Die eerste twee zijn helaas te lang geleden om nu nog wat over te zeggen. Maar wat doen de Chinezen in Gualung gong en Uzbekistan?quote:Op maandag 21 maart 2011 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tienamin, Tibet, Gualung gong, Uzbekistan. Ja.
Lol, alsof ze er nou wat over gezegd zouden hebben als het nog aan de gang was en misschien nog wel is.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:57 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn helaas te lang geleden om nu nog wat over te zeggen. Maar wat doen de Chinezen in Gualung gong en Uzbekistan?
Gualung gong is een religieuze groep die geterroriseerd wordt. En Uzbekistan is een gebied met een volk dat ooit is ingelijfd door China.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:57 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Die eerste twee zijn helaas te lang geleden om nu nog wat over te zeggen. Maar wat doen de Chinezen in Gualung gong en Uzbekistan?
Ben je niet in de war met de Oeigoeren? Uzbekistan heeft volgens mij niet eens een grens met China.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gualung gong is een religieuze groep die geterroriseerd wordt. En Uzbekistan is een gebied met een volk dat ooit is ingelijfd door China.
Ik zit net te kijken, volgens mij heb je gelijkquote:Op maandag 21 maart 2011 17:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de Oeigoeren? Uzbekistan heeft volgens mij niet eens een grens met China.
quote:UYGUREN of OEJGOEREN
Nou ja, dan hadden we op diplomatiek gebied al heel wat kunnen beginnen denk ik. Zeker omdat we nu zoveel van ze kopen. Wat dat betreft is het met China wel jammer dat we niet het militaire overwicht hebben om snel hun zware wapens uit te schakelen zoals we wel kunnen met enkele Arabische landen. Maar ondanks dat denk ik dat we met wat pressie heel veel kunnen bereiken als we de juiste momenten kiezen.quote:Op maandag 21 maart 2011 16:59 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Lol, alsof ze er nou wat over gezegd zouden hebben als het nog aan de gang was en misschien nog wel is.
Chinezen zijn gek
Toen dat volop in het nieuws was hadden we inderdaad een veel agressievere toon op moeten zetten.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zit net te kijken, volgens mij heb je gelijk
http://www.columbusmagazi(...)che_lappendeken.html
[..]
Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als Westerse landen China ''bedreigen'' door niets meer te kopen, als ze niets doen aan hun eigen politieke situatie, dan denk ik dat China best boos wordt. Als reactie daarop kan het b.v. Westerse bedrijven en fabrieken in China sluiten, de export van grondstoffen naar Westerse landen stoppen en een nog hardere politiek gaan voeren om de Westerse landen te intimideren. Dat laatste zal in zo'n situatie niet snel gebeuren denk ik, maar toch.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou ja, dan hadden we op diplomatiek gebied al heel wat kunnen beginnen denk ik. Zeker omdat we nu zoveel van ze kopen. Wat dat betreft is het met China wel jammer dat we niet het militaire overwicht hebben om snel hun zware wapens uit te schakelen zoals we wel kunnen met enkele Arabische landen. Maar ondanks dat denk ik dat we met wat pressie heel veel kunnen bereiken als we de juiste momenten kiezen.
quote:Op maandag 21 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als Westerse landen China ''bedreigen'' door niets meer te kopen, als ze niets doen aan hun eigen politieke situatie, dan denk ik dat China best boos wordt. Als reactie daarop kan het b.v. Westerse bedrijven en fabrieken in China sluiten, de export van grondstoffen naar Westerse landen stoppen en een nog hardere politiek gaan voeren om de Westerse landen te intimideren. Dat laatste zal in zo'n situatie niet snel gebeuren denk ik, maar toch.
Dan denk ik dat Westerse landen toch best wel spijt hebben, aangezien zij meer afhankelijk zijn van China dan andersom. Die Chinezen overleven het echt wel zonder Westerse landen, je hebt nog altijd de markt in Azië, Arabische landen, Afrikaanse en Zuid-Amerika. Dat zijn ook niet bepaald de zwakkereEn Rusland niet vergeten natuurlijk, ook een grootmacht in de wereld.
Dit snap ik niet. Het Westen boycot China en als reactie daarop boycot China zichzelf?quote:Op maandag 21 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als Westerse landen China ''bedreigen'' door niets meer te kopen, als ze niets doen aan hun eigen politieke situatie, dan denk ik dat China best boos wordt. Als reactie daarop kan het b.v. Westerse bedrijven en fabrieken in China sluiten, de export van grondstoffen naar Westerse landen stoppen en een nog hardere politiek gaan voeren om de Westerse landen te intimideren. Dat laatste zal in zo'n situatie niet snel gebeuren denk ik, maar toch.
Daarom.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
China is zo groot en heeft zoveel inwoners dat hun eigen land al een gigantische afzetmarkt is.
Nee, Boycot het Westen. Als het Westen niets meer wilt verkopen/kopen aan/van China, dan is het toch logisch dat China op zijn beurt belangrijke grondstoffen niet meer exporteert naar die zelfde Westerse landen? En als die tienduizenden, (kunnen er zelfs honderdduizenden zijn, dat weet ik niet) Westerse fabrieken gesloten worden, dan lijd het Westen enorm veel verlies. Biljoenen aan schade omdat ze de fabrieken + goederen kwijt zijn en omdat ze zich ergens anders moeten vestigen enz. Daarnaast zou het zomaar kunnen dat China voor vergeldingsacties zorgt, door b.v. militair ingrijpen. Dat is zeker niet onrealistisch, zeker niet met een land als China. Zij hebben de middelen, de overmacht, dus waarom zouden ze dat niet doen?quote:Op maandag 21 maart 2011 17:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Het Westen boycot China en als reactie daarop boycot China zichzelf?
Ik zie ons ook niet meteen alles op het gebied van handel afkappen. Maar een iets minder voordelige positie om naar Europa te exporteren (meer heffingen bijv.) of hogere eisen gaan stellen aan de productie kan al wel een gesprek openen en dat betekend niet dat China meteen een braaf jongetje word maar stapje voor stapje kunnen we wel de vooruitgang op humanitair gebied wat versnellen denk ik. Je zag ook dat toen de Olympische Spelen naar China gingen dat ze op een aantal terreinen een stuk aardiger over wilden komen.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:
[..]
Dan denk ik dat Westerse landen toch best wel spijt hebben, aangezien zij meer afhankelijk zijn van China dan andersom. Die Chinezen overleven het echt wel zonder Westerse landen, je hebt nog altijd de markt in Azië, Arabische landen, Afrikaanse en Zuid-Amerika. Dat zijn ook niet bepaald de zwakkereEn Rusland niet vergeten natuurlijk, ook een grootmacht in de wereld.
Ja. Op deze post van mij heb je (bewust) nog niet gereageerd:quote:Op maandag 21 maart 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Had iemand nog een specifieke vraag?
Misschien hebben ze de 2e economie ter wereld en zitten ze niet zo diep in de schulden als de VS en de Europese landenquote:Op maandag 21 maart 2011 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe gaat China dat economisch verantwoorden dan?
Oke, dan krijg je inflatie, hyperinflatie zelfs, omdat China aanpakken wel even wat meer geld kost qua legermateriaal. En hoe wil je met die hyperinflatie omgaan?quote:Gewoon dollars bijdrukken, net als nu.
Die vragen had ik wel beantwoord, gewoon lezen.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja. Op deze post van mij heb je (bewust) nog niet gereageerd:
[..]
Misschien hebben ze de 2e economie ter wereld en zitten ze niet zo diep in de schulden als de VS en de Europese landen
[..]
Oke, dan krijg je inflatie, hyperinflatie zelfs, omdat China aanpakken wel even wat meer geld kost qua legermateriaal. En hoe wil je met die hyperinflatie omgaan?
quote:Op maandag 21 maart 2011 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oh, sorry! Ik heb een dakterrasen 2 gitaren.
China is economisch net zo afhankelijk van de rest van de wereld als andersom, dus dat is geen argument. Het word wel vaak als argument gebruikt voor niet ingrijpen, maar telt plotseling niet meer mee als er wat te halen valt voor bepaalde bedrijven, want de belastingbetaler betaald toch wel de rekening.
Hypocriet gelul en verdeel en heers politiek.
Had iemand nog een specifieke vraag?
quote:Op maandag 21 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe gaan ze nu om met dat massaal bijdrukken van dollars dan?
China zal spoedig de 1e markt ter wereld worden, met haar 1,4 miljard inwoners.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:21 schreef Ugjerke het volgende:
China is trouwens de derde markt ter wereld. De EU staat op nummer 1, de VS op nummer 2.
Dat zou dan moeten betekenen dat die 1,4 miljard inwoners een stuk welvarender zijn geworden en wij niet in hoeven te grijpen.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
China zal spoedig de 1e markt ter wereld worden, met haar 1,4 miljard inwoners.
Het is de bevolking van landen zelf die voor vrijheid vechten. Als die massaal vermoord worden door machthebbers moet je ingrijpen. Het zijn de machthebbers die die wereldoorlog veroorzaken.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:21 schreef Zienswijze het volgende:
Dus Papierversnipperaar is voor militaire interventie in China, met als mogelijk gevolg een wereld(kern)oorlog met honderden miljoenen, zo niet miljarden doden?
En alleen maar om zijn zelf geplaatste moraal "elke onderdrukker moet dmv buitenlandse militaire interventie bevrijd worden" te bewerkstelligen?
Enig idee hoeveel dollars je nodig hebt om China (2e sterkste conventionele leger ter wereld) militair kapot te maken?quote:Op maandag 21 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe gaan ze nu om met dat massaal bijdrukken van dollars dan?
Hoe beperken ze die hyperinflatie nu dan? Er worden op ongelooflijke schaal dollars gedrukt.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Enig idee hoeveel dollars je nodig hebt om China (2e sterkste conventionele leger ter wereld) militair kapot te maken?
Weet jij uberhaupt wel wat de gevolgen van hyperinflatie zijn? En dan heb ik het nog niet eens over de handel die dan met China stil zal komen te liggen.
Papierversnipperaar vindt van wel.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:23 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat zou dan moeten betekenen dat die 1,4 miljard inwoners een stuk welvarender zijn geworden en wij niet in hoeven te grijpen.
Klopt. De situatie is NU AL redelijk riskant. En met jouw voorstel, militaire interventie in China (quote:Op maandag 21 maart 2011 17:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe beperken ze die hyperinflatie nu dan? Er worden op ongelooflijke schaal dollars gedrukt.
Alweer scheer je alle mensen over 1 kam. Niet DE bevolking vecht voor vrijheid. Een deel vd bevolking vecht voor vrijheid.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is de bevolking van landen zelf die voor vrijheid vechten. Als die massaal vermoord worden door machthebbers moet je ingrijpen. Het zijn de machthebbers die die wereldoorlog veroorzaken.
Jij wilt een wereldoorlog riskeren?quote:Maar jij hebt liever dat mensen zich rustig laten onderdrukken en martelen, duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |