oneeeeeeeeeee het klopt niet wat ik doe. Het moet zo:quote:Op zondag 27 maart 2011 22:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik niet de enige ben die faalt.
Ja klopt, slaapgebrek.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:00 schreef Isdatzo het volgende:
Oh hey, hij komt wel goed uit trouwens. Je faalt in het invullen van je eigen uitleg.
Dan gooi ik er meteen al 16 op de camera weg en bewaar ik wel netjes de overgebleven 4 tot in het einde der tijden.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Trouwens, houden jullie ook 20 foto's van hetzelfde object vanuit dezelfde hoek geschoten als er duidelijk eentje uitspringt? Is toch fucking onhandig/nutteloos?
Dat deed ik wel (hence: de 1.35 TB aan foto'squote:Op zondag 27 maart 2011 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Trouwens, houden jullie ook 20 foto's van hetzelfde object vanuit dezelfde hoek geschoten als er duidelijk eentje uitspringt? Is toch fucking onhandig/nutteloos?
Als ik er 20 vanaf de zelfde hoek enzo schiet, dan niet. De echte slechte verwijder ik wel.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:01 schreef Mexicaantje. het volgende:
Zit je naar de RAW's te kijken of de JPEG'squote:Op zondag 27 maart 2011 23:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
Op m'n camerascherm zien alle foto's er veel contrastrijker uit.
Of je 't nou met de abc-formule doet of lastig gaat zitten denken maakt niet uit. Hij klopt.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
oneeeeeeeeeee het klopt niet wat ik doe. Het moet zo:
x2 + 3x - 4 = 0
(x-1)(x+4) = 0
Dus x = 1 of x = -4
Invullen in g(x) = 2x:
x = 1 geeft y = 2 > (1, 2)
x = -4 invullen geeft y = -8 > (-4, -8).
In de camera wordt al post-processing toegepast, o.a. contrast.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
Op m'n camerascherm zien alle foto's er veel contrastrijker uit.
quote:Op zondag 27 maart 2011 23:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
In de camera wordt al post-processing toegepast, o.a. contrast.De JPG-preview die je op je scherm ziet is dus 'bewerkt', als je de raw inlaadt is die weer kaal en contrastloos.
20 foto's van hetzelfde ding bewaren doe ik trouwens nooit. Ik gooi ze nooit ter plekke weg, maar thuis zoek ik wel altijd de beste eruit en de overige 19 gaan weg. Alleen als ik écht niet kan kiezen wil ik er nog wel eens 2 bewaren.
Van raw's rendert je camera ook gewoon een mini-jpgtje die hij embedded wordt bij de raw met dezelfde voorkeuren die voor jpg gelden.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zit je naar de RAW's te kijken of de JPEG'sDe JPEG's zouden vergelijkbaar moeten zijn.
Ik had de OP ontgrendeld, als het goed is 'vergeet' hij dan dat je de op na X-tijd niet meer mag aanpassen. Probeer 't eens? Kan zijn dat ik fout zit hoor.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef Puala het volgende:
Isdatzo, kun je de OP van het topic nog een keer updaten?![]()
[Meet] Urbex - Doel - 15 mei
Ik kon het zelfquote:Op zondag 27 maart 2011 23:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik had de OP ontgrendeld, als het goed is 'vergeet' hij dan dat je de op na X-tijd niet meer mag aanpassen. Probeer 't eens? Kan zijn dat ik fout zit hoor.
Zit naar de RAWs te kijken. Ennnnn dat wist ik niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zit je naar de RAW's te kijken of de JPEG'sDe JPEG's zouden vergelijkbaar moeten zijn.
De camera rendert mini-jpg met presets en bridge/lightroom/ps laten gewoon de ruwe en onaangetaste foto zien. Daar zit het verschil in. En je schiet juist in raw omdat je denkt het betere te kunnen dan je camera, dus niet janken dat de foto's er ineens niet meer uit zienquote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso is het lastig om het op je camera te beoordelen. Afgelopen weekend ook weer gemerkt. Op de camera ziet bijna alles er onbewogen uit. Tot je ze inlaad in bridge. En dan is huilen met de pet op.
Dat bedoelde ik met de JPG-preview.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Van raw's rendert je camera ook gewoon een mini-jpgtje die hij embedded wordt bij de raw met dezelfde voorkeuren die voor jpg gelden.
Klopt, daarom gooi ik dus ook nooit iets vanaf m'n camera weg... (tenzij een foto echt wit is of onbedoeld enorm bewogen is ofzo, maar dat zijn de duidelijke gevallen)quote:Op zondag 27 maart 2011 23:05 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso is het lastig om het op je camera te beoordelen. Afgelopen weekend ook weer gemerkt. Op de camera ziet bijna alles er onbewogen uit. Tot je ze inlaad in bridge. En dan is huilen met de pet op.
Ach. Ik koop wel een bakbeest met 102.400 ISO oid. Ben ik van die bewogen foto's afquote:Op zondag 27 maart 2011 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De camera rendert mini-jpg met presets en bridge/lightroom/ps laten gewoon de ruwe en onaangetaste foto zien. Daar zit het verschil in. En je schiet juist in raw omdat je denkt het betere te kunnen dan je camera, dus niet janken dat de foto's er ineens niet meer uit zien. Dan schiet je maar lekker jpg
.
Scherpte en belichting zijn wel goed te doen hoorquote:Op zondag 27 maart 2011 23:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met de JPG-preview.
[..]
Klopt, daarom gooi ik dus ook nooit iets vanaf m'n camera weg... (tenzij een foto echt wit is of onbedoeld enorm bewogen is ofzo, maar dat zijn de duidelijke gevallen)
Scherpte en belichting beoordeel ik altijd op m'n PC, is anders gewoon niet te doen.
Meestal heb ik geen zin om het te verwijderen van mijn camera.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:08 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met de JPG-preview.
[..]
Klopt, daarom gooi ik dus ook nooit iets vanaf m'n camera weg... (tenzij een foto echt wit is of onbedoeld enorm bewogen is ofzo, maar dat zijn de duidelijke gevallen)
Scherpte en belichting beoordeel ik altijd op m'n PC, is anders gewoon niet te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |