Hoogstaande reeks die nu loopt op de VRT (wellicht wel bekend bij de meesten hier).quote:
quote:Op maandag 28 maart 2011 00:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoogstaande reeks die nu loopt op de VRT (wellicht wel bekend bij de meesten hier).
Hoogerland zet weer eens een aanval in. Michel Cornelisse meteen geďrriteerd en Van der Schueren meteen in de oortjes brullen: 'HEUJ JOHNNY ##**##'
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit gaat het jaar van Goss worden.
quote:Op maandag 28 maart 2011 11:57 schreef Beregd het volgende:
Hoe zit dat nu met die punten, krijgt lefevere nu een paar wagens achter hem?
Op uci.ch staan ze nog niet...
quote:1 1 GOSS Matthew Harley AUS19861105 HTC-HIGHROAD (THR) 203
2 2 SCARPONI Michele ITA19790925 LAMPRE - ISD (LAM) 202
3 3 EVANS Cadel AUS19770214 BMC RACING TEAM (BMC) 128
4 4 MARTIN Tony GER19850423 HTC-HIGHROAD (THR) 108
5 - CONTADOR VELASCO Alberto ESP19821206 SAXO BANK SUNGARD (SBS) 106
6 5 MEYER Cameron AUS19880111 TEAM GARMIN-CERVELO (GRM) 106
7 14 BASSO Ivan ITA19771126 LIQUIGAS-CANNONDALE (LIQ) 92
8 6 KLÖDEN Andreas GER19750622 TEAM RADIOSHACK (RSH) 88
9 7 CANCELLARA Fabian SUI19810318 LEOPARD TREK (LEO) 86
10 8 GILBERT Philippe BEL19820705 OMEGA PHARMA-LOTTO (OLO) 86
11 9 SWIFT Ben GBR19871105 SKY PROCYCLING (SKY) 82
12 - BOONEN Tom BEL19801015 QUICKSTEP CYCLING TEAM (QST) 80
13 10 GESINK Robert NED19860531 RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) 80
25 17 TEN DAM Laurens NED19801113 RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) 52
40 32 MOLLEMA Bauke NED19861126 RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) 14
45 42 BOOM Lars NED19851230 RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) 10
60 44 POELS Wouter NED19871001 VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM (VCD) 4
76 63 FLENS Rick NED19830411 RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) 1
quote:1 1 AUSTRALIA AUS 517
2 2 ITALY ITA 485
3 3 GERMANY GER 276
4 7 SPAIN ESP 272
5 6 BELGIUM BEL 198
6 5 NETHERLANDS NED 160
7 4 GREAT BRITAIN GBR 157
8 12 UNITED STATES USA 143
9 9 FRANCE FRA 99
10 8 SWITZERLAND SUI 86
quote:1 1 HTC-HIGHROAD (THR) USA 371
2 6 LAMPRE - ISD (LAM) ITA 249
3 9 TEAM GARMIN-CERVELO (GRM) USA 247
4 4 TEAM RADIOSHACK (RSH) USA 231
5 5 SKY PROCYCLING (SKY) GBR 228
6 2 RABOBANK CYCLING TEAM (RAB) NED 226
7 3 BMC RACING TEAM (BMC) USA 198
8 7 LIQUIGAS-CANNONDALE (LIQ) ITA 168
9 8 OMEGA PHARMA-LOTTO (OLO) BEL 168
10 10 LEOPARD TREK (LEO) LUX 158
11 17 SAXO BANK SUNGARD (SBS) DEN 119
12 14 MOVISTAR TEAM (MOV) ESP 109
13 11 AG2R LA MONDIALE (ALM) FRA 101
14 - QUICKSTEP CYCLING TEAM (QST) BEL 90
15 12 EUSKALTEL-EUSKADI (EUS) ESP 61
16 13 KATUSHA TEAM (KAT) RUS 56
17 15 VACANSOLEIL-DCM PRO CYCLING TEAM (VCD) NED 20
18 16 PRO TEAM ASTANA (AST) KAZ 17
Je bent niet de enige. Ik kan ook gewoon een uur op CQranking ronddwalen.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:39 schreef Beregd het volgende:
Ja, zijn overwinning kwalm daardoor zelfs wat in de schaduw te staan van die punten, terwijl het gewoon op zich een heel mooie wedstrijd is om te winnen natuurlijk, zeker voor een Belgische ploeg.
Maar ik vidn lijstjes sowieso interessant
peleton nog steeds samen na een gem eerste uur van 50 km/uquote:rit 1: Middelkerke - Zottegem 13:15: Val Van Emden Jos van Emden (Rabobank) is na 39 kilometer zwaar op zijn heup gevallen. De koersdokter heeft hem aangeraden om af te stappen, maar de Nederlandse tijdritkampioen bijt toch door.
Machtig werk inderdaad. Onbekende renners googelen enzoquote:Op maandag 28 maart 2011 17:13 schreef Chielus het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. Ik kan ook gewoon een uur op CQranking ronddwalen.
enkel world tour wedstrijden tellen, héquote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:55 schreef Blik het volgende:
Maar Boonen heeft door zijn ene overwinning in één keer evenveel punten als Gesink?
Vind ik toch een beetje vreemd, Gesink heeft toch een stuk meer gepresteerd als Boonen dit jaar
quote:15:34 Situatie Hoste Leif Hoste is afgevoerd naar het ziekenhuis van Zottegem. Hij heeft een hoofdwond, gebroken tand en pijn aan zijn kaak.
bij dezequote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:47 schreef Chielus het volgende:
Als Westra echt wat wil vandaag moet hij nog eens een keer hard wegrijden uit de kopgroep, want die gaan het neit redden vandaag.
Ja mooi als die straks Gusev kan kwijt rakenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:57 schreef TheArt het volgende:
Sjonge jonge Lieuwe is echt veel te goed.
nou, gusev kan toch ook een potje tijdrijden...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:58 schreef Chielus het volgende:
Als ie nou ook eens slim gaat rijden. Boeiend als hij de etappe niet wint. Als dit groepje wegblijft dan heeft Westra een hele goede kans op de eindoverwinning.
Maar minder dan Lieuwe, dat sowieso. En zeker in dit soort korte tijdritjes.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:04 schreef Beregd het volgende:
[..]
nou, gusev kan toch ook een potje tijdrijden...
En dat Wiggins via de tijdrit de Driedaagse wintquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:15 schreef marcodej het volgende:
Zal je zien dat alles nog bij elkaar komt.
Vind het juist erg vermakelijk op deze manier, alles heel kort bij elkaarquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:14 schreef Zelva het volgende:
Wat een hoogst irritante koers zeg.
Wordt allemaal veroorzaakt doordat niemand weet wat er aan de hand is.
Ik denk dat wij naar verschillende koersen aan het kijken zijn...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:17 schreef Zelva het volgende:
Ja, erg leuk dat niemand echt wil koersen. Briljant.
Het is kijken, kijken, niet koersen. Ja, ze proberen even wat, en kijken dan meteen om en stoppen weer.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat wij naar verschillende koersen aan het kijken zijn...
En dat heeft niks met oortjes te maken, dat gebeurt zo vaakquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het is kijken, kijken, niet koersen. Ja, ze proberen even wat, en kijken dan meteen om en stoppen weer.
Die zijn verder met een heel jonge ploeg, denk niet dat ze de kracht ervoor hebbenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:21 schreef Chielus het volgende:
Onbegrijpelijk dat Rabo trouwens niet het peleton op sleeptouw neemt, met Bos, Brown & matthews in koers.
Zo extreem? Wel nee. Als je niet weet wat precies de situatie is, ga je natuurlijk ook niet alles geven, logisch.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:21 schreef Blik het volgende:
[..]
En dat heeft niks met oortjes te maken, dat gebeurt zo vaak
quote:1 - Greipel
2 - Westra
3 - Muravyev
4 - Gusev
5 - Feillu
6 - Sagan
7 - Hondo
8 - Davis
9 - Renshaw
10 - Hutarovich
Mooie column weer van Thijs Zonneveld.quote:Goesting
Uitgegeven: 29 maart 2011 10:43
Laatst gewijzigd: 29 maart 2011 10:54
Nederland is groter dan België. En rijker. En we zijn met méér. Wij hebben een regering, zij niet. Wij hebben een veel beter nationaal voetbalelftal. En we zijn ook slimmer - we tappen niet voor niets moppen over ze. We verstaan niets van wat ze zeggen. Niet van de Walen, en al helemaal niet van de Vlamingen.
Vlamingen eten alleen maar frieten. En ze drinken pinten alsof het limonade is. O ja, ze hebben daar lelijke rolluiken voor de ramen van hun huizen. Aan wegen doen ze niet: het zijn hooguit lukraak neergesmeten betonplaten. Ik weet zeker dat je in ieder willekeurig Vlaams gat tien afleveringen van Jambers kunt opnemen; halvegaren genoeg.
Het enige wat je nodig hebt is een camera en een zware stem. 'Dit is Peerke. Overdag is hij postbode, maar 's avonds, na zijn werk, verandert Peerke in Josephine: een blonde travestiet die haar nagels slaat in iedere man die ze ziet.'
Rare jongens, die Vlamingen. Maar stiekem wil ik soms niets liever dan er ook een zijn.
Koers
Ik ben jaloers. Vlamingen hebben iets wat wij niet hebben: koers. Wielrennen zoals wielrennen bedoeld is. En ze hebben het in overdaad. Kijk maar eens naar deze week. Zaterdag: de E3 Prijs. Zondag: Gent-Wevelgem. Dinsdag, woensdag, donderdag (zelfs twee etappes): de Driedaagse De Panne. En zondag het grootste feest van allemaal: de Ronde van Vlaanderen. Ieder jaar opnieuw. Zij hebben alles en wij hebben niks. Het is niet eerlijk.
Er zit niets anders op dan deze week naar Vlaamse tv-zenders te kijken. Maar eigenlijk word je daar alleen maar jaloerser van. Die Vlaamse wielercommentatoren halen termen uit de kast waar wij alleen maar van kunnen dromen.
De helft wat ze zeggen begrijp ik niet (wat betekent in hemelsnaam 'hij is aon 't eind van zunne bobijntje'?), maar dat maakt het alleen maar mooier. Vlaams is de taal van de koers. Van de week hoorde ik de commentator/filosoof/dichter/oud-renner José de Cauwer het woord goesting lispelen. Goesting, met een g zo zacht dat het leek alsof hij zijn cavia aaide met zijn stembanden. Ghhhoesting. Een woord als een zucht. Zo mooi.
Hunkering
Goesting betekent zoiets als hunkering. Maar het is veel meer dan dat. Goesting is moraal, motivatie, ambitie, zin. Goesting is smachten naar de koers. Goesting is de Oude Kwaremont en de Koppenberg en de Berendries en de Muur van Geraardsbergen. Goesting is een modderig kasseienweggetje door een weiland.
Goesting is een dorpsplein waar de renners voor de start door duizenden fanaten worden vereerd als engelen. Goesting is de auto die al honderd jaar voor de koplopers uit rijdt en altijd hetzelfde Rodania-liedje uit de luidsprekers op het dak laat tetteren.
Goesting is de grootmoeke met haar bloemetjesjurk die in haar deuropening staat te klappen voor een eenzame achterblijver. Goesting is het kleine jochie dat zegt dat hij later, als hij groot is, het allerliefste Tom Boonen wil worden.
Emigreren
Ik wil ook goesting. Al is het maar een heel klein stukje. Vanavond eet ik frieten en drink ik pinten. En morgenavond ook. Net als de avond daarop, die daarop, die daarop en die daarop. Ik oefen op mijn zachte g, ik emigreer zondag naar de Oude Kwaremont of de Koppenberg en ik overweeg mezelf Peerke te noemen.
Laat al die Ollanders maar lachen. Ik ben Vlaming. Deze hele week lang.
Ja, enormquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Mooie column weer van Thijs Zonneveld.
Als hij echt Vlaming wil worden, zou ik toch oppassen met zulke uitsprakenquote:Goesting is het kleine jochie
Per direct?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:16 schreef TheArt het volgende:
Het grote Colombiaanse talent Henao naar Sky.
Nope, in 2012. Het is overigens nog niet helemaal rond, maar wel voor 95% zeker.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:56 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Per direct?
Ben benieuwd hoe hij het zal doen in de WT.
Bij jou is alles "zoals verwacht".quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:51 schreef TheArt het volgende:
Interessant en zoals verwacht: waaiers in de tweede etappe van de Driedaagse de Panne. Peloton in 3 waaiers uiteen gevallen.
in die 2 minuten die ik gister heb gezien (finish en interview westra) hadden ze het ook al over waaiers, dus je kon het verwachtenquote:
wie zit waar?quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:51 schreef TheArt het volgende:
Interessant en zoals verwacht: waaiers in de tweede etappe van de Driedaagse de Panne. Peloton in 3 waaiers uiteen gevallen.
Daar doelde ik eigenlijk opquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:18 schreef franklop het volgende:
[..]
in die 2 minuten die ik gister heb gezien (finish en interview westra) hadden ze het ook al over waaiers, dus je kon het verwachten
Geen flauw ideequote:
quote:Feillu, Bozic, Westra (Vacansoleil)
Flens, Brown, Leezer (Rabobank)
Renshaw, Ghyselinck, Grabsch, Degenkolb (HTC)
Lodewyck, Reynes, Roelandts (Omega Pharma-Lotto)
Bole, Hondo (Lampre)
Ignatiev, Trusov, Kuschynski, Galimzyanov, Gusev (Katusha)
Henderson, Downing (Sky)
Sagan, Bodnar, Oss, Dall'Antonia (Liquigas)
Muravyev, Rosseler, Kwiatkowski (RadioShack)
Davis, Grivko, Vaitkus, Valentin Iglinskiy, Bazayev, Lorenzetto (Astana)
Quinziato, Wyss (BMC)
Chavanel, Terpstra (Quick Step)
Keukeleire, Zingle (Cofidis)
Delage, Ladagnous, Rollin, Bonnet (FDJ)
Casper, Martias (Saur-Sojasun)
Scheirlinckx, Drucker, Van Landschoot (Verandas Willems)
Kluge, De Backer, Van Zandbeek (Skil-Shimano)
Vanspeybrouck (Topsport Vlaanderen)
Belletti (Colnago)
Juodvalkis, Kruopis (Landbouwkrediet)
Zoals ik ook al in RVV topic zei, ik verwacht van hem het meest van de NL'ers in de RVVquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:27 schreef marcodej het volgende:
Terpstra toch ook weer attent. Die is lekker in vorm voor de RVV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |