Wanneer heb je dat ingevuld, Tim Kortekaas?quote:Is Tim Kortekaas alcoholist?
Een score van 2 uit 100.
Tim had hier niets te zoeken. Als Tim niet net de test had ingevuld zouden we bijna denken dat Tim dronken was. Weet Tim eigenlijk wel hoe sterke drank er uit ziet? We twijfelen er sterk aan of Tim wel een gezellig, spontaan persoon is. Wat zeggen Tim's vrienden? ..... Ehhh, heeft Tim die niet? Dan nemen wij er nog maar één op Tim's gezondheid.
Raak ik mijn rijbewijs kwijt als ik dronken op de fiets word aangehouden door de politie?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:15 schreef Kortekaas het volgende:
@ Bomber & Koekwoes : Dat het egoïstisch klopt als een bus. Stel je voor dat ik iemand aan zou rijden de schade zou niet te overzien zijn. Ik gaa dit ook zeker nooit meer doen ( Pak normaal ook altijd mijn fiets.
Ow dan is dit de boete meteen dus.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:21 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
395 ugl komt overeen met 0,90 promile.
Je hebt dus een cursus Educatieve Maatregel Alcohol te pakken (verplicht bij 0,80 promile of meer bij beginnende bestuurders). Die mag je zelf betalen en ik dacht dat dat tegen de 1000 euro kost.
Ik dacht dat de boete er nog bovenop kwam. Schat ook zo'n 200-300 euro dus totaal is hij een 1000 euro kwijtquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ow dan is dit de boete meteen dus.
Dit kost trouwens 720,00 euro
Pfff duur grapje dan.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:24 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Ik dacht dat de boete er nog bovenop kwam. Schat ook zo'n 200-300 euro dus totaal is hij een 1000 euro kwijt
Iets meer, je mag namelijk 5x verschijnen (intake, 3 dagen cursus, en nagesprek).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:22 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ow dan is dit de boete meteen dus.
Dit kost trouwens 720,00 euro
Heb het helaas ook meegemaakt. Ik ben er vijf jaar mee bezig geweest. Elk jaar naar het CBR. Psych. Bloedprikken. 3 maanden van te voren geen alcohol mogen drinken. etc etc...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:28 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Iets meer, je mag namelijk 5x verschijnen (intake, 3 dagen cursus, en nagesprek).
Reiskosten komen er bovenop.
Ken het helaas.
Laat staan de 5 dagen dat je niets kan doen. (eigenlijk best raar, je schiet iemand dood dan kan je er met 3 maanden vanaf zijn, en voor dit ben je ook 5 weken verder)
Dat het niet netjes is klopt, helemaal mee eens.
Waarschijnlijk kun je morgen bellen en als je mazzel hebt hem morgenmiddag ophalen.
Dat werkte bij mij wel, toendertijd. Maarja, dat is ook al weer meer dan 10 jaar geleden....
Weet niet wat het CBR en Jelinek nu doen.
Ik hoop het niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:28 schreef Kortekaas het volgende:
@ Ferarri : Berouw komt na de zonde dat is zeker waar, Heb het nu ook door. Okal snap ik wat je zegt hoop ik toch me rijbewijs binnen 10 jaar terug te hebben!.
Geloof me, als hij die boete krijgt + een EMA. Doet hij dit nooit meer.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik hoop het niet.
Je bent niet de eerste die zegt berouw te hebben en 'het nooit meer te doen' maar helaas toch weer in herhaling valt.
Als je deze keer al niet sterk genoeg was om jezelf te behoeden voor deze misstap, kun je mij geen garantie geven dat je jezelf de volgende keer wel in de hand kunt houden.
Ikzelf beschik over genoeg wilskracht en verantwoordelijkheid om nooit (en daarvoor steek ik mijn hand in het vuur) met (teveel) alcohol aan het verkeer deel te nemen.
Afgaande je OP is dit besef is voor jou te veel. Je bent immers reeds 16 en kunt zelfstandig nadenken en de gevolgen van je acties overzien.
Ookal ken ik je niet, maar afgaande dit voorval is dit mijn persoonlijke conclusie.
Eerlijk ???quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:30 schreef Kortekaas het volgende:
Beware : Jij bent dus ook wellis bij zown ema cursus geweest, Ik heb er een vraagje over.
Heb je er wat aan gehad of het alleen maar om het geld voor het CBR
Moeten zijn ouders het wel doorbelasten aan hem anders leert ie er nog geen hol van.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:38 schreef Captain_Ghost het volgende:
Hij is 16, waarschijnlijk krijg hij de helft van normale boete, maar cursus zit er wel goed bij.
Die mag zijn ouders wel betalen.
Altijd baas boven baas, ik zou 1.69 promille hebben gehad. Alleen is dat nooit bewezen....quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:32 schreef Armageddon het volgende:
Heb EMA niet gedaan trouwens. Zelfs daar had ik teveel voor gezopen. Zat boven de 1000 ugl.
Binnenkort heb je ook een rijbewijs nodig als je bovenop je vriendin wilt klimmen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:38 schreef Re het volgende:
och wie heeft er nou nog nooit dronken op een snorfiets gezeten, heb je zelfs daar een rijbewijs voor nodig tegenwoordig
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:41 schreef beware_reageerd het volgende:
[..]
Altijd baas boven baas, ik zou 1.69 promille hebben gehad. Alleen is dat nooit bewezen....
ik heb de 4de augustus examenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:41 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Binnenkort heb je ook een rijbewijs nodig als je bovenop je vriendin wilt klimmen.
140 plus 6 euro administratiekostenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:05 schreef Kortekaas het volgende:
Maar even om kort te sluiten.
140 euro boeten
EMA Cursus
10 Dagen rijbewijs kwijt.
Klopt toch?
Beste Tim Kortekaas,quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:05 schreef Kortekaas het volgende:
Maar even om kort te sluiten.
140 euro boeten
EMA Cursus
10 Dagen rijbewijs kwijt.
Klopt toch?
"Koos, maar iedereen heeft wel eens wat teveel op als hij gaat rijden, moet dat niet wettig aangetoont worden ??"quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Koos, die user die we net zagen leek er nogal trots op te zijn om met veel te veel drank te hebben gereden."
"Autorijden is een serieuze bezigdheid, daar hoort alcohol niet bij."
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:14 schreef beware_reageert het volgende:
[..]
"Koos, maar iedereen heeft wel eens wat teveel op als hij gaat rijden, moet dat niet wettig aangetoond worden ??"
"Ja zeker wel, daar zijn allerlei protocollen voor etc. Ik bedoel, als ik dronken (1 fles bier op) ga rijden dan moet het zo zijn dat ik ook de lul ben, meestal is dat niet zo.
Maar dat geldt alleen omdat ik Spee heet, iedereen is anders de lul, ook al maakt politie fouten die niet het bewijs leveren dat men in overtreding is"
"Ja maar Koos, dan is dus iedereen, ongeacht met iets drank oid op dus een misdadiger ?"
"Klopt, ik alleen ben onfeilbaar, ooit eens een les gevolgd bij die mafkees van VVN (Veilig Verkeer Nederland) en dat helpt mij. Maar niet de normale burger, die treffen we graag in zijn knip. Ook wij moeten op vakantie, en wat denk je dat mijn villa in Soest kost ?"
"Koos, dus dit is alleen voor burgers ?"
"Ja Toor, dat jij met je dochter achter het stuur over de Damwand in Huizen rijdt terwijl dat niet mag, is jou niet aan te rekenen, ik weet dat je daar toen woonde. Ik heb die boete laten verdwijnen. Dat is mijn recht als verkeersofficier van justitie. Maar gewone burgers moeten dan wel degelijk betalen. Daar maken wij nooit uitzonderingen voor, ongeacht wat de situatie ook is. Laatst kwam er iemand die onderweg was naar zijn moeder in het ziekenhuis die op sterven lag, meneer had 1 biertje op, dat kan dus niet. Voor je het weet ligt hij ernaast."
Redelijk de waarheid.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:20 schreef tehoef het volgende:
[..]
Raak ik mijn rijbewijs kwijt als ik dronken op de fiets word aangehouden door de politie?
De politie kan uw rijbewijs niet invorderen als u dronken op de fiets wordt aangehouden. U kunt wel een rijverbod krijgen.
Alcohollimiet fietsers
U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol, drugs of medicijnen. Omdat dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag. Het alcoholgehalte van uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille.
http://www.rijksoverheid.(...)door-de-politie.html
Succes met fietsen.
Da's het leuke. Als je dronken ben mag je niet met de auto, brommer of fiets. ga je lopen is het openbare dronkenschap.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]![]()
Omg. Ga je met de fiets word alsnog je rijbewijs gevorderd.
Het is een slechte gewoonte, nog even en hij doet hetzelfde met een stel maten in zijn eerste auto, of nog erger, met zijn partner en evt kinderen over zeg 10 jaar. Een oom van me is zo doorgegroeid, en zou het laatst doen met een kleinkind in de maxi-cosi op de achterbank.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:44 schreef El_Liberaliste het volgende:
Gasten, allemaal zo de moraalridder uithangen hier.. Die dude is 16 en had een paar biertjes gedronken, hij was niet met de auto oid, niet eens met de brommer maar gewoon met de snorfiets. Het was nog eens midden in de nacht ook.
Echt, er zijn ergere dingen
Ik denk dat TS geen educatieve maatregel krijgt gezien jonge leeftijd + niet al te ernstig feit. Uitzonderingen in positieve zin worden best wel eens gemaakt.
Eigenlijk heb je gelijk. Maar imo wordt hij te hard aangepakt in dit topic, wat een beetje een standaardverhaal op Fok is in dit soort situaties.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het is een slechte gewoonte, nog even en hij doet hetzelfde met een stel maten in zijn eerste auto, of nog erger, met zijn partner en evt kinderen over zeg 10 jaar. Een oom van me is zo doorgegroeid, en zou het laatst doen met een kleinkind in de maxi-cosi op de achterbank.![]()
Je kan dit soort slechte gewoonten niet snel genoeg de kop in drukken wat mij betreft.Gelukkig is er de mogelijkheid om nu de les te leren bij de eerste keer, en dan staat niks TS in de weg om de rest van zijn leven lekker te rond te rijden op/in een motorvoertuig.
Toch heeft deze 16 jarige jochie stommiteit begaan en is daarbij betrapt.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je gelijk. Maar imo wordt hij te hard aangepakt in dit topic, wat een beetje een standaardverhaal op Fok is in dit soort situaties.
Ik zit ook wel eens met een paar pilsjes op op de snorfiets. Niet dronken, maar toch. Wil niet zeggen dat ik ook dronken autorijd - wat ik dan ook nooit doe.
Iedereen is natuurlijk een held achter zijn toetsenbord, daar heb je een goed punt. Hij valt helaas voor hem net boven de 0,8, en dan doet het zo te lezen echt pijn. Een (duurbetaald) leermoment hoop ik, alhoewel het wel wat sneu is, ik vermoed dat hij regelmatig vrienden en kennisen met veel meer op zwalkend naar huis ziet gaan, die niet gepakt worden.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Eigenlijk heb je gelijk. Maar imo wordt hij te hard aangepakt in dit topic, wat een beetje een standaardverhaal op Fok is in dit soort situaties.
Ik zit ook wel eens met een paar pilsjes op op de snorfiets. Niet dronken, maar toch. Wil niet zeggen dat ik ook dronken autorijd - wat ik dan ook nooit doe.
Ik heb ze ook in de familie, rustig met idd 7/8 flesjes de weg op maar o wee als iemand anders met een pilsje op dreigt te gaan rijden, want dan hebben ze wel commentaar klaarquote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:05 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Iedereen is natuurlijk een held achter zijn toetsenbord, daar heb je een goed punt. Hij valt helaas voor hem net boven de 0,8, en dan doet het zo te lezen echt pijn. Een (duurbetaald) leermoment hoop ik, alhoewel het wel wat sneu is, ik vermoed dat hij regelmatig vrienden en kennisen met veel meer op zwalkend naar huis ziet gaan, die niet gepakt worden.
Het kromme is vaak dat mensen zoals die oom, en zo ken ik er nog een paar, nooit gepakt worden, terwijl mijn wat jongere zwager regelmatig moet blazen, terwijl die altijd compleet nuchter vertrekt van diezelfde verjaardagen. We hebben beiden wel eens in de verleiding gestaan om de politie te bellen, sommige ooms gaan met 7/8 flesjes bier en een paar jonkies vrolijk op pad in de auto, en dan ook over 80km wegen in de polder etc.
Het is 'Roomser' dan de Paus.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:31 schreef opgebaarde het volgende:
Geen verstand van boetes oid, maar dit menneke heeft gewoon een keer een foutje gemaakt. Meneer toont berouw, en dan nog zijn er die moraal-ridders die steken onder water blijven geven.
Hij is fout!
Maar zijn jullie allemaal heiliger dan de paus? Zo ja, dan leef je 24/7 op Fok! en kom je de deur niet uit. Je leeft via thuisbezorgd.nl. En MOCHT je ooit nog eens de moeite nemen om ooit de deur uit te gaan en een drankje in de stad te doen, hoop ik dat je wordt opgepakt voor openbare dronkenschap (ja!!! je hebt maar 4 bier gedronken, maar je bent niets gewend)..
Dus iedereen die zich heiliger voelt dan de paus, graag aanmelding 'paus aan naar ...)
Als ik/wij de stad in gaan en alcohol nuttigen, dan nemen we een taxi of de benenwagen.. Wat is dat nummer precies?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:31 schreef opgebaarde het volgende:
Geen verstand van boetes oid, maar dit menneke heeft gewoon een keer een foutje gemaakt. Meneer toont berouw, en dan nog zijn er die moraal-ridders die steken onder water blijven geven.
Hij is fout!
Maar zijn jullie allemaal heiliger dan de paus? Zo ja, dan leef je 24/7 op Fok! en kom je de deur niet uit. Je leeft via thuisbezorgd.nl. En MOCHT je ooit nog eens de moeite nemen om ooit de deur uit te gaan en een drankje in de stad te doen, hoop ik dat je wordt opgepakt voor openbare dronkenschap (ja!!! je hebt maar 4 bier gedronken, maar je bent niets gewend)..
Dus iedereen die zich heiliger voelt dan de paus, graag aanmelding 'paus aan naar ...)
Benenwagen is fout! helaas, geen telefoonnummer voor jou :p En hoe ga je die taxi in? Taxi rijdt zijn deur strak tegen de deur van de kroeg aan en zo spring jij de auto in? Ja, als je die nummer wilt, moet je wel zeer nauwkeurig de regels nalevenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als ik/wij de stad in gaan en alcohol nuttigen, dan nemen we een taxi of de benenwagen.. Wat is dat nummer precies?
Vooral handig als toekomstige werkgevers je gaan googlen enzo hahaquote:Op vrijdag 25 maart 2011 19:09 schreef hello_moto1992 het volgende:
Waarom zet jij je naam in de OP? Leuk voor toekomstige googelers
Precies. Ik kon ook nog wel rijdend pissen als ik dronken was. Met de auto vind ik toch nog wel wat anders, dan heb je 1000+ kg staal in de hand. Op de brommert ben je ook zo weer helder, met de wind in je gezicht.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 20:38 schreef Re het volgende:
och wie heeft er nou nog nooit dronken op een snorfiets gezeten, heb je zelfs daar een rijbewijs voor nodig tegenwoordig
Fucking mazzel!quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:37 schreef Kortekaas het volgende:
Even een update :
De boete bedraagt 150 Euro
Maar het is wel het Nederland van Koos Spee. Waar je 186 euro boete krijgt als je een telefoon in je hand hebt. Waar 85% van alle snelheidsovertredingen minder dan 10km te hard rijden betreft.quote:
En waar de hele A2 gewoon op de 3de baan mag blijven rijden omdat ze hier niet op controleren.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Maar het is wel het Nederland van Koos Spee. Waar je 186 euro boete krijgt als je een telefoon in je hand hebt. Waar 85% van alle snelheidsovertredingen minder dan 10km te hard rijden betreft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |