abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 maart 2011 @ 17:58:16 #1
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94723091
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1409-No Limit...of toch wel?

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_94723113
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar hoe handig is dat om duidelijk te maken bij een sollicitatie?
Ik weet wel dat je eerlijk moet zijn enzo, maar ik zou zoiets niet vermelden, ook niet als ze ernaar vissen... Plus dat mag niet, wettelijk gezien.
Ik kreeg een foldertje van het UWV waarin stond dat indien de situatie verbetert en ik zou gaan solliciteren, zij adviseren om niet bij de sollicitatie te vermelden dat er sprake is van een beperking/chronische ziekte... :P dus.. sjah :')

ik moest toen erg lachen bij het idee dat ik ergens met een rolstoel binnen zou komen en dan niets zou zeggen over die rolstoel :D BIG SECRET!

en fipo
en lol!
pi_94723184
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:16 schreef conleche het volgende:

Oké. Ik ga nú aan de omzetbelasting beginnen. Nu! }:|
*Trots* Tot nu aan één stuk doorgewerkt en het is dan nog wel niet klaar, maar het is van schoenendozen, op volgorde in mappen verdwenen. Ik schat nog een half dagje werk nu.

*O* bad *O* boek *O*
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 18:01:46 #4
70532 loveli
N
pi_94723242
_O_ Geen miep meer die het niet voor je regelt?
crap in = crap out
pi_94723278
Nou ja, ze mogen officieel niet vragen naar kinderwens enzo, maar er wordt toch best vaak gevraagd
"Hoe zie je jezelf over 5 jaar"...
Als de beperking in principe geen invloed heeft op de uitoefening van het werk, dan hoeft het ook niet gemeld te worden denk ik :)
Bij een probleem met grote kans op regelmatig ziekteverzuim / nu al vaak ziek zijn / zou ik het ethisch minder vinden om er niets van te zeggen / fulltime te gaan werken.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 18:04:49 #6
70532 loveli
N
pi_94723357
*terugdenkt* Klopt, mij werd ooit tijdens een sollicitatie ook naar m'n privesituatie gevraagd. Zonder erbij na te denken vrij open over geweest. Achteraf pas kwam het besef dat ze sneaky naar kinderwens vroegen.
crap in = crap out
pi_94723409
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:01 schreef loveli het volgende:
_O_ Geen miep meer die het niet voor je regelt?
Nou nee, niet voor de omzetbelasting, dat kan ik zelf nog wel. :P De rest kan ik zelf eigenlijk ook wel, maar er moeten jaarrekeningen worden opgemaakt als je een eigen bedrijf hebt en ik heb er eigenlijk twee, dus vandaar de accountant. Degene die ik nu heb, lijkt me wel competent, hoewel hij ook over 2007 niet echt de tijd meer had om er helemaal in te duiken en ik net 4200 euro heb moeten aftikken. Maar goed, beetje bij beetje komt het wat meer op orde nu en dat voelt wel fijn.
pi_94723513
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
Nou ja, ze mogen officieel niet vragen naar kinderwens enzo, maar er wordt toch best vaak gevraagd
"Hoe zie je jezelf over 5 jaar"...
Als de beperking in principe geen invloed heeft op de uitoefening van het werk, dan hoeft het ook niet gemeld te worden denk ik :)
Bij een probleem met grote kans op regelmatig ziekteverzuim / nu al vaak ziek zijn / zou ik het ethisch minder vinden om er niets van te zeggen / fulltime te gaan werken.
Helemaal mee eens, echter het letterlijke advies in het standaardfoldertje van het UWV is het niet te vermelden bij de sollicitatie en pas NA de proefperiode te melden dat je waarschijnlijk wel een uitkering krijgt als je weer te ziek wordt om te werken :')
Dat is vast heel goed voor de werkrelatie... 8)7
pi_94723521
Bij kleinere bedrijven snap ik heel goed dat ze het vragen. Die hebben gewoon niet de ruimte om iemand door te betalen terwijl ziek, of met ouderschapsverlof.
pi_94723559
zo, vroeg weggegaan van het werk om een rondje te lopen. 4 km. in 9.6 km per uur, best netjes. En ik vond dat ik zo langzaam ging in het begin want m'n benen waren best moe!
  maandag 28 maart 2011 @ 18:11:58 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94723653
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:08 schreef conleche het volgende:
Bij kleinere bedrijven snap ik heel goed dat ze het vragen. Die hebben gewoon niet de ruimte om iemand door te betalen terwijl ziek, of met ouderschapsverlof.
Dat betaalt een bedrijf niet zelf, dat betaalt het UWV, en daar betaalt iedereen premie voor.
pi_94723715
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:11 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat betaalt een bedrijf niet zelf, dat betaalt het UWV, en daar betaalt iedereen premie voor.
Bij ziekte moet de werkgever toch zeker 2 jaar meebetalen? Of is dat intussen weer achterhaald?
pi_94723763
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:13 schreef conleche het volgende:

[..]

Bij ziekte moet de werkgever toch zeker 2 jaar meebetalen? Of is dat intussen weer achterhaald?
1 jaar doorbetalen, 2e jaar 70% maar voor zover ik weet is daar wel een verzekering voor? Kzal het mijn exwerkgever eens vragen.
  maandag 28 maart 2011 @ 18:15:39 #14
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94723801
quote:

[..]

Dat weet ik niet, ik zat met mn hoofd bij zwangerschapsverlof.

Neemt natuurlijk niet weg dat er een vervanger ingewerkt moet worden en dat is altijd lastig, maar ik vind het dus niet zo heel onetisch om aan het werk te willen terwijl ik ook een kind wil.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 18:18:22 #15
70532 loveli
N
pi_94723927
quote:

[..]

Of langer wanneer de werknemer het "goed" speelt.
crap in = crap out
pi_94723982
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:15 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik zat met mn hoofd bij zwangerschapsverlof.

Neemt natuurlijk niet weg dat er een vervanger ingewerkt moet worden en dat is altijd lastig, maar ik vind het dus niet zo heel onetisch om aan het werk te willen terwijl ik ook een kind wil.
Oh, maar dat bedoel ik ook niet!
Bedoel meer dat je dan van tevoren ook denkt hoe je dat inricht, ga je fulltime werken? Hoe lang kan je verlof opnemen etc....

M'n voorbeeld was meer gericht op iemand met bv. ziekte van crohn of nierfalen, die op termijn 3x per week moet gaan dialyseren. Lijkt me nuttiger om dat van tevoren te melden, maar ik weet niet hoe dat zit in de praktijk natuurlijk met baankansen.
  maandag 28 maart 2011 @ 18:19:41 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94723984

:')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_94723986
quote:
Loon
Gedurende de eerste twee jaar ziekte is de werkgever verplicht het loon van de zieke werknemer door te betalen.
bron
pi_94724219
Goedemiddag.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_94724346
Daarom heb ik bij grote klussen m'n dames ook alleen maar freelance in dienst. Zelf word ik trouwens ook nooit ergens vast aangenomen, alleen freelance! Het is anders voor niemand te betalen, èn veel te riskant. Ik merk bij sommige organisaties wel dat de mensen in vaste dienst ook veel vaker ziek zijn :P
  maandag 28 maart 2011 @ 18:28:39 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94724365
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[ afbeelding ]

:')
:D.
Niet meer actief op Fok!
pi_94724393
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:19 schreef conleche het volgende:

[..]

bron
Klopt helemaal, mijn grote frustratie bij sommigen :(
Anderen is dit vangnet daarentegen voor gemaakt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_94724441
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Geen idee wat dat is.

Ik lust alleen havermout en Brinta en absoluut geen gortepap. Zit daar ook boekweit in?
Nee, in gortepap zit gort.

Gort is gemaakt van gerst, en gerst is een graan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 28 maart 2011 @ 18:32:55 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94724522
Gerst is lekker :9 dat aten we vroeger wel eens!
pi_94724545
Lijstje :9

O: boterham parmaham
T: boterham brie
L: sla met tomaatjes (ijsberg) en 4 crackers met jam
T: 3 handjes ongezouten pinda's
D: Stoofpeertjes met schnitzel en gebakken aardappeltjes (olijfolie) en toe yoghurt met rabarber :9

Het restje rabarbar eet ik morgen op O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 28 maart 2011 @ 18:34:06 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94724572
Mijn laptop is ook weer gefixt! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 28 maart 2011 @ 18:34:47 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94724613
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, in gortepap zit gort.

Gort is gemaakt van gerst, en gerst is een graan.
Dat klinkt wel logisch ja :+.
Niet meer actief op Fok!
pi_94724873
En dan heb je ook nog gierst!
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 18:43:50 #29
70532 loveli
N
pi_94725036
quote:
3s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:40 schreef Laureline het volgende:
Dat was voor arme mensen ofzo.
crap in = crap out
pi_94725063
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:14 schreef MarMar het volgende:

[..]

1 jaar doorbetalen, 2e jaar 70% maar voor zover ik weet is daar wel een verzekering voor? Kzal het mijn exwerkgever eens vragen.
Die bestaan wel, maar de premie daarvoor is zodanig hoog dat het voor een klein/beginnend bedrijf best een grote kostenpost is om zoiets af te sluiten. Wij (vriendje's bedrijf) hebben er bijvoorbeeld ook geen. Als een werknemer daadwerkelijk ziek wordt ben je natuurlijk veel meer kwijt (of liever gezegd, je bent je werknemer kwijt en je hebt geen geld om er nog één aan te nemen), maar op dit moment is het gewoon te duur.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_94725093
quote:
3s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:40 schreef Laureline het volgende:
Ja, dat aten wij vroeger óók vaak. Als kind vond ik gierst en boekweit lastig uit elkaar te houden, van die kleine driehoekige frummels. Gierst vond ik toen niet erg lekker, tegenwoordig wel. Maar dat maak ik nou echt helemaal nooit zelf, mijn moeder dus nog wel eens.

(Valt het al op dat ik echt een gruwelijk gru_we_lijk alternatieve jeugd had :+?)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_94725140
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat was voor arme mensen ofzo.
En hippies.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 18:47:51 #33
70532 loveli
N
pi_94725239
quote:
16s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:45 schreef sigme het volgende:

[..]

En hippies.
Hippies zijn toch arm?
crap in = crap out
pi_94725361
Hippies zijn mensen die ook als ze wel geld hebben denken dat er iets nobels aan is om te leven als iemand die niks heeft. Of zijn dat communisten? :P
Alsof arme mensen het er niet van zouden nemen als ze ineens wél geld hadden.

-edit- Doet me denken aan die film over Tolstoj en z'n volgelingen, The Last Station. Best een mooie film. :)
  maandag 28 maart 2011 @ 18:53:19 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94725472
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:50 schreef Mini_rulez het volgende:
Hippies zijn mensen die ook als ze wel geld hebben denken dat er iets nobels aan is om te leven als iemand die niks heeft. Of zijn dat communisten? :P
Alsof arme mensen het er niet van zouden nemen als ze ineens wél geld hadden.

-edit- Doet me denken aan die film over Tolstoj en z'n volgelingen, The Last Station. Best een mooie film. :)
Klopt :Y.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 28 maart 2011 @ 18:54:21 #36
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94725526
Nou heb ik ineens trek in griesmeelpap of krentjebrij :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_94725661
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:28 schreef Laureline het volgende:
Daarom heb ik bij grote klussen m'n dames ook alleen maar freelance in dienst. Zelf word ik trouwens ook nooit ergens vast aangenomen, alleen freelance! Het is anders voor niemand te betalen, èn veel te riskant. Ik merk bij sommige organisaties wel dat de mensen in vaste dienst ook veel vaker ziek zijn :P
Sorry! :D Zit echt niet voor de lol ziek thuis, maar het is wel fijn dat ik gewoon mn geld krijg ondanks dat ik niets kan doen. B-)
Owja, dat niets kunnen doen komt ook door de werkgever die me nog geen thuiswerkrechten heeft gegeven. :P
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_94725990
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:33 schreef Ml-etje het volgende:
Lijstje :9

O: boterham parmaham
T: boterham brie
L: sla met tomaatjes (ijsberg) en 4 crackers met jam
T: 3 handjes ongezouten pinda's
D: Stoofpeertjes met schnitzel en gebakken aardappeltjes (olijfolie) en toe yoghurt met rabarber :9

Het restje rabarbar eet ik morgen op O+
niet zo'n best lijstje, vind ik. A, te weinig. B, geen groente. C, geen ongesuikerd fruit!
pi_94726042
Best moeilijke materie. Ik vind dat de overheid hiervoor zou moeten opdraaien en niet de werkgever.

Voor een groot bedrijf is het misschien wel te behappen, maar voor een klein bedrijf kan het de doodsteek zijn.
pi_94726057
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Sorry! :D Zit echt niet voor de lol ziek thuis, maar het is wel fijn dat ik gewoon mn geld krijg ondanks dat ik niets kan doen. B-)
Owja, dat niets kunnen doen komt ook door de werkgever die me nog geen thuiswerkrechten heeft gegeven. :P
wat voor rechten heb je daarvoor nodig? Hoe lang zit je nog thuis, denk je? Kun je je al wat beter redden op krukken? Heb je veel pijn?
pi_94726104
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou heb ik ineens trek in griesmeelpap of krentjebrij :').
Ik maak met kerst altijd watergruwel. En dan veels te veel, de rest in de diepvries, en dan kan er nog maandenlang af en toe gewatergruweld worden.

Griesmeelpudding maak ik om de twee weken ofzo, er staan nu nog twee porties.
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 19:06:03 #42
70532 loveli
N
pi_94726116
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:04 schreef conleche het volgende:
Best moeilijke materie. Ik vind dat de overheid hiervoor zou moeten opdraaien en niet de werkgever.

Voor een groot bedrijf is het misschien wel te behappen, maar voor een klein bedrijf kan het de doodsteek zijn.
Als de werkgever er niet voor zou opdraaien, zou het standaard loon hoger moeten zijn. Of denk ik verkeerd?
crap in = crap out
pi_94726168
Mijn moeder en haar vriendinnen waren ook al zo hip als sigme's ouders! Ik hoefde nog net niet naar de vrije school, maar we aten wel bruine rijst met zeewier (dat moest allemaal peperduur gekocht bij de macrobiotische winkel, niks lekker goedkoop! ~O> ) en japanse kruidenstrooisels eroverheen. Als je wilde uit een aardewerken kom met stokjes!
Ook aan de bikkelharde appeltaart (volgens mij met zuurdesemdeeg, héééél erg donkerbruinig, en het rees nooit! :o ) heb ik dierbare herinneringen O+
pi_94726258
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Als de werkgever er niet voor zou opdraaien, zou het standaard loon hoger moeten zijn. Of denk ik verkeerd?
Ik weet niet, wat ik wel weet, is dat op deze manier werkgevers echt heel moeilijk mensen in vaste dienst willen nemen en ik begrijp dat best. Ik pieker er ook niet over. Ik kan het me echt niet permitteren om iemand door te betalen en ook nog een vervanger aan te nemen.
pi_94726300
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat werkt niet; dat hogere loon wordt accuut het gewone loon. Wat wel misschien werkt is de belastingbetaler ervoor laten opdraaien, zoals bij zwangerschapsverlof, maar daar zouden ook veel haken & ogen aan zitten.
pi_94726356
Laatst kreeg ik zwarte rijst in een restaurant, dat was tot mijn verbazing heel lekker! En niet zo gronderig als de door mij zo gehate bruine rijst van vroeger.
  maandag 28 maart 2011 @ 19:10:37 #47
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_94726378
quote:
6s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik maak met kerst altijd watergruwel. En dan veels te veel, de rest in de diepvries, en dan kan er nog maandenlang af en toe gewatergruweld worden.

Griesmeelpudding maak ik om de twee weken ofzo, er staan nu nog twee porties.
Wanneer kan ik komen eten? :9
  Vis een optie? maandag 28 maart 2011 @ 19:11:38 #48
70532 loveli
N
pi_94726439
Is zwangerschapsverlof voor zelfstandigen nu eindelijk geregeld? Lau?
crap in = crap out
pi_94726563
Geen flauw idee, ik ben al jaaaren niet meer zwanger geweest! En was het ook niet meer van plan :+

Ik kreeg destijds nog net een paarhonderd gulden(!) van het GAK (bestaat dat nog?), een vriendin van mij kreeg veel meer een jaar later via de WAZ, en een andere vriendin was weer een maand of wat later zwanger, toen was de regeling opgeheven en kreeg ze helemaal niets. Het ging in ieder geval altijd heel logisch!
pi_94726618
Bruine rijst, is dat hetzelfde als zilvervlies of nog bruiner?

Lijstje...
O: 2x volkorenbrood met geitenkaas
T: koffie met melk
L: 2x volkorenbrood met geitenkaas (het beleg is een beetje op :+)
T: 2x brood met cup-a-soup
D: ovenschotel met bloemkool van AH
T: fruit, koffie met melk, misschien later op de avond nog wat wortel of paprikareepjes

Ik heb nog nooit zoveel kant-en-klaarmaaltijden gegeten als de afgelopen week, maar ik vind het wel even best zo. Volgens mij zijn deze helemaal niet zo ongezond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')