Alleen als de wolk rechtstreeks en zonder regen/sneeuw onderweg naar ons toe komt dan krijgen we wel iets meequote:Op donderdag 17 maart 2011 17:42 schreef Strani het volgende:
Dat stukje van weer.nl klinkt wel heel erg arrogant. 'Ja de halve wereld gaat er aan maar wij niet hoor! Iemand nog koffie en taart om het te vieren?'
quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:36 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Stukje van weer.nl
Interessant stuk! ... Ik lees ook berichten over dat als die radioactieve wolk in de 'jetstream' belandt, het alsnog gevaarlijk kan zijn.
[..]
Hier in Colombia krijgen we het dan eerst dus ik hou je op de hoogte.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hier in Patagonië ook redelijk veilig zit![]()
Inderdaad beetje domme tekst.
Tjsernobyl was veel dichterbij, en volgens mij heeft dat niet geleid tot extra kankerdoden hier.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:26 schreef setiahati het volgende:
[..]
je hebt het dan waarschijnlijk over de huidige situatie. De vraag is echter, wat zou het mogelijke effect kunnen zijn bij een meltdown? Hoe zal Europa daar last van hebben?
Leuk idee, maar is al een keer gedaan. Ergens in soviet russia of zo.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:58 schreef Denettemeneer het volgende:
Dudes, ik zat net op de wc, en toen bedacht ik, stel dat die reactor in de grond smelt, ontploft, en dan in de atmosfeer gelanceerd word ,
In soviet russia you power plant!quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:00 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Leuk idee, maar is al een keer gedaan. Ergens in soviet russia of zo.
Ik kruip alvast onder mijn bureau.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:01 schreef Denettemeneer het volgende:
Man man man, en dan schiet die reactor per ongeluk als een ballistische raket zo naar china, de chinezen zien het aan voor een kernaanval, bam ww3
http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/79057.htmlquote:Operation to pour water at Fukushima nuke plant said effective
TOKYO, March 18, Kyodo
An unprecedented attempt to douse an apparently overheating spent fuel pool with tons of coolant water at a stricken nuclear plant in Fukushima bore some fruit Thursday, but the emission of smoke newly confirmed at another pool suggests the difficulties that lie in the way of resolving the crisis triggered by the March 11 quake and tsunami.
Damn. Hopen maar dat dat niet waar is.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:07 schreef bokaal het volgende:
Hoor net op NOS van 18:00u dat de 180 mensen die nog werken @centrale niet met de media mogen praten. Dat 1 ervan gisteren toch met zijn dochter heeft gebeld met de woorden: "Ik bel om afscheid te nemen, ik heb de doodstraf gekregen."
Hoe doe je een "Bron ?" naar NOS? redactie@nos punt nl?quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Damn. Hopen maar dat dat niet waar is.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:07 schreef bokaal het volgende:
Hoor net op NOS van 18:00u dat de 180 mensen die nog werken @centrale niet met de media mogen praten. Dat 1 ervan gisteren toch met zijn dochter heeft gebeld met de woorden: "Ik bel om afscheid te nemen, ik heb de doodstraf gekregen."
Ja, maar was die afstand wel relevant? Ik dacht eigenlijk altijd dat de wind over het continent juist van ons af stond en dat die wolk dus eerst over de rest van rusland, amerika en de oceanen getrokken was? Zo gezien is japan dus dichterbij.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Tjsernobyl was veel dichterbij, en volgens mij heeft dat niet geleid tot extra kankerdoden hier.
van een link hierboven :quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:18 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ja, maar was die afstand wel relevant? Ik dacht eigenlijk altijd dat de wind over het continent juist van ons af stond en dat die wolk dus eerst over de rest van rusland, amerika en de oceanen getrokken was? Zo gezien is japan dus dichterbij.
Vanavond eens even inlezen, nu eerst eten.
quote:Duitsland heeft inmiddels de grenzen gesloten voor Nederlandse groenten. De verontreiniging van met name spinazie is relatief hoog. Zowel jodium als cesium worden aangetroffen. Inblikken is vanwege het cesiumgehalte geen oplossing. Cesium werkt niet direct kankerverwekkend, maar wel op de langere termijn. De vergadering aarzelt over het nemen van maatregelen. Uiteindelijk wordt besloten de radioactieve spinazie uit de handel te nemen en te vernietigen.
Tankink: Niemand wist dat spinazie zo raar reageert op radioactieve neerslag. In die periode eten mensen veel spinazie. En iedereen weet dat van een heleboel spinazieblaadjes na koken maar een klein hapje overblijft, dus de concentratie is hoog. Er is nog enige opschudding geweest over de peterselie waar ook radioactiviteit op gemeten was, maar wie eet er nou een kilo peterselie? Hetzelfde geldt voor sla en andere zomergroenten.
De dagen daarna wordt nog intensief gemeten, maar worden geen redenen meer gevonden om nieuwe maatregelen te nemen. Op 7 mei mogen de koeien weer de wei in en 10 mei kan er weer spinazie gegeten worden.
Eerlijk gezegd verwacht ik dat de ( meeste ) mensen die weten dat ze ze nodig zijn zichzelf heus wel vrijwillig zullen aanmelden. De mensen daar hebben een groot verantwoordings gevoel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:25 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Tja als er geen vrijwilligers worden aangewezen gaan er nog veel meer mensen dood. Ik vind dat een prima zaak hoor. De levens van miljoenen anderen gaan dan even voor.
Hoe dan ook, het maakt het er allemaal niet minder snoeihard op. Je vraagt je af hoeveel ellende de Japanners nog kunnen verdragen...quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:25 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Tja als er geen vrijwilligers worden aangewezen gaan er nog veel meer mensen dood. Ik vind dat een prima zaak hoor. De levens van miljoenen anderen gaan dan even voor.
Ik ken idd de verhalen over de kamikaze-piloten, maar zou die vrijwel onbeperkte opofferingsgezindheid tegenwoordig nog altijd zo diepgeworteld in hun cultuur zitten? Als je de verhalen over de Japanners in WO II hoort of leest, was de keizer indertijd God. Een mysterieuze God bovendien, die nooit van zich liet horen. Afgelopen week tekende het journaal op dat de Japanners tegenwoordig zelfs "gewoon" kritiek hebben op de late reactie van de keizer na de natuurrampen en dreigende kernramp.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:32 schreef Denettemeneer het volgende:
ze hebben wel een geschiedenis van opofferingsbereidheid, kijk naar de zeros in ww2
quote:By 7 July, the Japanese had nowhere to retreat. Saito made plans for a final suicidal banzai charge. On the fate of the remaining civilians on the island, Saito said, "There is no longer any distinction between civilians and troops. It would be better for them to join in the attack with bamboo spears than be captured." At dawn, with a group of a dozen men carrying a great red flag in the lead, the remaining able-bodied troops about 3,000 men charged forward in the final attack. Amazingly, behind them came the wounded, with bandaged heads, crutches, and barely armed. The Japanese surged over the American front lines, engaging both Army and Marine units. The 1st and 2nd Battalions of the 105th U.S. Infantry were almost destroyed, losing 650 killed and wounded. However, the fierce resistance of these two battalions, as well as that of Headquarters Company, 105th Infantry, and elements of 3rd Battalion, 10th Marines (an artillery unit) resulted in over 4,300 Japanese killed. For their actions during the 15-hour Japanese attack, three men of the 105th Infantry were awarded the Medal of Honor all posthumously. Numerous others fought the Japanese until they were overwhelmed by the largest Japanese Banzai attack in the Pacific War.[5]
[offtopic]quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:39 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ken idd de verhalen over de kamikaze-piloten, maar zou die vrijwel onbeperkte opofferingsgezindheid tegenwoordig nog altijd zo diepgeworteld in hun cultuur zitten? Als je de verhalen over de Japanners in WO II hoort of leest, was de keizer indertijd God. Een mysterieuze God bovendien, die nooit van zich liet horen. Afgelopen week tekende het journaal op dat de Japanners tegenwoordig zelfs "gewoon" kritiek hebben op de late reactie van de keizer na de natuurrampen en dreigende kernramp.
Eigenlijk nog steeds best wel een intrigerend en enigszins mysterieus land...
die is nooit de grond in gesmoltenquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:00 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Leuk idee, maar is al een keer gedaan. Ergens in soviet russia of zo.
Ik hoor nu dat die medewerker gebeld heeft met de opmerking "doodstraf", maar toen ik dat voor het eerst hoorde klonk het heel anders.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:55 schreef LXIV het volgende:
Het spreekt vanzelf dat wanneer een klein aantal Japanners zich kan opofferen om velen te redden, ze dit zullen doen. Plichtsbesef, eer en trouw zijn in Japan nog waarden die niet permanent geridiculiseerd worden door de media en columnisten.
Voor een Japanner is dat de hoogste eer. En dit keer nog echt zinvol ook.
Als je iets over Japans plichtsbesef wil lezen, lees dit dan: http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Saipan
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |