abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94619570
"... Tunisia had Zine al-Abidine Ben Ali. Egypt had Hosni Mubarak. Other nations in the region have unpopular rulers and kings who typically have controlled their countries for decades. But in Syria, President Bashar Assad is popular ....Assad's popularity derives from his foreign policy, particularly his tough stance toward the United States and Israel. If anything, economic sanctions and constant rebuke from the U.S. have helped him appear as the underdog fighting imperialist outsiders. Inside the country, as a cautious reformer who has to appease an old guard and a large military. "The only people who don't like Bashar Assad are the people who want to be in his place," said medical student Abodi Nova. "They're not the people."
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:19:44 #227
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_94619600
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Troll, busted. Wegwezen nu. :)
Ik denk dat je eerder jezelf bust met zo'n opmerking ;) Daar gewoont heb je zeker niet met zo'n opmerking
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:20:32 #228
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94619649
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Heb daar zelf tientallen familieleden zitten. En vlieg er ook a.s. donderdag heen.

Nogmaals, niet zomaar dingen blaten, kom je achterlijk over. :)
Donderdag vliegt hij erheen, hij word aangehouden omdat a.s. donderdag de protesten zo erg uit de hand gelopen zijn dat Assad iedereen verdenkt. Jij word dan in gevangenis gestopt en wanneer het richting de duizend dood gaat, pakken ze jou op voor spionage en word je afgeschoten samen met al die andere reizigers.

En het laatste wat je zegt is: ''Assad, ik houd voor altijd van je!''
En Assad hoort het niet, eigenlijk hoort niemand het omdat ze zo druk zijn met mensen te executeren.

Zo loopt het af. :)

En na donderdag horen wij niets meer van je, omdat er daar een zwaar censuur ligt op het internet. Als we toch nog iets van je horen, lieg je en ben je nog gewoon in Nederland. :)
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_94619999
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Abdalfawaz, jamesstewart en ChristianLebaneseFront jullie weten blijkbaar veel over Syria en hebben daar gewoond(?) Ik heb na een lange tijd lurken hier me toch maar besloten aan te melden omdat ik wel met heel wat vragen zit over vooral Syrië omdat ik er vrij weinig vanaf weet. Allereerst heb ik wel respect voor de demonstranten als je ziet wat er in Hama is gebeurd en hoe de autoriteit nu reageerd ^O^
Ik ben daar zelf ong in totaal 2 maanden per jaar.

Wat betreft Hama, er zijn toen inderdaad onschuldige mensen gestorven. Maar de schuldigen van dat incident is de Moslimnbroederschap, google Hama Muslim Brotherhood maar even. Zij begonnen een gewapende opstand om een Sharia staat te stichten.

quote:
CLF vooral volgens jou zijn er zo ontzettend veel pro-Assad mensen in Syrië en hoewel het allemaal niet zo snel gaat als in bijv Libië zie je toch wel dat de protesten zich uitbreiden is de bevolking dus enorm verdeeld? Kadaffi had toch ook heel veel pro demonstranten? Er is ook enorm veel corruptie volgens een Syriër die mijn vader ooit een keer sprak. Erger dan in bijv Egypte. Is dat waar? Dan snap ik niet hoe de bevolking 'tevreden' kan zijn. Bovendien in 1982 was er ook een enorm protest in Hama die onvrede zal toch niet opeens helemaal verdwenen zijn? Syrië behandeld zijn Koerdische bevolking blijkbaar heel slecht maar steunt/steunde wel de PKK? Ik heb nog veel meer vragen eigenlijk maar dat zijn zo'n beetje de grootste, ik had het ook op kunnen zoeken op internet maar ik hoop dat jullie me een betere uitleg kunnen geven alvast bedankt :)
De bevolking is niet echt verdeeld. Natuurlijk zijn er mensen die niet blij zijn met Assad, maar die zijn zwaar in de minderheid. Vandaag in Damascus, na het vrijdagmiddag gebed (vaak de tijd van de grootste opkomsten) waren er 200 man op de been tegen Assad.

De PKK word allang niet meer gesteund :)

En corruptie vind je helaas in elk Arabisch land. Er wordt natuurlijk wel hard gewerkt om de corruptie te verminderen, maar dat blijkt zwaar, iets waar elke Arabische overheid moeite mee heeft.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:26:11 #230
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94620003
quote:

CLF vooral volgens jou zijn er zo ontzettend veel pro-Assad mensen in Syrië en hoewel het allemaal niet zo snel gaat als in bijv Libië zie je toch wel dat de protesten zich uitbreiden is de bevolking dus enorm verdeeld? Kadaffi had toch ook heel veel pro demonstranten? Er is ook enorm veel corruptie volgens een Syriër die mijn vader ooit een keer sprak. Erger dan in bijv Egypte. Is dat waar? Dan snap ik niet hoe de bevolking 'tevreden' kan zijn. Bovendien in 1982 was er ook een enorm protest in Hama die onvrede zal toch niet opeens helemaal verdwenen zijn? Syrië behandeld zijn Koerdische bevolking blijkbaar heel slecht maar steunt/steunde wel de PKK? Ik heb nog veel meer vragen eigenlijk maar dat zijn zo'n beetje de grootste, ik had het ook op kunnen zoeken op internet maar ik hoop dat jullie me een betere uitleg kunnen geven alvast bedankt :)
Ik zal al je vragen proberen te beantwoorden.

Om te beginnen wil ik je vragen deze video te bekijken, waarin een jongeman wordt mishandeld door de Syrische politie, de échte Ba'athisten. Mijn vader heeft met de Irakeze ''versie'' van deze honden te maken gehad, aangezien hij 18 jaar een Peshmerga (vrijheidsstrijder) was tegen het regime van Saddam Hussein. Op een bewuste avond in '86 werd hij gevangen genomen, afgevoerd en werd hij één jaar lang gemarteld (zware mishandelingen, hete olie op de rug, opgehangen aan een haak, zweepslagen, elecktrische schokken). Hij gaf niet toe, terwijl velen anderen de mishandelingen niet vol hielden en praatte. Op het eind kon hij door al die mishandelingen niet één lucifer optillen. Na ongeveer 6 maanden bijkomen, pakte hij zijn wapens weer op en vocht weer tegen het regime, tot wij in 1991 het regime van Saddam Hussein in onze regio definitief vernietigden (in 2003 totale vernietiging).

Deze video is zelfs voordat deze protesten begonnen:

---

Eerlijk tegenover de bevolking? VRIJHEID? Nee. Iedereen die dat beweert is ziek in zijn hoofd. De Ba'ath partij(en) waren en is één van de meeste brute, gewelddadige en onmenselijke partijen die er heeft bestaan en nog bestaat.

[ Bericht 46% gewijzigd door jamesstewart op 25-03-2011 22:46:08 ]
pi_94620049
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:19 schreef fusionfake het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerder jezelf bust met zo'n opmerking ;) Daar gewoont heb je zeker niet met zo'n opmerking
Stad en wijk waar ze wonen? :)
pi_94620111
Wat betreft de Koerden.

Je moet je realiseren dat ze met elk land mot hebben: Turkije, Iran, Syrie en Irak. Dan vraag je je toch af aan wie het eigenlijk ligt?
pi_94620145
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:20 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Donderdag vliegt hij erheen, hij word aangehouden omdat a.s. donderdag de protesten zo erg uit de hand gelopen zijn dat Assad iedereen verdenkt. Jij word dan in gevangenis gestopt en wanneer het richting de duizend dood gaat, pakken ze jou op voor spionage en word je afgeschoten samen met al die andere reizigers.

En het laatste wat je zegt is: ''Assad, ik houd voor altijd van je!''
En Assad hoort het niet, eigenlijk hoort niemand het omdat ze zo druk zijn met mensen te executeren.

Zo loopt het af. :)

En na donderdag horen wij niets meer van je, omdat er daar een zwaar censuur ligt op het internet. Als we toch nog iets van je horen, lieg je en ben je nog gewoon in Nederland. :)
Ik wordt zeker niet aangehouden :)
pi_94620329
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:26 schreef jamesstewart het volgende:

Ik zal al je vragen proberen te beantwoorden.

Om te beginnen wil ik je vragen deze video te bekijken, waarin een jongeman wordt mishandeld door de Syrische politie, de échte Ba'athisten. Mijn vader heeft met de Irakeze ''versie'' van deze honden te maken gehad, aangezien hij 18 jaar een Peshmerga (vrijheidsstrijder) was tegen het regime van Saddam Hussein. Op een bewuste avond in '86 werd hij gevangen genomen, afgevoerd en werd hij één jaar lang gemarteld (zware mishandelingen, hete olie op de rug, opgehangen aan een haak, zweepslagen, elecktrische schokken). Hij gaf niet toe, terwijl velen anderen de mishandelingen niet vol hielden en praatte. Op het eind kon hij door al die mishandelingen niet één lucifer optillen. Na ongeveer 6 maanden bijkomen, pakte hij zijn wapens weer op en vocht weer tegen het regime, tot wij in 1991 het regime van Saddam Hussein in onze regio definitief vernietigden (in 2003 totale vernietiging).

Deze video is zelfs voordat deze protesten begonnen:

Oh wat fijn, een sprookjesverhaal voor het slapen gaan. :')
pi_94620411
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:27 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Wat betreft de Koerden.

Je moet je realiseren dat ze met elk land mot hebben: Turkije, Iran, Syrie en Irak. Dan vraag je je toch af aan wie het eigenlijk ligt?
Wat ben je ook een verschrikkelijke kuttroll, :). Meer hoef ik niet te zeggen. Ik zou tegen de rest ook zeggen: don't feed the troll.
pi_94620461
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat ben je ook een verschrikkelijke kuttroll, :). Meer hoef ik niet te zeggen. Ik zou tegen de rest ook zeggen: don't feed the troll.
Wil je weer een beetje aandacht? alsjeblieft. :)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:35:41 #237
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_94620596
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik heb er ook vrede mee. Of hij ziet het ooit zelf in of hij is een troll. Zolang je zelf maar de waarheid kent heb je geen spanningen zoals iemand dacht dat het er was.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_94620683
Het is wat duidelijk bedankt CLF, toch een paar vraagjes?

quote:
Zij begonnen een gewapende opstand om een Sharia staat te stichten.
Heb je hier een bron van?

quote:
Vandaag in Damascus, na het vrijdagmiddag gebed (vaak de tijd van de grootste opkomsten) waren er 200 man op de been tegen Assad.
Ik heb de video gezien het leken er wel maar dan 200 maar er werd toch wel in meer steden dan die 2 geprotesteerd? Ik hoorde aantallen van 400 000?

Koerden zijn over het algemeen niet erg tevreden met Assad maar er zijn in die regio nog geen protesten gemeld?

quote:
Om te beginnen wil ik je vragen deze video te bekijken, waarin een jongeman wordt mishandeld door de Syrische politie, de échte Ba'athisten
Had ik al gezien ja toch thanks :)

Respect voor je vader *O* Leeft hij nog?

Ik ga trouwens ik lees het morgen wel :W
Incelfrikandel
pi_94621028
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het is wat duidelijk bedankt CLF, toch een paar vraagjes?

Heb je hier een bron van?
Natuurlijk: http://en.wikipedia.org/w(...)2_Islamic_insurgency

Klein stukje:
From 1976 to 1982, Sunni Islamists fought the Ba'ath Party-controlled government of Syria in what has been called "long campaign of terror".[2] Islamists attacked both civilians and off-duty military personnel, and civilians were also killed in retaliatory strike by security forces.

quote:
Ik heb de video gezien het leken er wel maar dan 200 maar er werd toch wel in meer steden dan die 2 geprotesteerd? Ik hoorde aantallen van 400 000?
Dara'a waren het idd wel duizenden denk ik. Maar in Damascus ongeveer 200.

Bronnen:
http://english.ahram.org.(...)upport-of-Deraa.aspx
http://www.nu.nl/onrust-m(...)togers-damascus.html

quote:
Koerden zijn over het algemeen niet erg tevreden met Assad maar er zijn in die regio nog geen protesten gemeld?
Volgens mij idd geen demonstraties in de Koerdische gebieden. Misschien realiseren zij zich ook dat het alternatief gevaarlijk voor hun kan zijn. :)

Grootste partij naast de Baath is namelijk de ultranationalistische SSNP:
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_Social_Nationalist_Party
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:46:20 #240
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94621154
quote:
Abdalfawaz, jamesstewart en ChristianLebaneseFront jullie weten blijkbaar veel over Syria en hebben daar gewoond(?) Ik heb na een lange tijd lurken hier me toch maar besloten aan te melden omdat ik wel met heel wat vragen zit over vooral Syrië omdat ik er vrij weinig vanaf weet. Allereerst heb ik wel respect voor de demonstranten als je ziet wat er in Hama is gebeurd en hoe de autoriteit nu reageerd ^O^

Vervolg op jouw vragen:

Het gaat in Syrië een stuk langzamer omdat het daar dichter bevolkt is. Bij een dichtbevolkt gebied is het voor een regime een stuk makkelijker om orde te handhaven, vooral omdat de propaganda die zij de afgelopen decennia hebben gevoerd, goed is blijven hangen bij de bevolking. Niet omdat zij daarin geloofden, nee, omdat ze werden gedwongen om naar deze propaganda te kijken en te luisteren, simpelweg omdat dat het enigste was wat ze te zien kregen en nog steeds krijgen. In Syrië is er een zware censuur op buitenlandse media en vooral op het internet. Hierdoor kan de bevolking niet vrij aan informatie komen, proberen ze dit wel en lukt het ze? Dan kunnen ze zomaar de politie of zelfs troepen aan hun voordeur verwachten en nooit meer terugkeren. Vrijheid van meningsuiting hebben ze ook niet, want de partij heerst al decennia lang (sinds '63) in Syrië. Als er wel vrijheid van meningsuiting geweest was, dan zouden wij veel meer verdeelde meningen gezien hebben op de staatstelevisie van Syrië. Een staatstelevisie hoort namelijk van de STAAT te zijn en NIET VAN EEN PARTIJ. De partij heerst in Syrië, niet de bevolking.

Er is dus absoluut geen sprake van welke vorm van vrijheid dan ook in Syrië. En nogmaals, iedereen die beweert van wel, weet niet waar hij of zij over praat.

En natuurlijk zijn er mensen die voor de Ba'ath partij zijn (dus voor Assad en het regime). Dit zijn de mensen die profiteren van de corruptie. Als zij tegen de staat strijden, bestrijden zij zichzelf. En zoveel mensen zijn het niet. In al die ''pro-demonstraties'' zie je heel vaak kinderen, vrouwen etc. Die mensen die profiteren v/d staat hebben natuurlijk een familie. Wanneer 10 mensen hun hele familie meenemen lijkt het meteen alsof er een grote demonstratie is, terwijl er misschien maar een paar honderd mensen (vaak zelfs véél minder) lopen te roepen en te doen. De staatstelevisie kan dit makkelijk ''vergroten'' door steeds op deze groep in te zoomen en de rest buiten de zicht v/d camera's te houden. Meestal zie je daarnaast gewoon mensen verdergaan met hun dagelijks leven en voorbij de demonstranten lopen zonder iets te zeggen. Reden hiervoor: ze weten dat deze mensen bij het regime horen en durven ze niet tegen te spreken, anders worden ze opgesloten/gemarteld/vermoord.

En zoals je zelf al zegt: er zijn eerder protesten keihard en bruut neergeslagen door het regime. Na 1982 en zelfs daarvoor vonden die plaats. Dus het volk is zeker niet tevreden, anders zouden er niet zoveel protesten geweest zijn met DUIZENDEN DODEN als gevolg.

Syrië behandeld de Koerden zeker slecht. De Koerden hebben geen financiële toekomst in Syrië, omdat hun steden ''ge-Arabiseerd'' worden. Koerden worden daar verjaagd uit hun vaste woonplaatsen (waar ze soms honderden jaren hebben gewoond) en er worden Arabieren voor in de plaats gezet. Dit deed Saddam Hussein destijds ook met de Koerden uit Kirkuk om de olierijke stad in eigen handen te krijgen (is overigens mislukt, want nog steeds is meer dan 68% v/d bevolking van Kirkuk Koerdisch, de KRG -Koerdistan Regional Government- heeft de laatste jaren een inhaalslag gedaan en heeft recent nog een groot deel van Kirkuk met eigen militaire kracht bezet). Ook hebben meer dan 100.000 Koerden in Syrië geen nationaliteit, hierdoor kunnen ze helemaal NIET ''profiteren'' van de al zéér lage bijdrage v/d overheid aan het volk. Meestal zijn ze gedwongen om in droge gebieden in tenten te leven en krijgen ze (financiële)steun van buitenaf.
Voor zover ik weet heeft Syrië wel wat tegen de PKK, maar kan ze niet bestrijden omdat ze in Syrië bijna niet voorkomen. Dit komt omdat er hier geen goed terrein is voor een partizanen/guerilla oorlog. Wel zitten er ca. 1000 Koerden uit Syrië bij de PKK die regelmatig aanvallen plegen op Syrische eenheden. Hiervan word veel minder melding van gemaakt, vanwege de zware censuur dan b.v. de PKK aanvallen in Turkije. Overigens is de PKK geen terroristische organisatie, maar strijden zij enkel en alleen om meer rechten voor de Koerden, die in Turkije onderdrukt worden. Voorbeeld: deze zogenaamde ''terroristische organisatie'' kondigde maanden geleden tot 3x toe een staakt het vuren, Turkije, die ''vrede'' wilt, schond deze 3x. Daarnaast spreekt Turkije positief over b.v. Hamas omdat zij voor een eigen land strijden, en de PKK enkel burgers vermoord. Wat natuurlijk onzin is. ;')

Als je meer vragen hebt, of meer beeld materiaal over de oorlogen/situatie over/in het Midden-Oosten wilt, zegt u het maar. :)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:49:29 #241
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94621322
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:08 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Niet relevant. Jij als Nederlander mag hem dan een dictator vinden, de Syrier op straat steunt hem.
Het mag toch duidelijk zijn dat er niet een Syriër is, maar dat de meningen zwaar verdeeld zijn. Dat de tegenpartij in de minderheid is, wat ik niet weet, doet daar niks aan af. Zolang mr president op hen jaagt en ze laat kapotschieten, is hij geen haar beter dan een willekeurige andere dictator.
pi_94621337
Rapport gepubliceerd in 2010 door Human Rights Watch over de situatie in Syrie.
Het gehele rapport is online te lezen.
http://www.hrw.org/en/reports/2010/07/16/wasted-decade-0

A Wasted Decade
Human Rights in Syria during Bashar al-Asads First Ten Years in Power

The state of emergency, enacted in 1963, remains in place, and the government continues to rule by emergency powers. Syrias security agencies, the feared mukhabarat, continue to detain people without arrest warrants, frequently refuse to disclose their whereabouts for weeks and sometimes months, and regularly engage in torture. Special courts set up under Syrias emergency laws, such as the Supreme State Security Court (SSSC), sentence people following unfair trials. Syria is still a de facto single-party state with only the Ba`ath Party holding effective power.

Repression in Syria today may be less severe than during Syrias darks years in the early 1980s, when security forces carried out large-scale disappearances and extrajudicial killings. But that is hardly an achievement or measure of improvement given the different circumstances. As a prominent dissident told Human Rights Watch recently, In the 1980s, we went to jail without trial. Now, we get a trial, but we still go to jail.

A review of Syrias record shows a consistent policy of repressing dissent regardless of international or regional developments. Al-Asads crackdown on dissidents began in August 2001, before the United States invaded Iraq, and continued throughout the decade, irrespective of the state of Syrias relations with the international community. Syrias emergence from its Western-imposed isolation since 2007 has not improved the situation for Syrias political and human rights activists.

Without reform in the five areas outlined in this report, al-Asads legacy will merely extend that of his father: government by repression.
pi_94621419
@ CLF

Begrijp je uitleg. In dit interview komt hij heel intelligent over. Heel wat slimmer dan al die schreeuwend retoriek van andere leiders in die regio. Maar hij komt net iets te goed over om te geloven wat ie zegt. Maar dat hebben veel politiek leiders.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:51:27 #244
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94621423
Dat rapport maakt alles duidelijk.

Er zijn gewoon veel pro's, omdat de anti's spontaan verdwijnen. Zo kan ik het ook.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:51:36 #245
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94621431
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Het mag toch duidelijk zijn dat er niet een Syriër is, maar dat de meningen zwaar verdeeld zijn. Dat de tegenpartij in de minderheid is, wat ik niet weet, doet daar niks aan af. Zolang mr president op hen jaagt en ze laat kapotschieten, is hij geen haar beter dan een willekeurige andere dictator.
Waarom reageren we eigenlijk nog op die troll? Het enigste wat hij hier loopt te doen is een idioot steunen met idiote filmpjes als ''bewijs''.
pi_94621696
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:51 schreef Lagrinta het volgende:
@ CLF

Begrijp je uitleg. In dit interview komt hij heel intelligent over. Heel wat slimmer dan al die schreeuwend retoriek van andere leiders in die regio. Maar hij komt net iets te goed over om te geloven wat ie zegt. Maar dat hebben veel politiek leiders.
Het blijft een politicus. Niet alle beloftes worden nagekomen.

Maar het zal zich bewijzen over een aantal dagen/weken. Dan zal blijken dat massale demonstraties uitblijven en de meerderheid van de bevolking achter Assad blijft staan.

Onthoud deze reactie dan ;)
pi_94621756
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:49 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Hij treed alleen hard op tegen moslimextremisten. Daar heb ik geen problemen mee.
pi_94621760
Amnesty International report 2010/Syria The state of the worlds Human Rights

The government remained intolerant of dissent. Critics, human rights defenders, alleged opponents of the government and others were detained, often for prolonged periods; some were sentenced to prison terms after unfair trials. Torture and other illtreatment remained common, and were committed with impunity; there were several suspicious deaths in custody. The government failed to clarify the circumstances in which prisoners were killed at Sednaya Military Prison in 2008 and, again, took no steps to account for thousands of victims of enforced disappearances in previous years. Women faced legal and other discrimination and violence. The Kurdish minority remained subject to discrimination, and thousands of Syrian Kurds were effectively stateless. At least eight prisoners were executed.

Torture and other ill-treatment
Torture and other ill-treatment were reported to be common in police stations, security agencies detention centres, and prisons. These abuses were committed with impunity. The SSSC and other courts continued to convict defendants on the basis of confessions that the defendants alleged were extracted under torture while they were held incommunicado in pre-trial detention.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 22:59:39 #249
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94621846
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Het blijft een politicus. Niet alle beloftes worden nagekomen.

Maar het zal zich bewijzen over een aantal dagen/weken. Dan zal blijken dat massale demonstraties uitblijven en de meerderheid van de bevolking achter Assad blijft staan.

Onthoud deze reactie dan ;)
Als dat gebeurd, dan kunnen wij daaruit alleen het volgende uitmaken:

- De demonstraties zijn keihard neergeslagen met duizenden doden tot gevolg.

Als het zo ver komt, dan denk ik toch echt wel dat de VN MOET ingrijpen, aangezien ze dat ook in Libië hebben gedaan. Ben benieuwd hoe ze zich dan hier uit kunnen lullen, want dat kunnen ze in zo'n situatie gewoon en niet -misschien dat dat dan als gevolg heeft protesten tegen de VN regeringen?- zie dat best gebeuren namelijk.

Laten we hopen dat Assad gewoon bij een moordaanslag om het leven komt of zo. :)
pi_94621870
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 22:58 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Hij treed alleen hard op tegen moslimextremisten. Daar heb ik geen problemen mee.
Maar dat doet Mr Khadaffi toch ook?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')