abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96026202
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 20:55 schreef Spacekitten het volgende:
@gewoonmezelf87, je kunt denk ik heel weinig doen, hij moet er zelf doorheen. Maar laten blijken dat je er voor hem bent en altijd klaar zult staan kun je in ieder geval doen. Ik kan helaas weinig tips geven, omdat ik er zelf nu midden in zit. Maar ik weet wel dat ik het fijn vind dat mijn vriend gewoon af en toe luistert, of gewoon een knuffel geeft, veel sterkte!

Morgen heb ik mijn eerste emdr sessie. Ben er wel een beetje angstig voor, maar ook heel blij dat het eindelijk zo ver is. Gelukkig heb ik de hele dag vrij van werk, dus dat scheelt alweer een hoop stress.
Veel succes me je eerste sessie. En het zal mischien best zwaar zijn, maar denk maar dat je er altijd beter uit zult komen als een sterkere persoon dan bent..

@gewoonmezelf87:

Ik herken de situatie deels wel, maar dan vanuit het andere perspectief. Ik denk dat het enige wat je echt kan doen is gewoon je vriend steunen, voor hem klaarstaan.
Luisteren naar waar hij mee zit. En, gewoon praten over de dingen.
Communicatie zal moeizaam verlopen maar als het misgaat gewoon elkaar de ruimte geven om even terug te trekken en er daarna proberen over te praten.

Wat ik je vooral als tip wil geven wat ik zelf altijd heel vervelend vond, is als de andere persoon mij begon te duwen om erover te praten. Je moet vooral je vriend niet gaan forceren, want dat gaat alleen maar averechts werken.. en dat gaat alleen de relatie negatief beinvloeden.

Hier wel redelijk dagen, door het mooie weer veel geverfd in huis, van trapjes tot deurtjes.
NU wel nieuws gehad omtrent een aspect wat ik liever "prive"hou, maar het komt er op neer dat ik een aanvraag heb gedaan en die goedgekeurd is, althans dat vermoeden heb ik door wat ik heb gezien op de persoonlijke site.
Maar eigenlijk hoopte ik erop dat het afgekeurd zou worden omdat ik nu dus een keuze moet maken, welke voor mij vergelijkbaar is met het moeten kiezen tussen de 2 ouders als kind.
En die keuze probeer ik al tidjen te nemen, maar ik wil dus eingelijk een van die 2 dingen.
Maar ik wil dat niet willen... 8)7
Ik ben momenteel gewoon zo verward en niemand om het over te praten...maar goed vrijdag weer afspraak bij de psycholoog..kijken of die me iets kan helpen..dit begint toch echt de rode draad te worden op het moment :N
  woensdag 27 april 2011 @ 00:13:49 #152
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_96026380
Ouders zijn op vakantie, ik heb het druk, moet voor mezelf zorgen en ja hoor: ik vergeet steeds mijn medicijnen te nemen en als ik ze slik is het soms een andere dosis omdat ik denk: dan maar een halfje extra om te compenseren.

Resultaat is dat ik nu de hele tijd moe ben en slaap en me kutterig en onverzorgd voel. Oja, het huis is een puinhoop. Morgen gaat de schop erin godverdomme :(
pi_96031821
@mishu, volgens mij moet je nooit extra medicijnen gaan slikken, kan heel gevaarlijk zijn! Beter is om zodra je het bedenkt de normale dosis te pakken. Kun je niet ergens een wekkertje op je telefoon ofzo instellen?
pi_96042984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 00:10 schreef cafpow het volgende:

[..]

@gewoonmezelf87:

Ik herken de situatie deels wel, maar dan vanuit het andere perspectief. Ik denk dat het enige wat je echt kan doen is gewoon je vriend steunen, voor hem klaarstaan.
Luisteren naar waar hij mee zit. En, gewoon praten over de dingen.
Communicatie zal moeizaam verlopen maar als het misgaat gewoon elkaar de ruimte geven om even terug te trekken en er daarna proberen over te praten.

Wat ik je vooral als tip wil geven wat ik zelf altijd heel vervelend vond, is als de andere persoon mij begon te duwen om erover te praten. Je moet vooral je vriend niet gaan forceren, want dat gaat alleen maar averechts werken.. en dat gaat alleen de relatie negatief beinvloeden.

Ik heb inmiddels door ervaring geleerd dat ik het soms ook gewoon los moet durven laten en als hij alleen maar over koetjes en kalfjes wil praten, Prima, En als hij de zwaardere onderwerpen wil aansnijden dan ben ik er ook, maar dwingen tot een goed gesprek gaat inderdaad niet werken! En achteraf had ik dat zelf kunnen bedenken want ik zou namelijk net zo reageren!
S. 2014
J. 2016
pi_96063694
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels door ervaring geleerd dat ik het soms ook gewoon los moet durven laten en als hij alleen maar over koetjes en kalfjes wil praten, Prima, En als hij de zwaardere onderwerpen wil aansnijden dan ben ik er ook, maar dwingen tot een goed gesprek gaat inderdaad niet werken! En achteraf had ik dat zelf kunnen bedenken want ik zou namelijk net zo reageren!
Precies te veel en te diep contact ozken is soms onmogelijk als je in een "slechte periode" zit, je wilt niks en kan niks. En zoals je zegt bij je vriend lost het meestal wel weer op, en indien niet moet je gewoon aftasten tot hoever je kan gaan.

In ieder geval veel sterkte!
pi_96172451
nou de emdr viel me zwaar, maar ook goed tegelijkertijd. Ik was die dag gelukkig vrij en dat was wel nodig, was bek en bek af erna. Volgens de psycholoog deed ik het wel goed, omdat ik alles makkelijk kon oproepen. De dagen daarna waren wel ff wat erger. Donderdag ging goed, en ik leek zelfs helderder dan normaal, alsof er een keer geen waas over mijn hoofd zat. Gisteren ging alles mis en deed alles pijn. Nu gaat het wel weer gelukkig. Helaas moet ik nog wel ff, omdat het niet aan één specifiek iets ligt. Maar ja, beter iets doen dan dat ik zo rondliep als eerst.
pi_96177846
Hoi,

Ik ben hier nieuw heb net een paar minuten geleden een account aan gemaakt.. Ik hoop dat ik in het goede topic ben zo niet moeten jullie het even zeggen. Ik ben Sander, 15 jaar en ik zit met iets in me hoofd wat ik hier denk ik even kwijt moet. Ik ben een week geleden maandag 18 april (Als ik het goed heb) mijn lieve konijn kwijt geraakt. Heb er nu nog één over. Die maandag ochtend was ook gelijk mijn eerste stage dag. Ik kwam thuis en hoorde dat me konijn dood was gegaan. Ik was natuurlijk heel erg verdrietig. Maar de volgende dag ging het allemaal goed, en die dag erop ook.. Op donderdag kwam ik thuis om half 6 en ik begon me rot tevoelen. Ik had opeens nergens meer zin in, mja, ik moest me spullen inpakken want ik ging de dag erop (Vrijdag) op vakantie.. Ik ben op tijd naar bed gegaan en de volgende dag ging ik weg.. met het zelfde gevoel, toen ik aankwam in Duitsland was dat gevoel er nog. En toen ik die dinsdag weer terug ging nog steeds! Toen ik Dinsdag weer naar me stage ging had ik wat afleiding, ik had stage tot vrijdag en het ging allemaal hartstikke vlot! Had weer plezier, kwam weer elke avond thuis ging weer met me vrienden om! Zat weer leuk texboxen, etc.. Ik stond vanochtend op en ik had het gevoel weer hoor.. Had nergens zin in, voelde me alweer rot, etc.. Nu las ik een stukje op Internet over depressie. Toen ik zag dat je dan nergens meer zin in hebt en je rot gaat voelen, dacht ik dat ik dit nu heb.. Nu ben ik dus ook echt bang dat ik dit heb.. Is Depressie echt zo erg als het lijkt? Of is dit geen depressie? of is dit een tijdelijke? Komt dit door me verlies? Of? Idk?

Ik zou graag iemand willen horen die me kan helpen, want ik verheugde me op dinsdag (De map pack van Call of Duty Black Ops :P) maar nu denk ik dat ik er totaal geen zin in ga hebben :(

Mvg,
Sander
pi_96185534
Dag mr. liberty, ik denk dat je gewoon rouwt om je konijn. Ook al lijkt het maar een dier, je kan je er goed aan hechten. Ik denk niet dat je een depressie hebt, dat duurt meestal wel langer dan een week. Kijk het eerst nog even aan en als je je konijn mist, kun je misschien iets van een cermonie houden om afscheid te nemen, dat wil soms wel helpen.
pi_96191185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 21:28 schreef Spacekitten het volgende:
Dag mr. liberty, ik denk dat je gewoon rouwt om je konijn. Ook al lijkt het maar een dier, je kan je er goed aan hechten. Ik denk niet dat je een depressie hebt, dat duurt meestal wel langer dan een week. Kijk het eerst nog even aan en als je je konijn mist, kun je misschien iets van een cermonie houden om afscheid te nemen, dat wil soms wel helpen.
Hier ben ik het dus ook mee eens :)
pi_96238654
@Spacekitten, cafpow. Dank jullie wel, dan ben ik gerust gesteld. Het ging gister ook al allemaal goed, ben gezellig met vrienden weg geweest, alleen in de avond voelde ik me weer rot. Maar inderdaad ik denk continu aan me konijn. Is kijken of het vandaag nog goed blijft gaan :)
pi_96251811
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:46 schreef Mr.Liberty het volgende:
@Spacekitten, cafpow. Dank jullie wel, dan ben ik gerust gesteld. Het ging gister ook al allemaal goed, ben gezellig met vrienden weg geweest, alleen in de avond voelde ik me weer rot. Maar inderdaad ik denk continu aan me konijn. Is kijken of het vandaag nog goed blijft gaan :)
het is gewoon rouwen. En rouwen kan lang duren, zolang je het maar toelaat dat is het belangerijkste.

Hier lopen de irritaties best op, weer het gewoonlijk verhaal aan moeten horen over mijn ma die ruzie heeft met iemand en ik dus 1x per weer het stomme klaagverhaal aan horen.
En iedere keer dat ik dat moet aanhoren worden de irritaties alleen maar hoger en krijg ik er meer hoofdpijn van :( En kost het me meer moeite om het uit mijn hoofd te zetten.
En ik zou gewoon zo graag op mezelf willen nu...dan hoef niemand aan te horen..en kan ik dingen doen zoals ik ze wil...zonder dat ik iedere keer op mijn vingers getikt word }:|
pi_96263034
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:43 schreef cafpow het volgende:

[..]

het is gewoon rouwen. En rouwen kan lang duren, zolang je het maar toelaat dat is het belangerijkste.

Hier lopen de irritaties best op, weer het gewoonlijk verhaal aan moeten horen over mijn ma die ruzie heeft met iemand en ik dus 1x per weer het stomme klaagverhaal aan horen.
En iedere keer dat ik dat moet aanhoren worden de irritaties alleen maar hoger en krijg ik er meer hoofdpijn van :( En kost het me meer moeite om het uit mijn hoofd te zetten.
En ik zou gewoon zo graag op mezelf willen nu...dan hoef niemand aan te horen..en kan ik dingen doen zoals ik ze wil...zonder dat ik iedere keer op mijn vingers getikt word }:|
Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar je zou toch gewoon kunnen aangeven dat je meer vrijheid nodig hebt?
pi_96263617
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 19:30 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar je zou toch gewoon kunnen aangeven dat je meer vrijheid nodig hebt?
ik ben 24, maar de situatie is gewoon heel lastig, ik zit met depressie thuis de hele dag heb geen werk kunnen vinden tot nu toe En als ik ergens wat van zeg is het altijd weer ruzie en ik kom er gewoon niet door of bovenuit :(
Daarom wil ik over een tijd als ik weet of ik blijf of vertrek op mezelf gaan. Dan ben ik van het gezeik af.

Verder gaat het nu dus echt mis, ik zit met een soort van woede/irritatieaanval. En irriteer me echt overal aan, en heb zo'n zin om alles stuk te slaan...en ik heb moeite mezelf onder controle te houden }:|
  dinsdag 3 mei 2011 @ 09:16:55 #164
196549 Spacekitten
ohw bugger
pi_96284556
Is het niet mogelijk een tijdje bij iemand anders in te trekken?
En die woede aanvallen, ik ga altijd een stuk hard rennen of met een knuffel of kussen heel hard gooien. Maar tis lastig als je het niet fatsoenlijk kwijt kan inderdaad..
Weet je moeder dat je het vervelend vind om het steeds aan te horen?

Hier is het weer af en aan, slaap slecht en onrustig en ik vergeet mijn huiswerk voor de psycholoog continue. Gelukkig wel wat leuke dingen op de planning en gisteren een heel lief telefoontje gehad van mijn schoonzusje, geheel onverwacht dat ze belde.
pi_96287128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 09:16 schreef Spacekitten het volgende:
Is het niet mogelijk een tijdje bij iemand anders in te trekken?
En die woede aanvallen, ik ga altijd een stuk hard rennen of met een knuffel of kussen heel hard gooien. Maar tis lastig als je het niet fatsoenlijk kwijt kan inderdaad..
Weet je moeder dat je het vervelend vind om het steeds aan te horen?

Hier is het weer af en aan, slaap slecht en onrustig en ik vergeet mijn huiswerk voor de psycholoog continue. Gelukkig wel wat leuke dingen op de planning en gisteren een heel lief telefoontje gehad van mijn schoonzusje, geheel onverwacht dat ze belde.
BIj iemand intrekken is het niet mogelijk.

Bij de woedeaanvallen is het altijd netalsof iets de controle over me neemt en ik mezelf kwijt raak, maar eigenlijk is het een hoop frustratie wat dan naar buiten komt.

Mijn moeder weet niet maar wel dat ik het geen leuk tema vind, ik heb het al eerder aangegeven maar dan houd het een paar weekjes op en daarna begint het weer vanaf het begin :N
En enige oplossing is opmezelf gaan, dan heb ik meer en makkelijker controle over de dingen die wel of niet besproken worden :)
pi_96333467
Vandaag een slechte dag, ik merk ieder pijntje, plekje, enz op bij mijn lichaam, daarbij ontdekte ik nieuwe rode plek op mijn benen. Nu zitten mijn onderbenen onder de schilfers, niet normaal meer gewoon. Ik wordt er echt gek van!
Daarbij vanochtend al een inzinking gehad, wilde echt niet gaan werken, zag het niet meer zitten. Uiteindelijk na een flinke huilbui bij mn lief toch naar mijn werk gegaan.
Volgende week denk ik maar eens aankaarten bij de psycholoog dat ik zo met mijn werk zit..
pi_96334882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 11:05 schreef Spacekitten het volgende:
Vandaag een slechte dag, ik merk ieder pijntje, plekje, enz op bij mijn lichaam, daarbij ontdekte ik nieuwe rode plek op mijn benen. Nu zitten mijn onderbenen onder de schilfers, niet normaal meer gewoon. Ik wordt er echt gek van!
Daarbij vanochtend al een inzinking gehad, wilde echt niet gaan werken, zag het niet meer zitten. Uiteindelijk na een flinke huilbui bij mn lief toch naar mijn werk gegaan.
Volgende week denk ik maar eens aankaarten bij de psycholoog dat ik zo met mijn werk zit..
Lijkt mij handig om het aan te kaarten. het klinkt niet prettig.
Trouwens vind je je werk eigenlik wel leuk>? Want als ik jou post lees en de tegenzin krijg ik het idee dat het niet echt een leuke baan voor jou is.
pi_96339774
Ik vind mijn werk niet echt leuk nee, ik kan alleen niet zomaar iets opzeggen, mijn lief studeerd nog en we wonen wel al samen in een best duur huisje. En daarbij zou ik niet goed weten wat ik wel zou willen.
pi_96344130
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:40 schreef Spacekitten het volgende:
Ik vind mijn werk niet echt leuk nee, ik kan alleen niet zomaar iets opzeggen, mijn lief studeerd nog en we wonen wel al samen in een best duur huisje. En daarbij zou ik niet goed weten wat ik wel zou willen.
mischien hadig om vacature sites door te lopen en evt. beroepskeuzetesten doen?
En je psycholoog kan best helpen bij het uitzoeken van je intereses :)
  donderdag 5 mei 2011 @ 09:48:04 #170
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_96377263
even een tvp
Ben nog niet helemaal wakker, en heb net dit topic ontdekt! ^O^
Allemaal sterkte vandaag en probeer van het zonnetje te genieten.
  maandag 9 mei 2011 @ 11:20:21 #171
196549 Spacekitten
ohw bugger
pi_96539059
hoe is het met iedereen nu?

Langzaam aan gaat het weer iets beter, een heerlijk weekend achter de rug met veel zon en buiten bezig zijn.
pi_96539507
Als je in een depressie zit, en je moet heel veel dingen goed afkrijgen voor school op korte termijn, hoe doe je dat dan?

Ik kan niet slapen, ik eet niet meer gezond, ik voel me lusteloos. :(
pi_96539606
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:43 schreef cafpow het volgende:

[..]

Op mezelf wonen heeft voor mij ook wonderen gedaan. :Y
pi_96540146
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2011 09:48 schreef tass het volgende:
even een tvp
Ben nog niet helemaal wakker, en heb net dit topic ontdekt! ^O^
Allemaal sterkte vandaag en probeer van het zonnetje te genieten.
hoi, en welkom.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:20 schreef Spacekitten het volgende:
hoe is het met iedereen nu?

Langzaam aan gaat het weer iets beter, een heerlijk weekend achter de rug met veel zon en buiten bezig zijn.
Ik moet ook zeggen dat het zonnetje zeer veel wonderen verricht.
Hier zijn de laatste op zich wel goed, alleen word ik door het mooie weer veels te druk, waardoor ik opdagen zoals nu waarin ik niks te doen kan bedenken weer somber.
Ook heb ik momenteel beetje last van hooikoorts..maar de stemmingen die zijn echt iedere seconde anders..
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:34 schreef applecherry het volgende:
Als je in een depressie zit, en je moet heel veel dingen goed afkrijgen voor school op korte termijn, hoe doe je dat dan?

Ik kan niet slapen, ik eet niet meer gezond, ik voel me lusteloos. :(
tja, gewoon proberen gevoel uit te schakelen en eraan te werken en het opschool het aangeven bij docenten/mentor.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 11:37 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Op mezelf wonen heeft voor mij ook wonderen gedaan. :Y
bij mij gaat dat ook heel veel veranderen, maar ik moet nog even tot augustus afwachten..want dan pas komt er een definitief besluit over wat ik ga doen, kwa studie :) hoewel ik niet kan wachten om opmezelf te zijn :D
pi_96866934
zo, hoe gaat het nu met iedereen???

Hier is het vandaag zo'n dag waarin ik lui ben en echt nergens zin in heb en des te meer de dag vorderd des te somberder ik word.
Ik wil zoveel maar heb het gevoel dat niks van ik wil kan..
en nu voel ik me dus gewoon te somber...en heb niet eens zin om het licht uit te doen en te gaan slapen...
en zit heir maar naar het scherm te staren met muziek op...waar ik ook niet veel vrolijker van word :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')