abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 00:58:10 #276
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94358915
quote:
Op zondag 20 maart 2011 00:54 schreef aerdt het volgende:

[..]

Ik las laatst een boek van een oorlogsjournaliste in Afghanistan en die zei dat het daar heel normaal was om over te lopen en niemand deed daar moeilijk over. Het moment dat je zag dat je aan het verliezen was geef je je gewoon over, gaat naar de andere kant en vecht daar mee. Zodra het daar weer mis gaat loop je gewoon weer over naar waar je vandaan kwam :)
Als je je niet overgaf en je werd gepakt hadden ze geen genade overigens....

Maar nu vraag ik me af of dit principe ook enigszins in Libie opgaat of dat het iets typisch voor Afghanistan is.
Ik kan het mij heel moeilijk voorstellen overigens :{
AFC AJAX
  zondag 20 maart 2011 @ 00:58:22 #277
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94358925
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:57 schreef yavanna het volgende:
Ojee ferme taal en daden nu.

#
2344: Libyan state television cites a senior security source as saying that Libya has decided to "absolve itself from taking responsibility for stemming illegal immigration to Europe".
Ja, was te verwachten :')
pi_94358946
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:54 schreef aerdt het volgende:

[..]

Ik las laatst een boek van een oorlogsjournaliste in Afghanistan en die zei dat het daar heel normaal was om over te lopen en niemand deed daar moeilijk over. Het moment dat je zag dat je aan het verliezen was geef je je gewoon over, gaat naar de andere kant en vecht daar mee. Zodra het daar weer mis gaat loop je gewoon weer over naar waar je vandaan kwam :)

Maar nu vraag ik me af of dit principe ook enigszins in Libie opgaat of dat het iets typisch voor Afghanistan is.
Op het goede moment overlopen is een gave,
  zondag 20 maart 2011 @ 00:59:03 #279
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94358951
quote:

[..]

Mja, de meeste legers in die regio zijn lachertjes. Een macht waar je u tegen zegt maar intern een zooitje.
  zondag 20 maart 2011 @ 00:59:34 #280
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94358970
quote:

[..]

Welk boek?

Wel een totaal andere vorm van conflict overigens, dus het lijkt me niet. Het heen en weer overlopen dan he. Overlopen naar de rebellen is uiteindelijk onvermijdelijk.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:01:09 #281
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94359035
Mensen vindt u het goed als ik straks de OP pak, kan ik het een en ander bijwerken.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:01:44 #282
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94359054
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Welk boek?

Wel een totaal andere vorm van conflict overigens, dus het lijkt me niet. Het heen en weer overlopen dan he. Overlopen naar de rebellen is uiteindelijk onvermijdelijk.
'Teruglopen' lijkt me sterk, deserteren verbaast me niets.
pi_94359106
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:10 schreef aerdt het volgende:

[..]

Je kan denken aan de genocide in Rwanda waar niet werd ingegrepen, Darfur, onderdrukking monikken Myanmar, Saddam die na golfoorlog 1 de shiieten en koerden afslachtte, de Taliban in Afghanistan toen het nog vriendjes was met Amerika, etc etc. Er zijn idd genoeg voorbeelden.
Je hebt nu bijvoorbeeld de crisis in Ivoorkust. Het substantiële verschil met al deze voorbeelden is dat deze allemaal buiten de regio van Europa vallen. Libië ligt net als bijvoorbeeld voormalig Joegoslavië in onze achtertuin, hier heeft Europa dus ook een belangrijke rol om niet toe te kijken hoe een dictator zijn eigen volk afslacht. In Myanmar is er een rol voor ASEAN, in Ivoorkust voor de Afrikaanse Unie, in de Solomoneilanden voor Australië, etc.
  † In Memoriam † zondag 20 maart 2011 @ 01:04:11 #284
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_94359156
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:49 schreef msnk het volgende:

[..]

Het is toch wel ietsjes anders :)
De overeenkomsten zijn groot genoeg.

Kom op, we weten allemaal dat er hele andere belangen spelen als "vrijheid" en "de bevolking beschermen". Wie dat nou nog gelooft, mjah ik weet het niet hoor, maar dan wil je graag bedrogen worden denk ik.
pi_94359164
Canadian fighter jets will be stationed in Italy and won't be ready to run missions until Tuesday.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:04:34 #286
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94359171
quote:
de Taliban in Afghanistan toen het nog vriendjes was met Amerika,
Dat was een andere tijd, de Mujahideen vocht tegen de Sovjet-Unie.
pi_94359182
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Welk boek?

' Every Man in This Village is a Liar' van Megan Stack.
Absoluut een aanrader!!

A few weeks after the planes crashed into the World Trade Center on 9/11, journalist Megan [i]Stack, a 25-year-old national correspondent for the Los Angeles Times, was thrust into Afghanistan and Pakistan, dodging gunmen and prodding warlords for information. From there, she travelled to war-ravaged Iraq and Lebanon and to other countries scarred by violence, including Israel, Egypt, Libya, and Yemen, witnessing the changes that swept the Muslim world, and striving to tell its stories.
Every Man in This Village Is a Liar is Megan Stacks unique and breathtaking account of what she saw in the combat zones and beyond. She relates her initial wild excitement and her slow disillusionment as the cost of violence outweighs the elusive promise of freedom and democracy. She reports from under bombardment in Lebanon; documents the growth of unusual friendships; records the raw pain of suicide bombings in Israel and Iraq; and, one by one, marks the deaths and disappearances of those she interviews.
Beautiful, savage, and unsettling, Every Man in This Village Is a Liar is a deeply human memoir about the wars of the 21st century. It is an indispensable book of our times.
[/i]
  zondag 20 maart 2011 @ 01:07:19 #288
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94359295
Hehe, de pin van die kerel op Aljazeera nu.
pi_94359334
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 00:46 schreef NorthernStar het volgende:
Best surrealitisch en bedroevend dat acht jaar na Irak zoveel opnieuw achter het "war is peace" mantra aanlopen. En met precies dezelfde argumenten, je hoeft alleen Saddam door Gadaffi te vervangen.

First it was Saddam. Then Gaddafi. Now there's a vacancy for the West's favourite crackpot tyrant
Even de overeenkomsten op een rij:

Irak was een pre-emptive strike: de VS begonnen met aanvallen en er was geen steun vanuit de bevolking. In Libië begon Kadafi met aanvallen en is het conflict begonnen door opstanden vanuit de bevolking.
Irak heeft geen enkel volkenrechtelijk mandaat voor zich, zelfs niet van de NAVO. Libië is gesteund door de VN en de NAVO.
Irak is ingevallen met grondtroepen, Libië alleen vanuit de lucht.

Oeps.
pi_94359478
Google Earth Photos Reveal Syrian Scuds,
October 13, 2010 6:20 pm
Israeli defense experts were still sounding alarms this week over Google Earth images made public Friday by the Israeli daily Haaretz. The satellite photos, taken March 22, show Scud missiles ready for deployment at a Syrian base at Adra, where earlier reports suggest Syria is training Hezbollah militants in the use of missiles that threaten large parts of Israel.

The photos show five 11-meter-long Scuds at the Adra base. Three are on trucks in a car park. Two others are in a training area where 20 to 25 people can be made out along with about 20 vehicles. One of the two missiles appears to be mounted on a mobile launcher; another is on the ground.

Earlier reports have suggested that the Adra base, located in a deep valley surrounded by 400-meter mountains, has concrete tunnels leading deep underground where the missiles are apparently stored in protected silos.

In 2006, Hezbollah rocket fire into Israel precipitated Israeli air strikes and a ground invasion of Lebanon. Hezbollahs month-long barrage of rockets deeply unsettled Israel; with Scud missiles, Hezbollah can strike all the major cities in Israel.

In April, the Kuwaiti newspaper Al Rai reported that Syrian President Bashar Assad was arming Hezbollah with Scuds, a report Assad denied but both the U.S. and Israel later confirmed. Hezbollah sources told Al Rai that the group had the capability to launch 15 tons of explosives at Israel every day in the case of another war between the two sides, and went on to claim that Hezbollah possesses a wide range of missiles with a heavy payload, including the 1-ton Zilzal missile and half-ton Fateh 110 and M600 missiles.

In May, the Sunday Times reported that shipments of weapons from the Adra base were going to Hezbollah, and that Iran was sending missiles and other weapons to that base via Damascus airport nearby. The paper also said Hezbollah had been given a section of the base for barracks, warehouses and a fleet of trucks to transport weapons to the Lebanese border, which is just 25 miles away.

Assad has entered a close strategic partnership with Iran, Hezbollahs primary political and financial master. According to the Pentagon, Hezbollah receives up to $200 million from Iran each year, in addition to arms.

Jeffrey White, former head of the U.S. Defense Intelligence Agencys Office for Middle East/Africa Regional Military Assessments and now defense fellow at the Washington Institute for Near East Policy, said last month that Hezbollah is preparing for war.

It has built up its rocket and missile forces and air defenses, and now has four times as many rockets and more accurate missiles than in 2006, White said.

The Google Earth photos also show extensive construction at military bases throughout Syria.

Testifying before the Senate Foreign Relations Committee Subcommittee on Near Eastern and South and Central Asian Affairs in June, Danielle Pletka, vice president of foreign and defense policy studies at the American Enterprise Institute, said Hezbollah is effectively a state within a state in Lebanon, with an ever growing and ever more sophisticated long-range arsenal. It is untrammeled by the Lebanese government to which it belongs and answerable to no one in that nation, but rather to the dictatorships in Damascus and Tehran.

Energetic efforts by the Obama administration to engage Syria and pry Assad away from his relationship with Tehran have so far proved fruitless. In an interview in The Wall Street Journal in September, published as he was meeting with Secretary of State Hillary Rodham Clinton, Syrian Foreign Minister Walid al-Moualem downplayed the prospects of renewed talks with Israel and voiced opposition to many of Washingtons regional initiatives.

Iranian President Mahmoud Ahmadinejad is currently visiting Lebanon.On his itinerary: a visit to the Lebanon-Israel border so he can throw stones at Israeli soldiers.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:14:16 #291
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94359541
Kijk eens naar de datum van het artikel.
pi_94359542
0007: Reports from Benghazi say rebels have regained control of the city after driving out forces loyal to Col Gaddafi. The rebels say roads to the east are clogged with car loads of people fleeing.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:15:04 #293
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94359574
USAFE 494FS Lakenheath Strike Eagles fully loaded with weapons, checked before departure
pi_94359582
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:08 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Even de overeenkomsten op een rij:

Saddam ging op zijn bek, Ghadaffi ook.
pi_94359591
edit: nvrmind :')
  zondag 20 maart 2011 @ 01:15:44 #297
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94359596
quote:
2s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Saddam ging op zijn bek, Ghadaffi ook.
In Irak is het warm, in Libië ook.
pi_94359602
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:14 schreef Nibb-it het volgende:
Kijk eens naar de datum van het artikel.
October 13, 2010
  zondag 20 maart 2011 @ 01:16:46 #299
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94359624
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:15 schreef meth1745 het volgende:
edit: nvrmind :')
Ninja-edit :P.
  zondag 20 maart 2011 @ 01:17:04 #300
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94359632
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 01:15 schreef meth1745 het volgende:
Ah, Israel wil weer van de gelegenheid gebruik maken om z'n buren aan te vallen?
:{.

Israël lag flink onder vuur anders vanmorgen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')