Daarom begin ik er ook maar niet aanquote:Op maandag 21 maart 2011 10:42 schreef Goodbye het volgende:
Straks zit ik drie weken dit te doen, doe ik het helemaal verkeerd
Jij hebt de hoeveelheden wat nauwkeuriger kunnen invullen waarschijnlijk. Ik heb 150gr magere kwark ingevuld (= 6KH). De andere producten bevatten geen/heel weinig KH.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:40 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, ik zat op minder KH!
En er moet inderdaad nog wat bij, dit is te weinig qua calorieën! Misschien dat ik zo nog wat extra kaas eet?
Ja bietjes en mais zijn ook groenten die je nu eigenlijk niet moet eten...quote:Op maandag 21 maart 2011 10:42 schreef Goodbye het volgende:
Straks zit ik drie weken dit te doen, doe ik het helemaal verkeerd
Bietjes en maīs wist ik inderdaad. Maar dat eet ik normaal gesproken ook al niet zo vaakquote:Op maandag 21 maart 2011 10:45 schreef progje het volgende:
[..]
Ja bietjes en mais zijn ook groenten die je nu eigenlijk niet moet eten...
En zo zijn er nog veel meer groenten die je beter kunt mijden als je echt even streng low-carb wilt doen.
Het was voor mij in het begin ook heel erg wennen. Maar het voordeel aan southbeach was dat er gewoon een lijst met producten in stond die je mocht eten in fase1 (en fase2) dus dat maakte het een stuk makkelijker.
Ik dacht aan 100 gram kwark, omdat ik ook wist dat daar veel kh in zitten inderdaad.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:44 schreef Rituals het volgende:
[..]
Jij hebt de hoeveelheden wat nauwkeuriger kunnen invullen waarschijnlijk. Ik heb 150gr magere kwark ingevuld (= 6KH). De andere producten bevatten geen/heel weinig KH.
Je zou inderdaad nog wat extra kaas of vlees kunnen nemen.
Ja en bij de AH hebben ze bij de verse vleeswarenafdeling knabbelbacon liggen. (Ook knabbelspek, maar dat vind ik minder lekker) dat is knapperig en leent zich er uitstekend voor om te beleggen. Zoals met (room)kaas, filet americain, zelfgemaakte eier- of tonijnsalade, etc.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:49 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik dacht aan 100 gram kwark, omdat ik ook wist dat daar veel kh in zitten inderdaad.
Ik heb nog een kipfiletje in de koelkast liggen. Misschien dat ik daar wat mee kan doen, met boursin ofzo?
Vrijdag doe je nog aan low carb?quote:Op maandag 21 maart 2011 10:53 schreef conleche het volgende:
En ik begin aan mijn laatste week!Tot nog toe echt prima vol te houden, maar zal wel blij zijn als ik weer een volkorenboterhammetje mag eten!
Oh, ik ben dol op sperziebonen. Heb er wel eens een pond van gegeten!quote:Op maandag 21 maart 2011 10:52 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja en bij de AH hebben ze bij de verse vleeswarenafdeling knabbelbacon liggen. (Ook knabbelspek, maar dat vind ik minder lekker) dat is knapperig en leent zich er uitstekend voor om te beleggen. Zoals met (room)kaas, filet americain, zelfgemaakte eier- of tonijnsalade, etc.
Ik zelf eet geen kwark en zo, maar groenten doe ik niet zo moeilijk over, hoewel ik nooit 300 gram sperziebonen wegkrijg. Dat zal inderdaad meer iets zijn van 150 gram. Bloemkoolpuree is inderdaad heel lekker!
Heb ik ook en ook geen idee hoe ik er af moet komen. Heb 't ook via anderen gekregen.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, ja mijn hotmail heeft een virus, mijn pc gelukkig niet. Hij stuurt vanuit hotmail automatisch mailtjes. Vriendin van me had hetzelfde, dus heb het dankzij haar vrees ik. Irritant. Geen idee hoe ik er af kom.
Ja, resto is geen probleem, laat gewoon eventuele frieten staan. Het enige is: ipv m'n wodkaatje ga ik een cocktailtje nemen heb ik al besloten.quote:
Wat naar van die heup! Hebben ze al eens onderzocht waar dat aan kan liggen?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik geloof dat ik toch maar een andere sport moet zoeken. Ondanks rennen volgens het mega-watjes-beginners-blessuregevoeligetypjes-hardloopschema heb ik wéér last van m'n heup. En nu weet ik het niet meer, want ik vind alle sporten stom behalve hardlopen.
Totdat de pijn weg is ga ik niet rennen (dat deed ik de vorige keer wel en toen belandde ik bij de chiropractor) dus mijn lijstjes moeten netjes blijven deze week. Vandaag:
O - 250 ml magere yoghurt, 1 kiwi, 1 sinaasappel, 4 el muesli, thee
T - 1 volkorenknäckebrot met pindakaas, koffie met melk
L - 1 plak roggebrood met mosterd/kaas/tomaat, bakje andijvie/witlof/appel/selderijsalade, beker karnemelk
D - vegetarische nasi (alleen een groentepakket erdoor) met een omelet, wat satésaus en handje kroepoek
T - vanavond nog wat yoghurt
Is ook best te doen, hčquote:Op maandag 21 maart 2011 11:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, resto is geen probleem, laat gewoon eventuele frieten staan. Het enige is: ipv m'n wodkaatje ga ik een cocktailtje nemen heb ik al besloten.Dat is dan de eerste keer dat ik 'zondig'.
Over dat 'zondigen' moet ik je nog waarschuwen: als je een keer een cracker zou eten: geen probleem. Maar krijg je ineens een KH vreetkick, dan moet je niet schrikken als je ineens veel aankomt en er dan ook weer een halve week over doet om weer terug te komen op gewicht. Dus ik zondig gewoon niet, omdat ik het vreselijk demotiverend vind om dan weer een dag of 4 kwijt te zijn om dat op te heffen.
Nou, niet grondig ofzo. Maar, zowel de mensendiecktherapeute als de chiropractor kwamen (los van elkaar) tot de conclusie dat ik enigszins "scheef" benquote:Op maandag 21 maart 2011 11:08 schreef conleche het volgende:
[..]
Wat naar van die heup! Hebben ze al eens onderzocht waar dat aan kan liggen?
Is het echt de enige sport die je leuk vindt? Da's balenquote:Op maandag 21 maart 2011 11:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik geloof dat ik toch maar een andere sport moet zoeken. Ondanks rennen volgens het mega-watjes-beginners-blessuregevoeligetypjes-hardloopschema heb ik wéér last van m'n heup. En nu weet ik het niet meer, want ik vind alle sporten stom behalve hardlopen.
Totdat de pijn weg is ga ik niet rennen (dat deed ik de vorige keer wel en toen belandde ik bij de chiropractor) dus mijn lijstjes moeten netjes blijven deze week. Vandaag:
O - 250 ml magere yoghurt, 1 kiwi, 1 sinaasappel, 4 el muesli, thee
T - 1 volkorenknäckebrot met pindakaas, koffie met melk
L - 1 plak roggebrood met mosterd/kaas/tomaat, bakje andijvie/witlof/appel/selderijsalade, beker karnemelk
D - vegetarische nasi (alleen een groentepakket erdoor) met een omelet, wat satésaus en handje kroepoek
T - vanavond nog wat yoghurt
Zeker weten dat het bij jou vandaan komt? Het is voor niet-noobs relatief makkelijk om van een ander adres iets te mailen. Als je hele adressenbestand een mail heeft gekregen komt het bij jou vandaan. Hebben onbekenden mails gekregen, dan ligt het probleem waarschijnlijk elders.quote:Op maandag 21 maart 2011 10:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, ja mijn hotmail heeft een virus, mijn pc gelukkig niet. Hij stuurt vanuit hotmail automatisch mailtjes. Vriendin van me had hetzelfde, dus heb het dankzij haar vrees ik. Irritant. Geen idee hoe ik er af kom.
Ik heb m'n weken al wel gehad hoop ikquote:Op maandag 21 maart 2011 11:23 schreef Rituals het volgende:
Ik ben eindelijk begonnen met studeren voor dit blok, gaat grotendeels over obesitas:
'Uit experimenteel onderzoek komt naar voren dat een positieve energiebalans van zo'n 100 kcal per dag in één jaar tijd tot een verhoging van het lichaamsgewicht van circa 5kg leidt. Zou men daarna weer een energetisch gebalanceerde voeding gebruiken, blijft dat aangekomen lichaamsgewicht gehandhaafd.'
Maar er is hier volgens mij niemand die chronisch teveel kcal inneemt.
Leer je bij geneeskunde eigenlijk ook de neurologische achtergronden? Dus waar het in de signaaloverdracht misgaat waardoor mensen een grotere kans op obesitas hebben? (dat moest ik dit blok leren, hoe obesitas medicatie werkt ook, over CB1 antagonisten en Rimonabant enzo. Was benieuwd of dat ook bij de lesstof van geneeskunde hoort)quote:Op maandag 21 maart 2011 11:23 schreef Rituals het volgende:
Ik ben eindelijk begonnen met studeren voor dit blok, gaat grotendeels over obesitas:
'Uit experimenteel onderzoek komt naar voren dat een positieve energiebalans van zo'n 100 kcal per dag in één jaar tijd tot een verhoging van het lichaamsgewicht van circa 5kg leidt. Zou men daarna weer een energetisch gebalanceerde voeding gebruiken, blijft dat aangekomen lichaamsgewicht gehandhaafd.'
Maar er is hier volgens mij niemand die chronisch teveel kcal inneemt.
Nee, ik sport even niet. Eerste paar dagen nog wel, toen kon ik nog teren op de koolhydratenvoorraad, maar hardlopen gaat echt naar als je lowcarbt. Heeft te maken dat de glucosewinning uit vetverbranding te langzaam gaat om er tijdens het sporten wat aan te hebben. Zoiets.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:11 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Is ook best te doen, hčEn wijn mag, zag ik al!
Ik heb me vanochtend gewogen en doe dat volgende week pas weer, dat leek me verstandiger![]()
Sport jij trouwens op dit moment? Zit even te kijken hoe ik dat moet gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |