare bijsmaak van krijg.
Dit!quote:
dit dus...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |