Snap niet hoe ik deze topicreeks gemist kan hebben, ik ben blijkbaar LANG niet de enige!
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 22:55 schreef Mishu het volgende:Ik ben student en ik heb nog een gedeeltelijke uitkering. En ik word uitgekotst door een groot deel van deze samenleving. Terwijl ik er zelf voor heb gekozen om mijn uitkering lager te laten zijn en ik super mijn best doe om toch nog een opleiding af te ronden ondanks mijn depressies. Soms denk ik: waar doe ik het voor? Als het niet voor anderen kan in een leuke wereld dan doe ik het maar voor mezelf. Dat ik straks een leuke geaccepteerde baan heb die wat verdient en waar ik mijn ei in kwijt kan. Maarja, zou liever in een leukere samenleving leven. Maar niet iedereen is nou eenmaal leuk en aardig...
Precies hier loop ik ook tegen aan, en 't lijkt niet uit te maken waar ik kom of wie ik spreek. Op 't moment dat je aangeeft deze problemen te hebben, word je met de nek aangekeken.
Pas geleden zelfs hier op fok! nog meegemaakt, het onbegrip is absoluut.
quote:
Op dinsdag 5 april 2011 00:57 schreef sararaats het volgende:Ik kreeg vaak de opmerking dat ik me aanstelde terwijl ik donders depressief was.
Yep, of dat je gewoon lui bent...of dat je liever je handje ophoudt en lekker thuis op de bank de hele dag tele2 kijkt en niks doet omdat het geld toch wel elke maand gestort wordt
quote:
Op woensdag 25 mei 2011 17:38 schreef Retronix het volgende:[..]
Je geeft net aan kapot te gaan van het ''moeten''. Ga je door met forceren en over je grenzen gaan totdat je echt kapot bent, of ga je nu genieten van het leven en luisteren naar je gevoel?
Ik weet dat deze vraag niet voor mij bedoeld was, maar vind 't wel heel herkenbaar.
Ik heb jaren lang doorgesukkeld met depressieve klachten, oververmoeidheid en angstklachten, om maar wat te noemen.
Heb dan ook jarenlang m'n eigen gevoel genegeerd en zat al die tijd in een vicieuze circel vast. Hard er voor gaan, te veel hooi op m'n vork nemen, instorten, na een paar maanden weer wat opgeladen zijn en hup, gaan met die banaan! ...totdat ik weer instortte.
Tegenwoordig probeer ik een balans te vinden, maar behalve depressieve klachten, angstklachten en vermoeidheidsklachten ben ik ook nog eens chaotisch (in de trend van deur open laten staan en vergeten fiets op slot te zetten, heb al 4 keer geld in de pinautomaat laten zitten, de lijst is ein-de-loos!) en had ik altijd moeite met 't leggen en houden van sociale contacten, en sociale interactie in 't algemeen. Bij mij is enkele jaren terug een vorm van autisme vastgesteld, dus dat verklaard het sociale "onhandige" bij mij.
En daar bovenop komt nog dat ik heb ontdekt dat ik moeite heb met 't herkennen van m'n eigen gevoelens. Bij wijze van: Als iemand verliefd is, zullen de meesten wel door hebben dat die gemoedstoestand door de verliefdheid komt. Bij mij werkt 't anders: Ik merk dan wel dat ik me raar voel, m'n maag doet vaag (heb ik soms te veel koffie gedronken?...), m'n ledematen voelen raar (heh? Maar ik kan geen last van spierpijn hebben, want ik heb gisteren niet eens gesport! Maar waar kan dat dan aan liggen? Heb ik soms verkeerd gelegen of zo?). In geval van verliefdheid krijg ik nu wel door dat het om verliefdheid gaat, omdat dat gevoel erger wordt wanneer "die ene" persoon in de buurt is.
Maar bij andere gevoelens heb ik vaak geen flauw benul
waarom ik me zo voel. Echt geen flauw idee. Alleen als het direct gebeurtenis-->gevolg is weet ik waar 't aan ligt (bijvoorbeeld als ik me stoot en daardoor pijn heb).
Hoe anderen 't doen, echt ik heb geen flauw idee! Vind 't wel knap van die mensen, al zien ze dat denk ik eerder als "normaal".
De depressiviteit is al erg genoeg, maar de andere klachten die daar bovenop komen kunnen soms echt verlammend werken.
Ik ga deze topic denk ik maar volgen