Organisaties (overheden en multinationals) moeten kapot. En dat gaan ze ook. Ze zijn toevallig in het MO begonnen.quote:
Ik denk van niet. Maar je dwaalt af. We zijn in het Libie-China topic.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Organisaties (overheden en multinationals) moeten kapot. En dat gaan ze ook. Ze zijn toevallig in het MO begonnen.
Moet ik me weer herhalen?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Maar je dwaalt af. We zijn in het Libie-China topic.
Hoe verantwoord jij deze (hyper)inflatie?
Jij komt met het argument.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Deels eens. Maar dat is niet de discussie die wij hier voeren.
Als mensenrechten geschonden worden, moet je ingrijpen. Anders ben je een monster.quote:De discussie is: hoe wil jij militair ingrijpen in China - economisch en militair - verantwoorden?
Ik weet niet hoe de FED nu met hyperinflatie om gaat. Maar vraag het ze eens, zat mensen die zitten te springen om een antwoord.quote:We kwamen uit op inflatie. Kan jij mij verantwoorden wat de gevolgen van (hyper)inflatie kunnen zijn en kan jij mij tevens enkele oplossingen voorschotelen?
En met deze woorden ben ik het helemaal eensquote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk werd ik voorstander van interventie op het moment dat Kaddafi zijn eigen burgers begon te bestoken met raketten, maar of het de geallieerden daar om te doen is, durf ik te betwijfelen.
quote:http://www.guardian.co.uk/world/feedarticle/9559789
Associated Press= CANBERRA, Australia (AP) — China has responded to popular uprisings against governments in Tunisia, Egypt and Libya by cracking down on its Uighur ethnic minority, an exiled Chinese activist said Wednesday.
Rebiya Kadeer spoke in an Australian Parliament House committee room at the invitation of two government lawmakers despite objections from China, which denounces her as a separatist.
The 65-year-old U.S.-based businesswoman said through an interpreter that the recent overthrow of Middle Eastern governments "sent shock waves through the Chinese leadership that people's patience could run out — people will one day rise up and challenge the authority of the regime."
She said China had responded to the protests with a security crackdown that made the western cities of Kashgar and Urumqi resemble war zones as soldiers searched homes and rounded up members of her Turkic-speaking Muslim Uighur minority and found excuses to detain them.
"What happened in Tunisia and Egypt has strong effects on Uighur people and the Chinese people because it gives the oppressed peoples hope for a better world and the hope for change," Kadeer told lawmakers, reporters and political staffers.
Human rights groups say China's massive security apparatus is using anxiety over possible Middle East-inspired protests as a pretext for a wide crackdown on anyone the government considers a threat to its authoritarian rule, including political activists.
Beijing blamed Kadeer for inciting riots in the Xinjiang region of western China in July 2009 between the Uighur minority and Han Chinese that left almost 200 dead. She denies the accusation.
China urged Australia to prevent her from visiting the country later that year. China then punished Australia for giving her a visa by canceling a senior Chinese minister's scheduled visit.
The Chinese Embassy also unsuccessfully pressured the National Press Club to drop her as a guest speaker during her visit to Australia, and was unable to get an international film festival to cancel a screening of a documentary about her life.
Kadeer described China's response to her current visit to Australia — her first since 2009 — as "mild."
"Although China has changed its tactics, China has not changed its assaults upon Uighur people's religious beliefs, cultural identities, freedom of speech and economic life, which are central to the Chinese government's project of speedy assimilation of our people in China," she said.
She said Chinese authorities had sentenced 36 people to death — including four Uighurs last month — for their involvement in the 2009 riots and protests.
The Chinese Embassy in Canberra did not respond Wednesday to The Associated Press' request for comment.
Chinese Foreign Ministry spokeswoman Jiang Yu said last week that China was firmly opposed to any country providing a stage for Kadeer's activities, and that Beijing believed Australia understood that position.
Australia's Department of Foreign Affairs and Trade said in a statement Wednesday that China had not asked Australia to block Kadeer's visit, but had sought assurances that it would be "handled carefully."
No Chinese official attended Kadeer's address Wednesday, but the state-owned Xinhua news agency made a video recording.
Sambal is niet Chinees.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Alles om mijn sambalbelangen veilig te stellen
We laten China en Amerika elkaar binnenvallen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef Lagrinta het volgende:
Inval in China? Natuurlijk niet. Zou wat zijn als we overal gaan invallen waar mensenrechten geschonden worden. Zullen we de VS dan ook binnenvallen met België?
Dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We laten China en Amerika elkaar binnenvallen.
Wat maakt dat nou uit. "Er zijn geen problemen, alleen business-opportunities"quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:57 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dan komt het wel goed.
En jij denk toch zo zwart-wit? Wat voor brandstof zit er in je auto?
Jij bent dus ook niet zonder zonden, net als ik en iedereen op de wereld. Hoe treed je tegen jezelf op?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit. "Er zijn geen problemen, alleen business-opportunities"
Ik informeer mezelf, tegen de propaganda van de MO-regimes en de Westerse regimes in. En de laatste tijd confronteer ik burgers en mijn eigen regime met de samenwerking met de MO-regimes en onderdrukking van de bevolking.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:05 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Jij bent dus ook niet zonder zonden, net als ik en iedereen op de wereld. Hoe treed je tegen jezelf op?
Ja, en heb je er oo moeie mee dat jezef ook bloed aan je handen hebt?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik informeer mezelf, tegen de propaganda van de MO-regimes en de Westerse regimes in. En de laatste tijd confronteer ik burgers en mijn eigen regime met de samenwerking met de MO-regimes en onderdrukking van de bevolking.
Jij vindt het prima dat je een egoïstische massamoordenaar bent?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja, en heb je er oo moeie mee dat jezef ook bloed aan je handen hebt?
Je kan niet eens antwoord geven op een vraag?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij vindt het prima dat je een egoïstische massamoordenaar bent?
Ok.
Of ik er moeite mee heb? Nee, ik accepteer dat, maar ik accepteer niet dat het door gaat.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je kan niet eens antwoord geven op een vraag?
Heel mooi.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of ik er moeite mee heb? Nee, ik accepteer dat, maar ik accepteer niet dat het door gaat.
"Tunesië is geen 3e Wereld land."quote:
Je snapt toch zelf ook wel dat een revolutieketting Tunesië->Egypte->Libië wat logischer is dan Libië->China->Venezuela om maar wat te noemen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
"Tunesië is geen 3e Wereld land."
"Egypte is geen Tunesië."
"Libië is geen Egypte of Tunesië."
Tja, we moeten natuurlijk wel consequent zijn. Dus als iemand anders begint met slechte ingrepen (Irak en Afghanistan) dat moet je dat consequent doorvoeren.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
Wat is dit nu weer voor een belachelijke stelling?
Mensen die voorstander zijn van het ingrijpen in Libië zijn hypocriet, omdat ze geen voorstander zijn van ingrijpen in China? Hypocriet is slecht en dus is het ingrijpen in Libië slecht en zijn voorstanders hiervan ook slecht. En dus goed is: aan de zijlijn staan en toekijken hoe Gadaffi de opstandelingen uitmoord, want dan ben je niet hypocriet?.
Het blijven inwoners van een land die in opstand komen. En jij blaat de propaganda van de onderdrukkende regimes na.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:38 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je snapt toch zelf ook wel dat een revolutieketting Tunesië->Egypte->Libië wat logischer is dan Libië->China->Venezuela om maar wat te noemen?
China heeft qua binnenlandse politiek geen klap te maken met het MO, ze krijgen hooguit weer wat last van de Islamieten in de grensgebieden maar ook daar zullen ze het niet voor in hun broek doen.
Ik praat geen propaganda na, ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb zowel gewoond als gewerkt in de "onderdrukkende regimes" Vietnam en China.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het blijven inwoners van een land die in opstand komen. En jij blaat de propaganda van de onderdrukkende regimes na.
De zolderkameranarchist ziet dat dit jaar over de hele wereld mensen de straat op gaan. En het is pas Maart. Ben jij dit jaar in al die landen geweest? Hoe was het in Noord-Korea?quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:57 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik praat geen propaganda na, ik spreek uit eigen ervaring. Ik heb zowel gewoond als gewerkt in de "onderdrukkende regimes" Vietnam en China.
Geen van beide staat "op springen", verre van zelfs. Het doet er verder weinig toe dat de zolderkameranarchist Papier op Fok! het graag anders zou zien.
Wat heeft Noord Korea er nou weer mee te makenquote:Op woensdag 23 maart 2011 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De zolderkameranarchist ziet dat dit jaar over de hele wereld mensen de straat op gaan. En het is pas Maart. Ben jij dit jaar in al die landen geweest? Hoe was het in Noord-Korea?
Daar is dit jaar ook gedemonstreerd.quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:13 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Wat heeft Noord Korea er nou weer mee te maken
Ah! Jij projecteert jouw persoonlijke ervaring van 3 landen op de rest van de wereld.quote:en "al die landen"? Vietnam en China? Beide vorig jaar nog, Vietnam in totaal al zo'n 20 keer in de afgelopen 10 jaar waarvan 4 jaar als expat. China keer of 6 en korter maar ook lang genoeg.
Anyway, ik ga maar weer eens aan het werk.
quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ah! Jij projecteert jouw persoonlijke ervaring van 3 landen op de rest van de wereld.
Zoals gebleken is, is deze missie dus wel voor het volk van Libië.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
O nee, zeker niet. Het valt mij echter op dat de halve Fok! bigrade (althans in het subforum M-O) wel degelijk denkt dat de missie er (deels) is om de bevolking te helpen. Hiertegen kom ik in opstand. Jij ziet dat wellicht wel in, maar een user als Papierversnipperaar en vele anderen zien dat niet in. Ik geef enkel een weerwoord.
Dat doe je wel, want je zegt dat de situatie daar heel anders is dan in het MO, dus dat de MO-revoluties niet in die andere landen kunnen plaatsvinden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:17 schreef Hanoying het volgende:
[..]
![]()
Ik projecteer mijn persoonlijke ervaring met Vietnam en China op de situatie in Vietnam in China, niet "op de wereld".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |