Foto's uit Syrie:quote:Many dead in Syria protests
At least 13 dead, human rights activists say, as security forces open fire on protesters in southern town of Daraa.
Human rights activists say at least 13 people have been killed in the Syrian town of Daraa, the focal
point of a week of anti-government protests.
Activists and residents said security forces opened fire on protesters outside the Omari mosque early Wednesday, after hundreds of people had gathered overnight to prevent police from storming it, and that shooting had continued sporadically over the course of the day.
A rights activist also told AFP news agency that security forces had opened fire on mourners attending the funeral of those killed in Daraa.
Al Jazeera's Rula Amin, reporting from Damascus, said that fighting broke out when residents from other towns clashed with security forces as they tried to enter Daraa to help residents there.
A youth activist in the Syrian capital, who remains anonymous, told Al Jazeera that his contacts in Daraa said that "dozens of people" had died in clashes.
"Many there want to take down the government, and want more freedoms." he said.
Our correspondent said there was a heavy security presence in Daraa, with the army, anti-terror police and riot police all deployed in the city. Journalists are not being allowed to visit the city, and several of those who attempted to do so last night had their equipment confiscated by authorities.
Checkpoints have been set up by security forces at all entries to the city.
Syria's state-run television station reported that an "armed gang" attacked an ambulance at the Omari mosque, killing four people.
The victims were a doctor, a paramedic, a policeman and the ambulance driver, according to SANA.
'Weapons stockpile'
The security forces who were near the area intervened, hitting some and arresting others," the report said, without elaborating.
Later in the day, state television showed what it said were pictures of a weapons stockpile inside the Omari mosque, including pistols, shotguns, grenades and ammunition.
The violence was condemned by Ban Ki-moon, the UN secretary-general, who called for "a transparent investigation into the killings".
On Tuesday, Navi Pillay, the UN High Commissioner for Human Rights, urged Syrian authorities to halt the excessive use of force.
"The government should carry out an independent, transparent and effective investigation into the killings of the six protesters during the events of 18 and 20 March," Rupert Colville, a spokesman for Pillay, said on Tuesday.
"We are greatly concerned by the recent killings of protesters in Syria and reiterate the need to put an immediate halt to the excessive use of force against peaceful protesters, especially the use of live ammunition."
Colville said that the use of excessive force was a "clear violation of international law" and that perpetrators could be prosecuted.
Emergency law
Demonstrations have been held in a number of Syrian cities in recent days despite the country's emergency law, which bans protests and has been in place since 1963.
Wednesday's incident brings to 12 the number of people reportedly killed by security forces since the start of the demonstrations on March 18, including an 11-year-old boy who died after inhaling tear gas on Monday.
A Syrian official told the AFP news agency that the governor of Daraa had been sacked following the killings.
bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-03-2011 14:49:35 ]Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dank, ik zet hem er in.quote:
Zelfde valt natuurlijk te zeggen over de Palestijnen, die zorgen ook alleen maar voor mot in Israel, Jordanie en in jou mooie Libanon.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wat betreft de Koerden.
Je moet je realiseren dat ze met elk land mot hebben: Turkije, Iran, Syrie en Irak. Dan vraag je je toch af aan wie het eigenlijk ligt?
Nee. De gemiddelde Libanees, Jordanier en Syrier steunt de Palestijnse zaak.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:56 schreef Roi het volgende:
Zelfde valt natuurlijk te zeggen over de Palestijnen, die zorgen ook alleen maar voor mot in Israel, Jordanie en in jou mooie Libanon.
Wat te denken van jouw volk de joden. Die zijn echt overal eruit getrapt. Of niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:56 schreef Roi het volgende:
[..]
Zelfde valt natuurlijk te zeggen over de Palestijnen, die zorgen ook alleen maar voor mot in Israel, Jordanie en in jou mooie Libanon.
"Heil myself"quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:57 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[ afbeelding ]
Kan deze ook in de OP?
Dat ontken ik ook niet, ik weet ook wel dat ze daar allemaal tegen Israel zijn en een gezamenlijke vijand bindend werkt. Maar jij weet ook wel het Palestijnse volk zelf niet geliefd is in landen als Jordanie en Libanon (en Koeweit), het blijven derderangs burgers zonder dezelfde rechten, zonder kans om een paspoort van dat land te krijgen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Nee. De gemiddelde Libanees, Jordanier en Syrier steunt de Palestijnse zaak.
In Libanon worden ze soms idd als derderangs burgers gezien, maar daar zit een geschiedenis achter. Het verschil is dat de meest rechtse partijen een Palestijnse staat steunen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:18 schreef Roi het volgende:
Dat ontken ik ook niet, ik weet ook wel dat ze daar allemaal tegen Israel zijn en een gezamenlijke vijand bindend werkt. Maar jij weet ook wel het Palestijnse volk zelf niet geliefd is in landen als Jordanie en Libanon (en Koeweit), het blijven derderangs burgers zonder dezelfde rechten, zonder kans om een paspoort van dat land te krijgen.
Even wat zelfreflectie voor jou met je opmerking over Koerden.
Mijn volk de Joden? Ik ben verre van een semiet, laat staan een Jood.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:07 schreef Rambolin het volgende:
Wat te denken van jouw volk de joden. Die zijn echt overal eruit getrapt. Of niet.
Armeniër?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mijn volk de Joden? Ik ben verre van een semiet, laat staan een Jood.
Maar je hebt zo te zien wel een bril nodig aangezien ik jou niet heb geciteerd maar jij wel op mijn post reageert.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:26 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Mijn volk de Joden? Ik ben verre van een semiet, laat staan een Jood.
Ze steunen idd Hezbollah, Hamas & Iran omdat Israel nog een groot stuk Syrisch grondgebied illegaal bezet. Maar ze steunen deze organisaties niet uit ideologie, maar eigenlijk puur uit het "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" principe.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jamesstewart en CLF bedankt voor de info gisteren ookal lopen jullie meningen flink uitelkaar het was wel nuttig![]()
Maar waarom staat Syrië dan op de Amerikaanse lijst van 'As van het Kwaad'? Alleen vanwege de steun aan terrorisme tegen Israel?
Blijkbaar ben je niet de enige die zich dat afvraagt..quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:33 schreef Roi het volgende:
Misschien een stomme vraag maar waar wordt er nu eigenlijk voor geprotesteerd? Wat willen ze bereiken? Is het mogelijk dat Assad uiteindelijk ophoepelt en wat zouden daar de gevolgen van zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |