Swindle is a fucking serious crime.quote:Op maandag 28 maart 2011 18:49 schreef Borkum1994 het volgende:
Please keep in mind that 'bedrog' is a serious allegation.
quote:Op maandag 28 maart 2011 23:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Swindle is a fucking serious crime.
Ik heb nog nooit een note gehadquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef paddy het volgende:
Ik heb nog niet echt hoeven modereren in deze reeks. Hoop dat dit verder ook niet meer nodig is
Nee, stond ook wel een beetje versteld van je bashpartij. Nou ja, gaan we maar weer verder met de perikelen van Lauraquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een note gehad
Bashen doe ik niet aanquote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Nee, stond ook wel een beetje versteld van je bashpartij. Nou ja, gaan we maar weer verder met de perikelen van Laura
Vanaf oneveer 1:25:quote:Op maandag 28 maart 2011 15:08 schreef spuitje het volgende:
En papa Dekker vaart mee door het Panamakanaal. Hoeveel solo blijft er nog over van deze reis?
De schooi aktie rond de kerst moet behoorlijk wat opgeleverd hebben. Toen was er geen geld om het "landteam" naar LD te laten reizen, nu gaat pa binnen korte tijd al voor de tweede keer naar haar toe.
Echt hoor, mensen die nu nog niet door hebben dat dit kind op vakantie is en haar (en haar vader!!!) sponsoren moeten hun ogen eens flink uitvegen!
Die regels kloppen iig niet voor een zeilrecord circumnavigation:quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vanaf oneveer 1:25:
http://nos.nl/video/222600-laura-dekker-terug-in-nederland.html
"Het maakt absoluut niet uit voor het record. Het gaat erom dat je - solo - de wereld rondvaart en dat je één keer de evenaar passeert"
Waar ze het vandaan haalt dat je rustig naar huis kan tijdens een recordpoging alleen de wereld rondvaren, vind ik al onbegrijpelijk..
Maar hoe ze het gaat uitleggen dat met pappie aan boord het nog steeds een solo-tocht is, is me een raadsel.
Zeker na dat gepoch dat ze sneller dan Mike Perham de oceaan overstak, en dat zij eigenlijk stoerder was omdat haar vader niet achter haar aanvoer.. en dan nog afgezien van het feit dat de enige reden was dat ze sneller was, dat ze de motor heeft gebruikt, 2 dagen lang.. oh nee, 3.. nou ja, mss. wel de hele tijd.. Dan maak je echt een karikatuur van jezelf.
Daar moet in de zeilwereld toch echt wel commentaar op zijn, zou je denken?
Laura heeft zelfs tegenover de rechter verklaard dat ze niet overtuigd was van haar kunnen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 03:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
Er zijn vele fans die in het kunnen van Laura geloven. Ik geloof daar niet in. En alles wijst erop, dat Laura zelf, en net zo goed haar familie, daar evenmin in gelooft. Anders, waren die vele bezoekjes niet nodig, anders, was de tijdspanne van 2 jaar niet nodig. Anders, zou je direct voor je doel gaan: een record vestigen en daarbij alle regels handhaven.
This is something else!
Being like you are
Well this is something else, who would comprehend?
But some that do, lay claim that
Divine purpose blesses them
That's not what I believe, it doesn't matter anyway
Maar dat is slechts de indruk die ik er tot nu toe van heb...
http://www.sail-world.com(...)efre=y&ntid=30&rid=8quote:The 15-year-old Dutch sailor Laura Dekker who has embarked on a round world sailing journey is in need of cash and looking for new financial sponsors.
Laura's father, Dick Dekker told Dutch paper Volkskrant that the team backing her, which consists of family members and others, needs money to visit her during her journey and carry out major repairs which might be needed to her boat Guppy.
They had received some sponsorship money of 25,000 euros from a shipyard, but this has been used to pay debts on the boat before the trip began and other sponsors have not yet come forward, he said.
Dekker said Lauras only income is the column she writes for the AD and royalties from a book written by her grandmother.
Nevertheless, the trip is not in danger, Dekker said. She can do it all fine. But she is more on her own than we had hoped. And as parents we can no longer visit her when she is in a harbour.
Laura, who is on a solo around-the-world voyage, hoping to become the youngest person ever to do so, set sail from the Netherlands in August and arrived in the Carribean island of St Maarten last week after making a stopover in the Cape Verde Islands. The voyage, which is not to be the longest leg of her journey, took her an uneventful 17 days.
Mr Dekker says he needs about 16,000 euros to get the out of the danger zone and be sure that repairs can be carried out if and when necessary. Laura will stay on St Maarten for a few weeks. She is planning on setting sail for the Panama Canal in January.
The then 14-year-old was thrust into the media spotlight in August 2009 when her ambitious plan was first revealed. She was prevented from setting sail for the two-year world trip by the Dutch Child Protection Agency. The Dutch authorities made her a ward of court in October for a one-year period. In 2010, the judge decided not to extend this period since Laura's parents, who are divorced, are now both in favour of the voyage. Previously, her mother had reservations.
You can learn more about Laura's voyage, or donate to the project by clicking here.
http://forum.woodenboat.com/archive/index.php/t-124436.htmlquote:Let's be clear ... she is NOT "out of cash," and she's not stuck somewhere.
As I understand the story ... she had a sponsor who chipped in 25,000 euros, but the money was spent before she set sail. Even though she had no sponsor and no cash reserves for repairs, she set sail anyway, apparently with the hope that new sponsors would come forward. That hasn't happened.
Daddy is now begging for cash so that (a) he can visit her during the trip, and (b) he can create a reserve fund for repairs IF AND WHEN they're needed.
Sorry, but you should have figured all that out before she departed.
Daar lijkt het wel op. En die prijs zal ¤ 6.500,-- moeten zijn neem ik aan. Voor ¤ 650.000,-- koop je zoiets.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:50 schreef Disana het volgende:
Staat haar Hurley 700 hier nu te koop?
Of is dat gewoon nooit weggehaald. Die prijs begrijp ik ook niet, dat is toch veel te hoog?
En met dat laatste ben ik het dus volledig eens!quote:Op dinsdag 29 maart 2011 13:58 schreef Disana het volgende:
Het zijn dus ook sponsors die de reisjes van de familie naar Laura betalen:
[..]
http://www.sail-world.com(...)efre=y&ntid=30&rid=8
En dan de kritiek hier:
[..]
http://forum.woodenboat.com/archive/index.php/t-124436.html
Het zijn de Dekkers.. Je koopt wel de boot van de jonge zeegodin voor een luttel bedrag van nog geen driekwart miljoen.. Doe er een ton bovenop en je krijgt een persoonlijk bedankje.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. En die prijs zal ¤ 6.500,-- moeten zijn neem ik aan. Voor ¤ 650.000,-- koop je zoiets.
Haha ja ik dacht al dat die prijs niet kon kloppen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op. En die prijs zal ¤ 6.500,-- moeten zijn neem ik aan. Voor ¤ 650.000,-- koop je zoiets.
quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het zijn de Dekkers.. Je koopt wel de boot van de jonge zeegodin voor een luttel bedrag van nog geen driekwart miljoen.. Doe er een ton bovenop en je krijgt een persoonlijk bedankje.
Er zijn wel meer kritieken geweest, maar ze zijn soms moeilijk te vinden. Maar ik vond deze dus echt leuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:12 schreef Disana het volgende:
[..]
Haha ja ik dacht al dat die prijs niet kon kloppen.
Goede kritieken daar hè. En wij maar denken dat iedereen het zo schattig en dapper vindt wat dit meisje doet.
Schandalig zoals er is gebedeld nadat niet minder dan 26.000 euro kennelijk in een diep gat is verdwenen. Schulden zeggen ze. Van vader dan zeker.
LOL Enneacanthus.
Op vakantie gaan zonder geld.. Ja bijster slim is het niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
En met dat laatste ben ik het dus volledig eens!
Nou, in die kritiek die ik hierboven citeer heeft ze 25.000 van een sponsor gekregen. Met een beetje fantasie kun je dat sparen noemen, al was het al snel weer allemaal uitgegeven.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Op vakantie gaan zonder geld.. Ja bijster slim is het niet.
En dan te bedenken dat ze een boot hadden, en nog een betere aangeboden hadden gekregen ook.
Het zijn echt altijd vreemde verhalen waar ze mee komen..
ruzie met sponsors dan wel mensen die ze willen helpen, verhalen die net niet kloppen..
Dit ook weer. Ze hebben het vier jaar voorbereid en dan ga je weg zonder een cent te makken..
In het boek stond toch dat ze het hadden gespaard, althans dat werd hier toch beweerd, door deze of gene?
Je zou kunnen zeggen dat ze het geld een week ofzo hebben gespaard voordat ze het er doorheen jasten.. Maar ja, dan ben je wel erg een steekspel met woorden aan het spelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, in die kritiek die ik hierboven citeer heeft ze 25.000 van een sponsor gekregen. Met een beetje fantasie kun je dat sparen noemen, al was het al snel weer allemaal uitgegeven.
Het kind kwam ook ergens melden dat ze altijd hard had gewerkt en wel geld genoeg had voor eten etc. Maar wat extra zou wel handig zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 15:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat ze het geld een week ofzo hebben gespaard voordat ze het er doorheen jasten.. Maar ja, dan ben je wel erg een steekspel met woorden aan het spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |