Ik heb vanaf het begin in dit topic gepost. Lees jij anders even terug.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben je weer eens stoned? Lees anders de draad even terug
ik stem tegen omdat het niet mag van mijn geloof. (maw wie beoordeeld of het een zwaar argument is?)quote:
God, dus moet je eerst het bestaan van God bewijzen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 07:39 schreef jstrike het volgende:
[..]
ik stem tegen omdat het niet mag van mijn geloof. (maw wie beoordeeld of het een zwaar argument is?)
"Misschien" is geen beargumenteerd bezwaar.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:57 schreef jstrike het volgende:
wie zegt dat mijn geloof een god heeft. misschien is eht een natuurgeloof oid.
Hij hoeft helemaal niets te beargumenteren. Jij neemt aan dat hij in een god geloof, hij wijst jou erop dat je dat niet kunt weten.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Misschien" is geen beargumenteerd bezwaar.
Dan moet je even teruglezen. Sociocratie ipv democratie.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:06 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Hij hoeft helemaal niets te beargumenteren.
De vraag blijft wanneer iets een gegrond bezwaar is en wie dan bepaald of iets gegrond is. Als ik met het argument komt dat het volgens de bijbel (of god) niet mag, dan is dat een argument. Wie ben jij dan om te bepalen dat het geen geldig argument is?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je even teruglezen. Sociocratie ipv democratie.
Die waarschijnlijk weer gekozen zijn, waardoor je een democratie hebt?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
De vraag blijft wanneer iets een gegrond bezwaar is en wie dan bepaald of iets gegrond is. Als ik met het argument komt dat het volgens de bijbel (of god) niet mag, dan is dat een argument. Wie ben jij dan om te bepalen dat het geen geldig argument is?
In principe is de macht dus in handen van de organisatie die de geldigheid van argumenten test.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
God, dus moet je eerst het bestaan van God bewijzen.
Omdat er nergens een God te zien is, dus moet je die eerst bewijzen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
De vraag blijft wanneer iets een gegrond bezwaar is en wie dan bepaald of iets gegrond is. Als ik met het argument komt dat het volgens de bijbel (of god) niet mag, dan is dat een argument. Wie ben jij dan om te bepalen dat het geen geldig argument is?
Dan kies ik voor een technocratisch instituut dat e.e.a. volgens de wetenschappelijke methode toetst.quote:In principe is de macht dus in handen van de organisatie die de geldigheid van argumenten test.
Nee, want mijn technocratie verbied geloof niet. Het staat allen niet toe dat mensen hun voorkeuren (waaronder geloof) aan anderen opdringen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 12:30 schreef Zeeland het volgende:
Dat god niet bestaat betekent nog niet de je de Christelijke waard belangrijk kunt vinden. Als agnost geloof ik absoluut niet in god, ik vind religie dus ook geen argument. Echter wil ik niet mijn 'levensvisie' opdringen aan andere, laat ze lekker geloven.
In feite is jouw technocratie gewoon en dictatuur die 'zijn' seculiere levensvisie opdring aan anderen.
en je dringt non-geloof op door stemmen uit geloofsmotieven ongeldig te verklaren, jouw technocratisch dogmatisme verbiedt dus wel die stemmenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, want mijn technocratie verbied geloof niet. Het staat allen niet toe dat mensen hun voorkeuren (waaronder geloof) aan anderen opdringen.
Lol, zit je weer die brainfart van je te propageren? Het begint zo langzamerhand net een Gowdin of Links-rechts discussie te worden: allen even voorspelbaar en dodelijk voor den topiques hier op FOK.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, want mijn technocratie verbied geloof niet. Het staat allen niet toe dat mensen hun voorkeuren (waaronder geloof) aan anderen opdringen.
Het is dan ook een buitengewoon goed idee, al zeg ik het zelf.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 14:45 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Lol, zit je weer die brainfart van je te propageren? Het begint zo langzamerhand net een Gowdin of Links-rechts discussie te worden: allen even voorspelbaar en dodelijk voor den topiques hier op FOK.
Er is bij het begin al aangegevn dat iederwijs scholen niet werken juist. Dus daar werkt het niet uitstekend.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sociocratie wordt momenteel al toegepast op zgn democratische scholen of te wel Iederwijs, ook in het bestuur van Iederwijs en in sommige woongemeenschappen.
Populisme kan nooit ontstaan binnen sociocratie en je wordt gedwongen je standpunt zo genuanceerd mogelijk te formuleren opdat het voor iedereen acceptabel is.
Het heeft niets van doen met religie. Nu bestaat er helaas nog steeds religie, maar als een religieus persoon dwars gaat liggen dan kan je in zo'n geval de bal doorspelen naar die persoon en moet hij of zij maar met iets komen dat voor iedereen acceptabel is.
Bij woongemeenschappen en in Iederwijs-scholen werkt het in elk geval uitstekend. Sociocratie houdt de mensen scherp en dat is heel erg nodig als je kijkt naar het opkomende populisme van PVV, maar inderdaad ook SP. Zorg er maar voor dat je oplossing voor iedereen werkt. Tao-allemachtig, we hebben hersenen gekregen van Onze Lieve Allah / Boeddha etc, misschien eens tijd om ze te gebruiken?
Waaruit? De maatschappij, dat ben jij.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:19 schreef Trommeldaris het volgende:
En je kan alles wel rationeel en wetenschappelijk bekijken, maar dan haal je de menselijkheid eruit.
Het lijkt me dat jij bedoelt dat men rekening houdt met minderheden en minderheidsstandpunten..quote:Op vrijdag 25 maart 2011 16:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sociocratie wordt momenteel al toegepast op zgn democratische scholen of te wel Iederwijs, ook in het bestuur van Iederwijs en in sommige woongemeenschappen.
Je verklaart argumenten gebaseerd op geloof als ongegrond. Jij maakt uit wat 'goede' argumenten zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk is een geloof geen argument. Het is slechts een persoonlijke voorkeur, net als gitaar spelen. Daar heb ik ook geen wetten voor nodig.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 18:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je verklaart argumenten gebaseerd op geloof als ongegrond. Jij maakt uit wat 'goede' argumenten zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |