abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:24:26 #76
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_94765795
Is het toch niet voor niks geweest :')
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_94765913
quote:
1 - Greipel
2 - Westra
3 - Muravyev
4 - Gusev
5 - Feillu
6 - Sagan
7 - Hondo
8 - Davis
9 - Renshaw
10 - Hutarovich

[ Bericht 0% gewijzigd door TheArt op 29-03-2011 16:33:15 ]
  dinsdag 29 maart 2011 @ 16:31:35 #78
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_94766084
3 vacansoleil in de top 10
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_94766090
Waar was Ballan nou opeens gebleven na die aanval ? Rosseler zat plots met Chavanel ipv Ballan.
pi_94800089
quote:
Goesting
Uitgegeven: 29 maart 2011 10:43
Laatst gewijzigd: 29 maart 2011 10:54

Nederland is groter dan België. En rijker. En we zijn met méér. Wij hebben een regering, zij niet. Wij hebben een veel beter nationaal voetbalelftal. En we zijn ook slimmer - we tappen niet voor niets moppen over ze. We verstaan niets van wat ze zeggen. Niet van de Walen, en al helemaal niet van de Vlamingen.
Vlamingen eten alleen maar frieten. En ze drinken pinten alsof het limonade is. O ja, ze hebben daar lelijke rolluiken voor de ramen van hun huizen. Aan wegen doen ze niet: het zijn hooguit lukraak neergesmeten betonplaten. Ik weet zeker dat je in ieder willekeurig Vlaams gat tien afleveringen van Jambers kunt opnemen; halvegaren genoeg.

Het enige wat je nodig hebt is een camera en een zware stem. 'Dit is Peerke. Overdag is hij postbode, maar 's avonds, na zijn werk, verandert Peerke in Josephine: een blonde travestiet die haar nagels slaat in iedere man die ze ziet.'

Rare jongens, die Vlamingen. Maar stiekem wil ik soms niets liever dan er ook een zijn.

Koers

Ik ben jaloers. Vlamingen hebben iets wat wij niet hebben: koers. Wielrennen zoals wielrennen bedoeld is. En ze hebben het in overdaad. Kijk maar eens naar deze week. Zaterdag: de E3 Prijs. Zondag: Gent-Wevelgem. Dinsdag, woensdag, donderdag (zelfs twee etappes): de Driedaagse De Panne. En zondag het grootste feest van allemaal: de Ronde van Vlaanderen. Ieder jaar opnieuw. Zij hebben alles en wij hebben niks. Het is niet eerlijk.

Er zit niets anders op dan deze week naar Vlaamse tv-zenders te kijken. Maar eigenlijk word je daar alleen maar jaloerser van. Die Vlaamse wielercommentatoren halen termen uit de kast waar wij alleen maar van kunnen dromen.

De helft wat ze zeggen begrijp ik niet (wat betekent in hemelsnaam 'hij is aon 't eind van zunne bobijntje'?), maar dat maakt het alleen maar mooier. Vlaams is de taal van de koers. Van de week hoorde ik de commentator/filosoof/dichter/oud-renner José de Cauwer het woord goesting lispelen. Goesting, met een g zo zacht dat het leek alsof hij zijn cavia aaide met zijn stembanden. Ghhhoesting. Een woord als een zucht. Zo mooi.

Hunkering

Goesting betekent zoiets als hunkering. Maar het is veel meer dan dat. Goesting is moraal, motivatie, ambitie, zin. Goesting is smachten naar de koers. Goesting is de Oude Kwaremont en de Koppenberg en de Berendries en de Muur van Geraardsbergen. Goesting is een modderig kasseienweggetje door een weiland.

Goesting is een dorpsplein waar de renners voor de start door duizenden fanaten worden vereerd als engelen. Goesting is de auto die al honderd jaar voor de koplopers uit rijdt en altijd hetzelfde Rodania-liedje uit de luidsprekers op het dak laat tetteren.

Goesting is de grootmoeke met haar bloemetjesjurk die in haar deuropening staat te klappen voor een eenzame achterblijver. Goesting is het kleine jochie dat zegt dat hij later, als hij groot is, het allerliefste Tom Boonen wil worden.

Emigreren

Ik wil ook goesting. Al is het maar een heel klein stukje. Vanavond eet ik frieten en drink ik pinten. En morgenavond ook. Net als de avond daarop, die daarop, die daarop en die daarop. Ik oefen op mijn zachte g, ik emigreer zondag naar de Oude Kwaremont of de Koppenberg en ik overweeg mezelf Peerke te noemen.

Laat al die Ollanders maar lachen. Ik ben Vlaming. Deze hele week lang.
Mooie column weer van Thijs Zonneveld.
pi_94805578
Het grote Colombiaanse talent Henao naar Sky.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:33:52 #82
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_94806266
Dat is interessant om te volgen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:41:51 #83
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_94806612
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mooie column weer van Thijs Zonneveld.
Ja, enorm :')
quote:
Goesting is het kleine jochie
Als hij echt Vlaming wil worden, zou ik toch oppassen met zulke uitspraken :D
pi_94807004
Interessant en zoals verwacht: waaiers in de tweede etappe van de Driedaagse de Panne. Peloton in 3 waaiers uiteen gevallen.
pi_94807178
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:16 schreef TheArt het volgende:
Het grote Colombiaanse talent Henao naar Sky.
Per direct?

Ben benieuwd hoe hij het zal doen in de WT.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_94807406
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:56 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Per direct?

Ben benieuwd hoe hij het zal doen in de WT.
Nope, in 2012. Het is overigens nog niet helemaal rond, maar wel voor 95% zeker.
pi_94807917
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:51 schreef TheArt het volgende:
Interessant en zoals verwacht: waaiers in de tweede etappe van de Driedaagse de Panne. Peloton in 3 waaiers uiteen gevallen.
Bij jou is alles "zoals verwacht". :D
pi_94808013
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:15 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Bij jou is alles "zoals verwacht". :D
in die 2 minuten die ik gister heb gezien (finish en interview westra) hadden ze het ook al over waaiers, dus je kon het verwachten :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_94808026
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:51 schreef TheArt het volgende:
wie zit waar?
pi_94808363
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:18 schreef franklop het volgende:

[..]

in die 2 minuten die ik gister heb gezien (finish en interview westra) hadden ze het ook al over waaiers, dus je kon het verwachten :)
Daar doelde ik eigenlijk op :) Ze hadden het gisteren al voorspeld.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 14:18 schreef franklop het volgende:

[..]

wie zit waar?
Geen flauw idee :P Het peloton kwam weer bij elkaar, maar is nu weer in 3 stukken uiteengeslagen.
pi_94808656
Eerste peloton is nu bij de leiders gekomen. Daardoor 22 leiders met 50 sec. op peloton 2.
pi_94810543
Peloton 2 :W die kunnen we vergeten.

Edit: En daar zit Greipel ook in
pi_94810633
Knap van Westra, zit zowaar in een heel goede uitgangspositie als het een beetje zo blijft.

Wiggins weg, weer een paar boniseconden gepakt op o.a. Grabsch en ook van Greipel af.
pi_94810685
En Rollin, ook geen slechte tijdrijder die valt eruit :o
pi_94810819
Terpstra toch ook weer attent. Die is lekker in vorm voor de RVV.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_94811013
De Belgen vergeten dat Westra ook wat seconden heeft gepakt. Toch valt het me hier op als ze het fout hebben, en bij de NOS vooral als ze iets wél goed zien :P
pi_94811125
Een groot deel van groep 1 (nog lang niet compleet):
quote:
Feillu, Bozic, Westra (Vacansoleil)
Flens, Brown, Leezer (Rabobank)
Renshaw, Ghyselinck, Grabsch, Degenkolb (HTC)
Lodewyck, Reynes, Roelandts (Omega Pharma-Lotto)
Bole, Hondo (Lampre)
Ignatiev, Trusov, Kuschynski, Galimzyanov, Gusev (Katusha)
Henderson, Downing (Sky)
Sagan, Bodnar, Oss, Dall'Antonia (Liquigas)
Muravyev, Rosseler, Kwiatkowski (RadioShack)
Davis, Grivko, Vaitkus, Valentin Iglinskiy, Bazayev, Lorenzetto (Astana)
Quinziato, Wyss (BMC)
Chavanel, Terpstra (Quick Step)
Keukeleire, Zingle (Cofidis)
Delage, Ladagnous, Rollin, Bonnet (FDJ)
Casper, Martias (Saur-Sojasun)
Scheirlinckx, Drucker, Van Landschoot (Verandas Willems)
Kluge, De Backer, Van Zandbeek (Skil-Shimano)
Vanspeybrouck (Topsport Vlaanderen)
Belletti (Colnago)
Juodvalkis, Kruopis (Landbouwkrediet)

[ Bericht 3% gewijzigd door TheArt op 30-03-2011 16:04:07 ]
pi_94811690
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 15:27 schreef marcodej het volgende:
Terpstra toch ook weer attent. Die is lekker in vorm voor de RVV.
Zoals ik ook al in RVV topic zei, ik verwacht van hem het meest van de NL'ers in de RVV

hoever is het nog trouwens?
pi_94811775
30km
pi_94813173
Bijna binnen zekeR?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: