awwwwwwwwwwww lief nijntjequote:Op zondag 20 maart 2011 01:49 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, voor je 't weet vreten die kuikens die kat met huid en haar op.
[ afbeelding ]
Kijkt zo hulpeloosquote:Op zondag 20 maart 2011 01:51 schreef Omniej het volgende:
Ik heb ooit deze gevonden.
[ afbeelding ]
Vlakbij vond ik toen ook 't nestje op de grond, met twee broertjes van 'm erin.
quote:Op zondag 20 maart 2011 01:52 schreef Isdatzo het volgende:
Om op te vrolijken, dit zie ik regelmatig bij ontbijt:
[ afbeelding ]
Hoiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik gooi dan ook mijn volle gewicht in de strijd heDaar kan weinig tegen op
Vind het wel een erg gave foto dit. Fijne tonen ook.quote:Op zondag 20 maart 2011 07:25 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben gisteren met de fotografie club van mijn universiteit hier meegeweest. Ze gingen een middag naar het Zomer Paleis (een groot park met paleizen uit de keizertijd) waar niet zo heel veel mooie foto's te maken waren met het weer duffe van gisteren. Dus ik had me eens op de double exposure functie van m'n camera gestort om te kijken of dat wat is. De fraaiste (een muur en een portret):
[ afbeelding ]
Het is een beetje trial&error om te zien wat wel goed samen gaat en wat niet, maar ik vond het erg leuk om eens mee te experimenteren. Misschien maar eens vaker doen![]()
Lekker weertje he! Ik heb de auto al voor het huis gezet, zo maar eens de binnenkant onder handen nemen. Heb onder de achterbank al wel 2 schroefjes, een halve pen en 2 afdekdopjes gevonden. Geen idee waar die schroefjes en dopjes horen, lol.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:09 schreef Wiebeldak het volgende:
Goede morgen. Wat een heerlijke dag is het weer. Ik ben goed uitgeslapen dus vandaag maar eens op pad met de camera.
Haha dat had ik ook altijd toen ik nog een auto had. Je vond de meest vreemde dingen overal tussen als je eens goed schoonmaakte vanbinnen.quote:Op zondag 20 maart 2011 10:41 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Lekker weertje he! Ik heb de auto al voor het huis gezet, zo maar eens de binnenkant onder handen nemen. Heb onder de achterbank al wel 2 schroefjes, een halve pen en 2 afdekdopjes gevonden. Geen idee waar die schroefjes en dopjes horen, lol.
Oeh ik vind hem erg mooi!quote:Op zondag 20 maart 2011 07:25 schreef problematiQue het volgende:
Ik ben gisteren met de fotografie club van mijn universiteit hier meegeweest. Ze gingen een middag naar het Zomer Paleis (een groot park met paleizen uit de keizertijd) waar niet zo heel veel mooie foto's te maken waren met het weer duffe van gisteren. Dus ik had me eens op de double exposure functie van m'n camera gestort om te kijken of dat wat is. De fraaiste (een muur en een portret):
[ afbeelding ]
Het is een beetje trial&error om te zien wat wel goed samen gaat en wat niet, maar ik vond het erg leuk om eens mee te experimenteren. Misschien maar eens vaker doen![]()
Heb je mijn smsje gehad?quote:Op zondag 20 maart 2011 11:36 schreef freud het volgende:
Mogge!
Ligt hier een 20D, 18-55, 2 accu's 256Mb kaartje, acculader en (als ze hem wil) fototas te wachten op een nieuw baasje
Prettige foto hoorquote:Op zondag 20 maart 2011 07:25 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Mja, je moet imo gewoon echt eens kijken of je niet een fotoboek oid kan uitbrengen "Fotograferen met stokjes"quote:Op zondag 20 maart 2011 07:25 schreef problematiQue het volgende:
[ afbeelding ]
Goede smiley.quote:Op zondag 20 maart 2011 12:06 schreef Isdatzo het volgende:
Mogguh.
Zo eens kijken of ik de kou durf te trotseren en de laatste restjes rubber van m'n banden rijden [ afbeelding ] .
Die eerste vind ik heel gaaf. Sowieso ben ik erg fan van zulk soort drukke reflectie foto's. Die 2e is ook mooi maar die eerste echt perfect.quote:Op zondag 20 maart 2011 15:29 schreef problematiQue het volgende:
Ik heb nog even verder bewerkt, nog 2 foto's waar ik wel blij mee ben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier nog een paar
2e is tof!quote:Op zondag 20 maart 2011 15:29 schreef problematiQue het volgende:
Ik heb nog even verder bewerkt, nog 2 foto's waar ik wel blij mee ben:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier nog een paar
Gelukkig heeft ze een lekker onopvallende Escher-jas aan.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:09 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik vind het echt jammer dat die rooie hierboven loopt. Ik had daar de hele dag last van dat sommige mensen de compositie probeerde te verzieken, echt niet normaal meer.
En als je dan even wacht totdat die persoon weg is, is het goede moment weer voorbij.quote:Op zondag 20 maart 2011 17:18 schreef Omniej het volgende:
[..]
Gelukkig heeft ze een lekker onopvallende Escher-jas aan.
Maar sommige mensen zijn daar ook echt wereldkampioen in ja... Ik heb ook wel eens gehad dat ik in een mensenmenigte stond te fotograferen en telkens dezélfde persoon m'n beeld in kwam wandelen. Op letterlijk de helft van m'n foto's was die aap weer mijn compositie aan het verkrachten, bloedirritant echt.
.
Als je niks gezegd had was het me niet eens opgevallen. Goede camouflage wel. En soms denk ik ook dat ze 't expres doen jaquote:Op zondag 20 maart 2011 17:09 schreef Wiebeldak het volgende:
Ik vind het echt jammer dat die rooie hierboven loopt. Ik had daar de hele dag last van dat sommige mensen de compositie probeerde te verzieken, echt niet normaal meer.
[ afbeelding ]
Den Haag!quote:Op zondag 20 maart 2011 18:10 schreef Wiebeldak het volgende:
ok nog 1 foto van vandaag. Ik heb serieus nog nooit zo een druk balkon gezien.
[ afbeelding ]
Den Haag is best een leuke stadquote:Op zondag 20 maart 2011 19:37 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ja idd![]()
Was er nog nooit geweest eigenlijk. Dagje Den-Haag. Leuke binnenstad.
Zou eerder de sluitertijd de schuld gevenquote:Op zondag 20 maart 2011 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
Veels te veel bewogen foto's. Ver inzoomen in een sporthal is dus niet handig op f/4>
.
Sluitertijd van 40 tot 125, maar alles op 40-80 is bewogen omdat ik vol adrenaline zatquote:Op zondag 20 maart 2011 20:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zou eerder de sluitertijd de schuld geven [ afbeelding ] .
Vet dingquote:
Nog nooit last van gehad op 1/20 en ik zit toch vaak vol adrenaline als de piepert gaatquote:Op zondag 20 maart 2011 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sluitertijd van 40 tot 125, maar alles op 40-80 is bewogen omdat ik vol adrenaline zat
Weet ik. Maar ik was ook bewegende mensen op de plaat aan het zetten. Met jiu jitsu willen ze niet zo erg stilstaanquote:Op zondag 20 maart 2011 20:19 schreef Timmos het volgende:
[..]
Nog nooit last van gehad op 1/20 en ik zit toch vaak vol adrenaline als de piepert gaat
Dan ligt het aan je ISO van je body en lichtsterkte van je lenzen, niet de adrenaline of wat dan ookquote:Op zondag 20 maart 2011 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ik was ook bewegende mensen op de plaat aan het zetten. Met jiu jitsu willen ze niet zo erg stilstaan
Klopt, 1600 iso en f/4 is niet zo hendig. Kon ook mijn 50 mm f/1.8 wel gebruiken maar daar was het allemaal wat te ver weg voor.quote:Op zondag 20 maart 2011 20:37 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dan ligt het aan je ISO van je body en lichtsterkte van je lenzen, niet de adrenaline of wat dan ook.. Denk dat je met die sport nog aan een snellere sluitertijd dan voetbal moet zitten, 1/400++
Klinkt als een flinke klus!quote:Op zondag 20 maart 2011 21:12 schreef Puala het volgende:
De lettertjes en to do lijstjes dansen voor mijn ogen op het moment.
Ik benop een huisje. Alleen euhm moet ik nu dus kijken of het haalbaar is om het aan te schaffen. Er moet flink in verbouwd worden (er zijn 4 muren + een dak aanwezig nu), dus dat moet begroot worden.
Wat een gedoe zeg
Dat is het ook. Daarom wil ik weten of ik het zelf op kan brengen om dat te doen. Ik wil zekerheid hebben dat ik het financieel red. Dat niet alles van de duurste kwaliteit is en dat ik geen merk zooi er in kan zetten boeit me niet. Alleen wil ik niet na de helft van de verbouwing er achter komen dat ik achter blijf in een bouwval.quote:
Als er echt nog vloeren enzo in moeten komen gaat het zeker duur worden.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat is het ook. Daarom wil ik weten of ik het zelf op kan brengen om dat te doen. Ik wil zekerheid hebben dat ik het financieel red. Dat niet alles van de duurste kwaliteit is en dat ik geen merk zooi er in kan zetten boeit me niet. Alleen wil ik niet na de helft van de verbouwing er achter komen dat ik achter blijf in een bouwval.
Enige zekerheid is wel wenselijk
Nou ja vloeren enzo. Boven ligt een vloer die helemaal goed is, maar daar moet weer flink wat aan de muren gebeuren. De badkamer ligt zover in puin dat die ook gestript moet worden en dan kijken of je überhaupt nog wat met de leidingen kan.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als er echt nog vloeren enzo in moeten komen gaat het zeker duur worden.
Ik zou als ik jou was bij verschillende aannemers offertes vragen. Vraag anders eens in K&W voor tips!
Stuken=gedeelte van de kamer, of stucwerk, insmeren met pleister?quote:Op zondag 20 maart 2011 21:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou ja vloeren enzo. Boven ligt een vloer die helemaal goed is, maar daar moet weer flink wat aan de muren gebeuren. De badkamer ligt zover in puin dat die ook gestript moet worden en dan kijken of je überhaupt nog wat met de leidingen kan.
En beneden ligt voor het grootste gedeelte geen vloer meer. Daar kijk je zo de kruipruimte in![]()
Het nadeel van offertes aanvragen bij aannemers is dat ze ook gelijk personeel meerekenen. Het enige wat ik wil laten doen is stuken. En dan niet eens alle ruimtes, maar alleen het trapgat en de woonkamer![]()
Ik ben alle K&W topics aan het doorspitten om te kijken wat zij hebben gedaan. Dan kijk ik of ik dat wil en wat het kost
Stuken = insmeren met pleister. En dan de ruimtes woonkamer (ook keuken) en trapgat.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stuken=gedeelte van de kamer, of stucwerk, insmeren met pleister?
Ga je de rest zelf doen?
Volgens mij is het stucen?quote:Op zondag 20 maart 2011 21:38 schreef Puala het volgende:
[..]
Stuken = insmeren met pleister. En dan de ruimtes woonkamer (ook keuken) en trapgat.
JaVolgens mij moet ik dat best kunnen
Google verbeterde stucen naar stuken, dus nu weet ik het niet meerquote:Op zondag 20 maart 2011 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgens mij is het stucen?
Anyway, ik was meer in de verwaring of je stukken zelf wilde maken, of stukken ging laten stucen/stuken
Dat zou ook heel goed kunnen. Ik ben geen held met Nederlandsquote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef Puala het volgende:
[..]
Google verbeterde stucen naar stuken, dus nu weet ik het niet meer
Als je gaat googlen kom je inderdaad uit op stucenquote:Op zondag 20 maart 2011 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou ook heel goed kunnen. Ik ben geen held met Nederlands
Is je hand trouwens alweer 100% in orde? Dat is ook belangrijk voordat je begint met klussen.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:50 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je gaat googlen kom je inderdaad uit op stucen
Niet helemaal, maar dat is geduld hebbenquote:Op zondag 20 maart 2011 21:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is je hand trouwens alweer 100% in orde? Dat is ook belangrijk voordat je begint met klussen.
Geen wonder dat ik het niet meer snapquote:Op zondag 20 maart 2011 21:55 schreef Isdatzo het volgende:
't Werkwoord is 'stuken'. En wat er uiteindelijk op het plafond zit heet stuc(werk). Logisch hè.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je niet gaat beginnen met klussen voordat je hand weer goed in orde is.quote:Op zondag 20 maart 2011 21:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet helemaal, maar dat is geduld hebbenWaarschijnlijk krijg ik de flexibiliteit die ik had nooit meer 100% terug, dus mag ik blij zijn met wat ik nu kan.
Heel logisch inderdaadquote:Op zondag 20 maart 2011 21:55 schreef Isdatzo het volgende:
't Werkwoord is 'stuken'. En wat er uiteindelijk op het plafond zit heet stuc(werk). Logisch hè.
Ik mag alles doen wat ik wil, dus als het goed is kan dat ook gewoonquote:Op zondag 20 maart 2011 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je niet gaat beginnen met klussen voordat je hand weer goed in orde is.
Voordat je het weet zit je weer met een blessure.
Trek de kangoo's, slijptollen en voorhamers dan maar uit het vet!quote:Op zondag 20 maart 2011 21:56 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik mag alles doen wat ik wil, dus als het goed is kan dat ook gewoon
hohoho, niet zo snel. Ik moet eerst begroten, dan het pand laten taxeren, dan nog overeenkomen met de eigenaren en dan moet nog de sleuteloverdracht plaats vinden. Al hoeft die sleutel niet overgedragen te worden. Er zit toch geen slot meer in de voordeurquote:Op zondag 20 maart 2011 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Trek de kangoo's, slijptollen en voorhamers dan maar uit het vet!
Kraak 't!quote:Op zondag 20 maart 2011 22:00 schreef Puala het volgende:
[..]
hohoho, niet zo snel. Ik moet eerst begroten, dan het pand laten taxeren, dan nog overeenkomen met de eigenaren en dan moet nog de sleuteloverdracht plaats vinden. Al hoeft die sleutel niet overgedragen te worden. Er zit toch geen slot meer in de voordeur
Dat is urbex ook.quote:
Dus nu kun je dag en nacht urbexen in je eigen woning?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Boeiend![]()
De eerste keer dat ik dat pand binnen ging was trouwens om te urbexen![]()
![]()
Ik heb het even bekeken, maar het zegt me helaas niets..quote:Op zondag 20 maart 2011 22:13 schreef 2cv het volgende:
Mag ik dit topic hier even spammen ?
CCD-RAW files maken
Dat zou kunnen jaquote:Op zondag 20 maart 2011 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dus nu kun je dag en nacht urbexen in je eigen woning?
In elk geval bedankt voor het kijken dan.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:15 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken, maar het zegt me helaas niets..
Want? 20D en heel veel uitleg?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:18 schreef Mexicaantje. het volgende:
Freud en zijn chick zijn de helden van de dag.
Een FOT Klus meet?quote:Op zondag 20 maart 2011 22:16 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja![]()
Als het haalbaar blijkt kunnen we er misschien wel een FOT meet houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |