Anne-Sophie noemen we weleens Soof en Rozemarijn idd regelmatig Roosquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat zijn niet eens zomaar Nederlandse namen. Dat zijn ook nog eens Elite namen
Jan en Truus Tokkie zullen hun kinderen zo niet noemen
Noemen jullie Anne-Sophie nou ook echt 'Anne-Sophie' of meestal voor het gemak Anne of zelfs An? En Rozemarijn? Wordt dat dan geen Roos?
In ons stink reservaat bedoel je hahaquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De namen passen dan ook wel bij het gebied in Nederland waar Draaijer woont
dat zal ook wel gebeuren. Op de een of andere manier vonden we Mauritz met een Z leuker.. Gewoon gevoelquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waarom overigens die z aan het eind bij Mauritz? Dat lijkt me altijd fout gaan?
ik ookquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Franka/Franca zo'n leuke naam.
Als je alle namen die in boeken/films etc gebruikt zijn en daarbij een link kunnen zijn niet moet kiezen ben je nog wel even bezig.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk. De meeste mensen kennen de naam Phileine door het boek en het is zo duidelijk een verbastering van 'vilein'. Da's toch helemaal geen leuke naam voor je meisje?
Franka staat op nummer 2 van zijn lijstquote:Op woensdag 23 maart 2011 20:42 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Franka/Franca zo'n leuke naam.
Ido vind ik wel weer leuk! Niet voor mijn zoon, maar wel oké.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:47 schreef Sannne het volgende:
Over slechte namen gesproken; ik ken een jongen die Idi heet. Echt een scheeeetje, zo'n leuk jochie. Maar daarvan denk ik toch wel.. What were they thinking?
Mooi!quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:44 schreef Claudia_x het volgende:
Vind je dat echt een kwestie van doordenken? Alleen al door de uitspraak wordt de associatie opgeroepen.
Is Féline niet iets voor jou? Kun je haar 'Fé' noemen als afkorting.
madeleine, schrijf je toch?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:56 schreef SacreCoeur het volgende:
Vind ik ook mooi, maar zou ik nooit kiezen![]()
Net als Madelaine, helemaal weg van.. maar neh toch niet.
oops. naar Amin?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:47 schreef Sannne het volgende:
Over slechte namen gesproken; ik ken een jongen die Idi heet. Echt een scheeeetje, zo'n leuk jochie. Maar daarvan denk ik toch wel.. What were they thinking?
ik vind 't echt een raar gezicht met ai. maar er zijn er toch meer die 't zo schrijven zag ik net in 't ozowijze google.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:00 schreef SacreCoeur het volgende:
O ik ken een Madelaine vandaar![]()
Kan denk ik beide.
Felicia?quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:49 schreef Sannne het volgende:
Feline (L)
Das een beetje de stijl van de naam van mijn meisje
mja hindoe namenquote:Op woensdag 23 maart 2011 22:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik oa bij Pushpa, Finesh (als je het zo schrijft de uitspraak is iig zo), Soledad en Nikita
Je zat zeker op de Vrije School?quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:46 schreef oeke het volgende:
Ik had een Hadewijch in de klas! En een Veerle. En een Luan.
Vind ik ook. Mooie, lieve klank, maar wel een beetje inspiratieloze 1985-naam. Dat heb ik ook bij Sanne.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:30 schreef Kleurdoos het volgende:
Inge heb ik altijd leuk gevonden
maar zo gewoontjes
Nee, een strenge Belgische school in Afrika.quote:
Hey, zo heet mijn man hoor!!!! (vernoemd naar Barry hulshoff, als hij een meisje was geweest, had ie mary-lou geheten, dan waren het de voornamen van zijn ouders geweest)quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:11 schreef Sjeen het volgende:
Wat namen vanuit het durrup waar ik op mijn 15e terecht kwam:
Barry
Het spijt me, maar deze Barry deed me vreselijk denken aan Barney van de Flintstonesquote:Op donderdag 24 maart 2011 08:17 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Hey, zo heet mijn man hoor!!!! (vernoemd naar Barry hulshoff, als hij een meisje was geweest, had ie mary-lou geheten, dan waren het de voornamen van zijn ouders geweest)
Op de basisschool nix speciaals. Ghislaine was het meest exotische. Op de middelbare school was het meisje met de naam Birdy toch wel een opvallend geval. Een purdey ken ik ook.
haha dan vind je de overige namen van onze kinderen waarschijnlijk om tequote:Op woensdag 23 maart 2011 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd helemaal niet van kak. Ik heb meer met kort en helder en een beetje stoer. Daarom vind ik dat R. van Groofsken ook zo'n geweldige naam heeft.
Het leuke aan Filippa vind ik dat meisjes dan meestal Pip worden genoemd.
Ik heb hem die naam niet gegeven hoor! Zou ook niet mijn eerste keuze zijn! (hoewel mijn exvriendjes nogal aparte namen hebben voor mijn generatie zeg maar)quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het spijt me, maar deze Barry deed me vreselijk denken aan Barney van de Flintstones
Oh ik ken dr ook een, en dr achternaam scheelt maar 1 letter met Matellquote:
De naam van mijn vriend zou ik zelf ook nooit gekozen hebben, maar hij is wel heel lief (vriend, niet naamquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:10 schreef Jeetjejom het volgende:
[..]
Ik heb hem die naam niet gegeven hoor! Zou ook niet mijn eerste keuze zijn! (hoewel mijn exvriendjes nogal aparte namen hebben voor mijn generatie zeg maar)
quote:
Mn zusje en ik hadden samen met de twee Italiaanse kinderen op school de meest exotische namen ( Roberta en Gabriël ) en er was een meisje dat Lettika heet en een Juno, dat was toen ook tamelijk exotisch. Verder ook die namen die jij noemt, en Marken, Roelen, Claudia's, Caroline's, Judith's etc.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:23 schreef snoopy het volgende:
De meest bizarre naam op mijn lagere school was toch wel Albino :x
Verder veel Sandra's, Esthers, Marco's, Bianca's...
quote:
Niet dat ze werktquote:
Lang lang geleden, maar het verbaast me niks.quote:
quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:23 schreef snoopy het volgende:
De meest bizarre naam op mijn lagere school was toch wel Albino![]()
Rozemarijn en Florentinequote:Op donderdag 24 maart 2011 08:53 schreef draaijer het volgende:
[..]
• Rozemarijn Josephine Valérie
• Anne-Sophie Florentine Willemijn
Ho, zat zij op karate?quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:30 schreef Vanyel het volgende:
Wij hadden natuurlijk ook onze speciale limburgse Móóniek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |