Complexe situatie. Des te meer moeten wij afzijdig zijn bij nationale conflicten, totdat er nadrukkelijk om onze aanwezigheid gevraagd wordt.quote:Op zondag 3 april 2011 02:05 schreef Politicoloog het volgende:
[..]
Irak is al fucked up sinds de Britse imperialisten besloten hebben om de macht aan een minderheid te geven ten koste van de meerderheid van de Irakezen vanwege de olie. Bush heeft die situatie ongedaan gemaakt. De minderheid was niet blij omdat ze niets anders gewend waren dan dat land te regeren en daardoor brak de hel los. Die minderheid in Irak is juist een meerderheid buiten Irak. Ze kregen o.a. steun van terroristen uit Saoedi-Arabië en Oost-Libië om de meerderheid van de Irakezen te terroriseren. Die terroristen worden nu gesteund door de NAVO in Libië.
wat is dit voor een achterlijk scenarioquote:Op zondag 3 april 2011 02:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Als voetbalhooligans hier Amsterdam overnemen en tegen de regering gaat strijden, hoe erg het ook wordt, je zult niet veel voorstanders vinden voor een airdrop van 100000 Chinezen boven ons land.
Stel je voor dat ze het dan ook nog eens ongevraagd doen, en echt zelfs met de beste intenties en hulp die ze maar kunnen bieden. De hel zou losbarsten in dit land.
Zolang de olie toevoer maar door gaat. Daarom steunt de VS zelfs onder Obama achterlijke landen als Saoedi-Arabië. Dus op dat gebied met of zonder Europa zal de VS agentje blijven spelen en brandhaartjes blijven blussen. En in Libie zit olie.quote:Op zondag 3 april 2011 02:36 schreef timothy1979 het volgende:
Libie ligt zo en zo dicht bij europa en amerika heeft gewoon geen zin meer om agentje te spelen overal dus daarom zit europa er nu ook wen er maar vast aan amerika gaat steeds minder brandhaartjes voor ons blussen
Hans, you lost me there.quote:Op zondag 3 april 2011 02:20 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Als voetbalhooligans hier Amsterdam overnemen en tegen de regering gaat strijden, hoe erg het ook wordt, je zult niet veel voorstanders vinden voor een airdrop van 100000 Chinezen boven ons land.
Stel je voor dat ze het dan ook nog eens ongevraagd doen, en echt zelfs met de beste intenties en hulp die ze maar kunnen bieden. De hel zou losbarsten in dit land.
Ja, ik ken de leugens, het stelen en het moorden van westerse overheden.quote:Op zondag 3 april 2011 07:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Besef je hoeveel oorlogen er worden gevoerd in de wereld en hoeveel het westen daar een hand in heeft mn Amerika? Besef je ook dat het westen altijd wel een "legitieme morele reden" vindt om tot interventie/oorlog overtegaan?
quote:Op zondag 3 april 2011 08:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, ik ken de leugens, het stelen en het moorden van westerse overheden.
quote:The war is not meant to be won, it is meant to be continuous. Hierarchical society is only possible on the basis of poverty and ignorance. This new version is the past and no different past can ever have existed. In principle the war effort is always planned to keep society on the brink of starvation. The war is waged by the ruling group against its own subjects and its object is not the victory over either Eurasia or East Asia, but to keep the very structure of society intact.
Er zitten belangrijke nadelen aan het voeren van oorlog als het lang duurt. Het kost geld in het geval van de VS. Of de USSR. Oorlog is iets wat je snel en kort moet doen en duidelijk voor moet kiezen. Het hoofd doel van oorlog is dus het afslachten van de vijand met een minimum aan kosten en slachtoffers aan je eigen kant. En als dat mogelijk ook is aan de kant van de vijand.quote:Op zondag 3 april 2011 07:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Besef je hoeveel oorlogen er worden gevoerd in de wereld en hoeveel het westen daar een hand in heeft mn Amerika?
Dat weten we wel: Zawya.quote:Op zondag 3 april 2011 15:00 schreef Manthe het volgende:
Niemand weet wat er gebeurd zou zijn als we Kadaffi op zijn beloop hadden laten gaan,
Je hebt gelijk. Ghaddafi gewoon de halve burgerbevolking uit laten moorden is veel sneller.quote:Op zondag 3 april 2011 15:24 schreef Monidique het volgende:
Het is absoluut niet duidelijk of verder leed voorkomen is, want de kans op een bloederige, jarenlange burger- en stammenoorlog, met alle ellende van dien, is alleen maar groter geworden door de Westerse inmenging in dit Libisch, binnenlands conflict.
Of het sneller is, dat weet ik niet, dat het totaal niets met de daadwerkelijke realiteit te maken heeft, de hypothetische situatie die jij nu schetst, dat weet ik wel.quote:Op zondag 3 april 2011 15:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ghaddafi gewoon de halve burgerbevolking uit laten moorden is veel sneller.
Wat is er hypothetisch aan Zawya?quote:Op zondag 3 april 2011 15:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of het sneller is, dat weet ik niet, dat het totaal niets met de daadwerkelijke realiteit te maken heeft, de hypothetische situatie die jij nu schetst, dat weet ik wel.
Een stad die door Ghaddafi is uitgemoord.quote:Op zondag 3 april 2011 15:32 schreef Manthe het volgende:
[..]
Wat houdt 'Zawya' in, als ik vragen mag?
Bedankt, ik zal eens wat informatie inwinnen over Zawya. En volgens mij schrijf ik de naam van de Libische dictator steeds verkeerd, het is verwarrend dat de één dit schrijft en de ander dat. Ik zal eens googelen naar zijn echte naam.quote:Op zondag 3 april 2011 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stad die door Ghaddafi is uitgemoord.
De stad is uitgemoord? Heb je daar bronnen voor? En sowieso, jij hebt het erover dat de helft van de Libische burgerbevolking uitgeroeid zou (gaan) worden als de NAVO Libië niet had aangevallen. Dat is die hypothetische situatie die weinig van doen heeft met de werkelijkheid.quote:Op zondag 3 april 2011 15:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een stad die door Ghaddafi is uitgemoord.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |