Maakt weinig uit. Ghaddafi heeft in het westen meer kans gezien de opstand neer te slaan.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:17 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Klopt zeker. Maar ik heb de indruk dat de hardcore bewapende en gemotiveerde rebellen vooral in het oosten zitten.
Volgens mij maakt deze resolutie dat wel degelijk mogelijk. Hoe ik het begreep maakt ie militair ingrijpen op wat voor manier dan ook mogelijk om de bevolking te beschermen. Als dat niet van uit de lucht kan en wel vanaf de grond dan kan dat toch gewoon met deze resolutie?quote:Op zondag 20 maart 2011 12:23 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat verkeerd vertaald. De Australische PM zegt dat als de coalitie wil dat er grondtroepen in Libië ingezet gaan worden dat dan eerst een nieuwe resolutie van de Veiligheidsraad nodig is. Aangezien deze resolutie daar geen mandaat voor geeft.
Ik snap niet waarom iedereen altijd zo bang is voor die A-bom. Alle landen zitten wel in een of ander kliekje die een A-bom heeft. Hoe fucking dom moet je zijn om die dan te gaan gebruiken. Dan ben je verzekerd van je eigen ondergang.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, en de landen in die regio die over kernwapens beschikken zijn gevaarlijk natuurlijk...
Maar goed, de internationale gemeenschap zet stappen in de goede richting naar verdere integratie om te komen tot een internationale rechtsorde, ik bedoel denk niet licht over het feit dat Rusland en China in feite door geen veto te gebruiken voor stemden...
Nee, daarvoor is een uitzondering toegevoegd in de resolutie.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij maakt deze resolutie dat wel degelijk mogelijk. Hoe ik het begreep maakt ie militair ingrijpen op wat voor manier dan ook mogelijk om de bevolking te beschermen. Als dat niet van uit de lucht kan en wel vanaf de grond dan kan dat toch gewoon met deze resolutie?
quote:authorises all necessary means to protect civilians and civilian-populated areas, except for a "foreign occupation force";
Juist omdat het zo groot is kijk je er naastquote:Op zondag 20 maart 2011 12:27 schreef Fireblast het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/20/live-raketten-op-libie/
Staat keigroot op nrc.nl maargoed![]()
De resolutie maakt geen grond-gevechtstroepen mogelijk. Maar wel andere ondersteuning, misschien zelfs wapenleveranties aan de rebellen.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij maakt deze resolutie dat wel degelijk mogelijk. Hoe ik het begreep maakt ie militair ingrijpen op wat voor manier dan ook mogelijk om de bevolking te beschermen. Als dat niet van uit de lucht kan en wel vanaf de grond dan kan dat toch gewoon met deze resolutie?
toch worden grondtroepen niet uitgeslotenquote:Op zondag 20 maart 2011 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De resolutie maakt geen grond-gevechtstroepen mogelijk. Maar wel andere ondersteuning, misschien zelfs wapenleveranties aan de rebellen.
klopt , terwijl het eerst op mij ook eerst anders overkwam ( ik ben nog aan het zoeken naar het gehele officiële bericht , maar kwam dit tegen ;quote:Op zondag 20 maart 2011 12:30 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, daarvoor is een uitzondering toegevoegd in de resolutie.
[..]
maar ja dít staat er dan wel ook in - Het is lidstaten van de VN toegestaan om alle noodzakelijke maatregelen te treffen om burgers en grondgebied in Libië te beschermen tegen een dreigende aanval. dus hoe je dat kan opvatten ??quote:Hieronder volgen vijf hoofdpunten uit het document:
- Alle vluchten in het Libische luchtruim worden verboden, met uitzondering van hulpvluchten.
- Het is lidstaten van de VN toegestaan om alle noodzakelijke maatregelen te treffen om burgers en grondgebied in Libië te beschermen tegen een dreigende aanval.
- Het is uitgesloten dat in Libië een buitenlandse bezettingsmacht wordt gelegerd.
- Het wapenembargo tegen Libië wordt strenger toegepast. Alle VN-lidstaten worden opgeroepen op hun grondgebied schepen en vliegtuigen van en naar Libië te inspecteren.
- Economische sancties worden uitgebreid met de bevriezing van tegoeden van onder meer de nationale oliemaatschappij, de centrale bank en de investeringsmaatschappij van het regime.
Als het aan mij ligt wel jaquote:Op zondag 20 maart 2011 12:08 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Maar wat nu dan..
Khadaffi mag de rebellen niet meer aanvallen, anders schieten ze zijn paar tanks kapot die er nog zijn.
Maar als de rebellen straks uit 'wraak' of gewoon pure vrijheidsdrang weer westwaards gaan trekken? En dus khadaffi aanvallen. (wat volgens de staats tv ook al gebeurde, maar dat is natuurlijk propaganda)
Staan we dat toe? Houden we khadaffi en zn troepen zeg maar vastgebonden terwijl de rebellen lekkr hun gang mogen gaan?
Klopt!quote:Op zondag 20 maart 2011 12:36 schreef smollie2 het volgende:
Grond troepen mag toch ? alleen geen bezettings macht zoals ik het heb begrepen
quote:Op zondag 20 maart 2011 12:35 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
toch worden grondtroepen niet uitgesloten
uhm .. wel toch danquote:Op zondag 20 maart 2011 12:33 schreef ruub-ster het volgende:
Update (12:30): Het Britse ministerie van Defensie sluit inzet van grondtroepen uit (SkyNews).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |