abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:14:35 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497250

Kom ik deze tegen O+.
Resistance is futile.
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:15:09 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497253
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:07 schreef trovey het volgende:
Vrijdag even nieuwe viooltjes halen want de winterexemplaren waren iets minder wintervast dan beloofd dit jaar. :')
Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?
Resistance is futile.
pi_94497258
Leuk O+ , die kleintjes hadden ze vorig jaar ook bij de Action maar dan multicolor.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:17:40 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497271

Kussens. Check.
Resistance is futile.
pi_94497286
quote:
11s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik dacht dat viooltjes sowieso niet winterhard zijn?
Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter. :P Ik heb ook wel eens totaal geen voorjaarsbollen gehad...werd de grond weer te nat en waren ze verrot voordat ze überhaupt konden gaan groeien.
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:21:12 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497304
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:18 schreef trovey het volgende:

[..]

Jawel hoor, violen zijn in principe winterhard maar soms gaat het fout bij lange periodes met vorst omdat ze dan geen water meer kunnen opnemen uit de bevroren grond en dat was dus deze winter. :P Ik heb ook wel eens totaal geen voorjaarsbollen gehad...werd de grond weer te nat en waren ze verrot voordat ze überhaupt konden gaan groeien.
Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen? :+

Aah man, met al die zon heb ik dus geen zin om te wachten tot volgend weekend. Maar goed, aangezien Ikea in NL een veel groter tuinaanbod heeft en doorgaans goedkoper is.. :+
Resistance is futile.
pi_94497324
quote:
2s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bloembollen kan ik me zeker pas in september weer aan wagen? :+

Aah man, met al die zon heb ik dus geen zin om te wachten tot volgend weekend. Maar goed, aangezien Ikea in NL een veel groter tuinaanbod heeft en doorgaans goedkoper is.. :+
Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen. ;) Elk jaargetijde zijn al er wel bolgewassen in bloei, zelfs in midwinter met sneeuwklokjes en winterakonieten. Gewoon even bij een tuincentrum bij de bollen kijken en er zal een wereld voor je opengaan. :+
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:27:40 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497347
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Je kunt nu ook bollen planten...zomerbollen en herfstbollen. ;) Elk jaargetijde zijn al er wel bolgewassen in bloei, zelfs in midwinter met sneeuwklokjes en winterakonieten. Gewoon even bij een tuincentrum bij de bollen kijken en er zal een wereld voor je opengaan. :+
Nóg iets voor op mijn lijstje O+.

*O*
Resistance is futile.
pi_94497399
Pas je straks wel even op dat je er ook nog even moet kunnen lopen? :+ Elk jaar merk ik weer dat ik eigenlijk net een pot met planten teveel op mijn balkon heb gezet omdat ik die mooie zomerbloeiers toch niet kon laten staan bij zo'n perfecte aanbieding. :') Het is behoorlijk verslavend als je eenmaal bent begonnen.
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 02:46:57 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497457
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 02:35 schreef trovey het volgende:
Pas je straks wel even op dat je er ook nog even moet kunnen lopen? :+ Elk jaar merk ik weer dat ik eigenlijk net een pot met planten teveel op mijn balkon heb gezet omdat ik die mooie zomerbloeiers toch niet kon laten staan bij zo'n perfecte aanbieding. :') Het is behoorlijk verslavend als je eenmaal bent begonnen.
Nu is het dus zo dat ik de buitenste 75cm aan beide kanten totaal niet zal gebruiken. Direct links van de deur en direct rechts van de deur komen stoelen te staan met net genoeg ruimte om nog een glas op de grond te zetten en je poten op het voetenbankje kwijt te kunnen (daar komt dan weer geen plantje te staan :P). De rest: bloemenzee.

Ik bedenk me wel dat ik nog paar minitafeltjes, krukjes en kistjes moet zoeken om wat hoogteverschil te fabriceren. Aan beide kanten toch zeker 2. Kringloop/Ikea yo. Komt wel in orde.
Resistance is futile.
  woensdag 23 maart 2011 @ 03:04:38 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94497546
Aangaande die krukjes nog een bijzonder goed idee trouwens: mijn vader heeft een eigen bos en legt eigenhandig bomen om om houtblokken voor de kachel te maken. Kwestie van een paar blokken in de gewenste maat over te houden. 2 van zo'n 50 cm en diameter 30-40 cm, 2 van 30 cm en diameter 20-30 cm en voila, hoogteverschil. Voor beide kanten opgelost. Oeh oeh! van een dunne boom zou ik zelfs nog mini-salontafeltjes kunnen maken voor naast de stoelen (hoogte 30 cm, diameter iets van 20 cm of zo). Je zou ze nog kunnen behandelen zelfs.

Ghe, even die ouwe van me aan het werk zetten, heeft hij weer een goede reden om zijn bos in te duiken. Mijn hele balkon wordt trouwens wel superlaag. Lage stoelen, lage tafeltjes, zelfs de dingen die hoger komen te staan blijven nog redelijk laag.

Die lampionnen kunnen trouwens niet tegen regen, eh? }:| . Dan begin ik daar beter niet aan uit praktische overwegingen.

1 nadeel van dit alles: geen ophoping van vuilniszakken meer. :+

[ Bericht 17% gewijzigd door Seven. op 23-03-2011 03:09:42 ]
Resistance is futile.
pi_94512947
Geen papieren lampionnen kopen. :P Die van De Action zijn van nylon dus die kunnen prima tegen regen.
Ik kon deze winter toch echt wel 3 vuilniszakken kwijt toen ik mijn schuurdeur net voor de Kerst niet meer kon openen door een klemmende deur en ik moest wachten tot na de Kerst voordat de woningbouwvereniging dan kon verhelpen. :+
Optimist tot in de kist
pi_94524006
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien. :') Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.

Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?

Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten. :')

Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
pi_94525374
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:
Weer te donker inmiddels om ff goed foto's te kunnen maken van mijn balkon, ook al is er niet echt veel spannends te zien. :') Zal van het weekend eens kijken of ik tijd heb. Mijn balkon is overigens 5 meter breed en 1,60m diep. Ongeveer.

Maar wat ik wel handig vind op mijn balkon is dat ik een balkontafel heb gekocht, zoals deze. Het is niet dit type, ik heb er een voor ongeveer 30 Euro een keer bij de Praxis gehaald toen ze daar toevallig lagen. Neemt een stuk minder ruimte in beslag als een normale tafel, of tafeltje, en je kan hem inklappen, zodat ie tegen je balkon hangt. Misschien interessant voor de mensen die ook zo iets zoeken?

Ga hier ook ff een beetje meelurken voor de plantjes, die heb ik namelijk nog niet. En ook geen verstand van. Ik moet wel ff een lijstje maken welke planten giftig voor katten zijn, want ik heb hier dus 2 van die gozers rondlopen die zelfs een dode kamerplant nog willen opeten. :')

Oh, en trovey, als ik alleen al naar de foto's van jouw balkon kijk struikel ik al, hoe doe je dat zelf? Lijkt me wel heel erg druk als je het mij vraagt, of lijkt dat maar zo? Heb je nog wel wat loopruimte?
Ik heb genoeg loopruimte. ;) Nadeel is wel dat ik een inpandig balkon heb en dat heb afgesloten met gaas om de katten binnen te houden, een deel is op die manier alzo niet meer beloopbaar dus daar zet ik dan maar mijn planten neer zodat het deel wat wel beloopbaar is vrij is voor mezelf. Wat betreft giftige planten en katten....ik zie er al een aantal waarvan Seven foto's heeft gepost. Mocht je vragen daarover hebben, ik weet er redelijk wat vanaf met plantenvretende katten van mezelf. :')

Balkontafel gaat hier trouwens niet lukken met zo'n inpandig balkon maar bij een andere constructie van een balkon is het inderdaad erg handig. :D
Optimist tot in de kist
  woensdag 23 maart 2011 @ 20:15:51 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94525388
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:50 schreef Kper_Norci het volgende:

Tafeltje ziet er handig uit! Ik heb helaas geen ruimte voor zoiets, omdat ik weinig muur en veel hekwerk heb.

Kijk maar eens op www.tuinflora.com, daar heb ik alles besteld en daar kun je sorteren op terras en balkonplanten, winterhard of niet etc.
Resistance is futile.
pi_94526279
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.

Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens :X
  woensdag 23 maart 2011 @ 23:30:15 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94536246
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:
Voor wat betreft de balkontafel, ik heb er een aan het hekwerk hangen, die ik net als voorbeeld gaf is volgens mij alleen voor aan de muur idd. Ik heb ff op mijn Flickr gekeken of ik er een foto van had, tot nu toe moet je het hier even mee doen, ik zal kijken of ik van het weekend tijd heb om wat foto's te maken zodat je een iets betere indruk krijgt. Maar je ziet het principe in ieder geval.

[ afbeelding ]

Giftige planten voor katten heb ik al gevonden, het is wel een hele lange lijst trouwens :X
Poezebeest O+
Resistance is futile.
pi_94539051
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 20:31 schreef Kper_Norci het volgende:

[ afbeelding ]

Blauwe Brit? O+

Ja, helaas zijn er veel giftige planten die je niet op je balkon moet zetten als je katten denken dat het herbivoren zijn. :P Maar toch is er nog genoeg keuze hoor....het is alleen altijd jammer dat ik mijn tomatenplanten (die gek zijn op warmte) nooit op mijn balkon kan zetten maar dat ik ze altijd bij de voordeur moet zetten, de oogst is toch wat minder bijna vol op het Noorden maar liever dat dan dat mijn katten ervan eten want net als alle nachtschadeplanten is de tomatenplant uiterst giftig. ;(
Optimist tot in de kist
  donderdag 24 maart 2011 @ 01:56:05 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94541114
Ik denk lilac.
Resistance is futile.
pi_94541124
Dat kan ook. :P
Optimist tot in de kist
  donderdag 24 maart 2011 @ 02:04:19 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94541240
Zul je trouwens net zien. Ben ik zover dat ik mijn balkon onder handen kan nemen, dat het dan weer slecht weer wordt of zo.
Resistance is futile.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 maart 2011 @ 08:40:41 #47
163650 Greys
pi_94543435
Bah, door dit topic moet ik van mezelf ineens ook mijn balkon onder handen gaan nemen :(
Bedankt he! Want de tuin moet ook nog! :D

Maar ik ben reuze benieuwd wat je er van gaat maken *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_94544122
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 00:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Blauwe Brit? O+
Nee, fawn ;)
pi_94549196
Waar haal je zo'n kunstgras voor op het balkon? Is dat duur?
pi_94552297
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef zjenien85 het volgende:
Waar haal je zo'n kunstgras voor op het balkon? Is dat duur?
Dat ligt eraan. Wil je kunstgras wat echt op gras lijkt, dus ook echt sprieten van een cm of 4 heeft, dan betaal je wel de hoofdprijs. Dan moet je niet raar kijken als dat 40 Euro per vierkante meter kost. Of meer zelfs. Wat er bij mij ligt is de el cheapo versie, met hele korte sprietjes, volgens mij was het iets van 7 Euro per vierkante meter, maar je hebt nog goedkopere hoor.

Ik weet niet meer zeker of het nou de Praxis of de Karwei was waar ik het gekocht heb, maar één van de 2 in ieder geval. Maar ik zag dat je op internet ook diverse winkels hebt die het verkopen.

Laat je wel goed informeren over of het wel of niet goed water doorlaat. Ik heb een overdekt balkon, gericht op het zuiden, dus alleen met flinke zuidenwind komt er wel eens wat regen op mijn balkon, maar verder niet, dus voor bij mij hoefde het niet echt water doorlatend te zijn, maar dat is natuurlijk niet bij iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')