oneeeeeeeeeee het klopt niet wat ik doe. Het moet zo:quote:Op zondag 27 maart 2011 22:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik niet de enige ben die faalt.
Ja klopt, slaapgebrek.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:00 schreef Isdatzo het volgende:
Oh hey, hij komt wel goed uit trouwens. Je faalt in het invullen van je eigen uitleg.
Dan gooi ik er meteen al 16 op de camera weg en bewaar ik wel netjes de overgebleven 4 tot in het einde der tijden.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Trouwens, houden jullie ook 20 foto's van hetzelfde object vanuit dezelfde hoek geschoten als er duidelijk eentje uitspringt? Is toch fucking onhandig/nutteloos?
Dat deed ik wel (hence: de 1.35 TB aan foto'squote:Op zondag 27 maart 2011 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Trouwens, houden jullie ook 20 foto's van hetzelfde object vanuit dezelfde hoek geschoten als er duidelijk eentje uitspringt? Is toch fucking onhandig/nutteloos?
Als ik er 20 vanaf de zelfde hoek enzo schiet, dan niet. De echte slechte verwijder ik wel.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Zit je naar de RAW's te kijken of de JPEG'squote:Op zondag 27 maart 2011 23:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
Op m'n camerascherm zien alle foto's er veel contrastrijker uit.
Of je 't nou met de abc-formule doet of lastig gaat zitten denken maakt niet uit. Hij klopt.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
oneeeeeeeeeee het klopt niet wat ik doe. Het moet zo:
x2 + 3x - 4 = 0
(x-1)(x+4) = 0
Dus x = 1 of x = -4
Invullen in g(x) = 2x:
x = 1 geeft y = 2 > (1, 2)
x = -4 invullen geeft y = -8 > (-4, -8).
In de camera wordt al post-processing toegepast, o.a. contrast.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
Op m'n camerascherm zien alle foto's er veel contrastrijker uit.
quote:Op zondag 27 maart 2011 23:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
In de camera wordt al post-processing toegepast, o.a. contrast.De JPG-preview die je op je scherm ziet is dus 'bewerkt', als je de raw inlaadt is die weer kaal en contrastloos.
20 foto's van hetzelfde ding bewaren doe ik trouwens nooit. Ik gooi ze nooit ter plekke weg, maar thuis zoek ik wel altijd de beste eruit en de overige 19 gaan weg. Alleen als ik écht niet kan kiezen wil ik er nog wel eens 2 bewaren.
Van raw's rendert je camera ook gewoon een mini-jpgtje die hij embedded wordt bij de raw met dezelfde voorkeuren die voor jpg gelden.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zit je naar de RAW's te kijken of de JPEG'sDe JPEG's zouden vergelijkbaar moeten zijn.
Ik had de OP ontgrendeld, als het goed is 'vergeet' hij dan dat je de op na X-tijd niet meer mag aanpassen. Probeer 't eens? Kan zijn dat ik fout zit hoor.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef Puala het volgende:
Isdatzo, kun je de OP van het topic nog een keer updaten?![]()
[Meet] Urbex - Doel - 15 mei
Ik kon het zelfquote:Op zondag 27 maart 2011 23:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik had de OP ontgrendeld, als het goed is 'vergeet' hij dan dat je de op na X-tijd niet meer mag aanpassen. Probeer 't eens? Kan zijn dat ik fout zit hoor.
Zit naar de RAWs te kijken. Ennnnn dat wist ik niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zit je naar de RAW's te kijken of de JPEG'sDe JPEG's zouden vergelijkbaar moeten zijn.
De camera rendert mini-jpg met presets en bridge/lightroom/ps laten gewoon de ruwe en onaangetaste foto zien. Daar zit het verschil in. En je schiet juist in raw omdat je denkt het betere te kunnen dan je camera, dus niet janken dat de foto's er ineens niet meer uit zienquote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso is het lastig om het op je camera te beoordelen. Afgelopen weekend ook weer gemerkt. Op de camera ziet bijna alles er onbewogen uit. Tot je ze inlaad in bridge. En dan is huilen met de pet op.
Dat bedoelde ik met de JPG-preview.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Van raw's rendert je camera ook gewoon een mini-jpgtje die hij embedded wordt bij de raw met dezelfde voorkeuren die voor jpg gelden.
Klopt, daarom gooi ik dus ook nooit iets vanaf m'n camera weg... (tenzij een foto echt wit is of onbedoeld enorm bewogen is ofzo, maar dat zijn de duidelijke gevallen)quote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso is het lastig om het op je camera te beoordelen. Afgelopen weekend ook weer gemerkt. Op de camera ziet bijna alles er onbewogen uit. Tot je ze inlaad in bridge. En dan is huilen met de pet op.
Ach. Ik koop wel een bakbeest met 102.400 ISO oid. Ben ik van die bewogen foto's afquote:Op zondag 27 maart 2011 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De camera rendert mini-jpg met presets en bridge/lightroom/ps laten gewoon de ruwe en onaangetaste foto zien. Daar zit het verschil in. En je schiet juist in raw omdat je denkt het betere te kunnen dan je camera, dus niet janken dat de foto's er ineens niet meer uit zien. Dan schiet je maar lekker jpg
.
Scherpte en belichting zijn wel goed te doen hoorquote:Op zondag 27 maart 2011 23:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met de JPG-preview.
[..]
Klopt, daarom gooi ik dus ook nooit iets vanaf m'n camera weg... (tenzij een foto echt wit is of onbedoeld enorm bewogen is ofzo, maar dat zijn de duidelijke gevallen)
Scherpte en belichting beoordeel ik altijd op m'n PC, is anders gewoon niet te doen.
Meestal heb ik geen zin om het te verwijderen van mijn camera.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
[..]
Klopt, daarom gooi ik dus ook nooit iets vanaf m'n camera weg... (tenzij een foto echt wit is of onbedoeld enorm bewogen is ofzo, maar dat zijn de duidelijke gevallen)
Scherpte en belichting beoordeel ik altijd op m'n PC, is anders gewoon niet te doen.
Succes met je raw's van 1900 mb dan.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach. Ik koop wel een bakbeest met 102.400 ISO oid. Ben ik van die bewogen foto's af
Nouja het kan wel hoor. Ging gisteravond naar Tacheles om daar fotootjes te maken en dan schoot ik er steeds drie achter elkaar en pakte ik daar de beste uit qua scherpte (had geen statief mee). Heb het eerder andersom, dat ik denk dattie scherp is en dat hij dat niet blijkt te zijn.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
[..]
Hoge iso=grotere raw?quote:
Oja da's ook wel slim.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Scherpte en belichting zijn wel goed te doen hoor. Scherpte zeker en belichting zie je direct op basis van 't histogram.
Yup. Trustenquote:Op zondag 27 maart 2011 23:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoge iso=grotere raw?
Anyway, ik ga slapen. Tot morgen.
Nou ja, ik moet zeggen dat ik scherpte met de 5D2 nu ook wel aardig kan beoordelen met dank aan het betere scherm, maar op de 450D was het niet te doen. Belichting blijf ik vervelend vinden, heb op het schermpje vaak het idee dat een foto onderbelicht is (zelfs met het histogram in beeld), terwijl het er op m'n PC dan prima uitziet.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Scherpte en belichting zijn wel goed te doen hoor. Scherpte zeker en belichting zie je direct op basis van 't histogram.
Overbelicht != uitgebeten.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:12 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Oja da's ook wel slim.Ik heb nog veel te leren.
Maar soms vind ik overbelichte foto's mooi dus dan is dat ook weer niet handig.
Mwah, op de 20D, 40D, 5D en nu 5D2 heb ik nooit problemen met 't beoordelen van de belichting gehad. Maw: het ligt aan jouquote:Op zondag 27 maart 2011 23:12 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou ja, ik moet zeggen dat ik scherpte met de 5D2 nu ook wel aardig kan beoordelen met dank aan het betere scherm, maar op de 450D was het niet te doen. Belichting blijf ik vervelend vinden, heb op het schermpje vaak het idee dat een foto onderbelicht is (zelfs met het histogram in beeld), terwijl het er op m'n PC dan prima uitziet.
Klopt.quote:
Neem aan van wel ja. Display-knop al geprobeerd?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:14 schreef kanovinnie het volgende:
Kan ik trouwens mijn histogram zien op mijn 400D? Ik doe er nooit wat mee afgezien van in photoshop dus 't zal me een worst wezen.
Ja nee oké.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Overbelicht != uitgebeten.
Dat moet wel lukken op je schermpje hoor.
Foto's lijken wel stukken donkerder op dat schermpje ben ik achter gekomen. Dus donkere foto's verwijder ik niet meer.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, op de 20D, 40D, 5D en nu 5D2 heb ik nooit problemen met 't beoordelen van de belichting gehad. Maw: het ligt aan jou.
Deed. Dus dat is vanaf nu afgelopen?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:17 schreef Mexicaantje. het volgende:
Jajaaaaaaaaaa maar ik deed daar nooit iets mee.
Histogram begrijp ik nog altijd nietquote:Op zondag 27 maart 2011 23:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja want het is eigenlijk wel slim.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Deed. Dus dat is vanaf nu afgelopen?
Mooi.
Ik stel 'm ook niet in op de M stand, maar av. en dan heb je er niet zo veel aan.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Klopt.Dat ontken ik ook niet.
[..]
Neem aan van wel ja. Display-knop al geprobeerd?
Ook in A/AV kan het geen kwaad je belichting te checken dus dat is onzinquote:Op zondag 27 maart 2011 23:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik stel 'm ook niet in op de M stand, maar av. en dan heb je er niet zo veel aan.
Daarna trek ik het wel recht in photoshop.
Waarom niet? Ook in Av zul je toch moeten zien of hij het licht goed gemeten heeft, of niet?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik stel 'm ook niet in op de M stand, maar av. en dan heb je er niet zo veel aan.
Zou je niet eerst eens beginnen met je accu niet te vergeten?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:23 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga me binnenkort eens verdiepen in HDR heb ik besloten.
Klopt. Meestal werp ik een blik op mijn camera en stel aan de hand daarvan de lichtmeter een beetje in.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:23 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ook in A/AV kan het geen kwaad je belichting te checken dus dat is onzin
Suggereer je hier dat mijn camera niet goed meet?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:23 schreef Omniej het volgende:
[..]
Waarom niet? Ook in Av zul je toch moeten zien of hij het licht goed gemeten heeft, of niet?
In AV heb je er net zo veel aan als in M hoor. Je lichtmeting is nog steeds 't zelfde (tenzij je die van mode veranderd hebt).quote:Op zondag 27 maart 2011 23:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of je lenskap..quote:Op zondag 27 maart 2011 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou je niet eerst eens beginnen met je accu niet te vergeten?
Wat een helder lichtquote:
Ik neem aan dat je lichtmeter prima werkt, maar die moet natuurlijk wel meten wat je wilt meten. Ik bedoel gewoon dat het histogram in Av niet minder nuttig is.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:24 schreef kanovinnie het volgende:
Suggereer je hier dat mijn camera niet goed meet?
Heb ik ook nog wel is. Uit luiigheid (jaja, daar is het weer) haal ik mijn lensdop er 1 keer af, en laat hem daarna eraf tot ik langer dan een kwartier geen foto's maak. Als ik 'm dan weer oppak vergeet ik hem zo af en toe weer eraf te halen.quote:
Ja nouuuuuuuuuu ik lag heel lekker in bed enzoooo en toen was de groep al wegquote:Op zondag 27 maart 2011 23:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou je niet eerst eens beginnen met je accu niet te vergeten?
Sarcasme.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:26 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je lichtmeter prima werkt, maar die moet natuurlijk wel meten wat je wilt meten. Ik bedoel gewoon dat het histogram in Av niet minder nuttig is.
Dit ga je toch niet menen man.quote:
Nicequote:
Zie PI.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:27 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja nouuuuuuuuuu ik lag heel lekker in bed enzoooo en toen was de groep al wegDus moest ik keihard haasten want we gingen een fietstocht doen door oost.
Mijn lensdoppen liggen in de kast, vind 't maar ondingenquote:Op zondag 27 maart 2011 23:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb ik ook nog wel is. Uit luiigheid (jaja, daar is het weer) haal ik mijn lensdop er 1 keer af, en laat hem daarna eraf tot ik langer dan een kwartier geen foto's maak. Als ik 'm dan weer oppak vergeet ik hem zo af en toe weer eraf te halen.
Ja moest het even kwijt maar toch maar niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, snel editten hč. Volgende keer quote ik 'm.
Het kan niet allebei zijn hčquote:Op zondag 27 maart 2011 23:33 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja moest het even kwijt maar toch maar niet.
Jawel want nu heb ik het gezegd maar weet vrijwel niemand het en wordt er niet meer over gesproken!quote:
Is niet het principe van iets kwijt moeten dat andere mensen weten wat je kwijt moest?quote:Op zondag 27 maart 2011 23:34 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Jawel want nu heb ik het gezegd maar weet vrijwel niemand het en wordt er niet meer over gesproken!
Nee. 't Was meer dat ik het gewoon even moest zeggen tegen iemand. Maar als ik het had laten staan was er op gereageerd (of niet, maar kans is ietsjes groter) en daar had ik geen zin in. En ik wist toch wel dat iemand het had gelezen.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is niet het principe van iets kwijt moeten dat andere mensen weten wat je kwijt moest?
Mannen die hihi zeggen.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
Hihi.. zie mij iedereen nieuwsgierig maken.
Ik vind mijn 8 uur voor morgen al heel dapperquote:Op zondag 27 maart 2011 23:55 schreef Omniej het volgende:
Pff, ik moet ook gaan slapen eigenlijk, maar ik ben klaarwakker.
Om de zomertijd te vieren gaat de wekker om 06:30 al weer en da's voor mij midden in de nacht. Zou fijn zijn als ik eens een keer vroeg in m'n nest kon liggen.
Ik zit nu aan m'n kwarkquote:Op zondag 27 maart 2011 23:56 schreef Omniej het volgende:
En nou krijg ik verdomme nog honger ook, gaat 'ie over eitjes bakken beginnen.
Sterktequote:Op maandag 28 maart 2011 01:12 schreef PdeHoog het volgende:
Slaap lekker! Ben net weer terug van de dierenarts
quote:Op zondag 27 maart 2011 23:23 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga me binnenkort eens verdiepen in HDR heb ik besloten.
Whehe, dat viel mij gisteren ook op. Ik stuitte toevallig op jouw showcase van het jaar op de FP (kom er tegenwoordig nooit meer), was er in de comments ook iemand met precies die reactie.quote:
quote:Op maandag 28 maart 2011 01:12 schreef PdeHoog het volgende:
Die klopt ook nogquote:
Wat is gebeurd?quote:Op maandag 28 maart 2011 01:12 schreef PdeHoog het volgende:
quote:Op maandag 28 maart 2011 @ 08:48 schreef Intrepidity het volgende:
Een concertzaal vol jailbait, prima.
Beessie liep van bak naar bak naar gootsteen naar handdoek die er nog lag van de vorige keer. Heel onrustig ook. Mauwen bij het plassen. Toen heb ik de DA maar gebeldquote:
Op eten denk, en dank je welquote:Op maandag 28 maart 2011 10:57 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Wat doet 'ie hier nou met de microfoon?
[ afbeelding ]
Zoals altijd weer topfoto's!
Hé gatsie.quote:Op maandag 28 maart 2011 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Beessie liep van bak naar bak naar gootsteen naar handdoek die er nog lag van de vorige keer. Heel onrustig ook. Mauwen bij het plassen. Toen heb ik de DA maar gebeld![]()
Blaas zat niet heel vol. Geen gruis te vinden. Ontlasting was ook in orde. Urine gaat nu op kweek omdat de DA wat gekke bacterien zag die er niet thuishoorden volgens hem.
Nope! Ik hoop dat ze het probleem nu eens vinden.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:12 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Hé gatsie.Het zit het beesie (en jou) ook niet echt mee zeg..
http://twitpic.com/4e7r15 Deze bedoel je?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Op eten denk, en dank je wel
Merkte wel dat ik een van de weinige fotografen was die niet aan een krant gebonden zat en was dus ook heel anders aan het fotograferen, toch wel weer het één en ander kunnen leren.
Uit de Volkskrant
[ afbeelding ]
Magisch.
Sterkte man...quote:Op maandag 28 maart 2011 11:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nope! Ik hoop dat ze het probleem nu eens vinden.
Aja goed plan. Eens even kijken. En ojaaaaaaaaaaaa slim.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:20 schreef problematiQue het volgende:
Mooi! Goede omzetting naar Z/W ook. Ik vind die twee treden rechtsonder wel jammer, misschien net iets krapper croppen?
en het is 'stairway', ten minste, ik zie er maar één
Fixed & nice, welke boeken?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
Net een paar boeken over fotografie gekregen.
In PDF op een usbstick. Thuis eens doornemen
Die is gaafquote:Op maandag 28 maart 2011 16:21 schreef Mexicaantje. het volgende:
[ link | afbeelding ]
Stairway to GMP Architects
Zo dan.
[..]
Fixed & nice, welke boeken?
26 km enkele reis?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:49 schreef DitIsFloor het volgende:
Ik fiets elke dag 26 kilometer naar schoolVooral fijn als de zon lekker in mijn gezicht schijnt en me verblind, hehe (verder hou ik wel van je hoor, zon).
Ik dacht eerst dat je op een betonnen rand zat. Toffe foto!quote:Op maandag 28 maart 2011 15:41 schreef Mexicaantje. het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk dat ben ik met mijn camera.![]()
![]()
![]()
werkt altijd, onverwachte spiegelende oppervlaktes zoeken!quote:Op maandag 28 maart 2011 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je op een betonnen rand zat. Toffe foto!
Was een kunstwerk in de Neue Nationalgalerie. Moest van de bewaker gelijk het stof van mijn schoenen eraf vegen toen ik klaar was.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:06 schreef Xilantof het volgende:
[..]
werkt altijd, onverwachte spiegelende oppervlaktes zoeken!
Lekkahquote:Op maandag 28 maart 2011 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, even 8.5 km met 27 km/uur gemiddeld gefietst. Was wel op aan 't eind.
I wishquote:
Toch is het toffer in het echtquote:Op maandag 28 maart 2011 18:11 schreef Timmos het volgende:
[..]
Lekkah.. Ik laatst 17km met 34km/uur gemiddeld.. Weliswaar in de sportschool maar net zo lekker
..
Omg, als dat zo zou zijn dan was ik lekker naar een andere school gegaanquote:Op maandag 28 maart 2011 17:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
26 km enkele reis?
Ik fiets zo'n 13/14 km. 9 oid met vrienden, de rest alleen. En dat stukkie met vrienden gaat dan zo snel.
Dan fietsen we evenverquote:Op maandag 28 maart 2011 18:14 schreef DitIsFloor het volgende:
[..]
Omg, als dat zo zou zijn dan was ik lekker naar een andere school gegaan
Mja, moet ooit nog is een keer kijken voor een goede fiets.. Een Giant Roam ofzo.. Maar die zijn zo prijzigquote:
Stuur er maar 1 op danquote:Op maandag 28 maart 2011 18:18 schreef problematiQue het volgende:
Hier in China verkopen ze fiets van het merk Gint, en Gaint, en meer van dat. Spotgoedkoop!
quote:Op maandag 28 maart 2011 18:15 schreef Timmos het volgende:
[..]
Mja, moet ooit nog is een keer kijken voor een goede fiets.. Een Giant Roam ofzo.. Maar die zijn zo prijzig
Ja, en dan breekt je frame en parkeer je je snufferd in een boomstam. Leuk!quote:
Of erger: je valt in de sloot en je raakt in coma en niemand vind je en dan ben je dood. Moet er wel net een sloot voorbijkomen natuurlijk (in het bos, uhu).quote:Op maandag 28 maart 2011 18:41 schreef Isdatzo het volgende:
[ afbeelding ].
[..]
Ja, en dan breekt je frame en parkeer je je snufferd in een boomstam. Leuk!
Mwah, met zo'n vaart zal het niet lopen.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:44 schreef DitIsFloor het volgende:
[..]
Of erger: je valt in de sloot en je raakt in coma en niemand vind je en dan ben je dood. Moet er wel net een sloot voorbijkomen natuurlijk (in het bos, uhu).
Ik deed dat bijnaquote:Op maandag 28 maart 2011 18:44 schreef DitIsFloor het volgende:
[..]
Of erger: je valt in de sloot en je raakt in coma en niemand vind je en dan ben je dood. Moet er wel net een sloot voorbijkomen natuurlijk (in het bos, uhu).
Ben 1 keer tijdens trainingsweekend op mijn plaat gegaan. Heuvel af, boomstammetje waar ik overheenging liet mijn voorwiel meer naar boven schieten dan ik dacht. Zo op een gladde tak die schuin lag. Ik onderuit, helm kapotgescheurd. Dat deed toen wel pijnquote:Op maandag 28 maart 2011 18:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik deed dat bijna. Heb mezelf nu wel voorgenomen om nooit meer alleen te gaan fietsen in onbekende bergen.
Nouja, oud helmpje, hij heeft volgens mij om het uur een andere helm. En als hij er nog 1 heeft liggen die het nog gewoon goed is zie ik niet in waarom ik meteen 100 euro moet gaan uitgeven.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:56 schreef Isdatzo het volgende:
Niks oud helmpje. Gewoon een goede helm die goed past.
Zonder had ik 't waarschijnlijk niet naverteld.
Dat kost je één keer 100 euro oid (ok in mijn geval 2 keer) maar de dag dat je hem nodig hebt ben je blij dat je hem had.
vindikleukquote:Op maandag 28 maart 2011 19:06 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen al omdat je niet moet willen besparen op je veiligheid [ afbeelding ]. En omdat hij waarschijnlijk minder verstand heeft van pasvorm dan iemand die er wél verstand van heeft (zie de logica).
Dan kan ik beter met de trein gaanquote:Op maandag 28 maart 2011 19:06 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen al omdat je niet moet willen besparen op je veiligheid [ afbeelding ]. En omdat hij waarschijnlijk minder verstand heeft van pasvorm dan iemand die er wél verstand van heeft (zie de logica).
Of het vliegtuig. Per reizigerskilometer even veel (/weinig) doden.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kan ik beter met de trein gaan
Ik ga het even doorgeven aan mijn chef.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Of het vliegtuig. Per reizigerskilometer even veel (/weinig) doden.
Er gaat geen lift naar mijn werkquote:Op maandag 28 maart 2011 19:16 schreef Isdatzo het volgende:
Oh, nog beter kan je trouwens met de lift gaan. Maar één op de 12 miljoen 'ritten' gaat gepaard met een onregelmatigheid.
quote:Op maandag 28 maart 2011 19:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga het even doorgeven aan mijn chef.
quote:[..]
Er gaat geen lift naar mijn werk
Nee, zijn lollerbroek!quote:
Rustig aan. Ik ga morgen kijken voor een helm. Heb jij nog tips kwa merken/modellen?quote:Op maandag 28 maart 2011 19:30 schreef Isdatzo het volgende:
Ik denk dat jullie beter vervoerd kunnen worden in een kinderwagen. Hoe veilig dat is? Geen idee. Hopelijk minder veilig dan spookrijden.
Piet de wit zit hier in de buurt. Daar maar even kijken dan.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
Neuh, niet echt. Gewoon naar een fatsoenlijke zaak gaan, daar kunnen ze je veel beter adviseren dan dat ik dat kan.
Stuur er is 1 op?quote:
Op naar mij.quote:
Dat doe ik nou nooit hč. Veel te heet.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:30 schreef Mexicaantje. het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaaaau ik gooi net netuitdewaterkokende thee over mijn hand
Wat voor smaakje thee was het?quote:Op maandag 28 maart 2011 20:30 schreef Mexicaantje. het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaaaau ik gooi net netuitdewaterkokende thee over mijn hand
quote:Hi and how are u? Tell me please, how are you doing?
I think that you will not be disappointed if you get my message.
I think even u have not forgotten me. Since we were already met with u on the Internet.
But I couldn`t answer you before as a little sick and have not internet.
I want to remind u, I am Karolina and I am from country Azerbaijan.
This country located near the Caspian Sea, and my city is called Zirya, to the east of our capital.
But still, I will tell you more about it, if you want.
I want to know u, u have a girlfriend or wife? If you have someone who would u caress and love.
Then I beg u not to answer me on this e-mail.
But if u are free and also looking your girl on the Internet - I`d be happy to continue!!!
I'm also single and have no children. I want to try to get acquainted with u.
And I think that we will not disappoint each other.
I`m 30 years old and my birthday in August.
Tell me where you live now? Tell me more about your marital status, and what are your views on the future?
What u would like to change in your life? Are u ready for relationship?
I will wait your answer and send you my photos!
I wish you a nice nice day!
Karolina Thornton
Depends. Linkje naar specifieke mtb?quote:Op maandag 28 maart 2011 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
Zeg isdatzo, MTB's van 350 euro he, is dat wat, of is dat gewoon troep?
Ik hoef ook niet door de bossen en dergelijke.. Gewoon rondje zeeland, bij wijze vanquote:Op maandag 28 maart 2011 23:29 schreef Isdatzo het volgende:
Niet echt heel geschikt voor 't echte mtb-werk. Wel aardig als stadsfiets om lomp mee te fietsen.
Terecht, iedere keer die kudtfotografen die in de weg staan!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
Waren er DVD opnamens van Iglesias, konden we niet eens bij de PE staan vanavond maar nog verder naar achteren
Hehe, nou het was wel erg zuur want overal zijn supervette foto's gemaakt vanaf geluidspaneel en hier in NL moet het weer naar de klote natuurlijk. Lijersquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Terecht, iedere keer die kudtfotografen die in de weg staan!
Ik heb hem al op.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:11 schreef Isdatzo het volgende:
Complot D_A, complot! Trek dat aluhoedje maar weer uit de kast.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:07 schreef Dark_Angelus het volgende:
Waren er DVD opnamens van Iglesias, konden we niet eens bij de PE staan vanavond maar nog verder naar achteren
Zo midden in de nacht zou ik elk tentamen verkloten.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 07:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Dankjewel! Het ging best aardig
Had een 400mm mee, was meer dan genoeg sjouwenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het wapen om afstand te pwnen.
Arme knul!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 09:51 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Had een 400mm mee, was meer dan genoeg sjouwen
Wel een leuk speeltjequote:
¤7500 maar voor de versie 1.quote:
Dat zeg ik.quote:
Ik zie geen lens in de foto hoor...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 06:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het wapen om afstand te pwnen.
Ja wel aangekondigd maar inderdaad nog niet in de handel..quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat zeg ik.
Is de Mark 2 er al eigenlijk? Die was toch weer uitgesteld door de Japan-problemen?
Imageshack...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja wel aangekondigd maar inderdaad nog niet in de handel..
Zover was het gisteren
[ afbeelding ]
Oh okidokie.Wist ik wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Imageshack...
Die doet het dus niet meer op FOK!. Probeer anders tinypic oid even.
Oh, dat was dus die foto van Twitter? Ziet er wel tof uit!quote:
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, dat was dus die foto van Twitter? Ziet er wel tof uit!
Tering.quote:
Haha. Je doet zoals ik.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:18 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik wil steeds pas 's avonds aan calculus beginnen en dan ben ik vervolgens te moe om het nog te snappen. Handigggg.Nuja, trusten!
[..]
Tering.
't Is ook wel écht een heel erg brute lens ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
WHZquote:
quote:
quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef Doodkapje het volgende:
Okee... Google heeft niet overal een antwoord op
WZZquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:36 schreef Doodkapje het volgende:
Okee... Google heeft niet overal een antwoord op
Welcome to the club.quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:12 schreef Doodkapje het volgende:
Yikes,... die prijzen van Nikon zijn aardig omhoog gegaan
24-70 2.8 +120,- EUR
70-200 2.8 +130,- EUR
D700 +100,- EUR
Ben blij dat ik mijn shoplijstje al had afgewerkt... voorlopigquote:
Wat moet jij van Nikon dan?quote:
Ja ik ben ook gaar bij het leven, maar goed vanavond even Melkweg en dan is het een paar dagen rustigquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:26 schreef taxibabe het volgende:
Zo dan .. ook weer thuis, man ..zware dag vandaag, pfff. Ik lig er denk ik op tijd in vanavond, ben gebroken.
Morgen nog 1 dagje werken en dan is het weer weekend.
Whehehehe... dan lijken die 1D-bodies in het niet te vallen...quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik vond m'n 70-200 al groot bij tijd en wijlen
[ afbeelding ]
Ja zo'n 1D stelt echt niets voorquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:52 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Whehehehe... dan lijken die 1D-bodies in het niet te vallen...
Jezus wat een ding!quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kom vanavond wel even langs om mijn 400D er op te schroevenquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja zo'n 1D stelt echt niets voor
Nigga whutquote:Op woensdag 30 maart 2011 17:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga vanavond nergens meer heen, moet er niet aan denken dat ik nog weg zou moeten vanavond.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:29 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja ik ben ook gaar bij het leven, maar goed vanavond even Melkweg en dan is het een paar dagen rustig
Ik heb 2,5 uur gelopen vandaag omdati k geen zin had om te wachten op de bus.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:07 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik ga vanavond nergens meer heen, moet er niet aan denken dat ik nog weg zou moeten vanavond.
Ik bedoelde eigenlijk dat Canon z'n prijzen ook flink heeft verhoogd niet lang geleden, en nu Nikon dus ook.quote:
Ik begin net. Ik wil iig nog een canon (L) 70+ lens. Zit te denken aan de 70-200/300 f/4.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:11 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat Canon z'n prijzen ook flink heeft verhoogd niet lang geleden, en nu Nikon dus ook.
Maar gelukkig ben ik ook uitgeshopt inmiddels.
Ah, je hebt wat te compenseren?quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik begin net. Ik wil iig nog een canon (L) 70+ lens. Zit te denken aan de 70-200/300 f/4.
Niet duur, wel groot
Dat sowieso.quote:
Mja zo'n 70-200 staat eigenlijk ook nog wel op m'n lijst, aangezien m'n langste lens nu 105mm is en die soms wat te kort komt, maar eigenlijk gebruik ik zo'n telelens te weinig om een aankoop te verantwoorden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik begin net. Ik wil iig nog een canon (L) 70+ lens. Zit te denken aan de 70-200/300 f/4.
Niet duur, wel groot
Ik heb nu een 70-300 die niet erg contrastrijk isquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:55 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mja zo'n 70-200 staat eigenlijk ook nog wel op m'n lijst, aangezien m'n langste lens nu 105mm is en die soms wat te kort komt, maar eigenlijk gebruik ik zo'n telelens te weinig om een aankoop te verantwoorden.
En dan nog heb ik liever een 300mm eigenlijk, als ik dan toch een telelens koop.Maar goed, voorlopig ff klaar.
Welke is dat?quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb nu een 70-300 die niet erg contrastrijk is
Doel? Ik ben niet zo snel in Rotterdam of omstreken. Als je ooit is naar A'dam gaat moet je het even zeggen, kunnen we ff kijken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:58 schreef Mexicaantje. het volgende:
Mijn sloffen zijn kapot.
Vinnie ik wil een keer jouw 10-20 lenen trouwens. Of die van iemand anders
70-300 van Sigma.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
Welke is dat?
De enige aantrekkelijke 70-300 is de L van Canon, maar dat loopt wel weer heul erg in de papieren.
Rotterdam? Whut?quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Doel? Ik ben niet zo snel in Rotterdam of omstreken. Als je ooit is naar A'dam gaat moet je het even zeggen, kunnen we ff kijken.
Delft dan?quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Rotterdam? Whut?
Nee ik kan niet naar Doel, heb geen geld. En Amsterdam kom ik regelmatig, alleen laatste tijd niet. Maar kan altijd.
Ik zit dan te denken aan deze: http://kamera-express.nl/(...)antie_Nederlands.htmquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:59 schreef Omniej het volgende:
[..]
Welke is dat?
De enige aantrekkelijke 70-300 is de L van Canon, maar dat loopt wel weer heul erg in de papieren.
Als jij het halve land door wilt om een 10-20 uit te proberen mag dat van mij. Hij is alleen wel duur, dus als je er verliefd op bent gaat het je een hoop geld kosten om er zelf 1 te kopenquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:04 schreef Mexicaantje. het volgende:
Eindhoven woon ik hč.Maar kan in principe door heel het land reizen.
Architectuur! Enige wat ik tot nu toe heb willen doen is verder uitzoomen, niet inzoomen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:09 schreef Timmos het volgende:
Ben nog nooit echt een situatie tegengekomen waar ik een 10-20 nodig had.. Kan er ook geen bedenken
.. Eerstvolgende wordt maar is een leuke body denk ik
..
Ja nee da's misschien een beetje dom eigenlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als jij het halve land door wilt om een 10-20 uit te proberen mag dat van mij. Hij is alleen wel duur, dus als je er verliefd op bent gaat het je een hoop geld kosten om er zelf 1 te kopen
Ik zit te twijfelen tussen of een nieuwe body, of een lichtsterkere en beter zoom dan ik nu heb.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:09 schreef Timmos het volgende:
Ben nog nooit echt een situatie tegengekomen waar ik een 10-20 nodig had.. Kan er ook geen bedenken
.. Eerstvolgende wordt maar is een leuke body denk ik
..
Nu al een nieuwe body?quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen tussen of een nieuwe body, of een lichtsterkere en beter zoom dan ik nu heb.
Een andere body is denk ik de beste oplossing, maar ik wil flink omhoog kwa ISO. En dat is weer een beetje lastig volgens mij.
Heb nu 17 tot 200 in f/2.8, ok, niet helemaal, heb niks van 50 tot 80 maar goedquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen tussen of een nieuwe body, of een lichtsterkere en beter zoom dan ik nu heb.
Een andere body is denk ik de beste oplossing, maar ik wil flink omhoog kwa ISO. En dat is weer een beetje lastig volgens mij.
Ooit. De komende paar manden gaat er weinig geld naar fotospullen toe.quote:
Ik mocht willen dat ik dat heb.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:14 schreef Timmos het volgende:
[..]
Heb nu 17 tot 200 in f/2.8, ok, niet helemaal, heb niks van 50 tot 80 maar goed.. Eerst maar is een body dus nu
..
Ik wou net zeggen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ooit. De komende paar manden gaat er weinig geld naar fotospullen toe.
Daar begon ik ook mee. En je kan daar prima mee uit de voeten. Tot je gaat merken dat je meer dingen wilt, zals meer zoom. Dan wil je meer lichsterkte en dan kom je opeens nog een andere toffe lens tegen. Dan nog een rugtas erbijquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:23 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen.
Ik heb alleen maar een kitlens ohnoes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |