Welnee joh, Hommen is vast een betrokken vader die 20 uur per week maakt en voor de rest maar wat papier heen en weer schuiftquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar ik weet wel dat die gasten dat geld alles behalve verdiend hebben.
Ik speelde de rol van boze burger -->quote:
Neequote:
Ik vind inderdaad dat voetballers achterlijk veel betaald krijgen en als een club in leven wordt gehouden met belastinggeld dan mogen de spelers dat best voelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:33 schreef GSbrder het volgende:
Laten we trouwens ook de inkomens van alle voetballers naheffen waarbij de clubs overheidssteun hebben ontvangen. Als het groepje voetballers wat beter hun best hadden gedaan en niet zo schaamteloos zonder enige clubliefde tegen de bal schopte op zondag, zouden die verenigingen nog gewoon in de eerste divisie hebben kunnen uitkomen.
Ik heb nooit iets van de moderne slavenmarkt geheten 'Transfers' begrepen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat voetballers achterlijk veel betaald krijgen en als een club in leven wordt gehouden met belastinggeld dan mogen de spelers dat best voelen.
Ik vind van niet, spelers zijn werknemers, geen ondernemers.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad dat voetballers achterlijk veel betaald krijgen en als een club in leven wordt gehouden met belastinggeld dan mogen de spelers dat best voelen.
Uiteraard. Als Remlof dogmatisch gaat lopen juichen bij elk ballonnetje van de PvdA, die zoals hij nu geformuleerd is iedereen bij een bank raakt, ook de laagste werknemers, vind ik dat vrij opmerkelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij komt op de proppen dat Remlof tegen de 13e maand is voor de bankmedewerkers
[..]
Nee, maar als mijn bedrijf een slecht jaar draait, krijg ik ook geen winstuitkering.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind van niet, spelers zijn werknemers, geen ondernemers.
Als scholen een jaar onderpresteren en slechte cito-scores leveren, krijgen de leerkrachten ook niet eens een korting op hun dertiende maand. Als ergens een ziekenhuis in opspraak komt, gaan we ook niet alle zusters hun vakantiegeld ontnemen.
Oja, bedankt. Ik moet mijn osm opstelling nog maken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:37 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Ik heb nooit iets van de moderne slavenmarkt geheten 'Transfers' begrepen.
Jij durft die achterlijke klapviool nog goed te praten ook? Een man die nog niet het volle verstand heeft dat mensen de bonussen zouden afkeuren? Die dacht dat de men het wel zou snappen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee joh, Hommen is vast een betrokken vader die 20 uur per week maakt en voor de rest maar wat papier heen en weer schuift.
Kom op zeg, daarnaast verwerp ik de algemenisaties die betyar mij verwijt (succesvol burger of naïeve student) en is het inderdaad juridisch twijfelachtig en schijnpolitiek. 100% belasting op bepaalde inkomsten, terugwerkend opgelegd? Werkelijk, willen we de overheid zoveel macht geven over delen van ons inkomen en zou je het prettig vinden als trader voor één van de geplaagde banken nu alsnog ¤ 50.000,- aan belastingsnaheffing te krijgen?
Van mij mogen ze. Ik keur sowieso af dat de overheid de clubs boven water houdt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:33 schreef GSbrder het volgende:
Laten we trouwens ook de inkomens van alle voetballers naheffen waarbij de clubs overheidssteun hebben ontvangen. Als het groepje voetballers wat beter hun best hadden gedaan en niet zo schaamteloos zonder enige clubliefde tegen de bal schopte op zondag, zouden die verenigingen nog gewoon in de eerste divisie hebben kunnen uitkomen.
Je snapt dat die zo gegroeid is om werknemers uberhaupt nog te prikkelen met het dichtgetimmerde ontslagrecht? Of wil je dat versoepelen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik ben tegen elke vorm van bonussen, provisies en/of prestatietoeslagen. Je zet mensen tegen elkaar op en creëert een onplezierige situatie waar de klant de dupe van wordt.
Dat is natuurlijk ook weer niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:38 schreef betyar het volgende:
Deze mensen verzieken de samenleving, niet de Henk en Ingrid die PVV stemmen.
Ja.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je snapt dat die zo gegroeid is om werknemers uberhaupt nog te prikkelen met het dichtgetimmerde ontslagrecht? Of wil je dat versoepelen?
Met jou kan ik zaken doen.quote:
Het waren toch katten?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:32 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker dan, twee apen breken hier de tent af
ING heeft een goed boekjaar gedraaid. Deze mensen verzieken helemaal niets.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Jij durft die achterlijke klapviool nog goed te praten ook? Een man die nog niet het volle verstand heeft dat mensen de bonussen zouden afkeuren? Die dacht dat de men het wel zou snappen?
De overheid moet inderdaad ingrijpen bij dit soort mensen. Deze mensen verzieken de samenleving, niet de Henk en Ingrid die PVV stemmen.
En als jouw bedrijf een goed jaar draait, krijg jij wel een winstuitkering, ook al heeft dat de baan gekost van collega x die wegbezuinigd is. ING heeft winst gedraaid, is het niet? Ze wilden zelfs de staatslening voortijdig aflossen, maar dan vangt de overheid te weinig rente.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar als mijn bedrijf een slecht jaar draait, krijg ik ook geen winstuitkering.
Winstuitkeringen na bezuinigingen vind ik ook not done.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
ING heeft een goed boekjaar gedraaid. Deze mensen verzieken helemaal niets.
[..]
En als jouw bedrijf een goed jaar draait, krijg jij wel een winstuitkering, ook al heeft dat de baan gekost van collega x die wegbezuinigd is. ING heeft winst gedraaid, is het niet? Ze wilden zelfs de staatslening voortijdig aflossen, maar dan vangt de overheid te weinig rente.
Ja, maar ze gedragen zich als apenquote:
En ik kan dat uitstekend beargumenteren, maar dat zal ik jullie besparen.quote:
Gotto love catsquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar ze gedragen zich als apenEn ze waren een half uur geleden nog zo rustig.
Winst uitkeren terwijl je een x aantal mensen hebt wegbezuinigd vind ik ethisch onverantwoord.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:41 schreef GSbrder het volgende:
En als jouw bedrijf een goed jaar draait, krijg jij wel een winstuitkering, ook al heeft dat de baan gekost van collega x die wegbezuinigd is. ING heeft winst gedraaid, is het niet? Ze wilden zelfs de staatslening voortijdig aflossen, maar dan vangt de overheid te weinig rente.
Waarom? Diegene die blijft, draagt iets bij aan een nieuwe start, als dat tot een goed boekjaar heeft geleid, kan hij daar best voor beloond worden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Winstuitkeringen na bezuinigingen vind ik ook not done.
vind dit eigenlijk tamelijk Communistischquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom? Diegene die blijft, draagt iets bij aan een nieuwe start, als dat tot een goed boekjaar heeft geleid, kan hij daar best voor beloond worden.
Vind het ook wel leuk, maar ik moet ze hele tijd in de gaten houden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Gotto love cats
Ik heb er twee en die breken ook regelmatig de tent af
Werknemers prikkelen....Dichtgetimmerd ontslagrecht. Ook al zo'n rechts verzinseltje. Een beetje werkgever zet in het contract dat de werknemer zich elke dag voor 100% inzet en men ervan uit mag gaan dat je je werk naar behoren doet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je snapt dat die zo gegroeid is om werknemers uberhaupt nog te prikkelen met het dichtgetimmerde ontslagrecht? Of wil je dat versoepelen?
Ik denk eerder dat dat goeie boekjaar aan de bezuinigen ligt, die z'n collega de baan kostte.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom? Diegene die blijft, draagt iets bij aan een nieuwe start, als dat tot een goed boekjaar heeft geleid, kan hij daar best voor beloond worden.
Is het dan ook onverantwoord om winst te maken na een hervorming? Wat wil je dan met de winst doen die een onderneming heeft? Een soort schijnfonds opdat wij niet vergeten oprichten, het allemaal als divident uitkeren aan de aandeelhouders of andere vreemde investeringen doen? Winstuitkering is gewoon een inherent onderdeel van veel commerciele ondernemingen, zeggen dat zij dit niet mogen doen indien zij winst draaien is een tikje vreemd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Winst uitkeren terwijl je een x aantal mensen hebt wegbezuinigd vind ik ethisch onverantwoord.
Nee, want snijden in personeel wordt vaak gedaan om te voorkomen dat je in de rode cijfers komt. Als je het jaar erop weer functioneert als een gezond bedrijf, dan mogen er weer winstuitkeringen worden uitgekeerd: een bepaald percentage met een plafond.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maak van die winst een reserve en wacht tot je weer volledig bent hersteld. Een bedrijf bezuinigt niet voor niets.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het dan ook onverantwoord om winst te maken na een hervorming? Wat wil je dan met de winst doen die een onderneming heeft? Een soort schijnfonds opdat wij niet vergeten oprichten, het allemaal als divident uitkeren aan de aandeelhouders of andere vreemde investeringen doen? Winstuitkering is gewoon een inherent onderdeel van veel commerciele ondernemingen, zeggen dat zij dit niet mogen doen indien zij winst draaien is een tikje vreemd.
Die collega zorgde er dus voor dat het bedrijf verlies maakte, in ieder geval op zijn/haar functie. De baan die het de collega kostte, was dus een verkeerde functie in ogen van de onderneming, aangezien het de winst beperkte.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat dat goeie boekjaar aan de bezuinigen ligt, die z'n collega de baan kostte.
Hoe zie je dat voor je? Reserves aanhouden klinkt natuurlijk leuk, dat was dat schijnfondsje waar ik op doelde, maar feitelijk laat je het geld dan niet voor je werken. Als je de winst niet herinvesteerd in personeel (winstuitkering), kapitaalgoederen of eigenaren, bereik je daar dus weinig mee.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak van die winst een reserve en wacht tot je weer volledig bent hersteld. Een bedrijf bezuinigt niet voor niets.
Of het verlies werd veroorzaakt door wanbeleid door de top. Altijd zo frappant dat het bestuur nooit wat verkeerd kan doen in jullie ogen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die collega zorgde er dus voor dat het bedrijf verlies maakte, in ieder geval op zijn/haar functie. De baan die het de collega kostte, was dus een verkeerde functie in ogen van de onderneming, aangezien het de winst beperkte.
Kan me niet verekken al maken ze 150 miljard winst. Deze bedrijven liggen aan het staatsinfuus.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:41 schreef GSbrder het volgende:
ING heeft een goed boekjaar gedraaid. Deze mensen verzieken helemaal niets.
Stemmen met de voeten bij instanties als dit; vind de burger het immoreel dat de directie hoge bonussen krijgt, gaan ze lekker weg bij deze bank. Prima, ING mag wat mij betreft best failliet gaan.
.quote:En als jouw bedrijf een goed jaar draait, krijg jij wel een winstuitkering, ook al heeft dat de baan gekost van collega x die wegbezuinigd is. ING heeft winst gedraaid, is het niet? Ze wilden zelfs de staatslening voortijdig aflossen, maar dan vangt de overheid te weinig rente
Bestuur kan een hele hoop verkeerd doen en wanbeleid mag wat mij betreft meteen tot ontslag van de bestuurders leiden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of het verlies werd veroorzaakt door wanbeleid door de top. Altijd zo frappant dat het bestuur nooit wat verkeerd kan doen in jullie ogen.
Wat is er mis met een kleine vetlaag opbouwen. Van mijn part besteed je het geld aan innovatie, zodat er volgend jaar niet weer een lading mensen uit moet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Reserves aanhouden klinkt natuurlijk leuk, dat was dat schijnfondsje waar ik op doelde, maar feitelijk laat je het geld dan niet voor je werken. Als je de winst niet herinvesteerd in personeel (winstuitkering), kapitaalgoederen of eigenaren, bereik je daar dus weinig mee.
Ja, maar dat gebeurt niet. En ja, dat heb ik uit eerste hand ervaren. Uiteindelijk is die CEO toch opgerot onder druk van de aandeelhouders, maar niet zonder eerst een paar miljoen achterover te drukken. Bah.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bestuur kan een hele hoop verkeerd doen en wanbeleid mag wat mij betreft meteen tot ontslag van de bestuurders leiden.
Die vetlaag hebben ze, om aan de top uit te keren als ze weer eens flink de bezem door het bedrijf hebben gehaald.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is er mis met een kleine vetlaag opbouwen. Van mijn part besteed je het geld aan innovatie, zodat er volgend jaar niet weer een lading mensen uit moet.
Deze bedrijven hebben een lening gekregen van de overheid welke ze nu proberen terug te betalen. Dat is iets anders dan een infuus; een infuus impliceert een continue stroom van belastinggeld naar de ING, daarvan is geen sprake. Sterker nog; ING wil de belastinggelden sneller terug laten vloeien naar de overheid. 150 miljard winst en ze kunnen de lening 15 keer terugbetalen, maar dat mag niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan me niet verekken al maken ze 150 miljard winst. Deze bedrijven liggen aan het staatsinfuus.
Hommen is een werknemer. Niet van de Nederlandse Staat, maar van een beursgenoteerd bedrijf waar de overheid 10 miljard aan aandelen in heeft.quote:Winst ten kostte van? En wat gebeurt er met die ex-werknemers? Die kunnen ook aan het staatsinfuus. En als het een beetje tegenzit raken ze alles kwijt, en Hommen is dan tevreden en pakt effe 1.25 miljoen? Lekkere vent ben je dan.
Sorry ze hebben een kleine injectie gekregen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Deze bedrijven hebben een lening gekregen van de overheid welke ze nu proberen terug te betalen. Dat is iets anders dan een infuus; een infuus impliceert een continue stroom van belastinggeld naar de ING, daarvan is geen sprake. Sterker nog; ING wil de belastinggelden sneller terug laten vloeien naar de overheid. 150 miljard winst en ze kunnen de lening 15 keer terugbetalen, maar dat mag niet.
En dat praat goed dat Hommen en co. absurde bonussen mogen ontvangen?quote:Hommen is een werknemer. Niet van de Nederlandse Staat, maar van een beursgenoteerd bedrijf waar de overheid 10 miljard aan aandelen in heeft.
Ja, net als een voetballer, popster en ceo van een willekeurig ander bedrijf dat mag.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:00 schreef betyar het volgende:
En dat praat goed dat Hommen en co. absurde bonussen mogen ontvangen?
Het kan jouw inderdaad niks schelen zolang jezelf maar niet de dupe bent toch?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:58 schreef GSbrder het volgende:
Corporatisme is fout; het hele principe "too big to fall" is anti-kapitalistisch en gaat tegen de vrije markt-theorie in. Het misbruikt de overheidspositie en de onderlinge relatie bank-DNB-overheid.
Maar het kan me niets schelen ook al houdt Hommen z'n bonus, ik heb allang geen aandelen ING meer.
Ben ik als belastingbetaler de dupe van dit allesquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Het kan jouw inderdaad niks schelen zolang jezelf maar niet de dupe bent toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |