Wat ik ervan lees zie ik eerder de sponsors in de zeik gezet worden, door over te laten komen alsof ze het allemaal zelf hebben gedaan en er nauwelijks sponsoring was. Zelfs de sponsors die sponsoren niet eens noemen?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:33 schreef okiokinl het volgende:
[..]
nou ja, als mensen haar geld willen geven, prima toch? en sponsoren betekend ook dat ze er wat voor terug krijgen, reclame.
Sorry, ze heeft gewoon de boel belazerd met haar vakantie op kosten van anderen. Tot nu toe heeft ze me nog niet anders laten zien. Af en toe een paar dagen achter elkaar zeilen onder begeleiding ende rest voor de leuke dingen. Enige waar ze goed in is geweest (moet ze nog wel flink wat leren) is manipuleren van mensen. Ben benieuwd of de belasting nog om de hoek komt kijken met al die inkomstenquote:trouwens, over dat terugvliegen, ze hebben volgens mij nooit gezegd dat ze non-stop de wereld rond zou gaan. was wel nog stoerder geweest natuurlijk, maar dat is weer een ander soort recordpoging.
Op de kosten van een ander. Goede les voor bedrijven en andere gulle gevers.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Omdat het niemand ene reet interesseert behalve een stel FOK!kers op hun zolderkamer terwijl Laura lekker in de zon op een zeilboot zit.
Probeer eens een normaal bericht te posten?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:12 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
OK, I won't bother you with my Dutch this time.![]()
You're completely wrong. The text ("eigen boot") was written in early 2010! The Hurley 800 was NOT a gift and NOT from a couple. You'd better read Mijn verhaal. I think you merely read the recension on Facebook.
Grüße aus Deutschland.
Was passt Ihnen denn diesmal nicht?quote:Op maandag 28 maart 2011 11:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Probeer eens een normaal bericht te posten?
Om welke boot van welk echtpaar gaat het hier dan:quote:Op maandag 28 maart 2011 11:12 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
OK, I won't bother you with my Dutch this time.![]()
You're completely wrong. The text ("eigen boot") was written in early 2010! The Hurley 800 was NOT a gift and NOT from a couple. You'd better read Mijn verhaal. I think you merely read the recension on Facebook.
Grüße aus Deutschland.
http://www.kovandijkverte(...)9D-door-riek-dekker/quote:Het tweede deel van het boek is voor landrotten het meest interessant. Dit handelt over de strijd die gevoerd is waarbij de Kinderbescherming en Jeugdzorg een uiterst dubieuze rol hebben vervuld. De druk op Laura door de Kinderbescherming werd zo groot dat ze op een gegeven moment zelfmoord wilde plegen. Die poging mislukte waarop Laura besloot te vluchten naar Sint Maarten. Dit is het moment waarop Laura voor het eerst wereldnieuws wordt. Daarna laat de pers Laura niet meer los. Dat heeft ook gunstige kanten want spoedig bieden sponsors hulp aan. Hulp die welkom is want in tegenstelling tot wat we dachten is er maar heel weinig geld om de plannen van Laura te realiseren. Laura krijgt zelfs een zeewaardig zeiljacht van een echtpaar cadeau. Andere sponsors helpen haar aan de nieuwste navigatieapparatuur en een krachtige motor. Ook krijgt Laura trainingen aangeboden waar ze dankbaar gebruik van maakt.
Is dat niet te vroeg, de strijd met de Kinderbescherming is al bezig.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Dit cadeau was een CONTEST zeiljacht uit 1968 (Mijn verhaal, site 91). Maar dat was in het voorjaar 2010.
Waar lees jij "ter beschikking gekregen"quote:Op maandag 28 maart 2011 11:33 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Dit cadeau, een CONTEST zeiljacht uit 1968, heeft ze in het voorjaar 2010 gekregen (Mijn verhaal, site 91).
De HURLEY 800 heeft ze in augustus 2009 van een sponsor (geen echtpaar!) ter beschikking gekregen (Mijn verhaal, site 44).
En toen was die Hurley 700 al van de hand gedaan?quote:Op maandag 28 maart 2011 13:53 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
"Voor de tocht had Dekker de beschikking over een grote zeewaardige zeilboot, een Hurley 800."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker
Ja, dit schrijft ze. "De sponsor belooft dat hij deze Hurley ook op mijn naam zal zetten." Mijn verhaal, R. Dekker, site 44, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.
Wikipedia is niet altijd de meest betrouwbare bron. Iedereen kan daar dingen toevoegen of verwijderen.quote:Op maandag 28 maart 2011 13:53 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
"Voor de tocht had Dekker de beschikking over een grote zeewaardige zeilboot, een Hurley 800."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Laura_Dekker
Ja, dit schrijft ze. "De sponsor belooft dat hij deze Hurley ook op mijn naam zal zetten." Mijn verhaal, R. Dekker, site 44, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.
Die hadden we al zien aankomenquote:Op maandag 28 maart 2011 15:08 schreef spuitje het volgende:
En papa Dekker vaart mee door het Panamakanaal. Hoeveel solo blijft er nog over van deze reis?
De schooi aktie rond de kerst moet behoorlijk wat opgeleverd hebben. Toen was er geen geld om het "landteam" naar LD te laten reizen, nu gaat pa binnen korte tijd al voor de tweede keer naar haar toe.
Echt hoor, mensen die nu nog niet door hebben dat dit kind op vakantie is en haar (en haar vader!!!) sponsoren moeten hun ogen eens flink uitvegen!
Jalours, he?quote:Op maandag 28 maart 2011 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Die hadden we al zien aankomenEn straks in het Suez Kanaal (als het mormel die achterlijke route blijft volgen) kan papa nog een keer fijn een stukje "solo" meemotoren. Maar voor die tijd, zijn er al vele andere ontmoetingen geweest. De Dekkertjes hebben het er maar druk mee, met vakantie vieren van andermans geld!
[ afbeelding ]
Jaloers, bedoel je?quote:
Wat bedoel je?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Of je moeten verlagen tot list en bedrog om die anderen het geld uit de zakken te kloppen.
list de; v(m) -en slim verzinsel, sluwe streekquote:
Je bedoel dat Laura liegt en bedriegt, am I correct?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:38 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
list de; v(m) -en slim verzinsel, sluwe streek
be·drog het; o het opzettelijk wekken van onjuiste voorstellingen
haha ...ja natuurlijkquote:Op maandag 28 maart 2011 17:44 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Je bedoel dat Laura liegt en bedriegt, am I correct?
Ferry Dammers, bijvoorbeeld:quote:
http://www.boston.com/new(...)_on_solo_world_trip/quote:One of the voyage's sponsors, Ferry Dammers, showed up in Portimao with a banner to display on her boat as it left -- but he ended up hanging around with the media crowd expecting to film the girl leaving from Portugal, and never got to mount his banner on the "Guppy."
"I am disappointed, I have the banner here but when I spoke to Klarenbeek he informed me Laura had already set off on her journey," said Dammers, whose company supplied Laura with wax for the hull of her sailboat.
http://www.yachtingservice.nl/quote:Aan Laura's nieuwe boot, een Jeanneau Gin Fizz Ketch tweemaster, is inmiddels al veel werk verricht.
Een extra schroefas gemonteerd en in de romp gelamineerd voor de nieuwe Yanmar back up motor. Zwemplateau met epoxy versterkt en extra vast gelamineerd dit ivm de windvaan stuurinrichting en het rek voor de zonnepanelen. Zwemplateau strak gemaakt met epoxy.
Scheg van het roer vergroot en met vinylester gelamineerd vanwege het nieuwe en grotere roer, tevens is het onderwaterschip is behandeld en zijn er diverse gelcoat reparaties gedaan.
Laura wilde graag een rode boot met een wit dek dus werd de romp rood en door ons afgelakt in helder rode kleur. Diverse andere kleine werkzaamheden en technische ondersteuning Tevens levering van diverse materialen voor het gereed maken van de boot.
http://www.lauradekker.nl(...)Lit=VIEW&STARTPOS=40quote:25-12-2010
We hebben Guppy als wrak gekocht en zelf helemaal opgeknapt, maar daar is heel wat werk en geld in gaan zitten
Wel, als dat gedrag de norm is.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:12 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Dat is een onaardig gedraag, maar zeker geen 'keihard bedriegen' van sponsoren.
Klinkt als een heel normaal mentaal stabiel kind.quote:De druk op Laura door de Kinderbescherming werd zo groot dat ze op een gegeven moment zelfmoord wilde plegen. Die poging mislukte waarop Laura besloot te vluchten naar Sint Maarten.
Misschien is dit een leuk forum voor jou:quote:Op maandag 28 maart 2011 18:49 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Go for it - if you've got nothing else to do! Btw, do you know anyone of the Dekker-family in person?
Please keep in mind that 'bedrog' is a serious allegation.
http://www.yachtingservice.nl/quote:Nimbus Yachting Service is ook actief sponsor van Laura Dekker en haar solo zeilreis rond de wereld.
[Nimbus Yachting Service is sponsor van Laura Dekker]
Aan Laura's nieuwe boot, een Jeanneau Gin Fizz Ketch tweemaster, is inmiddels al veel werk verricht.
Een extra schroefas gemonteerd en in de romp gelamineerd voor de nieuwe Yanmar back up motor. Zwemplateau met epoxy versterkt en extra vast gelamineerd dit ivm de windvaan stuurinrichting en het rek voor de zonnepanelen. Zwemplateau strak gemaakt met epoxy.
Scheg van het roer vergroot en met vinylester gelamineerd vanwege het nieuwe en grotere roer, tevens is het onderwaterschip is behandeld en zijn er diverse gelcoat reparaties gedaan.
Laura wilde graag een rode boot met een wit dek dus werd de romp rood en door ons afgelakt in helder rode kleur. Diverse andere kleine werkzaamheden en technische ondersteuning Tevens levering van diverse materialen voor het gereed maken van de boot.
Meer over Laura en haar solo wereldreis vind je op www.lauradekker.nl
Daarom is het ook zo jammer dat er geen werk van gemaakt kan worden dat ze op school hoort te zitten.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:04 schreef livelink het volgende:
Sponsors hebben zichzelf ook laten bedriegen natuurlijk. Ik begreep echt niet waarom mensen geld in dit project wilden steken. Het is niet zo dat die vader met Laura van begin af aan zo stabiel en vertrouwenwekkend overkwamen. Dus met de sponsors heb ik geen medelijden.
Maar dat papa nu mee gaat door het Panamakanaal is wel echt tekenend voor deze reis. Ze doen niet eens meer moeite om er meer van te maken dan wat het is; een lekkere, lange vakantie.
Er zijn inmiddels inderdaad 100+ topic over volgeluld.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:42 schreef ludje het volgende:
Wel heel veel aandacht voor een non thema, niks beters te doen?
Mag natuurlijk wel maar er is meer....
En dit is het eerste topic waar jij in post.quote:Op maandag 28 maart 2011 19:42 schreef ludje het volgende:
Het gaat in dit topic in feite over de samenstelling van de hedendaagse maatschappij, over hoe de mens zich van onschulding kind, door nurture and nature, ontwikkelt tot een bedriegelijk, nietsontziend monster. Daar gaat dit topic over!quote:Op maandag 28 maart 2011 19:42 schreef ludje het volgende:
Dat is doodordinair keihard bedriegen.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:12 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Dat is een onaardig gedraag, maar zeker geen 'keihard bedriegen' van sponsoren.
Och, die zelfmoordpoging moet - net als de recordpoging - met een flinke korrel zout worden genomen.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:33 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Klinkt als een heel normaal mentaal stabiel kind.
En ook dat is maar een halve waarheid. Laura heeft zich namelijk ook op school in haar polsen gesneden. Juist dat, zorgde voor een verlenging van de OTS. En als je sindsdien kijkt naar foto's van Laura, dan zou je bijna denken dat dat snijden een andere grote hobby van Laura is. Iig is het zo, dat medehobbyisten hun polsjes net zo potsierlijk inpakken als Laura:quote:Op maandag 28 maart 2011 20:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Och, die zelfmoordpoging moet - net als de recordpoging - met een flinke korrel zout worden genomen.
Ze sneed zich in haar armen, een half uur later kwam paps thuis en toen hebben ze uren op de bank gezeten met het hondje Spot erbij.. Hoe serieus heb je je dan verwond?
Bron: LJN: BN2481, Rechtbank Middelburg , zaak/reknr: 73059 / JE RK 10-352quote:Op maandag 28 maart 2011 22:53 schreef Borkum1994 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 28 maart 2011 21:16 schreef Banjerkanjer het volgende:
En ook dat is maar een halve waarheid. Laura heeft zich namelijk ook op school in haar polsen gesneden. Juist dat, zorgde voor een verlenging van de OTS. (Geen komma!)
Do you have any evidence?
En als je sindsdien kijkt naar foto's van Laura, dan zou je bijna denken dat dat snijden een andere grote hobby van Laura is.
Blatant nonsense!
Her wrists are OK! See this photo (June 2010):
http://inweerenwind.hyves(...)id=B2GGDK1BAFK88CGG4
http://forum.girlscene.nl(...)6e6791fabe734b4ce038quote:k zit toevallig bij Laura Dekkers op school (egt waar, op het Revius Lyceum te Wijk bij Duurstede) en bij ons is het allemaal geschreik om aandacht trekkerij! Laura snijdt zichzelf ook, ze zat op de DvB, een dependans van school zichzelf te snijden met een geleende schaar! Ze vraagt egt gigantisch om aandacht. Nou wuist ik niet veel van de verdwijning totdat ik het op het nieuws hoorde. ZE IS GEK! Aandacht te kort zullen we maar zeggen.....
I'm impressed!quote:By the way:
green = starboard = right hand
red = port = left hand
Leer Nederlands, dan kun jij het ook allemaal lezen en vooral begrijpen.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:22 schreef Borkum1994 het volgende:
[..]
Read it correctly! You are no jurist, right?
Swindle is a fucking serious crime.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:49 schreef Borkum1994 het volgende:
Please keep in mind that 'bedrog' is a serious allegation.
quote:Op maandag 28 maart 2011 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Swindle is a fucking serious crime.
Ik heb nog nooit een note gehadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef paddy het volgende:
Ik heb nog niet echt hoeven modereren in deze reeks. Hoop dat dit verder ook niet meer nodig is
Nee, stond ook wel een beetje versteld van je bashpartij. Nou ja, gaan we maar weer verder met de perikelen van Lauraquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een note gehad
Bashen doe ik niet aanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, stond ook wel een beetje versteld van je bashpartij. Nou ja, gaan we maar weer verder met de perikelen van Laura
Vanaf oneveer 1:25:quote:Op maandag 28 maart 2011 15:08 schreef spuitje het volgende:
En papa Dekker vaart mee door het Panamakanaal. Hoeveel solo blijft er nog over van deze reis?
De schooi aktie rond de kerst moet behoorlijk wat opgeleverd hebben. Toen was er geen geld om het "landteam" naar LD te laten reizen, nu gaat pa binnen korte tijd al voor de tweede keer naar haar toe.
Echt hoor, mensen die nu nog niet door hebben dat dit kind op vakantie is en haar (en haar vader!!!) sponsoren moeten hun ogen eens flink uitvegen!
Die regels kloppen iig niet voor een zeilrecord circumnavigation:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vanaf oneveer 1:25:
http://nos.nl/video/222600-laura-dekker-terug-in-nederland.html
"Het maakt absoluut niet uit voor het record. Het gaat erom dat je - solo - de wereld rondvaart en dat je één keer de evenaar passeert"
Waar ze het vandaan haalt dat je rustig naar huis kan tijdens een recordpoging alleen de wereld rondvaren, vind ik al onbegrijpelijk..
Maar hoe ze het gaat uitleggen dat met pappie aan boord het nog steeds een solo-tocht is, is me een raadsel.
Zeker na dat gepoch dat ze sneller dan Mike Perham de oceaan overstak, en dat zij eigenlijk stoerder was omdat haar vader niet achter haar aanvoer.. en dan nog afgezien van het feit dat de enige reden was dat ze sneller was, dat ze de motor heeft gebruikt, 2 dagen lang.. oh nee, 3.. nou ja, mss. wel de hele tijd.. Dan maak je echt een karikatuur van jezelf.
Daar moet in de zeilwereld toch echt wel commentaar op zijn, zou je denken?
Laura heeft zelfs tegenover de rechter verklaard dat ze niet overtuigd was van haar kunnen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 03:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er zijn vele fans die in het kunnen van Laura geloven. Ik geloof daar niet in. En alles wijst erop, dat Laura zelf, en net zo goed haar familie, daar evenmin in gelooft. Anders, waren die vele bezoekjes niet nodig, anders, was de tijdspanne van 2 jaar niet nodig. Anders, zou je direct voor je doel gaan: een record vestigen en daarbij alle regels handhaven.
This is something else!
Being like you are
Well this is something else, who would comprehend?
But some that do, lay claim that
Divine purpose blesses them
That's not what I believe, it doesn't matter anyway
Maar dat is slechts de indruk die ik er tot nu toe van heb...
http://www.sail-world.com(...)efre=y&ntid=30&rid=8quote:The 15-year-old Dutch sailor Laura Dekker who has embarked on a round world sailing journey is in need of cash and looking for new financial sponsors.
Laura's father, Dick Dekker told Dutch paper Volkskrant that the team backing her, which consists of family members and others, needs money to visit her during her journey and carry out major repairs which might be needed to her boat Guppy.
They had received some sponsorship money of 25,000 euros from a shipyard, but this has been used to pay debts on the boat before the trip began and other sponsors have not yet come forward, he said.
Dekker said Lauras only income is the column she writes for the AD and royalties from a book written by her grandmother.
Nevertheless, the trip is not in danger, Dekker said. She can do it all fine. But she is more on her own than we had hoped. And as parents we can no longer visit her when she is in a harbour.
Laura, who is on a solo around-the-world voyage, hoping to become the youngest person ever to do so, set sail from the Netherlands in August and arrived in the Carribean island of St Maarten last week after making a stopover in the Cape Verde Islands. The voyage, which is not to be the longest leg of her journey, took her an uneventful 17 days.
Mr Dekker says he needs about 16,000 euros to get the out of the danger zone and be sure that repairs can be carried out if and when necessary. Laura will stay on St Maarten for a few weeks. She is planning on setting sail for the Panama Canal in January.
The then 14-year-old was thrust into the media spotlight in August 2009 when her ambitious plan was first revealed. She was prevented from setting sail for the two-year world trip by the Dutch Child Protection Agency. The Dutch authorities made her a ward of court in October for a one-year period. In 2010, the judge decided not to extend this period since Laura's parents, who are divorced, are now both in favour of the voyage. Previously, her mother had reservations.
You can learn more about Laura's voyage, or donate to the project by clicking here.
http://forum.woodenboat.com/archive/index.php/t-124436.htmlquote:Let's be clear ... she is NOT "out of cash," and she's not stuck somewhere.
As I understand the story ... she had a sponsor who chipped in 25,000 euros, but the money was spent before she set sail. Even though she had no sponsor and no cash reserves for repairs, she set sail anyway, apparently with the hope that new sponsors would come forward. That hasn't happened.
Daddy is now begging for cash so that (a) he can visit her during the trip, and (b) he can create a reserve fund for repairs IF AND WHEN they're needed.
Sorry, but you should have figured all that out before she departed.
Daar lijkt het wel op. En die prijs zal ¤ 6.500,-- moeten zijn neem ik aan. Voor ¤ 650.000,-- koop je zoiets.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:50 schreef Disana het volgende:
Staat haar Hurley 700 hier nu te koop?
Of is dat gewoon nooit weggehaald. Die prijs begrijp ik ook niet, dat is toch veel te hoog?
En met dat laatste ben ik het dus volledig eens!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:58 schreef Disana het volgende:
Het zijn dus ook sponsors die de reisjes van de familie naar Laura betalen:
[..]
http://www.sail-world.com(...)efre=y&ntid=30&rid=8
En dan de kritiek hier:
[..]
http://forum.woodenboat.com/archive/index.php/t-124436.html
Het zijn de Dekkers.. Je koopt wel de boot van de jonge zeegodin voor een luttel bedrag van nog geen driekwart miljoen.. Doe er een ton bovenop en je krijgt een persoonlijk bedankje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. En die prijs zal ¤ 6.500,-- moeten zijn neem ik aan. Voor ¤ 650.000,-- koop je zoiets.
Haha ja ik dacht al dat die prijs niet kon kloppen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. En die prijs zal ¤ 6.500,-- moeten zijn neem ik aan. Voor ¤ 650.000,-- koop je zoiets.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het zijn de Dekkers.. Je koopt wel de boot van de jonge zeegodin voor een luttel bedrag van nog geen driekwart miljoen.. Doe er een ton bovenop en je krijgt een persoonlijk bedankje.
Er zijn wel meer kritieken geweest, maar ze zijn soms moeilijk te vinden. Maar ik vond deze dus echt leuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Haha ja ik dacht al dat die prijs niet kon kloppen.
Goede kritieken daar hè. En wij maar denken dat iedereen het zo schattig en dapper vindt wat dit meisje doet.
Schandalig zoals er is gebedeld nadat niet minder dan 26.000 euro kennelijk in een diep gat is verdwenen. Schulden zeggen ze. Van vader dan zeker.
LOL Enneacanthus.
Op vakantie gaan zonder geld.. Ja bijster slim is het niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
En met dat laatste ben ik het dus volledig eens!
Nou, in die kritiek die ik hierboven citeer heeft ze 25.000 van een sponsor gekregen. Met een beetje fantasie kun je dat sparen noemen, al was het al snel weer allemaal uitgegeven.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Op vakantie gaan zonder geld.. Ja bijster slim is het niet.
En dan te bedenken dat ze een boot hadden, en nog een betere aangeboden hadden gekregen ook.
Het zijn echt altijd vreemde verhalen waar ze mee komen..
ruzie met sponsors dan wel mensen die ze willen helpen, verhalen die net niet kloppen..
Dit ook weer. Ze hebben het vier jaar voorbereid en dan ga je weg zonder een cent te makken..
In het boek stond toch dat ze het hadden gespaard, althans dat werd hier toch beweerd, door deze of gene?
Je zou kunnen zeggen dat ze het geld een week ofzo hebben gespaard voordat ze het er doorheen jasten.. Maar ja, dan ben je wel erg een steekspel met woorden aan het spelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, in die kritiek die ik hierboven citeer heeft ze 25.000 van een sponsor gekregen. Met een beetje fantasie kun je dat sparen noemen, al was het al snel weer allemaal uitgegeven.
Het kind kwam ook ergens melden dat ze altijd hard had gewerkt en wel geld genoeg had voor eten etc. Maar wat extra zou wel handig zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat ze het geld een week ofzo hebben gespaard voordat ze het er doorheen jasten.. Maar ja, dan ben je wel erg een steekspel met woorden aan het spelen.
Heb je hier wat aan? Je kunt zoeken op requirements for transit.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 16:49 schreef spuitje het volgende:
Ik denk trouwens dat pa Dekker meegaat omdat LD nog te jong wordt bevonden om dergelijke zaken alleen te regelen. Net zo als ze niet alleen vanuit Nederland mocht vertrekken en ook niet uit Portugal.
Heb wat zitten googlen maar kan er eigenlijk niets over vinden. Maar kan me zo voorstellen dat ze daar bij het Panamakanaal ook eisen hebben waaraan een schipper moet voldoen. Bovendien moet ze mensen inhuren en ik heb geen idee of een 15-jarige dat daar mag.
En dan nog iets: ze schreef in haar laatste weblog dat ze contact had opgenomen met de ambassade maar dat ze niet wist of die haar zouden kunnen helpen. Waarmee zouden die haar moeten helpen dan? Het regelen van papierwerk misschien?
Dat vind ik helemaal hypocriet. Je laten uitschrijven in Nederland om de regels te ontlopen (leerplicht) en omdat je het een te betuttelend land vind .... maar dan wel de hulp van de ambassade willen inroepen !!!quote:En dan nog iets: ze schreef in haar laatste weblog dat ze contact had opgenomen met de ambassade maar dat ze niet wist of die haar zouden kunnen helpen. Waarmee zouden die haar moeten helpen dan? Het regelen van papierwerk misschien?
"Nevertheless, the trip is not in danger, Dekker said. She can do it all fine. But she is more on her own than we had hoped. And as parents we can no longer visit her when she is in a harbour.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:58 schreef Disana het volgende:
Het zijn dus ook sponsors die de reisjes van de familie naar Laura betalen:
[..]
http://www.sail-world.com(...)efre=y&ntid=30&rid=8
En dan de kritiek hier:
[..]
http://forum.woodenboat.com/archive/index.php/t-124436.html
Nee, het byzondere was dat een heel jong meisje een solo-zeiltocht rond de wereld ging maken!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
"Nevertheless, the trip is not in danger, Dekker said. She can do it all fine. But she is more on her own than we had hoped. And as parents we can no longer visit her when she is in a harbour.
"
Was het nou een solo-trip of niet?
Het bijzondere was toch juist dat een jong meisje helemaal alleen op wereldreis ging?
quote:Laura Dekker in Colon, Panama
Er zijn momenteel weinig Hollanders in Shelter Bay Marina, dus wij werden al snel opgetrommeld om Laura op te vangen bij aankomst. Om ongeveer 09:00 was het dan zover en al snel lag Guppy veilig afgemeerd.
Vanavond Bami Goreng aan boord van Jedi want van dat indianen-voer in de San Blas wordt je natuurlijk al snel flauw :-)
bron
quote:De pers stond meteen voor m'n neus en omdat de jachthaven mij sponsort kon ik ze niet weigeren. Maar ze stellen altijd dezelfde vragen en zijn vaak helemaal niet op de hoogte. Deze keer kreeg ik zelfs de vraag hoe ik heette........! Ze wist het echt niet en ik stond zo perplex dat het een tijdje duurde voor ik kon uitbrengen dat ik Laura heet.
Natuurlijk was ik moe na die nachtoversteek maar nu word ik echt moe van al de mensen om mij heen, die doen alsof ze geinteresseerd zijn en alles van mij weten. M'n goede humeur gaat langzaam over in innerlijke woede die ik vaker voel als mensen mij als een beroemdheid behandelen. En dan ook nog met de stomste vragen mij de oren van het hoofd zeuren.
bron
oh mijn god, wat is dat kind arrogant aan het worden!quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:29 schreef spuitje het volgende:
En ze heeft toch nog maar even een stukske geschreven, weer heel positief! Staat o.a. het volgende in:
[..]
quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:29 schreef spuitje het volgende:
En ze heeft toch nog maar even een stukske geschreven, weer heel positief! Staat o.a. het volgende in:
[..]
Iemand zou het kind eens duidelijk moeten maken dat een positieve pers sponsoren kan opleveren. En dat ze dankzij die sponsoren dit twee jaar durende tripje kan maken!quote:Op donderdag 31 maart 2011 22:26 schreef okiokinl het volgende:
kom kom, t is een meisje van 15 en dan ga jij je druk maken dat ze een keer sjaggerijnig wordt of niet zo hard nadenkt als ze moe is? moet ze perfect zijn dan van jou?
En ze weet van tevoren dat de pers haar opwacht. Dat gebeurt toch in overleg met haar vader, die tevens een glorieuze aankomst voorbereidt, samen met de filmmakers..quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:04 schreef spuitje het volgende:
[..]
Iemand zou het kind eens duidelijk moeten maken dat een positieve pers sponsoren kan opleveren. En dat ze dankzij die sponsoren dit twee jaar durende tripje kan maken!
Een solo zeilreis kun je het allang niet meer noemen, iemand die daar nog in gelooft heeft zich echt niet ingelezen!
En de pers stond haar al op te wachten?? Ja, iemand van het plaatselijke sufferdje waarschijnlijk, ingelicht door pa of de nederlanders die haar hebben opgevangen.
Laat dat kind gewoon eens wat minder arrogant doen, dit was namelijk niet de eerste keer dat ze een sneer uitdeelt aan de pers! Dom wicht.
Zou het zo kunnen zijn dat ze een hekel heeft aan de pers omdat die "vervelende" vragen stelt? Byvoorbeeld waarom ze zo weinig alleen is op haar solo zeilreis? En waarom ze op de motor zeilt? Waarom ze door het Panama-kanaal gaat? Dat soort vragen houdt ze vast niet van!quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En ze weet van tevoren dat de pers haar opwacht. Dat gebeurt toch in overleg met haar vader, die tevens een glorieuze aankomst voorbereidt, samen met de filmmakers..
Het is puur aanstellerij, of lijdzaam verzet tegen golddicker..
Ze moest wel op de 'motor zeilen' omdat ze anders niet op tijd zou aankomen, ivm met de filmopnames.. Hoe kun je dan volhouden dat je er een hekel aan hebt?quote:Op vrijdag 1 april 2011 09:38 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zou het zo kunnen zijn dat ze een hekel heeft aan de pers omdat die "vervelende" vragen stelt? Byvoorbeeld waarom ze zo weinig alleen is op haar solo zeilreis? En waarom ze op de motor zeilt? Waarom ze door het Panama-kanaal gaat? Dat soort vragen houdt ze vast niet van!
Ze heeft misschien geen hekel aan de pers, maar wel aan "lastige" vragen! Zo mochten er op de HISWA ook geen vragen gesteld worden over de problemen die ze heeft gehad met de kinderbescherming etc. Journalisten die daar iets over wilden weten moesten haar boek maar kopen!quote:Op vrijdag 1 april 2011 10:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze moest wel op de 'motor zeilen' omdat ze anders niet op tijd zou aankomen, ivm met de filmopnames.. Hoe kun je dan volhouden dat je er een hekel aan hebt?
quote:Op vrijdag 1 april 2011 20:57 schreef roomba het volgende:
Mooi eiland!!! Natuurlijk....daar zal jij naar kijken
'Mickey Mouse' zou ik antwoordenquote:Op zaterdag 2 april 2011 02:12 schreef vreakky het volgende:
Ik snap zoiets wel, al die pers die jouw willen interviewen maar die geen idee hebben wie je bent, ik snap best dat het knap vervelend word als je steeds met journalisten moet praten die zich totaal niet inlezen.
Net zo als bij sven kramer, die de vraag kreeg hoe hij heette, nadat hij kampioen werd.
Laura Dekker vergelijken met Sven Kramer !!quote:Op zaterdag 2 april 2011 02:12 schreef vreakky het volgende:
Ik snap zoiets wel, al die pers die jouw willen interviewen maar die geen idee hebben wie je bent, ik snap best dat het knap vervelend word als je steeds met journalisten moet praten die zich totaal niet inlezen.
Net zo als bij sven kramer, die de vraag kreeg hoe hij heette, nadat hij kampioen werd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |