Is niet het einde van de wereld.quote:
Wélke verkiezingen?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 09:05 schreef Ascendancy het volgende:
EN dat allemaal in de poging de 1e kamer verkiezingen te winnen.
De eerste kamer verkiezingen.quote:
Volgende week pas.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 12:35 schreef Verbal het volgende:
Vandaag debat toch? Iemand enig idee hoe laat?
V.
quote:DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamer wil volgende week dinsdag met premier Mark Rutte en de ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie debatteren over de mislukte evacuatieoperatie in Libië.
Voor die tijd willen de fracties eerst nog extra schriftelijke vragen stellen aan het kabinet naar aanleiding van de brief en het feitenrelaas die de bewindslieden maandag over de kwestie naar het parlement hebben gestuurd.
Dat hebben de fracties dinsdag in een interne vergadering besloten. Ze vragen het kabinet alle vragen voor het weekeinde te beantwoorden.
Zit vast nog wel ergens een leuk commissariaatje in bij een wapenboer voor die jongens.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:42 schreef waht het volgende:
[..]
Is niet het einde van de wereld.
Kan hij samen met Zu Guttenberg huilen in de ex-defensieministers club.
Wellicht dachten de Libiërs aan Nederlandse drugstransporten. Royal Hashkoning, nuff saidquote:Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de hele gang van zaken dusdanig onprofessioneel oogt, dat ik me afvraag of er niet iets verborgen wordt gehouden. Waarom kon deze ingenieur niet via een andere weg worden geëvacueerd? Was het misschien wel geen ingenieur, maar iemand anders en wilde men daarom zo low-profile mogelijk evacueren? En waarom dan op klaarlichte dag? Bizar verhaal met veel gaten, tot nu toe.
quote:NOS - Audio Er zijn nieuwe details naar buiten gekomen over de mislukte evacuatie van een Nederlander op het strand van Sirte in Libië, eind februari. Die leidde ertoe dat drie Nederlandse militairen twaalf dagen daar werden vast gehouden. Verslaggever Wilco Boom.
quote:Op maandag 21 maart 2011 23:13 schreef remlof het volgende:
• De Haskoning werknemer had zo mee gekund met een Bosnische passagiersvlucht die werd vertraagd door de Nederlandse actie
Nederland moet simpelweg meer investeren in defensie, voor elk wissewasje de Amerikanen opbellen zal voor beide kanten geen plezier zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:19 schreef maartena het volgende:
Dat soort acties moet je ook aan de Amerikanen over laten, die hebben het materiaal ervoor.... en de know-how.
Jack de Vries of zo?quote:Op zondag 27 maart 2011 03:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Behalve dat we dan misschien een minister van Defensie krijgen die wel competent is
Wanneer ze dat deden lieten ze de VS het toch wel opknappen? Hebben ze juist niet gedaan.quote:Op zondag 27 maart 2011 03:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, liever iemand die wel competent is en zich niet blind staart op de VS
Ik had het over Jack "normen en waarden" de Vriesquote:Op zondag 27 maart 2011 03:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Wanneer ze dat deden lieten ze de VS het toch wel opknappen? Hebben ze juist niet gedaan.
Ow, dacht dat we het over de faalactie met de lynx haddenquote:Op zondag 27 maart 2011 04:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het over Jack "normen en waarden" de Vries
quote:Op zondag 27 maart 2011 01:48 schreef MangoTree het volgende:
Helikopter landde op verkeerde plaats (RTL)
tonplekkenpol Cohen wil goed verhaal van Hillen. Kan ie lang wachten. Hillen is in het weekend gesloten van donderdag 09.00 uur tot woensdag 18.00 uur
Twitter - 50 minuten geleden
En die vliegers krijgen van wie informatie/ coördinatie waar ze moeten landen?quote:Volgens de werknemer van Royal Haskoning die geëvacueerd zou worden uit Libië, is de helikopter die hem op moest pikken niet geland op de afgesproken plaats.
Klopt en de falende minister van Defensie die daarvoor verantwoordelijk is. Als ie moet aftreden zou ik Jack de Vries niet graag z'n plaats zien innemen, die vent moet gewoon sidekick blijven bij DWDD, die gozer is zo pro-JSF dat het haast niet anders kan dan z'n bankrekening behoorlijk gespekt is via de andere kant van de oceaan.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Ow, dacht dat we het over de faalactie met de lynx hadden
Van de MIVD, maar die was niet bereikbaar buiten kantoorurenquote:Op zondag 27 maart 2011 04:07 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
En die vliegers krijgen van wie informatie/ coördinatie waar ze moeten landen?
Ik vind Jack anders een heel stuk sympathieker over komen dan Hillen. En er zijn genoeg redenen om vóór de JSF te zijn.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt en de falende minister van Defensie die daarvoor verantwoordelijk is. Als ie moet aftreden zou ik Jack de Vries niet graag z'n plaats zien innemen, die vent moet gewoon sidekick blijven bij DWDD, die gozer is zo pro-JSF dat het haast niet anders kan dan z'n bankrekening behoorlijk gespekt is via de andere kant van de oceaan.
De Tromp heeft ook gewoon een intelligence-eenheid aan boord. Als de operatie vanaf daar is geleid zijn daar dus ook fouten gemaakt.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Van de MIVD, maar die was niet bereikbaar buiten kantooruren
Kan zijn, maar ook daar is Hillen verantwoordelijk voor, hij had de operatie gewoon moeten afblazen of uitstellen.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:11 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Ik vind Jack anders een heel stuk sympathieker over komen dan Hillen. En er zijn genoeg redenen om vóór de JSF te zijn.
[..]
De Tromp heeft ook gewoon een intelligence-eenheid aan boord. Als de operatie vanaf daar is geleid zijn daar dus ook fouten gemaakt.
Oké, ik dacht even dat je met normen en waarden dat vreemdgaan bedoelde. Heb vanmiddag daar nog een topic over gesloten in NWS omdat ik het bagger vond om alles maar op geloof te gooien.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt en de falende minister van Defensie die daarvoor verantwoordelijk is. Als ie moet aftreden zou ik Jack de Vries niet graag z'n plaats zien innemen, die vent moet gewoon sidekick blijven bij DWDD, die gozer is zo pro-JSF dat het haast niet anders kan dan z'n bankrekening behoorlijk gespekt is via de andere kant van de oceaan.
Klopt ook niet. Ze zaten niet met volle bezetting dus werd er niet doorlopend naar het bewuste beeldscherm gekeken. Tenminste volgens het nieuwsbericht.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Van de MIVD, maar die was niet bereikbaar buiten kantooruren
Dit ben ik met je eens. In ieder geval moeten uitstellen tot er een reactie kwam.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan zijn, maar ook daar is Hillen verantwoordelijk voor, hij had de operatie gewoon moeten afblazen of uitstellen.
Daar doelde ik ook op, het is een schuinsmarcheerder. Daar heb ik geen problemen mee, maar zijn partij wel, dacht ikquote:Op zondag 27 maart 2011 04:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Oké, ik dacht even dat je met normen en waarden dat vreemdgaan bedoelde. Heb vanmiddag daar nog een topic over gesloten in NWS omdat ik het bagger vond om alles maar op geloof te gooien.
Dat kan haast niet anders, als je ziet hoe hij probeert de KLu aan de JSF te helpen. Terwijl dat ding veel te duur is en teveel afhankelijk van amerikaanse input tijdens missies. Je kan er niets mee als de Amerikanen niet meewerken, zo'n ding moet je niet willen als EU-land lijkt me. Maar ok, dat is verder offtopic hier.quote:En ik weet totaal niet over zijn financiële plaatje, maar hij krijgt dus zelf geld/bonus/smeergeld volgens jou?
Dus wat Remlof zegt; Ze hadden moeten wachtenquote:Op zondag 27 maart 2011 04:26 schreef Im.Kant. het volgende:
Toch vind ik dat de inlichtingencel op de Trom veel beter werk had kunnen afleveren. Een eerdere verkenning met de Lynx-heli om de beoogde landingsplaats in kaart te brengen, betere communicatie met de evacués - en dan vooral duidelijkheid over het tijdstip en precieze plaats van de evacuatie.
Ook mee eens. Er zijn gewoon veel fouten gemaakt, op verschillende niveaus. Zowel op de tromp, als bij de MIVD, als hogerop in de vorm van Hillen.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan zijn, maar ook daar is Hillen verantwoordelijk voor, hij had de operatie gewoon moeten afblazen of uitstellen.
Zou Hillen dan gepushed hebben voor een snelle evacuatie of zou de Tromp zelfstandig het tijdstip hebben besloten?quote:Op zondag 27 maart 2011 04:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Dus wat Remlof zegt; Ze hadden moeten wachten
Dat kan de Tromp niet zonder instemming van de minister van Defensie.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:28 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Zou Hillen dan gepushed hebben voor een snelle evacuatie of zou de Tromp zelfstandig het tijdstip hebben besloten?
Ja, het is zeker dat ze toestemming hebben gekregen. Maar ik vraag me dus af in hoeverre Hillen heeft bepaald dat de evacuatie in zo een kort tijdsbestek uitgevoerd moest worden. Als Hillen heeft gepushed voor een evacuatie binnen 24 uur dan is dat natuurlijk kwalijk als je bedenkt dat zoiets wel voorbereid moet worden.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat kan de Tromp niet zonder instemming van de minister van Defensie.
Ja, en daarom is hij toch weggegaan? En redelijk onbelangrijk voor de functie dacht ik zoquote:Op zondag 27 maart 2011 04:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar doelde ik ook op, het is een schuinsmarcheerder. Daar heb ik geen problemen mee, maar zijn partij wel, dacht ik
Misschien, maar kan me niet voorstellen dat hij fraudeert en zijn eigen bankrekening spekt als politicus. Zou wel heel erg dom zijn vooral na al die onderzoeken bij politici.quote:Dat kan haast niet anders, als je ziet hoe hij probeert de KLu aan de JSF te helpen. Terwijl dat ding veel te duur is en teveel afhankelijk van amerikaanse input tijdens missies. Je kan er niets mee als de Amerikanen niet meewerken, zo'n ding moet je niet willen als EU-land lijkt me.
Hillen wordt dinsdag aan de tand gevoeld denk ik?
Ja, jij begint hoorquote:Maar ok, dat is verder offtopic hier.
Maar hij is wel eindverantwoordelijke?quote:Op zondag 27 maart 2011 04:31 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Ja, het is zeker dat ze toestemming hebben gekregen. Maar ik vraag me dus af in hoeverre Hillen heeft bepaald dat de evacuatie in zo een kort tijdsbestek uitgevoerd moest worden. Als Hillen heeft gepushed voor een evacuatie binnen 24 uur dan is dat natuurlijk kwalijk als je bedenkt dat zoiets wel voorbereid moet worden.
Ja.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar hij is wel eindverantwoordelijke?
Mja, zou hansie ook zo handelen naar zijn personeel? Er zijn waarschijnlijk fouten gemaakt. Wat mij betreft mag je best je eigen burgers willen ophalen. Maar niet wachten tot er een antwoord komt of de kust veilig is, snap ik weer niet.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:38 schreef Morendo het volgende:
Dat is onmiskenbaar zo. Ik denk overigens niet dat de kamer bloed wil zien en Hansie er met een 'mea culpa' wel van afkomt.
Misschien, maar dan is ie de volgende keer dat ie een foute inschatting maakt echt de lul. En hij is nogal goed in foute inschattingen makenquote:Op zondag 27 maart 2011 04:38 schreef Morendo het volgende:
Dat is onmiskenbaar zo. Ik denk overigens niet dat de kamer bloed wil zien en Hansie er met een 'mea culpa' wel van af komt.
Dat Libië die Haskoninger meteen het land liet verlaten na zijn arrestatie zegt wel genoeg.quote:Op zondag 27 maart 2011 04:41 schreef paddy het volgende:
[..]
Mja, zou hansie ook zo handelen naar zijn personeel? Er zijn waarschijnlijk fouten gemaakt. Wat mij betreft mag je best je eigen burgers willen ophalen. Maar niet wachten tot er een antwoord komt of de kust veilig is, snap ik weer niet.
De alternatieven binnen het CDA zijn ook niet geweldig inderdaadquote:
Jack de Vries zit nu dus alweer in het CDA actief te zijn in de tweede kamer? Heb ik blijkbaar iets gemist.quote:Op zondag 27 maart 2011 05:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
De alternatieven binnen het CDA zijn ook niet geweldig inderdaad
Mmmmm was hij slecht in zijn taken dan? Buiten je mening over de JSF.quote:Als staatssecretaris was hij onder meer verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van Defensie en de materieelvoorziening.
Nee, om 18:00 uur:quote:
Maak je geen zorgen, het kabinet valt heus niet hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 00:09 schreef Verbal het volgende:
Ah neuk een eend... net nu ik morgen van 10 tot 23 moet werken
V.
Ik vond zijn openingszin wel humor uit zijn mond.quote:
Ja, typisch CDA.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
De CDA-fractie neemt bij het bein van het debat al afscheid van het dualisme
Dat was onder Balkenende echt niet anders, hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
De CDA-fractie neemt bij het begin van het debat al afscheid van het dualisme
En als we toen iets gevraagd hadden, had de minister geen antwoord gegeven...quote:Op dinsdag 29 maart 2011 19:04 schreef hooibaal het volgende:
We hebben toen niks gevraagd, dus mogen we dat nu ook niet meer doen? Of wat bedoelt ie nou eigenlijk te zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |