Aan beginselen kun je toetsen zonder dat die in een verdrag zijn vastgelegd, zie de doorbraakjurisprudentie.quote:Op maandag 4 april 2011 19:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doelde daarmee meer op het toetsen aan beginselen waar jij het over hebt.
Zelf ben ik niet zo bekend met het juridische aspect, maar waarom mag je een wet niet toetsen aan beginselen?quote:Op maandag 4 april 2011 18:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, je kan mij wel belachelijk maken, feit blijft dat er niet getoetst mag worden aan datgene waarmee stibbe het strijdig acht. Dat staat notabene zelfs in het arrest dat ze aanhalen, alleen dat wordt even niet gezegd.
Hoezo off-topic, het gaat over de wet omtrent langstudeerders.quote:Op maandag 4 april 2011 19:07 schreef GlowMouse het volgende:
Ga even niet zo offtopic, er is al aangegeven dat je aan verdragen en beginselen kunt toetsen.
"Hoe meer studenten komen protesteren, hoe groter de kans dat de regering het plan moet intrekken".quote:Op maandag 4 april 2011 19:04 schreef KomtTijd... het volgende:
http://www.studenteninactie.nu/
Zijn we er allemaal weer bij 12 april?
Ik heb dit keer gelukkig geen tentamens.
Vorig jaar is de wetgeving omtrent de tweede studie al ingevoerd. Het collegegeld ging toen omhoog naar vaak 10.000 euro. Daar zijn destijds geen grote protesten tegen gevoerd, en actieve studenten - vertegenwoordigd in de universiteitsraad - hebben met die torenhoge collegegelden ingestemd.quote:Op maandag 4 april 2011 19:08 schreef fh101 het volgende:
Misschien totaal terzijde, maar... Weet je wat ik ook ooit nog eens een keer in de Libelle (ja, ik lees de libelle, heerlijk leesvoer voor op de wc) gelezen heb? Dat Van Bijsterveld zo trots is op haar zoon die twee bachelors heeft gedaan. Jammer alleen dat ze dat nu praktisch onmogelijk maakt... Ach ja, ze heeft er zelf geen last meer van he.
Dik kans dat ze nog wat aan de bedragen gaan schaven, om de kans groter te maken dat het door de 1e kamer heen komt.quote:Op maandag 4 april 2011 19:08 schreef Warren het volgende:
[..]
"Hoe meer studenten komen protesteren, hoe groter de kans dat de regering het plan moet intrekken".
Was dat maar zo...
Tsja een 2de studie is iets anders dan een schakeljaar.quote:Op maandag 4 april 2011 19:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Vorig jaar is de wetgeving omtrent de tweede studie al ingevoerd. Het collegegeld ging toen omhoog naar vaak 10.000 euro. Daar zijn destijds geen grote protesten tegen gevoerd, en actieve studenten - vertegenwoordigd in de universiteitsraad - hebben met die torenhoge collegegelden ingestemd.
Ik zie eerder dat de 1e kamer dit wegstemd dan dat Zijlstra iets gaat doen. Hij heeft schijt aan wat studenten te melden hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 19:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dik kans dat ze nog wat aan de bedragen gaan schaven, om de kans groter te maken dat het door de 1e kamer heen komt.
Als je niet komt weet je in ieder geval zeker dat het niet helpt.
Ja, weet ik. Maar die langstudeerdersboete maakt het nog onmogelijker. Anders had ik nu (ben 2ejaars) nog een tweede studie erbij gedaan, en misschien in totaal 5 jaar bezig geweest voor beide bachelors. Met die boete gaat me dat natuurlijk niet meer lukken. Het was vooral bedoelt om aan te geven hoezeer de politiek je naait.quote:Op maandag 4 april 2011 19:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Vorig jaar is de wetgeving omtrent de tweede studie al ingevoerd. Het collegegeld ging toen omhoog naar vaak 10.000 euro. Daar zijn destijds geen grote protesten tegen gevoerd, en actieve studenten - vertegenwoordigd in de universiteitsraad - hebben met die torenhoge collegegelden ingestemd.
Des te meer reden om je onvrede kenbaar te maken.quote:Op maandag 4 april 2011 19:13 schreef Warren het volgende:
[..]
Ik zie eerder dat de 1e kamer dit wegstemd dan dat Zijlstra iets gaat doen. Hij heeft schijt aan wat studenten te melden hebben.
Ik hoop dat die protesten enige invloed hebben.quote:Op maandag 4 april 2011 19:15 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Des te meer reden om je onvrede kenbaar te maken.
Vooruit dan:quote:Op maandag 4 april 2011 19:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoezo off-topic, het gaat over de wet omtrent langstudeerders.
Fijn dat er is aangegeven dat je wél kunt toetsen, maar ik wil de argumentatie erachter weten.
quote:Zou je dan in feite ook een wet kunnen doorvoeren dat alle mensen die het joodse geloof aanhangen een jodenster moeten dragen en zich moeten melden bij hun gemeente, en dat doorvoeren door gebruik te maken van dezelfde redenatie (dat niet getoetst mag worden)? Of waarom mag die wet in dat geval wél worden getoetst aan andere beginselen etc.?
en zo'n recht:quote:Art. 14 EVRM Het genot van de rechten en vrijheden die in dit Verdrag zijn vermeld, moet worden verzekerd zonder enig onderscheid op welke grond ook, zoals [..] godsdienst, [..].
Dit is een duidelijke schending. Die schending is er bij dit wetsvoorstel niet.quote:Een ieder heeft recht op vrijheid en veiligheid van zijn persoon. Niemand mag zijn vrijheid worden ontnomen, behalve in de navolgende gevallen en overeenkomstig een wettelijk voorgeschreven procedure:
Klopt. Een kennis van me heeft jaaaaren geleden aan de TU in Delft gestudeerd. Toen hij 5ejaars was kreeg hij een brief dat ie van toen af aan geen collegegeld meer hoefde te betalen, want dat had hij al zo vaak gedaan. Uiteindelijk heeft hij 11 jaar over zijn studie gedaan... We draaien nu op voor de fouten van de politiek van toen.quote:Op maandag 4 april 2011 19:15 schreef Warren het volgende:
En het jammere is dat "wij" nu opdraaien voor de genratie Rutte/Zijlstra/Plasterk die lekker op andermans kosten kon studeren. De regering van toen had al lang moeten inzien dat dit zaakje fout zou lopen.
Wtf, dit is toch echt gestoord. Geen collegegeld na 5 jaar studeren... belachelijk.quote:Op maandag 4 april 2011 19:18 schreef fh101 het volgende:
[..]
Klopt. Een kennis van me heeft jaaaaren geleden aan de TU in Delft gestudeerd. Toen hij 5ejaars was kreeg hij een brief dat ie van toen af aan geen collegegeld meer hoefde te betalen, want dat had hij al zo vaak gedaan. Uiteindelijk heeft hij 11 jaar over zijn studie gedaan... We draaien nu op voor de fouten van de politiek van toen.
zijn er toen schulden gemaakt dan?quote:Op maandag 4 april 2011 19:18 schreef fh101 het volgende:
[..]
We draaien nu op voor de fouten van de politiek van toen.
Nou ja, ze hebben 6 jaar collegegeld gemist zo, en dat is maar van 1 student...quote:Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
zijn er toen schulden gemaakt dan?
quote:Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
quote:
Dat niet, maar het is *stom toevallig* wel precies dezelfde generatie die nu profiteert van het afschaffen van de villabelasting.quote:Op maandag 4 april 2011 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als ik hoor wat voor arbeid de babyboomers in hun jeugd hebben verricht, denk ik niet dat je daar jaloers op mag zijn.quote:Op maandag 4 april 2011 19:26 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat niet, maar het is *stom toevallig* wel precies dezelfde generatie die nu profiteert van het afschaffen van de villabelasting.
...toen ze 11 jaar lang studeerden voor de prijs van 5?quote:Op maandag 4 april 2011 19:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als ik hoor wat voor arbeid de babyboomers in hun jeugd hebben verricht, denk ik niet dat je daar jaloers op mag zijn.
Ja, dat was inderdaad hartstikke zwaar! Veel zwaarder dan de generatie daarvoor die de oorlog en de grote depressie hebben meegemaakt en die generatie daarvoor had alleen een beetje hinder van de Eerste Wereld Oorlog!quote:Op maandag 4 april 2011 19:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als ik hoor wat voor arbeid de babyboomers in hun jeugd hebben verricht, denk ik niet dat je daar jaloers op mag zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |