Ja.. wat een drukte bij de sportauto's met fotocamera's en mobieltjes

Ik had m'n camera wel meegenomen, maar toen ik dat soort lui zag rondlopen heb ik hem maar het grootste deel van de dag in mijn tas gehouden.
Leuke wagens gezien, de M3 bij de BMW-stand was erg vet. Verder natuurlijk bruut spul als de RS4, RS5, RS6 Avant (bij een tuning stand), en de Megane RS vind ik ook verrassend vet

Voor de rest genoeg andere leuke auto's, maar ook heel erg veel onoriginele bagger, auto's die bijna letterlijk van andere merken zijn overgenomen, en sommige auto's die met hun 'moderne' look enorm achteruit zijn gegaan. De Ford Focus vind ik echt een wijvenbak geworden bijvoorbeeld.
De sportwagens waren ook wel aardig om te zien, maar daar loop je inderdaad even langs en dat is het wel. Je hebt ze wel vaker gezien, je moet ze eigenlijk ook kunnen horen en op de RAI wil je toch zelf even in de auto's kruipen. En bij de sportwagens kon dat niet want dat was natuurlijk afgeschermd met een hekje

En dan de beurs zelf, slecht eten voor veel geld, maar dat is te verwachten (bijv. 4 euro voor een hotdog en 3,20 voor een flesje cola

). Maar de mensen die er rondliepen.. wat een volk loopt er ook rond op de wereld en ik hoop voor jullie dat niemand zich aangesproken voelt. Een aantal dingen is al -terecht- opgemerkt.. maar bij de Mercedes stand zat elke auto vol met minimaal 3 Marokkanen

Of komen er gasten van een jaar of 16-21 gillend naar een auto toerennen. Sta ik op die RS6 Avant te kwijlen, komt er een gozer aanrennen:
'WAJOOOO GEK!!! EEN RS5!! (schreeuwt naar vrienden verderop): YOO!! YOOOO!! HEEEY!!! YOOO!! CHECK DIT!!! RS5 VRIEND!!! ZOOO DAN!!! DIKKE RS5 MAN!! KIJK DAN MAN DEZE HEEFT 700PK WAJOO VETTE RS5 MAN!!!!'
Of zo'n kansloze dertiger met kinderwagen en kleding waar je nog niet eens je reet mee zou willen afvegen die stoer bij een Aston Martin staat, bloedserieus: 'Vette bak man, enne.. kan ik deze ook handgeschakeld krijgen?'

En godverdomme wat ik heb dit vaak gehoord: 'Uhh meneer, hoeveel PK heeft deze dan?!?!?'. En dat terwijl ze 9 van de 10 keer naast het fucking bord staan waar de specificaties op staan.
Verder kon ik wel glimlachen om een grijze man van een jaartje of 60 die met een blonde chick van <25 bij de Ferrari stand naar binnen mocht en samen met die chick een paar rondjes om de Ferrari 458 liep, grondig te inspecteren en serieus overwegend, terwijl er rondom het hek 30 man stonden met hun cameraatjes en telefoons

Dat was een bazenactie met hoofdletter B.
Het was een hele leuke dag en waarschijnlijk ben ik nog wel dingen vergeten te melden

Oh ja, onze chauffeur van de pendelbus was een regelrechte dwarsmongool die dacht dat 'ie in een Ferrari zat.. heel de bus lag in bonken toen we bij de parkeerplaats aankwamen, alle passagiers zijn minimaal 3 keer van stoel gewisseld door zijn scherpe bochten en onderweg hebben we ook een stuk of 3 fietsers bijna een snelle dood bezorgd. Heel de bus aan het jammeren als hij weer eens keihard een bocht nam, en in de achteruitkijkspiegel zag je die oude vent stiekem grijnzen. Wat een dwaas!

Oja, en 15 euro om te parkeren