abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94468534
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen zijn opgestapt of dreigden op te stappen om tot dit besluit te komen?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_94473132
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 14:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Knip
Ik las hem ook in de VK vandaag inderdaad.
Is die vent nu werkelijk zo achterlijk of het genoeg als hij het deel van de samenleving dat er niets van snapt weer op zijn hand krijgt.
Hij komt met geen ENKEL argument voor de bonuscultuur. Hij presenteert het als een iets wat gewoon is, meer niet. Echt heel zwak.
En ondertussen alleen maar woorden als cultuuromslag en blablabla.
Kom met concrete feiten. Als je vindt dat je een bedrag van 2.6 miljoen per jaar verdient, dan mag je wel een verdomd goede argumentatie hebben. Uiteraard inclusief prachtige duidelijke voorbeelden over de dingen die er verandert zijn, waardoor een crisis nooit voor gaat komen. In ieder geval niet bij jou bank.
En wees dan direct ook zo ruiterlijk om te melden dat je een egoistische kutvent bent die wel lekker naar een ander bedrijf gaat als hij niet minimaal 2 miljoen per jaar krijgt :X

Nu objectief over bonussen:
Is het idee van een bonus niet dat deze uitzonderlijk goed werk beloond, met resultaten ver boven het door analisten objectief verwachtte resultaat.
Zou het niet goed zijn om bonussen hierop te baseren, met duidelijke onderbouwing. Dat zou het maatschappelijk vertrouwen, mits deze onderbouwingen transparant zijn, weer kunnen herstellen.
Deze bonussen mogen van mij dan hoger zijn(zeg 10 miljoen), maar alleen onder uitzonderlijke prestaties.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_94473145
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 15:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen zijn opgestapt of dreigden op te stappen om tot dit besluit te komen?
Ik heb erover gedacht :)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 17:38:08 #104
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_94473766
quote:
Kamer: bonussen bankiers 100 procent belasten
telegraaf
22-3-2011

DEN HAAG (AFN) - De Tweede Kamer heeft dinsdag een motie van de PVV aangenomen waarin het kabinet wordt gevraagd alle financiële bonussen die sinds 2008 bij staatsgesteunde banken als ABN, ING, SNS Reaal en Aegon zijn uitgekeerd eenmalig tegen een tarief van 100 procent te belasten in de loonheffing. Kan dat niet, dan moet het kabinet aftrek van het hele bonusbedrag in de vennootschapsbelasting weigeren. De motie was door minister Jan Kees de Jager ontraden, onder meer omdat die in strijd zou zijn met de grondwet.

De motie werd aangenomen in de Kamer, dankzij steun van in ieder geval de PvdA en de SP. De SP vroeg onmiddellijk een brief van het kabinet over hoe het de motie denkt te gaan uitvoeren.

De Jager zei vorige week over de motie dat hij langdurige slepende juridische gevechten voorzag met een negatieve uitkomst. Ook PvdA-Kamerlid Ronald Plasterk zag de motie juridisch niet zitten, maar stemde toch voor om het kabinet te dwingen iets aan de bonussen te doen.
Ik ben benieuwd of dat vieze, gore bankentuig prodecures gaat aanspannen tegen de Staat. Het volk, consumenten en bedrijfsleven die slachtoffers zijn van deze struikrovers, zal het nauwgezet volgen. :)
pi_94474007
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 17:38 schreef voice-over het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of dat vieze, gore bankentuig prodecures gaat aanspannen tegen de Staat. Het volk, consumenten en bedrijfsleven die slachtoffers zijn van deze struikrovers, zal het nauwgezet volgen. :)
Leg eens uit. Wat is er een bonus aan een bonus als je er altijd recht op hebt?
Daarnaast is er geen enkel functioneel doel van een bonus. Aangezien de egoistische zakkenvuller zonder hart voor zijn bedrijf(wat wel verwaht wordt van de werknemers) straks nergens anders meer terecht kan.
pi_94474187
Als wetenschappers en ingenieurs ook bonussen zouden gaan eisen voor hun "uitzonderlijke prestaties", oftewel voor de hoeveelheid winst die door hun inzet gegenereerd wordt, dan zou er voor al dat financiële tuig en al die "toppers" geen rooie cent meer overblijven.

Leuk dat er een controller en een CEO enz. rondloopt, fijn al die overhead. Maar uiteindelijk gaat het erom dat er vernieuwende producten ontwikkeld worden, waarvan consumenten denken dat ze die (brood)nodig hebben. En dat heb ik een CEO echt nog nooit zien doen.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 17:57:34 #107
268409 voice-over
pi_94474456
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 17:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Leg eens uit. Wat is er een bonus aan een bonus als je er altijd recht op hebt?
Een bonus is alleen voor uitzonderlijke prestaties. Een bank die de hand ophoudt bij de belastingbetaler en geen geld heeft om aan zijn pensioenverplichtingen te kunnen voldoen, is een zwak presterende bank. Ergo, geen bonus maar een ernstige waarschuwing dat bij een blijvende wanprestatie ontslag volgt.
pi_94474524
Jullie vergeten dat de staatssteun is aangevraagd in 2008.

De lening is grotendeels terugbetaald omdat de ING goede cijfers geboekt heeft.... dus als je het zo bekijkt, dan heeft de TOP van de ING het in 2010 prima gedaan ;)
Dit account is niet meer in gebruik.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:00:31 #109
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94474559
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 17:49 schreef Asfyxia het volgende:
Als wetenschappers en ingenieurs ook bonussen zouden gaan eisen voor hun "uitzonderlijke prestaties", oftewel voor de hoeveelheid winst die door hun inzet gegenereerd wordt, dan zou er voor al dat financiële tuig en al die "toppers" geen rooie cent meer overblijven.
precies!
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:26:09 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_94475680
Het is een zuiver marketingtechnische overweging geweest om van die bonussen af te zien. Er klinkt in de brief van Hommen geen enkel besef door waarom zo'n bonus überhaupt een kwalijk bijverschijnsel in de financiële sector zou zijn. Geen teken van berouw, niet van gedragsverbetering in de toekomst; enkel een excuus omwille van de beeldvorming.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_94476018
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 17:59 schreef Spezza19 het volgende:
Jullie vergeten dat de staatssteun is aangevraagd in 2008.

De lening is grotendeels terugbetaald omdat de ING goede cijfers geboekt heeft.... dus als je het zo bekijkt, dan heeft de TOP van de ING het in 2010 prima gedaan ;)
Dat is een aantrekkende markt.
De beste man van ING spreekt alleen maar over cultuuromslagen, maar wat hij daarmee bedoelt weet niemand.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 18:58:23 #112
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_94477115
quote:

Indien die wetenschappers en ingenieurs vooraf 50% van hun salaris inleveren dan is dat goed mogelijk.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_94477161
quote:

Leuk dat er een controller en een CEO enz. rondloopt, fijn al die overhead. Maar uiteindelijk gaat het erom dat er vernieuwende producten ontwikkeld worden, waarvan consumenten denken dat ze die (brood)nodig hebben. En dat heb ik een CEO echt nog nooit zien doen.
Precies. Iedereen die nu dit soort bonussen aan het verdedigen zijn: er zijn zoveel mensen die net zo veel bijdragen aan de maatschappij maar het voor veel minder doen. Dan kun je zeggen: zo is het nu eenmaal... Nee. Hier kan de burger iets aan doen, door over te stappen naar een concurrent. Daarnaast is de ING ook nog eens een hele vervuilende bank met hun investeringen. Die groene concurrenten geven helemaal niet minder rente etc.
Het heeft er vooral mee te maken dat men te lui is om over te stappen. Dit is ook heel begrijpelijk, ik sta ook niet graag mijn gironr af.
De financiële sector is veel te winstgevend (kunstmatig). Moet dan iedereen bankier worden?! :{
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:10:31 #114
268409 voice-over
pi_94477665
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:26 schreef Ringo het volgende:
Het is een zuiver marketingtechnische overweging geweest om van die bonussen af te zien. Er klinkt in de brief van Hommen geen enkel besef door waarom zo'n bonus überhaupt een kwalijk bijverschijnsel in de financiële sector zou zijn. Geen teken van berouw, niet van gedragsverbetering in de toekomst; enkel een excuus omwille van de beeldvorming.
Klopt, Hommen laat zien wat voor gewetenloze doch laffe schurk hij is.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:19:46 #115
268409 voice-over
pi_94478121
Kijk, een man als Ad Scheepbouwer van KPN heeft zijn bonus dubbel en dwars verdiend. Zijn uitzonderlijke prestatie was dat KPN na een bijna-faillisement in 2001 binnen twee jaar uit de financiele problemen herrees en nu een zeer goed rendabel bedrijf is.

Hommen van ING is gewoon baas van een luchtfietserij-bedrijf die winst maakt door koersstijgingen van aandelen. Wat koersstijgingen werkelijk waard zijn, weten we inmiddels wel.
pi_94478452
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Kijk, een man als Ad Scheepbouwer van KPN heeft zijn bonus dubbel en dwars verdiend. Zijn uitzonderlijke prestatie was dat KPN na een bijna-faillisement in 2001 binnen twee jaar uit de financiele problemen herrees en nu een zeer goed rendabel bedrijf is.

Hommen van ING is gewoon baas van een luchtfietserij-bedrijf die winst maakt door koersstijgingen van aandelen. Wat koersstijgingen werkelijk waard zijn, weten we inmiddels wel.
Ik dacht dat jij een conservatief persoon was die voor vrijwerkend kapitalisme was :o

Maar je vergeet dat hij het wel doet omdat het zijn plicht is he! :') _!!!!!!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 19:51:13 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_94479792
Kamer: nummer mee naar nieuwe bank

Mensen die van bank veranderen, moeten hun rekeningnummer kunnen meenemen. De Tweede Kamer heeft een motie daarover van D66 en GroenLinks met algemene stemmen aangenomen.

De partijen vinden dat mensen die ontevreden zijn over hun bank, eenvoudiger moeten kunnen overstappen. Ook bij het overstappen van telefoonprovider is het immers mogelijk het telefoonnummer te houden.

Rompslomp
Als klanten naar een andere bank willen overstappen, krijgen ze nieuw rekeningnummer. Dat leidt tot veel administratieve rompslomp.

Voor het zomerreces wil de Kamer een brief van het kabinet ontvangen, waarin staat hoe het nummerbehoud geregeld kan worden.

http://nos.nl/artikel/227(...)aar-nieuwe-bank.html

*O* Nu dus geen enkele reden meer om bij de ING te blijven :7 w/
pi_94479928
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een conservatief persoon was die voor vrijwerkend kapitalisme was :o

Maar je vergeet dat hij het wel doet omdat het zijn plicht is he! :') _!!!!!!
Zijn plicht... Je hoeft geen genie te zijn om de afgelopen tijd winst te hebben gemaakt op de beurs.

Overigens vind ik zo'n bonus voor die KPN man nog steeds erg veel. Ook al is medeverantwoordelijk voor het succes van KPN. Dat heeft het hele bedrijf gedaan, iedereen die er werkt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat één persoon nooit 40 miljoen waard (zoiets zal het wel zijn wat Ad aan compensatie gekregen heeft de laatste jaren) is, wat hij ook doet. Nog een keer: er zijn zoveel andere mensen die net zo veel bijdragen aan de maatschappij. Alleen omdat je CEO bent verdien je dan 200x meer dan de gemiddelde burger.
Maarja dat is mijn mening en zo werkt het systeem nou eenmaal. Ik zie geen beter alternatief en kan mij er dus ook niet te erg over opwinden.

quote:
6s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 19:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kamer: nummer mee naar nieuwe bank

Mensen die van bank veranderen, moeten hun rekeningnummer kunnen meenemen. De Tweede Kamer heeft een motie daarover van D66 en GroenLinks met algemene stemmen aangenomen.

De partijen vinden dat mensen die ontevreden zijn over hun bank, eenvoudiger moeten kunnen overstappen. Ook bij het overstappen van telefoonprovider is het immers mogelijk het telefoonnummer te houden.

Rompslomp
Als klanten naar een andere bank willen overstappen, krijgen ze nieuw rekeningnummer. Dat leidt tot veel administratieve rompslomp.

Voor het zomerreces wil de Kamer een brief van het kabinet ontvangen, waarin staat hoe het nummerbehoud geregeld kan worden.

http://nos.nl/artikel/227(...)aar-nieuwe-bank.html

*O* Nu dus geen enkele reden meer om bij de ING te blijven :7 w/
Dan ga ik denk ook naar de ASN of Triodos :) Slaat ook nergens op dat het niet al kan. We hebben een mededingingsautoriteit, maar zoiets simpels om de concurrentie aan te sporen laat men liggen in een sector die dat wel kan gebruiken.

[ Bericht 20% gewijzigd door Zombiehoofd op 22-03-2011 19:58:53 ]
pi_94480936
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 18:26 schreef Ringo het volgende:
Hommen zal het echt aan zijn reet roesten. Die heeft zich uit zijn pensioen laten lullen om ING te leiden uit maatschappelijk belang. Die heeft echt geen zin in dit soort gezeik, noch heeft ie het nodig. Zul je zien hoe snel die ermee kapt, mag je het weer met een echte bankier doen :)
pi_94481294
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hommen zal het echt aan zijn reet roesten. Die heeft zich uit zijn pensioen laten lullen om ING te leiden uit maatschappelijk belang. Die heeft echt geen zin in dit soort gezeik, noch heeft ie het nodig. Zul je zien hoe snel die ermee kapt, mag je het weer met een echte bankier doen :)
Banken en maatschappelijk belang in dezelfde zin _O-
Laat dat stuk antiek snel weer in ruste gaan :W
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94481819
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Banken en maatschappelijk belang in dezelfde zin _O-
Laat dat stuk antiek snel weer in ruste gaan :W
Nu ga je wel erg kort door de bocht.
Heb je enig idee van de maatschappelijke impact van het omvallen van een bank als de ING?
Zowel nationaal als internationaal.
pi_94481957
Banken kunnen dit natuurlijk ook gewoon doorberekenen aan de klanten. Op die manier halen zij het geld terug, en heeft de overheid weer centen. Wie is weer de sjaak? Henk en Ingrid.

Ik zie het probleem ook niet zo, de banken hebben de overheid toch wel degelijk in de broekzak zitten. En als de overheid dingen gaat afpakken stuurt de bank gewoon een horde advocaten er op af. De Jager had ook gelijk dat dit nog wel eens lang kan duren voordat ze het geld uberhaupt terug krijgen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94482916
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Banken kunnen dit natuurlijk ook gewoon doorberekenen aan de klanten. Op die manier halen zij het geld terug, en heeft de overheid weer centen. Wie is weer de sjaak? Henk en Ingrid.

Ik zie het probleem ook niet zo, de banken hebben de overheid toch wel degelijk in de broekzak zitten. En als de overheid dingen gaat afpakken stuurt de bank gewoon een horde advocaten er op af. De Jager had ook gelijk dat dit nog wel eens lang kan duren voordat ze het geld uberhaupt terug krijgen.
Als ze het gaan doorberekenen ben ik weg. De rentes van triodos en ASN doen niet echt onder of zijn zelfs beter vergeleken met de big three.
pi_94483091
Ik heb al m'n centen lekker bij de SNS tokkiebank staan. Lekker de hoogste rente, en als het misgaat betaalt Wouter Bos! :P
pi_94483160
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 20:40 schreef Asfyxia het volgende:
Ik heb al m'n centen lekker bij de SNS tokkiebank staan. Lekker de hoogste rente, en als het misgaat betaalt Wouter Bos! :P
Ja inderdaad wij ook een keer profiteren van moral hazard :P Toch aardig van Wouter dat die dat nog doet overigens nu ie geen minister meer is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')