abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96867241
Probeer zometeen eerst maar eens de computer uit te doen en even tot rust te komen. :) O+

Wellicht helpt je dat om zometeen lekker te gaan slapen. :)

Je favoriete boek voor het slapen gaan helpt ook altijd. :)

Ik wens je een fijne nacht toe, cafpow. :) O+
pi_96867348
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:22 schreef cafpow het volgende:
zo, hoe gaat het nu met iedereen???

Hier is het vandaag zo'n dag waarin ik lui ben en echt nergens zin in heb en des te meer de dag vorderd des te somberder ik word.
Ik wil zoveel maar heb het gevoel dat niks van ik wil kan..
en nu voel ik me dus gewoon te somber...en heb niet eens zin om het licht uit te doen en te gaan slapen...
en zit heir maar naar het scherm te staren met muziek op...waar ik ook niet veel vrolijker van word :'(
Ik zit al heel de dag beetje op fok en de computer met beetje muziek. En ben best prikkelbaar voor kleine dingen :{ heb morgen ook echt geen zin om te werken PFFF
pi_96867570
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:27 schreef Riddler86 het volgende:
Probeer zometeen eerst maar eens de computer uit te doen en even tot rust te komen. :) O+

Wellicht helpt je dat om zometeen lekker te gaan slapen. :)

Je favoriete boek voor het slapen gaan helpt ook altijd. :)

Ik wens je een fijne nacht toe, cafpow. :) O+
ik kijk voor het slapen altijd een serie die ik volg via internet, en ga daarna altijd even muziek luisteren...
En slapen doe ik wel goed, mischien heeft het invloed dat mijn slaap ritme weer aan het veranderen is.
En tja, boek lezen lukt mij gewoon niet, ik heb al jaren moeite met het lezen ik kan me niet meer in het boek verplaatsten..waardoor ik het na 5 minuten al zat ben :N
probeer al bijna 3 maanden een boek te lezen en door bovenstaande heb ik maar 1`hoofdstuk kunnen lezen }:| }:|
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:29 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Ik zit al heel de dag beetje op fok en de computer met beetje muziek. En ben best prikkelbaar voor kleine dingen :{ heb morgen ook echt geen zin om te werken PFFF
En hoe komt het dat je je zo voelt nu? geen leuk werk?
pi_96867909
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:33 schreef cafpow het volgende:

[..]

ik kijk voor het slapen altijd een serie die ik volg via internet, en ga daarna altijd even muziek luisteren...
En slapen doe ik wel goed, mischien heeft het invloed dat mijn slaap ritme weer aan het veranderen is.
En tja, boek lezen lukt mij gewoon niet, ik heb al jaren moeite met het lezen ik kan me niet meer in het boek verplaatsten..waardoor ik het na 5 minuten al zat ben :N
probeer al bijna 3 maanden een boek te lezen en door bovenstaande heb ik maar 1`hoofdstuk kunnen lezen }:| }:|

[..]

En hoe komt het dat je je zo voelt nu? geen leuk werk?
Het werk wat ik doe is wel leuk maar maak lange dagen. En ik denk 24/7 aan iemand, ik probeer het altijd te verbergen en te negeren vanaf 's ochtends dat ik wakker word tot ik weer naar bed ga, het ergste is dit persoon contact me elke dag maar is heel moeilijk mee af te spreken. En ik moet al het initiatief tonen. Heb der nog maar paar keer IRL gezien. Maar zij is degene die me altijd contact via sms, dit is al een jaar bezig. Ik moet me best schamen hiervoor
  maandag 16 mei 2011 @ 13:01:53 #180
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_96882799
mja liefde doet rare dingen met mensen....maar je ervoor schamen zou ik niet doen.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_96914913
hier is het ff wat minder, heb hoofdpijn en ben zo onrustig. Kan me maar niet ontspannen...

gisteren wel een goeie dag, lekker wezen sporten en naar een open dag van een muziekschool geweest, misschien dat ik dat weer op ga pakken. Helaas ging het daarna minder, probeerde samen met mn lief de vakantie vast te leggen en toen moesten we een verblijfplek vinden, dat ging over in een flinke schreeuwpartij van lief zn kant. Hij maakte toen een opmerking, als ik dat hier niet mag ga ik wel weer naar mn ouders. Ik had er zo genoeg van zijn zelfmedelijden, dat ik heel rigoureus terug riep dat ie dat maar moest doen dan. Vakantie plannen hoort leuk te zijn toch?
pi_96919291
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:33 schreef Spacekitten het volgende:
hier is het ff wat minder, heb hoofdpijn en ben zo onrustig. Kan me maar niet ontspannen...

gisteren wel een goeie dag, lekker wezen sporten en naar een open dag van een muziekschool geweest, misschien dat ik dat weer op ga pakken. Helaas ging het daarna minder, probeerde samen met mn lief de vakantie vast te leggen en toen moesten we een verblijfplek vinden, dat ging over in een flinke schreeuwpartij van lief zn kant. Hij maakte toen een opmerking, als ik dat hier niet mag ga ik wel weer naar mn ouders. Ik had er zo genoeg van zijn zelfmedelijden, dat ik heel rigoureus terug riep dat ie dat maar moest doen dan. Vakantie plannen hoort leuk te zijn toch?
niks 'hoort' iets te zijn.
Al hij zwelgt in zn zelfmedelijden dan moet je dat serieus niet pikken hoor.
Voor hem helpt het niet en jij lijd eronder.
pi_96920403
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:33 schreef Spacekitten het volgende:

Je hebt wel gelijk dat vakantie plannen leuk hoeft te zijn.
En het hoeft inderdaad niet in een schreeuwpartij te eindigen..dus daar kan je makkelijk boos om zijn.
Maar ik vertel dit uit eigen perspectief, dat het voor je vriend nu dat hij in de depressie zit het moeilijker is om de drempel te gaan..en dat nogal voor wat innerlijke wrijving kan zorgen.
Maar je moet zeker niet pikken dat hij opeens begint te schreeuwen enzo...en vooral als het echt zelfmedelijkden is, dan moet je op bepaald moment een grens trekken. En als hij dan naar zijn ouder wil gaan, wel mischien beter.
pi_96930323
Hmm volgens mij had nergens geroepen dat hij in een depressie zat? Hij heeft wel veel stress op het moment. (iets met studie en werken en stage zoeken)
Maar je hebt wel gelijk, ik hoef het niet te pikken dat geschreeuw, snap wel dat het af en toe eruit moet, maar om nou alles over me heen te laten gaan...

Ik lees trouwens altijd voor het slapen gaan (om ff de vorige discussie op te pakken)
Helpt bij mij erg goed om ff alles uit mijn hoofd te krijgen. Nadeel is alleen dat ik soms te lang lees en daardoor weer slaap te kort kom :@
pi_96957937
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:30 schreef Spacekitten het volgende:
Hmm volgens mij had nergens geroepen dat hij in een depressie zat? Hij heeft wel veel stress op het moment. (iets met studie en werken en stage zoeken)
Maar je hebt wel gelijk, ik hoef het niet te pikken dat geschreeuw, snap wel dat het af en toe eruit moet, maar om nou alles over me heen te laten gaan...

Ik lees trouwens altijd voor het slapen gaan (om ff de vorige discussie op te pakken)
Helpt bij mij erg goed om ff alles uit mijn hoofd te krijgen. Nadeel is alleen dat ik soms te lang lees en daardoor weer slaap te kort kom :@
Ow, ik dacht je ergens eerder had verteld dat het niet goed ging en hij in een soort dip/depressie zat.
Maar ik kan het altijd verkeerd gelezen hebben :@

Hier zijn het wat dubbele dagen, ik verveel me echt te pletter maar heb tegelijk echt geen zin om iets te doen. En loop vermoeid rond :)
pi_96963414
Haha geeft niet hoor cafpow, misschien heb ik wel iets in die trant gezegt. Maar kan het me niet echt herinneren.

Vandaag is echt zo'n dag dat ik liever in bed was gebleven, heel de dag onrustig geweest en zelfs nu bij een flauwe film kan ik me niet echt ontspannen. Helpt ook niet dat ik waarschijnlijk weer ben aangekomen, stom lichaam heb ik ook!
pi_97059031
stilletjes hier...
pi_97059547
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:09 schreef Spacekitten het volgende:
stilletjes hier...
Inderdaad. Ach ik loop de hele week als een gek series te kijken om de tijd te doden.. :) want ik wist dus echt niet wat te doen met zulk slecht weer.
Maar goed, verder gaat alles zijn gangetje hier, hoewel ik wel wat onrustig ben en aan het wachten tot ik weer naar de psych kan, heb de gesprekken nu wel redelijk nodig. En volgende week zou ideaal zijn omdat het dan van woensdag tot zaterdag super druk en onrustig word en ik niet weet of ik het helemaal aankan.
En mijn onzekerheid speelt weer heel erg op de laatste tijd....en daardoor heb ik de neiging weer in slechte gewoontes terug te vallen }:|
Verder een lijstje gemaakt met wat ik wil aankaarten bij de psych, alleen is de vraag of ik me eraan hou..aangezien ik altijd begin erover maar opeens totaal ergens anders over praat als de tijd bijna om is :{

En spacekitten, die dagen dat je niet kan ontspannen moet je gewoon maar op je af laten komen en gewoon niks proberen te doen wat niet moet. Desnoods de hele dag op de bank hangen en muziek luisteren ofzo...
pi_97060572
Mja, ben denk ik niet echt depressief maar misschien heb ik wat aan dit topic. Had problemen met motivatie, en ik had het idee dat het een dieper liggende oorzaak had en ging dus naar een psycholoog. Lang verhaal kort; de behandeling werd gestopt omdat ik geen motivatie had om me in te zetten voor de behandeling (oh the irony).

Waarom ik dacht dat het gebrek aan motivatie eerder een symptoom was dan het probleem opzich is omdat ik eigenlijk m'n hele leven al geestelijk niet helemaal stabiel ben geweest. Ik kan me welgeteld 1 jaar herinneren waarin ik gelukkig was, voor de rest waren ze of kut, of gewoon ' bleh'. Ik kan het allemaal prima onderdrukken, en kan dan oprecht zeggen dat ik me goed voel, het gaat alleen niet goed. Ik heb daarom ook denk ik een wat verkeerde indruk achtergelaten bij de psycholoog, niet omdat ik loog, maar omdat ik op dat moment echt geloofde dat het allemaal niet zo erg was. Al wordt dat 'goed voelen' de laatste tijd ook wat minder, die periodes worden steeds vaker onderbroken.

Ik heb eigenlijk gewoon hulp nodig maar doe ondertussen niks met de hulp die ik aangeboden heb gekregen, hoe los ik dit op?
pi_97063474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 01:04 schreef Kieswiel het volgende:
Mja, ben denk ik niet echt depressief maar misschien heb ik wat aan dit topic. Had problemen met motivatie, en ik had het idee dat het een dieper liggende oorzaak had en ging dus naar een psycholoog. Lang verhaal kort; de behandeling werd gestopt omdat ik geen motivatie had om me in te zetten voor de behandeling (oh the irony).

Waarom ik dacht dat het gebrek aan motivatie eerder een symptoom was dan het probleem opzich is omdat ik eigenlijk m'n hele leven al geestelijk niet helemaal stabiel ben geweest. Ik kan me welgeteld 1 jaar herinneren waarin ik gelukkig was, voor de rest waren ze of kut, of gewoon ' bleh'. Ik kan het allemaal prima onderdrukken, en kan dan oprecht zeggen dat ik me goed voel, het gaat alleen niet goed. Ik heb daarom ook denk ik een wat verkeerde indruk achtergelaten bij de psycholoog, niet omdat ik loog, maar omdat ik op dat moment echt geloofde dat het allemaal niet zo erg was. Al wordt dat 'goed voelen' de laatste tijd ook wat minder, die periodes worden steeds vaker onderbroken.

Ik heb eigenlijk gewoon hulp nodig maar doe ondertussen niks met de hulp die ik aangeboden heb gekregen, hoe los ik dit op?
Misschien dat je opnieuw contact zou kunnen zoeken met je/een psycholoog en uitleggen dat je grotendeels bezig bent met het onderdrukken van je gevoel en daardoor zo in beslag gelegd wordt (als ik je post goed begrepen heb) dat je er niet echt toe komt/kwam om met de behandeling aan de slag te gaan, je zou dan met hulp van je psycholoog kunnen gaan onderzoeken wat je onderdrukt, waar dat vandaan komt, daarmee aan de slag gaan, zodat je langzaamaan steeds meer ruimte krijgt om voor jezelf bezig te zijn, in plaats van het onderdrukken van wat je voelt :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_97138801
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:59 schreef Canillas het volgende:

[..]

Misschien dat je opnieuw contact zou kunnen zoeken met je/een psycholoog en uitleggen dat je grotendeels bezig bent met het onderdrukken van je gevoel en daardoor zo in beslag gelegd wordt (als ik je post goed begrepen heb) dat je er niet echt toe komt/kwam om met de behandeling aan de slag te gaan, je zou dan met hulp van je psycholoog kunnen gaan onderzoeken wat je onderdrukt, waar dat vandaan komt, daarmee aan de slag gaan, zodat je langzaamaan steeds meer ruimte krijgt om voor jezelf bezig te zijn, in plaats van het onderdrukken van wat je voelt :)
hier ben ik het dus mee eens. Tenzij je het zelf allemaal kan bestrijden en jezelf er vanaf helpen, anders zou je dus echt profesionele hulp moeten zoeken. Maar jij moet het willen en jezelf ervoor willen en kunnen inzetten...
maar met het proberen verlies je niks.
  zondag 22 mei 2011 @ 00:06:50 #192
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97139183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 23:59 schreef cafpow het volgende:

[..]

hier ben ik het dus mee eens. Tenzij je het zelf allemaal kan bestrijden en jezelf er vanaf helpen, anders zou je dus echt profesionele hulp moeten zoeken. Maar jij moet het willen en jezelf ervoor willen en kunnen inzetten...
maar met het proberen verlies je niks.
Als je het "masker"op hebt mankeer je niets, dus ben je kerngezond en heb je geen hulp nodig.. Tot je het masker weer eens af doet ;(
pi_97139553
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als je het "masker"op hebt mankeer je niets, dus ben je kerngezond en heb je geen hulp nodig.. Tot je het masker weer eens af doet ;(
Dat is maar al te goed herkenbaar. Zelf heb ik dat ook vaak genoeg. En je moet leren het masker af te zetten en steeds langer, en sommige mensen kunnen dat zelf doen en soms hebben ze hulp nodig erbij.
Maar je moet zelf ook het masker af willen zetten en durven..
  zondag 22 mei 2011 @ 03:09:58 #194
335659 gastwatdefok
Wie noem jij hier normaal!?
pi_97144686
Maybe I'm depressed :')

volgens me vriend en m'n mentrix moet ik me eens laten testen op depressie :{

heb de laatste tijd last van stemmingswisselingen, depressie gerelateerd?
Zie jij dat schaap in mijn Usericon?
DAT IS EEN EINDBAAS JA.
k hou van Punk-rock.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:16:57 #195
196549 Spacekitten
ohw bugger
pi_97169301
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 03:09 schreef gastwatdefok het volgende:
Maybe I'm depressed :')

volgens me vriend en m'n mentrix moet ik me eens laten testen op depressie :{

heb de laatste tijd last van stemmingswisselingen, depressie gerelateerd?
Dat zou kunnen, maar alleen een psycholoog kan je dat met zekerheid zeggen.

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:14 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dat is maar al te goed herkenbaar. Zelf heb ik dat ook vaak genoeg. En je moet leren het masker af te zetten en steeds langer, en sommige mensen kunnen dat zelf doen en soms hebben ze hulp nodig erbij.
Inderdaad heel herkenbaar, bij mij is het zo ver gegaan dat ik dus niet zeker meer weet wie ik ben nu, maar dat ga ik de komende tijd allemaal weer uitzoeken. Gelukkig heb ik er hulp bij want soms zie ik de bomen door het bos niet meer staan.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:43:47 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97170968
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 00:14 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dat kan ik mijn omgeving niet aandoen, ben dan echt niet te genieten..
  zondag 22 mei 2011 @ 21:49:06 #197
196549 Spacekitten
ohw bugger
pi_97175837
soms is een masker nodig, ook mensen die 'nergens last van hebben', hebben maskers (denk maar aan moeder, vrouw van en dochter van). Maar het is ook belangrijk dat je dus wel momenten houd dat je jezelf kunt zijn.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:17:54 #198
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97177990
Feit is dat ik een enorme elitaire klootzak ben, en dat jezelf zijn ietswat moeilijker maakt in gezelschap :@
pi_97178171
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:17 schreef Life2.0 het volgende:
Feit is dat ik een enorme elitaire klootzak ben, en dat jezelf zijn ietswat moeilijker maakt in gezelschap :@
dat is gewoon een rol of patroon wat je ergens onderweg hebt opgedaan.
Wat je daadwerkelijk bent is een groot mysterie.
Je zou met professionele hulp kunnen gaan kijken waarom je je als een elitaire klootzak voelt of gedraagt.
pi_97182098
Hoe open zijn jullie naar anderen als het gaat om je depressie of angst?
En levert het je dan ook wat op om openheid te geven? En dan bedoel ik vooral naar mensen die dan niet heel dichtbij staan, maar waar je toch regelmatig mee te maken hebt (buren, collega's enz).

Ik vind het erg lastig om openheid te geven over hoe het echt gaat, maar aan de andere kant frustreert het me soms ook dat mensen me niet begrijpen (wat op zich niet raar is als je niks verteld zeg maar).
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')