abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:24:25 #226
324665 meth77
to do or not to do
pi_94756644
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:31 schreef BertV het volgende:
Ik zie er ook wel wat in de HRA en subsidies in 1 klap af te schaffen.

Jadat lijkt me ook, zal ff schrikken zijn maar dan is iedereen weer wakker
pi_94756727
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:24 schreef meth77 het volgende:

[..]

Jadat lijkt me ook, zal ff schrikken zijn maar dan is iedereen weer wakker
Ik wil de schrik bij de banken en woningcorporaties leggen.
Uiteindelijk is daar het belastinggeld naar toe gerold.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:27:41 #228
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94756734
Ze moeten die dubbele HRA terugbrengen van die lui die met dubbele woningen zitten, waarbij je de te koopstaande woning nog 3 jaar mag aftrekken. Hebben ze opgerekt van 2 naar 3 jaar, een betere actie was geweest van 2 naar 1 jaar, passen ze vanzelf de prijzen wel aan.

Ik neem ook waar dat het regelmatig wordt onderverhuurd zonder inschrijving in het GBA. Dat is en de HRA en de huur pakken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_94756953
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:27 schreef Bayswater het volgende:
Ze moeten die dubbele HRA terugbrengen van die lui die met dubbele woningen zitten, waarbij je de te koopstaande woning nog 3 jaar mag aftrekken. Hebben ze opgerekt van 2 naar 3 jaar, een betere actie was geweest van 2 naar 1 jaar, passen ze vanzelf de prijzen wel aan.

Ik neem ook waar dat het regelmatig wordt onderverhuurd zonder inschrijving in het GBA. Dat is en de HRA en de huur pakken.
Inderdaad. Laten we de luitjes die nu in de stress en aan de grond met dubbele lasten zitten slachtofferen om de huizenmarkt weer uit het slop te trekken! Hadden ze maar niet zo stom moeten zijn om eerst te kopen en daarna pas over de verkoop na te denken. :P
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:37:43 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94757042
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zegt de scheeflener _O-
Wat is een scheeflener?

Oh, en @ cenZuur: Je krijgt de groeten van Edzard en Ton _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:39:13 #231
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94757087
lol @ ad op de site. "Lees alles over ontwoekeren"
Speciaal voor Xeno :D
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 12:58:07 #232
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94757763
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zegt de scheeflener _O-
Hoe kun jij concluderen dat Whuzz een scheeflener is? Of wil je gewoon even de bijdehandte jongen uithangen?

Mijn hypotheek is bv lager dan wat ik maximaal had kunnen lenen. Dat doe ik omdat je dan ook nog geld over hebt om 'leuke dingen' te doen. Volgens mij doet Whuzz dat ook. Volgens mij is dat heel verstandig om dat zo aan te pakken, itt bijvoorbeeld met zn 2en een maximale hypotheek nemen, omdat je dan een probleem hebt als je uit elkaar gaat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_94757858
quote:

agree
pi_94757927
quote:

De dubbele hra aftrek zou men gewoon van de 30 jaar totale hra-aftrek af moeten halen.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:07:23 #235
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94758097
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:58 schreef CoolGuy het volgende:
Hoe kun jij concluderen dat Whuzz een scheeflener is? Of wil je gewoon even de bijdehandte jongen uithangen?
Xeno weet prima dat ik niet in de catagorie leenkneuzen/scheefleners/topleners of wat dan ook val. Dat is hem al vaak genoeg uitgelegd. Maar je moet toch ergens je frustraties kwijt wanneer je net je huur hebt moeten betalen. :)
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 13:13:12 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_94758329
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Xeno weet prima dat ik niet in de catagorie leenkneuzen/scheefleners/topleners of wat dan ook val. Dat is hem al vaak genoeg uitgelegd. Maar je moet toch ergens je frustraties kwijt wanneer je net je huur hebt moeten betalen. :)
Mja, maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van dergelijke opmerkingen, als je toch al goed weet dat wat je zegt niet waar is. Waarom zou je het dan nog zeggen, dat is dan toch volkomen zinloos? :{
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:20:31 #237
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94758681
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mja, maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van dergelijke opmerkingen, als je toch al goed weet dat wat je zegt niet waar is. Waarom zou je het dan nog zeggen, dat is dan toch volkomen zinloos? :{
Niet meer of minder zinloos dan 200x "Cognitieve Dissonantie" posten als reply op iemand...
Ik vrees dat dat simpelweg de structuur van dit topic is :')
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:29:00 #238
324665 meth77
to do or not to do
pi_94759013
quote:
Ze moeten die dubbele HRA terugbrengen van die lui die met dubbele woningen zitten, waarbij je de te koopstaande woning nog 3 jaar mag aftrekken.
ne gewoon alle subsidies afschaffen asap

Koopsusbside, HRA en Huursubsidie
en huren vrijlaten, mensen zoeken zelf wel betaalbare woonruimte, dat hoeft de overheid niet te doen.
Die moet alleen genoeg grond beschikbaarstellen aan de bouwers

[ Bericht 3% gewijzigd door meth77 op 29-03-2011 15:36:16 ]
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 13:29:14 #239
16180 crew  CoolGuy
pi_94759027
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Niet meer of minder zinloos dan 200x "Cognitieve Dissonantie" posten als reply op iemand...
Ik vrees dat dat simpelweg de structuur van dit topic is :')
Beetje sneu is 't wel. Want je weet al op het moment dat je je post aan 't typen bent dat het niet waar is wat je zegt, en dan toch zeggen. Voegt niks toe.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:43:52 #240
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_94759605
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:34 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Inderdaad. Laten we de luitjes die nu in de stress en aan de grond met dubbele lasten zitten slachtofferen om de huizenmarkt weer uit het slop te trekken! Hadden ze maar niet zo stom moeten zijn om eerst te kopen en daarna pas over de verkoop na te denken. :P
Als het teruggebracht was naar een jaar hadden ze meer gevangen dan door het op te rekken naar 3 jaar. Ze zijn nog meer slachtoffer geworden van de zogenaamde flexibele regeling waarbij alleen maar de hypotheekvoorwaarden zijn aangescherpt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 29 maart 2011 @ 13:46:45 #241
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94759722
Tot mijn grote schrik moet ik bekennen het wel met Asfyxia eens te zijn. Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor mensen die zelf het risico namen om twee huizen tegelijk te bezitten?
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 15:12:12 #242
16180 crew  CoolGuy
pi_94762849
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 13:46 schreef Whuzz het volgende:
Tot mijn grote schrik moet ik bekennen het wel met Asfyxia eens te zijn. Waarom moet de belastingbetaler opdraaien voor mensen die zelf het risico namen om twee huizen tegelijk te bezitten?
Hier ben ik het ook mee eens. Voor 1x ben ik het met Asfyxia eens. Als je zelf de keuze maakt om een 2e huis te kopen terwijl je het eerste huis nog niet kwijt bent, dan is dat je eigen probleem, niet het probleem van anderen. Dan had je maar moeten wachten tot je je eigen huis kwijt was geweest.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 15:41:42 #243
324665 meth77
to do or not to do
pi_94763914
http://www.telegraaf.nl/d(...)dkoper__.html?p=22,1
Crash in slowmotion
quote:
di 29 mrt 2011, 15:18
Amerikaanse eengezinswoning weer goedkoper
WASHINGTON (AFN) - De prijzen van eengezinswoningen in de Verenigde Staten zijn in januari voor de zevende rij op maand gedaald. Dat bleek dinsdag uit een rapport van Standard & Poor's en Case Shiller.

De huizenprijzen in de twintig grootste steden in de VS daalden met 0,2 procent ten opzichte van december. Door Reuters geraadpleegde economen rekenden op een daling van 0,4 procent.

Ten opzichte van janunari 2010 lagen de prijzen 3,1 procent lager. Hier rekenden de economen op een afname van 3,2 procent.
pi_94767931
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 15:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens. Voor 1x ben ik het met Asfyxia eens. Als je zelf de keuze maakt om een 2e huis te kopen terwijl je het eerste huis nog niet kwijt bent, dan is dat je eigen probleem, niet het probleem van anderen. Dan had je maar moeten wachten tot je je eigen huis kwijt was geweest.
Ik ben het ook eens met Asfyxia :P

Maar wil daar nog even verder op ingaan.... als je zo dom bent om een huis te kopen met HRA is het je eigen schuld dat je meer geld kwijt bent zodra de overheid dit extratje gaat schrappen.... had je maar niet zoveel geld moeten lenen. Als je alleen maar aan je verplichtingen kan doen met HRA ben je een leentokkie :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94768231
LOL het was ironisch bedoeld... :')

Maar het verbaast me niks dat al die leenkoningen hier het ermee eens zijn. Huizen"bezitters" zijn asocialen die "solidariteit" niet in hun woordenboek hebben staan. Ze zien graag dat de buurman volledig voor de crash op de woningmarkt opdraait, in plaats van dat ze solidair met elkaar zijn en allemaal een beetje inleveren. Walgelijke lieden. :r

Bij huurders zie je dergelijk gedrag niet of nauwelijks. Die helpen elkaar in barre tijden.
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 17:26:50 #246
16180 crew  CoolGuy
pi_94768336
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben het ook eens met Asfyxia :P

Maar wil daar nog even verder op ingaan.... als je zo dom bent om een huis te kopen met HRA is het je eigen schuld dat je meer geld kwijt bent zodra de overheid dit extratje gaat schrappen.... had je maar niet zoveel geld moeten lenen. Als je alleen maar aan je verplichtingen kan doen met HRA ben je een leentokkie :)
Net zoals dat je een huurtokkie bent als je alleen maar kunt huren met een subsidie?

Overigens, wel een beetje apart dat dat wel dom vindt. Want dat zijn die Gouden Bergen waar ik wel eens aan gerefereerd heb, wat jij uitzonderlijk vervelend vond, weet je nog? Want als je dan een groter huis kunt kopen met HRA dan vind je dat prachtig, want dat wil je. Maar het risico dat de HRA wordt afgeschaft is er wel degelijk, maar dat negeer je omdat de Gouden Bergen aanlokkelijker zijn. En als je dan achteraf in de shit zit, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid, niet van anderen.

Ik vind het een beetje raar dat je het daar wel mee eens bent als het om mensen gaat die op die manier een huis hebben gekocht (immers, jij wil graag dat die falen) maar dat je het daar pertinent niet mee eens bent als het om andere situaties gaat (bv die van jezelf, toen je je handtekening zette. Dat ging ook om de Gouden Bergen die achteraf niet bleken te kloppen, maar daar vond je dat de verantwoordelijkheid niet bij jezelf lag, maar bij degenen die je een mooi verhaaltje hadden verteld, weet je nog?)
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 17:29:12 #247
16180 crew  CoolGuy
pi_94768407
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:23 schreef Asfyxia het volgende:
LOL het was ironisch bedoeld... :')

Maar het verbaast me niks dat al die leenkoningen hier het ermee eens zijn. Huizen"bezitters" zijn asocialen die "solidariteit" niet in hun woordenboek hebben staan. Ze zien graag dat de buurman volledig voor de crash op de woningmarkt opdraait, in plaats van dat ze solidair met elkaar zijn en allemaal een beetje inleveren. Walgelijke lieden. :r

Bij huurders zie je dergelijk gedrag niet of nauwelijks. Die helpen elkaar in barre tijden.
Nee hoor, ik wens niemand ellende toe. Spreek voor jezelf, jij wil graag dat andere mensen het zwaar krijgen, en dan in het bijzonder de mensen die een huis gekocht hebben. Overigens ben ik wel solidair, alleen niet op basis van iets simpels als dat je een koper bent of een huurder. Ik ben solidair met de mensen waar ik graag solidair mee wil zijn, en daar hoort een groot gedeelte van de kopers echt niet bij. Niet zo zeer omdat ze een huis gekocht hebben (of gehuurd, for that matter) maar omdat het niet mijn soort mensen zijn.
pi_94768495
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee hoor, ik wens niemand ellende toe. Spreek voor jezelf, jij wil graag dat andere mensen het zwaar krijgen, en dan in het bijzonder de mensen die een huis gekocht hebben.
Nee, ik wil dat de huizenprijzen fors dalen, zodat ik lekker laag kan instappen en gauw dikke winst maak.

Maar als ome Piet z'n dikke villa niet meer kan betalen en op straat belandt, dan mag hij best bij mij komen wonen hoor! Gratis!
  Moderator dinsdag 29 maart 2011 @ 17:35:52 #249
16180 crew  CoolGuy
pi_94768619
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:31 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nee, ik wil dat de huizenprijzen fors dalen, zodat ik lekker laag kan instappen en gauw dikke winst maak.

Maar als ome Piet z'n dikke villa niet meer kan betalen en op straat belandt, dan mag hij best bij mij komen wonen hoor! Gratis!
Oh ja, maar natuurlijk. Jij wil gewoon snel rijk worden. Net zoals mensen snel willen afvallen, het liefst terwijl ze op de bank zitten. Tenzij je de loterij wint gaat dat zo gauw niet gebeuren. Als je dikke winst wil maken kun je je beter op andere dingen richten dan hopen dat de huizenmarkt instort om je doel te bereiken.

Ga stelen ofzo, of dealen.

Of, je hebt een goede baan waar je gewoon goed verdient, en dan laat je dat idee dat je in 2 dagen rijk wil worden varen.
pi_94768702
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 12:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Leg mij dat eens uit?

Die 6% is niet de verklaring waarom de prijzen zo enorm hard gestegen zijn, het verlagen van de rente i.c.m. de HRA en het hoger besteedbare inkomen werken veel harder door. Haal de HRA factor weg en de leencapaciteit duikt significant mee naar beneden.
Niet voor de volle 100% inderdaad maar wel van belang.

Mensen hebben de overdrachtsbelasting betaald vanuit hun hypotheek en proberen die dus bij verkoop weer terug te verdienen. Dus bij verkoop is de vraagprijs vaak al 6% hoger dan dat hij was.

Dus zonder overdrachtsbelasting kun je makkelijker naar een ander huis verhuizen en hebben starters weer meer kans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')