Foto's uit Syrie:quote:Many dead in Syria protests
At least 13 dead, human rights activists say, as security forces open fire on protesters in southern town of Daraa.
Human rights activists say at least 13 people have been killed in the Syrian town of Daraa, the focal
point of a week of anti-government protests.
Activists and residents said security forces opened fire on protesters outside the Omari mosque early Wednesday, after hundreds of people had gathered overnight to prevent police from storming it, and that shooting had continued sporadically over the course of the day.
A rights activist also told AFP news agency that security forces had opened fire on mourners attending the funeral of those killed in Daraa.
Al Jazeera's Rula Amin, reporting from Damascus, said that fighting broke out when residents from other towns clashed with security forces as they tried to enter Daraa to help residents there.
A youth activist in the Syrian capital, who remains anonymous, told Al Jazeera that his contacts in Daraa said that "dozens of people" had died in clashes.
"Many there want to take down the government, and want more freedoms." he said.
Our correspondent said there was a heavy security presence in Daraa, with the army, anti-terror police and riot police all deployed in the city. Journalists are not being allowed to visit the city, and several of those who attempted to do so last night had their equipment confiscated by authorities.
Checkpoints have been set up by security forces at all entries to the city.
Syria's state-run television station reported that an "armed gang" attacked an ambulance at the Omari mosque, killing four people.
The victims were a doctor, a paramedic, a policeman and the ambulance driver, according to SANA.
'Weapons stockpile'
The security forces who were near the area intervened, hitting some and arresting others," the report said, without elaborating.
Later in the day, state television showed what it said were pictures of a weapons stockpile inside the Omari mosque, including pistols, shotguns, grenades and ammunition.
The violence was condemned by Ban Ki-moon, the UN secretary-general, who called for "a transparent investigation into the killings".
On Tuesday, Navi Pillay, the UN High Commissioner for Human Rights, urged Syrian authorities to halt the excessive use of force.
"The government should carry out an independent, transparent and effective investigation into the killings of the six protesters during the events of 18 and 20 March," Rupert Colville, a spokesman for Pillay, said on Tuesday.
"We are greatly concerned by the recent killings of protesters in Syria and reiterate the need to put an immediate halt to the excessive use of force against peaceful protesters, especially the use of live ammunition."
Colville said that the use of excessive force was a "clear violation of international law" and that perpetrators could be prosecuted.
Emergency law
Demonstrations have been held in a number of Syrian cities in recent days despite the country's emergency law, which bans protests and has been in place since 1963.
Wednesday's incident brings to 12 the number of people reportedly killed by security forces since the start of the demonstrations on March 18, including an 11-year-old boy who died after inhaling tear gas on Monday.
A Syrian official told the AFP news agency that the governor of Daraa had been sacked following the killings.
bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-03-2011 14:49:35 ]Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dank, ik zet hem er in.quote:
Zelfde valt natuurlijk te zeggen over de Palestijnen, die zorgen ook alleen maar voor mot in Israel, Jordanie en in jou mooie Libanon.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wat betreft de Koerden.
Je moet je realiseren dat ze met elk land mot hebben: Turkije, Iran, Syrie en Irak. Dan vraag je je toch af aan wie het eigenlijk ligt?
Nee. De gemiddelde Libanees, Jordanier en Syrier steunt de Palestijnse zaak.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:56 schreef Roi het volgende:
Zelfde valt natuurlijk te zeggen over de Palestijnen, die zorgen ook alleen maar voor mot in Israel, Jordanie en in jou mooie Libanon.
Wat te denken van jouw volk de joden. Die zijn echt overal eruit getrapt. Of niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:56 schreef Roi het volgende:
[..]
Zelfde valt natuurlijk te zeggen over de Palestijnen, die zorgen ook alleen maar voor mot in Israel, Jordanie en in jou mooie Libanon.
"Heil myself"quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[ afbeelding ]
Kan deze ook in de OP?
Dat ontken ik ook niet, ik weet ook wel dat ze daar allemaal tegen Israel zijn en een gezamenlijke vijand bindend werkt. Maar jij weet ook wel het Palestijnse volk zelf niet geliefd is in landen als Jordanie en Libanon (en Koeweit), het blijven derderangs burgers zonder dezelfde rechten, zonder kans om een paspoort van dat land te krijgen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nee. De gemiddelde Libanees, Jordanier en Syrier steunt de Palestijnse zaak.
In Libanon worden ze soms idd als derderangs burgers gezien, maar daar zit een geschiedenis achter. Het verschil is dat de meest rechtse partijen een Palestijnse staat steunen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:18 schreef Roi het volgende:
Dat ontken ik ook niet, ik weet ook wel dat ze daar allemaal tegen Israel zijn en een gezamenlijke vijand bindend werkt. Maar jij weet ook wel het Palestijnse volk zelf niet geliefd is in landen als Jordanie en Libanon (en Koeweit), het blijven derderangs burgers zonder dezelfde rechten, zonder kans om een paspoort van dat land te krijgen.
Even wat zelfreflectie voor jou met je opmerking over Koerden.
Mijn volk de Joden? Ik ben verre van een semiet, laat staan een Jood.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:07 schreef Rambolin het volgende:
Wat te denken van jouw volk de joden. Die zijn echt overal eruit getrapt. Of niet.
Armenir?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mijn volk de Joden? Ik ben verre van een semiet, laat staan een Jood.
Maar je hebt zo te zien wel een bril nodig aangezien ik jou niet heb geciteerd maar jij wel op mijn post reageert.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mijn volk de Joden? Ik ben verre van een semiet, laat staan een Jood.
Ze steunen idd Hezbollah, Hamas & Iran omdat Israel nog een groot stuk Syrisch grondgebied illegaal bezet. Maar ze steunen deze organisaties niet uit ideologie, maar eigenlijk puur uit het "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" principe.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jamesstewart en CLF bedankt voor de info gisteren ookal lopen jullie meningen flink uitelkaar het was wel nuttig![]()
Maar waarom staat Syri dan op de Amerikaanse lijst van 'As van het Kwaad'? Alleen vanwege de steun aan terrorisme tegen Israel?
Blijkbaar ben je niet de enige die zich dat afvraagt..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:33 schreef Roi het volgende:
Misschien een stomme vraag maar waar wordt er nu eigenlijk voor geprotesteerd? Wat willen ze bereiken? Is het mogelijk dat Assad uiteindelijk ophoepelt en wat zouden daar de gevolgen van zijn?
Volgens de beschrijving in het filmpje was dit in Daraa, toch weinig nieuws aan? Het zou schokkender zijn als men in Damascus of Aleppo een beeldenstorm ging houden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:06 schreef deleriouz het volgende:
Assad is nog steeds erg geliefd in Syrie
Voor Israel is alle onrust ongewenst. Maar goed, juist daarom hebben ze wijselijk de Golan hoogten gehouden. Als de Syriers nog een keer willen verliezen van de Israelis moeten zij dat weten natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:39 schreef aerdt het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je niet de enige die zich dat afvraagt..
Protests in Syria / It's getting closer
If Bashar Assad's regime falls, Israel will face uncertainty. Who will control the reserves of Scud missiles with chemical warheads?
http://www.haaretz.com/pr(...)ting-closer-1.350988
Ik zit maar wat te trollen.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:06 schreef Mr_Memory het volgende:
Waar komt toch altijd dat onoverwinnelijke van Israel vandaan?
Israel was in de 60 en 70e jaren onoverwinnelijk (dankzij de US) maar we leven nu in 2011!
Hoezo? Neem bijvoorbeeld Egypte(10de wereldranglijst), al een tiental jaren ontvangen ze allerlei modern materieel uit de VS/EU......het is onbekend wat ze daarmee kunnen aanrichten.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:19 schreef waht het volgende:
[..]
Ik zit maar wat te trollen.
Maar het is natuurlijk dramatisch gesteld met de legers van de Arabische landen, daar kun je niet omheen.
Oud spul, weinig specifieke reserveonderdelen. Kortom kan nooit lang durenquote:Hoezo? Neem bijvoorbeeld Egypte(10de wereldranglijst), al een tiental jaren ontvangen ze allerlei modern materieel uit de VS/EU......het is onbekend wat ze daarmee kunnen aanrichten.
Wat johnnylove zegt plus slechte training, contraproductieve cultuur, twijfelachtige loyaliteit en ga zo maar door. Al zouden ze het nieuwste van het nieuwste hebben, het maakt allemaal niets uit als je hogerop komt door vriendjespolitiek, de soldaten loyaal zijn aan hun stam/groep en de training belabberd is.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:50 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hoezo? Neem bijvoorbeeld Egypte(10de wereldranglijst), al een tiental jaren ontvangen ze allerlei modern materieel uit de VS/EU......het is onbekend wat ze daarmee kunnen aanrichten.
Aan modern materiaal heb je niks als je tegen rebellen vecht. Kijk naar Indonesi, Vietnam, Afghanistan, Irak. Als je als leger geen oorlog wint dan verlies je. Als je als guerilla-beweging nog mensen in leven hebt, dan heb je gewonnen. Assymetrische oorlogsvoering, ellende krijg je ervan.quote:Op zondag 27 maart 2011 00:06 schreef Mr_Memory het volgende:
Waar komt toch altijd dat onoverwinnelijke van Israel vandaan?
Israel was in de 60 en 70e jaren onoverwinnelijk (dankzij de US) maar we leven nu in 2011!
De laaste oorlog in Libanon en Gaza zetten ook al geen zoden aan de dijk, ze zijn er helemaal niets mee opgeschoten.
Zeker de hedendaagse media, die alles waarnemen zijn niet in het voordeel van Israel.
Je kan het ook andersom zien. Waar moet Isral heen zonder vijanden, ze worden gek. Men trekt maar al te graag d antisemitische kaart, terwijl het om door de staat vooral om Zionisme gaat. Ze misbruiken de Holocaust te pas en te onpas. En antizionisme is iets werkelijks anders dan antisemitisme.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:50 schreef waht het volgende:
Syria Frees Prisoners as Unrest Continues
Niks aan 't handje. Assad beveelt toevallig om wat gevangenen vrij te laten, heeft niets met de onrust te maken.
[..]
Voor Israel is alle onrust ongewenst. Maar goed, juist daarom hebben ze wijselijk de Golan hoogten gehouden. Als de Syriers nog een keer willen verliezen van de Israelis moeten zij dat weten natuurlijk.
Eensch.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:02 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je kan het ook andersom zien. Waar moet Isral heen zonder vijanden, ze worden gek. Men trekt maar al te graag d antisemitische kaart, terwijl het om door de staat vooral om Zionisme gaat. Ze misbruiken de Holocaust te pas en te onpas. En antizionisme is iets werkelijks anders dan antisemitisme.
Alleen mbt reserveonderdelen kan je misschien gelijk hebben. Daar heeft de VS zeker wel rekening mee gehouden. Vergeet alleen niet, dat de uitrusting zo groot is, dat een deel voor onderdelen gebruikt kan worden.quote:Op zondag 27 maart 2011 01:14 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Oud spul, weinig specifieke reserveonderdelen. Kortom kan nooit lang duren
Slechte training? Getraind door de VS.quote:Op zondag 27 maart 2011 01:22 schreef waht het volgende:
[..]
Wat johnnylove zegt plus slechte training, contraproductieve cultuur, twijfelachtige loyaliteit en ga zo maar door. Al zouden ze het nieuwste van het nieuwste hebben, het maakt allemaal niets uit als je hogerop komt door vriendjespolitiek, de soldaten loyaal zijn aan hun stam/groep en de training belabberd is.
Overduidelijk niet bekend met Syrie denk ik. Als je het neerhalen van een portret van Assad in een publieke ruimte "niets nieuws" of "niet schokkend" noemt weet je zeer waarschijnlijk niets van het land en vooral niet hoe het regime de afgelopen decennia het volk de mond keihard snoerde.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:28 schreef Djaser het volgende:
[..]
Volgens de beschrijving in het filmpje was dit in Daraa, toch weinig nieuws aan? Het zou schokkender zijn als men in Damascus of Aleppo een beeldenstorm ging houden.
Dat is wel typerend voor de politiestaat die Syri is, erger dan Egypte en zelfs nog erger dan Libi. Wat CLF bezielt om het voor dat schofterige regime op te nemen snap ik ook echt niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:54 schreef Aloulou het volgende:
-knip-
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)erslag-uit-damascus/
Wat het dikgedrukte betreft en populariteit onder Christenen verwijs ik graag naar onze Christelijk-Libanese propagandist hier op het forum: "niets aan het handje mensen in Syrie, gewoon doorlopen, zo erg is 't allemaal niet".
Daar ga je al fout. Men heeft ook de partij gebouwen in brand proberen te steken, dan sta je een week later toch niet meer te kijken dat een paar posters worden vernield?quote:Op zondag 27 maart 2011 04:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Overduidelijk niet bekend met Syrie denk ik. Als je het neerhalen van een portret van Assad in een publieke ruimte "niets nieuws" of "niet schokkend" noemt weet je zeer waarschijnlijk niets van het land en vooral niet hoe het regime de afgelopen decennia het volk de mond keihard snoerde.
En zodra de trainers weg zijn moeten ze het zelf in stand houden en daar wringt de schoen.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:25 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Slechte training? Getraind door de VS.
Ik bedoel de cultuur in een dictatuur waar niemand initiatief durft te nemen uit angst gestraft te worden. Iedereen dekt zich in om mensen hoger in de hirarchie niet tegen de schenen te schoppen.quote:Contraproductief? M1 Abrams/M113 tanks onder licentie gebouwd daar, hetzelfde voor geupgrade T54/T55....en diverse type APC's.
Niet specifiek nee, maar het is van toepassing op een groot deel van het Midden Oosten. Egypte is zeker niet uitgesloten van dergelijke praktijken.quote:Twijfelachtige loyaliteit, vriendjespolitiek, soldaten loyaal aan stam/groep....? Volgens mij heb je het niet over het Egyptische leger.
Idd lol. Een van de meest heldhaftige legers die tegen Israel hebben gevochten.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:25 schreef Drifter__ het volgende:
Twijfelachtige loyaliteit, vriendjespolitiek, soldaten loyaal aan stam/groep....? Volgens mij heb je het niet over het Egyptische leger.
Mensen die dictators aanhangenquote:Op zondag 27 maart 2011 11:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
De pro-Assad feesten gaan door.
http://www.haaretz.com/ne(...)suppression-1.352084quote:Syrian activists on Sunday called for a nationwide general strike in the wake of a crackdown on anti-government protesters that has left dozens dead.
Their call through social networking websites came after seven protesters were killed late Saturday during mass demonstrations in Lattkiya, 350 kilometers northwest of Damascus, activists said.
The activists also said that 20 protesters have been killed since Friday near the Rahman mosque in Lattkiya.
http://www.presstv.ir/detail/171830.htmlquote:"The attack on Syria has begun, there have been some supposed peaceful protests and some deaths (...) and they are accusing the president [Assad] of killing his people," AFP quoted Chavez as saying on Saturday at a political event.
"And then the Yankees come in to bomb the people in order to save them. What cynicism on the empire's part," he noted.
"Generate internal conflicts, bloodshed, in a country in order to then step in, seize its natural resources and make it a colony. It is a new model they have come up with," Chavez opined.
Chavez valt me een beetje tegen de laatste tijd. Hij moet een beetje minder dictators gaan verdedigen, is niet goed voor zijn imago. Anti-imperialisme, OK, maar dat is nog geen reden om dictators op te hemelen.quote:Op zondag 27 maart 2011 13:04 schreef remlof het volgende:
The natural resources of Syria? Yeah right Hugo
quote:1211: Syrian government officials say President Bashar al-Assad will address the nation soon, AFP reports
quote:NRC27 maart 2011, 13:41
Regering Syri stelt dodental onlusten Latakia op twaalf
Syrische anti-regeringdemonstrant met op zijn handen "ja tegen vrijheid, nee tegen geweld". Foto AP / Muzaffar Salman
door Jules Seegers
Buitenland
De Syrische regering beweert dat gisteren bij protesten in Latakia twaalf mensen zijn omgekomen. Het staatspersbureau SANA zegt dat onbekende gewapende eenheden zaterdag wijken in de kustplaats hebben aangevallen en geterroriseerd.
Tien van de omgekomen Syrirs, waaronder leden van veiligheidstroepen en burgers, kwamen om door geweld van de bewapende eenheden. Twee van de doden zouden hebben gehoord bij de schimmige troepen. Mensenrechtenactivisten hebben Reuters gemeld dat de afgelopen dagen zes mensen om het leven kwamen.
Volgens de regering zijn ongeveer tweehonderd gewonden gevallen, waarvan ook de meesten bij de regeringstroepen hoorden. Vannacht heeft het Syrische leger enkele cruciale punten binnen Latakia ingenomen. Ook in Deraa, epicentrum van de protesten tegen president Bashar Assad, zijn vandaag meer militairen op de been.
http://www.almasryalyoum.com/en/node/376156quote:Syria accuses Egyptian blogger of spying for Israel
AUB, de NOS/Nieuwsuur. Heb je het nog niet door? De NOS is een arrogante, luie kutorganisatie. Dat ze aleviet gebruiken is gewoon toeval, had net zo goed alawieten kunnen zijn. Eergisteren, gaven ze aan dat een RAF Tornado op Libische tanks schoot. Die beelden leken op beelden uit Irak waar Amerikanen met een Apache schoten op burgers. Boven het filmpje stond dus dat er eeh helicopter schoot op een tank. Dat is gewoon gemakszucht.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:36 schreef zuiderbuur het volgende:
In Nieuwsuur was gisterenavond de Syrische Iba Abdo aan het woord:
http://nieuwsuur.nl/video/228717-tientallen-doden-in-syrie.html
Het viel me op dat men in de ondertiteling "alawieten" steevast als "alevieten" schreef. Maar ik dacht dat de machthebbende alawieten in Syri niet tot dezelfde strekking als de alevieten in Turkije behoorden?
Klopt, ze verschillen van elkaar. De meeste sjiieten zijn Jafari Twaalvers.quote:Op zondag 27 maart 2011 16:36 schreef zuiderbuur het volgende:
Maar ik dacht dat de machthebbende alawieten in Syri niet tot dezelfde strekking als de alevieten in Turkije behoorden?
quote:The Alawis, also known as Alawites, Nusayris and Ansaris are a prominent minority religious group centred in Syria who constitute a sect of Shia Islam. They form a small minority in Syria, and traditionally have had little power, in part because the Islamic status of their religion is disputed by some Muslims. However since 1971, Syria's presidents have been Alawis from the Assad family, and there are currently many Alawis in senior military and intelligence offices.
quote:The Alevi are a religious, sub-ethnic and cultural community, primarily in Turkey, numbering in the 25 millions. Alevis are classified as a branch of Shia Islam, however there are significant differences in Alevi beliefs, traditions and rituals when compared to other orthodox sects. Alevi worship takes place in assembly houses (cemevi) rather than mosques.
`quote:Op zondag 27 maart 2011 16:36 schreef zuiderbuur het volgende:
In Nieuwsuur was gisterenavond de Syrische Iba Abdo aan het woord:
http://nieuwsuur.nl/video/228717-tientallen-doden-in-syrie.html
Het viel me op dat men in de ondertiteling "alawieten" steevast als "alevieten" schreef. Maar ik dacht dat de machthebbende alawieten in Syri niet tot dezelfde strekking als de alevieten in Turkije behoorden?
dat was toch nog niet helemaal "rond" ?quote:Op zondag 27 maart 2011 17:44 schreef KurdKasim het volgende:
Noodtoestand opgeheven. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Syri: noodtoestand wordt opgehevenquote:Op zondag 27 maart 2011 17:44 schreef KurdKasim het volgende:
Noodtoestand opgeheven. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Khadaffi is een nationalist en erg populair in eigen land. Kans op een opstand is minimaal, net zoals in Syrie.
ik wou net posten daar , post em ook eens hierquote:Op zondag 27 maart 2011 18:36 schreef Insane- het volgende:
CLF zat er eerder naast over Libie en hij zal er ook naastzitten over syrie.\
[..]
We nemen hem ook niet meer serieusquote:Op zondag 27 maart 2011 18:36 schreef Insane- het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 maart 2011 11:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
De pro-Assad feesten gaan door.
Ja, was een revolutie gelukt zonder buitenlandse interventie? Niemand zag dat laatste aankomen.quote:Op zondag 27 maart 2011 18:36 schreef Insane- het volgende:
Het gaat er niet om of ie wel of niet "gelukt" was, jij zei "de kans op een opstand is minimaal".quote:Op zondag 27 maart 2011 19:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ja, was een revolutie gelukt zonder buitenlandse interventie? Niemand zag dat laatste aankomen.
Kadaffi was niet populair, dat is een feit. Verdedig je fout niet, je zat fout.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ja, was een revolutie gelukt zonder buitenlandse interventie? Niemand zag dat laatste aankomen.
quote:Op zondag 27 maart 2011 18:06 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
Syri: noodtoestand wordt opgeheven
De noodtoestand in Syri wordt na 48 jaar opgeheven. Dat heeft een naaste adviseur van president Bashar al-Assad, Bhutaina Shaaban, gezegd.
ze zijn er mee bezig maar hij "is nu "toch nog niet opgeheven ?
quote:NRC
Syri gaat noodtoestand opheffen
De noodtoestand in Syri wordt opgeheven. Dat belooft een naaste adviseur van president Assad. Onduidelijk is echter wanneer het Syrische regime de noodtoestand gaat opheffen.
Het was Bouthaina Shaaban, die de laatste dagen steevast optreedt als woordvoerder van het Syrische regime en een belangrijke adviseur van Assad is, die vanmiddag in een interview met Al Jazeera zei dat de noodtoestand in Syri opgeheven zal worden.
Mededeling komt na eerdere beloftes over hervormingen
Afgelopen donderdag beloofde Shaaban al verregaande politieke hervormingen in Syri. Volgens de adviseur wil Assad de persvrijheid vergroten en het oprichten van politieke partijen toestaan. Shaaban zei donderdag ook dat het regime het opheffen van de noodtoestand gaat onderzoeken. Die is in Syri al sinds 1963 van kracht.
Op de achtergrond van de politieke perikelen houdt de onrust in verschillende delen van Syri aan. Zo is het Syrische leger volgens inwoners afgelopen nacht de kustplaats Latakia binnengetrokken. Bij onlusten die daar gisteren plaatsvonden vielen volgens de Syrische regering twaalf doden.
quote:NYT - By MARK LANDLER
WASHINGTON Even as the Obama administration defends the NATO-led air war in Libya, the latest violent clashes in Syria and Jordan are raising new alarm among senior officials who view those countries, in the heartland of the Arab world, as far more vital to American interests.
quote:Syrian troops fire at anti-government protesters
Security forces in Syria are reported to have fired teargas and fired shots in the air as anti-government protests flared again in the southern city of Deraa.
The unrest followed clashes in Latakia over the weekend in which at least 12 people died and promises by the authorities to lift emergency laws restricting public gatherings and allowing arrests on the grounds of national security.
A witness told Associated Press that forces had fired tear gas as up to 4,000 people protested in Deraa. He said security forces fired tear gas at first. He also heard gunfire, although it appeared guns were being fired in the air.
A witness told Reuters news agency demonstrators had converged on a main square in the city, chanting "We want dignity and freedom" and "No to emergency laws".
Security forces have struggled to deal with unrest in the southern city and other centres but authorities have held out the prospect of decisions that would "please the Syrian people" in the next two days. An announcement by president Bashar al-Assad was promised by the vice-president Farouq al-Shara speaking on Lebanese Hezbollah's al-Manar television. There were no details.
Turkish prime minister Recep Tayyip Erdogan said he had spoken to the Syrian president twice over the weekend urging reforms. "They told us they were working on political parties … we hope these measures are actually implemented rather than remaining promises," Erdogan said.
"We did not receive a negative answer when we urged Mr Assad to listen to the voice of people. I hope he makes the announcement today or tomorrow … It is impossible for us to remain silent in the face of these events, we have a 800km-long border with Syria."
wtf dat is ziek. Gewoon doodleuk op het hoofd mikken. Precies zoals het ging in Libi... Daar ga je Assad no way dat de protesters dit pikken...quote:
Er zijn wel wat protesten in Dara'a. Wat low-life peasants die Assad de schuld geven van de droogte in de regio. En natuurlijk is de MB meteen van de partij, klaar om een sharia-staat te stichten.quote:Op maandag 28 maart 2011 16:14 schreef Zith het volgende:
CLF![]()
Ja, Syrie is helemaal niet zoals tunesie, egypte en libie waren/zijn. Hier bij jou is de TV betrouwbaar, is de dictator goed en zijn er geen protesten! Je 15:53 filmpje laat 30 man zien die een pro-demo houden, dat zag je nooit bij tunesie/egypte/libie! Nou, ok, misschien zag je het daar ook, maar daar waren het opgezette scenes, hier niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |