abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:46:23 #251
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94530698
-kut photobucket

[ Bericht 94% gewijzigd door Nibb-it op 23-03-2011 23:06:24 ]
  woensdag 23 maart 2011 @ 21:48:35 #252
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_94530825

[ Bericht 1% gewijzigd door Nibb-it op 23-03-2011 22:24:42 ]
pi_94530840
^O^
pi_94531035
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 19:22 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Daarom is er al een aantal jaar een oppositie waarbij er nog geen doden gevallen zijn en daarom is er o.a. godsdienstvrijheid in Kurdistan, iets wat je nergens anders in het MO vind. En daarom is er verregaande vrijheid van meningsuiting, nog niet zoals in NL, maar NL is dan ook het meest vrije land ter wereld denk ik.....

bla bla bla
En dan nu de feiten volgens een rapport. Ik haal je Koerdische regio aan in Noord-Irak omdat jij hier zo trots verkondigd dat het een "light upon nations is" in het hele Midden-Oosten nog wel (nou nou, nogal een claim):

"The situation in 2009 and early 2010 has remained much the same, with minorities continuing to report the use of pressure, threats and intimidation in an attempt toforce them to assimilate."

Voorbeelden?

"The arrest of Wa’ad Hamad Matto, leader of the Yezidi Progress Movement, on 5 September 2009 is a case in point. Matto was arrested after a comment he made on television stating that Kurdish forces were responsible for security in the Sinjar area, where two explosions had taken place. According to a colleague of Matto, the reason cited for his arrest was his position as head of the Yezidi Progress Movement and his conflict with the Kurdish authorities. MRG has written to the Iraqi government about this matter but to date has received no response. Sources close to Matto have confirmed that he remains in jail."

Tot zover de vrijheid v meningsuiting voor een Yezidi als minderheid die wat op TV zegt over de authoriteiten in je geliefde Koerdische regio dus. Het is wat.

Nog een voorbeeld van een minderheid (de Shabaks) in verdrukking in je geliefde regio?:

"The Shabak community and its leadership have experienced similar pressure. Indeed, the leader of the Shabak Democratic Assembly and the Shabak representative in the Iraqi parliament, Dr Hunain Al- Qaddo, was subject to an assassination attempt in January 2009. Al-Qaddo, who claims that some of his attackers were wearing Kurdish security uniforms, has stated that,
‘without his presence, the Kurds would be able to impose their will more easily on the Shabaks’.

Maffia style zoals je in al die Arabische landen ook zien om oppositie de mond te snoeren. Nog een voorbeeld in je geliefde Koerdische regio en "voorbeeld voor hele Midden-Oosten"?:
"Meanwhile, in a submission to the Independent High Electoral Commission in Iraq on 23 February 2010, complaints were made against Kurdish officials who were reportedly obstructing a Shabak candidate’s right to campaign in the recent parliamentary elections. Al-Qaddo (one of the candidates for the Shabak reserved seat in Nineveh), who has spoken out widely about Kurdish assimilation attempts, indicated that on several instances earlier in February, Kurdistan Democratic Party (KDP) officials either threatened local Shabaks to stop them putting up his election posters or defaced or removed those posters."

Blijkbaar doet de "Democratische" Koerdische Partij (KDP) lekker vrolijk mee met intimideren in hun regio van oppositie. Maar het wordt nog leuker:

"On 19 February, Shabaks living in Bazwaya village received threats from the village’s KDP mayor, who warned them not to vote for Al-Qaddo. On the same day, three Shabak brothers were summoned to the KDP headquarters in Kokigli, where they were accused of opposing the presence of the regional flag of Kurdistan at one of the main entrances to Bazwaya. The next day, the family were reportedly notified that if Al-Qaddo were to win the seat reserved for Shabaks, they would immediately be killed."

Zo, tot zover de oppositie. Eerst de KDP burgemeester van een dorp die dreigingen om niet op een kandidaat van de minderheid te stemmen, en de volgende dag krijgt de familie het bericht dat als oppositielid Al-Qaddo een zetel wint voor zijn Shabak minderheid ze onmiddelijk afgemaakt worden. En zulke lui regeren die regio?

Bron, rapport rechtsbovenaan "download full report", pagina 18 en gaat zowel over je regio als heel Irak : http://www.minorityrights(...)raqs-minorities.html
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:01:54 #255
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94531637
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef KurdKasim het volgende:

[..]

Omdat ze omringd worden door 3 andere staten met een grote Koerdische populatie. Die zullen niet zo blij zijn met een onafhankelijkheidsverklaring van Koerdistan in Irak. Het is wachten op een beter moment en als de revoluties zich verspreiden, kan dat moment er snel zijn.
Ik zal ze steunen als de tijd rijp is
  woensdag 23 maart 2011 @ 22:27:01 #256
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_94533078
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 21:43 schreef KurdKasim het volgende:

[..]

Omdat ze omringd worden door 3 andere staten met een grote Koerdische populatie. Die zullen niet zo blij zijn met een onafhankelijkheidsverklaring van Koerdistan in Irak. Het is wachten op een beter moment en als de revoluties zich verspreiden, kan dat moment er snel zijn.
Yep en dan 4 grote gebieden van 4 landen zomaar annexeren. :')
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_94533301
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:27 schreef rakotto het volgende:

[..]

:D Waar heb ik dat getyped? Ik heb het in dit geval alleen over Iraaks Koerdistan. De andere 3 gebieden zijn een complexer verhaal.
pi_94533423
quote:
14s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik zal ze steunen als de tijd rijp is
^O^ Net zoals ik elk volk dat voor vrijheid vecht, steun. Of het nou Tibetanen, Basken of Palestijnen zijn, als het volk vrijheid wilt, krijgt ze dat.
pi_94533651
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 22:27 schreef rakotto het volgende:

[..]

Heb je de stukjes van jamestewart niet gelezen? De machtige Koerd vernietigd al die 4 landen gewoon. :')
pi_94545002
Internetverkeer wordt nu streng in de gaten gehouden...ik kan geen openlijke berichten meer neerzetten via hyves aan mijn familie in Syrië...weet iemand nog die link naar dat programmaatje waarmee je ongezien kunt internetten?
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:57:39 #261
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_94545141
quote:
4s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:52 schreef pippicaro het volgende:
Internetverkeer wordt nu streng in de gaten gehouden...ik kan geen openlijke berichten meer neerzetten via hyves aan mijn familie in Syrië...weet iemand nog die link naar dat programmaatje waarmee je ongezien kunt internetten?
Internetten via Proxy...
Ultrasurf zou moeten werken
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_94545218
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Internetten via Proxy...
THX...
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:02:55 #263
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94545284
quote:
4s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:52 schreef pippicaro het volgende:
Tor?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_94545402
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tor?
Ik wil de beste...dus heb graag advies..
Deze geef ik ook aan hem door THX.
:+ kunnen ze ook allemaal tegelijk?
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:07:49 #265
pi_94545423
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:57 schreef rakotto het volgende:

[..]

Internetten via Proxy...
Bedankt voor de tip ^O^
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:09:43 #266
pi_94545474
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 10:06 schreef pippicaro het volgende:

[..]

Ik wil de beste...dus heb graag advies..
Deze geef ik ook aan hem door THX.
:+ kunnen ze ook allemaal tegelijk?
Dat word lastig denk ik :+

Ik ben nog niet zo lang bezig met dit soort zaken. Ik heb wel wat gespeeld met Tor, maar Ultrasurf ziet er ook goed uit.
pi_94545780
Ik heb deze twee doorgegeven en komen er nog meer stuur ik die ook...
Wel vreemd hoor...ik heb met Egypte meegeleefd en nu met Libië...maar nu komt er ineens heel veel meer gevoel bij...gelukkig weet ik dat hij de plannen klaar heeft voor als het echt mis gaat, hij heeft nl. een vriendin uit de Phillipijnen, en daar gaat Nederland geen heli voor sturen ben ik bang...
Ik ben er even vandoor en lees graag meer adviezen...
pi_94547077
quote:
Op donderdag 24 maart 2011 09:52 schreef pippicaro het volgende:
Internetverkeer wordt nu streng in de gaten gehouden...ik kan geen openlijke berichten meer neerzetten via hyves aan mijn familie in Syrië...weet iemand nog die link naar dat programmaatje
waarmee je ongezien kunt internetten?
Overdreven gedoe. :')

Zolang ie geen coup-plannen heeft hoeft hij niets te vrezen.

Zelf ben ik volgende week ook in Syrie.
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:04:23 #269
pi_94547172
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:02 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

[..]

Overdreven gedoe. :')

Zolang ie geen coup-plannen heeft hoeft hij niets te vrezen.

Zolang je maar netjes aan de leiband loopt van het regime, heb je niets te vrezen. :')
Als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen. :')
Zolang je maar netjes meeloopt met de kudde heb je niets te vrezen. :')
Zolang je maar geen mening hebt, heb je niets te vrezen, :')

*O* Privacy, geheimzinnigheid, opstand! *O*
pi_94547957
Laat ik eens onpartijdig zijn, hier een filmpje van een anti-overheid protest.

Hoe toepasselijk ook. In een moskee en ze scanderen geen leuzen voor meer vrijheid of democratie maar islamitische leuzen.
pi_94548497
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:29 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

Terroristen en ander tuig worden opgepakt.

God Bless the mukhabarat!
Wat een mietjes, een echte geheime dienst executeert politieke tegenstanders ter plekke.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_94548778
quote:
10s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:29 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:

Terroristen en ander tuig worden opgepakt.

God Bless the mukhabarat!
De titel v/d video is: "Willekeurige arrestaties".

May God curse the mukhabarat!
-
pi_94548806
Morgen staan weer pro-overheid demo's in de planning. In ieder geval in Damascus en Aleppo. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')