We hebben visolie voor de honden, kan ik die ook pakken?quote:
Zalm is goed! (liefst wilde enzo, want juist die krijgen omega's binnen in hun voer).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:32 schreef Siral het volgende:
[..]
We hebben visolie voor de honden, kan ik die ook pakken?Ik heb gister wel zalmpje gegeten
![]()
Dan heb je minder kans op Alzheimer, dus je onthoudt beter hoeveel broccoli je elke week eet.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:34 schreef Perruche het volgende:
Ik ben benieuwd wat die visolie gaat doen. Hij zit wel in een mooi potje/
Daar doe ik het voor.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:36 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dan heb je minder kans op Alzheimer, dus je onthoudt beter hoeveel broccoli je elke week eet.
Het zijn capsules, die voor de honden. Is voor de vacht enzo.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Zalm is goed! (liefst wilde enzo, want juist die krijgen omega's binnen in hun voer).
Visolie voor honden, goed bezig. Zou denken dat die ook goed moet zijn voor jou, neem aan dat ze de visolie voor honden ook rotzooi-vrij maken. Maar een speciaal potje voor mensen kan geen kwaad
Je lijf heeft voor bepaalde processen fifty-fifty verzadigde en onverzadigde vetzuren nodig. Van die verzadigde krijgen we voldoende binnen, met name van de onverzadigde omega-3 krijgen we te weinig binnen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:34 schreef Perruche het volgende:
Ik ben benieuwd wat die visolie gaat doen. Hij zit wel in een mooi potje/
Ik gooi zo ff een paar van die pillen naar binnen danquote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Je lijf heeft voor bepaalde processen fifty-fifty verzadigde en onverzadigde vetzuren nodig. Van die verzadigde krijgen we voldoende binnen, met name van de onverzadigde omega-3 krijgen we te weinig binnen.
Het werkt als ontstekingsremmer, je zenuwstelsel heeft er baat bij (positieve effecten bij mensen met ADHD), je immuunsysteem werkt beter (celmembranen met voldoende omega-3 zijn flexibeler waardoor immuunsysteem goed z'n werk kan doen), vetzuren zijn bouwstoffen van hormonen.
Wat ik ervan merk (of meen te merken): geen menstruatiepijn, minder last van stemmingswisselingen tijdens PMS, beter incasseringsvermogen, minder snel ziek.
Ik slik A tot Z compleet pillen, elke dag 1, zit dat denk ik ook wel in?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:46 schreef loveli het volgende:
Menstruatieklachten tijdens pilgebruik wordtn ook gerelateerd aan vitamine B6-gebrek. Dor het slikken van de pil verbruik je meer B6, tijdens de stopweek krijg je er last van. Dus pil slikken -> vit B6 slikken.
Een beetje. Nadeel met supplementen is dat goed duur is. En relatief groot. Magnesiumoxide is klein, maar biologische beschikbaarheid laag. Magnesiumcitraat is groter en beter beschikbaar. Calciumcarbonaat is klein, bio beschikbaarheid laag (bordkrijt). Om a t/m zinc in een slikbare pil te stoppen, kunnen ze nooit fatsoenlijke hoeveelheden biologisch beschikbaar spul gebruiken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:47 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik slik A tot Z compleet pillen elke dag, zit dat denk ik ook wel in?
Ik las laatst dat vit B altijd als complex geslikt moeten worden, omdat ze elkaar nodig hebben om goed opgenomen te worden. Ik weet het niet meer precies, maar alleen B6 slikken zou minder nuttig zijn dan een combi.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 10:46 schreef loveli het volgende:
Menstruatieklachten tijdens pilgebruik wordtn ook gerelateerd aan vitamine B6-gebrek. Dor het slikken van de pil verbruik je meer B6, tijdens de stopweek krijg je er last van. Dus pil slikken -> vit B6 slikken.
En daarom slik ik ze ook nietquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:18 schreef V1z0R het volgende:
Daarom zijn die multivitamine zo groot!Altijd het gevoel alsof ik een zetpil aan het slikken ben...
jezus wat ruk...quote:Op dinsdag 22 maart 2011 02:48 schreef motorbloempje het volgende:
M'n motor is gestolen... en die van Mr.Mo ook![]()
die van mij is teruggevonden (ze zagen 'm rijden, achtervolging 'n all!) maar ze zijn er wel mee gepleurd.. dus schade en slot is geforceerd.... Die van Mr.Mo is nog spoorloos en de daders zijn uiteraard ontkomen...
Ik vond ze ook mega groot (visolie), maar die ik nu heb zijn echt goed te doen (ook heel glad, je voelt ze echt niet). Ze zijn 16 euro voor 1 maand pillen, wel duur. Als je wil kan ik thuis even kijken hoe ze heten. Ze komen van de tuinen, in een blauw/witte verpakking.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst dat vit B altijd als complex geslikt moeten worden, omdat ze elkaar nodig hebben om goed opgenomen te worden. Ik weet het niet meer precies, maar alleen B6 slikken zou minder nuttig zijn dan een combi.
[..]
En daarom slik ik ze ook niet. Zelfde geldt voor visolie. Die krengen zijn ook huge!
Ik heb nu wel magnesiumcitraatpillen die goed te doen zijn, hiernaast zinkcitraat en vit B complex. Vit B zijn van davitamon, dus die zullen niet geweldig zijn denk ik.
In Amsterdam...?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:26 schreef Phaidra het volgende:
In ons winkelcentrum zit een 'kruidenwinkeltje' en daar zijn vitaminepillen verkrijgbaar van eigen merk. Ook in de goede vorm. Scheelt enorm veel geld in vergelijking met de prijs van bekende merken! Ik heb daar gewoon gevraagd naar bijvoorbeeld zinkcitraat. Potje kost maar 4 euro!
Bij mijn weten niet per se om te worden opgenomen, maar de meeste B-vitamines spelen een rol in de energiehuishouding. Daarom wordt het aangeraden aan mensen die zich futloos voelen. Als je gebrek hebt aan 1 of meer B-vitamines, werkt je energiehuishouding minder goed (citroenzuurcyclus). Dus als je ervoor zorgt dat er standaard voldoende B-vitamines aanwezig zijn, is je energiehuishouding ook ok (behalve als je weer andere dingen mist).quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik las laatst dat vit B altijd als complex geslikt moeten worden, omdat ze elkaar nodig hebben om goed opgenomen te worden. Ik weet het niet meer precies, maar alleen B6 slikken zou minder nuttig zijn dan een combi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |