abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:58:32 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94327224


Welkom in het genealogie topic.

Dit topic is voor iedereen bedoeld, van de beginnende stambomer tot de al gevorderde die al in 1500 is aangekomen. Hieronder wat meer informatie voor als je na het lezen van mijn boeiende tekst aan de slag wil

Termen

- GENEALOGIE (of stamboom)
Alle dragers van eenzelfde achternaam die van één stamvader afstammen, in de mannelijke lijn.
Voorbeeldje van een genealogie

- PARENTEEL
Uitgaande van een ouderpaar worden alle nakomelingen gezocht.
Voorbeeld van een parenteel

- KWARTIERSTAAT
Beginnend bij één persoon (de proband) zoekt men alle voorouderparen van die persoon, zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn. De personen worden genummerd; de proband nr 1, zijn/haar vader nr.2, de moeder nr. 3, grootvader van vaderskant nr. 4, grootmoeder nr.5, grootouders van moeders kant nr. 6 en 7, overgrootouders nrs. 8 t/m 15, enzovoort. Ter controle: Met uitzondering van de proband hebben mannen een even en vrouwen een oneven nummer.
Voorbeeld van een kwartierstaat

- STAMREEKS
De directe naamreeks van vader op zoon (géén zijtakken).
Voorbeeld van een stamreeks

Verwerkingsprogramma's
- Aldfaer is een gratis programma. Goede duidelijke uitleg en in het Nederlands. Tevens is er een gebruikersgroep waar je met al je vragen terecht kan.

- Gensdata Pro is het genealogieprogramma van de Nederlandse Genealogische vereniging. (NGV) Het programma is niet gratis, maar is wel erg duidelijk en heeft ook een eigen gebruikersgroep waar je met je vragen terecht kunt.

- Hazadata is net als de andere twee een Nederlands programma. Duidelijke uitleg, ook een eigen gebruikersgroep en is niet gratis, maar je kunt via een testversie kijken of het wat voor je is.

Handige Links
Genlias Een site met heel veel informatie en aktes
Graftombe.nl Hier vind je geboorte- en overlijdensdata
StamboomforumStel hier je vraag en je krijgt zo goed als altijd een antwoord.
Geneaknowhow Heel veel registers van voor 1811.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 19-03-2011 15:54:26 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 19 maart 2011 @ 11:03:19 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_94327339
[edit]

Als een topic vol is moet je maar even op de 'maak nieuw deel' knop drukken, hoef ik niet steed twee dingen aan te passen :P

[ Bericht 32% gewijzigd door Dagoduck op 19-03-2011 15:53:01 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_94329308
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:58 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Of mensen op hyves etc... aanspreken. soms zetten mensen hun eigen stamboom online incl. levende mensen, is wel handig :P genealogieonline is ook handig, zo heb ik al meerdere achterachterachterneven/nichten ontmoet :P
Idd! Heb zelf ook een groot deel van m'n stamboom online staan. Niet de nog in leven zijnde mensen op internet gezet, trouwens. Via internet ook in contact gekomen met familie uit Zweden en Canada. :Y

Nog een handige link voor in de OP: http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html
Liej
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 maart 2011 @ 12:42:17 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_94329985
TVP :)

Facebook is ook handig, zo heb ik contact met mijn verre achterneven en achternichten met dezelfde achternaam in Californië en op Tahiti. Maar erg mededeelzaam over hun gegevens zijn ze allemaal niet.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_94334217
Hier verder dus :)

Ik snap het privacy deel ook wel, het is nu alleen even niet heel erg handig :P
Al wil ik mijn gegevens ook zo min mogelijk online.
stupidity has become as common as common sense was before
  Redactie Sport zaterdag 19 maart 2011 @ 15:56:49 #6
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_94335773
Ik heb ook al wat achterneven en nichten gevonden op hyves. Toch leuk als je een beeld bij die mensen hebt. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_94367122
* Leigh is lekker aan het stambomen deze ochtend :Y

Familie Runhart deze keer :)
Grote familie uit Overijssel, met ook takken in Drenthe en Groningen.
Liej
pi_94514682
* Leigh nog steeds met de Runhartjes bezig.
Maar er komt schot in intussen! :Y
Liej
pi_94534993
Ik zit ook steeds meer te knoeien. Misschien toch eens wat structuur in aanbrengen. Nu alleen nog even verzinnen hoe ik dat het beste kan doen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_94982949
Invoeren in Aldfaer wellicht?
Liej
  Redactie Sport maandag 4 april 2011 @ 00:11:27 #11
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_95007371
Aldfaer is inderdad een goede tip! :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 18:37:41 #12
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95033267
Dat is wel een fijn programma.
Mensen die afkomstig te zijn uit verdere oorden. Hoe hebben jullie de DTB-gegevens gevonden? Mijn familie komt allemaal uit dezelfde regio dus dan is het gemakkelijk zoeken.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_95035506
Wat bedoel je met 'verdere oorden'?

Wat het buitenland betreft: ik wil graag nog eens wat meer weten over de Indische tak van m'n familie. Denk dat ik voor DTB wel in Den Haag (Indisch Archief) terecht kan. Wat Duitsland betreft: daar heb ik me nog niet in verdiept.

Eerst maar eens Nederlandse DTB's :)
Liej
  † In Memoriam † maandag 4 april 2011 @ 19:19:56 #14
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_95035624
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 19:17 schreef Leigh het volgende:
Wat bedoel je met 'verdere oorden'?

Wat het buitenland betreft: ik wil graag nog eens wat meer weten over de Indische tak van m'n familie. Denk dat ik voor DTB wel in Den Haag (Indisch Archief) terecht kan. Wat Duitsland betreft: daar heb ik me nog niet in verdiept.

Eerst maar eens Nederlandse DTB's :)
'verder oorden' eigenlijk die gebieden waar je niet zelf onderzoek kan doen of de DTB op afstand kan inkijken.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_95058150
In dat laatste geval: erheen, natuurlijk!

Veel archieven zijn prachtig en ook al staat er tegenwoordig veel online, natuurlijk is niet alles gedigitaliseerd. Het bladeren in boeken met tien-jarentafels heeft - mijns inziens - meer charme dan een betreffende akte online van het net plukken.

M'n vriend en ik hadden het erg net gisteren over om misschien maar eens een hotel te boeken in Tilburg of Den Haag. Zitten we lekker vlakbij het archief en kunnen we tijd doorbrengen met het zoeken naar z'n voorouders (in de DTB's). Meteen een leuk weekendje in een andere plaats :Y
Liej
pi_95061273
leuk weekendje - tilburg.. contradictio in terminis ;)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_95079923
Zullen we 't overleven, denk je? :P
Liej
pi_96130834
Een tijdje geleden ben ik eens in de archieven van Veenhuizen gaan kijken of daar toevallig familie van mij heeft gezeten, en dat bleek inderdaad het geval, ik heb een voorouder gevonden die veroordeeld was tot landloperij, incl foto's, afmetingen, etc. Heel bizar om ineens een voorouder geboren in de 18e eeuw op een foto voor je te zien!
Nu kwam ik er toevallig achter dat deze zelfde persoon daarvoor in Nederlands Indie is geweest (nogmaals met foto!), en daar is veroordeeld door de krijgsraad van Willem I. Nu zou ik graag wat meer willen weten over waarom hij daar heen ging, wat hij daar heeft gedaan, etc. Heeft iemand tips waar ik daar meer informatie over kan vinden?
pi_96182923
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 12:17 schreef Leigh het volgende:

[..]

Idd! Heb zelf ook een groot deel van m'n stamboom online staan. Niet de nog in leven zijnde mensen op internet gezet, trouwens. Via internet ook in contact gekomen met familie uit Zweden en Canada. :Y

Nog een handige link voor in de OP: http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html
Superbron, nog niet zoiets tegen gekomen :)
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:41:57 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_96188739
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 20:10 schreef Kirov het volgende:

[..]

Superbron, nog niet zoiets tegen gekomen :)
Deze site is een van de bekendste/meeste informatie :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_96190489
Ze hebben ook links naar passagierslijsten e.d. Kan interessant zijn voor mensen wiens familie ooit naar Amerika is gegaan.
Liej
pi_96609110
Even een vraagje, een verre voorouder heeft de 40e penning betaald, betekend dit dat hij onroerend goed gekocht of verkocht heeft?

Edit: Best grappig trouwens, ik kan de handel in onroerend goed van een redelijk aantal voorouders zien zo :p

[ Bericht 31% gewijzigd door Kirov op 10-05-2011 18:57:48 ]
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:01:30 #23
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97557420
Ik ben weer even bezig, eigenlijk ook wel weer jammer dat ik bij al mijn voorouders een beetje uitgezocht ben :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_97573705
Reeks!
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:11:13 #25
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97581266
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:10 schreef Triggershot het volgende:
Reeks!
Alleen deel 1 en 6 staan er in?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_97626596
Echt wel een reeks! :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:03:11 #27
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97635756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:10 schreef Natalie het volgende:
Echt wel een reeks! :Y
Topicreeks: Centraal Genealogie topic
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_97636476
Ja, er missen er wel een aantal.
Ik ben 'Leigh' trouwens :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:18:10 #29
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97639154
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:18 schreef Natalie het volgende:
Ja, er missen er wel een aantal.
Ik ben 'Leigh' trouwens :P
Huhlolwut waarom? :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 3 juni 2011 @ 08:52:37 #30
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_97648254
He, weer terug naar je oude nick? :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_97657950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
He, weer terug naar je oude nick? :)
Ach ja, dan herkennen de meesten me tenminste :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_97829152
ben me ook aan het inlezen in deze stof :)
kwam een leuke site tegen, myheritage.com
een engelse site, maar wel met NLinterface.
Ik vind m erg handig met invullen enzo..
hebben jullie een goede tip voor mij hoe ik kan beginnen..en welke bronnen ik moet gaan bekijken om in het verleden te komen

ik wil voor mijn achternaam terug gaan zoeken (geen idee hoe dat heet in de goede termen)
ook meteen alle zijtakken gaan uitpluizen en invoeren in dat programma
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:45:30 #33
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97829649
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:22 schreef MrNiles het volgende:
ben me ook aan het inlezen in deze stof :)
kwam een leuke site tegen, myheritage.com
een engelse site, maar wel met NLinterface.
Ik vind m erg handig met invullen enzo..
hebben jullie een goede tip voor mij hoe ik kan beginnen..en welke bronnen ik moet gaan bekijken om in het verleden te komen

ik wil voor mijn achternaam terug gaan zoeken (geen idee hoe dat heet in de goede termen)
ook meteen alle zijtakken gaan uitpluizen en invoeren in dat programma
Het is handig als je de naam van de opa van je vader (of verder terug) weet om te beginnen, dan kan je die opzoeken in www.genlias.nl, en zo tot 1800 ong. dan moet je via de site van het archief zelf zoeken of via http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html

Wat ik zou doen is zoek je voorouders van je stamreeks (achternaam) tot ong. 1811 = burgerlijke stand, dan kom je bij een bepaald persoon uit, dan zoeke je huwelijksakte en dan zoek je daar eerst ALLE kinderen van, dus echt goed zoeken, dan neem je een van die kinderen en daarmee doe je hetzelfde tot je niet meer verder kan vanwege privacy rond 1920, dat doe je met alle kinderen, dan heb je al heel wat achterneven en nichten erbij :P en dan kan je daarna verder terug zoeken wat vaak lastiger is.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juni 2011 @ 11:08:03 #34
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_97831750
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:22 schreef MrNiles het volgende:
ben me ook aan het inlezen in deze stof :)
kwam een leuke site tegen, myheritage.com
een engelse site, maar wel met NLinterface.
Ik vind m erg handig met invullen enzo..
hebben jullie een goede tip voor mij hoe ik kan beginnen..en welke bronnen ik moet gaan bekijken om in het verleden te komen

ik wil voor mijn achternaam terug gaan zoeken (geen idee hoe dat heet in de goede termen)
ook meteen alle zijtakken gaan uitpluizen en invoeren in dat programma
Stap 1: Kies een programma uit om je stamboom in bij te houden. MyHeritage is volgens mij alleen online beschikbaar, en je gegevens zijn gelijk openbaar. Het heeft niet mijn persoonlijke voorkeur.
Goede programma's zijn:
-Aldfaer - www.aldfaer.nl - Een Nederlands genealogisch programma
-PAF - http://www.familysearch.org/eng/paf/ - Engels programma, maar zeer handig met invoer van gegevens.
Wil je later wisselen, geen probleem. Bijna alle programma's maken gebruik van GEDcom, zodat je je bestand kunt exporteren en importeren in het andere programma.

Stap 2: verzamel de informatie bij en van je directe familie. Heb je nog opa's en oma's? Ze weten weer wat meer over hun ouders, evt. grootouders, ooms, tantes etc.

Stap 3: De namen van je overgrootouders zijn over het algemeen wel terug te vinden in genlias.
Genlias - www.genlias.nl - Op deze website is men bezig alle aktes van de Burgerlijke Stand openbaar te maken. Hoewel nog niet compleet kun je vanaf 1811 tot 1911 het meeste terugvinden.
Geboorteaktes: 1811 - 1911
Overlijdensaktes: 1811 - 1951
Trouwaktes: 1811 - 1921 (volgens mij)
Via de trouwaktes, waar beide ouders van de echtgenoten worden genoemd, kun je het skelet van je stamboom aardig samenstellen. Uitgekomen bij de vroegste voorouders bij Genlias bekend kun je weer naar beneden werken. Wie waren, behalve het kind wat jouw directe voorouder is, nog meer kinderen uit dat huwelijk. Met wie trouwden zij, en wie waren hun kinderen.
Dus eerst terug naar 1811 werken, en daarna weer richting de huidige tijd. Dan krijg je een beeld van de zijtakken.
Enkele archiefinstellingen hebben hun eigen ingang, en kunnen veel aanvullingen hebben op Genlias. De belangrijkste:
Digitale Stamboom - www.digitalestamboom.nl - Voor Eindhoven, Rotterdam, Den Haag, Delft, Amersfoort, Leiden
Alle Groningers - www.allegroningers.nl - Voor de gehele provincie Groningen (ook DTB, zie verderop)
DrenLias - www.drenlias.nl - Voor de gehele provincie Drenthe
Tresoar - www.tresoar.nl - Voor Friesland (Tresoar heeft aktes die AlleFriezen niet hebben en andersom)
AlleFriezen - www.allefriezen.nl - Voor Friesland (Tresoar heeft aktes die AlleFriezen niet hebben en andersom)
Graftombe - www.graftombe.nl - Gegevens van grafstenen.
Meer ingangen kun je vinden op www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html

Stap 4: Voor 1811. Voor 1811 was er geen Burgerlijke Stand. Daarom moet je het hier met kerkregisters doen: De zogenaamde DTB boeken (doop, trouw, begraaf). Sommige zijn digitaal beschikbaar, voor de meesten moet je echter naar de archiefinstelling van de provincie of stad.

Stap 5: Heb je je familie uitgeplozen, kijk dan ook eens naar je kwartierstaat. Deze kijkt niet alleen naar je vaders kant, maar geeft aan wie je ouders waren (2), grootouders (4), overgrootouders (8), betovergrootouders (16) etc. Dus zowel aan vaders als moeders kant.
En vanuit een kwartierstaat kun je uiteraard weer zijtakken gaan uitzoeken als je tijd over hebt :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_97832116
Binnenkort m'n vriend in Aldfaer maar eens koppelen als echtgenoot :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_97833434
alvast bedankt!!!
hier kan ik zeker wat mee

iemand in zijn/haar research leuke dingen tegen gekomen...
een BN'er?
een oude liefde die verre familie blijkt te zijn?
een oorlogsheld?
  Redactie Sport dinsdag 7 juni 2011 @ 13:05:44 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97835232
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Het is handig als je de naam van de opa van je vader (of verder terug) weet om te beginnen, dan kan je die opzoeken in www.genlias.nl, en zo tot 1800 ong. dan moet je via de site van het archief zelf zoeken of via http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html

Wat ik zou doen is zoek je voorouders van je stamreeks (achternaam) tot ong. 1811 = burgerlijke stand, dan kom je bij een bepaald persoon uit, dan zoeke je huwelijksakte en dan zoek je daar eerst ALLE kinderen van, dus echt goed zoeken, dan neem je een van die kinderen en daarmee doe je hetzelfde tot je niet meer verder kan vanwege privacy rond 1920, dat doe je met alle kinderen, dan heb je al heel wat achterneven en nichten erbij :P en dan kan je daarna verder terug zoeken wat vaak lastiger is.
Ik heb dus nog lang niet iedereen _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juni 2011 @ 13:16:42 #38
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_97835574
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:01 schreef MrNiles het volgende:
alvast bedankt!!!
hier kan ik zeker wat mee

iemand in zijn/haar research leuke dingen tegen gekomen...
een BN'er?
een oude liefde die verre familie blijkt te zijn?
een oorlogsheld?
Genoeg, van verzetshelden tot NSB'ers en SS'ers.
BN'ers van Bracha van Doesburgh, Fons Rademakers en Miss Tahiti 2008 tot H.A. Lorentz en Kamerlingh-Onnes
De echtgenoot van een achter-achternicht bleek mijn achter-achterneef te zijn
Jeugdvriendje van mijn neef aan vaders kant bleek een achter-achterneef van mij te zijn aan moeders kant.
En meer van dat soort verhalen
Je komt het vanzelf tegen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:58:08 #39
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97837157
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:05 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik heb dus nog lang niet iedereen _O-
Ik heb van mn achternaam bijna alles wat er op t internet te vinden is denk ik :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_97839175
mijn vader had dus een trouwboekje van zijn oma *O*

nu ben ik al bij de geboorte van een voor-ouder op 19-03-1828
alleen hier is de vader niet meer bekend: N.N. (wat betekent dat)
moeders naam is wel ingevuld,
doodspoor in genlias op dit punt
kijken of er andere kinderen zijn waar wel de ouder is ingevuld..game on
  Redactie Sport dinsdag 7 juni 2011 @ 14:50:28 #41
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97839276
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:47 schreef MrNiles het volgende:
mijn vader had dus een trouwboekje van zijn oma *O*

nu ben ik al bij de geboorte van een voor-ouder op 19-03-1828
alleen hier is de vader niet meer bekend: N.N. (wat betekent dat)
moeders naam is wel ingevuld,
doodspoor in genlias op dit punt
kijken of er andere kinderen zijn waar wel de ouder is ingevuld..game on
No Name geloof ik.

Die vader is hoogstwaarschijnlijk voor 1811 geboren en toen werden mensen nog niet geregistreerd. (tenzij ze van adel waren).
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:52:05 #42
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97839337
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:50 schreef DeLuna het volgende:

[..]

No Name geloof ik.

Die vader is hoogstwaarschijnlijk voor 1811 geboren en toen werden mensen nog niet geregistreerd. (tenzij ze van adel waren).
Ik denk eerder dat die moeder gewoon niet wist wie de vader was :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_97839402
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat die moeder gewoon niet wist wie de vader was :P
heb ik weer
afstammeling van een .... -O-
  Redactie Sport dinsdag 7 juni 2011 @ 16:12:05 #44
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97842435
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat die moeder gewoon niet wist wie de vader was :P
Kan ook. })
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_97842678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:47 schreef MrNiles het volgende:
mijn vader had dus een trouwboekje van zijn oma *O*

nu ben ik al bij de geboorte van een voor-ouder op 19-03-1828
alleen hier is de vader niet meer bekend: N.N. (wat betekent dat)
moeders naam is wel ingevuld,
doodspoor in genlias op dit punt
kijken of er andere kinderen zijn waar wel de ouder is ingevuld..game on
N.N. staat voor nomen nescio.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 juni 2011 @ 16:23:51 #46
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_97842908
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:17 schreef Ayca het volgende:

[..]

N.N. staat voor nomen nescio.
Inderdaad
Naam onbekend.
Komt vaak voor bij buitenechtelijke kinderen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_97847864
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:52 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat die moeder gewoon niet wist wie de vader was :P
Denk eerder dat de ouders niet getrouwd waren en het kind dus buitenechtelijk was. Dan wordt de naam van de vader in de meeste gevallen niet vermeld.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:53 schreef MrNiles het volgende:

[..]

heb ik weer
afstammeling van een .... -O-
Ach, daar heb ik er zoveel van :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_97847960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:50 schreef DeLuna het volgende:

[..]

No Name geloof ik.

Die vader is hoogstwaarschijnlijk voor 1811 geboren en toen werden mensen nog niet geregistreerd. (tenzij ze van adel waren).
Nou ja, wel in het doopboek natuurlijk :) Ook al ze niet van adel waren.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_97848011
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:01 schreef MrNiles het volgende:
alvast bedankt!!!
hier kan ik zeker wat mee

iemand in zijn/haar research leuke dingen tegen gekomen...
een BN'er?
een oude liefde die verre familie blijkt te zijn?
een oorlogsheld?
Familie van Abe Lenstra ;)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_97880959
gister heel de avond zitten speuren in verschillende databases
vooral veel op digitale stamboom, mooi dat ze veel oude documenten heb ingescant en die gratis kunt bekijken. Zo kom je toch veel extra dingen te weten die nodig zijn in de speurtocht.
Het is wel soms onleesbaar wat ze schrijven, en vooral lastig dat ze vaak niet werken met geboortedatum maar met: marietje van 24 jaren oud heeft een kind gekregen

Vooral lastig voor wat ik eerder al schreef, van een kind zonder genoemde vader.
Dus ook geen huwelijk geweest...pff lastig..maar als wat ik aangenomen heb klopt, dan ben ik nu ergens begin 1700 waar er spontaan een letter bij de achternaam is gekomen :)

Is het mogelijk om de originele documenten te bekijken?
Heeft iemand dat al ooit gedaan...liggen deze bij de lokale gemeente
of wordt dit centraal (provinciaal) bewaart?
Waar kan ik daar info over vinden? Ik woon trouwens regio Eindhoven. Veldhoven om precies te zijn.
  Redactie Sport woensdag 8 juni 2011 @ 12:10:25 #51
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97881492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:56 schreef MrNiles het volgende:
gister heel de avond zitten speuren in verschillende databases
vooral veel op digitale stamboom, mooi dat ze veel oude documenten heb ingescant en die gratis kunt bekijken. Zo kom je toch veel extra dingen te weten die nodig zijn in de speurtocht.
Het is wel soms onleesbaar wat ze schrijven, en vooral lastig dat ze vaak niet werken met geboortedatum maar met: marietje van 24 jaren oud heeft een kind gekregen

Vooral lastig voor wat ik eerder al schreef, van een kind zonder genoemde vader.
Dus ook geen huwelijk geweest...pff lastig..maar als wat ik aangenomen heb klopt, dan ben ik nu ergens begin 1700 waar er spontaan een letter bij de achternaam is gekomen :)

Is het mogelijk om de originele documenten te bekijken?
Heeft iemand dat al ooit gedaan...liggen deze bij de lokale gemeente
of wordt dit centraal (provinciaal) bewaart?
Waar kan ik daar info over vinden? Ik woon trouwens regio Eindhoven. Veldhoven om precies te zijn.
Ik ga waarschijnlijk deze zomervakantie een keer wat rommelen in de Utrechtse archieven, waar mijn voorouders dus vandaan komen.

Misschien heb je hier iets aan? http://www.bhic.nl/
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 juni 2011 @ 13:49:59 #52
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_97885142
www.genver.nl

Hier zijn scans te vinden van heel veel BS-boeken

Wil je echt de originelen bekijken, dan moet je naar het RHC (regionaal historisch centrum), meestal in de provincie-hoofdstad (m.u.v. Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Nijmegen?, Eindhoven?)

DeLuna,Utrecht, daar zit ik ook nog vast met een familie, (Bosch) Morison
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:31:24 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97889281
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
www.genver.nl

Hier zijn scans te vinden van heel veel BS-boeken

Wil je echt de originelen bekijken, dan moet je naar het RHC (regionaal historisch centrum), meestal in de provincie-hoofdstad (m.u.v. Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Nijmegen?, Eindhoven?)

DeLuna,Utrecht, daar zit ik ook nog vast met een familie, (Bosch) Morison
Engels?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 juni 2011 @ 19:47:28 #54
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_97901092
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Engels?
Geen idee, Frans zou ook kunnen.

Mijn oudvader Cornelis Alijander Brandts Buijs was in 1838 gehuwd met Wilhelmina Johanna Bosch Morison. Zij was de dochter van Godart Bosch Morison en Jantje Verburgt en oudste zus van Evert Cornelis B.M., Jacoba Kuinera B.M. en Karel Jacobus B.M.
Godart geb. 2 dec. 1790 te Utrecht, was de zoon van Willem Jan Morison (ca 1758 Utrecht-16 sep 1833 Utrecht) en Gerarda Middendorp (ca 1758 Nijmegen-27 mei 1830 Utrecht)
Godart had 2 zussen: Jacoba Kunera Morison en Elisabeth Morison.
Godart maakte van zijn tweede naam Bosch een achternaam (Bosch Morison)

Tot zover wat ik weet.
Ook weet ik dit uit de Notariele Akten van het Utrechts Archief:
Herbert Bosch (overl. ca 1755), zoon van majoor Jacobus Bosch, te Utrecht, huwt met Cornelia van Stuym (overl. ca 1754). Hieruit 6 kinderen:
-Jacoba Margaretha
-Cunera
-Willem Jan
-Godart
-Jurrianus
-Maria

Cunera Bosch huwt in ieder geval voor 1753, maar waarschijnlijk veel eerder, met: Jacobus Morison (genoemd in notariele aktes van 1752 t/m 1766, in 1770 was hij sowieso overleden, Cunera Bosch is dan weduwe, ze hadden volgens notariele akte 26-07-1766 5 kinderen). Hieruit 5 kinderen:
-Jacobus
-Willem Jan
-Cunera Catharina
-Herbert
-Benjamin

Jacobus trouwt in Amsterdam in ca. 1756 en krijgt daar in 1758 sowieso een zoon met de naam Willem Jan, maar dat is in Amsterdam.
Willem Jan, broer van Jacobus trouwt Maria van Niekerk, overleden voor 1788
Krijgt 2 kinderen bij Maria van Niekerk, in 1776 Jacoba Catharina Morison, in 1778 Jacobus Morison.

Mijn vermoeden: Willem Jan is dezelfde als mijn voorouder Willem Jan, en zijn kinderen komen uit een tweede huwelijk, na Maria v.Niekerk getrouwd met Gerarda Middendorp.
Andere mogelijkheid: Willem Jan is niet een zoon van Cunera Bosch en Jacobus Morison, maar een kleinzoon. Een zoon van Willem Jan, Herbert of Benjamin.

In ieder geval weet ik vrij zeker dat het dezelfde familie moet zijn, gezien de combi Bosch en Morison en de namen Willem Jan, Godart, Cunera en Jacobus/Jacoba. Maar het is een aanname, en er zit dus een gat tussen beide gedeeltes.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_97901666
Ik ben best wel jaloers dat jullie zo ver terug kunnen gaan (al ben ik wel erg ver terug gegaan met 23andme :') )
Het enige wat ik kan doen is vertrouwen op de verhalen van m'n grootouders, en dat is vaak zonder jaartallen etc. :P
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:48:43 #56
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97904633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Geen idee, Frans zou ook kunnen.

Mijn oudvader Cornelis Alijander Brandts Buijs was in 1838 gehuwd met Wilhelmina Johanna Bosch Morison. Zij was de dochter van Godart Bosch Morison en Jantje Verburgt en oudste zus van Evert Cornelis B.M., Jacoba Kuinera B.M. en Karel Jacobus B.M.
Godart geb. 2 dec. 1790 te Utrecht, was de zoon van Willem Jan Morison (ca 1758 Utrecht-16 sep 1833 Utrecht) en Gerarda Middendorp (ca 1758 Nijmegen-27 mei 1830 Utrecht)
Godart had 2 zussen: Jacoba Kunera Morison en Elisabeth Morison.
Godart maakte van zijn tweede naam Bosch een achternaam (Bosch Morison)

Tot zover wat ik weet.
Ook weet ik dit uit de Notariele Akten van het Utrechts Archief:
Herbert Bosch (overl. ca 1755), zoon van majoor Jacobus Bosch, te Utrecht, huwt met Cornelia van Stuym (overl. ca 1754). Hieruit 6 kinderen:
-Jacoba Margaretha
-Cunera
-Willem Jan
-Godart
-Jurrianus
-Maria

Cunera Bosch huwt in ieder geval voor 1753, maar waarschijnlijk veel eerder, met: Jacobus Morison (genoemd in notariele aktes van 1752 t/m 1766, in 1770 was hij sowieso overleden, Cunera Bosch is dan weduwe, ze hadden volgens notariele akte 26-07-1766 5 kinderen). Hieruit 5 kinderen:
-Jacobus
-Willem Jan
-Cunera Catharina
-Herbert
-Benjamin

Jacobus trouwt in Amsterdam in ca. 1756 en krijgt daar in 1758 sowieso een zoon met de naam Willem Jan, maar dat is in Amsterdam.
Willem Jan, broer van Jacobus trouwt Maria van Niekerk, overleden voor 1788
Krijgt 2 kinderen bij Maria van Niekerk, in 1776 Jacoba Catharina Morison, in 1778 Jacobus Morison.

Mijn vermoeden: Willem Jan is dezelfde als mijn voorouder Willem Jan, en zijn kinderen komen uit een tweede huwelijk, na Maria v.Niekerk getrouwd met Gerarda Middendorp.
Andere mogelijkheid: Willem Jan is niet een zoon van Cunera Bosch en Jacobus Morison, maar een kleinzoon. Een zoon van Willem Jan, Herbert of Benjamin.

In ieder geval weet ik vrij zeker dat het dezelfde familie moet zijn, gezien de combi Bosch en Morison en de namen Willem Jan, Godart, Cunera en Jacobus/Jacoba. Maar het is een aanname, en er zit dus een gat tussen beide gedeeltes.
Hoeveel van jouw familie komt voor in het rode boekje? :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Sport woensdag 8 juni 2011 @ 20:49:13 #57
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97904669
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
www.genver.nl

Hier zijn scans te vinden van heel veel BS-boeken

Wil je echt de originelen bekijken, dan moet je naar het RHC (regionaal historisch centrum), meestal in de provincie-hoofdstad (m.u.v. Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Nijmegen?, Eindhoven?)

DeLuna,Utrecht, daar zit ik ook nog vast met een familie, (Bosch) Morison
Ik vooral met van Lockhorst/Lokhorst en van Donselaar/Dompselaar/Domselaer/Domseler
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:05:14 #58
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_97905974
Ene voorouder van mij 'Hermannus Arents van Munster' gedoopt in Heerde 1742 komt waarschijnlijk uit Münster (Duitsland) Ik heb zn vader gevonden die trouwt in Heerde in 1737 'Arend Wolters' Wolter klinkt ook duits, helaas kan ik verder terug niets vinden omdat ik niet weet hoe ik in Duitsland moet zoeken ;( :P Heb ik trouwens met meerdere lijnen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 juni 2011 @ 08:14:45 #59
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_97925511
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:48 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hoeveel van jouw familie komt voor in het rode boekje? :P
Meer Blauwe Boekje

Het rode boekje alleen Van Lidth de Jeude, mijn betovergrootmoeder was eentje uit die familie.
En verder dmv introuwen. Een adelijke dochter die een BB trouwt etc.

Die van Donselaar/Dompselaar, daar zit ik ook nog vast, maar daar hadden we het al eens over gehad DeLuna :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Sport donderdag 9 juni 2011 @ 08:25:38 #60
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_97925639
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Die van Donselaar/Dompselaar, daar zit ik ook nog vast, maar daar hadden we het al eens over gehad DeLuna :)
Ik onthoud dat allemaal niet hoor. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 19 juli 2011 @ 22:59:19 #61
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_99684245
Leuke voorouders heb ik gevonden:
http://www.stamboomsurfpagina.nl/oem.html

:P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_99694147
Ben bezig met een nieuwe website :Y
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100438320
Gisteravond mijn eerste kennismaking gehad met een geboorteakte uit de Franse Republiek. Mijn Frans is al niet al te best, maar kan nog wel aardig uit cijfers, dagen en maanden komen, kon hier alleen echt geen touw aan vast knopen.

quote:
Au jour hui le sixieme nivose l'an sept de la republique francaise...
Maar ze hadden dus even leuk een nieuwe jaartelling bedacht na de Franse revolutie. Gelukkig stond er een tabelletje online, waarmee het gewoon 26 december 1798 werd ;)
pi_100626911
Een van mijn voorvaderen is eind 1800 begin 1900 van nederland naar vlaanderen getrokken. Na onderzoek blijken er nog een 50 tal verre familie leden in Rotterdam en omgeving te wonen. :?
Ура для россии
pi_100704650
Da's toch niet zo raar? Je denkt toch niet dat je hele familie altijd op dezelfde plaats is blijven hangen? :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_100707814
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:22 schreef Natalie het volgende:
Da's toch niet zo raar? Je denkt toch niet dat je hele familie altijd op dezelfde plaats is blijven hangen? :D
Maarja waarom zou je van NL naar Belgie gaan ;) Mijn voorouders hebben het precies andersom gedaan :P Gelukkig maar, anders had ik nu in plaats van in Scheveningen in Knokke-Heist gewoond ofzo _O-

Het is wel jammer dat je dan weer nergens het waarom kan terugvinden. Was het een werk kwestie, hadden ze misschien een kennis daar etc.
pi_100708251
Ik heb na anderhalf jaar mijn familiewebpagina/geni maar weer eens geopend (familie van me voegt wel eens wat toe, maar ik kijk eigenlijk nooit meer) en het is wel interessant om te zien hoe ver de familie teruggaat. Ook grappig om te zien hoe namen steeds terugkomen in dezelfde familietak, zoals Gerrit Janssen, met als zoon Jan Gerrits, die weer een zoon heet die Gerrit Jansz heet (met daarachter nog de achternaam dan).

:)

Gelijk ook de familiemap er weer eens bijgepakt van mijn andere familietak, waarin een nieuwsberichtje uit 1913 stond:

"Op de kermis te Groessen is zekere L., aldaar, Zondag door een der beruchte gebroeders van G uit Didam, zodanig met een mes bewerkt dat men hem naar huis moest brengen. De dader werd in arrest gesteld."

Van G was dus mijn overovergrootvader (of zijn broer). Wel grappig dat ze berucht genoemd worden. Uit de andere artikelen die zijn verzameld in de map blijkt dat hij het linkeroog van L. heeft uitgestoken. Dat is niet echt fijn...

[ Bericht 35% gewijzigd door Helgen op 14-08-2011 13:02:44 ]
pi_101513358
Vermelden jullie ook de getuigen?

Dus dat veldwachter Pietje Puk je voorouder komt aangeven als overledene bijvoorbeeld.
pi_101513485
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:51 schreef Helgen het volgende:
Ik heb na anderhalf jaar mijn familiewebpagina/geni maar weer eens geopend (familie van me voegt wel eens wat toe, maar ik kijk eigenlijk nooit meer) en het is wel interessant om te zien hoe ver de familie teruggaat. Ook grappig om te zien hoe namen steeds terugkomen in dezelfde familietak, zoals Gerrit Janssen, met als zoon Jan Gerrits, die weer een zoon heet die Gerrit Jansz heet (met daarachter nog de achternaam dan).

:)

Gelijk ook de familiemap er weer eens bijgepakt van mijn andere familietak, waarin een nieuwsberichtje uit 1913 stond:

"Op de kermis te Groessen is zekere L., aldaar, Zondag door een der beruchte gebroeders van G uit Didam, zodanig met een mes bewerkt dat men hem naar huis moest brengen. De dader werd in arrest gesteld."

Van G was dus mijn overovergrootvader (of zijn broer). Wel grappig dat ze berucht genoemd worden. Uit de andere artikelen die zijn verzameld in de map blijkt dat hij het linkeroog van L. heeft uitgestoken. Dat is niet echt fijn...
Brrr, wat eng zeg.
pi_101574331
Kijk,

Dit zocht ik,

Ik ben opzoek naar mijn eigen herkomst.
En dat is vrij pittig, maar wel leuk ;)

Er zijn maar 160 +/- mensen in heel Nederland met de naam Davits.
Voor 1950, zou dat om een hele kleine groep gaan, uit de regio Eindhoven / Valkenswaard
Ik neem aan dat de naam een vertakking kan zijn van "Davids"

Maar ik kan het volledig fout hebben natuurlijk,
Apart is ook dat sommige mensen, het met een "Joodse" achtergrond matchen.

Heerlijke stof, om er in te verdiepen! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 04-09-2011 22:48:08 ]
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 4 september 2011 @ 23:01:12 #71
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_101575441
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:40 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Kijk,

Dit zocht ik,

Ik ben opzoek naar mijn eigen herkomst.
En dat is vrij pittig, maar wel leuk ;)

Er zijn maar 160 +/- mensen in heel Nederland met de naam Davits.
Voor 1950, zou dat om een hele kleine groep gaan, uit de regio Eindhoven / Valkenswaard
Ik neem aan dat de naam een vertakking kan zijn van "Davids"

Maar ik kan het volledig fout hebben natuurlijk,
Apart is ook dat sommige mensen, het met een "Joodse" achtergrond matchen.

Heerlijke stof, om er in te verdiepen! :)
http://www.meertens.knaw.(...)ts&operator=eq&taal=

David is natuurlijk een hebreeuwse naam, http://nl.wikipedia.org/wiki/David_(voornaam) dan wordt het al gauw met een joodse achtergrond in verband gebracht..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_101587137
Hmm ze moeten het hier net zoals in de VS doen, alle informatie vrijgeven als iemand is overleden, nu is het heel lastig om na 1900 mensen te vinden :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_101591892
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:40 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Kijk,

Dit zocht ik,

Ik ben opzoek naar mijn eigen herkomst.
En dat is vrij pittig, maar wel leuk ;)

Er zijn maar 160 +/- mensen in heel Nederland met de naam Davits.
Voor 1950, zou dat om een hele kleine groep gaan, uit de regio Eindhoven / Valkenswaard
Ik neem aan dat de naam een vertakking kan zijn van "Davids"

Maar ik kan het volledig fout hebben natuurlijk,
Apart is ook dat sommige mensen, het met een "Joodse" achtergrond matchen.

Heerlijke stof, om er in te verdiepen! :)
Op http://eindhoven.digitalestamboom.nl zijn er genoeg Davits te vinden, regio klopt redelijk.
Bijna allemaal uit Budel
Als je meer weet over je de ouders van je opa dan kom je vast een heel eind
pi_101594294
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:13 schreef Kirov het volgende:
Hmm ze moeten het hier net zoals in de VS doen, alle informatie vrijgeven als iemand is overleden, nu is het heel lastig om na 1900 mensen te vinden :(
Ja leuk, kun je precies zien wiens opa bij de NSB zat.
  maandag 5 september 2011 @ 16:34:57 #75
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_101595066
quote:
11s.gif Op maandag 5 september 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Ja leuk, kun je precies zien wiens opa bij de NSB zat.
Alsof iemand zich daar nu nog druk om maakt :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_101597006
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:53 schreef MrNiles het volgende:

[..]

Op http://eindhoven.digitalestamboom.nl zijn er genoeg Davits te vinden, regio klopt redelijk.
Bijna allemaal uit Budel
Als je meer weet over je de ouders van je opa dan kom je vast een heel eind
thanks!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_101609517
quote:
11s.gif Op maandag 5 september 2011 16:13 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Ja leuk, kun je precies zien wiens opa bij de NSB zat.
Alle informatie is waardevol voor een familiestamboom. Hoe vervelend sommige info ook is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_101625860
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Alle informatie is waardevol voor een familiestamboom. Hoe vervelend sommige info ook is.
Ik kan me voorstellen dat mensen na een bepaalde datum het niet prettig vinden dat overal openbaar staat wie hun familie was/is.
pi_101626072
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 16:34 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Alsof iemand zich daar nu nog druk om maakt :')
Uh ja, dat zijn er velen zelfs :o

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Alle informatie is waardevol voor een familiestamboom. Hoe vervelend sommige info ook is.
Maar wint de informatie het van de privacy?


En ja, ik had liever ook veel meer gevonden, maar het zit er niet in.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_101714975
Okey, Familieleden zijn al veel eerder bezig geweest met de afkomst van mijn achternaam.."Davits"

Het spoor is opgehouden , tijdens de 80 jarige oorlog..
Er zijn een aantal Engelse soldaten opgenomen in die tijd, in het Patiënt Gasthuis te Middelburg.

De meeste zijn daar ook gestorven,

quote:
Patiënt Gasthuis op maandag 21 oktober 1585 Middelburg

Thomaes Davits
Beroep : Soldaat
Datum binnenkomst : 21-10-1585
Opmerking : Engelsman
Bron : Archief Godshuizen Middelburg 1343-1812
Toegangsnummer 24.1, inventarisnummer 21

Bron :
Zeeuws Archief, Lootjesboeken Gasthuis Middelburg 1584-1812. Toegevoegd : 8 januari 2008
Deze beste man niet .. ( Een van de kanshebbers, er zijn er nog een paar in die tijd )


We blijven doorzoeken!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_101715653
Pff, rond die tijd wat vinden is wel lastig
Beneath the gold, the bitter steel
pi_101716969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:36 schreef Kirov het volgende:
Pff, rond die tijd wat vinden is wel lastig
Ja, zou erg handig zijn als ze niet pas 250 jaar later waren begonnen aan de burgerlijke stand ;)
pi_101717108
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:21 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Ja, zou erg handig zijn als ze niet pas 250 jaar later waren begonnen aan de burgerlijke stand ;)
uhu, dat maakt het ook heel moeilijk
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 september 2011 @ 18:49:15 #84
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_101717867
Let erop dat bij immigratie naamsverandering kan optreden.
Davits kan dus best, bijvoorbeeld, Davis zijn

Ik heb dat met 2 vooroudertakken
Letterie = Le Thierry , Hugenoten uit Frankrijk
Van Brummelen = Bramhall/Brumley
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_102393394
Kennen jullie beroepsgenealogen?
pi_102396021
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 12:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
Kennen jullie beroepsgenealogen?
Zelf uitzoeken is veel leuker. Het is in Nederland goed te doen, je hoeft alleen maar de namen van de opa en oma van je ouders te weten.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_102396224
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:21 schreef Kirov het volgende:

[..]

Zelf uitzoeken is veel leuker. Het is in Nederland goed te doen, je hoeft alleen maar de namen van de opa en oma van je ouders te weten.
Nou ja, ik vroeg me af of er geld in te verdienen was.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 september 2011 @ 14:57:33 #88
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_102398954
Er zijn wel personen die dingen voor je uitzoeken tegen betaling
Probleem is, een gedeelte is malafide, en het zijn er niet heel veel
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 oktober 2011 @ 17:35:57 #89
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102586107
Na lang mijn stamboomonderzoek op een erg laag pitje te hebben gezet ga ik het weer oppakken. Tof dat dit topic nog leeft :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 oktober 2011 @ 15:46:04 #90
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102651352
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:26 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Nou ja, ik vroeg me af of er geld in te verdienen was.
Er zal vast wel geld mee te verdienen zijn alleen is het mi dan geen hobby meer. En ik doe aan genealogie omdat ik het leuk vind. Nu kan ik rustig een paar jaar het links laten liggen en wat anders doen.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:27:18 #91
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_102654839
Ik ben zaterdag begonnen met het opnieuw maken van mijn kwartierstaat :P Want wat ik al heb en uit +- 5200 mensen bestaat, is nou niet erg zorgvuldig samengesteld :P nergens bronvermeldingen etc, soms overgenomen van een of andere vage website, nu ga ik opnieuw beginnen maar wel met bronvermelding etc... Ik gebruik wel mijn oude kwartierstaat maar moet nu overal de bronnen bij zoeken :P

Nu heb ik een vraag, hoe kan ik het beste die bron noteren?

bijv:
'huwelijksakte Enkhuizen 1827 t/m 1837'
of
'huwelijksakte Enkhuizen 1827 t/m 1837 pagina dit van dat ' etc.. ?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 oktober 2011 @ 19:12:47 #92
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102658452
Ik heb er meestal als bron aktenummers bijgezet. En ook als ik het heb overgenomen van een website vul ik dat als bron in
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 oktober 2011 @ 19:31:09 #93
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102659324
Overigens is deze jullie al bekend? http://www.genealogywise.com
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:22:42 #94
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102700889
Ik heb overigens een doorbraak wat betreft mijn onderzoek naar mijn familie Snijder. Dankzij de overlijdensakte van de eerste bij mij bekende Snijder in Nederland ben ik in Duitsland uitgekomen. Door googlen en de naam Snijder in verschillende spellingen te gebruiken ben ik in contact gekomen met een Duitse genealoog die de door mij gezochte Snijder en diens voorouders in zijn gegevens heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Olga op 04-10-2011 19:29:25 ]
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_102702024
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:22 schreef Olga het volgende:
Ik heb overigens een doorbraak wat betreft mijn onderzoek naar mijn familie Snijder. Dankzij de overlijdensakte van de eerste bij mij bekende Snijder in Nederland ben ik in Duitsland uitgekomen. Door googlen en de naam Snijder in verschillende spellingen te gebruiken ben ik in contact gekomen met een Duitse genealoog die de door mij gezochte Snijder en diens voorouders in zijn gegevens heeft.
Kijk dat is cool. Rond welk jaartal zit je?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:44:40 #96
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102702279
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:40 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Kijk dat is cool. Rond welk jaartal zit je?
Bij de Snijders zit ik nog begin 18e eeuw. Sowieso zal onderzoek in het buitenland trager gaan. Een andere tak van de familie zit ik in de 15e eeuw.

Ik zei onlangs voor de grap dat het jammer is dat niet alles op 1 plek is gebleven, maar goed, dan was het een stuk minder uitdagender ;)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_102707147
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:44 schreef Olga het volgende:

[..]

Bij de Snijders zit ik nog begin 18e eeuw. Sowieso zal onderzoek in het buitenland trager gaan. Een andere tak van de familie zit ik in de 15e eeuw.

Ik zei onlangs voor de grap dat het jammer is dat niet alles op 1 plek is gebleven, maar goed, dan was het een stuk minder uitdagender ;)
Snijders uit welke regio?
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:03:07 #98
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102707402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:58 schreef Kirov het volgende:

[..]

Snijders uit welke regio?
Groningen en Friesland
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:16:38 #99
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_102708338
Ik heb wel een Berend Snieders uit Emlichheim (Duitsland) en een familie Snijder uit gasselte tot 1638
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_102710597
Hmm, wat ik in de stamboom heb is Drenthe/Gelderland/Overijsel
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 22:22:29 #101
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_102712557
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:52 schreef Kirov het volgende:
Hmm, wat ik in de stamboom heb is Drenthe/Gelderland/Overijsel
Van Snijders? Berend Snieders ging naar Drenthe en kreeg daar kinderen, sommigen werden ook wel snijders genoemd..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_102723051
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 22:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Van Snijders? Berend Snieders ging naar Drenthe en kreeg daar kinderen, sommigen werden ook wel snijders genoemd..
Hmm, ik kan niet kijken hoever ik dat had terug gezocht, mijn vorige laptop was gecrashed en ik ben natuurlijk zo verstandig om geen backups te maken :'(
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 09:34:51 #103
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102724233
Mijn Snijder (verschillende spellingen) komt uit Duitsland naar Friesland. Daarna gaan er nakomelingen naar Groningen en Amsterdam en van daaruit verder Noord Holland in en Australie
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 09:35:48 #104
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102724260
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:33 schreef Kirov het volgende:

[..]

Hmm, ik kan niet kijken hoever ik dat had terug gezocht, mijn vorige laptop was gecrashed en ik ben natuurlijk zo verstandig om geen backups te maken :'(
Die fout heb ik 1 keer gemaakt. Ook geen back-up gemaakt en mijn pc crashte. Wat was ik daar ziek van zeg :{
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_102726821
quote:
11s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 09:35 schreef Olga het volgende:

[..]

Die fout heb ik 1 keer gemaakt. Ook geen back-up gemaakt en mijn pc crashte. Wat was ik daar ziek van zeg :{
bedankt voor de tip zeg maar...
ik ga vanavond ff een back-up online zetten

welk programma gebruiken jullie om de stamboom bij te houden.
Ik heb nu aldfaer, werkt opzich prima maar ziet er een beetje cheap uit..beetje te windows95 zeg maar
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 11:03:49 #106
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102727002
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:59 schreef MrNiles het volgende:

[..]

bedankt voor de tip zeg maar...
ik ga vanavond ff een back-up online zetten

welk programma gebruiken jullie om de stamboom bij te houden.
Ik heb nu aldfaer, werkt opzich prima maar ziet er een beetje cheap uit..beetje te windows95 zeg maar
Ik gebruik nu ruim tien jaar aldfaer. Omdat ik er op zich wel tevreden mee ben, heb ik eigenlijk nooit een ander geprobeerd
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_102727438
ik heb nog wel een andere vraag aan de ervaren mensen

ik en ongeveer mijn hele voorouders komen uit Veldhoven
nu staat alles voor regio Eindhoven online, alle documenten zijn ingescant.
Met een paar avondjes was ik al in eind 1600 (1690)
meeste dingen weet ik vrij zeker en zijn ook goed gedocumenteert terug te vinden..
maar
voor deze datum houd het gewoon op in deze database
kan ik nog verder terug, of worden nog eerder alleen belangrijke mensen vernoemd.
Tot zover ik terug heb kunnen gaan bestond de hele familie uit boeren en wevers.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 oktober 2011 @ 13:05:02 #108
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_102730960
Kun je met Aldfaer ook een gedeelte van je bestand exporteren? Ik kan dat met PAF wel, bijvoorbeeld alleen het nageslacht van een bepaald persoon.
Maar ik zie de optie in Aldfaer niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_102735724
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 10:59 schreef MrNiles het volgende:

welk programma gebruiken jullie om de stamboom bij te houden.
Ik heb nu aldfaer, werkt opzich prima maar ziet er een beetje cheap uit..beetje te windows95 zeg maar
Ik werk met Stamboom Deluxe omdat ik die mn vader toentertijd eens cadeau had gedaan, ergens dik 10 jaar geleden. Op zich wel een handig programma. Geloof dat er tegenwoordig een nieuwe versie uit is waarbij je pdf bestanden kan opslaan, is wel handig als je eens een takje moet mailen naar iemand.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 oktober 2011 @ 15:23:21 #110
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_102735954
Ow, ik gebruik trouwens Personal Ancestral File (PAF), erg invoervriendelijk, en talloze output en exporteer opties.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:23:09 #111
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_102738247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kun je met Aldfaer ook een gedeelte van je bestand exporteren? Ik kan dat met PAF wel, bijvoorbeeld alleen het nageslacht van een bepaald persoon.
Maar ik zie de optie in Aldfaer niet
Ja, dat kan wel, moet je naar de persoon gaan, dan op 'persoon' > 'groep' > toevoegen aan nieuwe groep, en dan heb je hem in een aparte groep en die kan je dan opslaan oid. weet niet hoe het precies werkt..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:29:06 #112
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_102738454
Ah ik snap 'm al, zo moet het:

1. je gaat naar de persoon waarvan je een gedcom wilt (met of zonder voor/nageslacht)
2. je klikt bovenin op 'persoon'
3. je klikt op 'groepen'
4. je klikt op 'toevoegen aan nieuwe groep'
5. je gaat naar 'tonen' en klikt dan op 'groepen'
6. je krijgt een schermpje en dan kan je hem opslaan.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 oktober 2011 @ 18:33:30 #113
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_102742652
quote:
6s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:29 schreef Dagoduck het volgende:
Ah ik snap 'm al, zo moet het:

1. je gaat naar de persoon waarvan je een gedcom wilt (met of zonder voor/nageslacht)
2. je klikt bovenin op 'persoon'
3. je klikt op 'groepen'
4. je klikt op 'toevoegen aan nieuwe groep'
5. je gaat naar 'tonen' en klikt dan op 'groepen'
6. je krijgt een schermpje en dan kan je hem opslaan.
Bedankt!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 19:16:32 #114
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102744053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:17 schreef MrNiles het volgende:
ik heb nog wel een andere vraag aan de ervaren mensen

ik en ongeveer mijn hele voorouders komen uit Veldhoven
nu staat alles voor regio Eindhoven online, alle documenten zijn ingescant.
Met een paar avondjes was ik al in eind 1600 (1690)
meeste dingen weet ik vrij zeker en zijn ook goed gedocumenteert terug te vinden..
maar
voor deze datum houd het gewoon op in deze database
kan ik nog verder terug, of worden nog eerder alleen belangrijke mensen vernoemd.
Tot zover ik terug heb kunnen gaan bestond de hele familie uit boeren en wevers.
Mijn ervaring bij zoeken in de 16e en vroeg 17e eeuw is dat ik vooral baat heb bij secundaire bronnen. Van veel plaatsen zijn er geen registers van die tijd, zoals we die nu kennen met de burgelijke stand en vroeger met kerkboeken.

Ik bedoel met secundaire bronnen overdrachtsaktes e.d.

Heb je http://geneaknowhow.net/digi/bronnen.html hier al gekeken en dan onder Noord-Brabant?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:10:11 #115
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_102755825
Het is wel leuk om te weten waar je familie vandaan komt.

M'n oom heeft m'n vaders kant uitgezocht en kwam volgens mij tot 7 generaties terug, allemaal in ongeveer hetzelfde gebied. Daar is trouwens alweer een paar jaar geleden een nieuwe generatie bijgekomen. Een neef van m'n vader daarvan woont tegenwoordig in Canada en veel internationaler is het niet. :)

Of de familie aan m'n moeders kant ooit is uitgezocht weet ik niet. Die tak van de familie is veel meer van de wereld. Mijn oma was bijvoorbeeld in Nederlandsch Indie geboren en m'n opa had jaren in Londen gewoond. Een oud-oom woont bij Jakarta en een andere oud-oom met achternichten in Italie. Van die kant van de familie bestaan ook iig vanaf mijn overgrootoma geschilderde portretten.
reset
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:10:15 #116
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_102755829
Waarom zijn er zo weinig DTB uit Enkhuizen ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:10:48 #117
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_102755843
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:10 schreef Individual het volgende:
Het is wel leuk om te weten waar je familie vandaan komt.

M'n oom heeft m'n vaders kant uitgezocht en kwam volgens mij tot 7 generaties terug, allemaal in ongeveer hetzelfde gebied. Daar is trouwens alweer een paar jaar geleden een nieuwe generatie bijgekomen. Een neef van m'n vader daarvan woont tegenwoordig in Canada en veel internationaler is het niet. :)

Of de familie aan m'n moeders kant ooit is uitgezocht weet ik niet. Die tak van de familie is veel meer van de wereld. Mijn oma was bijvoorbeeld in Nederlandsch Indie geboren en m'n opa had jaren in Londen gewoond. Een oud-oom woont bij Jakarta en een andere oud-oom met achternichten in Italie. Van die kant van de familie bestaan ook iig vanaf mijn overgrootoma geschilderde portretten.
Onze berichten schelen ook echt maar 4 seconden terwijl er al 4 uur niet post is _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 19:42:51 #118
54593 crew  Olga
Cheese
pi_102782139
In mijn zoektocht naar een bepaalde voorvader kom ik telkens een klein stapje verder. Zo ben ik er vanmiddag achtergekomen dat hij op dit schip voer http://www.maritiemdigita(...)tdetail&id=103019601 . Het zijn telkens kleine muizenstapjes die ik maak, maar dat maakt me op zich weinig uit. Zolang ik aan het eind maar antwoord heb op de vragen die ik nu nog heb ;)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:32:28 #119
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_103647530
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:37:58 #120
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_103647926
http://www.genealogieonli(...)-bergsmit/I32980.php

_O- Ja, helemaal terug naar het jaar MIN 1257 ! :') Welke fantast heeft dit verzonnen, staat er ook echt achter 'Mythe' Hoe kan je het dan in vredesnaam linken :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:59:07 #121
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_103649351
Kan iemand mij vertellen waar ik bronnen van voor 1600 kan vinden? Dat al die heersers tussen 700 en 1100 enzo wel kloppen geloof ik allemaal wel, maar dat er dan weer allerlij mensen aan worden gekoppeld om maar een of andere adelijke tak te hebben... :{ Ik denk dat om het goed uit te zoeken ik de archieven in moet, maar dat is zooooveeeeel werk, wat vast al eens gedaan is, weet iemand of er ook betrouwbare genealogiën zijn van bepaalde families? Een paar uit mijn kwartierstaat:

-van Westerbeek
-van Rhoon
-van Hodepijl

etc..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 27 oktober 2011 @ 23:55:05 #122
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_103652471
Als het 'gegoede' families of adel is dan kan Nederlands Patriciaat of Nederlands Adelboek misschien helpen, of Nederlandse Leeuw en Gens Nostra jaargangen. Daar staan soms veel families in opgeschreven, vaak met volledige genealogieën.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Sport vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:00:11 #123
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_103652725
Op wikipedia met de lijst van adellijke families in Nederland staat 'van Lockhorst' bij de ridders. _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:44:57 #124
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_103690102
Nieuwe tak aan kwartierstaat toegevoegd:

Carpenter - van Westerbeek (van Segwaert) - van Rhoon - van Duvelant - Strom van Weena (van der Meer) - Hodenpijl - Oem van Wijngaarde - Ruygrock van de Werve - van Alkemade - van Egmond - Struuck

Zijn toch interessante namen..

Zie familie Struuck:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Overcinge

familie van Westerbeek:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerbeek_(huis)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westerbeek_(kasteel)

Kasteel strom van Weena:
http://www.deleeuwvanween(...)a%20van%20Weena.html

Rhoon dus opgericht door voorouders??:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rhoon

Oem:
http://www.stamboomsurfpagina.nl/oem.html
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 00:07:15 #125
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_103693793
Tot hoe ver terug gaat jullie kwartierstaat? Ik heb nu 1 tak tot generatie 28, Ik heb even uitgerekend, dat zou betekenen dat als ik al mijn voorouders tot zo ver terug uit zou kunnen zoeken, ik in die lijn 134 miljoen voorouders zou hebben _O- Kan je nagaan hoeveel vaker die persoon ook op andere plekken van de stamboom voor moet komen :P

Edit: Ah, ik heb zelfs een lijn tot generatie 29.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:40:09 #126
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_103724851
Dit is trouwens ook wel een mooie om gewoon in te vullen voor familie/vrienden ofzo..

http://www.lggi.nl/index.(...):downloads&Itemid=78

[ Bericht 1% gewijzigd door Dagoduck op 30-10-2011 11:03:09 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 oktober 2011 @ 14:56:52 #127
54593 crew  Olga
Cheese
pi_103743640
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:07 schreef Dagoduck het volgende:
Tot hoe ver terug gaat jullie kwartierstaat? Ik heb nu 1 tak tot generatie 28, Ik heb even uitgerekend, dat zou betekenen dat als ik al mijn voorouders tot zo ver terug uit zou kunnen zoeken, ik in die lijn 134 miljoen voorouders zou hebben _O- Kan je nagaan hoeveel vaker die persoon ook op andere plekken van de stamboom voor moet komen :P

Edit: Ah, ik heb zelfs een lijn tot generatie 29.
Ik kom tot Generatie 14 (stamoudouders) Dat is ergens eind 15e begin 16e eeuw. Voor die tijd zijn er amper bronnen of je moet van adel zijn en die heb ik nog niet gevonden in mijn kwartierstaat.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_103832122
Namen dienstplichtigen op website

AMSTERDAM - De namen van Nederlandse mannen die voor de Tweede Wereldoorlog hun dienstplicht hebben vervuld, zijn binnenkort op internet te raadplegen. Het Stadsarchief Amsterdam lanceert donderdag de website Militieregisters.nl, met de administratie van bijna alle mannen die van 1814 tot en met 1941 in militaire dienst hebben gezeten.

Met de nieuwe website zijn bijna ieders voorouders terug te vinden, aldus het Stadsarchief dinsdag. Voorlopig staan er nog ongeveer 234.000 namen op. In de loop van volgend jaar moeten 2,4 miljoen namen te doorzoeken zijn.
De gegevens zijn afkomstig van 16 overheidsarchieven die de administratie van dienstplichtige mannen in beheer hebben. Nog niet alle archiefinstellingen hebben deze zogeheten militieregisters ter inzage gegeven aan het project. Zo ontbreken nog de archieven van Groningen en Zuid-Limburg.
Ongeveer 150 vrijwilligers, die geworven zijn door Stadsarchief Amsterdam, zijn de data voor Militieregisters.nl aan het invoeren.

*O*
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 november 2011 @ 10:39:44 #129
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104112773
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 november 2011 @ 13:14:29 #130
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104117682
quote:
5 generaties maar?
En ik heb weinig tot niets in NB zitten

Ach, leuk om mensen warm te maken voor genealogie :)

Ik heb afgelopen 2 dagen alle Brandts Buijs gegevens maar even uit Familysearch getrokken, voordat de boel daar op slot gaat mbt wiewaswie.nl

Iemand trouwens ervaring met onderzoek in Ned. Indie, Duitsland en of USA?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 8 november 2011 @ 16:33:18 #131
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104125272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

5 generaties maar?
En ik heb weinig tot niets in NB zitten

Ach, leuk om mensen warm te maken voor genealogie :)

Ik heb afgelopen 2 dagen alle Brandts Buijs gegevens maar even uit Familysearch getrokken, voordat de boel daar op slot gaat mbt wiewaswie.nl

Iemand trouwens ervaring met onderzoek in Ned. Indie, Duitsland en of USA?
Jij hebt igg. nog weinig in NB, ik heb 0,0 personen in NB
Nou vooruit misschien een paar:



Maar ik zou dan niet weten wie, niet eens welke kant van de familie _O- Zullen trouwens wel aangetrouwde van aangetrouwde zijn ^O^

Ik heb trouwens ook geen idee hoe die belgische er in komen, kan me niet herrinneren dat ik belgische personen in mijn gedcom heb _O-

Wat is wiewaswie?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 november 2011 @ 18:59:07 #132
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104131267
Wiewaswie.nl is de opvolger van Genlias. Men is bezig alle aktes en gegevens a la allegroningers.nl e.d. beschikbaar te maken via een centrale website, gesteund door alle archiefinstellingen, dus niet meer de fragmentatie van dit moment (digitalestamboom, genlias, drenlias, allefriezen, tresoar, allegroningers etc.). Ook de fotokopieen van de originele aktes moeten beschikbaar worden, tegen betaling uiteraard. Maar Familysearch biedt ze momenteel gratis aan, en daar zit wiewaswie dus niet op te wachten
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 november 2011 @ 19:36:46 #133
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104133270
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen 2 dagen alle Brandts Buijs gegevens maar even uit Familysearch getrokken, voordat de boel daar op slot gaat mbt wiewaswie.nl

Ik ben daar ook mee bezig maar vooral in gebieden waar ik zelf weinig kom qua archieven :)
Het is alleen wat vermoeiend qua opslaan met de hand :D
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 november 2011 @ 19:38:58 #134
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104133373
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 15:31 schreef Kirov het volgende:
Namen dienstplichtigen op website

AMSTERDAM - De namen van Nederlandse mannen die voor de Tweede Wereldoorlog hun dienstplicht hebben vervuld, zijn binnenkort op internet te raadplegen. Het Stadsarchief Amsterdam lanceert donderdag de website Militieregisters.nl, met de administratie van bijna alle mannen die van 1814 tot en met 1941 in militaire dienst hebben gezeten.

Met de nieuwe website zijn bijna ieders voorouders terug te vinden, aldus het Stadsarchief dinsdag. Voorlopig staan er nog ongeveer 234.000 namen op. In de loop van volgend jaar moeten 2,4 miljoen namen te doorzoeken zijn.
De gegevens zijn afkomstig van 16 overheidsarchieven die de administratie van dienstplichtige mannen in beheer hebben. Nog niet alle archiefinstellingen hebben deze zogeheten militieregisters ter inzage gegeven aan het project. Zo ontbreken nog de archieven van Groningen en Zuid-Limburg.
Ongeveer 150 vrijwilligers, die geworven zijn door Stadsarchief Amsterdam, zijn de data voor Militieregisters.nl aan het invoeren.

*O*
btw je kunt er ook aan meewerken zie http://velehanden.nl/
Dat doe ik ook :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  dinsdag 8 november 2011 @ 21:05:22 #135
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104137577
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 18:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wiewaswie.nl is de opvolger van Genlias. Men is bezig alle aktes en gegevens a la allegroningers.nl e.d. beschikbaar te maken via een centrale website, gesteund door alle archiefinstellingen, dus niet meer de fragmentatie van dit moment (digitalestamboom, genlias, drenlias, allefriezen, tresoar, allegroningers etc.). Ook de fotokopieen van de originele aktes moeten beschikbaar worden, tegen betaling uiteraard. Maar Familysearch biedt ze momenteel gratis aan, en daar zit wiewaswie dus niet op te wachten
Mooi niet dat ik daarvoor ga betalen :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 november 2011 @ 19:14:01 #136
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104172083
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Mooi niet dat ik daarvoor ga betalen :P
Waar het mij omgaat is dat ze nu dus gratis beschikbaar worden gesteld door FS en plotseling moet er via een andere instantie voor worden betaald en worden de aktes niet meer gratis via FS beschikbaar gesteld. Ik vind het absoluut niet erg om voor genealogie te moeten betalen. Voor een kopie bij een archief zelf betaal je tenslotte ook. Het gaat mij om de manier :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2011 @ 19:33:00 #137
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104173118
Anyway, het meeste is nu nog op FS te vinden
Dus nu het nog kan, haal eraf wat je eraf wilt halen :)

Niemand trouwens ervaring met Ned.Indie, Duitsland en USA?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 november 2011 @ 19:36:55 #138
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104173343
Duitsland ben ik zelf ook nog beginnende dus moet zelf ook alles nog uitvinden ;)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 november 2011 @ 21:05:12 #139
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104178084
Duitsland:
Ik heb een trouwdatum en plaats, en geboortedatum en plaats. Ik zoek echter wat nadere details (ouders bruid etc.)
Het gaat om Agnes Camille Else Schleinitz, geb. 14 april 1886 te Deuben (Duitsland)
gehuwd op 15 april 1909 te Wermsdorf (Duitsland) met Ludwig Felix Richard Paul Cornelis Alijander Brandts Buijs
De ouders van de bruid zoek ik dus, plus hopelijk wat nadere gegevens over hun zoon Ludwig Felix, geb. 22 sep. 1920, waarschijnlijk te Wermsdorf, en vermist geraakt in WO2 (naar verluidt van kleindochter Agnes en LFRPCA)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 november 2011 @ 23:01:05 #140
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104184949
Bij jou is het iig. nog eind 19e eeuw, ik één persoon in Duitsland geboren in Emlichheim, daar zijn dus de archieven van afgebrand.. oid. verder nog een aantal in Duitsland en ook nog een Arnold Derk Benckendorff uit Herfort. maar dat is dan ook alles wat ik over hem weet qua Duitsland, hij trouwde in 26-07-1763 met Aaffien Janssen Boerma in Groningen... en hij is voor 1786 overleden..

Ik heb alleen geen idee hoe ik moet zoeken in Duitsland via sites oid?

Hebben jullie verder in jullie voorouders t/m 1800 nog interessante voorouders? Weten jullie waar ik naast geboorte, huwelijk en overlijdensaktes ik nog informatie kan vinden over wat voor werk ze deden etc?

Edit: dit zou trouwens een broer van hem kunnen zijn: http://gedbas.genealogy.net/datenblatt.jsp?nr=1088159267

Aangezien een van zijn kinderen ook Anna Margaretha heet, kan geen toeval zijn?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 november 2011 @ 10:14:41 #141
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104193818
quote:
6s.gif Op woensdag 9 november 2011 23:01 schreef Dagoduck het volgende:

Hebben jullie verder in jullie voorouders t/m 1800 nog interessante voorouders? Weten jullie waar ik naast geboorte, huwelijk en overlijdensaktes ik nog informatie kan vinden over wat voor werk ze deden etc?
Wat is interessant? Wat voor de een interessant is hoeft dat voor de ander niet te zijn.

Wat ik vooral opvallend vind is een van mijn voormoeders. In een periode van twaalf jaar krijgt ze drie kinderen waarvan de vader onbekend is. Ze trouwt ook daarna niet en overlijdt dus als alleenstaande midden 19e eeuw. Het lijkt me dat zij een moeilijk leven heeft gehad in een tijd waar trouwen normaal was.

Wat voor mij als onderzoeker jammer is, is dat ik ook niet kan achterhalen wie de vader(s) zijn geweest van haar kinderen. Op de aktes staat namelijk geen vader genoemd.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 november 2011 @ 10:23:33 #142
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104194034
Oh Tara, waarschijnlijk heb je hem al, maar op http://militieregisters.nl/ staat ook een Brandts Buijs. Ik kwam hem net tegen bij het invoeren.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 november 2011 @ 11:37:21 #143
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104196048
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 10:23 schreef Olga het volgende:
Oh Tara, waarschijnlijk heb je hem al, maar op http://militieregisters.nl/ staat ook een Brandts Buijs. Ik kwam hem net tegen bij het invoeren.
Willem Alijander Hans neem ik aan? Die had ik er al uitgehaald :)
Bedankt voor het melden in ieder geval.
Militieregisters staan trouwens ook bij de huwelijksbijlagen op FS :)

Ow en Olga, de laatste Gens Nostra was een themanummer mbt 'vader onbekend'. Er staan een boel tips en trucs is voor het zoeken naar de vader
(waar woonde de moeder, waar werkte ze, wat zijn de namen van de kinderen etc.)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 november 2011 @ 11:45:13 #144
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104196341
Thanks voor de tip en dat de militieregisters ook bij de huwelijksbijlagen staan in FS wist ik.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Sport donderdag 10 november 2011 @ 17:04:09 #145
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_104207891
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:07 schreef Dagoduck het volgende:
Tot hoe ver terug gaat jullie kwartierstaat? Ik heb nu 1 tak tot generatie 28, Ik heb even uitgerekend, dat zou betekenen dat als ik al mijn voorouders tot zo ver terug uit zou kunnen zoeken, ik in die lijn 134 miljoen voorouders zou hebben _O- Kan je nagaan hoeveel vaker die persoon ook op andere plekken van de stamboom voor moet komen :P

Edit: Ah, ik heb zelfs een lijn tot generatie 29.
Ik tot 26. 8-)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 november 2011 @ 17:31:51 #146
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104208874
Generatie 24
(Van Brummelen/Bramhall/Bromale)
Van Loenresloot kwam zelfs niet eens verder dan 20
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 10 november 2011 @ 20:18:43 #147
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104216413
Hebben jullie wel eens gehad dat op een akte verkeerde dingen stonden? Ik heb bijvoorbeeld een overlijdensakte van een voorvader van mij waarop ouders staan die zeker weten zijn ouders niet zijn. Het is de juiste man want voor de rest klopt wel alles.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  donderdag 10 november 2011 @ 22:40:30 #148
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104225680
quote:
14s.gif Op donderdag 10 november 2011 20:18 schreef Olga het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad dat op een akte verkeerde dingen stonden? Ik heb bijvoorbeeld een overlijdensakte van een voorvader van mij waarop ouders staan die zeker weten zijn ouders niet zijn. Het is de juiste man want voor de rest klopt wel alles.
Bij overlijdensaktes zijn de ouders vaak al overleden, en werden ze vaak aangegeven door een buurman, die hoeft die ouders niet gekent te hebben...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 10 november 2011 @ 22:41:25 #149
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104225724
De aflevering van "Who Do You Think You Are?" UK Larry Lamb (S08E04), is echt een leuke aflevering! zeker de moeite waard...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2011 @ 08:12:13 #150
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104234240
quote:
6s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:40 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bij overlijdensaktes zijn de ouders vaak al overleden, en werden ze vaak aangegeven door een buurman, die hoeft die ouders niet gekent te hebben...
Klopt maar dan werd vaak ouders onbekend neergezet
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 november 2011 @ 08:48:40 #151
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104234690
Ik ben dat vaak genoeg tegengekomen, een aanname van de namen van de ouders, waar weinig van klopt. Willemina Johanna Bosch Morison, daadwerkelijk dochter van Godart Bosch Morison en Jantje Verburgt staat op de overlijdensakte als:
Wilhelmina Johanna Bosch Morisson
Vader: Willem Bosch Morison
Moeder: Johanna Everdina Verburgt
Wat dus absoluut niet klopt.

Maar inderdaad, dat heeft te maken met het feit dat aangifte wordt gedaan door mensen die het niet precies weten.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2011 @ 10:38:01 #152
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104237253
Bij mij was het de eerste keer dus had het niet eerder meegemaakt. Vandaar dat ik vroeg of het veelverkomend was :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 november 2011 @ 13:54:07 #153
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104244568
Op http://go.fold3.com/wwii zijn van 11 november t/m 20 november de bestanden die te maken hebben met de Tweede Wereldoorlog gratis toegankelijk.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 november 2011 @ 15:27:39 #154
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104248259
Bedankt,

Van dezelfde Willem Alijander Hans een Service Registration formulier uit Californie gedownload :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 11 november 2011 @ 18:37:07 #155
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104256118
Niemand uit mijn familie heeft iets met de oorlog te maken gehad volgens mij... (als militair oid) Misschien m'n overgrootvader bij de marine..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 november 2011 @ 19:18:19 #156
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104257809
-Stil verzet: Mijn overgrootvader weigerde als musicus zich in te schrijven bij het cultuurregister of iets dergelijks, samen met een groep andere musici, tot woede van de bezetters
-Onderduikadres: Theodora Versteegh, de schoonzus van mijn overgrootvader en zus van mijn overgrootmoeder, die als zangeres bij bovenstaande groep aansloot, redde Joodse kinderen (52 geloof ik) samen met haar partner, de schilderes Ru Paré
-Geallieerd militair: of hij gevochten heeft weet ik niet, maar blijkbaar is Willem Alijander Hans Brandts Buijs als 61-jarige nog wel opgeroepen of ingeschreven voor dienst.
-NSB: De andere kant dus, Cor B.B. (met Duitse vrouw) had een hoge positie binnen de NSB, ergens in het Gooi of Noord-Utrecht (Eemnes, Baarn, die richting op)
-Wehrmacht?: Zijn zoon, staat officieel als journalist vermist in de oorlog. Maar een nichtje van Cor heeft daar zo haar gedachten over. Volgens haar zat hij bij de Duitse Wehrmacht.
-Jappenkamp: De dochter van Cor, Ilse, is omgekomen in het Tjideng-kamp in Batavia
-KNIL, POW en slachtoffer Junyo Maru: De broer van Cor (Ludwig Paul) vocht in Ned. Indie in het KNIL leger. Hij was gevangengenomen door de Japanners en bevond zich aan boord van de Junyo Maru, op weg naar Birma volgens mij. In ieder geval is het schip getorpedeerd door de Engelsen, niet wetende dat er zoveel gevangen aan boord waren: 5620 doden.
-Zijdelings slachtoffer oorlog: Mijn oompje, Thijs B.B. woonde in sept. 1944 in Velp. Hij is overleden aan difterie (5 maanden oud) voornamelijk vanwege het feit dat door de Slag om Arnhem (Market Garden) hij niet naar het ziekenhuis kon. Dat was aan de andere kant van het spoor, wat gevechtslinie was en wemelde van sluipschutters.

En dit is alleen de familie Brandts Buijs
1 familie, hele veelzijdige rollen in de oorlog
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 11 november 2011 @ 19:40:01 #157
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104258888
Het ligt er ook maar net aan waar ze woonden natuurlijk..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:02:30 #158
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104260030
Ik heb zit hier trouwens met een probleempje :P Mijn overgrootvader Daniël Hendrik Gordinou de Gouberville is in 1931 getrouwt met Aaltje Klasina van den Belt, ze zijn toen gescheiden maar ik weet niet wanneer, toen is hij weer getrouwd met ene 'Mies'. Daniël is overleden in 1997, maar m'n moeder wist niet precies meer wanneer en ik kan bij de overlijdensadvertenties/rouwkaarten geen kaart van hem vinden... Wat ik nog zou kunnen doen is een brief schrijven naar zijn laatst overgebleven kind, maar ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn? Op onlinebegraafplaatsen kan ik hem niet vinden, ook het een huwelijksdatum van Daniël en Mies is onbekend..

edit: Weet iemand wat de afkorting Cav. Uff. betekend? Als in:

Cav. Uff. D. Gordinou de Gouberville, procuratiehouder van de Agenzia Maritima Olandese te Genua (is trouwens weer een oom van Daniël die met Aaltje & Mies trouwt)

EDIT: D.H. G de G gaat in 1929 naar Batavia, en wie zit er ook op dat schip?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sax_Rohmer
:P Hij stapt af in Port Said zo staat te lezen, het kan natuurlijk netzogoed een andere Sax Rohmer zijn maar goed.. :P

[ Bericht 10% gewijzigd door Dagoduck op 11-11-2011 20:30:25 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 november 2011 @ 20:38:38 #159
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104261822
Athletiek.
Wedstrijd te Arnhem.

Zondag zijn op het terrein van Vitesse te Arnhem wedstrijden van den Ned. Vel. Turnkring gehouden. Er namen acht vereenigingen aan deel met in 't geheel circa 100 leden. De uitslagen van deze wedstrijden luiden:
400m hardloopen: 1. D. Gordinou de Goukewille T.H.0.R., Arnhem 55 sec.; 2. J. Otten, U.D.I. 55 3/5 sec.; 3. J. v. d. Peppel. Tovol 60 1/5; 4. H. v. Veen. idem.

Dan denk je oh leuk, een sportuitslag van familie in de krant, maar het leuke is dat we hier thuis nog een foto van hem hebben dat hij over de finisch komt bij deze race :D Dan gaat het dus om 19-07-1927 Dat is lang geleden :P

En dan nog die spelling 'Goukewille' ipv. Gouberville :D

edit: Zo is op deze lijst van oud speler van Vitesse 'Piet Gordinou de Gouberville' te vinden, dit is een broer van Daniël, in een ander bericht:

In een andere krant van 1927:
In Arnhem vangen om 14 uur op het terrein der vereeniging Eendracht", het. gemeentelijk sportterrein, de jaarlijksche wedstrijden cm den U.D.1."-beker aan. De organisatie daarvan berust bij U.D.L", een der oudste Nederlandsche athletiekvereenigingen, die weet wat organiseeren beteekent. Hieraan nemen athleten der vereenigingen A.V.W., U.D.L, E.K.C.A., Vitesse, Springbokken en Eendracht deel, waarbij zeer goede athleten, o.a. Pasma, Maanen, Bugter, de Gebr. Gordinou de Gouberville, Duisterwinkel, Tap en Bochove. Verwerkt worden daar de volgende nummers : 100 m. 400 m, 1500 m en 5000 m hardloopen; 4 x 100 m estafette, verspringen met aanloop, polsstokhoogspringen; hink-stap-sprong; kogelstooten; speerwerpen en Zweedsche estafette (400, 300, 200 en 100 m).

:D leuk toch..

edit: in 1926 ook nog een uitslag:

100M 1e plaats D Gordinou 11 2/5 sec., 2e plaats P Gordinou 11 8/5 sec. _O- concurenten ook nog..

[ Bericht 8% gewijzigd door Dagoduck op 11-11-2011 20:51:02 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 november 2011 @ 21:37:29 #160
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104265169
Heb ik een man gevonden die trouwt met een vrouw die bijna dezelfde uit 3 namen bestaande voornaam heeft als zijn oma, dus ik HUH? :P dus ik die die voorouders van die vrouw terugzoeken is het familie van elkaar _O- apart als je zo'n gevoel hebt dat het niet klopt en het ook zo is..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:35:58 #161
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104268762
Ik ben nog niet geheel zeker wie deze persoon is maar ik denk Isack Gordinou de Gouberville (1729-1800):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze Isack heeft 1 kind, er moeten er meer zijn zou je zeggen, tweede helft 18e eeuw, daar zijn toch wel aktes van in Amsterdam :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104276897
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 19:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
- De broer van Cor (Ludwig Paul) vocht in Ned. Indie in het KNIL leger. Hij was gevangengenomen door de Japanners en bevond zich aan boord van de Junyo Maru, op weg naar Birma volgens mij.
De junyo maru was op weg naar Padang, westkust van Sumatra en ze waren al in de buurt.
Vanaf Padang werden de gevangenen vervoerd naar de pakanbaroespoorweg die de kolenmijnen van Umbilin ( midden Sumatra) verbond met de oostkust. De spoorweg was voor Japan nodig om snel steenkool naar Japan en legereenheden elders te brengen.

De schrijver Willem Jan Otten was een van de sprekers op 4 mei 2011 in de Nieuwe Kerk.
Hij had het ook even over zijn oma, geloof ik
Zijn oma was Maja Kwast, gehuwd met Ferguson en Ilse Brandts Buijs was haar schoonzus.
http://www.literatuurplein.nl/nieuwsdetail.jsp?nieuwsId=2725
http://www.parool.nl/paro(...)in-Nieuwe-Kerk.dhtml

[ Bericht 23% gewijzigd door Bluesdude op 12-11-2011 02:13:40 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 november 2011 @ 07:51:25 #163
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104278141
De familie Ferguson, althans de kinderen van Ilse, ken ik dan wel weer :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_104299943
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 19:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
- De broer van Cor (Ludwig Paul) vocht in Ned. Indie in het KNIL leger. Hij was gevangengenomen door de Japanners en bevond zich aan boord van de Junyo Maru, op weg naar Birma volgens mij. In ieder geval is het schip getorpedeerd door de Engelsen, niet wetende dat er zoveel gevangen aan boord waren: 5620 doden.
Ken je deze links:
http://www.gahetna.nl/col(...)andt%2A/q/comments/1

http://www.gahetna.nl/col(...)nr/422/scan-index/89
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 november 2011 @ 23:07:01 #165
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104300990
Nee. Heel erg bedankt!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 november 2011 @ 11:18:28 #166
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104311054
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 november 2011 20:02 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb zit hier trouwens met een probleempje :P Mijn overgrootvader Daniël Hendrik Gordinou de Gouberville is in 1931 getrouwt met Aaltje Klasina van den Belt, ze zijn toen gescheiden maar ik weet niet wanneer, toen is hij weer getrouwd met ene 'Mies'. Daniël is overleden in 1997, maar m'n moeder wist niet precies meer wanneer en ik kan bij de overlijdensadvertenties/rouwkaarten geen kaart van hem vinden... Wat ik nog zou kunnen doen is een brief schrijven naar zijn laatst overgebleven kind, maar ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn? Op onlinebegraafplaatsen kan ik hem niet vinden, ook het een huwelijksdatum van Daniël en Mies is onbekend..

edit: Weet iemand wat de afkorting Cav. Uff. betekend? Als in:

Cav. Uff. D. Gordinou de Gouberville, procuratiehouder van de Agenzia Maritima Olandese te Genua (is trouwens weer een oom van Daniël die met Aaltje & Mies trouwt)

EDIT: D.H. G de G gaat in 1929 naar Batavia, en wie zit er ook op dat schip?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sax_Rohmer
:P Hij stapt af in Port Said zo staat te lezen, het kan natuurlijk netzogoed een andere Sax Rohmer zijn maar goed.. :P
Omdat hij langer dan twee jaar geleden is overledne kan je een persoonskaart bij het cbg opvragen, zie http://194.171.109.12/page/322
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 13 november 2011 @ 16:58:48 #167
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104321063
Hoe kan ik de geboorte/doopdatum van iemand in Duitsland (Herford) vinden?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 november 2011 @ 17:18:29 #168
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104321751
Is hij in ons land getrouwd? Zoja dan kan het in de huwelijkse bijlagen staan, Veel daarvan staan op familysearch
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 13 november 2011 @ 17:24:48 #169
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104321963
quote:
14s.gif Op zondag 13 november 2011 17:18 schreef Olga het volgende:
Is hij in ons land getrouwd? Zoja dan kan het in de huwelijkse bijlagen staan, Veel daarvan staan op familysearch
Hij is in 1763 in Groningen getrouwt, dan zitten er toch geen huwelijksbijlagen bij of wel?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 november 2011 @ 17:30:00 #170
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104322161
nee helaas niet :'(
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 november 2011 @ 17:34:15 #171
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104322314
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 13 november 2011 @ 18:22:16 #172
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104323829
quote:
Ik heb al wat rondgezocht maar het is echt irritant :P Het beste is denk ik dat ik er een keer heen ga :D Zo moet ik ook nog een keer naar Frankrijk, maar voordat ik naar Frankrijk ga moet ik eerst nog contact op nemen met iemand die verstand heeft van welke schepen er in Nederland zijn geweest met een Kapitein Beaumont.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 november 2011 @ 18:25:37 #173
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104323933
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 18:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik heb al wat rondgezocht maar het is echt irritant :P Het beste is denk ik dat ik er een keer heen ga :D Zo moet ik ook nog een keer naar Frankrijk, maar voordat ik naar Frankrijk ga moet ik eerst nog contact op nemen met iemand die verstand heeft van welke schepen er in Nederland zijn geweest met een Kapitein Beaumont.
Herkenbaar :D Ik moet voor mijn genealogie nog naar Duitsland, Belgie, Zwitserland en Australie :')

Ach ja dat is het nadeel als je familie niet op 1 plek bleef :P
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 13 november 2011 @ 19:53:42 #174
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104327299
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 18:25 schreef Olga het volgende:

[..]

Herkenbaar :D Ik moet voor mijn genealogie nog naar Duitsland, Belgie, Zwitserland en Australie :')

Ach ja dat is het nadeel als je familie niet op 1 plek bleef :P
Ik heb meerdere lijnen in Duitsland, 1 in Frankrijk, en waarschijnlijk 1 in Engeland...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 november 2011 @ 19:58:44 #175
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104327543
Oh ik vergat Schotland nog :D
Ik moet flink gaan sparen om naar al die landen te gaan :+

Maar goed, voorlopig heb ik nog meer dan genoeg te doen qua stamboomonderzoek in Nederland :P
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 13 november 2011 @ 21:51:55 #176
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104333675
Mijn stamvader van de Gordinou de Gouberville kant is dus Isaac Gourdineau die in 1664 trouwt in Zutphen, hij is corporaal onder Capt. Beaumont; volgens http://members.home.nl/riandirksen/captains_tot_1715.htm was er in 1655 een Capt. Beaumont in Den Haag, en laat deze http://www.digulleville.f(...)beaumont/default.asp man uit Digulleville nou net in die tijd leven en kapitein zijn, en benoemd zijn tot kapitein van de kust van Den Haag _O_

Dat moet hem zijn! en laat Digulleville nou vlak bij Gouberville liggen, http://maps.google.nl/map(...)rc=6&mra=ls&t=h&z=11

Ik ben gewoon een stapje verder in mijn zoektocht *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 november 2011 @ 21:57:32 #177
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104333978
Tof zeg!

Ik ben nu bezig met een man die blijkbaar niet geboren is, maar wel overleden :+ Nee grapje :P

In de tienjarentafels staat zijn naam wel met geboortedatum, net als in een uittreksel bij zijn huwelijkse bijlagen, Maar op allegroningers is hij niet te vinden. Wel een broer van hem die op dezelfde dag wordt geboren en waar ik verder niets over vind.

Of hij was deel van een tweeling of, en ik denk dat dat dat hierzo is, staat er een foute naam op de akte
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 13 november 2011 @ 23:04:53 #178
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104337536
Wat zijn die tienjarentafels eigenlijk? Daar heb ik volledig langs gekeken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 14 november 2011 @ 05:16:51 #179
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104341943
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 23:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat zijn die tienjarentafels eigenlijk? Daar heb ik volledig langs gekeken
Wat dat zijn? Dat zijn registers waar alle namen in staan, scheelt tijd met zoeken, bij geboorteaktes heb je 4 aktes per bladzijde bij 10jarentafels staan alleen de naam en datum...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 november 2011 @ 07:37:07 #180
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104342334
Ah, dacht ik altijd al. Dat het de registers waren. Niets aan gemist dus
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 november 2011 @ 12:21:55 #181
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104508623
Het was even flink zoeken, maar ik heb een vrij-toegankelijke Ancestry.com ingang gevonden.
Deze zijn best handig voor USA onderzoek. Voor de rest niet heel erg veel anders
Maar Willem Alijander Hans en zijn nageslacht heb ik weer iets beter in beeld kunnen brengen

Anyway, als jullie er nog belang bij hebben, PM dan even :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2011 @ 10:16:00 #182
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104666825
Ben weer wat verder gekomen met een van mijn takken van mijn moeders kant. Die eindigde al een tijdje met een ongehuwde moeder en dan is het vaak wat lastiger zoeken. Maar dankzij de overlijdensakte van haar, waar ik serieus een week naar heb gezocht, weet ik nu haar ouders en kan ik weer verder :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  donderdag 24 november 2011 @ 19:12:29 #183
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104770283
Ik heb een voorouder die Pieter Baas heet, wel grappig in deze tijd van het jaar :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 november 2011 @ 15:17:44 #184
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104843774
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:12 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb een voorouder die Pieter Baas heet, wel grappig in deze tijd van het jaar :D
Doet me denken aan die meerkamper in de atletiek die sintnicolaas van zijn achternaam heet :D
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104857046
Ik loop bij m'n Dijkstra-familie al vlak voor 1800 vast. Zo frusterend. Er zou veel meer moeten zijn, maar op de een of andere manier kan ik niets vinden.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 22:40:21 #186
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104859930
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:43 schreef Natalie het volgende:
Ik loop bij m'n Dijkstra-familie al vlak voor 1800 vast. Zo frusterend. Er zou veel meer moeten zijn, maar op de een of andere manier kan ik niets vinden.
DTB niets?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_104869058
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:40 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

DTB niets?
Nee, dat is het frustrerende. Het betreft m'n voorouders aan de kant van m'n moeder (ook een Dijkstra) en ze komen uit Dokkum. Tresoar is heeft een uitgebreide database, maar welke spellingvariaties is ook probeer, of hoe uitgebreid ik ook zoek: ik kom niet verder terug.

Ik heb het terug kunnen zoeken tot Sierk Hanses/Hanses, getrouwd met Sjoerdje Hanses/Hansen op 09-12-1742 te Dokkum.
Maar van hem kan ik geen doop of overlijden vinden. Alsof het bij hem helemaal ophoudt. Terwijl ik van haar wel verder terug kom.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_104869139
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 13:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

5 generaties maar?
En ik heb weinig tot niets in NB zitten

Ach, leuk om mensen warm te maken voor genealogie :)

Ik heb afgelopen 2 dagen alle Brandts Buijs gegevens maar even uit Familysearch getrokken, voordat de boel daar op slot gaat mbt wiewaswie.nl

Iemand trouwens ervaring met onderzoek in Ned. Indie, Duitsland en of USA?
Voor Ned. Indie kun je naar het Indisch archief in Den Haag. Ze hebben wel graag dat ze zelf ook iets inbrengt in de archieven. Ze kunnen ook voor je vertalen btw.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 27 november 2011 @ 10:02:16 #189
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104869239
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, dat is het frustrerende. Het betreft m'n voorouders aan de kant van m'n moeder (ook een Dijkstra) en ze komen uit Dokkum. Tresoar is heeft een uitgebreide database, maar welke spellingvariaties is ook probeer, of hoe uitgebreid ik ook zoek: ik kom niet verder terug.

Ik heb het terug kunnen zoeken tot Sierk Hanses/Hanses, getrouwd met Sjoerdje Hanses/Hansen op 09-12-1742 te Dokkum.
Maar van hem kan ik geen doop of overlijden vinden. Alsof het bij hem helemaal ophoudt. Terwijl ik van haar wel verder terug kom.
Misschien komen ze uit Duitsland?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104869447
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 10:02 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Misschien komen ze uit Duitsland?
De melding bij hun huwelijk zegt dat ze 'afkomstig zijn van Dokkum'.
Normaal gesproken kun je er dan wel vanuit gaan dat ze daar ook geboren zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 27 november 2011 @ 10:32:51 #191
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104869605
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 10:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

De melding bij hun huwelijk zegt dat ze 'afkomstig zijn van Dokkum'.
Normaal gesproken kun je er dan wel vanuit gaan dat ze daar ook geboren zijn.
Dokkum, dopen, doopjaar 1717
Dopeling: Sjoerd
Gedoopt op 6 juni 1717 in Dokkum
Zoon van Hans Dirks en niet genoemde moeder

Niet sjoerdje maar wel sjoerd... misschien een broer?

edit:
Dokkum, dopen, doopjaar 1715
Dopeling: Sjoertje
Gedoopt op 18 augustus 1715 in Dokkum
Dochter van Hans Dirks en niet genoemde moeder
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104869674
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 10:32 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Dokkum, dopen, doopjaar 1717
Dopeling: Sjoerd
Gedoopt op 6 juni 1717 in Dokkum
Zoon van Hans Dirks en niet genoemde moeder

Niet sjoerdje maar wel sjoerd... misschien een broer?

edit:
Dokkum, dopen, doopjaar 1715
Dopeling: Sjoertje
Gedoopt op 18 augustus 1715 in Dokkum
Dochter van Hans Dirks en niet genoemde moeder
Ik zei eerder al dat ik van haar wel verder terug ben. Zit ergens begin 1600 in die lijn. 't Is vooral balen dat ik niet verder kom met Sierk. Maar wie weet vind ik ooit meer over hem :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 27 november 2011 @ 10:42:43 #193
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104869718
Heel misschien?

Dokkum, dopen, doopjaar 1695
Dopeling: Sierck
Gedoopt op 1 september 1695 in Dokkum
Zoon van Johannes Lammerts en niet genoemde moeder
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 12:09:33 #194
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104871372
http://genealogievanolga.blogspot.com/2011/11/whats-in-name.html Overigens een verslag van mijn onderzoek naar een voormoeder :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  † In Memoriam † zondag 27 november 2011 @ 12:45:46 #195
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_104872411
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:40 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, dat is het frustrerende. Het betreft m'n voorouders aan de kant van m'n moeder (ook een Dijkstra) en ze komen uit Dokkum. Tresoar is heeft een uitgebreide database, maar welke spellingvariaties is ook probeer, of hoe uitgebreid ik ook zoek: ik kom niet verder terug.

Ik heb het terug kunnen zoeken tot Sierk Hanses/Hanses, getrouwd met Sjoerdje Hanses/Hansen op 09-12-1742 te Dokkum.
Maar van hem kan ik geen doop of overlijden vinden. Alsof het bij hem helemaal ophoudt. Terwijl ik van haar wel verder terug kom.
Het kan zijn dat hij in de naburige gemeente gedoopt is. Overlijden is meestal minder belangrijk, want dat kan ook ver weg gebeurt zijn.

Ik zie hierboven nergens de getuigen staan. Dat maakt het ook lastiger zoeken.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 12:47:46 #196
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104872497
Natalie (haai btw :* ) Heb je je vraag al eens gesteld in de mailgroep van Friesland genealogie? Misschien kunnen zij je verder helpen.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104873701
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 10:42 schreef Dagoduck het volgende:
Heel misschien?

Dokkum, dopen, doopjaar 1695
Dopeling: Sierck
Gedoopt op 1 september 1695 in Dokkum
Zoon van Johannes Lammerts en niet genoemde moeder
Negatief. Maar wel bedankt voor het meezoeken :)

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 12:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het kan zijn dat hij in de naburige gemeente gedoopt is. Overlijden is meestal minder belangrijk, want dat kan ook ver weg gebeurt zijn.

Ik zie hierboven nergens de getuigen staan. Dat maakt het ook lastiger zoeken.
Heb ook aangedacht. Heb ook de omringende gemeenten + Oost- en Westdongeradeel doorzocht. Wie weet was ie onwettig. En dan kan ik lang zoeken ;)

Het enige ouderpaar wat dichtbij komt is:

Dokkum, huwelijken 1701
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 13 november 1701
Man : Johannes Sierks afkomstig van geboren te Dokkum
Vrouw : Eelkje Harmens afkomstig van Engwierum

Gezien de naam van de man + de voornaam van de vrouw (die naam draagt een dochter van Sierk ook) zou het kunnen. Maar ik kan geen doop van kinderen uit dit huwelijk vinden. Een groot vraagteken, dus.
Getuigen staan er helaas niet bij.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_104873733
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 12:47 schreef Olga het volgende:
Natalie (haai btw :* ) Heb je je vraag al eens gesteld in de mailgroep van Friesland genealogie? Misschien kunnen zij je verder helpen.
Geen idee, maar heb er wel van gehoord. Waar vind ik die ook alweer? :*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 13:24:30 #199
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104873830
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Geen idee, maar heb er wel van gehoord. Waar vind ik die ook alweer? :*
http://frgen.andrysstienstra.nl/mailgroep.php
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 27 november 2011 @ 14:47:44 #200
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104877429
Misschien zijn net die doopaktes kwijtgeraakt etc..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 27 november 2011 @ 14:50:11 #201
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104877520
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Negatief. Maar wel bedankt voor het meezoeken :)

[..]

Heb ook aangedacht. Heb ook de omringende gemeenten + Oost- en Westdongeradeel doorzocht. Wie weet was ie onwettig. En dan kan ik lang zoeken ;)

Het enige ouderpaar wat dichtbij komt is:

Dokkum, huwelijken 1701
Vermelding: Bevestiging huwelijk op 13 november 1701
Man : Johannes Sierks afkomstig van geboren te Dokkum
Vrouw : Eelkje Harmens afkomstig van Engwierum


Gezien de naam van de man + de voornaam van de vrouw (die naam draagt een dochter van Sierk ook) zou het kunnen. Maar ik kan geen doop van kinderen uit dit huwelijk vinden. Een groot vraagteken, dus.
Getuigen staan er helaas niet bij.
Van hen zijn wel 3 kinderen te vinden.. Jan, Pijter en Antje..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 27 november 2011 @ 15:06:22 #202
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104878148
Zo kan ik de doopdatum van Dirk Meinerts maar niet vinden hij trouwt 16-06-1765 in Wolsum met Pietertje Pieters, hij komt van wolsum... Bij zijn overlijden in 1807 is hij 73 jaar dan zou hij dus rond 1734 geboren zijn...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 27 november 2011 @ 15:52:48 #203
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104880079
Heb je toevallig ook een 'Anne' of 'Dooitzen Anne' Dijkstra in je genealogie?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 15:54:26 #204
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104880147
ik zal eens op je website kijken of we nu eindelijk eens aansluiting hebben, Natalie :P Ik heb namelijk nu ook Dijkstra's in mijn gegevens :P
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104881663
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 14:47 schreef Dagoduck het volgende:
Misschien zijn net die doopaktes kwijtgeraakt etc..
Da's wel wat ik gemeld heb de laatste keer dat ik ernaar gekeken heb.

quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 14:50 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Van hen zijn wel 3 kinderen te vinden.. Jan, Pijter en Antje..
Oeh! Is het aangevuld?
Straks eens kijken dan. Als ze nu ook een Sierk hebben dan ben ik blij!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_104881697
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 15:52 schreef Dagoduck het volgende:
Heb je toevallig ook een 'Anne' of 'Dooitzen Anne' Dijkstra in je genealogie?
Nee, helaas niet. Uit welke regio?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_104881717
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 15:54 schreef Olga het volgende:
ik zal eens op je website kijken of we nu eindelijk eens aansluiting hebben, Natalie :P Ik heb namelijk nu ook Dijkstra's in mijn gegevens :P
Griezelig, Ol. Zullen we toch verre nichtjes zijn? :P
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 16:30:45 #208
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104881791
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Griezelig, Ol. Zullen we toch verre nichtjes zijn? :P
Heb gekeken maar helaas :'(
Ik heb ook Kruizinga;s maar ook geen match :D
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104881840
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 16:30 schreef Olga het volgende:

[..]

Heb gekeken maar helaas :'(
Ik heb ook Kruizinga;s maar ook geen match :D
Owwww, maar daarvan heb ik lang niet alles online staan! Naampjes?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 16:33:37 #210
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104881918
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:31 schreef Natalie het volgende:

[..]

Owwww, maar daarvan heb ik lang niet alles online staan! Naampjes?
ik dm je wel even want het gaat ook om een niet lang geleden overledene
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104881944
Ah, ik zie ook alweer waarom ik die dopen van Johannes Sierks niet heb gekoppeld. Ze zijn gehuwd in 1701 en pas drie kinderen 15 jaar later. Dat vond ik vreemd. Vroeg me af of dit wel dezelfde Johannes Sierks was, dus heb wel zijn huwelijk bij notes vermeld, maar vond de dopen te onzeker.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 16:37:55 #212
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104882126
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:34 schreef Natalie het volgende:
Ah, ik zie ook alweer waarom ik die dopen van Johannes Sierks niet heb gekoppeld. Ze zijn gehuwd in 1701 en pas drie kinderen 15 jaar later. Dat vond ik vreemd. Vroeg me af of dit wel dezelfde Johannes Sierks was, dus heb wel zijn huwelijk bij notes vermeld, maar vond de dopen te onzeker.
Vooral in die tijd is zo'n verschil tussen huwelijk en eerste kind volgens mij niet normaal. Bij alle huwelijken in mijn gegevens, waar kinderen uit werden geboren, was de eerste na maximaal twee drie jaar.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 27 november 2011 @ 16:59:55 #213
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104883227
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Uit welke regio?
Ferwoude
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104888197
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 16:59 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ferwoude
Oh nee, helaas. Daar heb ik niemand zitten :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 27 november 2011 @ 18:52:21 #215
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104888439
En een Sipkjen Thijses Dijkstra zoon van Thijs Sierks Dijkstra
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 19:23:42 #216
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104889867
quote:
10s.gif Op zondag 27 november 2011 16:30 schreef Olga het volgende:

[..]

Heb gekeken maar helaas :'(
Ik heb ook Kruizinga;s maar ook geen match :D
Dat heb ik nou ook. Ook Kruizinga's en ook Dijkstra's

OK. Mijn Dijkstra's zijn de Groningse, niet Friese (mijn oma is een Dijkstra)

Wat betreft de Kruizinga's, zijn volgens mij Kruisinga's
Reindert Reinderts Kruisinga (of Kruizinga), 3 dec 1797 geb. te Hoogezand. Zoon van Reindert Reinderts Kruisinga en Korneelsje Roelfs Schilt
gehuwd op 21 jan 1826 te Zaltbommel met Zenobia Walradina Theodora de Raad(t). Geb. 12 jul 1804 te Zaltbommel, overl. 4 okt. 1850 te Deventer. Dochter van Alexander Gijsbert de Raad(t) en Alijda Brandts (daar is de link, Alijda huwde later Cornelis Buijs).
In ieder geval 2 dochters:
-Alexanderina Gijsberdina Kruisinga (nov. 1825 Zaltbommel - 6 jul 1826 Zaltbommel
-Cornelia Rinderdina Kruisinga, geb, ca 1829 te Den Helder, gehuwd met Gerhard Cornelis Briels

Dat ik geen hits had met Natalie wist ik, maar Olga dan misschien? :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 19:28:23 #217
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104890073
Nee ook geen bekende namen.

Ik heb een Bouwke Kruizinga geboren in Hoogemeeden getrouwd met een Glas midden 19e eeuw.

En twee die in de twintigste eeuw zijn getrouwd en waarvan ik zeker weet dat eentje pas een paar jaar geleden is overleden.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 19:29:41 #218
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104890139
En de Dijkstra's? Friese of Groningse? :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 19:31:28 #219
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104890232
En dijkstra´s heb ik vooral los in groningen en friesland.

Behalve deze

Sjoerd Jans Dijkstra is geboren omstreeks 1799 in Irnsum. Sjoerd is overleden. Sjoerd trouwde, ongeveer 21 jaar oud, op 24-06-1820 in Baarderadeel met Hiltje Alberts Roorda, ongeveer 19 jaar oud. Hiltje is geboren omstreeks 1801 in Oostwierum, dochter van Albert Gosses Roorda en Tjitske Sybrens Sybrandus. Hiltje is overleden.

Zes kinderen bekend.

Sjoerd was zoon van Jan Sjoerds en Tjamke Meinderts. Hiltje was de zus van een van mijn voorouders.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 19:36:13 #220
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104890482
Irnsum, dan moet je bij Natalie wezen misschien. Niet bij mij :)
Nagenoeg alle Groningse Dijkstra's stammen af van Gerrit Jans Dijkstra (Ganzedijk 1791-1852, schoolonderwijzer, 15 kinderen, waarvan 8 huwden en kinderen kregen. Hij was de enige zoon uit het tweede huwelijk van zijn vader Jan Tonnis (Lubbers). De kinderen uit het eerste huwelijk droegen vrijwel allemaal de achternaam Lubber(t)s.

Mocht je nadere informatie willen over Groningse Dijkstra's, klop even bij mij aan. Ik heb het een groot gedeelte compleet.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 19:38:30 #221
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104890583
ik stuur je wel even een pm met alle groningse dijkstra´s in mijn gegevens
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104891935
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2011 19:12 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb een voorouder die Pieter Baas heet, wel grappig in deze tijd van het jaar :D
Heb ook Baas-voorouders. Regio Giethoorn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_104892156
Iemand ook mensen die 'Blaauw' heten in hun stamboom?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:13:32 #224
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104892256
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:11 schreef Natalie het volgende:
Iemand ook mensen die 'Blaauw' heten in hun stamboom?
drie stuks
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:20:20 #225
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104892662
199x Blaauw hier :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:21:25 #226
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104892735
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
199x Blaauw hier :D
Ik heb net mijn blaauws naar natalie gepmt. heb er maar drie :')

Overigens hou ik me aanbevolen voor Dagelet, Van der Bleek en Toonder uit Grunn
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104892904
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
199x Blaauw hier :D
Oef! Da's geen klein beetje :D

Ik heb ze vooral in Slochteren, Wildervank en Noordbroek. En een paar in Appingedam en Veendam en Muntendam :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:26:52 #228
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104893043
Overigens ga ik zo even de krant bellen want Natalie en ik hebben eindelijk na jaren dat we elkaar kennen twee dezelfde mensen in onze gegevens
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104893202
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 20:26 schreef Olga het volgende:
Overigens ga ik zo even de krant bellen want Natalie en ik hebben eindelijk na jaren dat we elkaar kennen twee dezelfde mensen in onze gegevens
Ik zit alleen te kijken hoe deze Blaauwtjes aan mijn eigen voorouderlijke lijn vastzitten. Erg nabij is het helaas niet :{
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:30:35 #230
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104893251
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik zit alleen te kijken hoe deze Blaauwtjes aan mijn eigen voorouderlijke lijn vastzitten. Erg nabij is het helaas niet :{
Mja ik deel ook alleen maar dezelfde voorvader met haar man dus erg spannend is het idd niet
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:31:34 #231
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104893326
Dagelet: niets.
Van der Bleek: Pieterke Rikkerts van der Bleek, geb. ca 1793, dr. van Rikkert Drewes en Anje Jans. Huwde 17 mei 1815 te Aduard met Frerik Derks Wieringa, ged. 31 aug 1788 te Aduard, ovl. 11 jan 1848 te Aduard. Zoon van Derk Sijgers Wieringa en Sijtske Tjerks Pol. Uit dit huwelijk 6 kinderen Wieringa. Boer van Frerik Derks: Sieger Derks, was de oudvader van mijn vrouw.

Toonder: 2 stuks:
-Anje Toonder, geh. met Renger Dijkema. Hadden een zoon Pieter Dijkema, geb. ca. 1886 te Warffum. Geh. 23 jan 1910 te Ten Boer met Elisabeth Noorman, geb. ca 1884 te Ten Boer, dr. van Berend Noorman en Harmke Moedt.
-Kornelia Toonder, geh. met Roelf Knot. Hadden een zoon Klaas Knot, geb. ca 1875 te Stitswerd. Geh. 23 mei 1896 te Kantens met Grietje Vinkers, geb ca. 1871 te Kantens, dr. van Sijmen Vinkers en Geertje de Vries
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:32:31 #232
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104893386
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dagelet: niets.
Van der Bleek: Pieterke Rikkerts van der Bleek, geb. ca 1793, dr. van Rikkert Drewes en Anje Jans. Huwde 17 mei 1815 te Aduard met Frerik Derks Wieringa, ged. 31 aug 1788 te Aduard, ovl. 11 jan 1848 te Aduard. Zoon van Derk Sijgers Wieringa en Sijtske Tjerks Pol. Uit dit huwelijk 6 kinderen Wieringa. Boer van Frerik Derks: Sieger Derks, was de oudvader van mijn vrouw.

Toonder: 2 stuks:
-Anje Toonder, geh. met Renger Dijkema. Hadden een zoon Pieter Dijkema, geb. ca. 1886 te Warffum. Geh. 23 jan 1910 te Ten Boer met Elisabeth Noorman, geb. ca 1884 te Ten Boer, dr. van Berend Noorman en Harmke Moedt.
-Kornelia Toonder, geh. met Roelf Knot. Hadden een zoon Klaas Knot, geb. ca 1875 te Stitswerd. Geh. 23 mei 1896 te Kantens met Grietje Vinkers, geb ca. 1871 te Kantens, dr. van Sijmen Vinkers en Geertje de Vries
Bij alles gaat een belletje rinkelen. Even gegevens erbij pakken
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:34:46 #233
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104893519
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Van der Bleek: Pieterke Rikkerts van der Bleek, geb. ca 1793, dr. van Rikkert Drewes en Anje Jans. Huwde 17 mei 1815 te Aduard met Frerik Derks Wieringa, ged. 31 aug 1788 te Aduard, ovl. 11 jan 1848 te Aduard. Zoon van Derk Sijgers Wieringa en Sijtske Tjerks Pol. Uit dit huwelijk 6 kinderen Wieringa. Boer van Frerik Derks: Sieger Derks, was de oudvader van mijn vrouw.
Wat aanvullingen over Pieterken:

Pieterken Rikkerts (van der Bleek) is geboren op 14-01-1794 in Obergum, dochter van Rikkert Drewes (van der Bleek) en Antje Jans. Zij is gedoopt op 26-01-1794 in Obergum. Pieterken is overleden op 16-11-1873 in Aduard, 79 jaar oud. Pieterken trouwde, 21 jaar oud, op 17-05-1815 in Aduard met Freerk Derks Wieringa, 26 jaar oud. Hij is gedoopt op 31-08-1788 in Aduard. Freerk is overleden op 11-01-1848 in Aduard, 59 jaar oud.

De zes kinderen heb ik ook. Mocht je daar nog informatie over willen hebben hoor ik het wel
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:35:09 #234
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104893554
Met bepaalde takken Blaauw heb ik absoluut een bloedband. Maar niet allemaal.
Bij mij komen zijn o.m. uit: Siddeburen, Ganzedijk, Hoogezand, Noordbroek, Slochteren, Sappemeer, Finsterwolde, Muntendam, Haren, Groningen, Ten Boer, Veendam, Midwolda, Zuidbroek, Westerbroek, Wildervank, nog meer Slochteren, nog meer Slochteren, nog meer Noordbroek, weer Finsterwolde, Heveskes, Foxhol

nahja, je krijgt het idee wel
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_104893718
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Met bepaalde takken Blaauw heb ik absoluut een bloedband. Maar niet allemaal.
Bij mij komen zijn o.m. uit: Siddeburen, Ganzedijk, Hoogezand, Noordbroek, Slochteren, Sappemeer, Finsterwolde, Muntendam, Haren, Groningen, Ten Boer, Veendam, Midwolda, Zuidbroek, Westerbroek, Wildervank, nog meer Slochteren, nog meer Slochteren, nog meer Noordbroek, weer Finsterwolde, Heveskes, Foxhol

nahja, je krijgt het idee wel
Heb je met de Blaauwtjes uit bijv. Slochteren, Siddeburen, Muntendam of Noordbroek wel een bloedband? :)

Ik heb rechtstreekse Blaauw-voorouders in Muntendam, Slochteren en Bijv. Losdorp. En de de nabije familieleden van mijn voorouders wonen in bovenstaande plaatsen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:37:33 #236
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104893725
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 20:34 schreef Olga het volgende:

[..]

Wat aanvullingen over Pieterken:

Pieterken Rikkerts (van der Bleek) is geboren op 14-01-1794 in Obergum, dochter van Rikkert Drewes (van der Bleek) en Antje Jans. Zij is gedoopt op 26-01-1794 in Obergum. Pieterken is overleden op 16-11-1873 in Aduard, 79 jaar oud. Pieterken trouwde, 21 jaar oud, op 17-05-1815 in Aduard met Freerk Derks Wieringa, 26 jaar oud. Hij is gedoopt op 31-08-1788 in Aduard. Freerk is overleden op 11-01-1848 in Aduard, 59 jaar oud.

De zes kinderen heb ik ook. Mocht je daar nog informatie over willen hebben hoor ik het wel
Aangezien ik die zes kinderen, inclusief huwelijken en kinderen erin heb staan, nee, niet nodig :)
Maar bedankt voor de aanvullingen mbt Pieterken zelf. Ik had het uitgewerkt vanwege de Wieringa's
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:39:26 #237
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104893855
Ik heb ook aanvullingen voor je betreffende Anje en Pieter als je wilt. Ze hadden nog twee kinderen.

Toonder onderzoek ik vanwege mijn voormoeder Stientje, Van der Bleek vanwege mijn overgrootmoeder en Dagelet was de naam van mijn oma.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104894049
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dagelet: niets.
Van der Bleek: Pieterke Rikkerts van der Bleek, geb. ca 1793, dr. van Rikkert Drewes en Anje Jans. Huwde 17 mei 1815 te Aduard met Frerik Derks Wieringa, ged. 31 aug 1788 te Aduard, ovl. 11 jan 1848 te Aduard. Zoon van Derk Sijgers Wieringa en Sijtske Tjerks Pol. Uit dit huwelijk 6 kinderen Wieringa. Boer van Frerik Derks: Sieger Derks, was de oudvader van mijn vrouw.
Heb ook voorouders met de naam Wieringa: bijv. Lutgert Alberts Wieringa uit Veendam (gehuwd met Luppe Andries Blaauw) :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_104894087
Als wij niet ergens meer linkjes hebben zitten, dan snap ik er niets meer van :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:43:00 #240
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104894124
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:37 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb je met de Blaauwtjes uit bijv. Slochteren, Siddeburen, Muntendam of Noordbroek wel een bloedband? :)
-Andries Blaauw, ca. 1877 Slochteren. bloedband. Zoon van Jan Blaauw en Grietje Ekkelkamp, geh met Grietje Spieker
-Okko Blaauw, geb. 18 jan 1837 te Noordbroek, zn van Hindrik Geerts Blaauw en Gertruida Sibolts Haan huwde Donna Hoogakker in 1860 in Slochteren. Verhuisden naar Siddeburen en kregen daar een boel kinderen
Meeste van die Blaauwen komen uit de tak van Okko, dan wel nageslacht, dan wel zijtakken
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:43:17 #241
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104894144
ik heb ook directe voorouders wieringa/wierenga

Maint Wijtzes Wieringa getrouwd met Marijke Fokkes.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 27 november 2011 @ 20:46:17 #242
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104894369
Dus ik zo heeel veel familie toegevoegd kom ik bij een Eeuwke Reidsma (1894-1965) uit dus ik denk, even zoeken misschien kan ik nog levende familieleden vinden/aanschrijven kom ik deze tegen:
http://www.geenstijl.nl/m(...)jdt_eeuwke_reid.html
Is dus waarschijnlijk een kleinzoon van die ik had gevonden...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:49:54 #243
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104894623
Wieringa's komen veelvuldig voor. Waar komen ze vandaan?
De Toonder gegevens hoef ik niet. Eentje lijkt geen familie te zijn, de ander alleen maar heel ver aangetrouwde moeder
Dagelet, ben je dan ook familie van Tatum? :)

Enneh, Natalie, ik heb ook 2x een Luppe Blaauw, en een Lupke
Welke tijd zoeken we?
Luppe 1 is geb. ca. 1838 te Slochteren, zn van Jan Luppes Blaauw en Geertje Jans Bijmolt. Huwde Jantje Vrugt, die is familie, dus alle kinderen uit dat huwelijk Blaauw hebben weer bloedband.
Luppe 2: ca 1884 te Ten Boer, een zoon van bovenstaande Luppe
En Lupke: ca. 1877 te Wagenborgen, dr. van Jan Blaauw en Anje Zandinga, geh in 1901 met Wijcher Schuur, waarbij de fam. Schuur weer een bloedband met mij heeft.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:50:01 #244
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104894637
quote:
15s.gif Op zondag 27 november 2011 20:46 schreef Dagoduck het volgende:
Dus ik zo heeel veel familie toegevoegd kom ik bij een Eeuwke Reidsma (1894-1965) uit dus ik denk, even zoeken misschien kan ik nog levende familieleden vinden/aanschrijven kom ik deze tegen:
http://www.geenstijl.nl/m(...)jdt_eeuwke_reid.html
Is dus waarschijnlijk een kleinzoon van die ik had gevonden...
he bah zeg :{
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  zondag 27 november 2011 @ 20:50:50 #245
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104894688
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb ook Baas-voorouders. Regio Giethoorn.
Die van mij rond Andijk en bijna niet erbuiten...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104894731
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

-Andries Blaauw, ca. 1877 Slochteren. bloedband. Zoon van Jan Blaauw en Grietje Ekkelkamp, geh met Grietje Spieker
-Okko Blaauw, geb. 18 jan 1837 te Noordbroek, zn van Hindrik Geerts Blaauw en Gertruida Sibolts Haan huwde Donna Hoogakker in 1860 in Slochteren. Verhuisden naar Siddeburen en kregen daar een boel kinderen
Meeste van die Blaauwen komen uit de tak van Okko, dan wel nageslacht, dan wel zijtakken
Die laatste heb ik erin staan, maar niet nauw verwant.
Qua Andries Blaauw: heb er 6 van, waarvan 3 in Slochteren. En 1 daarvan is een voorouder :) Helaas is het niet de genoemde Andries Blaauw, maar Andries Luppes Blaauw, geb. 1759 te Slochteren. getrouwd met Tjaakje Freerks Vos. Zoon van Luppe Jans Blaauw en Zwaantje Jans.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:51:39 #247
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104894754
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wieringa's komen veelvuldig voor. Waar komen ze vandaan?
De Toonder gegevens hoef ik niet. Eentje lijkt geen familie te zijn, de ander alleen maar heel ver aangetrouwde moeder
Dagelet, ben je dan ook familie van Tatum? :)

Ja maar dat is ver, Volgens mij ben ik dan dichter familie van Marten Toonder van Tom Poes.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 20:53:07 #248
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104894840
Oh en mijn Wieringa's komen uit Grootegast e.o.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:53:54 #249
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104894890
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:51 schreef Natalie het volgende:

[..]

Die laatste heb ik erin staan, maar niet nauw verwant.
Qua Andries Blaauw: heb er 6 van, waarvan 3 in Slochteren. En 1 daarvan is een voorouder :) Helaas is het niet de genoemde Andries Blaauw, maar Andries Luppes Blaauw, geb. 1759 te Slochteren. getrouwd met Tjaakje Freerks Vos. Zoon van Luppe Jans Blaauw en Zwaantje Jans.
Ik heb 4x een Andries, maar komt nog niet echt overeen. Maar mijn gegevens is meer 19e dan 18e eeuw. Heb je iets over de kinderen van Andries Luppes Blaauw?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_104895255
quote:
Enneh, Natalie, ik heb ook 2x een Luppe Blaauw, en een Lupke
Welke tijd zoeken we?
Luppe 1 is geb. ca. 1838 te Slochteren, zn van Jan Luppes Blaauw en Geertje Jans Bijmolt. Huwde Jantje Vrugt, die is familie, dus alle kinderen uit dat huwelijk Blaauw hebben weer bloedband.
Luppe 2: ca 1884 te Ten Boer, een zoon van bovenstaande Luppe
En Lupke: ca. 1877 te Wagenborgen, dr. van Jan Blaauw en Anje Zandinga, geh in 1901 met Wijcher Schuur, waarbij de fam. Schuur weer een bloedband met mij heeft.
Jan Luppes Blaauw x Jantje Vrugt heb ik erin staan, maar dat gaat een stukje terug.
Luppe Blaauw (1838) --> Jan Luppes Blaauw (1805) --> Luppe Jans Blaauw (1779) --> Jan Luppes Blaauw (1728) --> Luppe Jans Blaauw (1752). En die laatste is een voorouder.
Wel een band dus, maar ver weg :)

Moet wel zeggen dat ik nog niet alle Blaauwtjes heb uitgezocht.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 20:58:38 #251
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104895272
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 20:53 schreef Olga het volgende:
Oh en mijn Wieringa's komen uit Grootegast e.o.
Wierenga bij mij allemaal uit Oost-Groningen, met uitschieters naar Thesinga, Ten Post en Ten Boer
Wieringa voornamelijk Aduard en Adorp. Ik heb eentje uit Grootegast kunnen vinden: Anna Wieringa, geb ca. 1869, dr. van Meint Geert Bakker Wieringa en Anje Bus
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 21:00:56 #252
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104895442
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:58 schreef Natalie het volgende:

[..]

Jan Luppes Blaauw x Jantje Vrugt heb ik erin staan, maar dat gaat een stukje terug.
Luppe Blaauw (1838) --> Jan Luppes Blaauw (1805) --> Luppe Jans Blaauw (1779) --> Jan Luppes Blaauw (1728) --> Luppe Jans Blaauw (1752). En die laatste is een voorouder.
Wel een band dus, maar ver weg :)

Moet wel zeggen dat ik nog niet alle Blaauwtjes heb uitgezocht.
Heel ver weg inderdaad :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 november 2011 @ 21:04:36 #253
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104895728
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:58 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Wierenga bij mij allemaal uit Oost-Groningen, met uitschieters naar Thesinga, Ten Post en Ten Boer
Wieringa voornamelijk Aduard en Adorp. Ik heb eentje uit Grootegast kunnen vinden: Anna Wieringa, geb ca. 1869, dr. van Meint Geert Bakker Wieringa en Anje Bus
Nee die heb ik niet in mijn gegevens.

En bij die Wieringa's uit Aduard zitten natuurlijk ook de nakomelingen van Pieterken en Freerk ;)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104895900
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik heb 4x een Andries, maar komt nog niet echt overeen. Maar mijn gegevens is meer 19e dan 18e eeuw. Heb je iets over de kinderen van Andries Luppes Blaauw?
Ja, acht stuks uit het paar Andries Luppes Blaauw x Tjaakje Freerks Vos
- Freeks Andries Blaauw geb. 1786, Slochteren. Geh. Maria Jans Ruben
- Luppe Andries Blaauw geb. 1788, Slochteren. Geh 1: Jantje Kornelis Ruiter. Geh 2: Lutgert Alberts Wieringa
- Zwaantje Andries (jong overleden)
- Zwaantje Andries Blaauw geb. 1793, Slochteren.
- Jan Andries Blaauw, geb. 1795, Slochteren. Ongehuwd overleden in 1822.
- Wobbigjen Andries Blaauw, geb. 1797. Geh. Willem Jans Landman
- Andries Andries Blaauw, geb. 1804, Slochteren. Geh. Wopke Epkes Blaauw.
- Hindrik Vos Blaauw (ja, dit schijnt te kloppen), geb. 1807, Slochteren. Geh. Lupke Hindriks Schuurman.

Of bedoel je een andere Andries Luppes? Volgens mij heb ik er wel meer dan een.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 27 november 2011 @ 21:23:03 #255
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104897040
Ik heb me ooit eens voorgenomen alle nazaten van een bepaalde voorouder toe te voegen, ik heb begin dit jaar al een heel gedeelte gedaan, nu kom ik erachter dat hij er nog meer heeft _O- en dan 7 generaties maal 6 kinderen minmaal = duizenden.. ben nog wel even bezig met deze kant :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104897483
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2011 21:23 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb me ooit eens voorgenomen alle nazaten van een bepaalde voorouder toe te voegen, ik heb begin dit jaar al een heel gedeelte gedaan, nu kom ik erachter dat hij er nog meer heeft _O- en dan 7 generaties maal 6 kinderen minmaal = duizenden.. ben nog wel even bezig met deze kant :D
Whoeps! Ja, daar ben je nog wel even zoet mee :)
Welke voorouder is het? :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 27 november 2011 @ 21:39:38 #257
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104898177
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:29 schreef Natalie het volgende:

[..]

Whoeps! Ja, daar ben je nog wel even zoet mee :)
Welke voorouder is het? :)
Dirk Meinerts... (+-1734-1807) Ferwoude

Zijn dochter:
http://www.genealogieonli(...)-der-heide/I3318.php

Daar had ik nog niets van, heb er deze avond al 200 toegevoegd... :P

En niet normaal hoevaak ik namen nog een keer tegenkom :P Ik moet soms echt goed kijken of ik iemand niet al had toegevoegd _O-
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 november 2011 @ 22:44:09 #258
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104902550
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 21:06 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, acht stuks uit het paar Andries Luppes Blaauw x Tjaakje Freerks Vos
- Freeks Andries Blaauw geb. 1786, Slochteren. Geh. Maria Jans Ruben
- Luppe Andries Blaauw geb. 1788, Slochteren. Geh 1: Jantje Kornelis Ruiter. Geh 2: Lutgert Alberts Wieringa
- Zwaantje Andries (jong overleden)
- Zwaantje Andries Blaauw geb. 1793, Slochteren.
- Jan Andries Blaauw, geb. 1795, Slochteren. Ongehuwd overleden in 1822.
- Wobbigjen Andries Blaauw, geb. 1797. Geh. Willem Jans Landman
- Andries Andries Blaauw, geb. 1804, Slochteren. Geh. Wopke Epkes Blaauw.
- Hindrik Vos Blaauw (ja, dit schijnt te kloppen), geb. 1807, Slochteren. Geh. Lupke Hindriks Schuurman.

Of bedoel je een andere Andries Luppes? Volgens mij heb ik er wel meer dan een.
Het was me al duidelijk dat mijn Luppe Blaauws via Jan Luppes Blaauw familie was, daar ging het me om :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 19:34:47 #259
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104934515
Uit groningen/ friesland onderzoek ik btw de volgende namen

Snijder uit de provincies Friesland, Groningen
Dagelet uit geheel Nederland
Toonder uit geheel Nederland
Van der Bleek uit de provincie Groningen
Kloosterman uit de provincie Groningen
Hoeksema uit de provincie Groningen
Elsman uit de provincie Groningen
Rosema, Rozema uit de provincie Groningen
Henstra uit de provincie Groningen
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 28 november 2011 @ 19:44:44 #260
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104935152
Ik heb één 'Hoeksema' als voorouder:

Jantje Kornelis Hoeksema is geboren op 11-11-1765 in Breede, dochter van Cornelius Derks en Anje Jans. Zij is gedoopt op 17-11-1765 in Breede. Jantje is overleden op 18-07-1840 in Roden, 74 jaar oud.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 19:46:58 #261
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104935291
Ik heb wel Jantjes hoeksema's maar die niet :P
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 28 november 2011 @ 19:58:06 #262
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104936081
Jammer :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2011 @ 20:16:37 #263
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104937373
Ik heb wel aardig wat Kloostermans, Rosema/Rozemas en Snijders
Maar ik ben vooral geïnteresseerd in Hoeksema.
Mijn vrouw haar overgrootmoeder was Margien Hoeksema, dr van Albert Hoeksema (uit Tolbert) en Berendina Koops.
Ik moet die tak nog uitzoeken, heb alleen een beetje kwartierstaat uitgewerkt

-Jan Alberts Hoeksema, geboren te Midwolde
huwt op 14 mei 1786 te Enumatil met Geertje Reinders
zoon:
-Reinder Jans Hoeksema, ged. 17 mar 1792 te Enumatil, overl. 19 sep 1859 te Tolbert
huwt op 26 nov. 1815 te Leek met Marchien Doedes Baving (1791-1883). Uit dit huwelijk een zoon, bovenstaande genoemde Albert Hoeksema, ca. 1839 geb. te Tolbert
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 28 november 2011 @ 20:19:21 #264
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104937535
Ik heb ook nog wel wat snijders ( :') ) als voorouders...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 20:25:06 #265
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104937935
Mijn Hoeksematak (En die voorkomt in mijn kwartierstaat) vangt aan met Albert Luitjens die op 06-05-1759 trouwt met Anke Lubbes.

Snijder heette mijn opa, Rozema mijn oudmoeder, en Kloosterman mijn betovergrootvader vandaar mijn interesse

[ Bericht 0% gewijzigd door Olga op 28-11-2011 20:31:38 ]
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 28 november 2011 @ 20:31:49 #266
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104938435
Ik vond net iemand die heette 'Saeske Sibles Zeilstra' lekker om uit te spreken...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104939134
Iemand hier toevallig een Hoeksema in de VS?
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 20:42:16 #268
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104939214
Nope... Om welke Hoeksema gaat het? Misschien kunnen we meezoeken?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104939332
Ze is omstreeks1922 geboren in de VS, vermoedelijk in Michigan. Het gaat me meer om eventuele kinderen van haar.
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 20:47:43 #270
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104939564
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104939830
Ja, maar ze leeft vermoedelijk nog dus ik denk niet dat er makkelijk iets over te vinden is.
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 20:52:53 #272
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104939970
En anders findagrave.com in de gaten houden :) Zo heb ik ook wat familieleden in de USA weten op te duikelen
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 20:59:55 #273
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104940483
Ik wilde voorstellen dat je hier https://www.familysearch.(...)h/collection/1810731 moest kijken in de census van 1930 maar daar heb je dan ook weinig aan want toen was ze nog maar een kind :P
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104940939
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2011 20:59 schreef Olga het volgende:
Ik wilde voorstellen dat je hier https://www.familysearch.(...)h/collection/1810731 moest kijken in de census van 1930 maar daar heb je dan ook weinig aan want toen was ze nog maar een kind :P
Ik kan haar nergens vinden behalve in de obituary van haar zwager, heel irritant
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 21:08:55 #275
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104941237
kan de naam niet veramerikaanst zijn? Dat heb ik dus wel een paar keer gehad met mensen die ik eerst ook niet kon vinden...
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104941303
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2011 21:08 schreef Olga het volgende:
kan de naam niet veramerikaanst zijn? Dat heb ik dus wel een paar keer gehad met mensen die ik eerst ook niet kon vinden...
Hoe bedoel je? Want ik heb haar adres gegevens en telefoonnummer wel weten te achterhalen :@
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 21:11:46 #277
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104941417
nou ja dat de achternaam ietsjes anders is qua spelling?
Maar je hebt dus wel gegevens? Maar weet niet of en met wie ze getrouwd is?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104941539
Ik weet met wie ze getrouwd is, om hem gaat het me juist. Ik weet wel vrij veel informatie over hem alleen niet wanneer hij overleden is en of hij kinderen heeft.

En van de broer van hem weet ik veel meer, hij is in 2002 overleden en ik weet een aantal van zijn klein kinderen, achter kleinkinderen en achter-achterkleinkinderen.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 28 november 2011 @ 21:17:34 #279
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104941841
Ik heb iemand die is Overleden in het Groot Rijks Hospitaal te Utrecht, in 1831, zat hij daar als militair? waar kan ik dat vinden..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 21:18:09 #280
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104941884
quote:
6s.gif Op maandag 28 november 2011 21:17 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb iemand die is Overleden in het Groot Rijks Hospitaal te Utrecht, in 1831, zat hij daar als militair? waar kan ik dat vinden..
Wat staat er in de overlijdensakte?
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 21:18:45 #281
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104941934
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:13 schreef Kirov het volgende:
Ik weet met wie ze getrouwd is, om hem gaat het me juist. Ik weet wel vrij veel informatie over hem alleen niet wanneer hij overleden is en of hij kinderen heeft.

En van de broer van hem weet ik veel meer, hij is in 2002 overleden en ik weet een aantal van zijn klein kinderen, achter kleinkinderen en achter-achterkleinkinderen.
Het zou dus kunnen dat of hij nog niet is overleden en/of er geen kinderen waren.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 28 november 2011 @ 21:19:13 #282
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104941970
Hij is trouwens overleden 2 dagen voor die 10daagse veldtocht..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_104941985
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2011 21:18 schreef Olga het volgende:

[..]

Het zou dus kunnen dat of hij nog niet is overleden en/of er geen kinderen waren.
Hij is wel overleden, staat in de obituary van zijn broer. Alleen of er kinderen zijn dat wil ik heel graag weten :P
Beneath the gold, the bitter steel
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 21:20:48 #284
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104942085
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:19 schreef Kirov het volgende:

[..]

Hij is wel overleden, staat in de obituary van zijn broer. Alleen of er kinderen zijn dat wil ik heel graag weten :P
zie je dm :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 21:21:08 #285
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104942114
quote:
6s.gif Op maandag 28 november 2011 21:19 schreef Dagoduck het volgende:
Hij is trouwens overleden 2 dagen voor die 10daagse veldtocht..
Hij had gewoon geen zin dus :{w
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 28 november 2011 @ 21:22:04 #286
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104942171
quote:
12s.gif Op maandag 28 november 2011 21:21 schreef Olga het volgende:

[..]

Hij had gewoon geen zin dus :{w
Overlijdensakte Wonseradeel, 1831
Aangiftedatum 4 augustus 1831, blad nr. 28
Dirk Riemers Reidsma, overleden 30 juli 1831, 19 jaar, man

Opm.: Overleden te Utrecht

Ik meen ergens gelezen te hebben dat hij was overleden in het Groot Rijks Hospitaal :P maar waar :D

EDIT:

Detail resultaat: (Overledene)

Bron Burgerlijke stand - Overlijden
Archieflocatie Het Utrechts Archief
Algemeen Toegangnr: 481
Inventarisnr: 1180
Gemeente: Utrecht
Soort akte: Overlijdensakte
Aktenummer: 1118
Aangiftedatum: 01-08-1831
Overledene Dirk Riemer Reidsma
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 30-07-1831
Leeftijd: 19
Overlijdensplaats: Utrecht
Vader Riemer Reidsma
Moeder Janke Dirks van der Meere
Partner
Nadere informatie Overleden in het Groot Rijks Hospitaal
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 november 2011 @ 21:22:36 #287
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104942205
Ik heb in mijn gegevens een man die eerst trouwt, dan scheidt, dan trouwt hij met de weduwe van zijn ene broer en daarna met de weduwe van een andere broer :D

In de huwelijkse bijlagen staat dus ook twee keer goedkeuring van koningin wilhelmina :')
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  maandag 28 november 2011 @ 21:24:25 #288
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_104942351
Dirk Riemers Reidsma was dus 19 toen hij overleed in het Groot Rijks Hospitaal te Utrecht...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 november 2011 @ 22:58:37 #289
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104948943
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2011 20:25 schreef Olga het volgende:
Mijn Hoeksematak (En die voorkomt in mijn kwartierstaat) vangt aan met Albert Luitjens die op 06-05-1759 trouwt met Anke Lubbes.

Snijder heette mijn opa, Rozema mijn oudmoeder, en Kloosterman mijn betovergrootvader vandaar mijn interesse
Misschien dus de ouders van?
Waar was dat huwelijk, en heb je iets over hun kinderen?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2011 @ 09:16:37 #290
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104957133
Ze krijgen vijf kinderen, Luitien geb 1760, Lubbert 1762 (van hem stam ik af), Wemke 1764, Grietje 1768, Tijs 1770 en Sijwert 1773. Het echtpaar trouwt in Grootegast en Doezum.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 november 2011 @ 09:29:39 #291
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104957409
Grootegast, wel in de buurt. Maar geen zoon Jan dus
Hmm, misschien eens verder uitzoeken, hier kon wel eens een link zitten en dan zouden we wel eens verwant aan elkaar kunnen zijn.


ohnee, dan ben je verwant aan mijn vrouw en kinderen :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2011 @ 09:34:49 #292
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104957511
hahahahahaha
Er zouden overigens meer kinderen geboren kunnen zijn maar heb tot nu toe alleen deze gevonden :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 november 2011 @ 10:04:00 #293
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104958186
Ik heb de doop van Jan Alberts (Hoeksema) nog niet gevonden, maar bij het huwelijk staat dat hij uit Midwolde kwam. Er zijn daar echter diverse Alberts geweest die een Jan lieten dopen.

Jan Alberts en Geertje Reinders kregen een aantal kinderen:
-Anke
-Anke
-Albertje
-Reinder
-Albert

Opvallend dat ook Anke hier weer terugkomt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2011 @ 10:06:54 #294
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104958247
Idd erg opvallend.. Ik heb inmiddels de overlijdensakte van Anke Lubbes gevonden, 16-02-1815 in Grootegast. Albert Luitjens was toen al overleden. Aangezien Anke 79 was bij haar overlijden is ze omstreeks 1736 geboren.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 november 2011 @ 10:31:14 #295
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104958798
Ik kan de doop van Jan Alberts niet met zekerheid vinden. Echter, Geertje Reinders, zijn vrouw, haar doop in Noordhorn leverde als ouders Reinder Cornellis en Anke Harmannus op. Daar komt dus de naam Anke vandaan.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 november 2011 @ 10:46:18 #296
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_104959238
Helaas, dood spoor. Van Jan Alberts (Hoeksema) kan ik geen begraafakte of overlijdensakte vinden. Het lijkt erop dat Reinder het enige kind is die gehuwd is en kinderen kreeg. Geertje en Jan worden na de trouwakte en doopaktes van de kinderen alleen nog genoemd ivm Reinders huwelijk en overlijden.
Ik weet alleen maar 'van Midwolde'

Waarschijnlijk is dit zijn doopakte, maar zeker weet ik het niet:

Doop 11-04-1762 Midwolde

Kind Jan
Geslacht m
Geboorteplaats Zevenhuizen

Vader Albert Harms
Moeder Hindirkje Jans

Bron Doop- en trouwboek Midwolde en Leek 1702-1811
Collectie DTB (toegang 124)
Inventarisnummer 297
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2011 @ 10:54:18 #297
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104959465
Aangezien mijn voorvader en de zoon van Albert en Anke op 22-08-1762 wordt gedoopt zit daar dus niet de connectie. Ach was anders leuk geweest :D
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104960001
Heb ook veel mensen met de achternaam 'Hassing' hier, trouwens. Iemand ook wat van die luitjes?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2011 @ 11:14:53 #299
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104960101
Geen Hassing hier of iets wat op die naam lijkt :)
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_104960516
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:14 schreef Olga het volgende:
Geen Hassing hier of iets wat op die naam lijkt :)
Kunnen we die afstrepen :P
Verder nog Berghuis, Op de Dijk, Tepper en Taaij in Groningen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 november 2011 @ 11:26:44 #301
54593 crew  Olga
Cheese
pi_104960539
vol
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')