Ah, gevalletje klok-klepelquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:28 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij mijn weten niet per se om te worden opgenomen, maar de meeste B-vitamines spelen een rol in de energiehuishouding. Daarom wordt het aangeraden aan mensen die zich futloos voelen. Als je gebrek hebt aan 1 of meer B-vitamines, werkt je energiehuishouding minder goed (citroenzuurcyclus). Dus als je ervoor zorgt dat er standaard voldoende B-vitamines aanwezig zijn, is je energiehuishouding ook ok (behalve als je weer andere dingen mist).
Eerste google hit:
http://members.home.nl/annelieverbon/fruit/vitamine_B.htm
Ligt er dus aan waarvoor je vit B slikt. Indien voor energie => complex nemen, tegen menstruatieklachten => B6.
Volgens mij speelt B6 ook een belangrijke rol bij de afbraak van alcohol. En bij de meeste mensen is de inname van vitamines beperkt. Dus suppletie van alleen B6 bij pilklachten is logisch.
Visolie moet je letten op de hoeveelheid DHA/EPA die er per capsule in zit. Mijn visolie heeft 1000mg per capsule, waarvan 300 mg omega, waarvan 60% EPA en 40% DHA. En nog wat vitamine E, maar die reken ik niet mee voor mn dagelijkse intake, omdat het gebruikt wordt als anti-oxidant van de visolie. Maw, vitamine E die bij visolie zit is voldoende om de visolie neit ranzig te laten worden. Is niet bedoeld als vit E die je meerekent als ADH.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:27 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik vond ze ook mega groot (visolie), maar die ik nu heb zijn echt goed te doen (ook heel glad, je voelt ze echt niet). Ze zijn 16 euro voor 1 maand pillen, wel duur. Als je wil kan ik thuis even kijken hoe ze heten. Ze komen van de tuinen, in een blauw/witte verpakking.
Loveli, moet je ze eigenlijk elke dag nemen of kan het uit kostenbesparend oogpunt ook om de dag?
behalve de vette vis en de 500 gr (quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Visolie moet je letten op de hoeveelheid DHA/EPA die er per capsule in zit. Mijn visolie heeft 1000mg per capsule, waarvan 300 mg omega, waarvan 60% EPA en 40% DHA. En nog wat vitamine E, maar die reken ik niet mee voor mn dagelijkse intake, omdat het gebruikt wordt als anti-oxidant van de visolie. Maw, vitamine E die bij visolie zit is voldoende om de visolie neit ranzig te laten worden. Is niet bedoeld als vit E die je meerekent als ADH.
Ik slik er 2 of 3 per dag, dus in totaal 600 of 900 mg omega's. Heb 60 capsules voor een euro of 5, dus max 7.50 per maans kijt aan omega's.
Geen problemen met formaat om te slikken trouwens. Maar ze zijn er ook in 250 mg formaat, moet je dus meer kleine capsules slikken om hetzelfde binnen te krijgen.
Uit kostenbesparend oogpunt kun je ook elke dag zo;n 500 gram groene groentes eten, wat fruit, 2 of 3 keer in de week vette vis, elke dag een zacht gekookt ei, vlees voor je ijzer en B-vitamines, regelmatig rijst ook voor B's, zo nu en dan gebakken lever helpt ook goed voor je ijzer en vitamine A, noten voor je selenium, wat wijn of chocola of druivepitten voor je bioflavonoiden, tomaat voor lycopeen, ...
En je eet niet genoeg groente/vis/andere gezonde dingenquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik neem ook geen supplementen. Heb wel eens zo'n multivitaminepildinges gekocht, maar vergeet het constant in te nemen.
Ik heb wel eens een zetpil bijna doorgeslikt tot ik me bedacht dat 'ie wel érg groot was en vreemd aan voelde voor een orale pijnstillerquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:18 schreef V1z0R het volgende:
Daarom zijn die multivitamine zo groot!Altijd het gevoel alsof ik een zetpil aan het slikken ben...
Bluh, ik kap er meteen mee. Ik ga mezelf ff electrocuteren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Wat zijn jullie sinds gisteravond trouwens gruwelijk on topic zeg.
Is niet erg, toch?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben reddeloos verloren.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:46 schreef loveli het volgende:
[..]
En je eet niet genoeg groente/vis/andere gezonde dingen![]()
Ik vind het interessant! En handig, bij gebrek aan tijd & googleskillsquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:47 schreef Viking84 het volgende:
Het is nog niet te laat, redding is nabij. Vanavond eet je zalm met broccoli.quote:
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Het is nog niet te laat, redding is nabij. Vanavond eet je zalm met broccoli.
Toch, Duvel?
In wraps kan je heel veel groenten kwijt zonder dat je er erg in hebt! Gister ook gegeten, met daarin: gehakt, paprika, tomaat, avocado, mais. En dan veel vulling, weinig wrap en je bent er!quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof wraps met gerookte kip en wat fijngehakte worteltjes.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Visolie moet je letten op de hoeveelheid DHA/EPA die er per capsule in zit. Mijn visolie heeft 1000mg per capsule, waarvan 300 mg omega, waarvan 60% EPA en 40% DHA. En nog wat vitamine E, maar die reken ik niet mee voor mn dagelijkse intake, omdat het gebruikt wordt als anti-oxidant van de visolie. Maw, vitamine E die bij visolie zit is voldoende om de visolie neit ranzig te laten worden. Is niet bedoeld als vit E die je meerekent als ADH.
Ik slik er 2 of 3 per dag, dus in totaal 600 of 900 mg omega's. Heb 60 capsules voor een euro of 5, dus max 7.50 per maans kijt aan omega's.
Geen problemen met formaat om te slikken trouwens. Maar ze zijn er ook in 250 mg formaat, moet je dus meer kleine capsules slikken om hetzelfde binnen te krijgen.
Uit kostenbesparend oogpunt kun je ook elke dag zo;n 500 gram groene groentes eten, wat fruit, 2 of 3 keer in de week vette vis, elke dag een zacht gekookt ei, vlees voor je ijzer en B-vitamines, regelmatig rijst ook voor B's, zo nu en dan gebakken lever helpt ook goed voor je ijzer en vitamine A, noten voor je selenium, wat wijn of chocola of druivepitten voor je bioflavonoiden, tomaat voor lycopeen, ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |