Zoveel is het niet als je bedenkt dat ze alleen al in Iran verspreid zijn over een gebied van meer dan 120.000 km2.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Zoveel? Wat zijn het ook konijnen.
Dat zeggen ze ook van Ghaddafi.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:48 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Toch apart dat een zogenaamde "monsterlijke dictator" zoveel steun geniet.
Waarom reageerde je niet op mijn laatste post?
Waren er in Tunesie, Egypte en Libie grotere pro-overheid bijeenkomsten dan anti?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:58 schreef fusionfake het volgende:
Genoeg van zulke filmpjes uit tunesie, egypte, libie, met zogenaamde pro-demonstraties. En nu?
Van een Syrier:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:02 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom laat die 'president' tientallen burgers afknallen en zoekt ie ze op als ze samenkomen, als het zo'n goede man is?
Die zogenaamd democratisch gezinde acties zijn puur om de publieke opinie aan zijn kant te behouden. Uiteindelijk is hij gewoon net zoals de andere dictators, zoals hij al heeft bewezen, door te schieten op mensen die kritiek leveren.
De protesten beperken zich tot dara? Hahahaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Waren er in Tunesie, Egypte en Libie grotere pro-overheid bijeenkomsten dan anti?
De protesten in Syrie beperken zich tot Dar'a, een groot dorp eigenlijk.
Damascus vandaag 200 man, rechtstreeks uit een fundamentalistische moskee.
Niet zomaar dingen blaten aub, kom je achterlijk over.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:02 schreef fusionfake het volgende:
[..]
De protesten beperken zich tot dara? Hahaha
kijk ff wat anders dan de staatstelevisie zou ik zeggen
Met n post al je geloofwaardigheid verliezen kan blijkbaar
Wanneer je er familieleden hebt wonen die je per telefoon op de hoogte houden heb je recht tot spreken.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:04 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Niet zomaar dingen blaten aub, kom je achterlijk over.
At least 200 people marched in the centre of Damascus after prayers on Friday in support of the city of Deraa
http://english.ahram.org.(...)upport-of-Deraa.aspx
Omdat hij zogenaamd goed voor het volk is. Dat is wel noemenswaardig, gezien de regio, maar neemt niet weg dat het een dictator is.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:02 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Van een Syrier:
Where is that violence that put Syria into trouble I didn't find any?????!!!!!! Ok, there's little troubles in Daraa but it's caused by External influence, not Syrian influence.
Syrians are the nicest people in the world, Syrian people love their president, I love my president Bashar El Assad so please, stop brainwashing yourself on TV and on the Net: this video proves that we all love Syria, we all love Bashar El Assad, . Syria is the greatest place to live in the Arabic world and Syrian people is happy, so, before making bad judgments, come and visit Syria: see by yourself... My love to Syria and to Doctor Bashar El Assad.
Heb daar zelf tientallen familieleden zitten. En vlieg er ook a.s. donderdag heen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:06 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Wanneer je er familieleden hebt wonen die je per telefoon op de hoogte houden heb je recht tot spreken.
Niet relevant. Jij als Nederlander mag hem dan een dictator vinden, de Syrier op straat steunt hem.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:06 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Omdat hij zogenaamd goed voor het volk is. Dat is wel noemenswaardig, gezien de regio, maar neemt niet weg dat het een dictator is.
Puntje bij paaltje, als je het er niet mee eens bent, stuurt ie de ordetroepen. Doordat hij zich als goed voordoet, zal hij echter wel een stuk langer kunnen aanblijven, misschien zelfs tot z'n dood, dan andere dictators.
Voor iemand die zogenaamd daar familie heeft wonen heb je wel erg weinig kennis van het land.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:10 schreef fusionfake het volgende:
Hoe wil je anders iemand noemen die z'n eigen volk laat neerknallen.
http://www.facebook.com/p(...)edom/181628115214211
Jaa, echt gesteund wordt ie
Waar ze wonen gaat jou niks aan. Deze zin getuigt al van genoeg kennis over Syri en zijn dictator. Het feit dat ik er zelf gewoond hebt zal je ook wel niet geloven.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Voor iemand die zogenaamd daar familie heeft wonen heb je wel erg weinig kennis van het land.
Not surprisingly, Assad's domestic popularity is enhanced by the developing middle class, who credit their president for this economic success.
This popularity is mirrored in the wider Arab world, where Assad was voted most popular Arab leader in a 2009 Zogby poll.
Waar woont jouw zogenaamde familie in Syrie?
In die regio word heel anders gekeken naar presidenten. Assad heeft zelf zoveel verbeteringen doorgevoerd in het land waar vrijwel iedereen van kan profiteren, dat is de primaire reden waarom hij zo geliefd is.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:11 schreef Lagrinta het volgende:
@ CLF
Met alle respect, en niet zeggende dat je geen gelijk hebt. Maar waarom is het altijd zo zwart-wit in landen in die regio. Je stuurt een berichtje van een Syrir dat ie van zn president houdt. Ik heb nog nooit van mn president gehouden en zal dat ook nooit doen, en ik denk dat de rest van de Nederlanders ook niet van wie dan ook houden als president.
Ik begrijp dat het een andere cultuur is en dat wij in Noord-West Europa veel te Calvinistisch zijn, maar "I love my president" riekt naar een soort aanbidding naar een halfgod en zon uitstraling/charisma heeft Assad niet eens.
PS Ik ben er zelf ook niet ongevoelig voor. IK heb een zwak voor de uitstraling van dictators.
Ik denk dat je eerder jezelf bust met zo'n opmerkingquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Troll, busted. Wegwezen nu.
Donderdag vliegt hij erheen, hij word aangehouden omdat a.s. donderdag de protesten zo erg uit de hand gelopen zijn dat Assad iedereen verdenkt. Jij word dan in gevangenis gestopt en wanneer het richting de duizend dood gaat, pakken ze jou op voor spionage en word je afgeschoten samen met al die andere reizigers.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Heb daar zelf tientallen familieleden zitten. En vlieg er ook a.s. donderdag heen.
Nogmaals, niet zomaar dingen blaten, kom je achterlijk over.
Ik ben daar zelf ong in totaal 2 maanden per jaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Abdalfawaz, jamesstewart en ChristianLebaneseFront jullie weten blijkbaar veel over Syria en hebben daar gewoond(?) Ik heb na een lange tijd lurken hier me toch maar besloten aan te melden omdat ik wel met heel wat vragen zit over vooral Syri omdat ik er vrij weinig vanaf weet. Allereerst heb ik wel respect voor de demonstranten als je ziet wat er in Hama is gebeurd en hoe de autoriteit nu reageerd![]()
De bevolking is niet echt verdeeld. Natuurlijk zijn er mensen die niet blij zijn met Assad, maar die zijn zwaar in de minderheid. Vandaag in Damascus, na het vrijdagmiddag gebed (vaak de tijd van de grootste opkomsten) waren er 200 man op de been tegen Assad.quote:CLF vooral volgens jou zijn er zo ontzettend veel pro-Assad mensen in Syri en hoewel het allemaal niet zo snel gaat als in bijv Libi zie je toch wel dat de protesten zich uitbreiden is de bevolking dus enorm verdeeld? Kadaffi had toch ook heel veel pro demonstranten? Er is ook enorm veel corruptie volgens een Syrir die mijn vader ooit een keer sprak. Erger dan in bijv Egypte. Is dat waar? Dan snap ik niet hoe de bevolking 'tevreden' kan zijn. Bovendien in 1982 was er ook een enorm protest in Hama die onvrede zal toch niet opeens helemaal verdwenen zijn? Syri behandeld zijn Koerdische bevolking blijkbaar heel slecht maar steunt/steunde wel de PKK? Ik heb nog veel meer vragen eigenlijk maar dat zijn zo'n beetje de grootste, ik had het ook op kunnen zoeken op internet maar ik hoop dat jullie me een betere uitleg kunnen geven alvast bedankt
Ik zal al je vragen proberen te beantwoorden.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
CLF vooral volgens jou zijn er zo ontzettend veel pro-Assad mensen in Syri en hoewel het allemaal niet zo snel gaat als in bijv Libi zie je toch wel dat de protesten zich uitbreiden is de bevolking dus enorm verdeeld? Kadaffi had toch ook heel veel pro demonstranten? Er is ook enorm veel corruptie volgens een Syrir die mijn vader ooit een keer sprak. Erger dan in bijv Egypte. Is dat waar? Dan snap ik niet hoe de bevolking 'tevreden' kan zijn. Bovendien in 1982 was er ook een enorm protest in Hama die onvrede zal toch niet opeens helemaal verdwenen zijn? Syri behandeld zijn Koerdische bevolking blijkbaar heel slecht maar steunt/steunde wel de PKK? Ik heb nog veel meer vragen eigenlijk maar dat zijn zo'n beetje de grootste, ik had het ook op kunnen zoeken op internet maar ik hoop dat jullie me een betere uitleg kunnen geven alvast bedankt
Stad en wijk waar ze wonen?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:19 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder jezelf bust met zo'n opmerkingDaar gewoont heb je zeker niet met zo'n opmerking
Ik wordt zeker niet aangehoudenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:20 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Donderdag vliegt hij erheen, hij word aangehouden omdat a.s. donderdag de protesten zo erg uit de hand gelopen zijn dat Assad iedereen verdenkt. Jij word dan in gevangenis gestopt en wanneer het richting de duizend dood gaat, pakken ze jou op voor spionage en word je afgeschoten samen met al die andere reizigers.
En het laatste wat je zegt is: ''Assad, ik houd voor altijd van je!''
En Assad hoort het niet, eigenlijk hoort niemand het omdat ze zo druk zijn met mensen te executeren.
Zo loopt het af.
En na donderdag horen wij niets meer van je, omdat er daar een zwaar censuur ligt op het internet. Als we toch nog iets van je horen, lieg je en ben je nog gewoon in Nederland.
Oh wat fijn, een sprookjesverhaal voor het slapen gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:26 schreef jamesstewart het volgende:
Ik zal al je vragen proberen te beantwoorden.
Om te beginnen wil ik je vragen deze video te bekijken, waarin een jongeman wordt mishandeld door de Syrische politie, de chte Ba'athisten. Mijn vader heeft met de Irakeze ''versie'' van deze honden te maken gehad, aangezien hij 18 jaar een Peshmerga (vrijheidsstrijder) was tegen het regime van Saddam Hussein. Op een bewuste avond in '86 werd hij gevangen genomen, afgevoerd en werd hij n jaar lang gemarteld (zware mishandelingen, hete olie op de rug, opgehangen aan een haak, zweepslagen, elecktrische schokken). Hij gaf niet toe, terwijl velen anderen de mishandelingen niet vol hielden en praatte. Op het eind kon hij door al die mishandelingen niet n lucifer optillen. Na ongeveer 6 maanden bijkomen, pakte hij zijn wapens weer op en vocht weer tegen het regime, tot wij in 1991 het regime van Saddam Hussein in onze regio definitief vernietigden (in 2003 totale vernietiging).
Deze video is zelfs voordat deze protesten begonnen:
Wat ben je ook een verschrikkelijke kuttroll,quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wat betreft de Koerden.
Je moet je realiseren dat ze met elk land mot hebben: Turkije, Iran, Syrie en Irak. Dan vraag je je toch af aan wie het eigenlijk ligt?
Wil je weer een beetje aandacht? alsjeblieft.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat ben je ook een verschrikkelijke kuttroll,. Meer hoef ik niet te zeggen. Ik zou tegen de rest ook zeggen: don't feed the troll.
Ik heb er ook vrede mee. Of hij ziet het ooit zelf in of hij is een troll. Zolang je zelf maar de waarheid kent heb je geen spanningen zoals iemand dacht dat het er was.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat ben je ook een verschrikkelijke kuttroll,. Meer hoef ik niet te zeggen. Ik zou tegen de rest ook zeggen: don't feed the troll.
Heb je hier een bron van?quote:Zij begonnen een gewapende opstand om een Sharia staat te stichten.
Ik heb de video gezien het leken er wel maar dan 200 maar er werd toch wel in meer steden dan die 2 geprotesteerd? Ik hoorde aantallen van 400 000?quote:Vandaag in Damascus, na het vrijdagmiddag gebed (vaak de tijd van de grootste opkomsten) waren er 200 man op de been tegen Assad.
Had ik al gezien ja toch thanksquote:Om te beginnen wil ik je vragen deze video te bekijken, waarin een jongeman wordt mishandeld door de Syrische politie, de chte Ba'athisten
Natuurlijk: http://en.wikipedia.org/w(...)2_Islamic_insurgencyquote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het is wat duidelijk bedankt CLF, toch een paar vraagjes?
Heb je hier een bron van?
Dara'a waren het idd wel duizenden denk ik. Maar in Damascus ongeveer 200.quote:Ik heb de video gezien het leken er wel maar dan 200 maar er werd toch wel in meer steden dan die 2 geprotesteerd? Ik hoorde aantallen van 400 000?
Volgens mij idd geen demonstraties in de Koerdische gebieden. Misschien realiseren zij zich ook dat het alternatief gevaarlijk voor hun kan zijn.quote:Koerden zijn over het algemeen niet erg tevreden met Assad maar er zijn in die regio nog geen protesten gemeld?
Vervolg op jouw vragen:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Abdalfawaz, jamesstewart en ChristianLebaneseFront jullie weten blijkbaar veel over Syria en hebben daar gewoond(?) Ik heb na een lange tijd lurken hier me toch maar besloten aan te melden omdat ik wel met heel wat vragen zit over vooral Syri omdat ik er vrij weinig vanaf weet. Allereerst heb ik wel respect voor de demonstranten als je ziet wat er in Hama is gebeurd en hoe de autoriteit nu reageerd![]()
CLF vooral volgens jou zijn er zo ontzettend veel pro-Assad mensen in Syri en hoewel het allemaal niet zo snel gaat als in bijv Libi zie je toch wel dat de protesten zich uitbreiden is de bevolking dus enorm verdeeld? Kadaffi had toch ook heel veel pro demonstranten? Er is ook enorm veel corruptie volgens een Syrir die mijn vader ooit een keer sprak. Erger dan in bijv Egypte. Is dat waar? Dan snap ik niet hoe de bevolking 'tevreden' kan zijn. Bovendien in 1982 was er ook een enorm protest in Hama die onvrede zal toch niet opeens helemaal verdwenen zijn? Syri behandeld zijn Koerdische bevolking blijkbaar heel slecht maar steunt/steunde wel de PKK? Ik heb nog veel meer vragen eigenlijk maar dat zijn zo'n beetje de grootste, ik had het ook op kunnen zoeken op internet maar ik hoop dat jullie me een betere uitleg kunnen geven alvast bedankt
Het mag toch duidelijk zijn dat er niet een Syrir is, maar dat de meningen zwaar verdeeld zijn. Dat de tegenpartij in de minderheid is, wat ik niet weet, doet daar niks aan af. Zolang mr president op hen jaagt en ze laat kapotschieten, is hij geen haar beter dan een willekeurige andere dictator.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Niet relevant. Jij als Nederlander mag hem dan een dictator vinden, de Syrier op straat steunt hem.
Waarom reageren we eigenlijk nog op die troll? Het enigste wat hij hier loopt te doen is een idioot steunen met idiote filmpjes als ''bewijs''.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het mag toch duidelijk zijn dat er niet een Syrir is, maar dat de meningen zwaar verdeeld zijn. Dat de tegenpartij in de minderheid is, wat ik niet weet, doet daar niks aan af. Zolang mr president op hen jaagt en ze laat kapotschieten, is hij geen haar beter dan een willekeurige andere dictator.
Het blijft een politicus. Niet alle beloftes worden nagekomen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:51 schreef Lagrinta het volgende:
@ CLF
Begrijp je uitleg. In dit interview komt hij heel intelligent over. Heel wat slimmer dan al die schreeuwend retoriek van andere leiders in die regio. Maar hij komt net iets te goed over om te geloven wat ie zegt. Maar dat hebben veel politiek leiders.
Hij treed alleen hard op tegen moslimextremisten. Daar heb ik geen problemen mee.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het mag toch duidelijk zijn dat er niet een Syrir is, maar dat de meningen zwaar verdeeld zijn. Dat de tegenpartij in de minderheid is, wat ik niet weet, doet daar niks aan af. Zolang mr president op hen jaagt en ze laat kapotschieten, is hij geen haar beter dan een willekeurige andere dictator.
Als dat gebeurd, dan kunnen wij daaruit alleen het volgende uitmaken:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Het blijft een politicus. Niet alle beloftes worden nagekomen.
Maar het zal zich bewijzen over een aantal dagen/weken. Dan zal blijken dat massale demonstraties uitblijven en de meerderheid van de bevolking achter Assad blijft staan.
Onthoud deze reactie dan
Maar dat doet Mr Khadaffi toch ook?!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 22:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Hij treed alleen hard op tegen moslimextremisten. Daar heb ik geen problemen mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |