bijna nooit, maar ik heb af en toe wel de tik om onnodig op dat knopje te drukken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:46 schreef Crutch het volgende:
Vergeten jullie vaak de richting terug te doen, of kom je er laat achter dat ie nog aan staat?
Het is een voormalig supersport met de bijbehorende scherpe randjes.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:59 schreef mark_dabomb het volgende:
Zeg, is een FZR 600 een beetje een goede beginnersmotor (A)
Mooi ding hoorquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:19 schreef mark_dabomb het volgende:
Gaat overigens om dit exemplaar [ afbeelding ]
Een FZR is geen Fazer... Terug naar de lessers, lekker weertje.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:55 schreef Yreal het volgende:
Fazertjes zijn toch heel leuk om te beginnen, en ik wil ze nou niet supersport noemen
Welkom, en succes!!quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:35 schreef Mirgeam het volgende:
Eerste les zo, spannend. Prima weer in ieder geval
waarom niet minder gas?quote:Op donderdag 24 maart 2011 12:54 schreef rene90 het volgende:
stapvoets lopen is eigenlijk vooral vooruit kijken, motor trekkend houden en ga je te snel meer rem, en vooral niet minder gas.
Omdat je al heel weinig gas geeft en je juist vanwege je gas constant blijft. Als het dan net iets minder word kan hij gaan bokken oid.quote:
Precies . Een rollend wiel kan niet vallen zolang het snel genoeg rolt (en dus trekkracht nodig heeft) en als je voorruit kijkt heb je meer orientatiepunten voor je evenwichtquote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:27 schreef densmee het volgende:
stabiliteit wordt veroorzaakt door 3 dingen
snelheid
trekkracht
en voorruit kijken geloof ik
Ja , maar kijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:48 schreef Hoogheid het volgende:
Gas WEG is wat anders dan gas TERUG. Gas terug kan prima.
Dat dus, beter met je rem de snelheid reguleren. Waarom? Nou vrij simpel, je houdt een trekkende motor en kan een stuk beter je evenwicht bewaren en in een rechte lijn rijden. En daarnaast is het gewoon toegestaan dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja , maar kijk.
Stel dit is je gaskabel........ [---------------------------------------------]
Dan zit stapvoets rijden hier x
Der is bijna niks onder stapvoets rijden. Langzaam stapvoets kan niet.
En hoe vond je het, wat heb je allemaal gedaan etc?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:55 schreef Mirgeam het volgende:
Net terug, erg leuk
Voor de OP: lesmotor is een Honda CB500, Bert vd Hoek in Amersfoort, examens nog geen idee
Ben het helemaal niet met je eens, bij mij zat het gas eerder zo:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja , maar kijk.
Ziet er goed uitquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:21 schreef Dimitri_ het volgende:
En mijn lesmotor:
[ afbeelding ]
Kawasaki ER6-n
Bij stapvoets rijden moest ik hem tijdens mijn lessen op de 2000-2500 toeren houden, dus ruimte genoeg om met je gas en koppeling te spelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja , maar kijk.
Ja misschien wel.. Zal er eens over bellen of dat handig is, of dat zij het aanraden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:49 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ziet er goed uithou wel van rijscholen met nieuwe motoren. Vaak zijn het aftandse CBtjes. Succes! Trouwens je had gewoon kunnen beginnen met lessen, eerst op licht en dan in mei over op zwaar en dan doe je je examen ook gewoon zwaar, ben je eerder klaar (eh dat rijmt
)
Kan je een motor niet op de koppeling laten rijden, zoals je bij een auto doet?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 17:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat je al heel weinig gas geeft en je juist vanwege je gas constant blijft. Als het dan net iets minder word kan hij gaan bokken oid.
Een motor is geen diesel, dus hij valt uiteindelijk uit. Het is wel "te doen" als je je gas helemaal dicht houdt, maar hij valt dan vrij snel toch uit als er een beetje weerstand is en de motor het moeilijker gaat krijgen. Met een slippende koppeling kan je natuurlijk wel blijven rijden maar dat is niet ideaal.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kan je een motor niet op de koppeling laten rijden, zoals je bij een auto doet?
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe sterk de motor is.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:22 schreef Sloggi het volgende:
Een auto met een benzinemotor kun je ook gewoon op de koppeling laten rijden hoor. Die blijft gewoon gaan.
tuurlijk kan dat, ik zit me ook elke keer weer te verbazen over de manier waarop men hier omschrijft dat die oefeningen gedaan moeten worden. Maar ik ben geen instructeur, dus ik ga me niet aan die discussie wagenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kan je een motor niet op de koppeling laten rijden, zoals je bij een auto doet?
Hij moet wel blijven trekken he. Met 500 toeren en de koppeling in sta je zo stil, maar volgens mij begrijp ik je nu verkeerdquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, ik zit me ook elke keer weer te verbazen over de manier waarop men hier omschrijft dat die oefeningen gedaan moeten worden. Maar ik ben geen instructeur, dus ik ga me niet aan die discussie wagen
Mijn brommer loopt ergens rond de 800 toeren stationair, en als ik hem in zijn 1 rollend heb, met de koppeling helemaal los, kan ik hem met een tikje gas en de achterrem op mijn dooie makkie met 500 rpm een manoeuvre laten doen. Als je dat met 2500 rpm doet móet je de koppeling blijven gebruiken; iets te veel en je valt om, iets te weinig en je motor wordt je de baas.. ik vind het maar vreemd allemaal
Kan wel hoor! Ik ben nu 20, ben nu al een aantal weken bezig met lessen. Heb 21 april mijn AVB examen, 2 dagen nadat ik 21 wordt. Ik heb nu ook gewoon les op de zware motor. Officieel mag het niet volgens mij, dus je moet wel een rijschool vinden die dat wil.. Maar je kan ook wachten inderdaadquote:Op zaterdag 26 maart 2011 12:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb 12 mei mijn eerste rijles, om 8 uur 's ochtends.
Word 12 mei ook 21, dus veel eerder kon ik niet beginnen op zwaar.
Op de koppeling rijden betekent dat je niets aanraakt, ook de koppeling niet. De motor blijft dan 'op de koppeling' rijden. Rijd maar eens 40 met je auto in de tweede versnelling en doe dan eens een half uurtje niets anders dan sturen. Knappe jongen als je dan je motor af laat slaan.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hij moet wel blijven trekken he. Met 500 toeren en de koppeling in sta je zo stil, maar volgens mij begrijp ik je nu verkeerd
Dit was je laatste biertje vriend.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Op de koppeling rijden betekent dat je niets aanraakt, ook de koppeling niet. De motor blijft dan 'op de koppeling' rijden. Rijd maar eens 40 met je auto in de tweede versnelling en doe dan eens een half uurtje niets anders dan sturen. Knappe jongen als je dan je motor af laat slaan.
jij denkt aan slippende koppeling rijden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 23:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit was je laatste biertje vriend.
Op de koppeling rijden, halloooo! Wat zou dat nou betekenen?
De eisen zijn nou eenmaal anders dan vroeger. Toen wij ons A-tje haalden zeg maar.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tuurlijk kan dat, ik zit me ook elke keer weer te verbazen over de manier waarop men hier omschrijft dat die oefeningen gedaan moeten worden. Maar ik ben geen instructeur, dus ik ga me niet aan die discussie wagen
Mijn brommer loopt ergens rond de 800 toeren stationair, en als ik hem in zijn 1 rollend heb, met de koppeling helemaal los, kan ik hem met een tikje gas en de achterrem op mijn dooie makkie met 500 rpm een manoeuvre laten doen. Als je dat met 2500 rpm doet móet je de koppeling blijven gebruiken; iets te veel en je valt om, iets te weinig en je motor wordt je de baas.. ik vind het maar vreemd allemaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |