abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97190294
Ik ben eerlijk gezegd nu alleen nog echt open tegen mensen die heel dichtbij me staan. Vind het nou niet iets wat heel de wereld hoeft te weten, tenzij het nodig met omgang van mensen (zoals op het werk) dan zou ik als het nodig is wel vertellen denk ik.
pi_97224076
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:23 schreef Nijna het volgende:
Hoe open zijn jullie naar anderen als het gaat om je depressie of angst?
En levert het je dan ook wat op om openheid te geven? En dan bedoel ik vooral naar mensen die dan niet heel dichtbij staan, maar waar je toch regelmatig mee te maken hebt (buren, collega's enz).

Ik vind het erg lastig om openheid te geven over hoe het echt gaat, maar aan de andere kant frustreert het me soms ook dat mensen me niet begrijpen (wat op zich niet raar is als je niks verteld zeg maar).
Mensen begrijpen het toch niet als ze er nooit mee te maken hebben gehad.
Ik heb dat door schade en schande geleerd en verstrek nu informatie op 'need to know' basis alleen :Y
pi_97225223
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:58 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Ik heb dat door schade en schande geleerd en verstrek nu informatie op 'need to know' basis alleen :Y
true...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_97226085
Ja, daar ben ik wel achter dat mensen het niet snappen als ze er nooit mee te maken hebben gehad. En dat is fijn voor hen op zich.
Ik zit nogal in dubio of ik wat meer openheid zal geven naar mijn buren, maar ik ben bang dat ze me gek of raar zullen vinden. Aan de andere kant vinden ze dat waarschijnlijk dan toch al...
Fake it till you make it...
pi_97227413
Ik heb heel vaak dat ik de angst heb dat als ik naar bijvoorbeeld een verjaardag ga, dat andere mensen mij raar vinden terwijl ik dat geneens zo ben, heb zeer weinig zelfvertouwen. Heb ook nooit het idee dat vrouwen me leuk vinden. Hebben meer mensen hier last van?
pi_97231688
quote:
Op zondag 22 mei 2011 23:23 schreef Nijna het volgende:
Hoe open zijn jullie naar anderen als het gaat om je depressie of angst?
En levert het je dan ook wat op om openheid te geven? En dan bedoel ik vooral naar mensen die dan niet heel dichtbij staan, maar waar je toch regelmatig mee te maken hebt (buren, collega's enz).

Ik vind het erg lastig om openheid te geven over hoe het echt gaat, maar aan de andere kant frustreert het me soms ook dat mensen me niet begrijpen (wat op zich niet raar is als je niks verteld zeg maar).
Ik vertel ook niet alles aan iedereen eigenlijk, tja het licht bij mij ook net ietsjes anders mede door de PDD-NOS wat er toch voor zorgt dat mensen nogal snel met vooroordelen komen.
Maar alleen de meest belangerijke mensen voor mij weten van de situatie af, dat is 1 vriend, een oom en mijn ma.
En de rest vertel ik alleen heel oppervlakkig dat het iets minder gaat en wat dingen voor mezelf aan het uitzoeken ben.
En vooral de buren hoeven er echt niks van te weten...ik heb dan ook geen contact met de buren op een hoi... ofzo na.
pi_97231735
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:45 schreef Hansie18 het volgende:
Ik heb heel vaak dat ik de angst heb dat als ik naar bijvoorbeeld een verjaardag ga, dat andere mensen mij raar vinden terwijl ik dat geneens zo ben, heb zeer weinig zelfvertouwen. Heb ook nooit het idee dat vrouwen me leuk vinden. Hebben meer mensen hier last van?
Herkenbaar jah.
je bent waarschijnlijk ook raar, net zoals ik ook raar ben en zoals waarschijnlijk iedereen raar is :Y
Het is alleen die angst om raar gevonden te worden die ons weerhoudt om gewoon onszelf te zijn.
pi_97231782
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:45 schreef Hansie18 het volgende:
Dit ligt toch echt imo aan de onzekerheid, of een sociale fobie als het echt heel extreem zou worden. Maar het lijkt mij toch echt aan die onzekerheid te liggen...want dat heb/had ik ook wel, en je moet gewoon vooral denken "ik mag er ook zijn" en iedereen heeft wel wat vreemde trekken...maar dat betekend niet gelijk dat je raar bent.
pi_97236223
Onze directe buren daar hebben we vrij veel contact mee en die weten wel dat ik niet lekker in mn vel zit. Maar ze snappen niet dat daarom de kinderen 1 (en straks waarschijnlijk 2) dag(en) in de week naar de kinderopvang gaan. Volgens mij ben ik een enorm ontaarde moeder... want je kinderen wil je toch bij je hebben... Terwijl ik denk dat het voor die kinderen op dit moment prettiger is om die dag(en) op de opvang te zijn.
Maar er worden nog wel eens opmerkingen over gemaakt en dat vind ik frustrerend. Aan de andere kant heb ik ook geen idee of ze het wel zouden snappen als ik opener zou zijn.
De mensen die er echt toe doen voor mij, die weten wel aardig hoe de vork in de steel zit.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:50:26 #210
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_97236365
Nijna, je bent geen ontaarde moeder. Je bent een vrouw die het beste wil voor je kinderen. Dat is nu even je kids wegbrengen naar de opvang. In de tijd dat ze weg zijn, kan jij opladen, en kan je er ECHT zijn voor ze. Iets korter helemaal, dan altijd half.

Het is juist sterk om ze naar de opvang te sturen. Ongeacht wat de rest van de wereld zegt.

:*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_97283953
:Y Ben ik het helemaal mee eens, kinderen krijgen altijd meer mee dan mensen denken en dan kan het inderdaad fijn zijn even niet in een bepaalde situatie te zitten. Je kiest dus echt voor je kinderen en niet voor jezelf. Dat is een knappe keuze vind ik!
pi_97285762
Ik denk ook echt dat het nu fijner voor hen is zoals we het geregeld hebben. En ik vind het een goede keuze zoals we die hebben gemaakt.
Alleen wat ik lastig vind is dat er wel opmerkingen komen die ik misschien zou kunnen voorkomen door meer openheid te geven...
Maar goed, is dat wat ik wil... meer openheid, want dat maakt je denk ik ook kwetsbaarder.
Ach ja, misschien komt het er op een goed (of minder goed) moment uit ;).
pi_97286470
Ik ben het met bovenstaande reacties eens. En daarbij ik heb zelf op een kinderopvang gezeten en voor het kind zelf is het ook goed, want het leert heel veel dingen...onder andere zekere mate van zelfstandigheid en het omgaan met andere kinderen en alles wat daarbij komt zonder dat er altijd een juf bij is. Want een opvang is toch anders dan in de klas :)
pi_97287159
Ik vind het fijn om jullie reacties te lezen :). Dank jullie wel!
pi_97292170
Pff, hier is het weer wat minder. Ben weer eens klagerig vandaag. Ik weet dat mijn collega's het voort wel opmerken, maar ik krijg het maar niet gestopt! Weet nooit echt wat ik moet zeggen, dus maak ik een opmerking die helaas vaak negatief is.
Daarbij heb ik de laatste dagen eens goed nagedacht over mijn laatste sessie bij de psych. Ik begin te merken dat ik me verzet tegen het proces, onbewust. Ik kan er alleen uit concluderen dat ik bang ben voor wat er eventueel los kan komen als ik mezelf helemaal zou laten gaan.
pi_97292717
Misschien is dat laatste iets om te bespreken bij de psych?
pi_97293695
misschien, ze had gelukkig ook al door dat ik me lichtelijk verzette de vorige keer en zijn we gewoon gaan praten. Schrok er alleen van, want ik doe dus precies hetzelfde bij mensen die zich iets willen lijken te verdiepen in mijn gevoelens
pi_97294319
Het is al mooi dat je ziet wat je doet toch?
pi_97300849
Goeiemiddag,

Een aantal weken geleden postte ik vanwege mijn vriend, en inmiddels kan ik zeggen dat het op dit moment een stuk beter met hem gaat! Dat is heel fijn! Maar nu.... Nu ben ik aan de beurt, of beter gezegd, ik kan er niet meer omheen, de afgelopen maanden heel druk geweest met zorgen voor mensen in mijn omgeving, en op die manier hoefde ik geen aandacht te besteden aan mezelf, Tot nu, iedereen is weer opgekrabbeld en het gaat stukken beter, en nu lig ik zelf op mijn bek! Ik had een paar weken geleden al wel aangegeven bij de huisarts dat ik het idee had de controle kwijt te zijn, en uiteindelijk heeft hij mij doorverwezen naar een psycholoog, Prima, afspraak gemaakt en ben nu 2x geweest! maar om nu te zeggen dat ik mij er beter door ga voelen, nee eerder andersom, Ik slaap al weken slecht, ben labiel en dingen MOETEN zorgt voor paniek! Ik ben gewoon op, ik heb de energie op dit moment niet meer op mezelf er doorheen te trekken!
En dat is waarschijnlijk ergens ook wel goed, want dan moet je er mee aan de gang, maar op dit moment is het gewoon ff heel zwaar! Ik ben gisteren ook ziek naar huis gegaan van mijn werk omdat ik het even niet meer kon opbrengen.
Wel heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts, en daar kan ik morgenochtend terecht! Ik ben alleen wel een beetje bang dat hij aan zal komen met AD en ergens voelt dat voor mij als falen, Want ik moet dit toch alleen kunnen?! Maar aan de andere kant, Ik weet even niet meer welke kant ik op moet knokken! En als de huisarts iets voor mij ter ondersteuning heeft waarom zou ik dat dan niet aanpakken, In combinatie met de psycholoog moet ik er dan toch snel van opknappen?
Ik vind het lastig! Ik zorg altijd voor iedereen, en sta altijd voor iedereen klaar, maar nu kan ik het gewoon niet opbrengen, en daar baal ik dan weer van,en voel ik mij een slechte partner, dochter, zus, vriendin!

Ik weet eigenlijk niet zo goed welke kant ik op wil met deze post maar het voelt wel goed om het even van mij af te schrijven:)
S. 2014
J. 2016
pi_97301427
Hey, dit is normaal, toen ik begon werd ik al gewaarschuwd dat het eerst erger zou worden, falen is het zeker niet, het getuigt van sterkte jezelf aan te durven pakken! Veel sterkte de komende tijd
pi_97301510
Waarom wordt het gevoel dat als het even goed gaat meteen gevolgd door een diep dal?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:33:30 #222
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_97301718
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 21:58 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Mee eens. Werkt vaak alleen in je nadeel.
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:35:21 #223
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_97301797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goeiemiddag,

Een aantal weken geleden postte ik vanwege mijn vriend, en inmiddels kan ik zeggen dat het op dit moment een stuk beter met hem gaat! Dat is heel fijn! Maar nu.... Nu ben ik aan de beurt, of beter gezegd, ik kan er niet meer omheen, de afgelopen maanden heel druk geweest met zorgen voor mensen in mijn omgeving, en op die manier hoefde ik geen aandacht te besteden aan mezelf, Tot nu, iedereen is weer opgekrabbeld en het gaat stukken beter, en nu lig ik zelf op mijn bek! Ik had een paar weken geleden al wel aangegeven bij de huisarts dat ik het idee had de controle kwijt te zijn, en uiteindelijk heeft hij mij doorverwezen naar een psycholoog, Prima, afspraak gemaakt en ben nu 2x geweest! maar om nu te zeggen dat ik mij er beter door ga voelen, nee eerder andersom, Ik slaap al weken slecht, ben labiel en dingen MOETEN zorgt voor paniek! Ik ben gewoon op, ik heb de energie op dit moment niet meer op mezelf er doorheen te trekken!
En dat is waarschijnlijk ergens ook wel goed, want dan moet je er mee aan de gang, maar op dit moment is het gewoon ff heel zwaar! Ik ben gisteren ook ziek naar huis gegaan van mijn werk omdat ik het even niet meer kon opbrengen.
Wel heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts, en daar kan ik morgenochtend terecht! Ik ben alleen wel een beetje bang dat hij aan zal komen met AD en ergens voelt dat voor mij als falen, Want ik moet dit toch alleen kunnen?! Maar aan de andere kant, Ik weet even niet meer welke kant ik op moet knokken! En als de huisarts iets voor mij ter ondersteuning heeft waarom zou ik dat dan niet aanpakken, In combinatie met de psycholoog moet ik er dan toch snel van opknappen?
Ik vind het lastig! Ik zorg altijd voor iedereen, en sta altijd voor iedereen klaar, maar nu kan ik het gewoon niet opbrengen, en daar baal ik dan weer van,en voel ik mij een slechte partner, dochter, zus, vriendin!

Ik weet eigenlijk niet zo goed welke kant ik op wil met deze post maar het voelt wel goed om het even van mij af te schrijven:)
Neem tijd voor jezelf, stop een tijdje met werken, ga leuke dingen doen, relaxen baantjes zwemmen whatever. Huisarts en psycholoog moet je niet teveel van verwachten, jij moet uiteindelijk een leefstijl vinden waar je je per moment goed bij voelt. Zo gaat dat in het leven, sommige mensen hebben het makkelijk, anderen moeilijk..

Sterkte!
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_97301890
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:35 schreef Retronix het volgende:

[..]

Neem tijd voor jezelf, stop een tijdje met werken, ga leuke dingen doen, relaxen baantjes zwemmen whatever. Huisarts en psycholoog moet je niet teveel van verwachten, jij moet uiteindelijk een leefstijl vinden waar je je per moment goed bij voelt. Zo gaat dat in het leven, sommige mensen hebben het makkelijk, anderen moeilijk..

Sterkte!
Stoppen met werken zit er helaas niet in, eigenlijk wil ik gewoon een andere baan, terug naar datgene wat ik hiervoor deed want daar werd ik gelukkig van! Maar goed werk ligt niet voor het oprapen en er moet toch geld binnen komen, Ziektewet in gaan is ontslag in juli!
S. 2014
J. 2016
pi_97301921
quote:
8s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:28 schreef Beach het volgende:
Waarom wordt het gevoel dat als het even goed gaat meteen gevolgd door een diep dal?
Verzet tegen de verandering, voortkomende uit angst, bijvoorbeeld angst om met oude gewoonten te breken (die je al heel lang een gevoel van veiligheid geven; veiligheid in de zin van bekend, niet prettig of bevorderend voor je situatie) of te gaan geloven dat het leven tóch leuk kan zijn en dat er tóch echt voor jou ook een gerechtvaardigd en fijn plekje in de wereld is. Het idee van veranderen is leuk maar je bent niet zomaar depressief of angstig, dat is in de loop van tijd zo opgestapeld en in lagen breek je dat ook weer af, vergelijk het met het schillen van een ui; bij elke laag prikken je ogen weer even ;)

En als je dat weet te plaatsen hoef je er niet mee te zitten, en er zelfs van leren, even pas op de plaats, goed luisteren naar wat er in je speelt, met liefdevolle aandacht voor jezelf en weer verder :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')