Oh My God Zaliger?quote:
Mooi verhaal.quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:58 schreef Isdatzo het volgende:
Yo, viel Spaß. En niet naar de fiets vragen hè!
Ik zou eens beginnen met te bedenken of het nou wel zo handig vaart op een veldjequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
Morgenavond ben ik van plan om kanoers in de scherming/donker op de foto te zetten terwijl ze met ballen enzo gooien.
Zijn er nog dingen waarover ik moet nadenken voordat ik zoiets ga beginnen? Het veldje waar we op varen is verlicht met 2 bouwlampen zoals je ze op de bouwplaats ziet.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met te bedenken of het nou wel zo handig vaart op een veldje.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zou eens beginnen met te bedenken of het nou wel zo handig vaart op een veldje.
Is dat zo?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:21 schreef Isdatzo het volgende:
Ik waarschuw je alvast, de keer dat wij probeerden te voetballen in het kanaal bleek geen doorslaand succes.
Mijn duitse collega's snappen de grap inmiddelsquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, dat snappen ze daar ook niet. Je opa's fiets terugvragen hè. En die Duitser ons maar maf aankijken![]()
.
Doe je goed!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn duitse collega's snappen de grap inmiddels
Ik heb zo'n vermoeden...quote:geen idee of ze hem leuk vinden![]()
Zoooo je bent op dreef!quote:
Ik snap hem niet.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn duitse collega's snappen de grap inmiddelsgeen idee of ze hem leuk vinden
![]()
Ik draai net warmquote:
Duitsers en fietsen. Wat snap je nietquote:[..]
Ik snap hem niet.
Ik kan Mexicaantje wel begrijpen hoor..quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik draai net warm.
[..]
Duitsers en fietsen. Wat snap je niet![]()
.
Linda maakt 'Duitsers en fiets'-grapjequote:Op woensdag 23 maart 2011 21:28 schreef Mexicaantje. het volgende:
ik wist dat hele fietsengedoe niet manmaar google ftw
Of:quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:29 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik kan Mexicaantje wel begrijpen hoor..
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=![]()
![]()
![]()
Wel fijn dat Google de generatiekloof dichtquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:28 schreef Mexicaantje. het volgende:
ik wist dat hele fietsengedoe niet manmaar google ftw
welke vraagquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
En nu serieus reageren op mijn vraag. Anders sluit ik FOK! af en kom ik nooit meer terug.
ISO 25600, f/2.8 en hopen dat je aan 1/100 komquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:37 schreef kanovinnie het volgende:
En nu serieus reageren op mijn vraag. Anders sluit ik FOK! af en kom ik nooit meer terug.
quote:
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:14 schreef kanovinnie het volgende:
Morgenavond ben ik van plan om kanoers in de scherming/donker op de foto te zetten terwijl ze met ballen enzo gooien.
Zijn er nog dingen waarover ik moet nadenken voordat ik zoiets ga beginnen? Het veldje waar we op varen is verlicht met 2 bouwlampen zoals je ze op de bouwplaats ziet.
Hehe, heb een f/1.8quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:38 schreef Timmos het volgende:
[..]
ISO 25600, f/2.8 en hopen dat je aan 1/100 kom?
dan zou ik toch de raad vanquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hehe, heb een f/1.8
Ik wil juist beweging in mijn foto's. Dus statief mee en kijken of het wat is
echt opvolgenquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Speelveld, kanopolo, water dus.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan zou ik toch de raad van
[..]
echt opvolgen
is dat een sport voor mensen die niet kunnen kiezen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Speelveld, kanopolo, water dus.
Ik dacht dat het kanovinnie was!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Speelveld, kanopolo, water dus.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dat een sport voor mensen die niet kunnen kiezen?
Praat jij zo over Anquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:31 schreef freud het volgende:
Morgen weer vroeg mijn paard van stal halen om noeste arbeid te verrichten in den groote stad.
Da's heul geen zelfportret hequote:
Ik denk dat je die 1.8 wel nodig gaat hebben, en hoop dat je het redt met 50mm (?). Zelfs met bouwlampen kan zoiets nog behoorlijk donker zijn. En anders kan je nog altijd shutter priority pakken en die op 1/125 zetten oid. Zou dan ook geen statief gebruiken maar proberen mee te pannen met de beweging van de spelers/balquote:Op woensdag 23 maart 2011 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
Hehe, heb een f/1.8
Ik wil juist beweging in mijn foto's. Dus statief mee en kijken of het wat is
Mijn plan was juist om een scherpe achtergrond met vage spelers te krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:37 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Ik denk dat je die 1.8 wel nodig gaat hebben, en hoop dat je het redt met 50mm (?). Zelfs met bouwlampen kan zoiets nog behoorlijk donker zijn. En anders kan je nog altijd shutter priority pakken en die op 1/125 zetten oid. Zou dan ook geen statief gebruiken maar proberen mee te pannen met de beweging van de spelers/balAnders krijg je allemaal wazige kano's.
Klopt. Het viel me vandaag op dat er toch wel heel mooi licht was.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef Ener-G het volgende:
Ohh, ja dan gewoon statief, diafragma dichtknijpen zodat je zo groot mogelijke DOF krijgt, iso zo laag mogelijk, en aperture priority. Of shutter priority en dan varieren met de sluitertijd in hoe 'wazig' je het hebben wil. Wat die waardes zijn weet je pas als je met je statief naast het speelveld staat en het licht kan meten.
Daar is opzich geen kunst aan, kwestie van trial and error.
Wil je je foto's "showen" of wil je opbouwend kritiek?quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:18 schreef Flaccid het volgende:
Kort vraagje, heb laatst mijn eerste 'gig' gehad, foto's gemaakt op NK Beleidsdebatteren. Deze wil ik posten, moet ik dan een showcase of een testcase doen? Ik denk een showcase namelijk, maar weet het niet zeker.
Opbouwende kritiek, ik ga er vanuit dat ik nog veel kan leren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wil je je foto's "showen" of wil je opbouwend kritiek?
Dan zou ik voor een testcase gaanquote:Op donderdag 24 maart 2011 12:32 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Opbouwende kritiek, ik ga er vanuit dat ik nog veel kan leren.
Als je er niet zeker van ben dan zou ik sowieso een testcase doenquote:Op donderdag 24 maart 2011 12:18 schreef Flaccid het volgende:
Kort vraagje, heb laatst mijn eerste 'gig' gehad, foto's gemaakt op NK Beleidsdebatteren. Deze wil ik posten, moet ik dan een showcase of een testcase doen? Ik denk een showcase namelijk, maar weet het niet zeker.
Als ik het zo zie is het de juiste keuze.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:46 schreef Flaccid het volgende:
@kanovinne @Timmos
Thanks, testcase it is.
[Testcase] NK Beleidsdebatteren
Iets wat of onmogelijk is of veel geld gaat kosten: Zoomen met veel lichtinval. Bij 't NKBD had ik met mijn 18-105 er best wat last van, dat ik niet lekker kon inzoomen op gezichten, zelfs met een hoge ISO was het niet te compenseren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:06 schreef problematiQue het volgende:
Wat mis je aan je huidige lenzen?
Die heeft een partij geld misgelopen!quote:Op donderdag 24 maart 2011 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Bizar verhaal. Een man plaats 5 foto's van zichzelf op flickr, en z'n foto wordt hergebruikt door anti-regeringsdemonstranten in Iran, op de kaft van een bestseller in Mexico, op t-shirts over de hele wereld, etc. Zonder dat hij het doorheeft.
Hou anders marktplaats in de gaten - dat kan een hoop schelen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:56 schreef Flaccid het volgende:
Woo, kijk dat dacht ik al: heul duur (voor nu dan). Ik denk dat ik het dan toch maar even houdt bij deze set.
Ik schiet zelf met de Tamron 17-50 f/2.8 á ¤200,- / 80-200 f/2.8 á ¤275,-.. Met goed zoeken moet dat lukken om die ook te vindenquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:56 schreef Flaccid het volgende:
Ik heb nu 2 lenzen, een 18-105mm en een 35mm (f1.8). Best budget. Ik ben benieuwd wat voor lenzen er nog meer interessant zouden zijn voor mij. Ik schiet redelijk allround, van natuur tot urbex tot mensen.
Morgen mooi weer, morgen werken. Dus:quote:Op donderdag 24 maart 2011 18:14 schreef Isdatzo het volgende:
Morgen mooi weer, morgen vrij. Dus:
[ afbeelding ]
Jezus wat een mietje zeg.quote:Op donderdag 24 maart 2011 07:45 schreef problematiQue het volgende:
Bizar verhaal. Een man plaats 5 foto's van zichzelf op flickr, en z'n foto wordt hergebruikt door anti-regeringsdemonstranten in Iran, op de kaft van een bestseller in Mexico, op t-shirts over de hele wereld, etc. Zonder dat hij het doorheeft.
Ik heb er ook maar 4. En 1 pano van 3 foto's in PS.quote:Op donderdag 24 maart 2011 20:26 schreef Isdatzo het volgende:
Valt nog mee, zit regelmatig over de 6gb als ik met foto's bezig ben![]()
.
Binnenkort ook eens een SAN gaan bouwen voor opslag.. wacht alleen nog op OpenFiler 3.0.
Hoe loopt de route? Misschien kom je vlak langs mijn woonplaats. Kan ik even komen kijken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:06 schreef freud het volgende:
Zo. Morgen t/m zondag een sponsor run fotograferen. Start vrijdag op zaterdag om 2:00 @ Den Helder, finish zondag 15:00 @ Maastricht. Wordt lang weekend.
Waylonquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:35 schreef Puala het volgende:
Net even 6 canvas doeken besteld.![]()
Een panorama in 3-en en 2 vlinders en een foto van Waylon![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:06 schreef freud het volgende:
Zo. Morgen t/m zondag een sponsor run fotograferen. Start vrijdag op zaterdag om 2:00 @ Den Helder, finish zondag 15:00 @ Maastricht. Wordt lang weekend.
Sterkte.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Whehehehe, garp van de dag.
Ik ben geaccrediteerd voor Justin Bieber
Wanneer kom je uit de kast?quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
quote:
quote:
Ok, dat volstaat ter compensatie.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Trouwens vanavond I Blame Coco, dat was wel een moppie hoor
Pfoeiquote:
Mwah, ik vind haar een best mannelijk gezicht hebben eigenlijk.quote:
Ik val zo op je motorquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah, ik vind haar een best mannelijk gezicht hebben eigenlijk.
D_A, is er iets dat je ons wil vertellen?
Oh je bent niet de enigequote:
Mogguh! T zonnetje schijnt idd weerquote:Op vrijdag 25 maart 2011 06:24 schreef kanovinnie het volgende:
Mogguh.
Koud? Vandaag op de racefiets naar het werk
Met al dat jong vleesch dat in je nek staat te gillenquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Het fiets ging iig lekker. 50 min fietsen inclusief fiets pakken, omkleden en 10 min met het pont.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 07:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Mogguh! T zonnetje schijnt idd weerHopen dat t zo blijft dit weekend...
Ja, was koud buiten.. Kwam met ijskoude voeten terug thuis.. Maar was wel lekker slapen met allebei de ramen openquote:Op vrijdag 25 maart 2011 06:24 schreef kanovinnie het volgende:
Mogguh.
Koud? Vandaag op de racefiets naar het werk
Heb heerlijk gefietst in een korte broek, craft thermo shirt een een T-shirt met lange mouwen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja, was koud buiten.. Kwam met ijskoude voeten terug thuis.. Maar was wel lekker slapen met allebei de ramen open.. Alleen jammer dat het 4 uurtjes waren
..
quote:
Je ziet wel duidelijk dat ze van te voren bij langs was geweest. Toen had ze iets groters vast dan die microfoon.quote:
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:46 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zondag Justin Bieber
Maandag Enrique Iglesias.
Ik ga twijfelen aan mijn geaardheid
Kijk wat het is met zulke dingen, ik vind het niet zo verschrikkelijk dat mensen soms doen voorkomen maar echt enorm er naar uit kijken is een ander ding.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Succes er mee. Vind je Justin Bieber ook echt leuk om te gaan doen?
Ik heb 'm nog nooit horen zingen denk ikquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kijk wat het is met zulke dingen, ik vind het niet zo verschrikkelijk dat mensen soms doen voorkomen maar echt enorm er naar uit kijken is een ander ding.
Het is enorm lekker voor je Portfolio om zulke dingen er tussen te hebben, niet bijster interessant voor persoonlijk gebruik maar als je dit online knalt zien miljoen die foto's
Ik heb wel wat nummers gehoord, maar goed gewoon een kindsterretje met een piep stem wat enorm aanslaat bij de dames. Tsja zo gaat dat.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog nooit horen zingen denk ikMisschien vind ik 'm wel heel goed
Het is inderdaad wel een boost voor je portfolio ja!
doet me denken aan deze fotoquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:54 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Kijk wat het is met zulke dingen, ik vind het niet zo verschrikkelijk dat mensen soms doen voorkomen maar echt enorm er naar uit kijken is een ander ding.
Het is enorm lekker voor je Portfolio om zulke dingen er tussen te hebben, niet bijster interessant voor persoonlijk gebruik maar als je dit online knalt zien miljoen die foto's
Even over wat anders.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik heb wel wat nummers gehoord, maar goed gewoon een kindsterretje met een piep stem wat enorm aanslaat bij de dames. Tsja zo gaat dat.
Staat op Rock Werchter dit jaarquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Even over wat anders.
Ik zit net de chemical brothers te luisteren. Zijn die opeens uitgestorven? Daar hoor ik nooit meer wat van.
Mooie foto welquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:14 schreef jappy-b het volgende:
[..]
doet me denken aan deze foto
[ afbeelding ]
gemaakt door een vriend van mij tijdens Energy en die gaat ook de halve wereld over
Kijk, niet dood dus. Niet dat ik speciaal voor hun naar Werchter zou gaan oidquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Staat op Rock Werchter dit jaar
Maar die vingerquote:
Zelfde als Justice bijvoorbeeld, ook bezig met nieuw werk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk, niet dood dus. Niet dat ik speciaal voor hun naar Werchter zou gaan oid![]()
[..]
Maar die vinger
Zoals met zoveel nummers vind ik het een tof nummer, maar heb ik geen idee van wie het isquote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:21 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Zelfde als Justice bijvoorbeeld, ook bezig met nieuw werk.
Ach, soms is het wel leuk... In de duinen bij zandvoort hebben ze een paar dubbele drempels neergelegd, als je hard genoeg gaat kan je leuk van de eerste springen, en netjes op de tweede landen. Al was dat niet helemaal de bedoening, geloof ik.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:51 schreef Isdatzo het volgende:
Zoooo weer eens ouderwets de dijkjes onveilig gemaakt. Wat was dat lekker.
Eén minpuntje: leuk dat ze op sommige stukken er nieuw asfalt op leggen.. maar leg ze dan godverdomme niet vol met drempels![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Het glas op deze bril heeft een vrij hoge f-waarde... daardoor lijkt alles scherp.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 03:34 schreef problematiQue het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het kan zijn dat de achtergrond boven haar hoofd compleet vervaagd is, maar de reflectie in de zonnebril wel gewoon scherp is?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:33 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.flickr.com/photos/29369066@N05/3812099411/
Je hebt toch sterke armen?
Mijn tripod is al door zijn poten gezakt als hij 400 mm f/2.8 hoort, dus daar heb je niets aan.Hehe, om nou bij een concert zo te gaan staan is niet echt een doen volgens mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik ga straks wel even naar de Kamera Express
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
Huren?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Hehe, om nou bij een concert zo te gaan staan is niet echt een doen volgens mij
Dus ik ga straks wel even naar de Kamera Express
Nah, misschien maar eentje aanschaffen. Toch wel relaxt om te hebben.quote:
Neuh zondag Bieber, maandag Iglesias.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef kanovinnie het volgende:
Maandag heb je toch mr Bieber?
Heb je voor hem speciaal een 400 mm gehuurd, en ga je nu ook nog een monopod huren?
Wel weer een dure grap.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:36 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Nah, misschien maar eentje aanschaffen. Toch wel relaxt om te hebben.
frontstage? En hoezo de laatste keer?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
Bieber is frontstage, zal ook de laatste keer zijn denk ik dus dat pak ik gewoon even mee
En dan gewoon even die 400mm uitproberen? Of is er een speciale reden?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Neuh zondag Bieber, maandag Iglesias.
Eurotje of 50, hoef niet een hele moeilijke. Maar inderdaad, het is wel weer een verdomd dure hobby.. Gisteren ¤60,- verdiend met een psychologie test op de UvA dus dan kan die mooi besteed worden aan de monopodquote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel weer een dure grap.
Al is alles wat met fotografie te maken heeft duur. Zodra een stuk staal hoort dat het een mono/tripod gaat worden wil hij meteen 10 keer zoveel waard zijn
Iglesias is 400mm werk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
frontstage? En hoezo de laatste keer?
[..]
En dan gewoon even die 400mm uitproberen? Of is er een speciale reden?
Ik heb vorige week een nieuwe tas gekocht daar. Lowepro runner 300. Lekker groot, alles kan er in (2 body's 5 lenzen) en nog zat ruimte over. zit ik iig niet met een volgende aanschaf meteen aan nieuwe tas.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Eurotje of 50, hoef niet een hele moeilijke. Maar inderdaad, het is wel weer een verdomd dure hobby.. Gisteren ¤60,- verdiend met een psychologie test op de UvA dus dan kan die mooi besteed worden aan de monopod
Jezus, dat ding is 7500 euro's. Mag je je nog wel een paar keer laten testen!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Iglesias is 400mm werk.
En laatste keer denk ik omdat het een populaire act is en die zijn management wel weer gaat aanscherpen volgende keer met fotograferen.
Ja ik heb een 400AW Lowepro. Ook prima tasquote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een nieuwe tas gekocht daar. Lowepro runner 300. Lekker groot, alles kan er in (2 body's 5 lenzen) en nog zat ruimte over. zit ik iig niet met een volgende aanschaf meteen aan nieuwe tas.
En ik kan mijn statief meenemen. Best een goed ding!
[..]
Jezus, dat ding is 7500 euro's. Mag je je nog wel een paar keer laten testen!
Het nadeel van die flipside vond ik dat je hem niet helemaal open kon slaan. Er lag namelijk een 300AW die goedkoper was, maar ik ben hier ook blij mij!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ja ik heb een 400AW Lowepro. Ook prima tas
Hehe ja het is een bulk geld, maar huren is niet heel duur. Euro of 50 ben ik kwijt
Maar goed, ik verwacht er wel mooie shots van te krijgen, en hoe vaak komt Iglesias nou in het land!
Ik had laatst zo'n Stealth Reporter gekocht... die heb je volgens mij ook gezien... is dat ook zoiets? te lui om te googlenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het nadeel van die flipside vond ik dat je hem niet helemaal open kon slaan. Er lag namelijk een 300AW die goedkoper was, maar ik ben hier ook blij mij!
En ik heb die flipside niet echt nodig. mocht ik dat wel nodig hebben koop ik wel een nieuwe
Euh. Die schoudertas? Ik heb nu een rugzak.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:23 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik had laatst zo'n Stealth Reporter gekocht... die heb je volgens mij ook gezien... is dat ook zoiets? te lui om te googlen![]()
Vannacht doorgehaald tot 2:30 met de nieuwe site... maar het staat! Nu nog wat content. Ondertussen ook maar ff een oude plaat geretoucheerd:
[ afbeelding ]
Oh het is een rugtas... whehe... fokkin gaar hiero...quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh. Die schoudertas? Ik heb nu een rugzak.
Ahhh... da's wel chill ja...quote:
Tja, omdat de reflectie in de zonnebril als een soort fisheye werkt?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 03:34 schreef problematiQue het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het kan zijn dat de achtergrond boven haar hoofd compleet vervaagd is, maar de reflectie in de zonnebril wel gewoon scherp is?
[ afbeelding ]
Mwah, met 2 body's en 5 lenzen zittie aardig volquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:28 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Oh het is een rugtas... whehe... fokkin gaar hiero...Maar wel lekker he al die ruimte? Het nadeel is dat je denkt: "Ach,... één lensje kan er nog wel bij."
[..]
Ahhh... da's wel chill ja...
Je focust 2 keer de lengte van de spiegel. Deze vraag heb ik al eerder gesteld.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:28 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tja, omdat de reflectie in de zonnebril als een soort fisheye werkt?Goeie vraag wel op zich... Lijkt een beetje op de 'foto-in-de-spiegel'-vraag: focus je nu op de spiegel of op het beeld in de spiegel? (en dus: wat is je focusafstand dan?)
Dan heb je bij 't antwoord niet goed opgelet.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je focust 2 keer de lengte van de spiegel. Deze vraag heb ik al eerder gesteld.
tuurlijk ken ik het principequote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
Nee, die afstand 'telt' wel degelijk. Geen optica gehad tijdens natuurkunde? Zelf uit te proberen door vlakbij de spiegel te staan en naar jezelf te kijken. Als jouw redenering klopt dan zie je de muur (of whatever) achter je nu ook scherp, en niet alleen je eigen neus.
Ik vermoed dat het komt omdat de zonnebril 'vals speelt' en geen optimale spiegel is en zelf een beetje als lens fungeert (bolling? coating?).
quote:
Ik zie het er iet bijstaan hoor?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:50 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
![]()
Mensen aanrader! Straks om 18:00 Boat Race op de BBC
In de auto rijd ik altijd wel enigszins beschaafdquote:
Ik had liever veel meer groothoek gehad, maar ja dat zat er even niet in in korte tijdquote:Op zondag 27 maart 2011 11:32 schreef kanovinnie het volgende:
Die laatste is tof! Nog nooit zo'n hoek gezien!
Welke lens heb je hiervoor dan gebruikt?quote:Op zondag 27 maart 2011 11:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik had liever veel meer groothoek gehad, maar ja dat zat er even niet in in korte tijd
24-70quote:Op zondag 27 maart 2011 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Welke lens heb je hiervoor dan gebruikt?
Je mag mijn 10-20 wel een keer lenen als je hem kan gebruiken. Hij is alleen wel f/4-5.6.quote:
Hij heeft toch geen fullframe camera's? Of heeft de 1D ook een EF-S passing?quote:
1.3xquote:Op zondag 27 maart 2011 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij heeft toch geen fullframe camera's? Of heeft de 1D ook een EF-S passing?
Dus ik heb nu Isdatzo geuberpwnaged?quote:
Checkquote:Op zondag 27 maart 2011 11:50 schreef kanovinnie het volgende:
Het is nog duidelijk te vroeg voor dit soort complexe vraagstukken.
Ha. Ha.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus ik heb nu Isdatzo geuberpwnaged?![]()
Welke busquote:Op zondag 27 maart 2011 12:30 schreef kanovinnie het volgende:
Trouwens, paradiso. Daar liep ik gisteravond nog langs.
Op zoek naar de bus.
Bus naar Zaandam. En daar nog een half uur/ 3 kwartier wachten.quote:
Was met de 16-35 misschien nog net iets indrukwekkender geweest, maar ik mis er eerlijk gezegd weinig aan hoor, qua groothoek. Vind deze gewoon erg lekker.quote:Op zondag 27 maart 2011 11:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik had liever veel meer groothoek gehad, maar ja dat zat er even niet in in korte tijd
Tsja even snel wisselen zat er niet in, maar inderdaad voor volgende keerquote:Op zondag 27 maart 2011 13:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Was met de 16-35 misschien nog net iets indrukwekkender geweest, maar ik mis er eerlijk gezegd weinig aan hoor, qua groothoek. Vind deze gewoon erg lekker.
http://www.flickr.com/photos/organize/quote:Op zondag 27 maart 2011 16:10 schreef problematiQue het volgende:
Is er in flickr een manier om de volgorde van je sets te veranderen zoals die te zien zijn aan de zijkant van je photostream?
Zo, was erg weinig slaap inderdaad. Uurtje of 2 in een touringcar-stoel. Roparun is nog iets lastiger, vanwege strenge beleid. Was wel erg tof, en mooie platen geschoten. Zaterdag was zwaar, veel wind, koud en beetje regen. Finish vandaag was echt top in Maastricht, en nog 3e geworden ook!quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Ik ga als vrijwilliger dus idd meedoen met de roparun. Ze hadden het over drie dagen met errug weinig slaap
Nope, was fotograaf. Zo goed kan ik nog niet lopen...quote:Op zondag 27 maart 2011 18:45 schreef Timmos het volgende:
3e geworden en mooie platen geschoten.. Je deed mee aan de run en was aan het fotograferen tegelijk?
Gequote voor het nageslacht. D_A is fan van Justin Bieber.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:48 schreef Dark_Angelus het volgende:
Wat een show
Nu maar de trein in en kijken of er wat gelukt is
Omdat jij er nu niet spamt?quote:Op zondag 27 maart 2011 21:52 schreef Mexicaantje. het volgende:
WTF waarom is dit topic nog niet vol na vijf dagen
Nee want camera niet mee en slapen in de bus.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:01 schreef Doodkapje het volgende:
Wat een heerlijke dag zeg! Jullie ook veel fotoos gemaakt?
Nee. Wilde vandaag eigenlijk portretten van een vriendin maken, maar heb besloten om een eind te fietsen. En dat was geen verkeerde keuze, was lekker weer en lekker gefietst.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:01 schreef Doodkapje het volgende:
Wat een heerlijke dag zeg! Jullie ook veel fotoos gemaakt?
Heerlijk zonnig weer, maar nu is het donker.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nee want camera niet mee en slapen in de bus.Wat voor weer was het heir enzo dan?
Ik stapte de bus in en viel binnen een minuut in slaap, heb helemaal niets van de terugreis meegekregen. Ben ook net pas thuis.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heerlijk zonnig weer, maar nu is het donker.
Ik schiet alles RAW en dus niks in JPEGquote:Op zondag 27 maart 2011 22:06 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik stapte de bus in en viel binnen een minuut in slaap, heb helemaal niets van de terugreis meegekregen. Ben ook net pas thuis.
Nu foto's op laptop zetten.
Hoe doen jullie dat trouwens? Ik heb nu ingesteld dat cammielief ze in RAW en JPG opslaat, maar al die bestanden in RAW is een beetje onhandig (want de helft zijn ook gewoon 'kiekjes'). Is er een slimme manier om die te verwijderen? Dacht zelf gewoon aan Bridge dingessen, maar vroeg me af of iemand nog een trucje weet.
Naja, fan..quote:Op zondag 27 maart 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gequote voor het nageslacht. D_A is fan van Justin Bieber.
Ja ik maak ook foto's die gewoon voor de leuk zijn maar niet bijvoorbeeld voor op flickr. En om alles om te moeten zetten is niet slim.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik schiet alles RAW en dus niks in JPEGMaak die keuze gewoon en sorteer daarna alles in bridge of lightroom en flikker weg waar je niets mee wilt doen.
Wat PdeHoog zegt, gewoon alles in RAW. En dan in batch omzetten naar JPEG Of inderdaad in RAW+jpeg, maar dat gaat ten koste van je de hoeveelheid frames die je achter elkaar kan maken en je opslagcapaciteit op je kaartjes.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:06 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik stapte de bus in en viel binnen een minuut in slaap, heb helemaal niets van de terugreis meegekregen. Ben ook net pas thuis.
Hoe doen jullie dat trouwens? Ik heb nu ingesteld dat cammielief ze in RAW en JPG opslaat, maar al die bestanden in RAW is een beetje onhandig (want de helft zijn ook gewoon 'kiekjes'). Is er een slimme manier om die te verwijderen? Dacht zelf gewoon aan Bridge dingessen, maar vroeg me af of iemand nog een trucje weet.
Doe ik ook, maar over het algemeen gooi ik niets weg en bewaar ik alles. Dus ik heb nu al 34 gig aan foto'squote:Op zondag 27 maart 2011 22:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik schiet alles RAW en dus niks in JPEGMaak die keuze gewoon en sorteer daarna alles in bridge of lightroom en flikker weg waar je niets mee wilt doen.
Je kan ook in batch omzettenquote:Op zondag 27 maart 2011 22:10 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja ik maak ook foto's die gewoon voor de leuk zijn maar niet bijvoorbeeld voor op flickr. En om alles om te moeten zetten is niet slim.
Schiet alleen in raw. Meestal al even voorselectie 's avonds op cameraschermpje maken (regelrechte bagger is er dan al uit). Dan thuis alles overzetten en in lightroom laden. Dan een selectie maken van de foto's die de moeite van het bewerken waard zijn en die in een mapje knallen (de rest gooi ik niet weg).quote:Op zondag 27 maart 2011 22:06 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen TIFF en psd?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Schiet alleen in raw. Meestal al even voorselectie 's avonds op cameraschermpje maken (regelrechte bagger is er dan al uit). Dan thuis alles overzetten en in lightroom laden. Dan een selectie maken van de foto's die de moeite van het bewerken waard zijn en die in een mapje knallen (de rest gooi ik niet weg).
En dan bewerken en opslaan als psd (cr2 en xml bewaar ik ook). Daarna eventueel exporteren als jpg voor diverse doeleinden.
psd bestanden zijn kleiner omdat er wel compressie op toegepast wordt itt bij tiff. Het is wel lossless compressie dus je verliest geen informatie.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen TIFF en psd?
Zonde, is wel een mooi monument. (vind het misschien wel hét mooiste monument)quote:Op zondag 27 maart 2011 22:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik niet. Ik zat in Berlijn en was mijn accu vergeten toen we naar het Jodenvervolgingmonument ('holocaust'monument) gingen. En toen we een fietstocht gingen maken.En toen gingen we nog een keer naar dat monument, had ik mijn camera weer niet mee.
Als je alle raws in een batch omzet, kun je net zo goed gewoon JPG schieten... JPG's rechtstreeks uit de camera zijn doorgaans beter dan raws rechtstreeks uit de camera.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat PdeHoog zegt, gewoon alles in RAW. En dan in batch omzetten naar JPEG Of inderdaad in RAW+jpeg, maar dat gaat ten koste van je de hoeveelheid frames die je achter elkaar kan maken en je opslagcapaciteit op je kaartjes.
[..]
Doe ik ook, maar over het algemeen gooi ik niets weg en bewaar ik alles. Dus ik heb nu al 34 gig aan foto's
[..]
Je kan ook in batch omzetten
Dan ga ik het voortaan in psd opslaan. Die tiffs van 50 mb zijn ruimtevretersquote:Op zondag 27 maart 2011 22:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
psd bestanden zijn kleiner omdat er wel compressie op toegepast wordt itt bij tiff. Het is wel lossless compressie dus je verliest geen informatie.
Ja klopt maar ik wil er dit jaar nog een keer (derde keer dit jaar dan) heen. Dat monument loopt niet weg en dan heb ik ook écht de tijd, nu moesten we even snel tien minuten er doorheen lopen.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:19 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zonde, is wel een mooi monument. (vind het misschien wel hét mooiste monument)
[..]
Als je alle raws in een batch omzet, kun je net zo goed gewoon JPG schieten... JPG's rechtstreeks uit de camera zijn doorgaans beter dan raws rechtstreeks uit de camera.
Overigens schiet ik alleen in raw, dus geen jpg. Die raws verdeel ik in drieën: foto's die enigszins publiceerwaardig zijn, foto's die "wel leuk" zijn en de rest. De laatste groep gaat de prullenbak in, daar doe ik namelijk toch niets mee, dus dat vind ik zonde van de ruimte.
Ja kom maar op.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
Mag ik hier trouwens nog even iemand lastigvallen met snijpunten van gebroken lineaire functies? Ik kom er ff niet meer uit en 't is vast iets heel simpels.
Ik weet nog dat ik daar 6 jaar geleden ook ruzie mee had. Ik voel me dom.
Nou, ze heeft dus kiekjes en foto's. De kiekjes wilt ze eigenlijk meteen in JPEG, want dan hoef je het niet om te zetten.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:19 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zonde, is wel een mooi monument. (vind het misschien wel hét mooiste monument)
[..]
Als je alle raws in een batch omzet, kun je net zo goed gewoon JPG schieten... JPG's rechtstreeks uit de camera zijn doorgaans beter dan raws rechtstreeks uit de camera.
Overigens schiet ik alleen in raw, dus geen jpg. Die raws verdeel ik in drieën: foto's die enigszins publiceerwaardig zijn, foto's die "wel leuk" zijn en de rest. De laatste groep gaat de prullenbak in, daar doe ik namelijk toch niets mee, dus dat vind ik zonde van de ruimte.
Beta topic in SES, daar zitten een paar mensen die wel veel van wiskunde weten.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:23 schreef Isdatzo het volgende:
Mag ik hier trouwens nog even iemand lastigvallen met snijpunten van gebroken lineaire functies? Ik kom er ff niet meer uit en 't is vast iets heel simpels.
Ik weet nog dat ik daar 6 jaar geleden ook ruzie mee had. Ik voel me dom.
Is dat alles?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Doe ik ook, maar over het algemeen gooi ik niets weg en bewaar ik alles. Dus ik heb nu al 34 gig aan foto's
Elke raw van mij is 10mb. Ik weet niet hoe groot die van jou zijn, dus daar kan ook al een aardige factor in zitten.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is dat alles?Ik ben nu na 6 jaar 1.35 TB kwijt
En dan heb ik de non-DSLR-foto's niet meegerekend
SESquote:Op zondag 27 maart 2011 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beta topic in SES, daar zitten een paar mensen die wel veel van wiskunde weten.
Jaren niks aan gedaan en volgend jaar weer nodig. Vandaarquote:Hoezo begin je nu opnieuw met wiskunde?
Ja, nou dat laatste lukt me zelf nog wel hoor. Twee functies dus.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:28 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja wat voor snijpunten? Van twee grafieken of van één grafiek snijdend met x-as en y-as?
Ik begon met een 3MP, toen 6MP, toen 8 en nu 21 MPquote:Op zondag 27 maart 2011 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Elke raw van mij is 10mb. Ik weet niet hoe groot die van jou zijn, dus daar kan ook al een aardige factor in zitten.
Oja, ik was iets minder lang bezig
Da's gewoon functies aan elkaar gelijk stellen en dan kruislings vermenigvuldigen. Niet veel moeilijker dan x- en y-as.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, nou dat laatste lukt me zelf nog wel hoor. Twee functies dus.
Ze hebben mij daar toch goed geholpenquote:Op zondag 27 maart 2011 22:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
SES.. dat is nog enger dan buiten
.
[..]
Jaren niks aan gedaan en volgend jaar weer nodig. Vandaar.
Ik zit nu op 200 GB, van de afgelopen 2 jaar... Scheelt wel dat ik meestal dus vrij veel weggooi.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is dat alles?Ik ben nu na 6 jaar 1.35 TB kwijt
En dan heb ik de non-DSLR-foto's niet meegerekend
Jezus, 4 gig aan foto's?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik begon met een 3MP, toen 6MP, toen 8 en nu 21 MPen er staat nog een festival van vorig jaar te wachten om uit te zoeken.... 1600 stuks a 25 mb
![]()
nog ff wat meer contrast er in en hij isquote:Op zondag 27 maart 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jezus, 4 gig aan foto's?
21 MP, 5DM2 dus? Dan tikt 't wel aardig aan ja.
Trouwens:
[ afbeelding ]
Ik vind hem zo toch echt minder.
Veel beter juist man.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jezus, 4 gig aan foto's?
Trouwens:
[ afbeelding ]
Maar aan de andere kant, een 2 TB schijf kost ook maar 100-120 euro. Dan hou ik liever mijn foto's zodat ik later nog een keer kan kijken of er iets leuks tussen zit. En je kan niet perongeluk wat weggooien wat je nog nodig hebt.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zit nu op 200 GB, van de afgelopen 2 jaar... Scheelt wel dat ik meestal dus vrij veel weggooi.
mooooi! Hoe was hij eerst?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jezus, 4 gig aan foto's?
Trouwens:
[ afbeelding ]
Ok, ff simpel. Doe eens f(x) = 8 / ( x + 3 ) en g(x) = 2xquote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Da's gewoon functies aan elkaar gelijk stellen en dan kruislings vermenigvuldigen. Niet veel moeilijker dan x- en y-as.
Ik werk nu ja, maar volgend jaar wil ik geowetenschappenquote:Op zondag 27 maart 2011 22:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ze hebben mij daar toch goed geholpen
Ik dacht dat je gewoon werkt? Of doe je nog een studie?
P heeft voor zover ik weet ook al aardig wat dubbele en niet bruikbare foto's verwijderdquote:Op zondag 27 maart 2011 22:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Elke raw van mij is 10mb. Ik weet niet hoe groot die van jou zijn, dus daar kan ook al een aardige factor in zitten.
Oja, ik was iets minder lang bezig
fx = fullframe.. Of..quote:Op zondag 27 maart 2011 22:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ok, ff simpel. Doe eens f(x) = 8 / ( x + 3 ) en g(x) = 2x
8 / (x+3) = 2x/1quote:Op zondag 27 maart 2011 22:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ok, ff simpel. Doe eens f(x) = 8 / ( x + 3 ) en g(x) = 2x
De foto's die ik weggooi, daarvan weet ik al dat ik er toch nooit meer mee iets zal doen, gewoon omdat ik er niet tevreden over ben. Dan gooi ik ze dus gewoon weg; als ik later nog een keer door m'n archief heenblader heb ik er alleen maar last van als er een hoop zooi tussen staat.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant, een 2 TB schijf kost ook maar 100-120 euro. Dan hou ik liever mijn foto's zodat ik later nog een keer kan kijken of er iets leuks tussen zit. En je kan niet perongeluk wat weggooien wat je nog nodig hebt.
Zo kut is dat hè.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:35 schreef Isdatzo het volgende:
Raws tussen de 20 en 40 mb hier. Als je ze dan als psd opslaat na bewerken met verschillende adjustment layers dan tikt dat nogal aan
.
Ik heb een album 'fotografie' gemaakt met de foto's die ik nog wil bewerken. Leek me wel slim want kom altijd nog foto's tegen van vakanties enzo die ik dan heb bewaard 'om er later wat mee te doen' die ik dan vervolgens vergeet.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:35 schreef Omniej het volgende:
[..]
De foto's die ik weggooi, daarvan weet ik al dat ik er toch nooit meer mee iets zal doen, gewoon omdat ik er niet tevreden over ben. Dan gooi ik ze dus gewoon weg; als ik later nog een keer door m'n archief heenblader heb ik er alleen maar last van als er een hoop zooi tussen staat.
Zo ver kwam ik dus ook alleen 't klopt nietquote:Op zondag 27 maart 2011 22:35 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
8 / (x+3) = 2x/1
1 * 8 = (x+3) * 2x
8 = 2x2 + 6x
x2 + 3x - 8 = 0
En dan ontbinden in factoren/ABCformule en uitwerken. Denk ik zo. Maar ik heb maar 15 minuten geslapen in de afgelopen 56 uur dus als het fout is kan dat best.
Wat een kutcamera is 't ookquote:Op zondag 27 maart 2011 22:36 schreef Omniej het volgende:
[..]
Zo kut is dat hè.
Zit je gewoon met foto's van 600 MB per stuk ofzo.
Wat moet het zijn dan?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo ver kwam ik dus ook alleen 't klopt niet. Nouja, weet je. Fuck die shit. Kijk er morgen wel verder naar
.
Ben er mee bezig, zodrekt komt het resultaatquote:Op zondag 27 maart 2011 22:32 schreef Puala het volgende:
[..]
nog ff wat meer contrast er in en hij is
Zie bovenstaande postquote:
Heb je daar zoveel wiskunde voor nodig? Klinkt iig als een toffe studie. Wat voor werk doe je nu dan? Iets vergelijkbaars?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik werk nu ja, maar volgend jaar wil ik geowetenschappengaan doen.
Ach, ik geef liever 100 euro dan dat ik 10000 foto's ga doorspitten.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
P heeft voor zover ik weet ook al aardig wat dubbele en niet bruikbare foto's verwijderd.. Moet ik ook nog is doen, is allemaal 1 grote bende bij mij
Krijg je er een gratis 50mm f/1.8 bij.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Daarom moet je ook zorgen dat je geen 10.000 foto's krijgt.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
Ach, ik geef liever 100 euro dan dat ik 10000 foto's ga doorspitten.
Ik moet binnenkort even alle namen van mijn mapjes omgooien.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:40 schreef Omniej het volgende:
[..]
Daarom moet je ook zorgen dat je geen 10.000 foto's krijgt.Maar ja, da's eigenlijk een kwestie van bijhouden, vanaf het begin al. (of in elk geval zo vroeg mogelijk)
Ik heb eigenlijk ook nog steeds oude series die ik een keer op moet ruimen, maar waar ik nooit zin in heb. Zal ook wel niet gaan gebeuren.
Ik doe het op locatie als ik op reis ga en als ik 'gewoon' ga fotograferen doe ik het in een map random.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moet binnenkort even alle namen van mijn mapjes omgooien.
Het staat nu op DD-MM-JJJJ. Maar dat is niet zo handig.
Wie zegt dat het om de ruimte gaatquote:Op zondag 27 maart 2011 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ach, ik geef liever 100 euro dan dat ik 10000 foto's ga doorspitten.
Nadeel is dan dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je precies bedoelt met een locatie.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:44 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ik doe het op locatie als ik op reis ga en als ik 'gewoon' ga fotograferen doe ik het in een map random.
Ja ik heb de datum erachter.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nadeel is dan dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je precies bedoelt met een locatie.
Zo ben ik al een aantal keer in Amsterdam geweest om foto's te maken. Dan krijg je op een gegeven moment:
Amsterdam - 400D kopen
Amsterdam - telelens halen
Amsterdam - Tas halen
Amsterdam - Rondje lopen
Daarom heb ik de datum er voor. Dan kan je het nog een beetje ordenen.
Maar ik moet er even JJJJMMDD van maken. Staat het beter onder elkaar.
Kun je dat niet in een batch doen ofzo? Zijn toch van die programmaatjes als Total Commander voor?quote:Op zondag 27 maart 2011 22:46 schreef kanovinnie het volgende:
Maar ik moet er even JJJJMMDD van maken. Staat het beter onder elkaar.
Dat lijkt zo, het meer is rondquote:Op zondag 27 maart 2011 22:46 schreef Omniej het volgende:
Ik zou trouwens ook even je horizon fixen, Kano. Helt een tikkeltje naar rechts geloof ik...
Dat kan natuurlijk ook jaquote:Op zondag 27 maart 2011 22:47 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja ik heb de datum erachter.Dus dan 'Berlijn 23 tm 27-03-2001'
'Brussel 23-03-2011'
und so weiterrr. En ik heb nog wat mapjes met Op Reis en dan een submap met land en jaartal. Maar dat gaat nu niet meer werken.
Alsof ik dat soort dingen ken.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:47 schreef Omniej het volgende:
[..]
Kun je dat niet in een batch doen ofzo? Zijn toch van die programmaatjes als Total Commander voor?
Dat je in 1 keer je hele fotomap van DDMMYYYY naar YYYYMMDD laat renamen dus.
Briljant stukje software ja. Gebruik het zelden, maar áls ik het nodig heb, bespaart het meestal een behoorlijke partij werk.quote:
Ja. Ben er dus nu ook mee bezigquote:Op zondag 27 maart 2011 22:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik zit nu op 200 GB, van de afgelopen 2 jaar... Scheelt wel dat ik meestal dus vrij veel weggooi.
Yup en yupquote:Op zondag 27 maart 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Jezus, 4 gig aan foto's?
Nee. Ben pas in 2006 met die opruim-actiequote:Op zondag 27 maart 2011 22:33 schreef Timmos het volgende:
[..]
P heeft voor zover ik weet ook al aardig wat dubbele en niet bruikbare foto's verwijderd.. Moet ik ook nog is doen, is allemaal 1 grote bende bij mij
oja die laatste zin is trouwens wel x2 + 3x - 4 = 0quote:Op zondag 27 maart 2011 22:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo ver kwam ik dus ook alleen 't klopt niet. Nouja, weet je. Fuck die shit. Kijk er morgen wel verder naar
.
op (1,2) kom ik ook uit. En andere op (3,6).quote:
Ben ik blij dat ik niet de enige ben die faalt.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:57 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
oja die laatste zin is trouwens wel x2 + 3x - 4 = 0
[..]
op (1,2) kom ik ook uit. En andere op (3,6).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |