"Zal wel"? Heb je die film nog nooit gezien??quote:Op zondag 27 maart 2011 22:48 schreef dandybleu het volgende:
Shawshank klinkt altijd als zo een naam voor een ernstige soa.....
maar ha zal wel goede film zijn
Normaal ben ik niet zo van het films kijken, maar als je deze niet gezien heb heb je toch echt wel iets gemist!quote:Op zondag 27 maart 2011 22:48 schreef dandybleu het volgende:
Shawshank klinkt altijd als zo een naam voor een ernstige soa.....
maar ha zal wel goede film zijn
quote:Op zondag 27 maart 2011 22:54 schreef dandybleu het volgende:
ha nee nog nooit gezien ha ha
ik volg nooit de massa
maar oke ik zal hem ( nu ) even downloaden en kijken
Ja de massa kijkt dit soort filmsquote:Op zondag 27 maart 2011 22:54 schreef dandybleu het volgende:
ha nee nog nooit gezien ha ha
ik volg nooit de massa
maar oke ik zal hem ( nu ) even downloaden en kijken
de massa kijkt talentenshows.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:58 schreef dandybleu het volgende:
ha ik denk altijd omgedraaid
kijk : in de kranten staan dan slechte recenties over een film
en dan denk ik : nou mischien zal hij wel goed zijn
zo heb ik ook madonnas film gezien ( dick tracy ) en prince zijn film
allebij slecht bekend bij het grote publiek maar ik heb genoten
Kan... maar als je leest op t internet wat andere mensen ervan vinden verschilt het ook.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:02 schreef dandybleu het volgende:
rececenten zijn vaak zelf vaak mislukte kunstenaars
en zijn daarom gefrustreerd
daarom schrijven ze heel zuur over andermans kunst
Dit inderdaad.quote:
ok en dan?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:30 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Zoek de film eens op op IMDb. Voor de gein.
Je doet alsof het een achterlijke gedachte is dat de film door de massa bekeken wordt. Ondertussen staat de film niet alleen op nummer één op IMDb, maar heeft het ook nog eens de meeste votes van álle films.quote:
Hellraiser is de beste King verfilming.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 23:23 schreef DrDentz het volgende:
Maar niet de beste Stephen King verfilming. Dat is Maximum Overdrive.
Omdat het gewoon de beste film aller tijden isquote:Op woensdag 30 maart 2011 10:06 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Je doet alsof het een achterlijke gedachte is dat de film door de massa bekeken wordt. Ondertussen staat de film niet alleen op nummer één op IMDb, maar heeft het ook nog eens de meeste votes van álle films.
Gelukkig verschillen de meningen daar sterk over.quote:Op donderdag 31 maart 2011 07:40 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat het gewoon de beste film aller tijden is
Dan vraag ik me altijd af hoeveel films mensen dan hebben bekeken... tis een goede film.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:11 schreef Mrjolyn_ het volgende:
De eerste keer dat ik die film keek, zat ik echt met m'n mond open toen dat gat ontdekt werd. Dat had ik zo niet verwacht, erg goed!
Wie zijn die recensenten dat ze voor anderen beslissen of een film goed of slecht is inderdaad.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:02 schreef dandybleu het volgende:
rececenten zijn vaak zelf vaak mislukte kunstenaars
en zijn daarom gefrustreerd
daarom schrijven ze heel zuur over andermans kunst
Omdat hij bij imdb op 1 staat, vind jij hem ook de beste?quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:06 schreef algebra010 het volgende:
"Leuke film maar niet de beste"
Welke film is volgens jullie het best dan? Volgens IMDB is dit namelijk wel Shawshank Redemption, en dat is meer waard dan een individuele poepmening..
Vast een of andere onbekende Japanse tekenfilm.quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:06 schreef algebra010 het volgende:
Welke film is volgens jullie het best dan?
The Shiningquote:Op zaterdag 2 april 2011 14:06 schreef algebra010 het volgende:
Welke film is volgens jullie het best dan? Volgens IMDB is dit namelijk wel Shawshank Redemption, en dat is meer waard dan een individuele poepmening..
Niet per se. Maar ik claim niet dat het niet de beste film is, zeggen dat het voor jouw smaak niet de beste film is is heel wat anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:09 schreef arucard het volgende:
[..]
Omdat hij bij imdb op 1 staat, vind jij hem ook de beste?
Dat beweren ze ook helemaal niet. Ze geven alleen hun eigen mening. Ze verplichten je daar niet iets mee te doen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Wie zijn die recensenten dat ze voor anderen beslissen of een film goed of slecht is inderdaad.
Mijn drie favoriete films zijn denk ik The Man Who Wasn't There, The Deer Hunter en Goodfellas.quote:Op zaterdag 2 april 2011 14:06 schreef algebra010 het volgende:
quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Hellraiser is de beste King verfilming.
Dit had ik dus ook. Daarna kwamen alle kleine details naar boven.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:11 schreef Mrjolyn_ het volgende:
De eerste keer dat ik die film keek, zat ik echt met m'n mond open toen dat gat ontdekt werd. Dat had ik zo niet verwacht, erg goed!
Was het niet naar aanleiding van reclame tijdens DWHN?quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Was het niet naar aanleiding van reclame tijdens DWHN?Voorstukje was amper afgelopen, en toen stond je post er al
Hellraiser is een Clive Barker verfilming...quote:Op donderdag 31 maart 2011 02:13 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Hellraiser is de beste King verfilming.
Dan heb je totaal geen kaas van films gegeten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:46 schreef Leanotsoynus het volgende:
Overrated. Zoals Godfather trilogie en Scarface.
quote:Op zondag 19 juni 2011 01:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Dan heb je totaal geen kaas van films gegeten.
The Shawshank komt dicht in de buurt van perfectie.
BR + DVD versie hierquote:Op zondag 19 juni 2011 10:17 schreef takeshi-san het volgende:
Gaan mensen deze film nou echt kijken op rtl 4 met reclame en al kopen die handel
[..]
Het was een goede film, maar je kan overdrijven.quote:Op zondag 19 juni 2011 01:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat is er zo perfect aan?quote:Op zondag 19 juni 2011 01:18 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
tis ook zeker wel een goeie film, alleen die nummer 1 positie is echt zwaar overdreven.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:08 schreef DrDentz het volgende:
Een film die op 1 staat bij imdb kan opeens niet meer goed zijn ofzo? Wat een haat.
Alles wat ontzettend goed gevonden wordt, wordt na een tijdje afgekraakt door anderen. Dat is met elke film die hoog in de IMDb top 250 eindigt, het geval.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:08 schreef DrDentz het volgende:
Een film die op 1 staat bij imdb kan opeens niet meer goed zijn ofzo? Wat een haat.
Ach ja. Schouders ophalen, erom lachen en je eigen mening vormen.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:08 schreef DrDentz het volgende:
Doorspekt met clichés inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:34 schreef AppleBite het volgende:
hele mooie film, met een paar mooie quotes haha
Ik speelde Angry Birds ook al 15 jaar geledenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:54 schreef waxmask het volgende:
Pfff uit 94' Al zolang terug dat ik deze zag in de sneak...
Proberen je gelijk te halen via andermans leeftijd.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:46 schreef waxmask het volgende:
[..]
Je bent nog maar een broekje, wat weet jij in hemelsnaam van clichés in films?
Nee hoor, maar ik zal de films uit '77 ook nooit tot mijn favorieten hebben, dus ik begrijp je wel...quote:Op zondag 19 juni 2011 22:57 schreef Dastan het volgende:
[..]
Proberen je gelijk te halen via andermans leeftijd.Heel gemakkelijk en nietszeggend.
Denk dat dit inderdaad wel aardig in de buurt komt.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:23 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Alles wat ontzettend goed gevonden wordt, wordt na een tijdje afgekraakt door anderen. Dat is met elke film die hoog in de IMDb top 250 eindigt, het geval.
Gelukkig nog medestandersquote:Op zondag 19 juni 2011 23:06 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Denk dat dit inderdaad wel aardig in de buurt komt.
Ik blijf het een briljante film vinden.. Alles klopt aan deze film
ik begin me juist zorgen te maken.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Gelukkig nog medestanders![]()
Ik maakte me al zorgen over de wansmaak van een paar lieden hier
Wat is volgens jou de beste film ooit?quote:
Je hebt anders nog steeds niet uitgelegd wat er perfect aan is. Cinematografisch is het niet echt een wereldwonder. Qua acteerwerk en verhaal is het verder prima maar verder ook niet wereldschokkend.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:38 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Gelukkig nog medestanders![]()
Ik maakte me al zorgen over de wansmaak van een paar lieden hier
Dat valt toch ook helemaal niet uit te leggen? Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij uit een film haalt. Voor mij is Shawshank perfect in verhaal en in vertolking en hoe vaak ik hem ook kijk, hij zal me nooit geheel onberoerd laten. Daarom is het voor mij een perfecte film.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:58 schreef Deckard het volgende:
[..]
Je hebt anders nog steeds niet uitgelegd wat er perfect aan is.
fight club of pulp fiction.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:57 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de beste film ooit?
Maar je mag anderen dan toch niet van wansmaak betichten?quote:Op maandag 20 juni 2011 00:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat valt toch ook helemaal niet uit te leggen? Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij uit een film haalt. Voor mij is Shawshank perfect in verhaal en in vertolking en hoe vaak ik hem ook kijk, hij zal me nooit geheel onberoerd laten. Daarom is het voor mij een perfecte film.
En als je de film dan per se op technische aspecten wil beoordelen, prima, maar ik heb daar zelf nauwelijks verstand van. Bovendien mis je mijns inziens dan het punt, maar ok.
Er bestaat geen film waarvoor #1 op IMDb terecht zou zijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:20 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
tis ook zeker wel een goeie film, alleen die nummer 1 positie is echt zwaar overdreven.
Mag van mij wel, maar het is lastig te onderbouwen.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:30 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar je mag anderen dan toch niet van wansmaak betichten?
Wat vind je dan in het genre van de gevangenisfilm van Papillon?quote:Voor mij geld meer de avonturenfilms als beste films. Dus Raiders, Seven Samurai of The good the bad and the ugly.
Tuurlijk, maar ik ben daar gewoon niet in thuis. Ik denk dat ik dat alleen merk als het gewoon echt niet deugt. Belichting, geluid dat soort dingen.quote:Technische aspecten spelen daarbij echt wel een belangrijke rol. Als dat van te voren niet goed staat merk je onbewust dat er ergens iets niet klopt.
Ik denk dat de kracht van TSR juist zit in de simpelheid. Het is heel simpel om sympathie te hebben voor Andy en Red. Misschien zijn het wel vrij één dimensionale karakters. Dat zou je evengoed als zwakte kunnen ervaren, maar in TSR werkt het juist heel goed (vind ik dan). En van de andere kant zijn de slechterikken ook echt als zodanig herkenbaar. Heel clichematig natuurlijk, de mishandelingen van de kant van de bewakers, de sodomie plegende medegevangen, de frauderende gevangenisdirecteur die een oogje toeknijpt als één van zijn gevangenen door de hand van een bewaker het leven laat en daar soms zelf rechtstreeks opdracht toe geeft. Nee, in zoverre moet de film het niet van karakterontwikkeling of iets dergelijks hebben en is het resultaat zelfs oppervlakkig te noemen. In ieder geval wat aan de magere kant voor iets dat op IMDB op #1 staat.quote:Of het baanbrekend moet zijn is weer een volgend punt. Na verloop van tijd wordt dat namelijk afgebroken door nieuw publiek. Dus heb je vooral een archeverhaal hebben die heel simpel is en daar dieper op wil graven en het zodanig op een hoger plateau zet.
in het zeldzame geval dat ik een goede film op tv wil zien die ik niet al heb op dvd, kijk ik altijd 1 blokje en zet ondertussen de pc aan..... bij de volgende reclame is ie meestal wel klaar.....quote:Op zondag 19 juni 2011 10:17 schreef takeshi-san het volgende:
Gaan mensen deze film nou echt kijken op rtl 4 met reclame en al kopen die handel
Zou er niet gewoon een kern van waarheid in zitten?quote:Op maandag 20 juni 2011 01:07 schreef DrDentz het volgende:
Maar iedere zelfbenoemde filmkenner vindt dat die film op 1 moet, volgens mij praten ze elkaar na.
klopt, maar ik zou er een stuk meer vrede mee hebben als het een minder saaie film zou zijn dan deze.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er bestaat geen film waarvoor #1 op IMDb terecht zou zijn.
Jupquote:Op maandag 20 juni 2011 14:09 schreef Creatix het volgende:
Hebben gister nou echt zo veel mensen gekeken op RTL?
Leuk, een film van 2,5 uur oprekken naar 4 uurquote:
Geloof me, die fase gaat ook weer rustig voorbij na je adolescentie. Als het goed is.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:52 schreef vaarsuvius het volgende:
luister naar Firefox1. Dit is echt een van de beste films aller tijden. Het kan zijn dat je in een levensfase bent dat je Wolferine en professor Xavier interessanter vind, maar geloof me, die vervliegen met de jaren in de wind, terwijl Red en Andy ook over 50 jaar nog stevig bovenaan zullen staan.
definieer adolescentie....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:56 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Geloof me, die fase gaat ook weer rustig voorbij na je adolescentie. Als het goed is.
Nuff saidquote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:52 schreef vaarsuvius het volgende:
luister naar Firefox1. Dit is echt een van de beste films aller tijden. Het kan zijn dat je in een levensfase bent dat je Wolferine en professor Xavier interessanter vind, maar geloof me, die vervliegen met de jaren in de wind, terwijl Red en Andy ook over 50 jaar nog stevig bovenaan zullen staan.
Sowiesoquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:07 schreef Miam het volgende:
prachtige film .. zowieso 1 van de mooiste ooit
Nou nee, want dan legt Shawshank Redemption het makkelijk af tegen Ikuru en Ran voor dat soort type films. Of elke Eastwood-film.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:52 schreef vaarsuvius het volgende:
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:52 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik denk niet dat de gemiddelde RTL of SBS kijker een account heeft op IMDB.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]![]()
volgens mij vinden voornamelijk rtl en sbs kijkers dit de beste film ooit.
Dat is het zeker. Ik begrijp wel waarom iemand The Shawshenk Redemption totaal niks vind. Mij staat hij op dit moment ook tegen omdat mensen het de hemel in prijzen voor de verkeerde redenen of omdat ze niks anders kennen.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Mag van mij wel, maar het is lastig te onderbouwen.
Ken ik niet. Maar ik zal hem eens bekijken binnenkort.quote:Wat vind je dan in het genre van de gevangenisfilm van Papillon?
Als je een boel films hebt gezien moet je dat volgens mij ook wel opvallen. Op het laatst worden er bepaalde bekende trucjes uitgevoerd.quote:Tuurlijk, maar ik ben daar gewoon niet in thuis. Ik denk dat ik dat alleen merk als het gewoon echt niet deugt. Belichting, geluid dat soort dingen.
Een van de mijn favo regisseurs, Nolan, van de afgelopen decennia moet het ook helemaal niet hebben van karakterontwikkeling. Dat is ook niet belangrijk, waarbij de zwaarte van de film vooral draait om het verhaal. Arafnofsky (black swan) moet het juist hebben van karakterontwikkeling.quote:Ik denk dat de kracht van TSR juist zit in de simpelheid. Het is heel simpel om sympathie te hebben voor Andy en Red. Misschien zijn het wel vrij één dimensionale karakters. Dat zou je evengoed als zwakte kunnen ervaren, maar in TSR werkt het juist heel goed (vind ik dan). En van de andere kant zijn de slechterikken ook echt als zodanig herkenbaar. Heel clichematig natuurlijk, de mishandelingen van de kant van de bewakers, de sodomie plegende medegevangen, de frauderende gevangenisdirecteur die een oogje toeknijpt als één van zijn gevangenen door de hand van een bewaker het leven laat en daar soms zelf rechtstreeks opdracht toe geeft. Nee, in zoverre moet de film het niet van karakterontwikkeling of iets dergelijks hebben en is het resultaat zelfs oppervlakkig te noemen. In ieder geval wat aan de magere kant voor iets dat op IMDB op #1 staat.
Soms zijn de zwaktes nodig om de sterke punten te laten leiden. Dus als je die zou snijden je ook zou moeten snijden met sterke punten omdat het anders niet werkt. Dat is zonde.quote:En toch, op de punten waarop ik Black Swan tot op de grond toe afbrand, leg ik dat bij TSR heel gemakkelijk naast me neer. Stap erover heen en neem genoegen met de niet altijd even soepele dialogen, de prachtige, maar soms wat eentonige muziek, de grijsgrauwe kleurstelling die soms wat al te opdringerig 'sfeerbepalend' wil zijn etc. etc. En misschien is dat wel het kenmerk van een (hele) goede film: je bereidheid om zijn zwaktes te accepteren. Hoe nadrukkelijk ze ook aanwezig mogen zijn.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde RTL of SBS kijker een account heeft op IMDB.
Eerst is het mond-op-mond reclame, dan is het ineens de gemiddelde RTL kijker.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:44 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de gemiddelde RTL of SBS kijker een account heeft op IMDB.
Wat heel knap is van deze film, is dat-ie een publiek heeft gevonden NA de biosrelease. Het was geen boxofficesucces, maar The Shawshank Redemption heeft z'n publiek gevonden via de videotheek en mond-tot-mond reclame. Dat lukt alleen maar als je een gevoelige snaar raakt bij mensen, wat deze film dus duidelijk doet.
Cashback vond ik erg goed. Maar ik vond bijvoorbeeld Predator in z'n genre ook een topper.quote:
Wat is er nou weer mis met Star Wars?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:25 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het feit dat de Star wars films in die 250 zittten lijkt mij genoeg te zeggen.
Dit argument klopt volgens mij sowieso niet. Er zijn veel films die nog veel makkelijker weg te kijken zijn en die staan niet in de 250. Daarnaast staan er juist ook hele "moeilijke films" in de 250 (Italiaanse, Japanse films uit de jaren 40).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:25 schreef Deckard het volgende:
Voor een groot gedeelte van de hoogtes van de IMDB 250 ook gewoon hoe makkelijk je hem weg kan kijken. Hoe hoger bij de 1 des te eerder je de film wel vermakelijk zal vinden. Dat maakt het derhalve nog geen goede film. Het feit dat de Star wars films in die 250 zittten lijkt mij genoeg te zeggen.
Kijk ook even voor het gemak naar de hoeveelheid stemmen. Moeilijke films worden minder vaak op gestemd. Ik zeg ook dat de IMDB250 vooral films bevat die je makkelijker zullen liggen, die kans is vele malen groter. Welke japanse films uit de jaren '40 zitten er in de imdb250? Want ik ben ze nog niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Dit argument klopt volgens mij sowieso niet. Er zijn veel films die nog veel makkelijker weg te kijken zijn en die staan niet in de 250. Daarnaast staan er juist ook hele "moeilijke films" in de 250 (Italiaanse, Japanse films uit de jaren 40).
Waarom is het zo moeilijk voor mensen om te bevatten dat er gewoon HEEL VEEL mensen zijn voor wie The Shawshank Redemption hun favoriete film is? Gewoon, omdat ze 'm ijzersterk vinden.
Ik dacht meteen aan Ikiru, maar zie dat die uit 1952 is. Maakt verder voor het punt dat ik maakte weinig uit.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:11 schreef Deckard het volgende:
[..]
Kijk ook even voor het gemak naar de hoeveelheid stemmen. Moeilijke films worden minder vaak op gestemd. Ik zeg ook dat de IMDB250 vooral films bevat die je makkelijker zullen liggen, die kans is vele malen groter. Welke japanse films uit de jaren '40 zitten er in de imdb250? Want ik ben ze nog niet tegengekomen.
leuke film maar in geen enkel opzicht (behalve dan de tieten van keeley) de beste film ooit.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:36 schreef Northside het volgende:
Ik promoot cashback hier nog maar eens een keer als absolute topfilm.
Je zou sowieso over topfilm-per-genre moeten spreken als je het over de beste film ooit hebt denk ik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:38 schreef jimjim1983 het volgende:
leuke film maar in geen enkel opzicht (behalve dan de tieten van keeley) de beste film ooit.
interessant. Hoezo?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:14 schreef Selyn het volgende:
Meeste mensen zijn ook helemaal gek van se7en terwijl ik dat juist een gigantische mislukking vond.
Tja, dat is wel waar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:42 schreef Argento het volgende:
ja, dat kan natuurlijk. Persoonlijk vond ik em meesterlijk. Fascinerend gebruik van sfeer, personages die verre van perfect zijn (niemand is de held) en een geweldige twist op het uitgangspunt van de klassieke 'whodunnit'.
Die ga ik niet opnieuw kijken.. Ook wel lang geleden dat ik die gezien heb, maar die kon me helemaal niet boeien.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:45 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
wat vond je van silence of the lambs dan?
Ik hoop dat RTL wél de laatste minuut laat zien in tegenstelling tot SBSquote:Op zondag 12 augustus 2012 14:08 schreef Evertjan het volgende:
ff een kick hij is vanavond weer op TV
http://www.filmtotaal.nl/film.php?id=3538
Vond ik een heel slechte film.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:45 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
wat vond je van silence of the lambs dan?
Shawshank is de enige film waar ik geen fout kan ontdekken.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Vond ik een heel slechte film.
Shawshank Redemption niet slecht, maar zeker geen meesterwerk.
Waarom geen meesterwerk dan? Ik vind het toch een briljante film.quote:Op zondag 12 augustus 2012 15:10 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Vond ik een heel slechte film.
Shawshank Redemption niet slecht, maar zeker geen meesterwerk.
Verhaal was op zich goed, mooi gefilmd, goed geacteerd, zeker. Maar meer dan ook niet. Gewoon een goede film, niet slecht, maar dus ook geen meesterwerk.quote:Op zondag 12 augustus 2012 19:14 schreef Diemux het volgende:
[..]
Waarom geen meesterwerk dan? Ik vind het toch een briljante film.
Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef Flugel83 het volgende:
Afgaand op de IMDb 250 lijst vind ik Shawshank echt de meest overgewaardeerde film aller tijden. Uiterst merkwaardig dat mensen dit de 'perfecte' of beste film noemen. Ik vind het een prima film met een uitstekende cast maar op welk front is hij nu echt baanbrekend? Er zijn imo ook amper memorabele scenes of ieder geval scenes die je nog lang bij zullen blijven.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb het nog nooit begrepen.
Wat is volgens jou de beste film ooit dan?quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:47 schreef Flugel83 het volgende:
Afgaand op de IMDb 250 lijst vind ik Shawshank echt de meest overgewaardeerde film aller tijden. Uiterst merkwaardig dat mensen dit de 'perfecte' of beste film noemen. Ik vind het een prima film met een uitstekende cast maar op welk front is hij nu echt baanbrekend? Er zijn imo ook amper memorabele scenes of ieder geval scenes die je nog lang bij zullen blijven.
Het zal wel aan mij liggen, ik heb het nog nooit begrepen.
Vergeet niet scene met de oude man die vrijkomt en zelfmoord pleegt, de emoties waren erg goed gespeeld.quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:53 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.
Ik zal nooit beweren dat mijn favoriete films de besten zijn trouwens. Onder mijn favorieten staan onder andere Once Upon A Time In The West, Eternal Sunshine Of The Spotless Mind, Chinatown, Blade Runner, American Beauty, Vertigo, Donnie Darko en nog wel een waslijst meerquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:26 schreef Antwoordapparaat het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de beste film ooit dan?
Damn, dat stukje dat die warden dat hamertje vindt... En het moment dat ie het steentje (dat was het toch) door de poster van Rita Hayworth gooit en het gat ondekt...quote:Op zondag 12 augustus 2012 21:53 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Amper? Wat te denken van de scène op het dak, de scène waar de directeur het hamertje vindt, de scène met de hereniging? Heb die film al een tijd niet gezien, maar die scenes zijn me altijd wel bijgebleven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |