het is je gegundquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:06 schreef Apotheose het volgende:
ow ja: en pinkpop gaat doorKaartjes besteld
Ik zie dat Apotheose gaatquote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:49 schreef Unsub het volgende:
Bauchschmerzen!!!
verder wel... nu nog mensen zoeken die mee naar pinkpop gaan..
I KNOOOOW!! Ben jij mij?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:28 schreef Carooltje79 het volgende:
Kon ik maar lekker tegen iemand aan kruipenbehoefte aan een knuffel
en aan de woorden "alles komt goed"
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:34 schreef Apotheose het volgende:
[..]
I KNOOOOW!! Ben jij mij?
edit: moe. Nog ff een bakkie cappuccino en dan maar pitten (cafeine heb ik toch niet last van )
de geleerde wijzen uit het oosten zouden wel roepen dat je zelf die rust creëert / moet creërenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:24 schreef cafpow het volgende:
kut, soort van jaloers, moe, depri achtig. En vooral ik mis mezelf![]()
En ik boos/geirriteerd omdat het enige wat ik wil is rust in mijn hoofd, maar ik krijg van alles behalve dat![]()
![]()
![]()
precies, makkelijker gezegd dan gedaan. Maar het is vrij lastig rust te vinden/creeren als je in slaap valt met dezelfde gedachten en ideen, erover droom, en er vervolgens weer mee wakker wordt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:43 schreef Apotheose het volgende:
[..]
de geleerde wijzen uit het oosten zouden wel roepen dat je zelf die rust creëert / moet creërenEasy for them to say
Dit compleet dus...!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:24 schreef cafpow het volgende:
kut, soort van jaloers, moe, depri achtig. En vooral ik mis mezelf![]()
En ik boos/geirriteerd omdat het enige wat ik wil is rust in mijn hoofd, maar ik krijg van alles behalve dat![]()
![]()
![]()
what up?quote:Op zondag 20 maart 2011 12:54 schreef 8108139dpths het volgende:
Depressief, suicidaal, zoals de laatste tijd nagenoeg elke dag het geval is.![]()
Heb precies het zelfde, ben verschrikkelijk depressief...quote:Op zondag 20 maart 2011 12:54 schreef 8108139dpths het volgende:
Depressief, suicidaal, zoals de laatste tijd nagenoeg elke dag het geval is.![]()
je zit bij mij nét op page 2quote:Op zondag 20 maart 2011 14:48 schreef candygirl het volgende:
wat is het rustig hier, nog steeds op page 1!!!
butterfly effect?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:14 schreef scrub_nurse het volgende:
heerlijk genoten van t weer, mn pc doet t weer, en nu lkkr chillen in bed met film met ashton kutsher
nou zo positief liep dat anders helemaal niet..quote:Op zondag 20 maart 2011 18:26 schreef Apotheose het volgende:
[..]
butterfly effect?
Als dat nou es in het echt zou kunnen.......
Nee in de film nietquote:Op zondag 20 maart 2011 18:27 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
nou zo positief liep dat anders helemaal niet..
Sluit jezelf af en ga lekkere chille muziek luisteren! :pquote:Op zondag 20 maart 2011 20:26 schreef cafpow het volgende:
moe, en geirriteerd..mensen hier weten niet wat stilte is en kunnen hun mond niet houden
Ach ik zit nu lekker achter mijn pc muziek aan straks serie of film kijkenquote:Op zondag 20 maart 2011 20:49 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Sluit jezelf af en ga lekkere chille muziek luisteren! :p
quote:Op zondag 20 maart 2011 19:52 schreef Miam het volgende:
pds steekt de kop weer op![]()
![]()
verder verward. hoe ie naar me keek..
ik klamp me na al die jaren nog steeds aan hem vast, ik dacht dat ik het
had los gelaten.
quote:Op zondag 20 maart 2011 21:31 schreef Yuki het volgende:
[..]
OT: leuk dat mij altijd alles verteld wordt. Wanneer houden de verrassingen een keer op?
Ah we zitten in hetzelfde schuitje.quote:Op zondag 20 maart 2011 22:19 schreef Yevoul het volgende:
Gaat niet helemaal geweldig. Verliefd op iemand die op iemand anders verliefd is, en die ik dan toevallig haat.
Thanksquote:
En ik met jouquote:
quote:Op maandag 21 maart 2011 01:20 schreef Delan het volgende:
geirriteerd waarom ik me "moest" verantwoorden dat ik op de bank in slaap was gevallen
Ben je haar al met rust aan het laten of stalk je het meisje in kwestie nog steeds?quote:Op zondag 20 maart 2011 23:57 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik leef elke dag met het idee dat ze precies de juiste persoon voor mij is. Ze is perfect, innerlijk en uiterlijk. Ze is het allermooiste meisje dat ik ooit in mijn leven heb gezien - en dat is echt zo- maar ze heeft een vriend - een domme bontkraag mooiboy terwijl ze zelf HBO doet en binnenkort naar de universiteit gaat. Hij gaat altijd vreemd met snollen en dat weet ze, maar toch blijft ze bij hem. En als zij ook maar met één jongen praat, wordt hij agressief. Waarom blijven zulke mooie meisjes altijd bij zulke domme mannen? Ze hebben al drie jaar met elkaar (ongeveer). Ik mis haar.. terwijl ze nooit van mij is geweest en we maar een paar keer hebben gepraat (ze is/was een vriendin van mijn zusje).. maar ze is te mooi voor mij.. ze wilt niks van me weten.. Dus ik kan alleen maar dromen over haar. En stiekem een beetje hopen.
Zo voel ik mij ongeveer, iedere dag. Al 1 jaar lang.
Fucked up dus, maar het gaat steeds beter
moest ik even kwijt.
thanksquote:Op zondag 20 maart 2011 22:30 schreef Yuki het volgende:
[..]
ThanksEn sterkte met je PDS
![]()
OT: boos op m'n moeder. Blij met enige afleiding
Mijn moeder verandert nietquote:Op maandag 21 maart 2011 06:43 schreef Miam het volgende:
[..]
thanksjij sterkte met je moeder.. Komt vast goed! Ik voel me wel oke. Beetje onrustig.
Ja ik laat haar wel met rust hoorquote:Op maandag 21 maart 2011 01:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ben je haar al met rust aan het laten of stalk je het meisje in kwestie nog steeds?
Waar heb je het over?quote:Op maandag 21 maart 2011 10:10 schreef Mishu het volgende:
Er zat er nog net 1 voor me. Ik ben meer teleurgesteld dan ik wil toegeven... Maar misschien weigert hij alsnog als het eggie wordt denk ik dan stiekem... Maar dan moet je 125 euro betalen dus het zal wel niet.
Het voelt zo vervelend als je je al een beetje mentaal voorbereid hebt op dat huis.
Mishu is op zoek naar een huis en is waarschijnlijk tweede geworden en hoopt dat dhr/mevr. no. 1 alsnog het huis niet wil zodat Mishu erin mag.quote:
quote:Op maandag 21 maart 2011 10:57 schreef Miam het volgende:
ramen zijn schoon, binnen is alles netjes en opgeruimd, gras is gemaaid..
voelt goed.
ja het is heerlijk! ik ben ook zeer gemotiveerd dingen aan te pakken die bleven liggen.quote:
ik heb helemaal geen lentekriebelsquote:Op maandag 21 maart 2011 10:58 schreef Miam het volgende:
[..]
ja het is heerlijk! ik ben ook zeer gemotiveerd dingen aan te pakken die bleven liggen.feels gooooooood
Maandagen heb ik altijd vrij. Ga vanmiddag wel naar de manege toe om te helpen daar. Morgen begint mijn werkweek pas weer echt.quote:Op maandag 21 maart 2011 11:00 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
ik heb helemaal geen lentekriebels
zeg, moeten jullie niet naar school, werk?
mij zien?quote:Op maandag 21 maart 2011 11:15 schreef formerjellybean het volgende:
ummm ik wil door de lentekriebels heel graag een bepaald iemand zien![]()
verder ben ik ook geraakt door lentekriebels en is ook hier het schoonmaken gestrart
Nee. Fijne vrije dag nog, geniet ervanquote:Op maandag 21 maart 2011 11:37 schreef Laniboekje het volgende:
Ook hier druk aan de schoonmaak. Net de vuilnisbak helemaal gesopt... Gadverdamme!
Maar is nu weer sprankelend schoon. Iemand een tip/trucje hoe je een vuilnisbak 'fris' kunt blijven laten ruiken?
wat?quote:
Ik hoop het ook voor je!quote:Op maandag 21 maart 2011 11:51 schreef Carooltje79 het volgende:
Sollicitatie gesprek ging goed net![]()
![]()
Nog even verder duimen.. hoop dat het nu eindelijk eens gaat meezitten voor mij
mijn contract word niet verlengd omdat ik heel erg ziek ben geweest en geopereerd enzo. Alleen mogen ze niet uitspreken dat het daaraan ligt dus nu ineens na een jaar ben ik niet meer geschikt. Yeah right.quote:Op maandag 21 maart 2011 12:19 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
ww is toch werkloosheid iets, waarom eigenlijk? Ben je ontslagen?
Nee , Martin en verder wil je niet steeds over allerlei posts wat vragen het word namelijk een beetje irritant.quote:
quote:
Wanneer gaan wij koffie drinken?quote:
zeg het maar!quote:
nou echt he.quote:Op maandag 21 maart 2011 15:27 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nee , Martin en verder wil je niet steeds over allerlei posts wat vragen het word namelijk een beetje irritant.
Vindt je vriend dat ook? Maar als je dat zelf heel vervelend vindt en echt ontevreden bent, dan moet je er wat aan doen.. niet klagen maar doenquote:Op maandag 21 maart 2011 20:04 schreef Xantalien het volgende:
Bah. Ik ben zó ontevreden met m'n lichaam.
in dit topic is het de bedoeling dat je aangeeft hoe je je voelt, niks meer niks minder. Als je iedereen wilt quoten doe het dan via pm. Hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:08 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Waarom zet je het dan neer, als je het toch niet helemaal wilt delen. Zet dan niks neer.
quote:Op maandag 21 maart 2011 20:30 schreef Miam het volgende:
[..]
in dit topic is het de bedoeling dat je aangeeft hoe je je voelt, niks meer niks minder. Als je iedereen wilt quoten doe het dan via pm. Hoe moeilijk kan het zijn.
Wat een onaardig meisje eigenlijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:30 schreef Miam het volgende:
[..]
in dit topic is het de bedoeling dat je aangeeft hoe je je voelt, niks meer niks minder. Als je iedereen wilt quoten doe het dan via pm. Hoe moeilijk kan het zijn.
quote:Op maandag 21 maart 2011 20:35 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
[..]
Wat een onaardig meisje eigenlijk.
ohja, het feit dat ik heb geprobeerd duidelijkheid te geven over wat er van je verwacht wordt in dit topic maakt van mij een `onaardig meisje`.. Het is wel goed met jou.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:35 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
[..]
Wat een onaardig meisje eigenlijk.
je zegt het niet op een normale manier, vandaarquote:Op maandag 21 maart 2011 21:26 schreef Miam het volgende:
[..]
ohja, het feit dat ik heb geprobeerd duidelijkheid te geven over wat er van je verwacht wordt in dit topic maakt van mij een `onaardig meisje`.. Het is wel goed met jou.
dit klopt wel. al denk ik dat het hele topic wel zo'n beetje uit zijn verband is gehaald.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:30 schreef Miam het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 maart 2011 22:42 schreef Carooltje79 het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds weken voel ik me goed
Eens kijken hoelang ik dat vol kan houdenquote:
heb meer binnen gezeten in een potdicht lokaal in school (en ja: echt potdicht. Zonder ramenquote:Op maandag 21 maart 2011 22:46 schreef Carooltje79 het volgende:
[..]
Eens kijken hoelang ik dat vol kan houden![]()
En hoe is het met jou vandaag? nog een beetje kunnen genieten van het lekkere zonnetje?
ja iddquote:Op maandag 21 maart 2011 22:29 schreef candygirl het volgende:
[..]
dit klopt wel. al denk ik dat het hele topic wel zo'n beetje uit zijn verband is gehaald.
Hoe voel je je nu is niet wat doe je nu![]()
Ik doe het zelf ook hoor, schrijven wat ik doe enz
Jeetje zegquote:Op maandag 21 maart 2011 22:55 schreef Apotheose het volgende:
[..]
heb meer binnen gezeten in een potdicht lokaal in school (en ja: echt potdicht. Zonder ramen)
Project aan het afronden. Maar qua hoe ik me voel... ja dat blijft hetzelfde.... Ook al heb ik genoeg te doen...
En morgen blijft het ook akelig stil met mn verjaardag....
Dubbel klote. Vooral sochtends......
[..]
ja iddMaar ach, het hoort er vaak ook wel een beetje bij. "Ik ben moe dus ik ga nu slapen" bijv
dikke Knuffel voor jouquote:Op maandag 21 maart 2011 22:55 schreef Apotheose het volgende:
[..]
heb meer binnen gezeten in een potdicht lokaal in school (en ja: echt potdicht. Zonder ramen)
Project aan het afronden. Maar qua hoe ik me voel... ja dat blijft hetzelfde.... Ook al heb ik genoeg te doen...
En morgen blijft het ook akelig stil met mn verjaardag....
Dubbel klote. Vooral sochtends......
[..]
ja iddMaar ach, het hoort er vaak ook wel een beetje bij. "Ik ben moe dus ik ga nu slapen" bijv
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Shit You Hear About Me Might Be True.... But Then Again It Could Be as Fake as the Bitch Who Told You.
tuurlijk joh.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:48 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
je zegt het niet op een normale manier, vandaar
quote:
Hoe was je date?quote:
Je mag niet reageren op posts van andere Fok!kers van Miam en formerjellybean hoor, pas maar op anders worden ze zo meteen nog boos.quote:
Joh , je mag best reageren hoor maar die high die werd een beetje irritant en ging naar iedere post wat vragen over je post en zelf postte die niets over zijn dingen en dat vond ik een beetje irritant worden. Ik hoef niet steeds mijn posts aan iemand uit te leggen.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je mag niet reageren op posts van andere Fok!kers van Miam en formerjellybean hoor, pas maar op anders worden ze zo meteen nog boos.
Sorry Miam en formerjellybean dat ik moest reageren op deze post, maar ze moest het weten. Vergeef mij
Even een tip voor jou van mij, lees eens goed, en denk na wat je zegt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je mag niet reageren op posts van andere Fok!kers van Miam en formerjellybean hoor, pas maar op anders worden ze zo meteen nog boos.
Sorry Miam en formerjellybean dat ik moest reageren op deze post, maar ze moest het weten. Vergeef mij
Reacties als dit kan hij dan ook wel weg laten, beetje een rare reactie.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:06 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Vindt je vriend dat ook? Maar als je dat zelf heel vervelend vindt en echt ontevreden bent, dan moet je er wat aan doen.. niet klagen maar doen
I'll take my chancesquote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nope, vind hij niet. En ik doe er ook wat aan, maar 't gaat me niet snel genoeg.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:06 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Vindt je vriend dat ook? Maar als je dat zelf heel vervelend vindt en echt ontevreden bent, dan moet je er wat aan doen.. niet klagen maar doen
Nou krijg ik ook nog de schuld van een slowchat, doe normaal manquote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:02 schreef Miam het volgende:
[..]
Even een tip voor jou van mij, lees eens goed, en denk na wat je zegt.
Wat ik ervan weet is dat het vrijwel overal is toegestaan mensen te quoten, mits dit niet te vaak gebeurd. Op een gegeven ogenblik was er in 1 avond/nacht zowat een half topic doorheen gejaagd door de slowchat. lijkt me niet de bedoeling, en zeker niet in zo'n topic als dit.
Er wordt immers alleen gevraagd naar hoe je je voelt.
Genoeg hierover,
Ik voel me goed. boodschappen zijn gehaald en verder is alles netjes. heerlijk
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:08 schreef Dimens het volgende:
Gelijk hebben jullie ook wel, ik plaag jullie maar
[..]
Reacties als dit kan hij dan ook wel weg laten, beetje een rare reactie.
OT; ik voel mij wel goed, zo meteen maar even in het zonnetje gaan zitten![]()
Logisch als jij verteld dat het beter gaat met dit meisje terwijl iedereen duidelijk was dat jij haar niet meer moet stalken. Je kan het nog zo sneu vinden dat het vriendje zo met dit meisje om gaat maar ze is bij hem beter af als dat ze bij jou is.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 15:28 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Nou krijg ik ook nog de schuld van een slowchat, doe normaal man
[..]
Niet corrigeren a.u.b., jij vraagt mij ook over dat meisje in dit topic.
gefeliciteerdquote:
thanks!quote:
Jij gaat voor een ban?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 17:07 schreef iwannabehigh het volgende:
Humor. Sommige mensen proberen 06 nummers te hosselen van meiden die ze toch nooit kunnen krijgen. En daarna zeggen dat het onserieus was___
Maar toch heb je daar goed aan gedaan hoor, ook al voelt het nu misschien niet zo.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 19:34 schreef Xantalien het volgende:
Bah. Heb ik een kerel die in 3 jaar mijn zelfvertrouwen zover de grond in heeft gebeukt dat ik niet eens fatsoenlijk naar school durfde eens goed de waarheid gezegd, krijg ik op m'n kop van iedereen die ik lief heb. Godverdomme tyfuszooi.
Helemaal juist, ik heb hem zelfs zijn DM's moeten blokken.quote:
Ja maar ook dat naam raad topic. Ik zou het zo snel mogelijk melden bij een mod, deze gast is echt ziek. Ik begin het eng te vinden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Helemaal juist, ik heb hem zelfs zijn DM's moeten blokken.
Nu zit hij te baggeren in een serieus topic, waarschijnlijk omdat ik die geopend heb
Ik heb al een ban voor hem aangevraagd, nu hopen dat een mod er serieus naar gaat kijken.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ja maar ook dat naam raad topic. Ik zou het zo snel mogelijk melden bij een mod, deze gast is echt ziek. Ik begin het eng te vinden.
ken t gevoelquote:
Ze hebben gewoon gelijk hoor, jij bent gewoon echt goed ziek in je hoofd.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:09 schreef iwannabehigh het volgende:
Jammer dat jullie het topic zo verstoren (en dat komt dan zogenaamd door mij terwijl ik niks heb gedaan) en dat meen ik. Stuur elkaar anders privé dat jullie zo ''bang'' zijn.
OT a.u.b.
Dit ging over hoe ik mij voel, gestalkt.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:09 schreef iwannabehigh het volgende:
Jammer dat jullie het topic zo verstoren (en dat komt dan zogenaamd door mij terwijl ik niks heb gedaan) en dat meen ik. Stuur elkaar anders privé dat jullie zo ''bang'' zijn.
OT a.u.b.
Je draait de dingen om, je manipuleert. Ik zou trouwens echt hulp zoeken, er is echt iets mis met je als je ook bij vreemden stalkgedrag gaat vertonen. Je lijkt wel gevoelig te zijn voor obsessies in combinatie met slechte sociale vaardigheden.quote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:09 schreef iwannabehigh het volgende:
OT a.u.b.
dit dus en totaal radeloos..weet niet meer wat ik met mezelf en mijn gedachten en emoties aan moet...quote:
Zo voel ik mij op dit moment ookquote:Op dinsdag 22 maart 2011 22:38 schreef cafpow het volgende:
[..]
dit dus en totaal radeloos..weet niet meer wat ik met mezelf en mijn gedachten en emoties aan moet...
jij ook al?????quote:Op dinsdag 22 maart 2011 07:39 schreef zwartedoos het volgende:
Al sinds half 4 wakker van gesnurk,aaaarghh
heb je nog fauteuils oid nodig?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:59 schreef Mishu het volgende:
Hmm leeg. Ik heb het idee dat ik morgen teleurgesteld ga worden. En ik moet zelf opbellen om die teleurstelling te horen. Op mijn woningbouwsite is de status namelijk na 2 dagen nog niet gewijzigd naar contract ondertekend (ondertekentermijn van 2 dagen) maar ik vrees dat ik morgen te horen krijg: Ja het is al ondertekend maar we hebben de status niet aangepast. Dat gebeurt wel vaker namelijk... We zien wel.
Dat had ik gisteren ook, iets te weinig gegeten en teveel gedaan, slechte combi.quote:Op woensdag 23 maart 2011 07:26 schreef Xantalien het volgende:
Wow. Net flauwgevallen, daarna een half uur geen evenwicht gehad.
hmmm, dit wel een beetje.quote:Op woensdag 23 maart 2011 10:25 schreef Apotheose het volgende:
Och 't zelfde. Life is for living. But i don't want to live it alone.
quote:Op dinsdag 22 maart 2011 21:40 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Meh, hoe dat zo?
Hier gaat het nu wel aardig. Goed gesprek gehad met
Naast mij in de auto niet hoorquote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 23 maart 2011 15:46 schreef Houniet het volgende:
HEERLIJK WEER![]()
!!
Dak open, muziekje aan, zon, vrouwen. Heerlijk weer. Voel me lekker!
Ik hoop niet dat hij iets geks heeft gedaan ofzo... Leek me een labiel typje.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat helaas nog niet, maar gelukkig heeft hij vandaag zijn computer nog niet kunnen vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.just give a second thought
what if we don't get caught...
Dude, je moet gewoon mensen met rust laten dan is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:37 schreef iwannabehigh het volgende:
![]()
Hier moet ik toch even op reageren (het spijt me modjes!) maar als je zo graag over mij wilt praten/speculeren, doe dat dan a.u.b. prive met elkaar - voeg elkaar toe op msn - want dit slaat nergens op![]()
En laat maar op, ik heb het zometeen weer gedaan![]()
OT, moe, moet nóg een presentatie maken voor morgen
ik weet niet waar het om gaat, maar ik wens je succes.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:01 schreef Carooltje79 het volgende:
Erg nerveus voor morgen...
Laat het nou voor 1 keer goed gaan!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |