FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [PROJECT] Toyota MR2 Sw.20 ( 56K horror )
Pumatjezondag 27 maart 2011 @ 23:49
Hello! welkom in mijn topic, betreft mijn toyota MR2 sw20

allereerst, excuses van de foto kwaliteit, het is gemaakt met mijn telefoon. Belangrijke foto's zullen wel met een geschikte camera worden gemaakt, en de beelden met enige passie worden vastgelegd

Winter is coming...

dan begint het bij mij altijd te kriebelen betreft auto's.

En ik wilde graag mijn auto winterklaar maken, om in de zomer te gaan gebruiken. Maar ik trof roest, na roestplekje aan, en sinds er een deuk zit in de zijkant door een Jaloerse spanjaard met een steen

Goed, time to fix!

dit was mijn auto, deze winter

28copy.jpg

qua onderstel heb ik een setje TEIN superstreet :)

DSCN6954.jpg

Wat gaat er gebeuren

Een gigantische make over, ik heb genoeg van de krasjes, de deukjes, de roestplekjes en de onzuiverheden. Ook het interieur was klote, het rook muf, de ramen zaten vol met krassen, de stoelen waren vies, de audio was van het niveau 1923, en veel scheurtjes in plastic.

Al bij al, een hele waslijst niet? Ja..inderdaad

Laat het zo zijn dat ik verliefd wordt op een auto, ik ben zo'n idioot die denkt dat autos leven, en daadwerkelijk weten wie erin rijdt en met ze rijdt en aangezien dit schatje me helemaal naar espana heeft gebracht zonder maar 1 dingetje... is ze het waard.. het is mijn auto

Wat gaat er dus komen...

in grote lijnen

Nou allereerst demonteren van alle onderdelen.

-Terug naar stock voorbumper, toch het mooist, en beste pasvorm.

-Greddy skirts, via eddy geregeld..mooie dingen

-Ook eddys modificatie met zijn achterlichten

-Ik houd wel de border rear-bumper add ons. Gaandeweg hoop ik een Tom's achterbumper te kunnen regelen.

-zoeken naar onderdelen die ik vervangen moet

-vernieuwen van interieur en aanpassingen ( leder interieur )

-Nieuwe paint ( gebroken wit )

-Refurbishing van huidige onderdelen, zoals koplampen, achterlichten, etc.

-Verwijderen roest, en nieuw plaatstaal.. in 2 fases. Ik doe veel preventieve behandling, en hij gaat naar een plaatwerker voor proffesionele.

-er komt fatsoenlijke audio in.

-vervanging van alle ramen.

-vervanging van de complete rubbers ( targa, deur, en lijst )

-Remmen reviseren ( nieuwe staalgevlochten lijdingen,nieuwe schijven+blokken+revisie remklauw)

- en inmiddels veel meer ;) maar zien jullie op de project pagina wel verschijnen of is al verschenen ;)

eerst even wassen, daarna kijken hoe en wat.
oude velgen eronder, de 5zigens eraf, gewassen, ingevet en op zolder opgeslagen. Ook gelijk een auto piama gekocht bij Halfords, die werd overal op internet aangeraden, maar heb ik meteen teruggebracht, er zat een scheurtje in toen ik hem eraf haalde..bleek bij de hele partij te zijn landbreed, ds geen punt..

Daarna gedemonteerd...zodat de plaatwerker alles kan maken waar hij bij moet.

Foto0583.jpg
Foto0624.jpg

Foto0625.jpg

beetje kaal is hij al..verdere demontage gebeurd bij de spuiter.

hier zitten de velgen er ( enkel voor ) nog op, zijn er al af wat is te zien op de andere fotos. Je ziet dat de koplamp er bij de bestuurderskant uitgehaald wordt, dit omdat mijn baby blijkbaar ooit een tik heeft gehad, dit is de reden dat de koplamp wat scheef zat. Maar dit ga ik fixen.

Op zoek naar de roest.

allereerst het minder erge.

wat oppervlakkige maar toch ingevreten roest bij instapdorpel.

Foto0609.jpg

afgeschuurd..

en vervolgens behandeld met primer, zodat het blanke staal niet roest

Foto0639.jpg

de dorpel aan bestuurderskant...deze heb ik een jaar geleden zelf gerepareerd..maar niet helemaal zoals we zien. er zit wat roest hier, wat ook een werkje voor de plaatwerker wordt..maar het meest rechter gedeelte is hard staal.

als je goed kijkt, zie je de scheidingslijn lopen

Foto0608.jpg

En de ergste dorpel...een werkje voor de plaatwerker

Foto0610.jpg

Ook onder de targa dakjes, is een risicoplek. Dus ik ging op zoek..gelukkig viel het me mee. Maar ik wilde het meteen stoppen. in ieder geval beschermen.

de roest

Foto0628.jpg

schuren

Foto0629.jpg

ontroester

Foto0630.jpg

inwerken

Foto0631.jpg

Foto0634.jpg

en de rest doet de spuiter :)

Foto0635.jpg

verder andere plekken zelfde aangepakt
Foto0653.jpg
Foto0654.jpg

Foto0651.jpg

Foto0655.jpg

Foto0658.jpg

Foto0656.jpg

hierna heb ik alles getectyleerd..het was enkel te donker voor foto's

binnenkort ben ik klaar met mijn eigen werkzaamheden aan de auto,totdat de plaatwerker kan beginnen.

dus ik ga dan beginnen met een saaie tijd..schuren van onderdelen

Maar ook een leuke, goodies kopen.

alvast mijn laatste aanschaf!

Foto0645.jpg

much to do! maar niet al te veel foto's ervan helaas.

Headlight

1 headlight die wilde niet echt meewerken. Door wat vroegere schade was het frame van de koplamp kapot, net als het kapje waarop de koplamp scharniert. Dus ik naar Joske gereden, die had genoeg parts die ik nodig had.

Ik aangekomend, hartelijk verwelkomd door Jos en zijn lieve vriendin en een bakske koffie..

aan het werk, slijpen en onderdelen verzamelen, en weer snel naar huis.

Zodra ik thuis kwam, de koplamp demonteren.

Foto0676.jpg

hardstikke verroest, en in slechte staat.

uit mekaar

Foto0675.jpg

schuren, spuiten, verplaatsen en vervangen, na een uur later..een opgeknapte koplampunit!

Foto0677.jpg

De grote test, sluit nu alles wel lekker aan! en ja hoor een stapje verder.

Foto0679.jpg

ook heb ik een stuk chassis meegenomen van Joske!

Dat komt omdat het aanzicht aan mijn mr2's zijde zo is

Foto0664.jpg

...goed. Parts verzameld.

De plannen zijn nu gewijzigd, ik ga met mijn broer aan het chassis werken, dan zijn de werkzaamheden naar mijn wens uit te voeren, wat uitgebreider dus kies ik hiervoor. Ook omdat we de mogelijkheden hebben en het geld gebruikt kan worden voor de spuitbeurt!

Hiervoor moest ik even naar eddy! want hij had nog onderdelen die ik al te graag wilde hebben, namelijk Greddy skirts!

Foto0691.jpg

Foto0692.jpg

Binnekort weer meer, ik moet onderdelen blijven verzamelen voordat ik hem laat spuiten.. dus volgende aanschaf zullen end links voor achter zijn, rubberen strips/allweather strips origineel toyota voor de deuren/ramen etc.

tot zo ver

einde dag 3

dag 4

Nou, heel wat dingen gedaan, sommige voor niets helaas

zoals het mistlampen project, 1 glas is gesneuveld.. dus ik zal een nieuwe mistlampen set moeten verkrijgen, of in ieder geval degene aan de bestuurderskant..als iemand die voor me heeft..graag

ook heb ik een voorbumper binnen!

whoehoe

Foto0732.jpg

en een standaard 92+ bumperlip

Foto0731.jpgschuren kan beginnen

Ik ben ondertussen ook bezig geweest aan de achterlichten, maar dat is een apart projectje waar ik alles van post zodra ik ermee klaar ben. De achterlichten vereisen wel blanke lak dus ik ben afhankelijk vn een spuiter .

en de White corner insertions van eddy. die ik nog moet krijgen.

ik wil de auto zover mogelijk klaar hebben voor de spuiter, dus ik kan tot volgende week wachten om al het roest herstel te gaan doen, mijn broer helpt me met lassen.

en ik wil zoveel mogelijk al gedaan hebben, dus ik ging de achterkant bekijken..en ja deze heeft ooit schade gehad

Foto0747.jpg

zo, kaal geschuurd en glad

Ook de kofferbak wil ik meegespoten hebben..just for the looks and completion!

Foto0748.jpg

hier ontdaan van oppervlakkige roest , hierna heb ik hem gestofzuigd en verder schoongemaakt

en behandeld met primer

Foto0749.jpg

Foto0750.jpg

net als de achterkant

Foto0751.jpg

Foto0752.jpg

waardoor de achterkant nu in principe ook klaar is, zometeen demonteer ik de spoiler en probeer ik verder te gaan met het plafond in het interieur.

einde dag 4

Begin dag 5

Enorm veel lopen schuren, en daar kan ik fantastisch veel plaatjes van posten maar dat gaat ook nergens over.

Dus ik kan melden met 1 picture

Voorbumper is gereed .

Foto0764.jpg

alle gaten zijn gevuld.. whoehoe.

Ook de +92 bumperlip!

helemaal geschuurd in de plamuur en toppie 8-)

Foto0769.jpg

Nu heb ik me de laatste tijd beziggehouden met de achterlichten, daar post i knog niets van.. komt wel als ik weet hoe ik verder kan. Maar ook even met het interieur.

In het verleden heb ik Stage gelopen ooit bij een beletteringsbedrijf. en daar leerde ik omgaan met folie's en stickers en allerlei leuke dingen.

Dit wilde ik eens toepassen voor mijn console. Ik ben er erg blij mee..

Het gaat om nieuwe carbon folie, het ziet er niet alleen precies uit als echt carbon, maar het voelt ook zo.

Zelfs na het fohnen blijft de structuur er goed in. Het is echt enkel een erg lastige klus omdat door alle gaten je snel foutjes maakt

en dan helemaal opnieuw moet beginnen, gelukkig ging alles bij mij in 1 x goed.

zie hieronder het resultaat.

schuren console

Foto0778.jpg

Foto0785.jpg

Foto0777.jpg

Foto0773.jpg

Foto0786.jpg

en de ashtray. Van binnen ook goed gereinigd en het plaatje geschuurd waar je de peukjes oplegt.

Foto0780.jpg

Foto0807.jpg

Foto0787.jpg

Ook werd er gelast vandaag

Mijn oudere broer hiervoor opgetrommelt, en we begonnen na een lekker middageten aan de auto.

slijptol erin

Foto0790.jpg

meten met het donorstuk van Joske!

Foto0791.jpg

Foto0793.jpg

Foto0796.jpg

Foto0800.jpg

dorpel :)

Foto0802.jpg

niet het mooiste, maar wordt bij spuiter rechtgetrokken :)

Foto0805.jpg

andere kant :)

Foto0869.jpg

Foto0868.jpg

Foto0870.jpg

ook wielkast :)

Foto0866.jpg

Foto0867.jpg

einde dag 5

Begin dag 6

Nou, eigelijk liggen deze al een tijdje heer, Clear rear corner inserts! yeah..

Foto0843.jpg

begin dag 7

Nou, weer een dagje dit weekend kunnen werken. Mijn broer gelukkig nog in kunnen schakelen voor het laswerk, voordat hij op vakantie gaat.. Alle credits moeten ook naar hem, broertje, thankuverymucho !

Ik heb in deze update gewerkt aan de achterlichtunits, welke dankzij Eddy uniek zijn, en de dorpels. die nu 100% dicht zijn. En enkel nog een anti roest, roestconvert, en primer processen moeten ondergaan.. hier zal ik me later over uitwijden.

Allereerst, ik heb een super super mooie hoes gevonden voor mijn auto. Wel prijzig, zo'n 80 euro. Merk : Dunlop. Deze hoes is van echt dik zeil, 100% waterdicht, kan op de auto blijven, goede kwaliteit, en van de binnenkant een soort badstof.. waardoor het niet krast. Super!

Foto0882.jpg

eerst de achterlichten.

Jullie hebben genoeg drama topics van mij meegemaakt over de achterlichten.

Op dit moment heb ik ze al geschuurd, gepolijst, en aangepast met clear corner rear light inserts van eddy!

Eddy, nogmaals..super bedankt!

allereerst.

afplakken

Foto0873.jpg

toen de oranje eruit.. en de witte erin.

Foto0875.jpg

Foto0876.jpg

Foto0877.jpg

afplakken en spuiter :)

Foto0878.jpg

Foto0879.jpg

tataa :)

Foto0891.jpg

dit ging natuurlijk ook zo met de andere ;)

nu nog een laag blanke lak, maar eerst de zwarte lak goed laten uitharden!

Verder met de roest!

Foto0893.jpg

Foto0890.jpg

Foto0887.jpg

en gespoten :)

Foto0894.jpg

gespoten met lak, nog 2 roestplekken, 1 in de ruimte van het reservewiel, en 1 plek achter de achterbumper aan de passagierskant.

Dit kan ik alleen af!

gaat goed zo!

bedankt voor het volgen van dit projec t

einde dag 7

Dag 8 , carparts day!

Zoo!

deze dag een update voor wat binnengekomen parts.

* .Binnengekregen. *

Foto0917.jpg

de drop end links voor achterzijde auto :)

nieuwe remschijven, thn u ebay

Foto0918.jpg

Foto0919.jpg

met ebc greenstuff brakepads :)

ook nieuwe verwarming en zooi controle unit.
Foto0916.jpg

Dag 9 , begin van de achterbumper

ook inmiddels de Gearknob van TRD binnengekregen.

Foto0926.jpg

erg leuk, nu nog een pookhoes met zwarte stiksels.

Inmiddels begonnen aan de achterbumper.

heb enkel gaten gevuld met polyhars, hierna schuren en afwerken met plamuur, foto's volgen

Foto0924.jpg

Ook ontdekte ik, tijdens een inspectie dat de Border-add ons in een niet al te goede staat zijn.

Ik heb enkel 1 plek gevonden, die echt mijn aandacht nodig had... dus ben ik begonnen met spot poly repair!

deze plek

Foto0921.jpg

na schoonmaken en ontvetten, is dit een close up.

Foto0922.jpg

het is dus zoals te zien, gaan rotten. Door de nabijheid van een uitlaat, consequente afkoeling en verhitting van het polyester en de weersinvloeden heeft het verzwakt.

Dus als de wiedeweerga Hars aangemaakt! en een nieuwe glasvezelmat inclusief flinke harsbehandeling gegeven.

hard as rock

Foto0923.jpg

morgen meer.

dag 10

Leuke goodies binnengekregen.

Smoke black corners.

Foto0933.jpg

Foto0936.jpg

Foto0935.jpg

en ik ben verdergegaan met de achterbumper, die is net als de voorbumper, bijna klaar. Ik moet nog de laatste hand aan de add ons leggen.. en dan kan hij ook worden opgeborgen.

Foto0932.jpg

Ik ontdekte een flinke scheur, compleet doorgescheurd.. en de bumper was erg flexibel, en bij elke buiging brak alle vulling dus hij meost met polyester worden gerepareerd.

Foto0929.jpg

ik heb aan de achterkant de bumper moeten open knippen, cosmetisch geen probleem, je ziet het aan de buitenkant niet, enkel de binnenkant is aangepakt.

Foto0939.jpg

dus aan de buitenkant met polyester hars gevuld.

http://s58.photobucket.co(...)current=Foto0931.jpg

en de binnenkant me tglasvezelmatjes en hars..

ik dichtte de schroefopeningen van de bumper en add ons met hars

Foto0942.jpg

ik ben gisteren en vandaag ook wat bezig geweest met deze scheur.. ook flink.

Maar inmiddels is deze helemaal herstelt. Ik zal hier morgen foto's van plaatsen. Heb het enkel de laatste tijd erg erg druk. Ben een huisje aan het zoeken, en bedrijf aan het opstarten. Lastig!

Ben ook blij te melden dat ik een Aerowing Front splitter heb besteld bij Carbenfiberworks. Heel gaaf..

de andere rear bumper border add-on was natuurlijk ook beschadigd..verborgen met goedkoop plamuur..

Gelukkig tikte ik er toevallig tegenaan.. en kwam uiteindelijk bij deze scheur.

Foto0956.jpg

geen punt, ik meteen met poly aan de slag

Foto0957.jpg

vervolgens eens naar de skirts van eddy gekeken.

Super man! die dingen passen als gegoten

Foto0949.jpg

Klein aanpaswerk met de vijl in de hoekjes nodig, en op 2 andere plekjes.

hier is de add on even snel vastgezet om te bekijken wat de pasvorm is, let niet op het boutje

Foto0953.jpg

daar heb ik inmiddels al een oplossing voor verzorgd met polyester hars.

en ik zit met deze plek in mijn maag. Ik kan dit later net afwerken met een strip.

Verzorgd, maar toch een optische oplossing.

de praktische zou het bewerken van de polyester zijn, maar dit is nogal een werk, en dit gaat lang duren.

Foto0950.jpg

ach.

einde weer..

gaat weer een tijdje rust krijgen

dag 13

Na een oefening van 2 weken ben ik weer terug.

en er zijn wat onderdelen binnen gekomen, en van wat andere heb ik foto's gemaakt.

de remleidingen, HEL

Foto1140.jpg

Foto1141.jpg

Foto1142.jpg

kentekenplaat met camera

Foto1139.jpg

en van Carbenfibre !! heel snel, thx ben!~

de Aeroware bumperlip!

besteld, en 2 weken later heb ik hem binnen gekregen! super...

Foto1143.jpg

ook heb ik een spuiter gevonden, praktisch naast de deur!

over 2 weken gaat hij er heen!

jippie

einde dag 13

dag 14

vandaag wat tijd gevonden om wat aan de achterbumper te doen, voorbumper en bumper lip.

helemaal afgeschuurd en geplamuurd..die kunnen worden opgeborgen.

Foto1148.jpg

Foto1149.jpg

met oogjes

einde dag 14

begin dag 15

Niet helemaal eerlijk, die dagtelling, maar opzich handig voor later ..want ik heb tussendoor natuurlijk uren in de garage doorgebracht waardoor de teller op wel 30 zou mogen staan eigelijk..ach maakt ook niet zo veel uit .

Wel nare dingen gebeurd.

Ik dacht klaar te zijn met alle voorbereiding van de onderdelen,voor de spuiter.

de standaard onderdelen zijn de minste problemen, maar de polyester zooi..daar ben ik echt klaar mee, wat mensen ook beweren.

het is altijd meer werk, omdat de pasvorm NOOIT 100% klopt, nooit.. wat mensen ook zeggen.

Ook niet de originele versie van het merk, het is altijd meer schuren, meer passen, of meer aanpassen..dan stock uit de toyota fabriek.

nu heb ik het, en wil het afmaken ook.

De bumperlip heb ik van Carbenfibre.. en in de 1e instantie was ik er hardstikke blij mee, maar inmiddels

vind ik dat ik teveel geld heb betaald, want ik heb er zo veel tijd mee verloren, dat ik denk dat het een flubber product is.

Inmiddels is alles aangepast, waardoor het wel in orde is.

De pasvorm zoals aangeleverd krijgt van mij een 6 en half. De schroefjes passen wel mooi in alle gaatjes, alleen de aansluiting van lip op bumper is niet helemaal lekker.. Nu is dat opgelost

kwaliteit van polyester krijgt van mij een 5. Het is hard, maar op sommige plekken te dun, somigge plekken te dik, en het hele ding is nabehandeld met een soort speciale lak. Hardstikke mooi, die beschermlaag.. maar niet als hij over gaten in het polyester is geblazen waardoor je nu met "onzichtbare luchtbellen zit' zoals die ik nu al 4 ben tegen gekomen.

1 op de voorkant, en 2 de onder en achter kant.

Foto1152a.jpg

Foto1154.jpg

ook zaten er onlogische en onverklaarbare scheurtjes in de bumperlip..

Hij was niet helemaal door, maar ik zag met het lichtjes buigen dat de porien van de lip openden, en sloten..dus dat was gevaarlijk met het oog op een dure spuitbeurt.

heb besloten maar te boren!

Foto1206.jpg

en repareren!

Foto1207.jpg

Foto1208.jpg

De skirt..

Eddy heeft er een mooie pasvorm in aangebracht, maar de aansluiting op het chassis was ronduit bagger.

Foto0950.jpg

die is nu helemaal mooi aangesloten gemaakt door me

Foto1177.jpg

viel qua werk nog heel goed mee..

minder waren hier de scheurtjes in de dunne delen.. die net als in de lip hier ook aanwezig waren, is is echt fragiel spul op sommige plekken.

nu niet meer, alles is aangepakt door me door maar verdikkingen en versterkingen aan te brengen met polyester matjes en hars.

dus ook hier , begin , eind en midden van de scheur ontlasten.

Foto1202.jpg

en herhalen wat ik bij de lip heb gedaan.

Foto1212.jpg

, ook afgeschuurd inmiddels... heeft de spuiter geen werk meer aan.

uitlaat

de uitlaat is besteld, het is een skytune die ik van Maarten heb overgekocht.

Xenon komt eraan, bestuurdersruit moet ik nog ophalen bij The Stig en via jos wat klein spul.

Ik zoek nog een deur, maar sommige prijzen ( 150 euro ) vind ik wat te veel van het goede voor een simpele lege deur in niet eens de goede kleur dus ik wacht nog af wie mij wel wat leveren kan.

tot zover!

einde dag 15

begin dag 16

Strak maken.

Nou, heb weer wat voor de auto kunnen doen. Na wikken en wegen heb ik besloten, de auto toch gedeeltelijk strak te maken. Niet zoals velen doen.. de skirts aan het chassis, maar de strips aan de achterbumper, voorbumper, en skirts.. zodat ik toch nog de bumper e.d weg kan halen mocht dit nodig zijn. Het ziet er zonder de strips een stuk netter uit.

Ook wil ik nog een turbo motorkap monteren. Het staat voller, mooier en is een mooie springplank naar een andere motor .

allereerst de achterklep. Deze moest ook strak.. dus.

If mad max would have a car!

Foto1247.jpg

spijkers op maat geslepen, en in de openingen geplaatsd, waarna mijn broer ze heeft vastgelast.

en het verwijderen van het restafval kon beginnen

Foto1249.jpg

Foto1245.jpg

antenne gat, ( roest vormde zich al na 3 seconden )

Foto1246.jpg

en een kale kofferbak.

Foto1248.jpg

Ook heb ik het stuk achter de achterbumper gemaakt, niemand beschikte over een donor stuk..dus ik besloot het met polyester op te lossen. En dit is perfect gelukt. Het moet enkel nog wel pas worden gemaakt, maar dit is inmiddels ook gedaan

Hieronder een foto toen het in progress was.

Foto1244.jpg

Foto1243.jpg

En de skirts.

de Strips gekit, en vervolgens met polyester en hars behandeld.

Foto1250.jpg

Foto1253.jpg

kunnen behandelen.

vervolgens afgeschuurd en behandeld met polyester plamuur

Foto1252.jpg

Foto1251.jpg
en afgeschuurd.

Foto1254.jpg

enorm glad nu..

achterbumper gaat morgen in de polyester en voorbumper moet ik de strips nog van afschuren om ze evendik te krijgen als de bumper.

Dag 17

Oke, scrap de achterbumper.

Jammer van het vele, vele kutwerk wat ik heb verricht voor die bumper..

maar het wordt de Toms achterbumper..fantastisch model gezien ik spoiler los wil gaan rijden.

Gelukkg zijn er ook wat onderdeeltjes binnen gekomen, om me van mijn verveling af te houden

-Raam

-2 wielkuipen front

-Revisie sets remklauwen

-Deur

-rubbers

whoeh6oe

Foto1273.jpg

Foto1275.jpg

Foto1277.jpg

Foto1279.jpg

Toms achterbumper

Nou, even niets meer gebeurd.

wel een boel aangeschaft dat zien jullie later op de dag

ik kreeg uit Engeland een Toms achterbumper binnen! Prachtig ding, begreep meteen waarom ik hem wilde toen ik hem monteerde..

maar er moet helaas wel veel worden gedaan.. kwaliteit laat te wensen over, maargoed. inmiddels beheers ik het polyesteren wel

Foto1309.jpg

hier zie je hem op de auto, waar hij zit vastgemaakt met wat schroeven en tape, dit omdat de strips die net boven de bumper zitten oorspronkenlijk, hier ook vast worden gemaakt,

maar de pasvorm was in ieder geval redelijk..dus ik kon er goed mee uit de voeten.

Foto1310.jpg

dag 18

Nou, de bumper wilde ik niet te lang laten liggen, anders zou ik er teveel tegenop gaan kijken.

dus meteen na het kitten, wat te zien is op bovenstaande foto , polyester .. en daarna plamuren en schuren

Foto1314.jpg

En dit schoot meteen goed op!

Foto1317.jpg

op veel punten is hij al strak, moet er nog een dagje aan werken.

Foto1318.jpg

En ik ging ook even bij onze frankie langs

voor een uitlaatje.

skytune!

Foto1321.jpg

en bij een andere dude, waar ik in de toekomst eens een 3sgte wil gaan halen.. een turbo motorkapje alvast

Foto1320.jpg

....

morgen meer updates

vervolg van dag 18

na wikken en wegen gaf de kleine kentekenplaat de doorslag. Het gat.. gezaagd bij fabricage was veel te groot!

Dat sloeg echt nergens op. Kentekenplaathouder zou er niet eens inpassen... dus dichtgemaakt! hoppa.. dat ging erg goed.

cardboard vastgetaped! en polyester erover.. en ik had meteen een vlakke laag.

Foto1331.jpg

vervolgens met schuurmachine schuren, plamuren..klaarmaken

Foto1334.jpg

Foto1335.jpg

Foto1336.jpg

Foto1337.jpg

nu nog even wachten op de zijschermen....

voor de rest is alles geschuurd.

De achterbumper was bijna klaar, maar er waren nog problemen die ik spotte toen ik hem opnieuw paste.
het is belangrijk je poly werk te blijven passen.. door het gebruik van polyester matjes en hars kan de vorm toch veranderen, miniem....
maar genoeg om imperfecties te veroorzaken.

met de achterlichten erbij merkte ik dat ik naadjes had. deze had ik vandaag weggewerkt, en dat kostte weer schuren.
maargoed, hier wat foto's.

hier in het proces.

Foto1342.jpg

had gewerkt met polyester glasvezel, en polyester plamuur beide zijdes om de kier weg te krijgen

Foto1346.jpg

hier zie je ook de plekken waar de kier zat

Foto1343.jpg

ook zat er te veel spanning in de hoek van de bestuurderskant, dus ik maakte een insnede en deze heb ik vervolgens goed aan elkaar gehecht.

Foto1344.jpg

Heb inmiddels al verder gewerkt aan de bumper, hij is bijna helemaal klaar, alles is afgewerkt, en geschuurd..nog eventjes controleren en dan wet sanden.

wachten op de volende dingen..

Ook heb ik al wat verwijderd voor de spuiter, veel clipjes en andere soorten plastic bevestigingsknoppen van het chassis. Maar sommige laat ik zitten.
Zijn er niet heel uit te krijgen, en bestellen wordt een ellendig verhaal.. daar ben ik al bekend mee. Het zijn er gelukkig maar enkele en niet in het zicht.. maar toch jammer. achja.

had nog een huzarenstukje voltooid al zeg ik het zelf met de achterbumper.. deze had een soort kuil, waardoor onder de achterlichten eenmaal gemonteerd een gat ontstond. Ik kon het opvullen met plamuur en zooi, maar dat is niet de bedoeling van toepassingsmogelijkheden van het product. Dus ik heb een kunstmatig plastic ding gemaakt, wat nu volledig goed opgaat in de bumper

Foto1357.jpg

dag 21

vandaag eigelijk niet veel gedaan. Ik was moe, maar werd thuis blij verrast met de aangekomen zijschermen uit Engeland!

yeah!

Foto1347.jpg

helemaal strak, helemaal glad

en ik kon ein-de-lijk gaan checken of alles goed aansloot!

dus het opbouwen, voordat hij naar de spuiter gaat, kan beginnen. en daar horen ook wat foto's bij.

Bumper sluit goed op de zijschermen aan !

Foto1349.jpg

deze kant qua skirt helaas wat minder, hij is weer kapot gescheurd, maargoed dit gebeurd.. de skirt is net wat te klein waardoor hij onder spanning komt.. maar dat is inmiddels al gerepareerd

Foto1350.jpg

deze kant daarintegen past alles

Foto1351.jpg

ik ben dus enorm blij.. en ik moet nu enkel nog afschuren met zeer fijne korrel op wat plamuur plekjes na... dit weeken even bikkelen. Ook de deuren nog strak maken...maar dat hoeft niet in detail, dat is voor de spuiter.

Dan kan ik alle teringzooi achter me laten, en opzoek naar de verlichting en audio

whoehoeee

[b]dag 22

de deuren nog strakgemaakt..

ontdaan van lak

Foto1359.jpg

aluminium plamuur erop.. hardstikke hard en stevig. Superspul.
Foto1360.jpg

resulteerde in 1 strakke deur

Foto1361.jpg

en daarna de andere

Foto1366.jpg

zo ligt de rest nu te wachten, om w.s morgen naar de spuiter te worden gebracht.

Foto1367.jpg

Zo, updates van de spuiter! Want daar is hij naartoe gebracht!

was even langsgeweest.

daar staat ze dan

Foto1380.jpg

een deurtje

Foto1381.jpg

een kant waar nog niet aan was gwerkt

Foto1382.jpg

aan deze wel

Foto1383.jpg

Foto1384.jpg

andere deur

Foto1385.jpg

en net voordat ik weg ging

Foto1386.jpg

Hello

nou vandaag weer bij spuitert langsgeweest...
Zo'n "pak"van dat bedrijf had me verteld dat hij al foto's had gemaakt ...wel aardig van hem, zodner dat ik het vroeg.. hij had al gedacht dat ik het bij zou houden..

ze zijn er in ieder geval goed opgeschoten

hij staat al in de grondlak

Foto1400.jpg

Foto1399.jpg

Foto1401.jpg

Foto1402.jpg

Foto1403.jpg

Foto1404.jpg

Foto1405.jpg

Foto1406.jpg

en tadaa :)

Foto1407.jpg

bumper hebben ze he-le-maal strakgemaakt gewoon.. echt super.

volgens mij krijg ik hem eind deze week terug.. of begin volgende.

ondertussen komen de lederen deurpanelen binnen, en nog wat zooi.
morgen even bestelling doen bij toyota dealert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 28-03-2011 16:34:16 ]
Crutchzondag 27 maart 2011 @ 23:54
Lekker bezig :D

Hoeveel ben je tot nu toe kwijt?
Stokstaartzondag 27 maart 2011 @ 23:56
Mooi project? Issie snel?
Pumatjezondag 27 maart 2011 @ 23:59
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:54 schreef Crutch het volgende:
Lekker bezig :D

Hoeveel ben je tot nu toe kwijt?
wil ik niet weten :P

Inmiddels onderweg :) uit het buitenland

-Xenon 3000K H3 mistlampsetje
-Bi Xenon pro 3000k H4 dimlicht en grootlicht set
-Lederen deurpanelen.
-Headunit 2din , ( inc GPS, 6,2"touchscreen, afspeelbaar -dvd/cdetc.) en bluetooth shizzle

-orignele Toyota onderdelen, kleine dingentjes
-boutjes en schroefjes uit USA
-

binnengekomen

-"JDM"koplampen ( helder glas, zwart van binnen )
-TRD kentekenplaathouder achter amerikaans model
-Normale kentekenplaat houder amerikaans model
-originele Japanse raamlijst met 3e remlicht

[ Bericht 8% gewijzigd door Pumatje op 28-03-2011 00:06:22 ]
Tha_Flashmaandag 28 maart 2011 @ 00:00
Mooi project !!
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 00:01
quote:
11s.gif Op zondag 27 maart 2011 23:56 schreef Stokstaart het volgende:
Mooi project? Issie snel?
met deze motor veeeeel te langszaam.
zit een 2 liter 16 klepper in.. maar komt een 3SGT-E motor in uiteraard :)
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 00:06
verder vermeld ik niets over de audio, er zit natuurlijk wel een goed alarm op de auto ;) .. maar dit allemaal om niet te laten weten wat ik erin prop. Het zal niet veel bijzonders zijn.. dit omdat ik er niet al te veel om geef.
JJHmaandag 28 maart 2011 @ 00:12
_O_
Stokstaartmaandag 28 maart 2011 @ 00:13
En dan gaat ie dus ongeveer zo klinken?


:9
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 00:28
haha ja zoiets ;)

Ook is onderweg

-94+ tweeter kapjes uit hong kong origineel toyota
-Rear light triangles JDM ( die inzetstukken van de achterlichten, die driehoekjes, maar dan rode zeg maar. Uit japan
#ANONIEMmaandag 28 maart 2011 @ 09:18
ik lees mee. :)
Kriegelmaandag 28 maart 2011 @ 12:40
Heilige stront, langste OP ooit! 11.gif

Mooi project man, dat zeker.
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 12:55
Leuk project!
Ik vraag me wel af waarom je bijv. die kofferbak helemaal blank schuurt, nu zie je daardoor ontzettend veel oneffenheden in de nieuwe glanzende lak. Je had beter grof op kunnen schuren, eventuele restputjes van roest behandelen met ontroester en met een mespuntje plamuur gladmaken.

Ook bijv op die kofferbak, in plaats van die spijkers die je gebruikt had je een slagtrekker kunnen gebruiken waardoor er minder spanning in de plaat gebracht wordt van het laswerk. Dit geeft een veel strakker resultaat aan het einde.

Maar verder gaaf om te zien hoor, je pakt het in ieder geval zeer grondig aan, dat zie je niet vaak zo!
FalleNk810imaandag 28 maart 2011 @ 13:21
Netjes :Y
Volgens mij had ik al heel veel hiervan een keer gelezen.. :?
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 13:43
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 12:55 schreef Barcaconia het volgende:
Leuk project!
Ik vraag me wel af waarom je bijv. die kofferbak helemaal blank schuurt, nu zie je daardoor ontzettend veel oneffenheden in de nieuwe glanzende lak. Je had beter grof op kunnen schuren, eventuele restputjes van roest behandelen met ontroester en met een mespuntje plamuur gladmaken.

Ook bijv op die kofferbak, in plaats van die spijkers die je gebruikt had je een slagtrekker kunnen gebruiken waardoor er minder spanning in de plaat gebracht wordt van het laswerk. Dit geeft een veel strakker resultaat aan het einde.

Maar verder gaaf om te zien hoor, je pakt het in ieder geval zeer grondig aan, dat zie je niet vaak zo!
He, allereerst dank voor je reactie. Maar ik begrijp je kritiek niet helemaal. Ik begrijp wat je bedoelt als aanmerking/opmerking.. maar niet de situatie. Op de kofferbak heb ik spijkers gebruikt, omdat dit de andere 34 keren ook heel goed ging :P .. daarnaast. de spuiter heeft hem he-le-maal strak gemaakt !. Geloof me, de kofferbak is echt he-le-maal strak ;) ! daar zie je totaal niets meer van.

En verder de spijkers.. ik ben van mening ( ja mijn mening dan :P ) dat het de Ideale manier is. Het is namelijk achterlijk moeilijk plaatstaal uit te knippen..terwijl spijkers van goede kwaliteit staal zijn, en je ze heel makkelijk precies de vorm van het gat kan geven door wat af te slijpen bijvoorbeeld. De slagtrekker daarna zou alleen maar meerdere vervormingen in het plaatsaal hebben gegeven. Vandaar dat ik hiervoor niet heb gekozen..

en In de kofferbak, dat wordt niet gespoten ;) .. dat is origineel ook niet zo. Het enige wat ik heb gedaan is de oxidatie verwijderd.. schoongemaakt, ontvet.. primer.. en nu ( heb ik helaas geen foto van ) helemaal matzwart heb gespoten. :)
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 13:43
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:21 schreef FalleNk810i het volgende:
Netjes :Y
Volgens mij had ik al heel veel hiervan een keer gelezen.. :?
andere auto. was mijn honda civic. Staat ook nog hier op Fok! :)
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 13:58
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:43 schreef Pumatje het volgende:

[..]

He, allereerst dank voor je reactie. Maar ik begrijp je kritiek niet helemaal. Ik begrijp wat je bedoelt als aanmerking/opmerking.. maar niet de situatie. Op de kofferbak heb ik spijkers gebruikt, omdat dit de andere 34 keren ook heel goed ging :P .. daarnaast. de spuiter heeft hem he-le-maal strak gemaakt !. Geloof me, de kofferbak is echt he-le-maal strak ;) ! daar zie je totaal niets meer van.

En verder de spijkers.. ik ben van mening ( ja mijn mening dan :P ) dat het de Ideale manier is. Het is namelijk achterlijk moeilijk plaatstaal uit te knippen..terwijl spijkers van goede kwaliteit staal zijn, en je ze heel makkelijk precies de vorm van het gat kan geven door wat af te slijpen bijvoorbeeld. De slagtrekker daarna zou alleen maar meerdere vervormingen in het plaatsaal hebben gegeven. Vandaar dat ik hiervoor niet heb gekozen..

en In de kofferbak, dat wordt niet gespoten ;) .. dat is origineel ook niet zo. Het enige wat ik heb gedaan is de oxidatie verwijderd.. schoongemaakt, ontvet.. primer.. en nu ( heb ik helaas geen foto van ) helemaal matzwart heb gespoten. :)
Dan heb ik de situatie misschien niet goed bekeken. Maar met een slagtrekker (mits goed gebruikt) trek je geen vervormingen hoor, je trekt slechts de deuk tot bijna helemaal naar de oppervlakte met slechts 1 klein hechtlasje. Hierdoor komt er totaal geen warmte en spanning in de plaat. Dat minimaliseerd ook de rek die je in de plaat krijgt en uiteindelijk ook de hoeveelheid plamuur die je nodig hebt om het mooi strak te krijgen zonder dat je later een gekke weerkaatsing in de lak ziet.

Die kofferbak kan ook wat vertekenen op de foto's, maar wat ik bedoel is dat het lijkt alsof je ze heel radicaal helemaal blank geschuurd hebt waardoor de oneffenheden juist zichtbaar worden. Je ziet de vegen van het schuren ineens en de nieuwe lak lijkt er helemaal golvend op te liggen.
Als je alle bestaande lak gewoon ruw schuurt en de roestige plekjes met het antiroestmiddel dat je had even aantipt en vervolgens met een minimale hoeveelheid plamuur de putjes opvult en mooi glad uitschuurt is het 100% strak.
Maargoed, op dit oppervlak is het ook niet belangrijk maar het viel me zomaar op :)

Je pakt de dorpels en wielkasten wel goed aan, mooi ruim uitgeslepen en radicaal de hele panelen vervangen. Dat is wel mooi om te zien. Vaak wordt er toch te zuinig geslepen rondom de roest.
Gkhnmaandag 28 maart 2011 @ 14:01
Ik snap die spijkers niet, waarom?
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 14:03
@ Barcaconia met de slagtrekker was ik ook bang, de lasnaad los te trekken.. ach. He tis nu goed gegaan, en dat ging het ook in voorgaande situaties met de spijkers.
Over het blankschuren.. dat is echt een vertekening ! de lak op de klep zelf is compleet in takt gelaten :)

@Gkhn spijkers waren nodig om de gaten die de spoiler achterliet te dichten :)
Barcaconiamaandag 28 maart 2011 @ 14:08
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 14:03 schreef Pumatje het volgende:
@ Barcaconia met de slagtrekker was ik ook bang, de lasnaad los te trekken.. ach. He tis nu goed gegaan, en dat ging het ook in voorgaande situaties met de spijkers.
Daar gaat het om :)
Maar ik geef alleen een tip hoor, geen kritiek. Je zou het jezelf makkelijker kunnen maken door uiteindelijk met minder plamuur een strakkere klep te hebben :)

quote:
Over het blankschuren.. dat is echt een vertekening ! de lak op de klep zelf is compleet in takt gelaten :)
Foto0748.jpg

Ik doel op deze foto, waar je een deel lak hebt laten zitten en een deel volledig blank schuurt, waardoor vervolgens:
Foto0750.jpg
deze lak niet strak lijkt te zijn.
Iets wat natuurlijk voor in de kofferbak geen enkel probleem is, maar het is onnodig veel werk en het resultaat wordt er niet beter van dus vandaar mijn opmerking :)
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 14:10
aha.. we begrijpen elkaar!
die kofferbak maakte me niets uit, want die wordt niet meegespoten. heeft enkel primer en mat zwarte laklaag gekregen, waar toch geen glans bij komt.. en die is bedekt met tapijt dinges.

en kritiek mag natuurlijk altijd.. in de zin van. Hee.. dat ziet er toch niet uit.. tot zo kun je het beter doen. Dat lever ik ook op anderen.. en dat hoor ik ook graag terug. altijd het bespreken waard.
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 15:29
update.

wat spullentjes binnen.

-hangreep kapjes , oem toyota
Foto1432.jpg

pakketje uit GB

-Foto1430.jpg

krasvrij passagiersraam :)

Foto1431.jpg

kentekenplaat USA

Foto1420.jpg

koplampen :)

Foto1433.jpg

[ Bericht 0% gewijzigd door Pumatje op 28-03-2011 17:09:22 ]
#ANONIEMmaandag 28 maart 2011 @ 16:15
Wow dat is een hoop geld wat erin gaat :p
Ik weet hoe het is xD als je eenmaal begint eraan wil je ook niet meer stoppen.

Ik neem aan dat je twin turbo's gaat nemen met een leuke blow-off valve :P
gerco94maandag 28 maart 2011 @ 16:33
ziet er vet uit, puma!
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 16:37
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:15 schreef totalvamp het volgende:
Wow dat is een hoop geld wat erin gaat :p
Ik weet hoe het is xD als je eenmaal begint eraan wil je ook niet meer stoppen.

Ik neem aan dat je twin turbo's gaat nemen met een leuke blow-off valve :P
denk dat ik begin met een standaard 3sgt-E motor... 230 pk is dat ofzo.
Loopt dat optimaal.. dan op basis van die motor.. verder kijken :)
Pwniemaandag 28 maart 2011 @ 19:18
hell man! Zit ik net heerlijk te genieten van dit topic..is er niks meer te lezen en te zien!

Mijn complimenten voor dit project... :D
Pumatjemaandag 28 maart 2011 @ 19:28
:D haha

er komt nog 1 grote materialen update..

en dan blijft het updates stromen omdat ik hem opbouwen ga ;)
Pumatjedonderdag 31 maart 2011 @ 22:21
Spullen binnengekomen.

-Pookhoes :) echt leder
Foto1440.jpg

verassing uit Hong-kong

-Rear light red Triangles JDM
Foto1437.jpg

- +94 bouwjaar tweeterkapjes

Foto1439.jpg

dat maakte dit :)

Foto1441.jpg

Foto1443.jpg

Foto1442.jpg

- Kentekenplaathouder voor

Foto1444.jpg

- Xenon H3 mistlampen, 3000K

Foto1451.jpg

-2din Autoradio

-Ruitenwissers

Er komt nog wel een update aan denk ik.
Spuiter heeft nog een week nodig :(
Pumatjemaandag 4 april 2011 @ 23:04
leren deurpanelen yes sir :)

Foto1464.jpg
FalleNk810idinsdag 5 april 2011 @ 00:16
Je blijft lekker bezig!
Ziet er allemaal gaaf uit zo! Ben benieuwd naar de paint job :Y

Owja, zoveel picca's op 1 pagina is echt heel irritant als je alleen de laatste update wil bekijken :P
caspervcdinsdag 5 april 2011 @ 13:17
Wat een vet project! Ik volg je en ben benieuwd naar het vervolg :)
jesperrrrsssdinsdag 5 april 2011 @ 13:32
ik lees van af nu mee.

ik vind mr2 ook zulke dikke auto's

*O* *O*
Pumatjedonderdag 7 april 2011 @ 17:50
bedankt voor de comments.

Net bij spuiter geweest, hij wordt morgen gespoten.. kan hem zaterdag halen.
geleidelijk aan opbouwen.. lak even laten uitharden voor enkele weken.

vandaag clipjes en schroefjes origineel toyota binnengehad.. 50 euri.
voor 10 plastic kleine clipjes en 8 schroefjes..pffrt :')
jesperrrrsssdonderdag 7 april 2011 @ 18:06
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef Pumatje het volgende:
bedankt voor de comments.

Net bij spuiter geweest, hij wordt morgen gespoten.. kan hem zaterdag halen.
geleidelijk aan opbouwen.. lak even laten uitharden voor enkele weken.

vandaag clipjes en schroefjes origineel toyota binnengehad.. 50 euri.
voor 10 plastic kleine clipjes en 8 schroefjes..pffrt :')
en Toyota is nog niet eens zo heel duur met zulke dingen
Pumatjedonderdag 7 april 2011 @ 18:15
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 18:06 schreef jesperrrrsss het volgende:

[..]

en Toyota is nog niet eens zo heel duur met zulke dingen
eh.. juist wel
FalleNk810idonderdag 7 april 2011 @ 18:35
Alle spullen die je bij de dealer haalt zijn duur, bij VAG net zo...
Maar 50 euro voor 10 stuks... :')
Pumatjedonderdag 7 april 2011 @ 19:52
ik was honda prijzen gewend, en dat is al over de top.. toyota is de ergste van allemaal
densmeedonderdag 7 april 2011 @ 21:12
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 19:52 schreef Pumatje het volgende:
ik was honda prijzen gewend, en dat is al over de top.. toyota is de ergste van allemaal
suzuki is ook stervens duur daarin
tien 100_7697x.jpg van zulke zouden 40 euro kosten :')
bij de opel dealer waar ik regelmatig kwam gratis meegekregen zijn bij opel 30 cent per stuk _O_
Pumatjedonderdag 7 april 2011 @ 23:31
Die heb ik ook nodig!
JK1982vrijdag 8 april 2011 @ 07:14
Mooi topic, ben benieuwd naar het resultaat.
Je pakt het wel grondig aan in ieder geval! :Y
jesperrrrsssvrijdag 8 april 2011 @ 16:53
ik dacht dat bmw en audi juist de kroon spande, bij bmw een nieuw vloermatje 120 euro :'(
Soldier2000vrijdag 8 april 2011 @ 21:41
Wat een mooi project, erg gaaf zeg!
Tjabbovrijdag 8 april 2011 @ 22:36
sjezus man wat heb je je op de hals gehaald.
kon je niet met een betere basis beginnen dan dit?
er zijn veel betere mr's te vinden voor niet veel geld en dat scheelt je veel gezeik. nu kan je elk jaar de roestkever te lijf.

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 00:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]
met deze motor veeeeel te langszaam.
zit een 2 liter 16 klepper in.. maar komt een 3SGT-E motor in uiteraard :)
een 3S-GTE is ook een 2liter 16 klepper. :)
Neem een 3e generatie, en reviseer hem voor je hem er in zet. de 3s werd ooit bestempeld als onverwoestbaar maar daar komt iedereen op terug nu en logisch ook want die krengen zijn onderhand tussen 17 en 20 jaar oud en hebben veel abuse gehad. na revisie kunnen ze weer al je abuse aan.

Zoals je er over praat raad ik je aan...blijf lekker met je 156pk 3S-GE rijden en houd je nog even bij carbon en sticker tuning tot je echt tijd hebt om je er in te verdiepen.

Hoe bevalt je tein setje? ziet het er nog Ok uit of zit het al onder de vliegroest?

verder keep up the good work. als je alles klaar hebt zal het je veel vodoening geven ^O^
Tjabbovrijdag 8 april 2011 @ 22:37
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef Pumatje het volgende:
bedankt voor de comments.

Net bij spuiter geweest, hij wordt morgen gespoten.. kan hem zaterdag halen.
geleidelijk aan opbouwen.. lak even laten uitharden voor enkele weken.

vandaag clipjes en schroefjes origineel toyota binnengehad.. 50 euri.
voor 10 plastic kleine clipjes en 8 schroefjes..pffrt :')
heb je al targadak rubbers gehaald dan schrik je je helemaal wild
don't ask me how i know :'(
Pumatjezondag 10 april 2011 @ 14:49
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:37 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

heb je al targadak rubbers gehaald dan schrik je je helemaal wild
don't ask me how i know :'(
Hoezo? Als je 200 euro te duur vind zou ik je verzoeken , vind een andere hobby
Pumatjezondag 10 april 2011 @ 14:53
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 april 2011 22:36 schreef Tjabbo het volgende:
sjezus man wat heb je je op de hals gehaald.
kon je niet met een betere basis beginnen dan dit?
er zijn veel betere mr's te vinden voor niet veel geld en dat scheelt je veel gezeik. nu kan je elk jaar de roestkever te lijf.

[..]

een 3S-GTE is ook een 2liter 16 klepper. :)
Neem een 3e generatie, en reviseer hem voor je hem er in zet. de 3s werd ooit bestempeld als onverwoestbaar maar daar komt iedereen op terug nu en logisch ook want die krengen zijn onderhand tussen 17 en 20 jaar oud en hebben veel abuse gehad. na revisie kunnen ze weer al je abuse aan.

Zoals je er over praat raad ik je aan...blijf lekker met je 156pk 3S-GE rijden en houd je nog even bij carbon en sticker tuning tot je echt tijd hebt om je er in te verdiepen.

Hoe bevalt je tein setje? ziet het er nog Ok uit of zit het al onder de vliegroest?

verder keep up the good work. als je alles klaar hebt zal het je veel vodoening geven ^O^
Gozer... Deze mr2 is nu al 3 jaar in mijn bezit, en heb waarschijnlijk al meer auto's gehad dan je had durven denken ( helaas ik zelf ook vrees ik ) waar ik geregeld bij elke keer dat ik er 1 bezat een motor in heb geswapped.

Ik ken de Mr2 heel goed, en nee.. elk model zuigt en elk model is evenveel werk.. want ze roesten allemaal, denk je van niet, heb je pech.. dat doen ze wel. Tenzij hij al eerder is opgelapt.

en ja, de 3sgte is een 16 klepper.. dus? Die heb ik al 1 aangeschaft.. en komt er volgend jaar in. Ik snap je probleem niet zo. De Tein rijd ik nu ook al een jaar of anderhalf mee, en doet het prima.. als je het gewoon goed verzorgd is er geen vliegroest.

En stickertuning? Je noemt dit godganse kut project stickertuning? Zou je adviseren het topic nog eens door te lezen alvorens een achterlijke one-liner als deze eruit te gooien.

En wat je advies betreft, op basis van hoe jij praat denk ik dat je sociale issues hebt meneer Auto god.

[ Bericht 9% gewijzigd door Pumatje op 11-04-2011 00:50:52 ]
Pumatjezondag 10 april 2011 @ 20:07
en hij is trouwens al even terug! opbouwen is gebonnen!

zo kreeg ik hem terug!

Foto1481.jpg

helemaal blij, maar na inspectie, toch wat puntjes waar ik minder tevreden over ben. in beide deuren motorkap en voorbumper zitten hele kleine puntjes.. maar die moeten toch echt worden opgelost. morgen terug naar spuiter :)

maar de vele lagen blanke lak.. doen hun werk in de zon nice 8-)

Foto1482.jpg

nou, de auto op bokjes gezet

Foto1485.jpg

motorkap, en japanse raamlijst met 3e remlicht gemonteerd :)
Foto1487.jpg

voorkap gemonteerd :)

Foto1490.jpg

Foto1491.jpg

achterklep gemonteerd :)

Foto1492.jpg

sluit allemaal mooi aan :)

Foto1494.jpg

klein grut monteren :)

Foto1496.jpg

1 achterlamp! whoehoe

Foto1500.jpg

begonnen met de remmen demonteren voor de revisie..en monteren van de remschijven en stalen remkabels :)

Foto1504.jpg

achter, nieuwe droplinks erbij :)

Foto1505.jpg

Foto1506.jpg

koplampen voor de BI-xenon :)

Foto1507.jpg

met kappen erop :)

Foto1513.jpg

en een afsluit foto :P

Foto1512.jpg

zo, morgen weer meer :P
FalleNk810imaandag 11 april 2011 @ 00:07
Ziet er echt heel erg strak uit ^O^
Heerlijk werken met het zonnetje zo en die nieuwe lak :D
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 00:09
zat naar de laatste foto te staren... het kontje is zo al mooi.. nog beter wanneer de achterbumper erop komt..
Kan niet wachten!

lijstje van spullen.

Voorbumper : OEM toyota - Nederland
Bumperlip : Costummade Carbenfibre Aeroware - Groot-Brittanie
Achterbumper : Tom's - Groot-Brittanie
Skirts : Greddy - België
Achterraamlijst 3e remlicht : Japan
achterlichten : Japan - België
Koplampen : Usa
Wielkasten front : Costum made Groot Brittanië
Ramen : Groot-Brittanie
3000k xenon mistlampen : USA
Onderstel : Japan
3000k bi xenon koplampen : NL
interieur : Groot-Brittanie
Schakelpook : Hongarije
Stadslichten : Groot-Brittanie
Heater console : Duitsland
Radio : Japan
Remmen/Remkabels : Groot Brittanie

zo zijn er natuurlijk 3000 andere onderdeeltjes die overal vandaan kwamen, maar om even aan te geven.. het is een allegaartje, die auto van mij :P
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 00:13
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:07 schreef FalleNk810i het volgende:
Ziet er echt heel erg strak uit ^O^
Heerlijk werken met het zonnetje zo en die nieuwe lak :D
idd.. heerlijk weer. Heb er ook gratisch een bruine kop bij gekregen :9
dinsdag wordt het minder helaas, dan gaan er lakens overheen en de auto hoes :)
JJHmaandag 11 april 2011 @ 00:27
Ik vroeg me serieus af hoe die witte paintjob uit zou pakken, nice! ^O^

Ga je hem deze zomer nog rijdend krijgen denk je?
Sounddragonmaandag 11 april 2011 @ 00:41
Mooi projekt, goed aangepakt so far, alleen ben ik meer een zwart-man; ik vond hem in het zwart ernstig veel dikker, maar jij blijkbaar niet 8-)

Een oud collega van me had/heeft zo'n ding in het kanariegeel, was hij ook altijd aan aan het prutsen en knutselen qua werktijd; mooie bakken :Y
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 00:44
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:27 schreef JJH het volgende:
Ik vroeg me serieus af hoe die witte paintjob uit zou pakken, nice! ^O^

Ga je hem deze zomer nog rijdend krijgen denk je?
:D deze zomer?
Deze lente bedoel je!

over een week is dit ding op de weg ;) wat dacht je dat er zo lang nog zou moeten duren dan :P
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 00:46
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 00:41 schreef Sounddragon het volgende:
Mooi projekt, goed aangepakt so far, alleen ben ik meer een zwart-man; ik vond hem in het zwart ernstig veel dikker, maar jij blijkbaar niet 8-)

Een oud collega van me had/heeft zo'n ding in het kanariegeel, was hij ook altijd aan aan het prutsen en knutselen qua werktijd; mooie bakken :Y
op pagina 1 zie je hem nog in het zwart, ik kan mooi foto's maken :P

heb eerst een zwarte honda gehad, toen weer een zwarte honda, en nu een zwarte mr2, die wit is geworden ... vind het erg goed uitgepakt. Moet eerlijk zeggen, twijfelde heel heel erg om hem gewoon zwart te maken.. maar toch :P

in wit komen sommige lijnen veel beter uit, mits hij wordt strakgemaakt.. wat nu ook is gebeurd ;)

bedankt iig!

[ Bericht 5% gewijzigd door Pumatje op 11-04-2011 00:51:46 ]
Sounddragonmaandag 11 april 2011 @ 00:54
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:46 schreef Pumatje het volgende:

[..]

heb eerst een zwarte honda gehad, toen weer een zwarte honda, en nu een zwarte mr2, die wit is geworden ... vind het erg goed uitgepakt. Moet eerlijk zeggen, twijfelde heel heel erg om hem gewoon zwart te maken.. maar toch :P

in wit komen sommige lijnen veel beter uit, mits hij wordt strakgemaakt.. wat nu ook is gebeurd ;)

bedankt iig!
Ik zat aan het begin van je repo al te kwijlen op hoe mooi die rode achterlichten stonden in die zwarte bak, en had een licht WTF momentje toen ik las dat hij wit ging worden, maar ik oordeel pas als hij af is, zo zie je nog te weinig vind ik ;)
Ik heb ook wel een witte auto gehad vroeger, en ik vond het toen ook mooi, maar ik vind zwart eigenlijk op elke auto dé überkleur 8-)
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 01:02
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 00:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zat aan het begin van je repo al te kwijlen op hoe mooi die rode achterlichten stonden in die zwarte bak, en had een licht WTF momentje toen ik las dat hij wit ging worden, maar ik oordeel pas als hij af is, zo zie je nog te weinig vind ik ;)
Ik heb ook wel een witte auto gehad vroeger, en ik vond het toen ook mooi, maar ik vind zwart eigenlijk op elke auto dé überkleur 8-)
haha, hee kappen nou! straks baal ik nog ;)
Nah.. nu wordt hij wit! en ik ben er echt heel blij mee.. zwart staat ook zeker goed.. maar ik wilde eens wat anders. Inderdaad.. pas oordelen over een tijdje!

gaat deze week goedkomen, mits de spuiter meewerkt.
Tjabbomaandag 11 april 2011 @ 11:06
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:53 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Gozer... Deze mr2 is nu al 3 jaar in mijn bezit, en heb waarschijnlijk al meer auto's gehad dan je had durven denken ( helaas ik zelf ook vrees ik ) waar ik geregeld bij elke keer dat ik er 1 bezat een motor in heb geswapped.
Het is ook een mooie auto (model). :)

quote:
Ik ken de Mr2 heel goed, en nee.. elk model zuigt en elk model is evenveel werk.. want ze roesten allemaal, denk je van niet, heb je pech.. dat doen ze wel. Tenzij hij al eerder is opgelapt.
Vreemd. alle toyota's van na 1988 zijn verzinkt. Zoveel roest móet haast met iets van schade te maken hebben, of op zijn minst met verwaarloosd onderhoud. Dat laatste is heel logisch bij dit soort auto's.

quote:
en ja, de 3sgte is een 16 klepper.. dus? Die heb ik al 1 aangeschaft.. en komt er volgend jaar in. Ik snap je probleem niet zo. De Tein rijd ik nu ook al een jaar of anderhalf mee, en doet het prima.. als je het gewoon goed verzorgd is er geen vliegroest.
niets 'dus'. je zei dat er NU een 2.0 16v in zat en dat je een 3S-GTE erin wilde zetten. Dat suggereert dat de gte géén 2.0 16v is. dat is het natuurlijk wel. Welke generatie heb je gekocht?
En uit een MR of een celica ?

Ik heb geen probleem. gelukkig niet. ik geef maar vrijblijvend wat advies. ik heb al meerdere 3s-gte motoren zien sneuvelen en heb ze zelf weer opgelapt waaronder een WRC variant. Ik wil maar zeggen, kijk uit met het in je auto lepelen van een 20 jaar oud blok ook al is het low milage. Ze gaan geheid stuk zeker als je BPU of BPU+ wilt gaan met de auto. Zelf weten hoor maar het zou zonde zijn van al je inspanningen als hij stuk ging nietwaar . :)

quote:
En stickertuning? Je noemt dit godganse kut project stickertuning? Zou je adviseren het topic nog eens door te lezen alvorens een achterlijke one-liner als deze eruit te gooien.

En wat je advies betreft, op basis van hoe jij praat denk ik dat je sociale issues hebt meneer Auto god.
Nou ja stickertuning ging wat te ver OK :) Maar je bent vooral aan het opleuken van je auto met wat nepcarbon en leren stoelen. Je kan niet álles tegelijk doen. Ga nou eens kijken op verschillende fora naar 3s-gte's en wat ze kunnen en wat ze níet kunnen. Heb je ook een limited slip diff erbij ?

Welke kleur wit is het ? Super White 2?
Wit staat mooi op een MR. :)
jesperrrrsssmaandag 11 april 2011 @ 20:16
zit er mooi uittt!!
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 22:23
enkel lederen stoelen en nepcarbon.. kun je een hele boel foto's neit zien of ben je nu expres aan het sarren?

[ Bericht 76% gewijzigd door Pumatje op 11-04-2011 22:38:57 ]
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 22:29
Mensen nieuwe foto's :)

vandaag na mijn werk de voorbumper gepakt, en de Aeroware bumperlip van Carbenfibre gemonteerd. vervolgens de Voorbumper gemonteerd :)

Foto1523.jpg

Foto1524.jpg

Foto1525.jpg

stadslichten gemonteerd

en hier de oem toyota clipjes die op de spijltjes van toyota zijn gekomen, deze kostte me dus 55 euri :) ...

Foto1527.jpg

Foto1528.jpg

met mistlamp :)
Foto1530.jpg
PH-KCDmaandag 11 april 2011 @ 22:37
Super mooie auto. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 22:46
dank je.. ben zelf ook heeeel erg benieuwd! :) morgen begin ik met het reviseren van de remklauwen... en zodra dat is gebeurd kan ze op haar wieltjes! dan skirts plaatsen, wachten op Zaterdag, komt een dude van een Forum van de Mr2 langs om de raampjes goed te zetten in de deuren.

Net de spiegels afgemaakt.. :)
overmorgen krijg ik de achterbumper van de spuiter
Barcaconiamaandag 11 april 2011 @ 22:58
Echt een ontzettend gaaf resultaat van de spuiter. Ik vind de kleur ook heel mooi.
Koplampen wel ontzettend lelijk, komen daar nog lijsten omheen oid? Anders hoop ik dat je vaker met koplampen omlaag rijdt ;)
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 23:07
quote:
14s.gif Op maandag 11 april 2011 22:58 schreef Barcaconia het volgende:
Echt een ontzettend gaaf resultaat van de spuiter. Ik vind de kleur ook heel mooi.
Koplampen wel ontzettend lelijk, komen daar nog lijsten omheen oid? Anders hoop ik dat je vaker met koplampen omlaag rijdt ;)
thanks.. hij gaat nog terug naar de spuiter. ze gaan hem helemaal polijsten, om kleine dingetjes weg te halen en voor wat meer glans.. maakt het af zeg maar. en betreft de koplampen.. daar komen uiteraard nog lijsten omheen ! :D

maar de kleur! ja ik ben er ook echt heel erg blij mee :) de kleur van de Fiat500 :)

ik moet enkel eerst stroom hebben voordat ik de koplampen omlaag krijg :P en er zit nog geen accu in. moet ik morgen maar eens gaan halen ja :P
Barcaconiamaandag 11 april 2011 @ 23:09
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:07 schreef Pumatje het volgende:

[..]

thanks.. hij gaat nog terug naar de spuiter. ze gaan hem helemaal polijsten, om kleine dingetjes weg te halen en voor wat meer glans.. maakt het af zeg maar. en betreft de koplampen.. daar komen uiteraard nog lijsten omheen ! :D

maar de kleur! ja ik ben er ook echt heel erg blij mee :) de kleur van de Fiat500 :)

ik moet enkel eerst stroom hebben voordat ik de koplampen omlaag krijg :P en er zit nog geen accu in. moet ik morgen maar eens gaan halen ja :P
Ik heb een fiat 600 in die kleur, vandaar dat ik het zo mooi vind ;)
Echt mooi zo met al die zwarte accenten zoals de knippers en koplampen. Als er mooie lijsten om de koplampen komen zal het idd een stuk mooier worden ;)
Tjabbomaandag 11 april 2011 @ 23:18
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 22:23 schreef Pumatje het volgende:
enkel lederen stoelen en nepcarbon.. kun je een hele boel foto's neit zien of ben je nu expres aan het sarren?
nee i sar je niet. ik zie alle foto's maak je niet druk.
maar een andere motor zie ik als 'upgrades' net als andere stoelen en andere interieurdelen. Roest weghalen en plaatwerk spuiten als een soort van 'onderhoud'. ik zie iig zelf daar een verschil in. daarom haal ik die 2 er uit.
je bent nu de looks aan het upgraden. steek daar fijn energie in en doe het goed. en verdiep je daarna eens in iets anders, zonder dat je een gevecht aan 2 fronten moet voeren.

Als je nu eens een kritische blik op je bezigheden accepteert (niet alle reacties hoeven slechts hulde te bevatten toch?) en daaraan voorbij kan zien dan kan het maar zo zijn dat je wat kan leren, ook al weet je al heel veel.

Om er dan op terug te komen; welke generatie heb je nou aangeschaft? en heb je er een lsd bak bij evt met superstrut of niet ? low miles uit papjan? of van een slopertje/usa import?
Dat vind ik veel interessanter dan een kleurtje en een aftermarket bumpertje.(zie liever go dan show...)

Kleur is mooi ja. maar niet echt wit toch? is het iets een creme kleur?

Lampen zijn supertof trouwens. zijn ze met E-keur en low/high beam ?
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 23:32
E-keur.. geen idee :P niets mee te maken.. verwissel ze wel als ik naar de APK moet.
het is idd beeeetje creme.. zoals ik al zei.. de fiat500 draagt deze origineel. :)

En betreft de reacties.. ik hoef echt niet enkel hulde. maar ook al zou dit onderhoud zijn. Ik denk niet dat daar iets mis mee is ;) ...de motor pak ik volgend jaar aan. de 3sgte die erin komt, komt uit een japanse mr2! :)
Annemaandag 11 april 2011 @ 23:33
Nee. Ik vind dat wit niet mooi. Je had beter een Integra kunnen kopen.
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 23:45
quote:
6s.gif Op maandag 11 april 2011 23:33 schreef Anne het volgende:
Nee. Ik vind dat wit niet mooi. Je had beter een Integra kunnen kopen.
een integra :') nee dat is inderdaad bijna exact dezelfde auto..
mid engine..rear wheel drive enzo.. jaaaa ^O^
Annemaandag 11 april 2011 @ 23:46
Op wat?
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 23:46
ik verwarde jou met sounddragon heb mijn post al geedit

en scheer je weg jij! Naar je crx met Masters of hardcore sticker ^O^
Annemaandag 11 april 2011 @ 23:48
Stop eens met editen man :') Het wordt er niet beter op.

En zal ik doen. Die is tenminste zwart O+.
Pumatjemaandag 11 april 2011 @ 23:50
yeah.. ! gaaf
Straatcommando.dinsdag 12 april 2011 @ 04:25
Vet apparaat man! Heeft wel een dikke fohn nodig.
caspervcdinsdag 12 april 2011 @ 11:40
Sjiek werk van de spuiter!

(fijn ook dat we op p2 van dit topic zijn, dan hoef ik niet telkens die OP in te laden ;) )
Tjabbodinsdag 12 april 2011 @ 12:28
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 04:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Vet apparaat man! Heeft wel een dikke fohn nodig.
voor de ct20 zijn leuke hybrids te koop als je de weg weet :9
Tjabbodinsdag 12 april 2011 @ 12:29
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:32 schreef Pumatje het volgende:
E-keur.. geen idee :P niets mee te maken.. verwissel ze wel als ik naar de APK moet.
het is idd beeeetje creme.. zoals ik al zei.. de fiat500 draagt deze origineel. :)

En betreft de reacties.. ik hoef echt niet enkel hulde. maar ook al zou dit onderhoud zijn. Ik denk niet dat daar iets mis mee is ;) ...de motor pak ik volgend jaar aan. de 3sgte die erin komt, komt uit een japanse mr2! :)
je weet dat in japan het stuur aan de andere kant zit he. en dat je de motor dus andersom in moet bouwen :)

Weet je nou al welke generatie je hebt? en geen LSD bak er bij begrijp ik ?
zijn dingen om serieus over na te denken.
MMaddictzaterdag 16 april 2011 @ 22:12
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:29 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

je weet dat in japan het stuur aan de andere kant zit he. en dat je de motor dus andersom in moet bouwen :)

Weet je nou al welke generatie je hebt? en geen LSD bak er bij begrijp ik ?
zijn dingen om serieus over na te denken.
Sjongejonge, Wat ben jij een vervelend opdringerig mannetje zeg.

Hij zegt toch dat de Motor Conversie van latere zorg is.
En allen onderdelen komen van over de hele wereld dus hij zal vast wel informeren voor dat ie zomaar een blokkie koopt/ aanschaft.

Verder krijg je bij een 3sgte vaak voor een habberkrats de assen en bak incl. LSD bij. Dus ik zie sowieso het probleem niet.
MMaddictzaterdag 16 april 2011 @ 22:18
En voor 400 Pond heb je trouwens een nieuwe LSD via woodsport...

Pumatje, goedwerk.

Ben alleen niet zo gek van in de buitenlucht lassen, veel vervuiling in je bad op die manier (wind) een gaatje kan nog niet zoveel kwaad maar je dorpels gaan zo wel sneller weer roesten.

[ Bericht 14% gewijzigd door MMaddict op 16-04-2011 22:36:39 (overbodig) ]
Pumatjezaterdag 16 april 2011 @ 23:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 22:18 schreef MMaddict het volgende:
En voor 400 Pond heb je trouwens een nieuwe LSD via woodsport...

Pumatje, goedwerk.

Ben alleen niet zo gek van in de buitenlucht lassen, veel vervuiling in je bad op die manier (wind) een gaatje kan nog niet zoveel kwaad maar je dorpels gaan zo wel sneller weer roesten.
ben even druk deze week, vanwege mijn werk ;) ... dus ja..
maar je hebt gelijk, mijn beweging om het zo doen als ik heb gedaan.. ik verwacht niet dat ik de auto nog eens 20 jaar moet laten leven ;) ..
house_is_a_feelingzondag 17 april 2011 @ 11:52
Ben eigenlijk benieuwd naar de kosten van de spuiter voor zoiets ;)
MMaddictzondag 17 april 2011 @ 12:17
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 11:52 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ben eigenlijk benieuwd naar de kosten van de spuiter voor zoiets ;)
Hangt af van het werk dat de spuiter moet doen.... en welke spuiter

Als je zelf demonteert en hermonteert en voor schuurt etc... dan kan het voor 700-800 euro...

Als je alles uitbesteed moet je minimaal aan zo'n 2000 euro denken.

Edit: Dat is trouwens exclusief enginebay en interieur, die 2000 euro.

[ Bericht 5% gewijzigd door MMaddict op 17-04-2011 12:19:31 (toevoeging) ]
house_is_a_feelingzondag 17 april 2011 @ 13:13
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:17 schreef MMaddict het volgende:

[..]

Hangt af van het werk dat de spuiter moet doen.... en welke spuiter

Als je zelf demonteert en hermonteert en voor schuurt etc... dan kan het voor 700-800 euro...

Als je alles uitbesteed moet je minimaal aan zo'n 2000 euro denken.

Edit: Dat is trouwens exclusief enginebay en interieur, die 2000 euro.
Oh, dat is opzich nog wel te doen! :Y
Pumatjezondag 17 april 2011 @ 22:17
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:17 schreef MMaddict het volgende:

[..]

Hangt af van het werk dat de spuiter moet doen.... en welke spuiter

Als je zelf demonteert en hermonteert en voor schuurt etc... dan kan het voor 700-800 euro...

Als je alles uitbesteed moet je minimaal aan zo'n 2000 euro denken.

Edit: Dat is trouwens exclusief enginebay en interieur, die 2000 euro.
errr.. nee.
ik denk niet dat je een fatsoenlijk kwalitatieve laklaag krijgt, met die bedragen.
zet overal maar minimaal 1000 euro voor..

dat van mij kostte om en nabij 2500-3000 euro qua spuiten, en ik heb zelf alles gede en monteerd en er zit een nieuwe voorruit bij.
Barcaconiazondag 17 april 2011 @ 22:20
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:17 schreef Pumatje het volgende:

[..]

errr.. nee.
ik denk niet dat je een fatsoenlijk kwalitatieve laklaag krijgt, met die bedragen.
zet overal maar minimaal 1000 euro voor..

dat van mij kostte om en nabij 2500-3000 euro qua spuiten, en ik heb zelf alles gede en monteerd en er zit een nieuwe voorruit bij.
Kan makkelijk goedkoper. Ik heb laatst een auto laten spuiten die ik zelf kaal en strakgemaakt heb voor 1500 euro. Van binnen en van buiten ook motorruimte en kofferbak.

Resultaat is gewoon 100% strak en dik in de blanke lak gezet voor een goede glans.
Pumatjezondag 17 april 2011 @ 22:23
dat is al weer 700 euro meer dan dat wat Mmaddict zei.
en zo zijn er onderlingen verschillen..

en als je het zwart laat doen, zullen die prijzen wat sneller gelden. En spuitwerk zwart laten doen, doe ik liever niet. Ik wil jarenlange garantie op de lak en het werk :).

maar nu genoeg over prijzen..
Barcaconiazondag 17 april 2011 @ 22:24
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 22:23 schreef Pumatje het volgende:
dat is al weer 700 euro meer dan dat wat Mmaddict zei.
en zo zijn er onderlingen verschillen..

en als je het zwart laat doen, zullen die prijzen wat sneller gelden. En spuitwerk zwart laten doen, doe ik liever niet. Ik wil jarenlange garantie op de lak en het werk :).

maar nu genoeg over prijzen..
Voor binnen en buiten, Mmaddict had het alleen over buiten. 2 kanten spuiten is 2 keer die prijs.
De offerte van mijn auto zei trouwens alleen voor de buitenkant ook 850 euro, dus dat komt aardig in de buurt.
En was ook niet zwart. Gewoon met factuur en BTW erbij.
MMaddictmaandag 18 april 2011 @ 15:45
Zoals ik al zei, het hangt ook van de spuiter af.. sommige proberen je een poot uit te draaien of zijn gewoon erg langzaam :P

En natuurlijk gewoon netjes alles met factuur.
Okselmaandag 18 april 2011 @ 22:25
Tering wat een werk.

Buurjongen had ooit een MR2 Turbo, dat ding ging als 'n jekker.. :9
MMaddictdinsdag 19 april 2011 @ 16:05
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 22:25 schreef Oksel het volgende:
Tering wat een werk.

Buurjongen had ooit een MR2 Turbo, dat ding ging als 'n jekker.. :9
Laten we hopen dat het dialect is :P

Want jekker is nl. oud hollands voor een jas :P
MMaddictzondag 1 mei 2011 @ 13:02
Is hij al af?
Onmisbaarzondag 1 mei 2011 @ 21:33
Respect voor dit project! Het ziet er al goed uit, ik ben benieuwd hoe de auto er uiteindelijk uit gaat zien. ^O^
Pumatjezondag 1 mei 2011 @ 22:15
Nou, heb het laatste tijd erg druk gehad, ivm mijn werk. Werk bij de KL,en raak mijn baan kwijt. Toekomst van de auto is nu ook erg onzeker...

heb hem wel verder in elkaar gezet. :)

spiegels gemonteerd, electra aangesloten. remmen..
alles in orde :)

ontlucht.. en tadaaa :)

Foto1591.jpg

Foto1595.jpg

Foto1594.jpg

Foto1593.jpg

Foto1592.jpg

Foto1590.jpg

er zijn enkel wel flinke problemen met de ophanging.. en ik snap er helemaal niets meer van.

Ik heb een Tein Super street schroefset, in hoogte verstelbaar met ringen.
Nu hij een half jaar heeft stilgestaan, en ik heb de velgen eronder gezet, lijkt er wat aan alle 4 de wielen wat te mankeren.

De schroefset laat het niet of zeer moeilijk toe, de auto te verhogen of te verlagen.
Niet dat ik de 2 verstel moeren op de schokbreker moeilijk draaien kan.. met het gereedschap gaat dit prima. Maar dat dat geen effect heeft op de hoogte van de wielen tot het chassis.

Rechts voor zit bijna tegen het spatbord aan, hieronder verduidelijk ik het met foto's

zoals je op de foto ziet, heb ik het hele schroefdraad gebruikt om de auto te verhogen.
Foto1577.jpg

en nog resulteerd dat in dit.
een onduidelijke foto, maar als je goed kijkt zie je dat de auto hardstikke laag staat! terwijl het omgekeerde zou moeten zijn.

Foto1576.jpg

bij de andere kant is het omgekeerde zo.. de schokbreker staat ingesteld op maximale verlaging.. en ik krijg het volgende.

Foto1573.jpg

achterzijde exact hetzelfde verhaal..
Gezien het systeem van Tein.. is de enige die de hoogte van het chassis beinvloed.. de veer. Deze verzet je hoger en lager om zo de rijdt hoogte te bepalen. Tenzij mij iemand wat anders kan vertellen, die ervaring met Tein en soortgelijke systemen heeft.

Ik weet nu niet wat ik moet doen.

nieuwe veren van Tein, als deze los te krijgen zijn.

Of ik moet een nieuw schroefsetje, weer lekker prijzig. en ik kan juist nu even geen geld kwijt eigelijk. Shit zeg.
FalleNk810imaandag 2 mei 2011 @ 00:39
Garantie? Of was het setje niet nieuw?

Is dat je vriendin? :D

Owja, auto ziet er super uit! Komt er ook nog een subtiel spoilertje achterop?
Pumatjemaandag 2 mei 2011 @ 01:03
kont blijft tot zover helemaal zoals ie nu is ;)

betreft het probleem van ophanging.. het kan de anti roll bar zijn... die nu kracht uitoefend op de ophanging

meisje is familie enne.. het setje is 20.000 km oud..
tein geeft levenslange garantie op zich.. maar ik heb de schokbrekers aan voorkant eraf gehaald, kon geen enkel probleem zien.

[ Bericht 27% gewijzigd door Pumatje op 02-05-2011 01:10:08 ]
Barcaconiamaandag 2 mei 2011 @ 07:56
Zitten er niet verschillende sterkte/lengte veren bij met verschil tussen voor en achter? Gewoon niet goed gemonteerd misschien.
PerryVogelbekdiermaandag 2 mei 2011 @ 08:20
Mooi project om te zien! :)
Ik blijf het volgen
Pumatjemaandag 2 mei 2011 @ 16:29
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 07:56 schreef Barcaconia het volgende:
Zitten er niet verschillende sterkte/lengte veren bij met verschil tussen voor en achter? Gewoon niet goed gemonteerd misschien.
nee, ik heb dit setje al 2 jaar..
erg goed onderhouden.. bekijk de foto's maar.. als nieuw.

heb contact gehad met Tein dealer.. hij weet het ook niet, de shocks zijn nog helemaal in orde !
en de veren zijn gedemonteerd ook dezelfde grootte.

ik denk nu dat door het half jaar stilstaan mischien draagarmen vast zitten.
maar dat kan niet zo'n kracht vast blijven houden als er al 6 km mee is gereden lijkt me..

alsof de hele auto krom is ineens :{
Barcaconiamaandag 2 mei 2011 @ 16:37
Je kunt je set al 2 jaar hebben, als je de achterveren ineens voor monteert krijg je dit probleem toch.
Maar ik begrijp dus dat dit niet zo is? Draagarmen kunnen het ook niet zijn,, de veren in volledig omhoog gestelde staat kunnen de auto gewoon niet optillen blijkbaar (mits goed gemonteerd dus...).
Pumatjemaandag 2 mei 2011 @ 16:48
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:37 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt je set al 2 jaar hebben, als je de achterveren ineens voor monteert krijg je dit probleem toch.
Maar ik begrijp dus dat dit niet zo is? Draagarmen kunnen het ook niet zijn,, de veren in volledig omhoog gestelde staat kunnen de auto gewoon niet optillen blijkbaar (mits goed gemonteerd dus...).
juist... exact.
Maar toen ik de schokbreker helemaal uit elkaar haalde.. waren beide veren evenhoog in ontspannen staat. De auto is nu terug naar de spuiter om wat bij te laten werken, zodra hij terugkomt de hele ophanging maar eronderuit halen. Misschien zit een draagarm gruwelijk vast.
Maar dit zou bij elk wiel een mankement betekenen.. dat lijkt me iets te veel toeval.

Ik snap er niets meer van
LouieAndersonmaandag 2 mei 2011 @ 17:46
Auto ziet er strak uit! Ik zou 'm wingless houden, ziet er zeker tof uit ^O^
Faxiemaandag 2 mei 2011 @ 20:17
Ga je ermee naar JAF? Mooi bakkie, strak en niet overdreven getuned, wil ik wel in het eggie zien (en dat vrouwtje ook :P )
Pumatjemaandag 2 mei 2011 @ 20:54
ik ga misschien naar jaf.
vond ik vroeger leuk, jappendag.. zal eens kijken of het voor herhaling vatbaar is.

ging toen met een zwarte Ed7 ( ook te zien op FOk! bij projecten )
de auto is terug naar de spuiter op dit moment, dus kan niets doen.

moet hem morgen terugkrijgen, dan complete ophanging er onderuit. Gaat me een drama worden :') , ik haatte dat werk. erg ondankbaar
gerco94maandag 2 mei 2011 @ 21:08
Wat en waar is JAF?
Faxiemaandag 2 mei 2011 @ 21:34
Japans Autosport Festival, in Zandvoort dit keer.
gerco94maandag 2 mei 2011 @ 21:37
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:34 schreef Faxie het volgende:
Japans Autosport Festival, in Zandvoort dit keer.
thanks, was het een paar jaar geleden in Assen?
PH-KCDmaandag 2 mei 2011 @ 22:50
Ziet er prachtig uit! Geweldig mooie auto. Er komt nog wel een spoiler op toch?
Faxiedinsdag 3 mei 2011 @ 05:26
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:37 schreef gerco94 het volgende:

[..]

thanks, was het een paar jaar geleden in Assen?
Ja maar nu in Zandvoort dus ;)
Pumatjevrijdag 6 mei 2011 @ 12:48
Alles is opgelost.. :)
ding rijdt als een lekkere jekker :P ? !

veel bekijks..helaas. maargoed is ook te verwachten. ding valt gewoon op.

Punt is dat het een kwestie van tijd is.. dat jaloezie zijn opmars doet en er een kras op staat..
Soldier2000vrijdag 6 mei 2011 @ 13:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2011 12:48 schreef Pumatje het volgende:
Alles is opgelost.. :)
ding rijdt als een lekkere jekker :P ? !

veel bekijks..helaas. maargoed is ook te verwachten. ding valt gewoon op.

Punt is dat het een kwestie van tijd is.. dat jaloezie zijn opmars doet en er een kras op staat..
En wat was het nu?
Pumatjevrijdag 6 mei 2011 @ 13:22
dat durf ik niet te vertellen :P
caspervcvrijdag 6 mei 2011 @ 14:47
iets met voor en achterkant :)?
Pumatjevrijdag 6 mei 2011 @ 22:04
ja :') helaas ...

nou mensen. Ding rijdt als een droom. Heb helaas bijna geen tijd om te rijden. Ben te druk met mijn baan, en voor een nieuwe baan... moet nog zoveel doen.

Alles werkt heerlijk, hij moet nog iets hoger, 2 mm denk ik. en iets stijver..
ook de kachel werkt niet :? .. heb de heaterunit vervangen wel.
dylanrrzondag 8 mei 2011 @ 15:55
Ik heb hem gisteren in het echt gezien. Ziet er goed uit, was wel van een afstandje, we waren in Berlicum om wat dingen te regelen, en wij hadden de auto's (Opel Tigra en VW Golf 3 cabrio) in jouw straat gezet zie ik nu.
Ik dacht al, die MR2 komt me bekend voor, stond op de oprit en die C1 stond een paar meter verderop in de straat.
Ik vind het echt heel knap hoe mooi je die auto hebt gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pumatje op 09-05-2011 18:06:59 ]
MMaddictmaandag 9 mei 2011 @ 12:59
Nice! man. je houdt het wel blond zo, blonde auto, blonde griet er naast :P

Ik begin spoilerloos zo extra te waarderen.

Voor iedereen die vraagt of er nog een spoiler opkomt: Dat doe je voor het spuiten! niet er na :P

[ Bericht 1% gewijzigd door MMaddict op 09-05-2011 13:03:10 (woordje vergeten) ]
MMaddictmaandag 9 mei 2011 @ 13:02
Bla, dat stomme ding post automatisch als je terug naar andere pagina wilt.

Anyway, ga je hem nog sleepy eyes geven?

En was het veel werk om die 94ers aantepassen?

[ Bericht 4% gewijzigd door MMaddict op 09-05-2011 13:05:46 (Ik kan niet typen) ]
Pumatjemaandag 9 mei 2011 @ 18:08
gvd, wilde ik replyen op de post van Dylan zit ik per ongeluk te editen :P... net op tijd gezien.
In ieder geval, bedankt man! :)

er komt iig geen spoiler aan ;) .. sleepy eyes hangt ervan af.. weet het nog niet. maybe wel.

enne, jammer dat ik er geen tijd voor heb. Zit zo in de kling met mijn werk.. :(
Geelmanmaandag 9 mei 2011 @ 21:27
Dit type MR2 vond ik altijd op een Ferrari lijken! :P Erg mooi opgeknapt hoor!
MMaddictdinsdag 10 mei 2011 @ 18:04
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:08 schreef Pumatje het volgende:

enne, jammer dat ik er geen tijd voor heb. Zit zo in de kling met mijn werk.. :(
Waar zit je dan en wat doe je dan? je doet toch geen tanks he?

Het zou wel wat afleiding kunnen bieden... als je maar eenmal ff de stap zet om er aan te beginnen.
bankmadinsdag 17 mei 2011 @ 11:19
Pumatje,

Ik heb jouw enige tijd geleden diversen interieur delen toegestuurd via het "Wild Bunch" forum. Tot op heden niets van je vernomen, waarom is dat? Vandaar dat ik hier maar een post doe want ik begrijp niet zo goed waarom ik niets van je hoor ten aanzien van mijn interieur spullen die jij in je bezit hebt en die je zou beplakken met 3M.

Nou hoor graag alsnog van je wanneer ik mijn interieur delen retour mag ontvangen en wat de kosten zijn geweest voor het beplakken. Ik zit, v.w.b. het afronden van mijn mr2, te wachten op jou!

Groet!