Wellicht dat dit niet de juiste plek is om deze vragen te stellen, maar vond het in eerste instantie niet nodig om een nieuw topic te openen als nieuw-geregistreerde. Mocht dat inderdaad zo zijn, dan zullen jullie me vast door(lees: terecht)wijzen, toch?
Om gelijk met de deur in huis te vallen: voor de bacheloropleiding bedrijfseconomie aan de UvT val ik nog in de overgangsregelingen i.v.m. Tweede-Studie-wetgeving, waardoor ik het instellingstarief ter hoogte van het wettelijk collegegeld verschuldigd ben. Aangezien ik de studie in september 2009 ben begonnen en volgens het inschrijvingsbesluit er een zogeheten cohortgarantie van de nominale studieduur (in dit geval dus drie jaar) bestaat, kom ik er zojuist achter dat ik slechts t/m augustus 2012 in de overgangsregeling val. Oftewel ik moet volgend jaar mijn studie afronden, wat bijna onmogelijk is, anders moet ik het verhoogde instellingstarief van ruim 6500 euro gaan betalen. Weet iemand een maas waardoor ik aan dit soort absurde bedragen kan ontsnappen?
Daarnaast heb ik een vraag over de invulling van de vrije keuzevakken. Hiervoor heb ik twee postpropedeutische wijsgerige vakken van een andere universiteit aangedragen, maar dit verzoek werd voor beide vakken afgekeurd zonder verdere opgaaf van reden. Ik zou hier nog schriftelijk bericht over ontvangen, wellicht dat daar een argumentatie opstaat, maar weten jullie waarom dit afgekeurd zou zijn? Ik kan enkel vermoeden dat dat heeft te maken met de eis dat alle vakken tezamen een coherent geheel moeten vormen, maar dat is toch het geval in dit geval (i.c.m. de vakken bedrijfsethiek en sociale en wetenschapsfilosofie). Maar een betere vraag aan jullie is: hoe zorg ik ervoor dat ik twee vakken van de bachelors filosofie en religiewetenschappen als keuzevak kan opdienen?