Goed punt. Als leider vertegenwoordig je ook de belangen van je eigen volk. Dat is je baan... Dus natuurlijk handel je in het belang van je eigen volk. En daar is niets mis mee.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:24 schreef Zienswijze het volgende:
En dat is precies het punt dat ik wil maken. Als mens wil je uiteraard mensen helpen. Dat willen Sarkozy en Obama ook. Maar als leider heb je simpelweg andere belangen. Dan weeg je de baten tegenover de kosten en zal je never nooit als land oorlog voeren om de mensen in land X te helpen. Als leider kijk je enkel naar welke economische en geopolitieke belangen een rol spelen. Welkom in de wereld vd politiek!
9.11 inside job is een complottheorie. Dit niet, Dit is simpel economische en geopolitieke politiek bedrijven.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat niet doe? Kom eens met een argument dat dit 100% om de olie gaat en 0% om het helpen van de Libiers in plaats van mij te beschuldigen onvoldoende geinformeerd te zijn.
En die complottheorieën.... geloof jij dat iedereen die binnen de politiek of de krijgsmacht een belangrijke positie krijgt benaderd wordt door banken en multinationals ofzo? Ik ontken niet dat het meespeelt, maar het lijkt me veel veel veel te sterk om te beweren dat dit 100% is.
Jah, dat is een goede ontwikkeling. Het is nu uiteraard niet te zeggen nog, maar die stenenkannonade op die nobelprijswinnaar zit me niet lekker. We moeten nog maar zien wat we terugkrijgen in Egypte. Naja, laten we van het goede uitgaan en hetzelfde doen voor Libie.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
In Egypte zijn ze halverwege met de revolutie. Er zit nog steeds een regime, maar de bevolking heeft een stuk macht in handen gekregen die ze niet meer los zullen laten. Er komt geen nieuwe dictator meer, en dat zal in de andere landen ook niet gebeuren.
Ik probeer mensen te laten nadenken. Ipv domweg met een zak popcorn non-stop het nieuws op NOS of AJE te volgen.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hou is op met chanteren, dictator. [ afbeelding ]
Voor de derde keer, ik ontken NIET dat dit speelt. Het lijkt me alleen te sterk dat dit 100% is. Hoevaak moet ik het nog herhalen en wanneer ga je op mijn argumenten in?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Zienswijze het volgende:
9.11 inside job is een complottheorie. Dit niet, Dit is simpel economische en geopolitieke politiek bedrijven.
Zoek eens ff de olieprijs vd afgelopen maand op. Wist je dat de Westerse economieen in een zware recessie zitten? Wist je dat de werkloosheid in VS enorm is? Wist je dat, het belangrijste in deze context, een X procentuele stijging vd olieprijs zorgt voor een X procentuele daling vd wereldeconomie?
Schud jij de kaarten of moet ik het doen?
En waarom lijkt het jou sterk dat het niet 100% is? Sinds wanneer geeft een overheid om de burgers van een totaal ander land?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:32 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Voor de derde keer, ik ontken NIET dat dit speelt. Het lijkt me alleen te sterk dat dit 100% is. Hoevaak moet ik het nog herhalen en wanneer ga je op mijn argumenten in?
Ik gok op Thugs. Die hebben we met de demonstraties bij de HQ's van de security forces ook weer gezien, en bij de laatste onrust tussen kopten en moslims. Beide partijen waren het er over eens dat dat door Thugs veroorzaakt werd.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:31 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jah, dat is een goede ontwikkeling. Het is nu uiteraard niet te zeggen nog, maar die stenenkannonade op die nobelprijswinnaar zit me niet lekker.
Precies, zo veel mogelijk de bevolking hun gang laten gaan. Maar bij massale schendingen van mensen rechten zoals nu in Libië vind ik dat je in moet grijpen.quote:We moeten nog maar zien wat we terugkrijgen in Egypte. Naja, laten we van het goede uitgaan en hetzelfde doen voor Libië.
Je snapt mn punt denk ik wel. Alleen lijkt het jou sterk dat het 100% uit eigen belang is. Welnu, hoe kom jij op het idee dat een overheid van het ene land om de burgers van een totaal ander land geeft?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Goed punt. Als leider vertegenwoordig je ook de belangen van je eigen volk. Dat is je baan... Dus natuurlijk handel je in het belang van je eigen volk. En daar is niets mis mee.
Als je bevolking een ander volk wil helpen, is het als leider jouw taak dat uit te voeren. Ik noem ontwikkelingshulp, ik noem Japan, de Tsunami etc.. Nu is er natuurlijk ook een kleine groep mensen die beweert dat zelfs ontwikkelingshulp puur is gemotiveerd vanuit eigenbelang.
Welnee, je bent bezig met verdeel-en-heers politiek en desinformatie.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik probeer mensen te laten nadenken. Ipv domweg met een zak popcorn non-stop het nieuws op NOS of AJE te volgen.
Ik wil best geloven dat er bij ontwikkelingshulp ook eigenbelang komt kijken, maar dan is het alsnog zo dat die ontwikkelingshulp er is omdat de stemmers mensen willen helpen en dat wat bereikt word is dat mensen worden geholpen. Dat de politici tussen die stappen in dan ook nog aan andere zaken denken is dan wel te slikken.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:29 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Goed punt. Als leider vertegenwoordig je ook de belangen van je eigen volk. Dat is je baan... Dus natuurlijk handel je in het belang van je eigen volk. En daar is niets mis mee.
Als je bevolking een ander volk wil helpen, is het als leider jouw taak dat uit te voeren. Ik noem ontwikkelingshulp, ik noem Japan, de Tsunami etc.. Nu is er natuurlijk ook een kleine groep mensen die beweert dat zelfs ontwikkelingshulp puur is gemotiveerd vanuit eigenbelang.
Over desinformatie zullen we het maar niet hebben. Ik volg de landelijke media van meerdere verschillende landen en het lijkt mij dat ik informatie over 1 onderwerp vanuit meer verschillende hoeken verkrijg dan jij.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, je bent bezig met verdeel-en-heers politiek en desinformatie.
niet. Daarom moeten de burgers van die landen hun overheden onder druk zetten om het goede te doen. En dat lukt steeds beter omdat mensen steeds beter op de hoogte zijn. No thanks to you.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt mn punt denk ik wel. Alleen lijkt het jou sterk dat het 100% uit eigen belang is. Welnu, hoe kom jij op het idee dat een overheid van het ene land om de burgers van een totaal ander land geeft?
Je neemt niet mee dat de bevolking van het ene land wel om de bevolking van een totaal ander land geeft en dat die mensen wel beter af zijn. Dus in hoe verre maken die oliebelangen dan uit?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt mn punt denk ik wel. Alleen lijkt het jou sterk dat het 100% uit eigen belang is. Welnu, hoe kom jij op het idee dat een overheid van het ene land om de burgers van een totaal ander land geeft?
ik geloof best dat je net zo goed op de hoogte bent als ik, maar dat zei ik ook niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Over desinformatie zullen we het maar niet hebben. Ik volg de landelijke media van meerdere verschillende landen en het lijkt mij dat ik informatie over 1 onderwerp vanuit meer verschillende hoeken verkrijg dan jij.
Nu jij.
Precies, daarom is de militaire interventie dan ook niet om de burgers daar te helpen, maar 100% uit eigen belang.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
niet. Daarom moeten de burgers van die landen hun overheden onder druk zetten om het goede te doen. En dat lukt steeds beter omdat mensen steeds beter op de hoogte zijn. No thanks to you.
Niet als je het aan goed geïnformeerde burgers vraagt.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies, daarom is de militaire interventie dan ook niet om de burgers daar te helpen, maar 100% uit eigen belang.
Maar wat is je punt? Moeten we het dan maar niet doen ondanks dat wij als burgers het wel willen en dat die mensen daar wel beter af zijn?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies, daarom is de militaire interventie dan ook niet om de burgers daar te helpen, maar 100% uit eigen belang.
De inval in Libie speelden mee in de verkiezingen in zowel VS, Engeland als Frankrijk? Nee toch? Leiders kijken naar economische en geopolitieke belangen, niet of Libier A meer of minder vrijheden verkrijgt.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:37 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Je neemt niet mee dat de bevolking van het ene land wel om de bevolking van een totaal ander land geeft en dat die mensen wel beter af zijn. Dus in hoe verre maken die oliebelangen dan uit?
De inval kan in komende verkiezingen wel meespelen. En oliebelangen en verkiezingen of niet, de bevolking daar is wel beter af met deze inval. Dat is wat uiteindelijk voor hen telt.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De inval in Libie speelden mee in de verkiezingen in zowel VS, Engeland als Frankrijk? Nee toch? Leiders kijken naar economische en geopolitieke belangen, niet of Libier A meer of minder vrijheden verkrijgt.
Als jij een bedrijf hebt, en jij moet meer voor de olie betalen = minder winst = aandeelhouders op je dak. Wat doe jij dan? aandringen op militaire interventie of niet?
Als jij een eigen bedrijf hebt, en slechts 6 miljoen Libiers op 5,8 miljard niet-Westerlingen worden onderdrukt, maar je winst van je bedrijf gaat er niet aan. Wat doe jij dan ? Aandringen op militaire interventie of niet?
Geopolitiek begrijp ik de interventie. Als mens ben ik, in principe, echter tegen militaire interventie.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:38 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Maar wat is je punt? Moeten we het dan maar niet doen ondanks dat wij als burgers het wel willen en dat die mensen daar wel beter af zijn?
Je denkt toch niet dat een, met alle respect, nietsbetekent land (laag BBP, slechts 6 miljoen inwoners) enige rol speelt in de verkiezingsbeslissing van de meeste Nederlanders?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:42 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De inval kan in komende verkiezingen wel meespelen. En oliebelangen en verkiezingen of niet, de bevolking daar is wel beter af met deze inval. Dat is wat uiteindelijk voor hen telt.
Zoals?quote:Op maandag 21 maart 2011 18:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet als je het aan goed geïnformeerde burgers vraagt.
quote:Op maandag 21 maart 2011 18:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat een, met alle respect, nietsbetekent land (laag BBP, slechts 6 miljoen inwoners) enige rol speelt in de verkiezingsbeslissing van de meeste Nederlanders?
Kom op zeg. We hebben geen enkele binding met Libie.
quote:En oliebelangen en verkiezingen of niet
En ja, het zal geen beslissende factor zijn. Maar het speelt wel mee in het achterhoofd van mensen als partijen in hun programma's over defensieuitgaven praten.quote:de bevolking daar is wel beter af met deze inval. Dat is wat uiteindelijk voor hen telt.
Wat merkt de gemiddelde Nederlander van de situatie in Libie? Niets toch?quote:
Zoals wat?quote:
Die pro-Khadaffi mensen hebben straks de kans om zich democratisch over de nieuwe regering uit te spreken in plaats van met artillerie en bombardementen. De Libiërs hebben zelf hun weg naar democratie ingezet, wij zorgen er voor dat ze niet gebombardeerd worden. Wij zetten er ook geen puppet regime neer, daarvoor moeten wij het land bezetten. Wij zorgen ervoor dat de Libiërs een kans maken om een democratie op te zetten waarin zowel Pro's als Anti's mogen stemmen over de toekomst van het land.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat merkt de gemiddelde Nederlander van de situatie in Libie? Niets toch?
Over de bevolking v. Libie: je scheert iedereen over 1 kam. DE bevolking wilt helemaal geen revolutie. Een deel vd bevolking wilt verandering. Het andere gedeelte niet. Wat denk je dat er gebeurt als er, na de inval, een nieuwe regering opgestaan is. Hoe zullen de pro-Khadaffi mensen erop reageren, notabene een nieuwe regering die door buitenlandse gewelddadige inval gecreeerd is? Burgeroorlogje of niet? Rellen of niet?
Denk toch eens na op de lange termijn. Op de lange termijn is het beter dat elk volk zijn eigen land regelt. Laat de Libiers zelf maar democratie op gang brengen. Lukt dat niet? Jammer. Volgende keer beter organiseren en wellicht andere omstandigheden. Europa is ook niet in 1x democratisch geworden. Dat kostte vele revoluties, vele jaren, en belangrijkste: geen buitelandse interventie die een puppetregering installeert.
nou ondertussen wel hoor. En daar heeft Ghaddafi zelf voor gezorgd.quote:Op maandag 21 maart 2011 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat merkt de gemiddelde Nederlander van de situatie in Libie? Niets toch?
Over de bevolking v. Libie: je scheert iedereen over 1 kam. DE bevolking wilt helemaal geen revolutie. [
Een onzinnige en zinloze vergelijking. China is Libie niet. Dat kan je zelf toch ook wel zien? De omstandigheden zijn totaal anders, en de mogelijkheden voor ingrijpen zijn zowiezo niet toereikend. Ieder geval staat op zichzelf.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:24 schreef Zienswijze het volgende:
Voorstanders inval Libie; ook voorstanders inval China?
Jij denkt dat iedereen anti-Khadaffi is?quote:Op maandag 21 maart 2011 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
nou ondertussen wel hoor. En daar heeft Ghaddafi zelf voor gezorgd.
Maar dat heb ik al uitgelegd. Succes met je desinformatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |