Voor de statistiekfreaks heeft Piles een overzichtje met stats gemaakt: Piles' statsquote:In memoriam: SebasserOp zondag 15 november 2009 bereikte ons het droevige bericht dat KSC'er van het eerste uur Sebasser op veel te jonge leeftijd is overleden na een slopende ziekte. Tussen 6 maart 2007 en 2 november 2009 dronk hij hier regelmatig een bakkie mee.
Sebasser, rust in vrede.
Meet-meetquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Betonnenmuur bij de trap
[..]
Wat dacht je van 16 april?
Het wordt platter en platterquote:
Toen ik net in Brabant kwam wonen (was ik 6) heb ik een uur tegen de muur van de school gestaan op het plein omdat iedereen tegen mij zeiquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:16 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
in plaats van:
wat zei je
is het:
wa zeide gij
Suckseks!quote:
verzakers zijn hetquote:
Philips test ook 's avonds hun lampjes?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:19 schreef pgrferrari het volgende:
Want dan denk je aan Brabant want daar brand nog licht.
Je moet ook je dochter niet Whitney noemen als je daar woontquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik net in Brabant kwam wonen (was ik 6) heb ik een uur tegen de muur van de school gestaan op het plein omdat iedereen tegen mij zei
AAJOEWITTEGAAJ
En ik geen idee had wat ze van me wildenDat was best zielig
Nee meet-meet lijkt me wel leukquote:
Niet vacuüm graag!quote:
Theo Maassenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:20 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Je moet ook je dochter niet Whitney noemen als je daar woont
jaaaaahquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:19 schreef pgrferrari het volgende:
Want dan denk je aan Brabant want daar brand nog licht.
hehequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen ik net in Brabant kwam wonen (was ik 6) heb ik een uur tegen de muur van de school gestaan op het plein omdat iedereen tegen mij zei
AAJOEWITTEGAAJ
Ik ehb een collega en die arme jongen heet Kennyquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:20 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Whitneyquote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
AAJOEWITTEGAAJ
DaMart wier me toch kaotquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
En het staat nog zo in de OP: wie een nieuwe opent, werkt de Wiki bij.
JAquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee meet-meet lijkt me wel leuk
Ik was 6quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:20 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Waar?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Nee meet-meet lijkt me wel leuk
Je als in men, manquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was 6
Ik had toen geen dochter die Whitney genoemd werd
Ik had toen geen dochter
Ik had toen geen kind
Ik was 6.
Je praat raar
Hij waor 6 en hij had ginne klene mee de noam Whitneyquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik was 6
Ik had toen geen dochter die Whitney genoemd werd
Ik had toen geen dochter
Ik had toen geen kind
Ik was 6.
Je praat raar
tuurlijk, tot dat je weg ging uit het zuidenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Ja jullie begrijpen mij wel he![]()
Voor wie vertaal je nu, Brabanders die geen ABN kunnen lezen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hij waor 6 en hij had ginne klene mee de noam Whitney
hedde hei wel een bokske an?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hij waor 6 en hij had ginne klene mee de noam Whitney
ander onderwerpquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:24 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Voor wie vertaal je nu, Brabanders die geen ABN kunnen lezen?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:24 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
quote:
Da wit ik niequote:
Wij uit Brabants kunnen allemaal ABBNquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:24 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
Welke camera?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
O wacht... als ik een camera wil kopen, voor het weekend zeker als ik met PIN wil betalen.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:25 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Da wit ik nie
[..]
Wij uit Brabants kunnen allemaal ABBNNou zit je gewoon dingen te verzinnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
Het nog wel twinteg joar eduurtquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
tuurlijk, tot dat je weg ging uit het zuiden
Wiebelt de tafel nu niet weer?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef RockNijntje het volgende:
Ik ben zoooooo blij, ik was een boek van de schoolbieb kwijt en die heb ik nu eindelijk gevonden![]()
![]()
het zal wel zaterdag avond worden voor ze beginnenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
O wacht... als ik een camera wil kopen, voor het weekend zeker als ik met PIN wil betalen.
Die wiebelt nooitquote:
is pure waarheidquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Nou zit je gewoon dingen te verzinnen
Ik wilde zaterdag overdag iets gaan kopen!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
het zal wel zaterdag avond worden voor ze beginnen
PGR weer beetje blij?quote:
pff ik lees de teksten nu automatisch plat op zn brabantsquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die wiebelt nooit
Wiebelt de keukentafel bij jou wel ooit dan?
Ik heb geen keukentafelquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Die wiebelt nooit
Wiebelt de keukentafel bij jou wel ooit dan?
ik heb je gewaarschuwdquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik wilde zaterdag overdag iets gaan kopen!
Ik ook niet, het aanrecht is al prima.quote:
Ohquote:
Lijkt me opzich helemaal niet zo handigquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:28 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ook niet, het aanrecht is al prima.
Nietesquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:28 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Oh
Ojee dan ben je nu nog meerdan eerst
Mensen die normaal bij mij komen zijn nu op tv, schulden en gedoe en dat willen ze dan verbeterenquote:
Hee gast, blievus van dien neute van dèh epke afquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:29 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect-vertaler.php
LOL
Ik versta je primaquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Was wel grappig trouwens, mijn ouders moesten helemaal niks van Brabant hebben eigenlijk maar ik was er wel vanaf mn 6e opgegroeid. En als er dan eens iets aan het terras gedaan moest worden moest er een Loonwerker komen. Tôône hitte dieje meejs, en dieje keunt gin weurt proate mee osmoederNaaje
gin weurt
![]()
Dus ik moest dan een beetje tolken als ze aan het bespreken waren hoe het moest worden![]()
Moeders: "Nou Toon, kun je anders niet die grote tegel daar en dan die kleine zo er tegenaan leggen?"
Tôône: "Witte vrouwke, dè goanie, want die steen is veul dikker as diejen aaaaandere!"
quote:
hoe snijd jij je groente dan?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:29 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Lijkt me opzich helemaal niet zo handig
Gezelligquote:
Ik lees gewoon prima door de taal heenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Was wel grappig trouwens, mijn ouders moesten helemaal niks van Brabant hebben eigenlijk maar ik was er wel vanaf mn 6e opgegroeid. En als er dan eens iets aan het terras gedaan moest worden moest er een Loonwerker komen. Tôône hitte dieje meejs, en dieje keunt gin weurt proate mee osmoederNaaje
gin weurt
![]()
Dus ik moest dan een beetje tolken als ze aan het bespreken waren hoe het moest worden![]()
Moeders: "Nou Toon, kun je anders niet die grote tegel daar en dan die kleine zo er tegenaan leggen?"
Tôône: "Witte vrouwke, dè goanie, want dieje steen is veul dikker as diejen aaaaandere!"
Avondquote:
Neu, die zijn veul te lekkerquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:30 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hee gast, blievus van dien neute van dèh epke af
Deze is echt nieuw nieuw, die heb ik ook overdag niet eerder gezienquote:
met een vorkquote:
Oh ja, jij hebt die anti-groente-leeftijd nogquote:
Dè geleuvik goed ja! Me jou keunde laache!quote:
Ik ben onopvallend.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:31 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Dat is Yevoul
Ze was er gisteren en vandaag ook al
Frikkedelle zain ok gruuntequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh ja, jij hebt die anti-groente-leeftijd nog
Vandaag wélquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:32 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Deze is echt nieuw nieuw, die heb ik ook overdag niet eerder gezien
ik ookquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:32 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh ja, jij hebt die anti-groente-leeftijd nog
Sorry?quote:
undercoverquote:
Ge kunt leut hebbe mee dieje meesquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dè geleuvik goed ja! Me jou keunde laache!
Zei ik ook, maar kennelijk nietquote:
Ee maar gai tiept dè dialek ok noguns hullumol leesboarquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, echtquote:
ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:33 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Sorry?![]()
Waar haal je dat vandaan?
brabantse vriendin ... daar was een nummer mee.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:33 schreef wel.o.k het volgende:
ik heb een brabantse vriendin gehad, als ik daar was antwworde ik in plat amsterdams
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ow jaquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:33 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Ja, echt![]()
Poste jij iets over een gitaar?
Potjandriedubbeltjes wat een uiterst vervelende tegenslag nou!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:33 schreef goldfinger1963 het volgende:
hoerige kutzooi![]()
klat de wiki eruit net als ik op invoeren duw
Toen zei die daquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:33 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ow ja
Dat ik hem mooi vind en zo
14 topics voor de kat z'n kut in zitten voerenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:34 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Potjandriedubbeltjes wat een uiterst vervelende tegenslag nou!
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:33 schreef wel.o.k het volgende:
ik heb een brabantse vriendin gehad, als ik daar was antwworde ik in plat amsterdams
En als die kat nou geen kut heeft?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:34 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
14 topics voor de kat z'n kut in zitten voeren
Wie zei dat?quote:
jah ik had zoiets gehoord, ben het alleen niet aan het kijkenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
Jezus, mensen met 2 auto's en dan geld moeten lenen van je kinderen![]()
En dan vooral de ene peuk na de andere peuk roken
Om je kapot te schamen...
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:34 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
Oh, dat was dan toevalquote:
Dan sta je voor de kat zijn kut.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:35 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
En als die kat nou geen kut heeft?
Op tv eerst: 'Oh oh oh we hebben geen geld om speelgoed en kleertjes te kopen voor onze kinderen' En tegelijkertijd maar paffen en op de achtergrond dikke flatscreenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:35 schreef Marijkezwolle het volgende:
Jezus, mensen met 2 auto's en dan geld moeten lenen van je kinderen![]()
En dan vooral de ene peuk na de andere peuk roken
Om je kapot te schamen...
Dè zeej ik toch vrouwke. 'T is gin onzin akzeej dak veul toale sprik of zo è.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:33 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ee maar gai tiept dè dialek ok noguns hullumol leesboar
Dakennie als die er gin hedquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:36 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Dan sta je voor de kat zijn kut.
quote:
succesquote:
Vrouwke nog wel? Ik dag eerder durske ofzouwequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dè zeej ik toch vrouwke. 'T is gin onzin akzeej dak veul toale sprik of zo è.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:34 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
Echt te erg gewoon... En vooral die 17 jarige zoon... dat die geld moet lenen... OMGquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:35 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
jah ik had zoiets gehoord, ben het alleen niet aan het kijken
Was je er danquote:
Jahaaa, maar dan heeft ZIJ haar dus nog niet eerder geziehien!quote:
damn ik kan het nog lezen ookquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dè zeej ik toch vrouwke. 'T is gin onzin akzeej dak veul toale sprik of zo è.
'quote:
Ja, alleen even koffie drinken.quote:
Pas ik er wel tussen man, pas ik er wel tussen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
'
gewoon volhouden, komt vanzelf goed als je er tussen past
Ja, en een bijstandsuitkering met kindjes is echt krap hoor... maar je kunt op zoveel manieren besparen en creatief mee omgaan...quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:36 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Op tv eerst: 'Oh oh oh we hebben geen geld om speelgoed en kleertjes te kopen voor onze kinderen' En tegelijkertijd maar paffen en op de achtergrond dikke flatscreen![]()
ik ga slapen, komt mijn plekje vrijquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Yevoul het volgende:
[..]
Pas ik er wel tussen man, pas ik er wel tussen.
Je valt genoeg op met je ava.quote:
Ik vind van welquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Yevoul het volgende:
[..]
Die kat is dan wel blij!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:34 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Yevoul het volgende:
[..]
STERF radioquote:
ach jong ben blai dadde ginne kat hedquote:
Doei.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik ga slapen, komt mijn plekje vrij
kun je daar staan
van wel enzo.quote:
Dat weet ik dan ook wel hequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:37 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Jahaaa, maar dan heeft ZIJ haar dus nog niet eerder geziehien!
Wènou. Ge zeejt toch bekant vuuftien of wè?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:37 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Vrouwke nog wel? Ik dag eerder durske ofzouwe
Unne kat isquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:39 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
ach jong ben blai dadde ginne kat hed
Hier heb je ze:quote:
Ja, maar daar ging het toch om, suffiequote:
Dat is nog vet jong hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wènou. Ge zeejt toch bekant vuuftien of wè?
In het AN kan ik het niet foutloos schrijven/typenquote:
Toedels.quote:
Oh jee. Gaat er iets niet helemaal goed misschien?quote:
Joa zeker, baina wel joaquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wènou. Ge zeejt toch bekant vuuftien of wè?
Op zijn limburgers: Slaop lekker en haije!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Toedels.
Meese, de tijd van deze avond is aangebroken.
Mijn bedje hoor ik al roepen en klaasvaak staat al klaar met een emmer slaapzand.
Ik zal dus bij deze stoppen met ouwe hoeren en u allen een fijne nachtrust toe wensen.
En in tijden van duisternis dan denkt gij aan brabant, want daar brand nog licht
Tabee meese en tot morgen
en op zijn brabants:
HOUDOE
Lekker slapenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Toedels.
Mijn bedje hoor ik al roepen en klaasvaak staat al klaar met een emmer slaapzand.
Ik zal dus bij deze stoppen met ouwe hoeren en u allen een fijne nachtrust toe wensen.
En in tijden van duisternis dan denkt gij aan brabant, want daar brand nog licht
en op zijn brabants:
HOUDOE
Unne kat is un vuul rotbist, die van minnen tante danquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Unne kat is
Maar da magnie en das teveel poen.
uien toch?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:42 schreef Marijkezwolle het volgende:
SIEPELS enzoMeer dialect kan ik niet echt
![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:42 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Unne kat is un vuul rotbist, die van minnen tante dan
Natuurlijk ben je welkomquote:
quote:
Zo geil as de siepels in augustus?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:42 schreef Marijkezwolle het volgende:
SIEPELS enzoMeer dialect kan ik niet echt
![]()
Gaat ie liggen om geaaid te worden, gaat 10 seconden goed en dan ineens MIAAAAUW KRSSSSSSSSS *kras*quote:
YESSSSSSSSSquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]ding ding ding, u wint een huis in Zwolle
![]()
Oeh, dan is die prijs misschien toch niet zo'n goed ideequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Symphonic het volgende:
Als ik 3 weken in Overijssel ben proat ik plat
Eej kut! Nukke?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Myraela het volgende:
Ik ken helemaal geen dialect eigenlijk, hoewel ik het meeste wel begrijp als het gesproken is. En gebruikelijke zinnen.
Truste Crazyquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Toedels.
en op zijn brabants:
HOUDOE
Maar okee, Durske was wel beter ja. Kon ff niet op t woord komenquote:
Jonguh, gij gaat Fles nie voor zunne bakkes meppe jonguhquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Moede gij unne klap op oewen bakkes?
ajjet moar loatquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Symphonic het volgende:
Als ik 3 weken in Overijssel ben proat ik plat
Idem. Ooit gewerkt met een echte Nijmegenaar die nog mompelde ook. Op goed geluk ja en nee zeggen is erg risicovol, dat welquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Myraela het volgende:
Ik ken helemaal geen dialect eigenlijk, hoewel ik het meeste wel begrijp als het gesproken is. En gebruikelijke zinnen.
Ach nou witte gai't fleskequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar okee, Durske was wel beter ja. Kon ff niet op t woord komen
Wat heb je besteld??quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef DaMart het volgende:
Kijk, daar gaat alweer een beetje ruimte uit de boekenkast... even een bestelling bij Bol.com geplaatst!
Ja, ik bedoelde ook deel 1 van je post eigenlijkquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Gaat ie liggen om geaaid te worden, gaat 10 seconden goed en dan ineens MIAAAAUW KRSSSSSSSSS *kras*
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Oeh, dan is die prijs misschien toch niet zo'n goed idee
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:45 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Nukke in de kukke op ut oarecht van mart.
Bij Bol? Hoax!!!quote:
Komme dur allemoal vlekskes op ut oarechtquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:45 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Nukke in de kukke op ut oarecht van mart.
Egwelquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:44 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Jonguh, gij gaat Fles nie voor zunne bakkes meppe jonguh
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:45 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde ook deel 1 van je post eigenlijk
<insert reclame antikal>quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:45 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Komme dur allemoal vlekskes op ut oarecht
Jonge nie jonge bam jonge egnieee!quote:
Ik ken het niet eensquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar okee, Durske was wel beter ja. Kon ff niet op t woord komen
Die had je van mij mogen lenenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
"Mijn opa was een Duitser" en "weg on legging".
Betekent 'meisje', maar daar was je waarschijnlijk wel al achter. Kan trouwens ook Deurens zijnquote:
Ik verstond alles gewoon hoorquote:
Als ik boeken ga lenen, blijf ik met een lege plank zittenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:46 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Die had je van mij mogen lenen![]()
Veul plezier mì ow spelleke jongquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:47 schreef Pheno het volgende:
Ik begrijp het allemaal niet. Dan ga ik maar even wat gamen
Simlish is duidelijker
geen toalenknupf dusquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:47 schreef Pheno het volgende:
Ik begrijp het allemaal niet. Dan ga ik maar even wat gamen
Simlish is duidelijker
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:47 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Ik verstond alles gewoon hoor
Hmmmz ik begrijp hem niet helemaalquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:48 schreef Myraela het volgende:
Nada'k den perdken penen hed gegeben, most ik mijn poeten titten en nar mijne bed.
Ik ken het alleen zeggen, getypt is het crap.
nou, ik had vandaag een woonwagenbewoonster aan de lijn...die liet het echt minder mooi klinken hoorquote:
Normale talen wel. Maar als ik hier Japans ga typen gaan de meeste mensen stralen.quote:
Dat laatste daar hebben heel veel meer mensen last van hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb een keer een bruiloft gehad in Vaals en daar kon ik de mensen echt niet verstaan, en ik kon ze ook niet bijhouden met zuup'n
Kee danquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:46 schreef DaMart het volgende:
[..]
"Mijn opa was een Duitser" en "Weg om legging".
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
nou, ik had vandaag een woonwagenbewoonster aan de lijn...die liet het echt minder mooi klinken hoor![]()
maar die snapte ook niet dat 040 een kengetal was.
Ik moest het spellenNul..vier.....nul!
Zij: en mut doar gin nullaggendettig veur?
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Als ik boeken ga lenen, blijf ik met een lege plank zitten.
En uit welke streek komt dat?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:48 schreef Myraela het volgende:
Nada'k den perdken penen hed gegeben, most ik mijn poeten titten en nar mijne bed.
Ik ken het alleen zeggen, getypt is het crap.
Iets met titten.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hmmmz ik begrijp hem niet helemaal
Dat was ook het enige woord dat ik begreepquote:
Ik heb ook nooit dialect gepraat hoorquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:47 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Betekent 'meisje', maar daar was je waarschijnlijk wel al achter. Kan trouwens ook Deurens zijn
Oh ik welquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit dialect gepraat hoor
Dat boek over dat steenkolenduits?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja.
Heb van de week "Lass mal Sitzen" uitgelezen, dus op naar de volgende.
Jaaaa die lijkt me heeel gaafquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat boek over dat steenkolenduits?Die wil ik wel lenen
![]()
Houwwlipquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Moede gij unne klap op oewen bakkes?
Jaquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Houwwlip![]()
Een siepel? Dat is een juin toch??
Ik volg ook zoquote:
Ik ben er net 4 uur af, maar wil er ook wel weer opquote:
Eindhovenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
nou, ik had vandaag een woonwagenbewoonster aan de lijn...die liet het echt minder mooi klinken hoor![]()
maar die snapte ook niet dat 040 een kengetal was.
Ik moest het spellenNul..vier.....nul!
Zij: en mut doar gin nullaggendettig veur?
Halloquote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:51 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik volg ook zo
Ja uh, niet jouw bed voor de duidelijkheid
Aha, dat verklaardquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Van mijn stiefmoeder geleerd, Mierlo ergens. Boers brabants.
Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen. Het leerzaamheidsgedeelte is grotendeels dingen die ik al wistquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat boek over dat steenkolenduits?Die wil ik wel lenen
![]()
ik wilde net vragen of je nog even Amsterdams voor me wilde doenquote:
Lekker slapen Barmeisjequote:
Moet je nou weer huilie doen?quote:
Oh, ik wil em ook puur lezen om te lagenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een beetje tegenvallen. Het leerzaamheidsgedeelte is grotendeels dingen die ik al wist![]()
Ik spreek best goed Duits eigenlijk, dus.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja.
Heb van de week "Lass mal Sitzen" uitgelezen, dus op naar de volgende.
Nadat ik de paarden wortels had gegeven, moest ik mijn tanden poetsen en naar bed.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Hmmmz ik begrijp hem niet helemaal
Amsterdams mot je niet typen, maar mot je lullen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:52 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
ik wilde net vragen of je nog even Amsterdams voor me wilde doen
Jaaaaaa ik had hem goedquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nadat ik de paarden wortels had gegeven, moest ik mijn tanden poetsen en naar bed.
quote:
EN nu ben je toch weer hierquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nadat ik de paarden wortels had gegeven, moest ik mijn tanden poetsen en naar bed.
Nou..ik zie het probleem nietquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:53 schreef Solique het volgende:
[..]
Amsterdams mot je niet typen, maar moet je lullen.
Wel als jij de hele tijd je tong uit gaat stekenquote:
Ik kan niet typen in dialect.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:54 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Nou..ik zie het probleem niet
Ik snapte hem wélquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach jong, da kende gai wel!quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:55 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Wel als jij de hele tijd je tong uit gaat steken
ook een keer grappig: de familie van mijn opa sprak Meneerse...quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Netjes. ^^
Dat is dan ook echt de enige zin die ik kan zeggen hoor.
quote:
quote:
Whehehehehe. Met beide geen probleem hierquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef Symphonic het volgende:
Ik heb een keer een bruiloft gehad in Vaals en daar kon ik de mensen echt niet verstaan, en ik kon ze ook niet bijhouden met zuup'n
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |