Ik kreeg een foldertje van het UWV waarin stond dat indien de situatie verbetert en ik zou gaan solliciteren, zij adviseren om niet bij de sollicitatie te vermelden dat er sprake is van een beperking/chronische ziekte...quote:Op maandag 28 maart 2011 17:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Maar hoe handig is dat om duidelijk te maken bij een sollicitatie?
Ik weet wel dat je eerlijk moet zijn enzo, maar ik zou zoiets niet vermelden, ook niet als ze ernaar vissen... Plus dat mag niet, wettelijk gezien.
*Trots* Tot nu aan één stuk doorgewerkt en het is dan nog wel niet klaar, maar het is van schoenendozen, op volgorde in mappen verdwenen. Ik schat nog een half dagje werk nu.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef conleche het volgende:
Oké. Ik ga nú aan de omzetbelasting beginnen. Nu!
Nou nee, niet voor de omzetbelasting, dat kan ik zelf nog wel.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:01 schreef loveli het volgende:
Geen miep meer die het niet voor je regelt?
Helemaal mee eens, echter het letterlijke advies in het standaardfoldertje van het UWV is het niet te vermelden bij de sollicitatie en pas NA de proefperiode te melden dat je waarschijnlijk wel een uitkering krijgt als je weer te ziek wordt om te werkenquote:Op maandag 28 maart 2011 18:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ja, ze mogen officieel niet vragen naar kinderwens enzo, maar er wordt toch best vaak gevraagd
"Hoe zie je jezelf over 5 jaar"...
Als de beperking in principe geen invloed heeft op de uitoefening van het werk, dan hoeft het ook niet gemeld te worden denk ik![]()
Bij een probleem met grote kans op regelmatig ziekteverzuim / nu al vaak ziek zijn / zou ik het ethisch minder vinden om er niets van te zeggen / fulltime te gaan werken.
Dat betaalt een bedrijf niet zelf, dat betaalt het UWV, en daar betaalt iedereen premie voor.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:08 schreef conleche het volgende:
Bij kleinere bedrijven snap ik heel goed dat ze het vragen. Die hebben gewoon niet de ruimte om iemand door te betalen terwijl ziek, of met ouderschapsverlof.
Bij ziekte moet de werkgever toch zeker 2 jaar meebetalen? Of is dat intussen weer achterhaald?quote:Op maandag 28 maart 2011 18:11 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat betaalt een bedrijf niet zelf, dat betaalt het UWV, en daar betaalt iedereen premie voor.
1 jaar doorbetalen, 2e jaar 70% maar voor zover ik weet is daar wel een verzekering voor? Kzal het mijn exwerkgever eens vragen.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Bij ziekte moet de werkgever toch zeker 2 jaar meebetalen? Of is dat intussen weer achterhaald?
Dat weet ik niet, ik zat met mn hoofd bij zwangerschapsverlof.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Bij ziekte moet de werkgever toch zeker 2 jaar meebetalen? Of is dat intussen weer achterhaald?
Of langer wanneer de werknemer het "goed" speelt.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:13 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh, maar dat bedoel ik ook niet!quote:Op maandag 28 maart 2011 18:15 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik zat met mn hoofd bij zwangerschapsverlof.
Neemt natuurlijk niet weg dat er een vervanger ingewerkt moet worden en dat is altijd lastig, maar ik vind het dus niet zo heel onetisch om aan het werk te willen terwijl ik ook een kind wil.
bronquote:Loon
Gedurende de eerste twee jaar ziekte is de werkgever verplicht het loon van de zieke werknemer door te betalen.
Klopt helemaal, mijn grote frustratie bij sommigenquote:
Nee, in gortepap zit gort.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Geen idee wat dat is.
Ik lust alleen havermout en Brinta en absoluut geen gortepap. Zit daar ook boekweit in?
Dat klinkt wel logisch jaquote:Op maandag 28 maart 2011 18:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, in gortepap zit gort.
Gort is gemaakt van gerst, en gerst is een graan.
Die bestaan wel, maar de premie daarvoor is zodanig hoog dat het voor een klein/beginnend bedrijf best een grote kostenpost is om zoiets af te sluiten. Wij (vriendje's bedrijf) hebben er bijvoorbeeld ook geen. Als een werknemer daadwerkelijk ziek wordt ben je natuurlijk veel meer kwijt (of liever gezegd, je bent je werknemer kwijt en je hebt geen geld om er nog één aan te nemen), maar op dit moment is het gewoon te duur.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
1 jaar doorbetalen, 2e jaar 70% maar voor zover ik weet is daar wel een verzekering voor? Kzal het mijn exwerkgever eens vragen.
Ja, dat aten wij vroeger óók vaak. Als kind vond ik gierst en boekweit lastig uit elkaar te houden, van die kleine driehoekige frummels. Gierst vond ik toen niet erg lekker, tegenwoordig wel. Maar dat maak ik nou echt helemaal nooit zelf, mijn moeder dus nog wel eens.quote:
En hippies.quote:
Kloptquote:Op maandag 28 maart 2011 18:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Hippies zijn mensen die ook als ze wel geld hebben denken dat er iets nobels aan is om te leven als iemand die niks heeft. Of zijn dat communisten?![]()
Alsof arme mensen het er niet van zouden nemen als ze ineens wél geld hadden.
-edit- Doet me denken aan die film over Tolstoj en z'n volgelingen, The Last Station. Best een mooie film.![]()
Sorry!quote:Op maandag 28 maart 2011 18:28 schreef Laureline het volgende:
Daarom heb ik bij grote klussen m'n dames ook alleen maar freelance in dienst. Zelf word ik trouwens ook nooit ergens vast aangenomen, alleen freelance! Het is anders voor niemand te betalen, èn veel te riskant. Ik merk bij sommige organisaties wel dat de mensen in vaste dienst ook veel vaker ziek zijn
niet zo'n best lijstje, vind ik. A, te weinig. B, geen groente. C, geen ongesuikerd fruit!quote:Op maandag 28 maart 2011 18:33 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje
O: boterham parmaham
T: boterham brie
L: sla met tomaatjes (ijsberg) en 4 crackers met jam
T: 3 handjes ongezouten pinda's
D: Stoofpeertjes met schnitzel en gebakken aardappeltjes (olijfolie) en toe yoghurt met rabarber
Het restje rabarbar eet ik morgen op
wat voor rechten heb je daarvoor nodig? Hoe lang zit je nog thuis, denk je? Kun je je al wat beter redden op krukken? Heb je veel pijn?quote:Op maandag 28 maart 2011 18:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Sorry!Zit echt niet voor de lol ziek thuis, maar het is wel fijn dat ik gewoon mn geld krijg ondanks dat ik niets kan doen.
Owja, dat niets kunnen doen komt ook door de werkgever die me nog geen thuiswerkrechten heeft gegeven.
Ik maak met kerst altijd watergruwel. En dan veels te veel, de rest in de diepvries, en dan kan er nog maandenlang af en toe gewatergruweld worden.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou heb ik ineens trek in griesmeelpap of krentjebrij.
Als de werkgever er niet voor zou opdraaien, zou het standaard loon hoger moeten zijn. Of denk ik verkeerd?quote:Op maandag 28 maart 2011 19:04 schreef conleche het volgende:
Best moeilijke materie. Ik vind dat de overheid hiervoor zou moeten opdraaien en niet de werkgever.
Voor een groot bedrijf is het misschien wel te behappen, maar voor een klein bedrijf kan het de doodsteek zijn.
Ik weet niet, wat ik wel weet, is dat op deze manier werkgevers echt heel moeilijk mensen in vaste dienst willen nemen en ik begrijp dat best. Ik pieker er ook niet over. Ik kan het me echt niet permitteren om iemand door te betalen en ook nog een vervanger aan te nemen.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Als de werkgever er niet voor zou opdraaien, zou het standaard loon hoger moeten zijn. Of denk ik verkeerd?
Dat werkt niet; dat hogere loon wordt accuut het gewone loon. Wat wel misschien werkt is de belastingbetaler ervoor laten opdraaien, zoals bij zwangerschapsverlof, maar daar zouden ook veel haken & ogen aan zitten.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Als de werkgever er niet voor zou opdraaien, zou het standaard loon hoger moeten zijn. Of denk ik verkeerd?
Wanneer kan ik komen eten?quote:Op maandag 28 maart 2011 19:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik maak met kerst altijd watergruwel. En dan veels te veel, de rest in de diepvries, en dan kan er nog maandenlang af en toe gewatergruweld worden.
Griesmeelpudding maak ik om de twee weken ofzo, er staan nu nog twee porties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |