Idd! Heb zelf ook een groot deel van m'n stamboom online staan. Niet de nog in leven zijnde mensen op internet gezet, trouwens. Via internet ook in contact gekomen met familie uit Zweden en Canada.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:58 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Of mensen op hyves etc... aanspreken. soms zetten mensen hun eigen stamboom online incl. levende mensen, is wel handiggenealogieonline is ook handig, zo heb ik al meerdere achterachterachterneven/nichten ontmoet
'verder oorden' eigenlijk die gebieden waar je niet zelf onderzoek kan doen of de DTB op afstand kan inkijken.quote:Op maandag 4 april 2011 19:17 schreef Leigh het volgende:
Wat bedoel je met 'verdere oorden'?
Wat het buitenland betreft: ik wil graag nog eens wat meer weten over de Indische tak van m'n familie. Denk dat ik voor DTB wel in Den Haag (Indisch Archief) terecht kan. Wat Duitsland betreft: daar heb ik me nog niet in verdiept.
Eerst maar eens Nederlandse DTB's
Superbron, nog niet zoiets tegen gekomenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 12:17 schreef Leigh het volgende:
[..]
Idd! Heb zelf ook een groot deel van m'n stamboom online staan. Niet de nog in leven zijnde mensen op internet gezet, trouwens. Via internet ook in contact gekomen met familie uit Zweden en Canada.
Nog een handige link voor in de OP: http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html
Deze site is een van de bekendste/meeste informatiequote:Op zaterdag 30 april 2011 20:10 schreef Kirov het volgende:
[..]
Superbron, nog niet zoiets tegen gekomen
Alleen deel 1 en 6 staan er in?quote:
Huhlolwut waarom?quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:18 schreef Natalie het volgende:
Ja, er missen er wel een aantal.
Ik ben 'Leigh' trouwens
Het is handig als je de naam van de opa van je vader (of verder terug) weet om te beginnen, dan kan je die opzoeken in www.genlias.nl, en zo tot 1800 ong. dan moet je via de site van het archief zelf zoeken of via http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.htmlquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:22 schreef MrNiles het volgende:
ben me ook aan het inlezen in deze stof
kwam een leuke site tegen, myheritage.com
een engelse site, maar wel met NLinterface.
Ik vind m erg handig met invullen enzo..
hebben jullie een goede tip voor mij hoe ik kan beginnen..en welke bronnen ik moet gaan bekijken om in het verleden te komen
ik wil voor mijn achternaam terug gaan zoeken (geen idee hoe dat heet in de goede termen)
ook meteen alle zijtakken gaan uitpluizen en invoeren in dat programma
Stap 1: Kies een programma uit om je stamboom in bij te houden. MyHeritage is volgens mij alleen online beschikbaar, en je gegevens zijn gelijk openbaar. Het heeft niet mijn persoonlijke voorkeur.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:22 schreef MrNiles het volgende:
ben me ook aan het inlezen in deze stof
kwam een leuke site tegen, myheritage.com
een engelse site, maar wel met NLinterface.
Ik vind m erg handig met invullen enzo..
hebben jullie een goede tip voor mij hoe ik kan beginnen..en welke bronnen ik moet gaan bekijken om in het verleden te komen
ik wil voor mijn achternaam terug gaan zoeken (geen idee hoe dat heet in de goede termen)
ook meteen alle zijtakken gaan uitpluizen en invoeren in dat programma
Ik heb dus nog lang niet iedereenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het is handig als je de naam van de opa van je vader (of verder terug) weet om te beginnen, dan kan je die opzoeken in www.genlias.nl, en zo tot 1800 ong. dan moet je via de site van het archief zelf zoeken of via http://www.geneaknowhow.net/digi/bronnen.html
Wat ik zou doen is zoek je voorouders van je stamreeks (achternaam) tot ong. 1811 = burgerlijke stand, dan kom je bij een bepaald persoon uit, dan zoeke je huwelijksakte en dan zoek je daar eerst ALLE kinderen van, dus echt goed zoeken, dan neem je een van die kinderen en daarmee doe je hetzelfde tot je niet meer verder kan vanwege privacy rond 1920, dat doe je met alle kinderen, dan heb je al heel wat achterneven en nichten erbijen dan kan je daarna verder terug zoeken wat vaak lastiger is.
Genoeg, van verzetshelden tot NSB'ers en SS'ers.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:01 schreef MrNiles het volgende:
alvast bedankt!!!
hier kan ik zeker wat mee
iemand in zijn/haar research leuke dingen tegen gekomen...
een BN'er?
een oude liefde die verre familie blijkt te zijn?
een oorlogsheld?
Ik heb van mn achternaam bijna alles wat er op t internet te vinden is denk ikquote:
No Name geloof ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:47 schreef MrNiles het volgende:
mijn vader had dus een trouwboekje van zijn oma![]()
nu ben ik al bij de geboorte van een voor-ouder op 19-03-1828
alleen hier is de vader niet meer bekend: N.N. (wat betekent dat)
moeders naam is wel ingevuld,
doodspoor in genlias op dit punt
kijken of er andere kinderen zijn waar wel de ouder is ingevuld..game on
Ik denk eerder dat die moeder gewoon niet wist wie de vader wasquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
No Name geloof ik.
Die vader is hoogstwaarschijnlijk voor 1811 geboren en toen werden mensen nog niet geregistreerd. (tenzij ze van adel waren).
heb ik weerquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat die moeder gewoon niet wist wie de vader was
Kan ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
N.N. staat voor nomen nescio.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:47 schreef MrNiles het volgende:
mijn vader had dus een trouwboekje van zijn oma![]()
nu ben ik al bij de geboorte van een voor-ouder op 19-03-1828
alleen hier is de vader niet meer bekend: N.N. (wat betekent dat)
moeders naam is wel ingevuld,
doodspoor in genlias op dit punt
kijken of er andere kinderen zijn waar wel de ouder is ingevuld..game on
Inderdaadquote:
Denk eerder dat de ouders niet getrouwd waren en het kind dus buitenechtelijk was. Dan wordt de naam van de vader in de meeste gevallen niet vermeld.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:52 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ach, daar heb ik er zoveel vanquote:
Nou ja, wel in het doopboek natuurlijkquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
No Name geloof ik.
Die vader is hoogstwaarschijnlijk voor 1811 geboren en toen werden mensen nog niet geregistreerd. (tenzij ze van adel waren).
Familie van Abe Lenstraquote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:01 schreef MrNiles het volgende:
alvast bedankt!!!
hier kan ik zeker wat mee
iemand in zijn/haar research leuke dingen tegen gekomen...
een BN'er?
een oude liefde die verre familie blijkt te zijn?
een oorlogsheld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |