Zeker weten dat het bij jou vandaan komt? Het is voor niet-noobs relatief makkelijk om van een ander adres iets te mailen. Als je hele adressenbestand een mail heeft gekregen komt het bij jou vandaan. Hebben onbekenden mails gekregen, dan ligt het probleem waarschijnlijk elders.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, ja mijn hotmail heeft een virus, mijn pc gelukkig niet. Hij stuurt vanuit hotmail automatisch mailtjes. Vriendin van me had hetzelfde, dus heb het dankzij haar vrees ik. Irritant. Geen idee hoe ik er af kom.
Ik heb m'n weken al wel gehad hoop ikquote:Op maandag 21 maart 2011 11:23 schreef Rituals het volgende:
Ik ben eindelijk begonnen met studeren voor dit blok, gaat grotendeels over obesitas:
'Uit experimenteel onderzoek komt naar voren dat een positieve energiebalans van zo'n 100 kcal per dag in één jaar tijd tot een verhoging van het lichaamsgewicht van circa 5kg leidt. Zou men daarna weer een energetisch gebalanceerde voeding gebruiken, blijft dat aangekomen lichaamsgewicht gehandhaafd.'
Maar er is hier volgens mij niemand die chronisch teveel kcal inneemt.
Leer je bij geneeskunde eigenlijk ook de neurologische achtergronden? Dus waar het in de signaaloverdracht misgaat waardoor mensen een grotere kans op obesitas hebben? (dat moest ik dit blok leren, hoe obesitas medicatie werkt ook, over CB1 antagonisten en Rimonabant enzo. Was benieuwd of dat ook bij de lesstof van geneeskunde hoort)quote:Op maandag 21 maart 2011 11:23 schreef Rituals het volgende:
Ik ben eindelijk begonnen met studeren voor dit blok, gaat grotendeels over obesitas:
'Uit experimenteel onderzoek komt naar voren dat een positieve energiebalans van zo'n 100 kcal per dag in één jaar tijd tot een verhoging van het lichaamsgewicht van circa 5kg leidt. Zou men daarna weer een energetisch gebalanceerde voeding gebruiken, blijft dat aangekomen lichaamsgewicht gehandhaafd.'
Maar er is hier volgens mij niemand die chronisch teveel kcal inneemt.
Nee, ik sport even niet. Eerste paar dagen nog wel, toen kon ik nog teren op de koolhydratenvoorraad, maar hardlopen gaat echt naar als je lowcarbt. Heeft te maken dat de glucosewinning uit vetverbranding te langzaam gaat om er tijdens het sporten wat aan te hebben. Zoiets.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:11 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Is ook best te doen, hčEn wijn mag, zag ik al!
Ik heb me vanochtend gewogen en doe dat volgende week pas weer, dat leek me verstandiger![]()
Sport jij trouwens op dit moment? Zit even te kijken hoe ik dat moet gaan doen.
Ik ben net begonnen (quote:Op maandag 21 maart 2011 11:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Leer je bij geneeskunde eigenlijk ook de neurologische achtergronden? Dus waar het in de signaaloverdracht misgaat waardoor mensen een grotere kans op obesitas hebben? (dat moest ik dit blok leren, hoe obesitas medicatie werkt ook, over CB1 antagonisten en Rimonabant enzo. Was benieuwd of dat ook bij de lesstof van geneeskunde hoort)
Het kan wel, sporten op low carb.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, ik sport even niet. Eerste paar dagen nog wel, toen kon ik nog teren op de koolhydratenvoorraad, maar hardlopen gaat echt naar als je lowcarbt. Heeft te maken dat de glucosewinning uit vetverbranding te langzaam gaat om er tijdens het sporten wat aan te hebben. Zoiets.
Ik had eventueel wel naar pilates kunnen gaan, maar tijdens die lessen was ik toevallig aan het werk.
Komt volgende week wel weer.
Geen idee. Maar vond na wat googlen een linkje naar een progje dat het mogelijk op zou kunnen lossen. Dat zal ik vanavond even draaien.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:19 schreef loveli het volgende:
[..]
Zeker weten dat het bij jou vandaan komt? Het is voor niet-noobs relatief makkelijk om van een ander adres iets te mailen. Als je hele adressenbestand een mail heeft gekregen komt het bij jou vandaan. Hebben onbekenden mails gekregen, dan ligt het probleem waarschijnlijk elders.
Ik denk dat jij dat ook leuk zou vinden, ja!quote:Op maandag 21 maart 2011 11:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sh'bam? Klinkt grappig!
Ik had dat met filmpjes van Club Dance en Club Fiësta, is superleuk en best heavy om te doen, maar ziet er heel lam uit op de filmpjesGeen goeie promo
Ah okquote:Op maandag 21 maart 2011 11:39 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik ben net begonnen (), maar volgens mij leren wij (dit jaar in ieder geval) niets over de neurologische achtergronden van obesitas. Wel over de genetische achtergronden. Ook leren we de (werking van) medicatie (al is dat niet enorm uitgebreid denk ik).
Dit blok heet medische professionele vorming deel 3, waarbij de focus ligt op obesitas, maar ze ons ook statistiek willen leren. De onderwerpen die voorbij komen zijn voeding & beweging, leefstijl, alcohol, infertiliteit, gespreksvoering, ethiek, gender, biochemie, fysiologie, farmacologie, vanalles dus.
De Dansmeiskes van Slankquote:Op maandag 21 maart 2011 11:42 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat ook leuk zou vinden, ja!
Ja het kan ook wel, heb het vroeger ook wel gedaan, maar hardlopen is niet fijn dan.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Het kan wel, sporten op low carb.
http://www.sportvasten.nl/
Wij hebben nu Club Joy ipv Les Mills omdat het goeikoper is geloof ikquote:Op maandag 21 maart 2011 11:46 schreef V1z0R het volgende:
Waarom heb je elk jaar, soms zelfs elk halfjaar, weer een nieuw 'soort' les die vervolgens weer wordt vervangen door een nieuwe? Want volgens mij hebben ze in de sportschool nu geen zumba dus meer maar dat Sh'bam en daarvoor was het nog weer wat anders.
Gewoon met de hype mee of zijn ze zo snel op iets uitgekeken?
Ik had nog even ge-editquote:Op maandag 21 maart 2011 11:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ah ok. Ik heb er een uurtje college over gehad, dus zal wel niet veel dieper erop ingaan.
Nog een praktisch vraagje. Bestaat er ook een soort database waarin je kan kijken wat de 'normale' behandelmethode is bij een ziekte? Dus ik heb ziekte X vastgesteld, dan geven we eerst middel Y, therapie Z en als dat niet werkt kan middel W of U gegeven worden etc. (ik moet van een ziekte het behandelplan uitzoeken en kijken waarom de huidige behandelmethodes niet voldoen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |