Kan wel paar touwtjes spannen van boven de deur naar de reling, trouwens.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:52 schreef Seven. het volgende:
Leuk! Die lampionnen zijn een keigoed idee! Alleen ik kan zulke dingen niet echt ergens bevestigen. De mijne heeft geen overdakking.
Geen eens kijken of zoiets nog te krijgen is, volgend weekend weer in NL.quote:Op maandag 21 maart 2011 19:17 schreef trovey het volgende:
Bij mij hangen ze ook maar aan een houten plaat.Daar kwam ik achter dat dat het was toen ze door lekkage (door ouderdom) die platen moesten vervangen...sindsdien hang ik er maar niets zwaars meer aan.
Die lampionnen waren vorig jaar verkrijgbaar bij de Action, zijn op zonneenergie dus lekker makkelijk.
quote:Op maandag 21 maart 2011 02:51 schreef Seven. het volgende:
Ik kon in de zoekfunctie niet echt een recent balkon-topic vinden. Dus. Post *hier* alles aangaande je balkon!
Inspiratie:
[knip= balkon dag]
En wat ziet mijn oog?! Die deckstoelen zijn een tientje goedkoper bij Ikea in Nederland!quote:
Die deckstoelen maar dan met zitkussens, zonder lijken ze me ook redelijk kut. Dat tafeltje wordt voetenbankje, kan er toch geen 2 kwijt. Even kijken wat Ikeaquote:Op woensdag 23 maart 2011 02:07 schreef trovey het volgende:
Ik zou wel voor comfortabele stoelen gaan Seven...niet ergelijker dan een houten kont te krijgen terwijl je lekker wilt ontspannen. Ook lekker zittende stoelen kunnen compact en redelijk van prijs zijn.Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar.
Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:07 schreef trovey het volgende:
Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar.
Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter.quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?
Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen?quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter.Ik heb ook wel eens totaal geen voorjaarsbollen gehad...werd de grond weer te nat en waren ze verrot voordat ze überhaupt konden gaan groeien.
Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 02:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen?
Aah man, met al die zon heb ik dus geen zin om te wachten tot volgend weekend. Maar goed, aangezien Ikea in NL een veel groter tuinaanbod heeft en doorgaans goedkoper is..
Nóg iets voor op mijn lijstjequote:Op woensdag 23 maart 2011 02:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen.Elk jaargetijde zijn al er wel bolgewassen in bloei, zelfs in midwinter met sneeuwklokjes en winterakonieten. Gewoon even bij een tuincentrum bij de bollen kijken en er zal een wereld voor je opengaan.
Nu is het dus zo dat ik de buitenste 75cm aan beide kanten totaal niet zal gebruiken. Direct links van de deur en direct rechts van de deur komen stoelen te staan met net genoeg ruimte om nog een glas op de grond te zetten en je poten op het voetenbankje kwijt te kunnen (daar komt dan weer geen plantje te staanquote:Op woensdag 23 maart 2011 02:35 schreef trovey het volgende:
Pas je straks wel even op dat je er ook nog even moet kunnen lopen?Elk jaar merk ik weer dat ik eigenlijk net een pot met planten teveel op mijn balkon heb gezet omdat ik die mooie zomerbloeiers toch niet kon laten staan bij zo'n perfecte aanbieding.
Het is behoorlijk verslavend als je eenmaal bent begonnen.
Ik heb genoeg loopruimte.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien.Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.
Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?
Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten.![]()
Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
Tafeltje ziet er handig uit! Ik heb helaas geen ruimte voor zoiets, omdat ik weinig muur en veel hekwerk heb.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien.Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.
Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?
Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten.![]()
Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
Poezebeestquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.
[ afbeelding ]
Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens
Blauwe Brit?quote:Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.
[ afbeelding ]
Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens
Dat ligt eraan. Wil je kunstgras wat echt op gras lijkt, dus ook echt sprieten van een cm of 4 heeft, dan betaal je wel de hoofdprijs. Dan moet je niet raar kijken als dat 40 Euro per vierkante meter kost. Of meer zelfs. Wat er bij mij ligt is de el cheapo versie, met hele korte sprietjes, volgens mij was het iets van 7 Euro per vierkante meter, maar je hebt nog goedkopere hoor.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Waar haal je zo'n kunstgras voor op het balkon? Is dat duur?
Voor mij zo'n 25 euro voor 3 meter van 2 meter breed. Gekocht bij Leen Bakker en het ligt er nu al 4 jaar zonder problemen en verkleuren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Voor en na-foto's please.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:40 schreef Greys het volgende:
Bah, door dit topic moet ik van mezelf ineens ook mijn balkon onder handen gaan nemen
Bedankt he! Want de tuin moet ook nog!
Maar ik ben reuze benieuwd wat je er van gaat maken
Nevermind. Ik zit al op 350 euro in totaalquote:Op donderdag 24 maart 2011 17:33 schreef Seven. het volgende:
Ik zit trouwens nog een beetje te twijfelen over vlondertegels. Iemand ervaring met die van Ikea?
[ afbeelding ]
Wel een dikke 60 euro extra. 20 euro per m2.
Goeie tip wel, ie nachtoele!quote:Op donderdag 24 maart 2011 21:17 schreef trovey het volgende:
Ik heb jarenlang vlondertegels gehad maar ik ben uiteindelijk overgestapt naar het grastapijt. De tegels zijn een ramp met potgrond als er eens een pot omvalt of je zelf wat slordig bent met plantenpotten vullen. Buiten het feit dan dat het een ideale schuilplek is voor slakken en met name naaktslakken.Het vreemde was ook, alhoewel ik dus op het Zuiden zit dat ze te snel gingen doorrotten, zelfs met 3-dubbele lagen extra beits erop aan beide kanten.
Geef mij maar grastapijt
zachteraan de voeten, beter schoon te houden, mijn huisdieren zijn me dankbaar voor de zachte ondergrond om te liggen en het blijft lang mooi.
Goeie wel. Optimistische nachtoele.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 03:02 schreef trovey het volgende:
Maar we gaan wel richting de goede maanden...ja, ik heb niet voor niets die tekst hieronder.
OK OK, leuk tafeltje. Fotootje van je balkon?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 07:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb ook een balkonen ik heb gisteren een tafeltje gekregen, naar zoiets zocht ik al heel lang:
[ afbeelding ]
OK, laat je voorál niet tegenhouden om foto's te posten eh?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 09:22 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ohh, ik heb ook weer helemaal balkon kriebels, vorig jaar begonnen met kruiden plantjes en balkonbakken met bloemen. Vond t zo leuk, nu wil ik meer!
Heb nu al een bak met viooltjes en bollen gepland in mn balkonbakken. Er zijn wat kruiden die de winter hebben overleeft en ik heb radijsjes en rucola gezaaid.
Nu nog even wachten op stabieler weer en een boel potten die ik nog krijg en t word weer een waar paradijsje!
Leukquote:Op zondag 27 maart 2011 23:54 schreef Bluezz het volgende:
Een oud fotootje van mijn kleine balkonnetje aan een klein bovenhuisje in Lombok in Utrecht
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 maart 2011 23:54 schreef trovey het volgende:
Vrijdag viooltjes opgehaald (en nog wat andere plantjes o.a. campanula) en het grootste deel staat in de bakken...morgen de rest.
Jaquote:Op zondag 27 maart 2011 23:55 schreef Seven. het volgende:
Leuk. Maar dat rieten hekwerkje daar begint een beetje groen uit te slaan, of is dat gezichtsbedrog?
Het was en is huurquote:Op zondag 27 maart 2011 23:58 schreef Seven. het volgende:
Oh hey Bluezz, huur je of koopwoning? Je zou die muur in een leuk kleurtje kunnen schilderen (is maar suggestie eh).
Oeh, supergoed uitzicht op je balkon. En dan ook nog een tuin. Trut.quote:Op zondag 27 maart 2011 23:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
JaHet slaat groen uit dus
Maar zoals gezegd het is een oude foto, ik woon daar al 6 jaar niet meer
Ons huidige balkon :
[ afbeelding ]
(drive in woning, dus dit is aan de woonkamer, beneden hebben we de tuin)
Maar dan word ik vast groen van jaloezie.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:00 schreef Bluezz het volgende:
Ja he
Gewonnen
(die stoelen dan)
Voor een kijkje in de tuin, zie tuintopic hier
Groen is goedquote:Op maandag 28 maart 2011 00:03 schreef Seven. het volgende:
Maar dan word ik vast groen van jaloezie.
Ik zag het ook bij de Action liggen, maar dat was volgens mij wel gewoon groen tapijt zonder sprietjes, maar wel bedoeld voor buiten volgens mijquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Ik heb ook zicht op een tuinquote:Op zondag 27 maart 2011 23:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oeh, supergoed uitzicht op je balkon. En dan ook nog een tuin. Trut.. En die stoelen zijn supertof!
Ghe, dien je ook klachten in als hij het niet goed bijhoudt?quote:Op maandag 28 maart 2011 00:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb ook zicht op een tuin...OK, het is de tuin van de benedenbuurman en niet de mijne.
![]()
Behalve die knots van een boom, toch wel groen van jaloezie ja.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Groen is goed![]()
Ach ik heb ook 45 jaar op kleine bovenhuisjes gewoond met dito balkonnetjes en altijd naar mijn zin gehad
Buurman is net nieuw en komt van een flatje af en heeft grootse plannenquote:Op maandag 28 maart 2011 00:31 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ghe, dien je ook klachten in als hij het niet goed bijhoudt?
Is die zeikbuurvrouw inmiddels ook vertrokken dan?quote:Op maandag 28 maart 2011 00:41 schreef trovey het volgende:
[..]
Buurman is net nieuw en komt van een flatje af en heeft grootse plannen....o.a. nieuwe mooie tuintegels (i.p.v. dat allegaartje aan grijze stoeptegels van de vorige bewoonster
) Ik heb hem aangeboden om hem te helpen met advies wat wat is in de tuin want daar had hij de ballen verstand van.
Zijn lievelingskleur is geel en dat is nu al te merken aan de paar potten die hij heeft neergezet (en trouwens ook te zien aan zijn inrichting
) Straks komt er een echte tuinman langs (inwijdingscadeautje van familie)...eens zien wat die gaat doen....als hij maar van de wilg afblijft die ervoor zorgt dat ik weinig inkijk heb.
De vorige bewoonster had die boom helemaal afgezaagd tot op de stam
een paar jaar terug...gelukkig dat een wilg zo sterk is en nu heb ik uitzicht op een eenmalig geknotte wilg die alweer bijna net zo groot is.
Gezeik van een andere buurvrouw die de blaadjes zo lastig vond...zo'n type wat elk blaadje wat buiten de zwarte aarde valt meteen gaat opvegen.
Mijn balkon is niet om op te zitten (achterhuis) maar meer om vanuit mijn bed naar te kijken als ik 's morgens de krant leesquote:
OK. En als je raam dichtgroeit dan?quote:Op maandag 28 maart 2011 00:57 schreef APK het volgende:
[..]
Mijn balkon is niet om op te zitten (achterhuis) maar meer om vanuit mijn bed naar te kijken als ik 's morgens de krant lees
Ik wil dus veel groen -ook in de winter- en in de zomer wat kleur.
En ik vind klimop leuk hoor, ik heb 3 soorten en het is makkelijk te stekken, dus je kunt het gewoon van de straat jatten.
Daar heb ik een snoeischaar voorquote:
Hoe ben je van die hortensia afgekomen dan? Naar beneden geflikkerd?quote:Op maandag 28 maart 2011 01:03 schreef APK het volgende:
[..]
Daar heb ik een snoeischaar voor
Gaat sowieso vooralsnog niet echt los vanuit potten.
Dat vind ik wel een probleem, op een klein balkon heb je weinig ruimte om dingen later in grotere potten te plaatsten.
En de pot van die klim-Hortensia was inmiddels zo zwaar dat ik 'em niet meer de trap af krijg, dus de klimop staat nu in een pot op de pot van de ex-klimmer
Nog niet maar wel hoogbejaard dus die zit er geen 20 jaar meer.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is die zeikbuurvrouw inmiddels ook vertrokken dan?
Neuh, met de snoeischaar de takken in kleine stukjes geknipt en daarna met de zaag de stam bewerkt en alles in een vuilniszak gegooid.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:04 schreef Seven. het volgende:
Hoe ben je van die hortensia afgekomen dan? Naar beneden geflikkerd?
Zware potten...ik heb geleerd om dat niet meer te doen i.v.m. het buitenkant schilderen door de woningbouwvereniging....waarschijnlijk komen ze in 2012 weer dus ik ben me al aan het voorbereiden door vooral geen te zware dingen neer te zetten.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:03 schreef APK het volgende:
[..]
Daar heb ik een snoeischaar voor
Gaat sowieso vooralsnog niet echt los vanuit potten.
Dat vind ik wel een probleem, op een klein balkon heb je weinig ruimte om dingen later in grotere potten te plaatsten.
En de pot van die klim-Hortensia was inmiddels zo zwaar dat ik 'em niet meer de trap af krijg, dus de klimop staat nu in een pot op de pot van de ex-klimmer
Sterke wortels yo, dat wordt uitgraven.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:09 schreef APK het volgende:
[..]
Neuh, met de snoeischaar de takken in kleine stukjes geknipt en daarna met de zaag de stam bewerkt en alles in een vuilniszak gegooid.
Er zitten alleen nog een paar takjes aan de bodem van stam die weer bladeren hebben![]()
En weer een uitstekende balkontip van trovey.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Zware potten...ik heb geleerd om dat niet meer te doen i.v.m. het buitenkant schilderen door de woningbouwvereniging....waarschijnlijk komen ze in 2012 weer dus ik ben me al aan het voorbereiden door vooral geen te zware dingen neer te zetten.
Dat hebben ze bij mij in 2005 gedaan, mijn slaapkamer was een jungle met al die planten!quote:Op maandag 28 maart 2011 01:09 schreef trovey het volgende:
Zware potten...ik heb geleerd om dat niet meer te doen i.v.m. het buitenkant schilderen door de woningbouwvereniging....waarschijnlijk komen ze in 2012 weer dus ik ben me al aan het voorbereiden door vooral geen te zware dingen neer te zetten.
Ja, de oudjes hebben zo nogal hun voorkeuren. Valt mij op dat bejaarden trouwens doorgaans wel eerder voor planten met bloemen kiezen, ongeacht de compositie van die plant en zo. De jongere generaties willen vooral veel groen, mooie compositie, lekkere geuren, en weinig werk.quote:Op maandag 28 maart 2011 01:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Nog niet maar wel hoogbejaard dus die zit er geen 20 jaar meer.![]()
Voor de rest is ze best aardig hoor, hoort een beetje bij die generatie....alles perfect opgeruimd en veel zwarte aarde. Ik ben meer van laat maar groeien en bloeien zolang het beheersbaar blijft.![]()
Maar dan kun je alleen maar dingen plaatsen die nauwelijks groeien, ik wil gecontroleerde wilderness op mijn balkonquote:Op maandag 28 maart 2011 01:11 schreef Seven. het volgende:
En weer een uitstekende balkontip van trovey.
Valt wel mee toch?quote:Op maandag 28 maart 2011 01:13 schreef Seven. het volgende:
Bloeiende planten zijn lastiger in het onderhoud.
Aldoende leert menquote:Op maandag 28 maart 2011 01:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
En weer een uitstekende balkontip van trovey.
Dan kunnen ze binnenkort weer langskomenquote:Op maandag 28 maart 2011 01:11 schreef APK het volgende:
[..]
Dat hebben ze bij mij in 2005 gedaan, mijn slaapkamer was een jungle met al die planten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |